abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:27:10 #51
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147657955
Kenmerkend gedrag van iemand die niet zijn verantwoordelijkheden wil nemen. Prutser :r

Paula, ik wil niemand afzeiken, maar als ik zo de foto's van je cv terug zie wordt ik daar niet vrolijk van. Het verbaast mij dan ook niet dat je cv naast warmte ook bijgeluiden produceert.
De algehele indruk droevig, om maar een paar punten te noemen: 1. verkeerd gebeugeld, 2. materialen niet op de correcte wijze gemonteerd, en ik zie werkelijk geen enkele geïsoleerde leiding,
alles is zo achter/boven het gips gestopt....

Nogmaals, vat dit niet persoonlijk op, het siert je als vrouw zijnde dat je deze verbouwing grotendeels alleen aanpakt, top. _O_


Leiding veels te straks gelegd, geen expansieruimte.
Beugel onjuist gemonteerd, tevens verkeerde beugel.



Hier hetzelfde verhaal. De leiding wordt door het uitzetten tegen de bovenliggende balk gedrukt, wat waardoor het tikkende geluiden kunnen ontstaan.


Je ziet hier overduidelijk dat de leiding tegen de balkjes van het nieuwe plafond aankomen.
Beugel op de muur niet juist.


Aansluiting koper op stalen cv-buis. Dit geeft kans op galvanische corrosie. Dit gebeurt wanneer 2 verschillende metalen met elkaar in contact staan, de corrosie wordt versneld door water. Gezien de pH waarde van cv-water tussen de 7 en 9 ligt, gaat dit snel.
Doorvoer in gipsplafond te krap.


CV-leiding naar de verdeler weggewerkt en niet geïsoleerd.


[ Bericht 44% gewijzigd door cvboer2 op 17-12-2014 00:08:42 ]
Share your talent, move the world.
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:28:29 #52
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_147658003
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:50 schreef Puala het volgende:
Kerel is geweest en heeft waar de cv de vloer door gaat wat buizen er omheen gedaan. En verder lag het niet aan hem, kreeg ik het gevoel dat ik niet moest zeuren en was hij heel snel weer weg. Mijn moeder was er bij en vond mijn conclusie niet juist. Nou spreek ik net iemand die ons beide kent en die bevestigd mijn gevoel. Dus ik baal en ik ga maar eens bij mijn vaste klusjesman te raden wat nu verder. Word hier goed ziek van. Want het tikt nog steeds. Ik heb inmiddels een geluidsopname, maar toen ik die aan de klusjesman liet horen deed hij net alsof het heel wat was en hij er wat mee kon. Om 5 min later de opname af te kraken. Ik snap er weinig meer van maar voel me goed genaaid.
Zie je kans om deze opname hier neer te zetten, wil hem wel eens horen.
Share your talent, move the world.
  woensdag 17 december 2014 @ 07:07:55 #53
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_147661385
Jezes, wat een struisvogel... Typisch gedrag van iemand die zich heeft gebrand aan iets waarvan hik weer dat hij er eigenlijk niet aan moet komen.

Uit het verhaal van cvboer blijkt maar weer eens dat je iemand niet op zijn blauwe ogen en staat van dienst kunt vertrouwen.
pi_147661405
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 07:07 schreef Barrah het volgende:
Jezes, wat een struisvogel... Typisch gedrag van iemand die zich heeft gebrand aan iets waarvan hik weer dat hij er eigenlijk niet aan moet komen.

Uit het verhaal van cvboer blijkt maar weer eens dat je iemand niet op zijn blauwe ogen en staat van dienst kunt vertrouwen.
tja, vond het meteen al niet wat hoe het eruit zag. Maar het is wel een kut situatie.
of je accepteert tikkende geluid of je haalt je veel werk op de hals om het goed te doen.

Paula, heb je die kerel al wel betaald?
pi_147664793
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 23:27 schreef cvboer2 het volgende:
Kenmerkend gedrag van iemand die niet zijn verantwoordelijkheden wil nemen. Prutser :r

Paula, ik wil niemand afzeiken, maar als ik zo de foto's van je cv terug zie wordt ik daar niet vrolijk van. Het verbaast mij dan ook niet dat je cv naast warmte ook bijgeluiden produceert.
De algehele indruk droevig, om maar een paar punten te noemen: 1. verkeerd gebeugeld, 2. materialen niet op de correcte wijze gemonteerd, en ik zie werkelijk geen enkele geïsoleerde leiding,
alles is zo achter/boven het gips gestopt....
Er is isolatie aangebracht in de vorm van glaswol er omheen. Is dat voldoende?
quote:
Nogmaals, vat dit niet persoonlijk op, het siert je als vrouw zijnde dat je deze verbouwing grotendeels alleen aanpakt, top. _O_
Dankjewel. Ik heb ook het idee dat me dat kwetsbaar maakt tov de man van nu. Ik ben "maar een klussende vrouw". En dat vind ik stom :r

quote:
Leiding veels te straks gelegd, geen expansieruimte.
De voorvoeren van de vloer naar boven zijn met 20 mm gemaakt, buizen van 15mm. Bij de voorvoer door de muur is 1 steen weggehaald en is rondom 1 cm vrij. Dat zou in theorie toch voldoende moeten zijn?

Op alle plaatsen zitten de beugels muurvast gedraaid met 0mm speelruimte. Ik verwacht dat dát het probleem veroorzaakt. En wellicht wat je in de keuken benoemt met de cv tegen het hout aan. Ik zal even zorgen dat ik ander hout haal wat smaller is zodat ik dat kan vervangen. Daarnaast zal ik de doorvoer door het gips wat ruimer maken, dat lukt me ook wel zelf.

Het filmpje is een bestandstype wat ik niet via youtube/photobucket oid kan uploaden. En ik ben daar uberhaubt niet zo handig mee :@ Dus geen idee hoe dat moet, maar kan het wel proberen te uploaden als ik vanavond achter mijn eigen pc zit.

Ik heb vanmorgen mijn kennis (aannemer, kerel van goud O+ ) gebeld en die zei: draai die beugels eens los, leg de buis er los in en kijk het dan eens een dag aan. Dus ik ga dat eens doen. Dan weet ik in elk geval of daar het probleem in zit ja/nee. Hij vond het niet nodig om dan andere beugels aan te schaffen, maar ik weet niet of dat slim is?

Mijn buurman werkt bij een installatiebedrijf en die zal ik vanavond eens vragen naar zijn visie. Die kan ook makkelijk even komen kijken/luisteren en heeft wellicht nog mooie truukjes :)

Maandag komt de stukadoor en dat wil ik eigenlijk wel door laten gaan. Want anders dan werk ik nu al avonden tot laat door voor nop. Dus ik heb ook wel het gevoel dat ik tegen een tijdsklok werk. Voor zaterdagavond moet het opgelost zijn.
pi_147664798
Sorry CVboer, lap tekst :@
pi_147664820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 07:07 schreef Barrah het volgende:
Jezes, wat een struisvogel... Typisch gedrag van iemand die zich heeft gebrand aan iets waarvan hik weer dat hij er eigenlijk niet aan moet komen.
Volgens mij typisch het gedrag van iemand die makkelijk geld wilde verdienen en dacht dat wel over de rug van een vrouw te kunnen doen :r En waarschijnlijk lukt het hem. Want ik ben na gister eerder geneigd om zelf het probleem op te lossen als hem nog een keer over de vloer te hebben.

quote:
Uit het verhaal van cvboer blijkt maar weer eens dat je iemand niet op zijn blauwe ogen en staat van dienst kunt vertrouwen.
Jep ;(
pi_147664851
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 07:13 schreef hans1985 het volgende:

[..]

tja, vond het meteen al niet wat hoe het eruit zag. Maar het is wel een kut situatie.
of je accepteert tikkende geluid of je haalt je veel werk op de hals om het goed te doen.
Accepteren is niet aan de orde. Ik ben na 3 nachten kut slapen al wel zo chagrijnig dat ik niet teken voor meer nachten slecht slapen :+
quote:
Paula, heb je die kerel al wel betaald?
Ja ;(
  woensdag 17 december 2014 @ 12:25:00 #59
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_147666409
Zou zeker kijken of het lukt dit zelf op te lossen, door beugels e.d. los te draaien. Beter daar energie in te steken dan je gelijk bij hem halen. En als het lukt het getik op te lossen kan de stucadoor gewoon aan de slag.

Áls het probleem blijft en er moet toch het één en ander worden vervangen, zou ik wel die stucadoor (of een deel van zijn werk) uitstellen. Als een deel van dat werk overgedaan moet worden wordt de kostenpost alleen maar hoger, zelfs als je meneer struisvogel zo ver zou krijgen dat je nog wat geld van hem terugkrijgt.
  woensdag 17 december 2014 @ 12:30:04 #60
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_147666537
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Volgens mij typisch het gedrag van iemand die makkelijk geld wilde verdienen en dacht dat wel over de rug van een vrouw te kunnen doen :r En waarschijnlijk lukt het hem. Want ik ben na gister eerder geneigd om zelf het probleem op te lossen als hem nog een keer over de vloer te hebben.

[..]

Jep ;(
Volgende keer aannemers verplicht je topics door laten lezen, zodat ze weten met wie ze te maken hebben (zowel jouw eigen kunnen als de kunde van de mensen die hier rondlopen) oO/
pi_147667988
Even een nutrale vraag aan jouw Paula, houd je niet bewust informatie achter, ik zie in je andere topic dat het regelwerk voor het plafond al klaar was.
Dan komt bij mij de vraag opzetten is deze man bewust verteld dat er niet meer ruimte was en dat hij er zijn leidingen maar tussen moest zien te krijgen.
Dan het volgende die twee materialen koper en ijzer, waarom alles dubbel als er al leidingen liggen, zo als ik het bekijk ziet het uit als gaan die ijzeren, dunwandig naderhand weg?
pi_147668301
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:32 schreef john2406 het volgende:
Even een nutrale vraag aan jouw Paula, houd je niet bewust informatie achter, ik zie in je andere topic dat het regelwerk voor het plafond al klaar was.
Dan komt bij mij de vraag opzetten is deze man bewust verteld dat er niet meer ruimte was en dat hij er zijn leidingen maar tussen moest zien te krijgen.
Dan het volgende die twee materialen koper en ijzer, waarom alles dubbel als er al leidingen liggen, zo als ik het bekijk ziet het uit als gaan die ijzeren, dunwandig naderhand weg?
Hij is geweest voor het regelwerk er in zat om te kijken of hij het zag zitten, prijs te maken etc. En ik mocht het regelwerk maken. Hij had aan 66mm genoeg ruimte.

Hij heeft 3 zaterdagen in 4 weken gewerkt en heeft in het eerste weekend alles naast het eerdere buizenwerk gelegd. En in het weekend dat hij er niet was heb ik het keukenplafond er in gemaakt en van dat weekend zijn de foto's.

Nu zijn die dunwandige ijzeren buizen weg. Als je wilt kan ik vanavond foto's maken wat er nog wel zit ;)
pi_147668461
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Hij is geweest voor het regelwerk er in zat om te kijken of hij het zag zitten, prijs te maken etc. En ik mocht het regelwerk maken. Hij had aan 66mm genoeg ruimte.

Hij heeft 3 zaterdagen in 4 weken gewerkt en heeft in het eerste weekend alles naast het eerdere buizenwerk gelegd. En in het weekend dat hij er niet was heb ik het keukenplafond er in gemaakt en van dat weekend zijn de foto's.

Nu zijn die dunwandige ijzeren buizen weg. Als je wilt kan ik vanavond foto's maken wat er nog wel zit ;)
Wat er nog zit boeid me eigenlijk helemaal niet, maar ik zag aan wat hij aangelegd had dat die ijzeren weg gingen!
Waarmee heeft hij nou gesoldeerd? restvraag.
Ziet touwens uit als tin zilver, maar kan bij verse solderingen best zijn dat het ook tin lood kan zijn.
pi_147668508
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:48 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat er nog zit boeid me eigenlijk helemaal niet, maar ik zag aan wat hij aangelegd had dat die ijzeren weg gingen!
Waarmee heeft hij nou gesoldeerd? restvraag.
Ziet touwens uit als tin zilver, maar kan bij verse solderingen best zijn dat het ook tin lood kan zijn.
Een blauw potje, maar daar schiet je niets mee op. Ik heb werkelijk geen idee.
pi_147668567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:50 schreef Puala het volgende:

[..]

Een blauw potje, maar daar schiet je niets mee op. Ik heb werkelijk geen idee.
Blauw potje met rooddeksel waar hij de tin uithaalde?
Dat zal tin zilver geweest zijn, heel zeker ben ik me er niet van trouwens!
pi_147668588
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:51 schreef john2406 het volgende:

[..]

Blauw potje met rooddeksel waar hij de tin uithaalde?
Dat zal tin zilver geweest zijn, heel zeker ben ik me er niet van trouwens!
Ja een blauw potje met een rode deksel. Maar ik heb het etiket niet gelezen ;)

Maar geen mening in deze post. Is het goed? :P
pi_147668636
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:52 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja een blauw potje met een rode deksel. Maar ik heb het etiket niet gelezen ;)

Maar geen mening in deze post. Is het goed? :P
Tin zilver is goed ja, tin lood daarentegen niet, is mijn mening he!
pi_147675381
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 13:43 schreef Puala het volgende:

[..]

Hij is geweest voor het regelwerk er in zat om te kijken of hij het zag zitten, prijs te maken etc. En ik mocht het regelwerk maken. Hij had aan 66mm genoeg ruimte.

Hij heeft 3 zaterdagen in 4 weken gewerkt en heeft in het eerste weekend alles naast het eerdere buizenwerk gelegd. En in het weekend dat hij er niet was heb ik het keukenplafond er in gemaakt en van dat weekend zijn de foto's.

Nu zijn die dunwandige ijzeren buizen weg. Als je wilt kan ik vanavond foto's maken wat er nog wel zit ;)
Zojuist de foto nog eens goed bekeken, zijn die latjes samen 66 mm dik of zelfs meer?
pi_147675667
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:46 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zojuist de foto nog eens goed bekeken, zijn die latjes samen 66 mm dik of zelfs meer?
Klosje is 33 en regelwerk ook zo uit mn hoofd
pi_147675845
quote:
1s.gif Op woensdag 17 december 2014 17:55 schreef Puala het volgende:

[..]

Klosje is 33 en regelwerk ook zo uit mn hoofd
Ik zou maar een paar dingen anders gedaan hebben, vroeger dan he!
Die 45 gradenbocht zou ik niet 45 grad gebogen hebben maar 90 graden zodat hij in die bocht zou kunnen werken!
De leidingen zou ik verder van de balken gehouden hebben eventueel een expansie stuk erin gebogen zou ik hebben gedaan.
En natuurlijk andere beugels zou ik gebruikt hebben.
Voor de rest weet ik of zie ik niks, zie ook alleen dat waar je foto s van hebt gemaakt he!

En dan bekijk ik deze.
http://i1302.photobucket.(...)2FAF_zps1whlbyhb.jpg
Waar zijn de 66mm bij deze mocht hij niks van de balk afhalen of geen steen eronder weghalen?
Ik vind het allemaal maar wat krapjes sorry ik zet gewoon mijn reactie erneer hoor maar bekijk het wel nutraal, ik hoor immers maar een verhaal nou, dus laat ik mijn oordeel in de midden!

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2014 18:30:01 ]
pi_147680868


Klikbaar voor filmpje.



Deze 2 zijn de oorzaak volgens mijn buurman
pi_147681767
Wat let je zaag het hout weg daar dan, maar ik zie maar eentje trouwens waar hij tegen het hout komt!
Geluid wou nog niet zo, ik heb het wel gehoord hoor, gedownload met xp en afgespeeld met win 7, win 7 wou geloof ik dat ik iets installeerde ervoor?
pi_147681919
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 20:52 schreef john2406 het volgende:
Wat let je zaag het hout weg daar dan, maar ik zie maar eentje trouwens waar hij tegen het hout komt!
Geluid wou nog niet zo, ik heb het wel gehoord hoor, gedownload met xp en afgespeeld met win 7, win 7 wou geloof ik dat ik iets installeerde ervoor?
T is gewoon een filmpje niets geks dit keer. Kan ook aan photobucket liggen.

Het klosje is weg wat er overheen zat. Degene die er strak tegenaan zaten zijn weg en de stukken langs het hout geïsoleerd zodat het niet piept of tikt. Komende nacht eens kijken en dan nog wat isolatie extra halen.
pi_147682183
Haal ook gelijk de helft van die steen weg waar ze ik geloof door naar de keuken gaan, en doe er mantelpijpjes omheen, die kun je doormiddenzagen, dus een sleuf erin en dan erom heen doen.
Houd je die buurman in eer meid.
Je weet toch een goede buur is beter als een verre vriend !
pi_147683784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 21:00 schreef john2406 het volgende:
Haal ook gelijk de helft van die steen weg waar ze ik geloof door naar de keuken gaan, en doe er mantelpijpjes omheen, die kun je doormiddenzagen, dus een sleuf erin en dan erom heen doen.
Houd je die buurman in eer meid.
Je weet toch een goede buur is beter als een verre vriend !
Effe :') ik ben 165 en mijn plafond daar 275. U snapt? :') Vrijdag maar ff kijken, t is goed voor nu :)


En mijn buurman is tof O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')