abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 december 2014 @ 04:30:38 #151
104871 remlof
Europees federalist
pi_147766599
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:26 schreef LelijKnap het volgende:
Een universitair opgeleide NL-er stemt 'correct' want dat is precies wat hem geleerd is.
Nee, mensen die even verder kunnen denken dan hun neus lang is stemmen niet op een partij die Nederland naar de knoppen wil helpen.
pi_147766614
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, mensen die even verder kunnen denken dan hun neus lang is stemmen niet op een partij die Nederland naar de knoppen wil helpen.
Niet iedereen stemt op een partij in de hoop en verwachting dat die partij zal regeren.
pi_147766616
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij naar bed :')
Valt wel mee, denk ik. of je streeft die egalitaire samenleving niet na? Kan, dan ben je een conservatief, die wilt dat een samenleving volgens een oud boek moet worden ingericht. Zij het christelijk, Joods of Islamitisch. Zeg het maar remlof.
I´m back.
pi_147766620
Maar dat staat buiten m'n punt. De referentie 'universitair' staat wmb nergens voor behalve dat.
pi_147766625
quote:

[..]

Geen enkele partij zal NL naar de knopen draaien. Er is ook nooit 1 partij die de macht heeft.
I´m back.
pi_147766660
Komt nog wat bij, waarom ben je per definitie een verzuurde lagelonen arbeider die geen recht van spreken heeft, als je kritiek hebt op de islam? Geef daar nou eens antwoord op!
Ik zou zeggen, maar dan ben ik weer democratisch, ook als je een lagelonen arbeider bent en je hebt een argument, dan mag je gewoon meedoen in een debat, zonder dat je voor Tokkie wordt uitgemaakt. Of niet?
Heb je die docu-serie over de familie Tokkie gezien btw, interessante sociologie hoor. Tokkie als kostwinner was niet eens werkloos toen die serie werd gemaakt, en veel racisme werd ook niet gehoord daarin. Overigens heeft kritiek tav de islam ook weer niets met racisme te maken, maar meer met de Franse revolutie. Die fyi in 1789 begon, die weliswaar uiteindelijk in het schrikbewind van Robbespierre een einde vond, maar die tussendoor wel de egalitaire samenleving propageerde. Wat talloze generaties linksjes zoals jij en ik moet hebben aangesproken. Toch? Of moet ik maar gaan slapen, want kan ik niets meer op een normale manier formuleren? :D.
Een verzuurde lagelonen Tokkie?
Nou ja dan wil ik bij deze een lans breken voor de familie Tokkie, remlof.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 20-12-2014 04:53:35 ]
I´m back.
pi_147767433
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 22:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Die kans is reëel. De kans dat je de staatsloterij wint ook, trouwens.
:+
Dat is waar.
pi_147767466
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 00:30 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Moet je eens kijken hoeveel mensen hier dit plan steunen.
Dat maakt het niet prima, maakt alleen dat er veel fascisten zijn in Nederland.

Blijven stemmen op deze clowns met continu dit soort achterlijke acties, onbegrijpelijk.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_147767487
Er is niks mis met kritiek op de islam. Heb ik ook. Ook op het christendom en op alle andere georganiseerde religies trouwens. Maar dat is niet het issue.

Ik zie PVV-stemmers als stampende kleuters met een Calimero-complex.
pi_147767492
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:21 schreef Isegrim het volgende:
Er is niks mis met kritiek op de islam. Heb ik ook. Ook op het christendom en op alle andere georganiseerde religies trouwens. Maar dat is niet het issue.

Ik zie PVV-stemmers als stampende kleuters met een Calimero-complex.
Yes
pi_147767520
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:46 schreef Ryan3 het volgende:
Komt nog wat bij, waarom ben je per definitie een verzuurde lagelonen arbeider die geen recht van spreken heeft, als je kritiek hebt op de islam? Geef daar nou eens antwoord op!
Ik zou zeggen, maar dan ben ik weer democratisch, ook als je een lagelonen arbeider bent en je hebt een argument, dan mag je gewoon meedoen in een debat, zonder dat je voor Tokkie wordt uitgemaakt. Of niet?
Heb je die docu-serie over de familie Tokkie gezien btw, interessante sociologie hoor. Tokkie als kostwinner was niet eens werkloos toen die serie werd gemaakt, en veel racisme werd ook niet gehoord daarin. Overigens heeft kritiek tav de islam ook weer niets met racisme te maken, maar meer met de Franse revolutie. Die fyi in 1789 begon, die weliswaar uiteindelijk in het schrikbewind van Robbespierre een einde vond, maar die tussendoor wel de egalitaire samenleving propageerde. Wat talloze generaties linksjes zoals jij en ik moet hebben aangesproken. Toch? Of moet ik maar gaan slapen, want kan ik niets meer op een normale manier formuleren? :D.
Een verzuurde lagelonen Tokkie?
Nou ja dan wil ik bij deze een lans breken voor de familie Tokkie, remlof.
Oh ik wil hier wel op reageren hoor. Je hebt immers alle recht van spreken, niemand heeft gezegd dat je dat niet zou hebben. De slachtofferrol kun je weer gewoon laten varen. Het punt is dat je kritiek op de Islam verwart met het voorstellen van beroepsverboden voor moslims. Met dat laatste ga jij akkoord, of althans - je vindt het voorstel begrijpelijk. In dat licht bezien heeft je retoriek dan ook niets te maken met 'kritiek' op de Islam, maar alles met begrip voor een fascistisch voorstel. Een voorstel dat inhoudelijk indruist tegen onze constitutie en de maatschappelijk vastgestelde waarden en normen.

Verder meen je vast te moeten stellen dat mensen je 'dehumaniseren'. Dat is interessant, mede gezien het gegeven dat je kennelijk niet door hebt dat jij dat aan de lopende band doet als het gaat om moslim. Op basis van uitspraken van een (mede laagopgeleide) collega in de auto of op het werk meen jij zelfs het een en ander te kunnen extrapoleren naar de Islam of alle moslims. Je argumenten zijn nergens op gebaseerd - of ja eigenlijk alleen op de onderbuik. Als je argumenten in de prullenbak worden geschoten - doordat andere mensen er recht doorheen kunnen kijken en middels feiten je retoriek afslachten, dan pareer je dat wijselijk en ga je gewoon weer op basis van een ander onderbuikgevoel redeneren.

Tot slot hangt het stemgedrag in grote lijnen zeker samen met intelligentieniveau. Als wij een partij als de PVV nader bekijken, valt te constateren dat er voornamelijk lageropgeleide - blanke - mensen op stemmen die over heel veel dingen alleen maar ontevreden zijn. Verder zijn het vaak laagverdieners. Ze hebben een uiterst pessimistisch wereldbeeld - en dat noem ik kort gezegd verzuurd inderdaad. Ze mogen gewoon meedoen met het democratisch debat, maar ze mogen op grond van hun argumentatie ook de grond in worden geboord.

Verder is het leuk dat je stelt voor een egalitaire samenleving te zijn - maar ondertussen wel begrip heeft voor een voorstel als deze. Dat zegt toch wel iets over je ongezonde positie in deze gehele discussie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_147767569
Alleen nog maar atheisten op Schiphol, zijn we van alle gezeik af.
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:00:32 #163
225540 Pugg
Friends forever
pi_147767861
quote:

[..]

_O_ _O_ _O_
pi_147767916
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 09:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh ik wil hier wel op reageren hoor. Je hebt immers alle recht van spreken, niemand heeft gezegd dat je dat niet zou hebben. De slachtofferrol kun je weer gewoon laten varen. Het punt is dat je kritiek op de Islam verwart met het voorstellen van beroepsverboden voor moslims. Met dat laatste ga jij akkoord, of althans - je vindt het voorstel begrijpelijk. In dat licht bezien heeft je retoriek dan ook niets te maken met 'kritiek' op de Islam, maar alles met begrip voor een fascistisch voorstel. Een voorstel dat inhoudelijk indruist tegen onze constitutie en de maatschappelijk vastgestelde waarden en normen.

Verder meen je vast te moeten stellen dat mensen je 'dehumaniseren'. Dat is interessant, mede gezien het gegeven dat je kennelijk niet door hebt dat jij dat aan de lopende band doet als het gaat om moslim. Op basis van uitspraken van een (mede laagopgeleide) collega in de auto of op het werk meen jij zelfs het een en ander te kunnen extrapoleren naar de Islam of alle moslims. Je argumenten zijn nergens op gebaseerd - of ja eigenlijk alleen op de onderbuik. Als je argumenten in de prullenbak worden geschoten - doordat andere mensen er recht doorheen kunnen kijken en middels feiten je retoriek afslachten, dan pareer je dat wijselijk en ga je gewoon weer op basis van een ander onderbuikgevoel redeneren.

Tot slot hangt het stemgedrag in grote lijnen zeker samen met intelligentieniveau. Als wij een partij als de PVV nader bekijken, valt te constateren dat er voornamelijk lageropgeleide - blanke - mensen op stemmen die over heel veel dingen alleen maar ontevreden zijn. Verder zijn het vaak laagverdieners. Ze hebben een uiterst pessimistisch wereldbeeld - en dat noem ik kort gezegd verzuurd inderdaad. Ze mogen gewoon meedoen met het democratisch debat, maar ze mogen op grond van hun argumentatie ook de grond in worden geboord.

Verder is het leuk dat je stelt voor een egalitaire samenleving te zijn - maar ondertussen wel begrip heeft voor een voorstel als deze. Dat zegt toch wel iets over je ongezonde positie in deze gehele discussie.
Mutant _O_
pi_147767946
Goeie post ja Mutant. :)
pi_147767966
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 01:03 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Niks slachtofferrol, gewoon gezond verstand en realisme, ik ken de meeste pappenheimers hier wel inmiddels.
Hoofddoekjes belasting, anti islam sticker, Polenmeldpunt,mosknee.nl en minder Marokkanen.
pi_147767990
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 04:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er is wel een soort idee ontstaan dat als je kritisch bent tav de islam dat je dan per definitie een verzuurde lagelonen arbeider bent, of werkloze Tokkie (dit terwijl de echte Tokkie niet eens werkloos was, maar goed) en PVV stemt. Want kennelijk als je een universitair opgeleide NL'er bent dan heb je sws geen moeite met moslims of islam en stem je geen PVV. Natuurlijk is dat empirisch niet te staven. In de eerste plaats zijn doorsnee moslims net zo dom als Tokkies bwvs, daarnaast kauwen ze nog eens iets na, dat linea recta ingaat tegen waar universitair op geleiden over het algemeen juist voor zijn. Een egalitaire samenleving.
Mja .....

[ Bericht 10% gewijzigd door bitterbal op 20-12-2014 10:14:02 (Fokwasstuk) ]
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:27:13 #168
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147768163
quote:
Een universitair opgeleide NL-er stemt 'correct' want dat is precies wat hem geleerd is.
Ik weet niet aan welke universiteit jij hebt gestudeerd, maar doorgaans red je het daar niet als je niet zelf kritisch durft na te denken... over alles!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147768206
quote:
Nee. Op een universiteit wordt erin geramd dat je kritisch leert denken. Niet "correct". Blijkbaar leidt dat er toe dat WO'ers gemiddeld gezien minder achter populisten aanlopen. Wat ook logisch is.
pi_147768209
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik weet niet aan welke universiteit jij hebt gestudeerd, maar doorgaans red je het daar niet als je niet zelf kritisch durft na te denken... over alles!
Doorgaans roepen mensen die nog nooit een universiteit van binnen hebben gezien dit soort jaloerse dingen
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:32:20 #171
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147768221
Ja, had ik mee aan moeten komen in m'n scriptie: "Waarom dat zo is? Dat is mij zo geleerd."

Hoppa, diploma binnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147768229
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ha, dat is toch een grote farce man. Kritisch denken binnen de kaders van wat prettig en gewenst is, is wat er gebeurd. Bewust of onbewust opgetrokken grenzen waarbinnen men een beetje interessant loopt te neuzelen.
  zaterdag 20 december 2014 @ 10:33:24 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_147768232
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ha, dat is toch een grote farce man. Kritisch denken binnen de kaders van wat prettig en gewenst is, is wat er gebeurd. Bewust of onbewust opgetrokken grenzen waarbinnen men een beetje interessant loopt te neuzelen.
Noem me even je universiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_147768233
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:30 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Nee. Op een universiteit wordt erin geramd dat je kritisch leert denken. Niet "correct". Blijkbaar leidt dat er toe dat WO'ers gemiddeld gezien minder achter populisten aanlopen. Wat ook logisch is.
Kritisch denken zit er toch gewoon in?
pi_147768245
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2014 10:33 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Uiteraard. Haten op intellectuelen en wetenschappers is trouwens ook typisch fascistisch. Past weer bij de PVV
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')