abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147796907
Nu bezig met omeletje met champignonnetjes :9
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_147796988
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 10:18 schreef Sunnythesun het volgende:
Kwak kijk nou toch: http://www.sonnie-tieske.nl/verslagen/exmoor/exmoor.html Ik zag foto's op je facebook die me nogal bekend voor kwamen :D _O-
Haha! Cloud farm was ook een optie voor ons maar we wilden vooraf boeken dus werd het toch Westermill Farm (ook een aanrader trouwens!)

Zie heel veel bekends idd.
Kwak
pi_147797104
quote:
17s.gif Op zondag 21 december 2014 12:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bath! :)

Exmoor zijn we nog niet geweest, Dartmoor wel.
Bath O+

Dartmoor zijn we die vakantie ook geweest, is ruiger en woester. Exmoor is lieflijker vond ik. Allebei heel tof.

(We deden toen een rondje somerset/exmoor/dartmoor/cornwall/south downs)
Kwak
pi_147797420
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 12:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Haha! Cloud farm was ook een optie voor ons maar we wilden vooraf boeken dus werd het toch Westermill Farm (ook een aanrader trouwens!)

Zie heel veel bekends idd.
Bij ons was het een voorwaarde dat hondjes mee mochten en vond de locatie wel tof. Jullie hadden wel iets beter weer geloof ik :D
  zondag 21 december 2014 @ 12:39:47 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_147797484
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 12:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bath O+

Dartmoor zijn we die vakantie ook geweest, is ruiger en woester. Exmoor is lieflijker vond ik. Allebei heel tof.

(We deden toen een rondje somerset/exmoor/dartmoor/cornwall/south downs)
Wij doen nooit rondjes, want we zitten meestal twee weken op een adres. Afgrlopen zomer dus in Dartmoor, Devon. Wel een keer naar boven gereden, maar dat was voor een plaatsje aan de kust.

Engeland. O+
The love you take is equal to the love you make.
pi_147797635
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2014 12:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wij doen nooit rondjes, want we zitten meestal twee weken op een adres. Afgrlopen zomer dus in Dartmoor, Devon. Wel een keer naar boven gereden, maar dat was voor een plaatsje aan de kust.

Engeland. O+
de UK is inmiddels vaste prik bij ons O+
pi_147797714
En klaar is kees!
Tropisch semi-stolletje van briochedeeg met (o.a.) kokos, palmsuiker en gekonfijte ananas. :9

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 21-12-2014 12:54:44 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_147797787
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 12:45 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

de UK is inmiddels vaste prik bij ons O+
Nu klaar met lezen. Wij hebben dat stukje bij Porlock van 25% helling ook gereden. Naar beneden. Doodeng vond ik het....

We zijn (geheel toevallig) met het goede weer meegereisd. Die zomer heeft t vreselijk geregend maar tijdens onze drie weken Engeland maar een dag of vier...
Kwak
pi_147797812
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:47 schreef minilot het volgende:
En klaar is kees!
Tropisch stolletje met (o.a.) kokos, palmsuiker en geconfijte ananas. :9

[ afbeelding ]
Oooh. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_147798098
quote:
En klaar is kees!
Tropisch semi-stolletje van briochedeeg met (o.a.) kokos, palmsuiker en gekonfijte ananas. :9

[ afbeelding ]
Oh dat ziet er erg lekker uit.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_147798122
quote:
En klaar is kees!

[ afbeelding ]
:9 I wanna
pi_147798200
Oja kennelijk moeten wij het voor of nagerecht tweede kerstdag maken.
Welke krijgen we binnenkort (ooit nog eens) te horen.
Nou vriendlief mag het opknappen want zo last minute vind ik er niets aan (+beledigd dat we nooit het hoofdgerecht mogen doen).
pi_147798237
quote:
2s.gif Op zondag 21 december 2014 13:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Oh dat ziet er erg lekker uit.
Is het ook! :) Wel anders dan gewone stol, wat vaak wat droger, steviger krentenbrood is. Dit is aaibaar zacht, bijna romig briochekruim :9
pi_147798282
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 13:05 schreef Sarabi het volgende:
(+beledigd dat we nooit het hoofdgerecht mogen doen).
Nou moe!
Wel eens nagevraagd waarom eigenlijk?
pi_147798412
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:06 schreef minilot het volgende:

[..]

Is het ook! :) Wel anders dan gewone stol, wat vaak wat droger, steviger krentenbrood is. Dit is aaibaar zacht, bijna romig briochekruim :9
Sounds scrumptious! :9 Welk recept?
pi_147798416
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou moe!
Wel eens nagevraagd waarom eigenlijk?
Nee want is altijd een paar dagen voor kerst opeens of we gourmetten of diegene beslist het hoofdgerecht te maken en wij krijgen meestal het nagerecht in de maag gesplitst.
Dus niet veel tijd om er naar er vragen behalve op de kerstdag zelf.

En ik ben de enige die het een probleem vind dus laat ik het vaak maar zitten.
  zondag 21 december 2014 @ 13:15:51 #292
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_147798516
@minilot: nee ik kook niet voor kerst! Hebben er een hekel aan, of in elk geval geen speciaal gevoel bij, dus we zitten het uit. Vind het maar lastig dat de wereld twee dagen stilstaat om, voor mij, onbegrijpelijke redenen.

@Isegrim: met mensenleed heb ik vaak geen moeite. Maar dierenleed, oi. Vooral de macht die eruitspreekt, de macht die mensen hebben over dieren. Onverteerbaar. Dus ik steek mijn kop liever in het zand (ja heel hypocriet etc. Ik ben de eerste om dat toe te geven).

Even heel selectief terug gelezen. Vind het altijd zo onaardig om niet even op vragen te antwoorden. Allemaal een hele fijne zondag!
:* :W
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_147798539
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Sounds scrumptious! :9 Welk recept?
Beetje uit mijn hoofd, vrees ik. Ik heb de laatste tijd veel briocheachtig brood gemaakt, dus gewoon met veel boter en melk erin en 'kneden' door er lekker mee te smijten. :) Eerste rijs een uur, tweede rijs twee uur. En ik had nog gekonfijte ananas en toen dacht ik: ik gebruik palmsuiker in plaats van gewone suiker en toen dacht ik: ik doe er geen amandelen bovenop maar kokosschaafsel. :)
Afgebakken op 190 graden, veertig minuten. Halverwege de baktijd aluminiumfolie erover tegen het te donker worden.
pi_147798583
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Beetje uit mijn hoofd, vrees ik. Ik heb de laatste tijd veel briocheachtig brood gemaakt, dus gewoon met veel boter en melk erin en 'kneden' door het tond te smijten. :) En ik had nog gekonfijte ananas en toen dacht ik: ik gebruik palmsuiker in plaats van gewone suiker en toen dacht ik: ik doe er geen amandelen bovenop maar kokosschaafsel. :)
À l'improviste. ^O^
pi_147798652
O, en na vijf minuten afkoelen op een rooster het nog warme brood inkwasten met gesmolten boter. Dan pas bepoedersuikeren als het brood helemaal is afgekoeld.

Heb jij nog een foto van je cake gemaakt, Isegrim? :)
pi_147798820
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 13:15 schreef Duderinnetje het volgende:
@minilot: nee ik kook niet voor kerst! Hebben er een hekel aan, of in elk geval geen speciaal gevoel bij, dus we zitten het uit. Vind het maar lastig dat de wereld twee dagen stilstaat om, voor mij, onbegrijpelijke redenen.

^)
pi_147798843
Welke cake? Van gisteren? Die waren niet zo mooi geworden. ;( En de patissier had er ook eentje besteld en hij heeft een beetje een bittere bijsmaak (verkeerde citroen? :? ). ;(

De broden voor de patissier waren wel perfect gelukt. :Y
pi_147798848
quote:
En klaar is kees!

[ afbeelding ]
Dat ziet eruit alsof je het gekocht hebt :o :9
pi_147799044
Sarabi, toch niet zo gek dat degene die 'host' het hoofdgerecht doet? Anders volgend jaar de familie bij jullie uitnodigen?
Kwak
pi_147799072
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 12:49 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Nu klaar met lezen. Wij hebben dat stukje bij Porlock van 25% helling ook gereden. Naar beneden. Doodeng vond ik het....

We zijn (geheel toevallig) met het goede weer meegereisd. Die zomer heeft t vreselijk geregend maar tijdens onze drie weken Engeland maar een dag of vier...
Ja dat was een leuke verrassing de eerste keer toen ik er met een zwaar beladen auto op moest _O- Blijft wonderlijk dat dat goed ging :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')