Op wat voor wijze?quote:Op zondag 21 december 2014 07:17 schreef MokerDude80 het volgende:
Je bent een beetje naief. De baby is nog te klein om op in te praten. Ze dringen wel degelijk op deze wijze hun geloof op. Ik wil geen christelijke dingen in huis.
ja dat is een goede tip, laat zien dat waar ze hun leven lang in hebben geloofd onzin is. lijkt me een goed begin voor een betere wederzijdse verstandhoudingquote:Op zondag 21 december 2014 08:46 schreef ATON het volgende:
Wijzen op jouw regels des huis. Bij overtreding de deur wijzen. Praten helpt helemaal niet. Ze denken hun kleinkind te " redden ", en daar moet alles voor wijken. Probeer hen te overtuigen dat hun geloof maar een fopspeen is en kijk wat er dan zal gebeuren.
je kunt ook doorslaan. Kijk als ze elke zondag zogenaamd zouden oppassen maar je kind dan naar de zondagsschool indoctrinatie lessen zouden brengen dan zou ik het wel als opdringen beschouwen. Maar deze kleine giften gewoon netjes voor bedanken en een kinderbijbel mooi in de boekenkast zetten als vulling om nooit uit voor te lezen.quote:Op zondag 21 december 2014 07:17 schreef MokerDude80 het volgende:
Je bent een beetje naief. De baby is nog te klein om op in te praten. Ze dringen wel degelijk op deze wijze hun geloof op. Ik wil geen christelijke dingen in huis.
Hij kan ook gewoon zeggen dat hij dat geloof niet trekt en als ze dan vragen waarom, is het vroeg genoeg om het geloof voorzichtig af te fakkelen.quote:Op zondag 21 december 2014 08:46 schreef ATON het volgende:
Probeer hen te overtuigen dat hun geloof maar een fopspeen is en kijk wat er dan zal gebeuren.
Beter laat dan nooit.quote:Op zondag 21 december 2014 08:48 schreef SuperFood het volgende:
[..]
ja dat is een goede tip, laat zien dat waar ze hun leven lang in hebben geloofd onzin is. lijkt me een goed begin voor een betere wederzijdse verstandhouding![]()
![]()
![]()
Vind ik persoonlijk niet raar, maar ala. Zou ik zelf ook kunnen doen, ook al ben ik geen Christenquote:Op zondag 21 december 2014 07:02 schreef MokerDude80 het volgende:
Of andere zoon en dochter van hun (die ook niet gelovig zijn) een kinderbijbel voor de kleine cadeau te doen.
Opdringerig is het misschien nog niet, maar gepast is het toch ook niet lijkt me.. (En een paar honderd euro? WTF?)quote:Op zondag 21 december 2014 07:15 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Juist en hoe dringen ze dat geloof nou precies op dan? Een kerststal en kinderbijbel cadeau doen is moeilijk opdringerig te noemen.
Ik denk eerder dat schoonouders een probleem hebben met het atheismequote:Op zondag 21 december 2014 10:21 schreef Rockefellow het volgende:
Het lijkt me helemaal niet gek om je kinderen uit te leggen waarom het geloof voor zijn/haar grootouders zo belangrijk is. Zo'n bijbeltje kan daar prima bij helpen.
Ik krijg de indruk dat je nogal moeite hebt met je schoonouders en dit een stok is om mee te slaan. Wees daar voorzichtig mee, zo'n houding gaat je niet helpen.
Vast, maar vooralsnog vind ik dat TS een behoorlijk drama maakt terwijl er nog niets aan de hand is.quote:Op zondag 21 december 2014 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat schoonouders een probleem hebben met het atheisme
Dat. Overigens ben ik christelijk opgevoed, maar ik heb een kerststal nog nooit als iets typisch christelijks gezien.quote:Op zondag 21 december 2014 10:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vast, maar vooralsnog vind ik dat TS een behoorlijk drama maakt terwijl er nog niets aan de hand is.
TS heeft het over zijn vriendin, dus hij is niet getrouwd met de moeder van z'n kind, en toch komen z'n ouders gewoon op visite.
Dan moet je die discussie beginnen op 18 jarige leeftijd, en dan niet stiekum vantevoren indoctrineren.quote:Op zondag 21 december 2014 10:33 schreef ikkevan1972 het volgende:
maar als je kind wel gelovig zou worden, dan is dat de keuze van je zoontje vind ik.
Als je een kerststal al indoctrinatie noemt dan ben ik benieuwd wat je van de paashaas vindt...quote:Op zondag 21 december 2014 10:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je die discussie beginnen op 18 jarige leeftijd, en dan niet stiekum vantevoren indoctrineren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |