http://www.atsdr.cdc.gov/toxprofiles/tp146.pdfquote:Op zondag 21 december 2014 13:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor dat colloidaal zilver giftig is? Dat smurfeffect is trouwens een bewezen hoax dus daar maak ik me niet druk om.
Over wat voor soort wetenschap hebben we het dan? Sta ik wel voor open, misschien steek ik er nog iets van op.Kan ik dan ook een glutenvrije lunch krijgen?
Grijs blauwe huidverkleuring.quote:Op zondag 21 december 2014 13:55 schreef Worteltjestaart het volgende:
Smurfeffect een hoax? Hoe kom je er bij?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Argyrie
Het betreft hier toegepaste wetenschap, op projectbasis (dus betaald door de verfoeide commerciële partijen). In mijn geval bijvoorbeeld instrumentontwikkeling of sensorsystemen.
Glutenvije lunch, geen idee...
En 1 rapportje bewijst dat iets dat honderden jaren met goed effect heeft gewerkt, nog steeds door veel mensen gebruikt word nu opeens giftig word verklaard? Zal wel weer een rapport zijn dat betaald word door Big Pharma.quote:Op zondag 21 december 2014 13:58 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://www.atsdr.cdc.gov/toxprofiles/tp146.pdf
Járen geleden hadden we het hier al overquote:Op zondag 21 december 2014 14:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En 1 rapportje bewijst dat iets dat honderden jaren met goed effect heeft gewerkt, nog steeds door veel mensen gebruikt word nu opeens giftig word verklaard? Zal wel weer een rapport zijn dat betaald word door Big Pharma.
Daar is niets 'opeens' aan. Zilver hoort helemaal niet thuis in het menselijk lichaam, en hoopt zich daar op. Ik daag je dan ook uit om met voorbeelden te komen hoe intern gebruik/consumptie al honderden jaren met goed effect werkt.quote:Op zondag 21 december 2014 14:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En 1 rapportje bewijst dat iets dat honderden jaren met goed effect heeft gewerkt, nog steeds door veel mensen gebruikt word nu opeens giftig word verklaard? Zal wel weer een rapport zijn dat betaald word door Big Pharma.
-edit, doe maar niet-quote:Op zondag 21 december 2014 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Kwikverbindingen werden vroeger ook gebruikt tegen syphilus, zou je dat ook prefereren boven antibiotica, japie?
-edt, reactie op geeditte post-quote:
quote:Op zondag 21 december 2014 14:26 schreef Resonancer het volgende:
Wat lees ik hier weer een hoop bs. De medicijnen zijn zo duur door de onderzoeken.
Nee, door de marketing. Veel onderzoek wordt ook nog eens via belastinggeld betaald.
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/01/080105140107.htm
Over bs gesprokenquote:Op zondag 21 december 2014 14:26 schreef Resonancer het volgende:
Wat lees ik hier weer een hoop bs. De medicijnen zijn zo duur
zelfs slechtere producten worden gepushed met 'marketing' om hun betere en tevens goedkopere alternatief als tweede rangs af te schrijven.quote:Op zondag 21 december 2014 14:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het klopt dat er veel geld zit in marketing ja.
Dat betekent dat de medicijnen duurder verkocht worden dan strikt noodzakelijk zou kunnen zijn als je dat stopt.
Maar hoe kun je er dan voor zorgen dat dat nieuwe beter antibioticum bekend wordt?
Hoe kom je daar nou in hemelsnaam bij? Zilver zit gewoon in de grond en krijgen we bv al binnen doordat planten het opnemen. Er word zelfs gezegd dat het immuunsysteem slecht functioneerd door een gebrek aan zilver. Waarom denk je trouwens dat mensen heel lang met zilveren bestek hebben gegeten?quote:Op zondag 21 december 2014 14:11 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar is niets 'opeens' aan. Zilver hoort helemaal niet thuis in het menselijk lichaam, en hoopt zich daar op. Ik daag je dan ook uit om met voorbeelden te komen hoe intern gebruik/consumptie al honderden jaren met goed effect werkt.
"Je" zou ook gewoon kunnen antwoorden op vragen.quote:Op zondag 21 december 2014 14:32 schreef Re het volgende:
je hoeft elkaar niet belachelijk te maken natuurlijk, kan ook best zonder de sneren lijkt me...
Engineered inorganic nanoparticles (EINP) heeft toch wel een rol in antimicrobial research
Are you kidding me?quote:Op zondag 21 december 2014 14:35 schreef Japie77 het volgende:
[..]
...
Waarom denk je trouwens dat mensen heel lang met zilveren bestek hebben gegeten?
...
Omdat het niet roestquote:Op zondag 21 december 2014 14:35 schreef Japie77 het volgende:
[. Waarom denk je trouwens dat mensen heel lang met zilveren bestek hebben gegeten?
alleen worden goedkopere alternatieven wel vergoed, duurdere nietquote:Op zondag 21 december 2014 14:33 schreef SuperFood het volgende:
[..]
zelfs slechtere producten worden gepushed met 'marketing' om hun betere en tevens goedkopere alternatief als tweede rangs af te schrijven.
uitgave aan marketing en R&D is ongeveer gelijk dus daarmee ondermijn je je stelling een beetje, en genoeg baanbrekend onderzoek hoor, kijk alleen maar naar Hep C, TB, Pompe, Astma, Diabetes etc.quote:er wordt meer geld besteed aan marketing dan aan onderzoek. en zo heel veel baanbrekends hebben ze dan ook niet gedaan. farmaceuten zijn gemiddeld genomen beter in het kennen van de juridische wegen waarmee ze hun patent nog een paar jaar langer kunnen uitzuigen dan in vernieuwend onderzoek.
linkje voor... doe maar hep c wat ze voor iets fantastisch vernieuwends hebben ontdekt.quote:Op zondag 21 december 2014 14:41 schreef Re het volgende:
[..]
alleen worden goedkopere alternatieven wel vergoed, duurdere niet
[..]
uitgave aan marketing en R&D is ongeveer gelijk dus daarmee ondermijn je je stelling een beetje, en genoeg baanbrekend onderzoek hoor, kijk alleen maar naar Hep C, TB, Pompe, Astma, Diabetes etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |