Respect moet verdient worden. Ze geeft je nota bene nog een voorbeeld van een stof uit de natuur die in een pharma product zit, waarna jij met die onzin kwam dat big pharma een blinde vlek voor stoffen uit de natuur zou hebben. Dan kan je wel verwachten dat men daar wat op te zeggen heeft, zeker gezien je eigen toon in dit alles.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij bent het echt niet waard om mee te discussieren. Totaal geen respect, wil gewoon haar eigen (objectieve uch uch) mening verkondigen en anderen schofferen. Als je al zo weinig intelligentie hebt dat je niet eens kan zien dat jij totaal niet objectief bent dan is er ook weinig mogelijk in termen van een normale discussie....
Gaat het wel goed met je Japie?quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je zegt hier precies hetzelfde als wat ik zeg maar ik praat bullshit? Grappig mannetje ben je. Ik ga me maar weer terugtrekken uit dit topic want het schiet weer totaal niet op met die figuren die hier zitten...
Ik vrees dat ook: het getal van avogadro is ongeveer 6*1023 deeltjes per mol. Als je dus een verdunning hebt van 6*10-24 is de kans 1/10 dat het werkzame stof uberhaupt aanwezig is.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Terwijl in de OP toch een uitstekend verhaal over homeopatie staat vrees ik dat een aantal hier de onzin ervan nog steeds niet snappen.
quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
Maar 7% gebruikt de inhalers goed. Dat is toch best schokkend.
Ik zou ook wegrennen als ik de discussie op inhoudelijke gronden niet kan winnen. Hoef je je niet voor te schamen. Doet bijna iedereen. Hoewel ik misschien mijn discussiepartner op een gegeven moment gelijk zou geven als ik door argumenten KO ben gemaakt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:16 schreef Japie77 het volgende:
Ik ga me maar weer terugtrekken uit dit topic want het schiet weer totaal niet op met die figuren die hier zitten...
Ja maar, ja maar, water heeft een GEHEUGEN!quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:24 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vrees dat ook: het getal van avogadro is ongeveer 6*1023 deeltjes per mol. Als je dus een verdunning hebt van 6*10-24 is de kans 1/10 dat het werkzame stof uberhaupt aanwezig is.
Bij het voorbeeld uit de op is de verdunning tot 10-400 wat een kans maakt van 1/10377. Dus je moet: 1*10377 potjes halen zodat je zeker weet dat er 1 molecule/atoom actieve stof aanwezig is
Goed, het moge nu wel duidelijk zijn hoe de relatie geneesmiddel-natuur is hoop ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Big Pharma helemaal niks goed doet. Het is juist omgekeerd, Big Pharma aanhangers (zoals mevrouwtje Starla) hebben geen idee hoe belangrijk de natuur is voor de medische wetenschap en hoe onwijs veel geneeskracht er schuilt in de natuur en kruiden. En door de lobby van de Pharma Mafia is het nu onmogelijk geworden om gewoon natuurlijke remedies (bv colloidal zilver) geneesmiddel te noemen en dat is erg jammer voor veel mensen die zo dom zijn om alleen in de westerse medische wetenschap te geloven.
Maar natuurlijk erg fijn voor Big Pharma omdat ze de grote concurrent een flinke tik hebben kunnen geven.
Schokkend dom ja, het kost één minuut om de gebruiksaanwijzing door te lezen.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:32 schreef Lavenderr het volgende:
Verhaal
http://www.bbc.com/news/health-30556329
Maar 7% gebruikt de inhalers goed. Dat is toch best schokkend.
Kut...je hebt mequote:Op zaterdag 20 december 2014 18:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, water heeft een GEHEUGEN!
En het word je ook nog goed uitgelegd in de apotheek. Tenminste hier in de ziekenhuisapotheek wel.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Goed, het moge nu wel duidelijk zijn hoe de relatie geneesmiddel-natuur is hoop ik.
Het is niet onmogelijk om natuurlijke remedies geneesmiddel te noemen, alleen moet je je claims nu met gedegen onderzoek onderbouwen om zulks soort dingen te voorkomen.
Collodiaal zilver is perfect om je koelkast mee te behandelen of om drinkwater te zuiveren maar voor inwendig gebruik is het niet aan te raden omdat het cumulatief is.
Vroegah rond 1900 en eerder werd het wel vaak gebruikt om infecties te bestrijden, wat het ook matig deed maar dat wat niet omdat het zo goed werkte maar omdat ze niks beters hadden tot penicilline ontdekt werd.
[..]
Schokkend dom ja, het kost één minuut om de gebruiksaanwijzing door te lezen.
De NHS heeft een filmpje over asthma waarin een 6-jarig jongetje een dosisaerosol gebruikt zonder voorzetkamer. Tekenend welquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En het word je ook nog goed uitgelegd in de apotheek. Tenminste hier in de ziekenhuisapotheek wel.
Jouw nick in dit verbandquote:Op zaterdag 20 december 2014 19:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
De NHS heeft een filmpje over asthma waarin een 6-jarig jongetje een dosisaerosol gebruikt zonder voorzetkamer. Tekenend wel :p
Moet je ook niet zielig gaan doen als je stuiptrekkend op de grond ligt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jouw nick in dit verband![]()
Ja, het is gewoon luiheid denk ik weleens. Mensen lezen gewoon niet of luisteren niet naar de uitleg.
Ik zei dan ook dat de westerse medische wetenschap niet zonder de natuur kan. Naar aanleiding van de belachelijke uitspraak van tuinhek dat het oneerlijk zou zijn dat natuurlijke middeltjes als geneesmiddel aangeduid mogen worden omdat Big Pharma hier miljarden aan uitgeeft. Wat dus precies de reden is dat Big Pharma deze wet erin heeft gelobbyd. Zij hebben nl het geld om deze claims te betalen (de naam geneesmiddel) en natuurlijke middelen niet. Terwijl deze vaak net zo goed, zo niet beter werken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 19:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Goed, het moge nu wel duidelijk zijn hoe de relatie geneesmiddel-natuur is hoop ik.
Het is niet onmogelijk om natuurlijke remedies geneesmiddel te noemen, alleen moet je je claims nu met gedegen onderzoek onderbouwen om zulks soort dingen te voorkomen.
Collodiaal zilver is perfect om je koelkast mee te behandelen of om drinkwater te zuiveren maar voor inwendig gebruik is het niet aan te raden omdat het cumulatief is.
Vroegah rond 1900 en eerder werd het wel vaak gebruikt om infecties te bestrijden, wat het ook matig deed maar dat wat niet omdat het zo goed werkte maar omdat ze niks beters hadden tot penicilline ontdekt werd.
[..]
Schokkend dom ja, het kost één minuut om de gebruiksaanwijzing door te lezen.
Beter lezen hekje, ik heb nl nergens gezegd dat Big Pharma een blinde vlek voor stoffen uit de natuur zou hebben maar wel dat Starla dat heeft.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Respect moet verdient worden. Ze geeft je nota bene nog een voorbeeld van een stof uit de natuur die in een pharma product zit, waarna jij met die onzin kwam dat big pharma een blinde vlek voor stoffen uit de natuur zou hebben. Dan kan je wel verwachten dat men daar wat op te zeggen heeft, zeker gezien je eigen toon in dit alles.
Want big pharma is zelf geen aanhanger van big pharma?quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Beter lezen hekje, ik heb nl nergens gezegd dat Big Pharma een blinde vlek voor stoffen uit de natuur zou hebben maar wel dat Starla dat heeft.
Je snapt toch wel dat het probleem niet het 'natuurlijk' middel is, maar dat er claims gedaan worden die niet ondersteund worden door onderzoek of bewijs.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zei dan ook dat de westerse medische wetenschap niet zonder de natuur kan. Naar aanleiding van de belachelijke uitspraak van tuinhek dat het oneerlijk zou zijn dat natuurlijke middeltjes als geneesmiddel aangeduid mogen worden omdat Big Pharma hier miljarden aan uitgeeft. Wat dus precies de reden is dat Big Pharma deze wet erin heeft gelobbyd. Zij hebben nl het geld om deze claims te betalen (de naam geneesmiddel) en natuurlijke middelen niet. Terwijl deze vaak net zo goed, zo niet beter werken.
Collodiaal zilver was voordat er antibioticum bestond het middel wat daarvoor gebruikt werd en prima werkte. Maar sinds de invoering van de antibiotica is dit middel zwart gemaakt door Big Pharma omdat ook dit een bedreiging was voor het geld van deze bedrijfstak. Zoals dit met vele alternatieve middelen is gebeurd en nog steeds gebeurd.
Je snapt er werkelijk waar geen ene donder van hèquote:Op zaterdag 20 december 2014 20:55 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zei dan ook dat de westerse medische wetenschap niet zonder de natuur kan. Naar aanleiding van de belachelijke uitspraak van tuinhek dat het oneerlijk zou zijn dat natuurlijke middeltjes als geneesmiddel aangeduid mogen worden omdat Big Pharma hier miljarden aan uitgeeft. Wat dus precies de reden is dat Big Pharma deze wet erin heeft gelobbyd. Zij hebben nl het geld om deze claims te betalen (de naam geneesmiddel) en natuurlijke middelen niet. Terwijl deze vaak net zo goed, zo niet beter werken.
Collodiaal zilver was voordat er antibioticum bestond het middel wat daarvoor gebruikt werd en prima werkte. Maar sinds de invoering van de antibiotica is dit middel zwart gemaakt door Big Pharma omdat ook dit een bedreiging was voor het geld van deze bedrijfstak. Zoals dit met vele alternatieve middelen is gebeurd en nog steeds gebeurd.
en belangrijkste nog wel; kunnen aantonen dat het klopt wat je beweert bij het verkopen van je 'geneesmiddel'.quote:Op zaterdag 20 december 2014 21:54 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je snapt er werkelijk waar geen ene donder van hèHet heeft niets te maken met de claims kunnen betalen, maar met daadwerkelijk onderzoek uitvoeren en dingen als dosis fatsoenlijk kunnen bepalen, bijwerkingen en interacties in kaart brengen etc etc.
Je hebt werkelijk geen enkel idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 20 december 2014 20:55 schreef Japie77 het volgende:
.
quote:Op zondag 21 december 2014 08:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
Japie, ik heb dit Lambiekje ook al eens gevraagd: sta je er voor open om eens te zien hoe wetenschap werkt? Van dichtbij?
Dan mag je eens op mijn werk langskomen. Gratis. Betaal ik je lunch ook nog eens.
Heb je daar bewijs voor dat colloidaal zilver giftig is? Dat smurfeffect is trouwens een bewezen hoax dus daar maak ik me niet druk om.quote:Op zondag 21 december 2014 08:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
Volgens mij zijn er hele andere redenen waarom colloïdaal zilver niet meer gebruikt wordt, met op nummer 1 het feit dat het behoorlijk giftig is voor het organisme, vanwege stapeling.
Maar als Japie liever colloïdaal zilver gebruikt juich Ik dat toe. Horen we over 10 jaar hoe slecht wij waren om het smurfeffect niet te hebben uitgelegd.
Japie, ik heb dit Lambiekje ook al eens gevraagd: sta je er voor open om eens te zien hoe wetenschap werkt? Van dichtbij?
Dan mag je eens op mijn werk langskomen. Gratis. Betaal ik je lunch ook nog eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |