Euhm, kan dat iets roods zijn?quote:Op maandag 15 december 2014 13:05 schreef john2406 het volgende:
Paula
Waarmee heeft de monteur gesoldeerd is mijn vraagje, en welk vloeimiddel heeft hij gebruikt?
Voor CV is dat relevant, want...?quote:Op maandag 15 december 2014 13:05 schreef john2406 het volgende:
Paula
Waarmee heeft de monteur gesoldeerd is mijn vraagje, en welk vloeimiddel heeft hij gebruikt?
Je weet het niet waarom ik vraag?quote:Op maandag 15 december 2014 16:37 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Voor CV is dat relevant, want...?
Voor cv is dat niet relevant, er stroomt immers geen drinkwater door.quote:Op maandag 15 december 2014 13:05 schreef john2406 het volgende:
Paula
Nee, dus vertel het me graag...quote:Op maandag 15 december 2014 16:52 schreef john2406 het volgende:
[..]
Je weet het niet waarom ik vraag?
http://www.hatek.nl/_clie(...)-31012014-rev.01.pdf
Heel misschien helpt je dit verder?
Ja en het ligt niet aan hem. Maar kreeg bij de toko waar ik vanmiddag was de spullen niet mee, want het zou niet passen. En na aandringen komt hij morgen toch kijken.quote:Op maandag 15 december 2014 16:00 schreef Barrah het volgende:
Heb je de beste man al ingelicht? Wij kunnen hier wel speculeren wat er loos is en wat je er aan kunt doen, maar hij weet precies wat hij gebruikt heeft en is ook verantwoordelijk voor (de kwaliteit van) zijn werk.
Als met tin lood gesoldeerd zullen ze wel loslaten zou er onverhoopt warmer water doorheen gaan.quote:
Ik dacht jouw moto was doe het goed of niet, treksterkte van tin lood is niet die van tin zilver toch?quote:Op maandag 15 december 2014 17:59 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Voor cv is dat niet relevant, er stroomt immers geen drinkwater door.
Dat is inderdaad mijn motto.quote:Op maandag 15 december 2014 20:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik dacht jouw moto was doe het goed of niet, treksterkte van tin lood is niet die van tin zilver toch?
Juist je hebt het in de gaten schijnbaar hardsolderen is nog beter, en of het drinkwater is of niet dat boeid me niet en jouw waarschijnlijk ook niet!quote:Op maandag 15 december 2014 20:18 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mijn motto.De treksterkte van tin/zilver zal iets beter zijn, al heb ik daar zo geen cijfers van. Hardsolderen is nog beter.
De oorzaak van het tikken wordt veroorzaakt door het uitzetten en krimpen van de leiding. Normaal is dat geen probleem, alleen bij de TS zit alles té krap gebeugeld en is er geen rekening gehouden met het uitzettingscoëfficiënt van koper. Dat kan in het uiterste geval betekenen dat er téveel spanning op de verbinding kan komen, waardoor deze gaat lekken.quote:Op maandag 15 december 2014 20:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Juist je hebt het in de gaten schijnbaar hardsolderen is nog beter, en of het drinkwater is of niet dat boeid me niet en jouw waarschijnlijk ook niet!
Hier wat of een beetje info voor je.
http://rossa.nl/cursus/solderen/alles_over_solderen.htm
Die installatie tikt nou al, maar als gesoldeerd met tin lood zal dat tikken wel snel verholpen zijn?
Bij tin zilver mag er gerust spanning op komen die vangt die soldering wel op dan!quote:Op maandag 15 december 2014 20:27 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
De oorzaak van het tikken wordt veroorzaakt door het uitzetten en krimpen van de leiding. Normaal is dat geen probleem, alleen bij de TS zit alles té krap gebeugeld en is er geen rekening gehouden met het uitzettingscoëfficiënt van koper. Dat kan in het uiterste geval betekenen dat er téveel spanning op de verbinding kan komen, waardoor deze gaat lekken.
Hoe dat zo? Wat had ik dan moeten kiezen?quote:Op maandag 15 december 2014 20:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Bij tin zilver mag er gerust spanning op komen die vangt die soldering wel op dan!
Maar heb je niet het verkeerde beroep gekozen?
Voor draaien of zoiets?quote:Op maandag 15 december 2014 20:34 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Wat had ik dan moeten kiezen?
Politiek?quote:Op maandag 15 december 2014 20:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voor draaien of zoiets?
Politiek of zo?
quote:Op maandag 15 december 2014 17:59 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Voor cv is dat niet relevant, er stroomt immers geen drinkwater door.
Door deze b.v je weet niet eens waar het over gaat en je hebt je oordeel al klaar!quote:Op maandag 15 december 2014 20:36 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Politiek?Vraag mij af hoe je daar zo bij komt.
Hej John, doe ff beetje relaxed man..quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
[..]
Door deze b.v je weet niet eens waar het over gaat en je hebt je oordeel al klaar!
Hoeveel koperen systemen heb je al gemaakt?
Tot op zekere hoogte ben ik zeer relaxed hoor, mijn bedoeling was of is ook helpen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 00:39 schreef jasperve het volgende:
[..]
Hej John, doe ff beetje relaxed man..
Mensen proberen elkaar hier alleen maar te helpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |