abonnement Unibet Coolblue
pi_147759952

Dit topic is voor iedereen die aan mountainbiken doet. Of je nou net met je gezicht in de modder ligt, al een tijdje de heuvels aan het beklimmen bent, of al jarenlange ervaring hebt en een flink stukje door kan trappen. Hier kunnen we elkaar tips en adviezen geven, foto's delen en uiteraard een leuke anekdote de ether in gooien.


Om alle vorige topicdelen te bekijken ga je naar: [Centraal] Mountainbike Topic


Trek
Specialized
Cannondale Scott
Giant
Cube
Canyon
Fuji
Merida
Stevens
Focus
GT Bergamont
Gary Fisher
Kona
Bulls


slangetje.gif BORRREETJEEE
fokava.jpg kanovinnie
crazy.gif Crazy-M
wielrenner.png MarcoD
2hhdcup.png Poiuytr
icon.jpg Flipmoehoe


Hoofdpagina's:
Dirty-Pages
Mountainbike.nl
MTB Routes NL
MTB Routes BE
Pagina's voor beginners:
Dé pagina voor beginners! (bevat info over verschillende discipline's, onderdelen, fietskeuze, onderhoud etc.)
Sleutelen en onderhoud:
Park Tool site met guides voor al je sleutelwerk
Sleuteltips door bikers, voor bikers
Reviews en info over onderdelen
Bandenreviews

Online (MTB) Winkels
Cyclewear (Vooral kleding)
Futurumshop
Bobshop
Chain Reaction Cycles (Engelse webwinkel)
Bike Components (Duitse webwinkel)
Bikester (Nederlands, verzend uit Duitsland)
Mantel Bikeparts
Fietssportief Onderdelen
pi_147834223
Heu, voor mijn MTB op zoek naar een nieuwe verende voorvork, ben geen fanatieke MTB'er, dus niet zoveel zin om erg veel uit te geven (100-150 euro). Voor 26'er zonder schijfremmen. Enige vereiste is dat ik 'm wel kan instellen op "geen vering". Tips? :)
pi_147834494
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 09:56 schreef iScream. het volgende:
Heu, voor mijn MTB op zoek naar een nieuwe verende voorvork, ben geen fanatieke MTB'er, dus niet zoveel zin om erg veel uit te geven (100-150 euro). Voor 26'er zonder schijfremmen. Enige vereiste is dat ik 'm wel kan instellen op "geen vering". Tips? :)
Tweedehands of nieuw?
pi_147834571
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 10:09 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Tweedehands of nieuw?
Hmm dat maakt me niet zoveel uit, nieuw voor die prijs is troep zeker? Gebruik de MTB misschien 10x per jaar als het echt geen weer is voor de racefiets, dus een mooie tweedehandsje is ook prima :)
pi_147835086
Je zou ook nog een star vorkje kunnen overwegen.
pi_147835790
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 10:13 schreef iScream. het volgende:

[..]

Hmm dat maakt me niet zoveel uit, nieuw voor die prijs is troep zeker? Gebruik de MTB misschien 10x per jaar als het echt geen weer is voor de racefiets, dus een mooie tweedehandsje is ook prima :)
Voor 120a130¤ beginnen voorvorken pas nieuwprijs, dan zit je aan de onderkant van de markt qua geveerde voorvorken. Als je nieuw iets gaat kopen kan je denk ik beter zoals quinoa al aangeeft een starre vork kopen voor die paar keer in het jaar dat je gaat. Wil je toch een geveerde vork had ik op mountainbike.nl te koop even rondgekeken en wellicht topic aanmaken dat je voorvork zoekt. Veel shops hebben ook 26" voorvorken meer in die prijscategorie.
pi_147835867
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 10:58 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Voor 120a130¤ beginnen voorvorken pas nieuwprijs, dan zit je aan de onderkant van de markt qua geveerde voorvorken. Als je nieuw iets gaat kopen kan je denk ik beter zoals quinoa al aangeeft een starre vork kopen voor die paar keer in het jaar dat je gaat. Wil je toch een geveerde vork had ik op mountainbike.nl te koop even rondgekeken en wellicht topic aanmaken dat je voorvork zoekt.
Veel shops hebben ook 26" voorvorken meer in die prijscategorie.
Thanks :) Ik heb al een starre voorvork, alleen hou ik er wel van de off-road stuiterpaadjes te pakken, vandaar mijn zoektocht.. Ik zal eens op die site rondspeuren!
pi_147836117
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 11:01 schreef iScream. het volgende:

[..]

Thanks :) Ik heb al een starre voorvork, alleen hou ik er wel van de off-road stuiterpaadjes te pakken, vandaar mijn zoektocht.. Ik zal eens op die site rondspeuren!
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=114514

Kan voor de rest ook nog niet veel vinden. Marktplaats al gekeken? Anders wellicht paar fietsenmakers langs.
pi_147840863
Ik heb 2 jaar geleden op mp een prima -flink gebruikte maar tiptop onderhouden door een echte liefhebber- roksjoks reba met lockout gekocht, voor 100¤
Doet het nog steeds perfect!

Dus dit moet best te vinden zijn :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_147976931
Hmm had gehoopt morgen te gaan fietsen, maar met een verwachting van minimaal 10 cm sneeuw denk ik niet dat het verstandig is :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_148058982
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2014 16:08 schreef Crazy-M het volgende:
Hmm had gehoopt morgen te gaan fietsen, maar met een verwachting van minimaal 10 cm sneeuw denk ik niet dat het verstandig is :P
Had je beter vandaag kunnen fietsen. Zonnetje, bijna windstil, rond het vriespunt dus bevroren paden (geen mud)

Heb trouwens vandaag voor het eerst sinds begin oktober weer een rondje op de mtb gedaan: heerlijk :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Skwish op 28-12-2014 19:01:08 ]
pi_148064417
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:53 schreef Skwish het volgende:

[..]

Had je beter vandaag kunnen fietsen. Zonnetje, bijna windstil, rond het vriespunt dus bevroren paden (geen mud)

Heb trouwens vandaag voor het eerst sinds begin oktober weer een rondje op de mtb gedaan: heerlijk :P
Nou....hier lig 10 cm bevroren sneeuw haha. Niet te doen.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zondag 28 december 2014 @ 20:33:35 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148064565
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:30 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Nou....hier lig 10 cm bevroren sneeuw haha. Niet te doen.
Je bedoelt dat je het te koud vind?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148064821
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:30 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Nou....hier lig 10 cm bevroren sneeuw haha. Niet te doen.
Het was moeilijk rijden, en wat meer glibberen en glijden. Maar zeker geen -niet te doen- omstandigheden.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_148065808
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:37 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het was moeilijk rijden, en wat meer glibberen en glijden. Maar zeker geen -niet te doen- omstandigheden.
Je hebt gelijk. Is gewoon dat ik het niet te doen vind aangezien ik niet van die kou houd ;)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_148065973
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:52 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Is gewoon dat ik het niet te doen vind aangezien ik niet van die kou houd ;)
t had van mij zelfs nog wel wat kouder mogen zijn. Nu was het rond 0, en werd ik zeiknat van de ontdooiende sneeuwslush op de wegen. Plassen en modder in het bos is ook nog steeds in vloeibare vorm, dus ik kon alsnog poetsen toen ik thuiskwam.

Voordeel van een echte sneeuwrit: een brandschone fiets na afloop!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_148067076
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

t had van mij zelfs nog wel wat kouder mogen zijn. Nu was het rond 0, en werd ik zeiknat van de ontdooiende sneeuwslush op de wegen. Plassen en modder in het bos is ook nog steeds in vloeibare vorm, dus ik kon alsnog poetsen toen ik thuiskwam.

Voordeel van een echte sneeuwrit: een brandschone fiets na afloop!
Haha dat wel. Mijn ketting is twee weken geleden tijdens een rit geknapt. Toch maar eens maken één dezer dagen. Moet mijn "hekel aan kou" maar gewoon overwinnen dan he.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zondag 28 december 2014 @ 21:38:56 #18
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148068804
Hier geen sneeuw en alle modder stijf bevroren. Heerlijk ritje gemaakt vanochtend. Dikke 80 km gefietst. Was wel naar de kloten na de tijd.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  zondag 28 december 2014 @ 21:39:36 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148068851
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:12 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Haha dat wel. Mijn ketting is twee weken geleden tijdens een rit geknapt. Toch maar eens maken één dezer dagen. Moet mijn "hekel aan kou" maar gewoon overwinnen dan he.
Gewoon genoeg kleding, dan is kou echt geen issue
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:48:58 #20
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148129006
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewoon genoeg kleding, dan is kou echt geen issue
Ja, dat ging dus zondag goed totdat ik stilviel en mijn voet in een diepe modderplas moest neerzetten om niet om te vallen. ;( 1 half bevroren voet. Altijd fijn onder de douche. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door BORRREETJEEE op 30-12-2014 11:53:46 ]
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_148178504
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:48 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ja, dat ging dus zondag goed totdat ik stilviel en mijn voet in een diepe modderplas moest neerzetten om niet om te vallen. ;( 1 half bevroren voet. Altijd fijn onder de douche. :{
geen overschoenen aangehad?

Maar niet bepaald fijn nee. Ik denk dat ik dadelijk ook nog even parcour op ga
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_148179123
Gisteren ook nog ff gefietst.
De route van Zeddam moest eraan geloven.
Wist dat het daar flink gesneeuwd had, hier in Eibergen lag niks ;)

Maar wat was het glad, hoop aangevroren ijs en modder.
Erg lastig om te fietsen, maar toch blij dat ik het rondje gemaakt hebt.
Was echt vechten voor elke meter :)

http://www.strava.com/activities/234466433

Dit jaar toch nog 3240km weggetrappeld op de MTB.
Vorig jaar December begonnen met fietsen, aardig aan verslaafd geraakt dus ;)
pi_148180254
Mooi gedaan. Ik ben zover niet gekomen haha. Denk zo tegen de 500 km. Maar fietsen heeft dan ook ruim half jaar stilgelegen en pas laatste paar maanden weer wat actiever bezig
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_148187589
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
Gisteren ook nog ff gefietst.
De route van Zeddam moest eraan geloven.
Wist dat het daar flink gesneeuwd had, hier in Eibergen lag niks ;)

Maar wat was het glad, hoop aangevroren ijs en modder.
Erg lastig om te fietsen, maar toch blij dat ik het rondje gemaakt hebt.
Was echt vechten voor elke meter :)

http://www.strava.com/activities/234466433

Dit jaar toch nog 3240km weggetrappeld op de MTB.
Vorig jaar December begonnen met fietsen, aardig aan verslaafd geraakt dus ;)
Goed bezig geweest in december, in ieder geval beter dan mij. Heel december weer aan het sukkelen met blessures, gisteren koorts gekregen dus fietsen zit er niet meer in deze dagen. In december nog geen singletrack gezien.

Jaartotaal is uitgekomen op: 5308km in 257uur en 6minuten.
Daarbij ook nog 18uur en 8 minuten aan squash, fitness, spinning gedaan al kunnen die ook bij het fietsen staan. Ook paar keer squash niet meegeteld begin van het jaar.

Had niet verwacht dat ik dit jaar zoveel ging fietsen. Volgende jaar moet de 7000km wel te doen zijn. In maart hamstringblessure gehad, juni maand last gehad van de ziekte van bell en nu in december ook niet al te lekker. Was het jaar van de blessures iig.
pi_148187872
Bah, na 2 km moeten stoppen. (terug bij auto)
Stuk waar ik normaal 5 min over doe, nu bijna een kwartier. Oorzaak:
bomen over de route (ongeveer om de 3 meter afstappen, over een boom klauteren en weer door
Pad wat totaal niet te rijden was, door de sneeuw, maar ook door de modder en ijs. De plassen waren als het ware ijsloopgraven. Dus al bij al noodgedwongen moeten terug rijden naar de auto. Was geen doen.

Sta je bij de auto, hoor je lucht lopen. Kijk je naar de voorband zie je over de hele zijkant luchtbelletjes. Dus voorband ook nog eens lek gereden. Zit gaatje in, maar weer weggegooid, moet alleen nog mn buitenband controleren.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 31 december 2014 @ 18:08:08 #26
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148195590
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:24 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

geen overschoenen aangehad?
Jawel, maar die liepen ook vol.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_148219823
Weet iemand een zaak waar je een goede MTB kunt huren om vervolgens een zwaar offroad parcours mee te doen? Ik wil een paar keer kijken of het wat voor me is, naast zwemmen en hardlopen. De enige MTB die ik kan lenen staat 150 km verderop en is een beetje via-via, waardoor ik het vervelend vind als ik 'm beschadig.

Regio Utrecht trouwens. :)
pi_148230954
Je kan no limit cycling in Zeist ff vragen.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_148231863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:42 schreef Gripper het volgende:
Je kan no limit cycling in Zeist ff vragen.
ok thanks
pi_148246634
Eindelijk weer op de mountainbike gezeten vandaag O+ was echt heerlijk weer ondanks de wind. Weer mooi 55km op de teller. De conditie is alleen niet om over naar huis te schrijven maar heb ook 3 dagen op bed gelegen met koorts plus maand niet gefietst. Januari weer lekker inkomen en maart hoop ik weer op het niveau van na de zomer te zitten. Doel dit jaar is om een 130km+ toertocht te fietsen.
pi_148312418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:34 schreef poiuytr het volgende:
Eindelijk weer op de mountainbike gezeten vandaag O+ was echt heerlijk weer ondanks de wind. Weer mooi 55km op de teller. De conditie is alleen niet om over naar huis te schrijven maar heb ook 3 dagen op bed gelegen met koorts plus maand niet gefietst. Januari weer lekker inkomen en maart hoop ik weer op het niveau van na de zomer te zitten. Doel dit jaar is om een 130km+ toertocht te fietsen.
aardige doelstelling :)

Binnen de carnavalsvereniging zijn er nu ook 2 de MTB op gestapt. Gaan dus voortaan met 3 rijden. Heb ze wel een helm aangepraat :)

Nu op zoek naar routes voor beginners in de buurt zolang mn vaste route in reusel onberijdbaar is.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_148349443
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:07 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Goed bezig geweest in december, in ieder geval beter dan mij. Heel december weer aan het sukkelen met blessures, gisteren koorts gekregen dus fietsen zit er niet meer in deze dagen. In december nog geen singletrack gezien.

Jaartotaal is uitgekomen op: 5308km in 257uur en 6minuten.
Daarbij ook nog 18uur en 8 minuten aan squash, fitness, spinning gedaan al kunnen die ook bij het fietsen staan. Ook paar keer squash niet meegeteld begin van het jaar.

Had niet verwacht dat ik dit jaar zoveel ging fietsen. Volgende jaar moet de 7000km wel te doen zijn. In maart hamstringblessure gehad, juni maand last gehad van de ziekte van bell en nu in december ook niet al te lekker. Was het jaar van de blessures iig.
Ging wel lekker nog ff..
Alleen met al die nattigheid en een schurende broek nu flink last van mijn liezen.
Ook wat eczeem over mijn hele lijf moedigt niet aan om ff lekker te fietsen.
Vooral die infectie bij mijn liezen is gigantisch irritant.
Wil dat eerst laten genezen voordat ik weer op de fiets stap.
Net bij de huisarts geweest en er een zalfje voor meegekregen.
Hopelijk met een week of 2 weer op de fiets.

Doel van dit jaar is hetzelfde als dit jaar, gewoon lekker fietsen als ik er tijd voor heb.
Misschien soms wat langere tochten van +/- 75km.
130 wat jij wil is me te gek :P

Jij ook lekker aan het aanklooien geweest, hopelijk gaat het weer de betere kant op!
pi_148390696
Yo boppers uit het midden van het land en omstreken, aanstaande zaterdag effe komen helpen met onderhoud aan de routes! (Zeist, Amerongen, Kwintelooijen, Rhenen)
pi_148423294
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:22 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

aardige doelstelling :)

Binnen de carnavalsvereniging zijn er nu ook 2 de MTB op gestapt. Gaan dus voortaan met 3 rijden. Heb ze wel een helm aangepraat :)

Nu op zoek naar routes voor beginners in de buurt zolang mn vaste route in reusel onberijdbaar is.
Als ik maar heel blijf is het denk ik goed te doen.

Met meerdere mensen fietsen is altijd leuker dan alleen, gewoon conditie op doen op de weg of paar onverharde wegen.
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:16 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ging wel lekker nog ff..
Alleen met al die nattigheid en een schurende broek nu flink last van mijn liezen.
Ook wat eczeem over mijn hele lijf moedigt niet aan om ff lekker te fietsen.
Vooral die infectie bij mijn liezen is gigantisch irritant.
Wil dat eerst laten genezen voordat ik weer op de fiets stap.
Net bij de huisarts geweest en er een zalfje voor meegekregen.
Hopelijk met een week of 2 weer op de fiets.

Doel van dit jaar is hetzelfde als dit jaar, gewoon lekker fietsen als ik er tijd voor heb.
Misschien soms wat langere tochten van +/- 75km.
130 wat jij wil is me te gek :P

Jij ook lekker aan het aanklooien geweest, hopelijk gaat het weer de betere kant op!
Beste wensen nog hé kerel ;)

Klinkt kloten wat je hebt, herken het wel beetje toen ik ook net begon met fietsen.
Telkens last van irritatieplekken in de lies, sinds ik andere broeken heb nergens meer last van.
Ik stapte telkens maar weer opnieuw op de fiets :')

Wanneer gaan we keer op zaterdag/ zondagmorgen naar Teckelenburg? Best mooi weer laatste dagen.
pi_148423821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:55 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Beste wensen nog hé kerel ;)

Klinkt kloten wat je hebt, herken het wel beetje toen ik ook net begon met fietsen.
Telkens last van irritatieplekken in de lies, sinds ik andere broeken heb nergens meer last van.
Ik stapte telkens maar weer opnieuw op de fiets :')

Wanneer gaan we keer op zaterdag/ zondagmorgen naar Teckelenburg? Best mooi weer laatste dagen.
ook de beste wensen ;)

Ik wilde gisteren eigenlijk ook wel op de fiets stappen, maar toch ff verstandig gedaan en thuis gebleven.
Smeer mijn hele lichaam nu vol met zalfjes, hele bovenlichaam is rood en jeukt.
Lies is volgens de huisarts een schimmelinfectie.
Hier dus ook flink aan het smeren.
Denk dat het gekomen is door Markelo en Zeddam laatst.
Flink natte broek, ook trekt die broek wat in de lies, daar is het schuren dus begonnen.
Niks aan gedaan, want.. aaahh het zal wel meevallen..
Nu wil ik dit eerst weg hebben, die broek laat ik voorlopig even liggen.
Heb ook nog wel assos chamois creme gekocht, dat voortaan voor het fietsen maar ff smeren.
Hopelijk dan geen gezeik meer wat ik nu heb.

Tecklenburg zit er nu ff niet in, sowieso even wachten tot dit over is.
Misschien een klein ritje in de buurt om toch wel wat te doen.
Maar het lijkt me zeker tof om er een x heen te crossen en daar flink af te zien :P
pi_148842077
Afgelopen zaterdag in Zoetermeer geweest.
Een al al bagger en echt geen idee hoe de route aldaar loopt. Kon geen bordjes vinden en zag ook nergens logica in. Maar goed, was alsnog best leuk maar erg modderig.

Ook zag ik op Google Maps dat daar vlak naast een crossbaan gelegen was. Daar zijn we ook even langsgegaan. Er waren twee kindjes aan het oefenen met papa (?) en mijn maatje nam het even tegen 1 van hen op, zonder succes hehe...
Scheen wel een WK deelnemertje te zijn geweest, dus dat verzachtte de pijn :P











People assume too much.
pi_149214112
Gestolen in Maastricht:

mijn unieke, oranje Cotic Soul. Adres: 6225XP, Discusworp 4, daders hebben alle sloten doorgeknipt en zijn in zuidelijke richting weggereden, een van hen op een scooter. Houd a.u.b. oren en ogen open! De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.

Specificaties
Frame: Cotic Soul III, maat M, kleur oranje
Headset: Hope HSCH & HSC1
Vork: Rockshox SID XX 120mm 15mm steekas, met pushlock, kleur wit
Topcap: Zwart
Wielset: Notubes Arch EX Black (26''), Hope Pro 2 EVO Black naven. Stickers zijn van de velgen gehaald.
Snelspanner: Achter: Hope, Voor: 15mm steekas
Voorband: Continental X-King 2.2
Achterband: Continental X-King 2.2
Pedalen: Shimano XT Trail
Crank: Sram X0 2x10 met carbon bash
Bottom Bracket: Hope
Ketting: KMC X10L
Cassette: Sram
Voorderrie: Sram X0 2x10
Achterderrie: Sram X0 10 speed
Shifters: Sram X0 2x10
Stuur: Easton EC90SL Riser 635mm
Handvaten: ODI
Stuurpen: Race Face Turbine
Voorrem: Hope Tech EVO X2, 183mm Floating Disk
Achterrem: Hope Tech EVO X2, 160mm Floating Disk
Zadel: Brooks B17 bruin (zat een seatcover om)
Zadelpen: Hope Eternity
Zadelpenklem: Hope

Overige bijzonderheden: Druk van de achterrem is compleet weg (remt dus niet), er zit een flinke scheur in een van de twee grips, aan een kant is het 'SOUL' logotje wat beschadigd (heb ik niet op foto helaas) en op de brug van de voorvork zit een schuurplekje van mijn bagagedragers tijdens de tocht. Normaal gezien zou daar niet zo snel een beschadiging ontstaan. Verder een binnenband als chainstay protector, welke nabij het kettingblad wat beschadigd is (daar zit op het frame ook lakschade door chainsuck). Achterop nabij de rem ook wat lakschade op het frame (zie foto). Leidingen zijn aan de korte kant, met name van de voorrem. Aan de voorvork een zwarte marshguard.

Fiets is uniek en er is er dus geen die identiek is aan de mijne. Hierbij wat foto's (NB zadel, zadelpen, banden en topcap zijn op foto anders dan nu!):







Nooit gedacht dat het mij zou overkomen, maar het noodlot heeft dan toch echt toegeslagen :cry: Emotionele waarde van deze fiets is onschatbaar na een grote reis in Zuid-Amerika voor goed doel en verschillende andere reizen en tochten. Ik ben er dus behoorlijk kapot van...



Houd a.u.b. ogen en oren open! Tips (alle soorten) zijn welkom. Bij voorbaat dank.

De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 11-02-2015 22:33:49 ]
pi_149217112
Fietsendrager voor de auto is binnen *O*
Nu hopen dat hij past :D
Een aanbieding van 150 voor 30 kon ik niet laten liggen :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_149218383
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:04 schreef JBHD het volgende:
Gestolen in Maastricht: mijn unieke, oranje Cotic Soul. Adres: 6225XP, Discusworp 4, daders hebben alle sloten doorgeknipt en zijn in zuidelijke richting weggereden, een van hen op een scooter. Houd a.u.b. oren en ogen open! De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.
Voor de Facebookers onder ons. Als je me wilt helpen: Delen mag (graag zelfs)!
Behoorlijk zuur zeg. Had je 'm buiten staan en even weg gelopen? Wat ik nog steeds niet snap is dat er geen fatsoenlijk product op de markt is voor 10-20¤ waar je m kan traceren. Zat zelf ook wel eens te kijken naar een tracker ofzo in de zadelbuis. Met toertochten heb ik er echt altijd een hekel aan om 'm even uit de oog te verliezen, maar vaak ontkom je er niet aan (inschrijven, later even wat drinken etc.) Hoop voor je dat m terug krijgt. Camera beelden etc al opgevraagd bij winkels?
pi_149221854
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:59 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Behoorlijk zuur zeg. Had je 'm buiten staan en even weg gelopen? Wat ik nog steeds niet snap is dat er geen fatsoenlijk product op de markt is voor 10-20¤ waar je m kan traceren. Zat zelf ook wel eens te kijken naar een tracker ofzo in de zadelbuis. Met toertochten heb ik er echt altijd een hekel aan om 'm even uit de oog te verliezen, maar vaak ontkom je er niet aan (inschrijven, later even wat drinken etc.) Hoop voor je dat m terug krijgt. Camera beelden etc al opgevraagd bij winkels?
Ik gebruikte de fiets tijdelijk om naar de zwemtraining te gaan i.v.m. knieblessure (zadelhoogte en versnellingen zijn belangrijk). Fiets stond met twee dikke sloten vast aan een fietsboog. Allebei gewoon doorgeknipt. Mensen hebben het zien gebeuren, maar toen helaas niet de politie gebeld (vraag me niet waarom...). Ik was blijkbaar 5 minuten te laat. Aangifte is ingediend. Helaas zijn er geen camerabeelden. De camera's die er hingen heeft de gemeente weggehaald omdat ze die ergens anders nodig hadden..

Ik hoop nu met de power van social media de fiets terug te vinden!
pi_149223428
Wat kut zeg, en waarschijnlijk gewoon domme boefjes die geen enkel idee hebben wat zo'n fiets waard is.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_149723615
Iemand hier die met speciale grips fietst? Laatste tijd vaker last gehad van kramp in de vingers. Vandaag kan ik de ringvinger niet goed bewegen. Heb dit overigens alleen op lange en intensieve rondjes (zwaar parcour met alleen maar klimmen en dalen). Zit er nu aan te denken om Ergo grips aan te schaffen.
pi_149735634
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:11 schreef poiuytr het volgende:
Iemand hier die met speciale grips fietst? Laatste tijd vaker last gehad van kramp in de vingers. Vandaag kan ik de ringvinger niet goed bewegen. Heb dit overigens alleen op lange en intensieve rondjes (zwaar parcour met alleen maar klimmen en dalen). Zit er nu aan te denken om Ergo grips aan te schaffen.
Mijn schoonvader fietst ook met ergon gp2 grips net als een maat van mij. Zijn er beiden goed over te spreken.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:39:08 #44
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_149768093
Ik heb sinds ik Esi extra chunky handvatten heb geen last meer van slapende handen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_149924215
En vandaag weerde fiets gepakt. Parcour was lekker modderig maar goed te doen.
Wel ruim 10 min langzamer dan normaal

En voor degene die twijfelt over een fietssteun zonder trekhaak:


Zit nog best goed vast ook
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_149926754
quote:
2s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:17 schreef Crazy-M het volgende:
En vandaag weerde fiets gepakt. Parcour was lekker modderig maar goed te doen.
Wel ruim 10 min langzamer dan normaal

En voor degene die twijfelt over een fietssteun zonder trekhaak:
[ afbeelding ]

Zit nog best goed vast ook
Ziet er ideaal uit! Heb helaas zelf geen trekhaak dus ben altijd afhankelijk.
Waar gekocht?
Zo niet.. dan toch!
pi_149927620
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:26 schreef NrSiX het volgende:

[..]

Ziet er ideaal uit! Heb helaas zelf geen trekhaak dus ben altijd afhankelijk.
Waar gekocht?
Kwam op one day fly voorbij.
Echt een ideaal ding. Zit met 6 banden waar een haak aan zit vast aan je achterklep
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_149934946
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:22 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Mijn schoonvader fietst ook met ergon gp2 grips net als een maat van mij. Zijn er beiden goed over te spreken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:39 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik heb sinds ik Esi extra chunky handvatten heb geen last meer van slapende handen.
Ben voor de BBB grips gegaan. Volgende weekend hopelijk echt testen. Ritjes tot 2,5uur heb ik vaak nergens last van. Wel iets meer last van mijn polsen tijdens het fietsen, geen idee of dit goed of slecht is. Wacht het nog wel even af.
pi_149935076
Woei, zo'n Nobby Nic vóór geeft bakken grip zeg :{
pi_149935164
quote:
2s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:17 schreef Crazy-M het volgende:
En vandaag weerde fiets gepakt. Parcour was lekker modderig maar goed te doen.
Wel ruim 10 min langzamer dan normaal

En voor degene die twijfelt over een fietssteun zonder trekhaak:
[ afbeelding ]

Zit nog best goed vast ook
Daarom wil ik ook een auto waar me fiets gewoon achterin past, zoals ik nu ook heb. Ben druk aan het kijken voor nieuwe auto, criteria1 is dat m'n fiets erin past :'). Als ik telkens 40 minuten bezig ben met de fiets op de auto zetten is voor mij de pret er gauw vanaf.
pi_149935882
quote:
10s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:34 schreef quinoahipster het volgende:
Woei, zo'n Nobby Nic vóór geeft bakken grip zeg :{
Ik glij echt overal weg met Conti racesport bandjes de laatste weken, ook al bijna 4k opzitten.
pi_149938283
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 21:35 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Daarom wil ik ook een auto waar me fiets gewoon achterin past, zoals ik nu ook heb. Ben druk aan het kijken voor nieuwe auto, criteria1 is dat m'n fiets erin past :'). Als ik telkens 40 minuten bezig ben met de fiets op de auto zetten is voor mij de pret er gauw vanaf.
Eerste keer deed ik er kwartier over, passend maken enzo van de beugel. Vandaag in 5 min tijd, ding erop, fiets vast en gaan. Toegeven: band eruit, fiets in auto is sneller.
Echter ... nu hoef ik de binnenkant niet meer schoon te maken :) Moet ik wel voortaan deken meenemen voor over mn zitting :')
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_149991229
V&A / [TK] Mountainbike

250 euro een goed bedrag voor de fiets?
pi_149992405
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:08 schreef Isane het volgende:
V&A / [TK] Mountainbike

250 euro een goed bedrag voor de fiets?
Voor een fiets van 4 jaar oud is het wat optimistisch, maar ik zal eens kijken of ik iemand voor je heb ;)
People assume too much.
pi_150434942
Vandaag heerlijk 2 rondes Reusel gereden.
Gemiddeld iets meer dan 19km per uur gereden.

Afgelopen 2 keer samen met iemand gegaan voor wie het de eerste keer was, deden we over 1 rondje van 15 km 1,5uur. Aantal pauzes enzo. Dus vandaag wel even blij dat ik alleen kon rijden :D

Moet wel nieuwe buitenband halen voor achter en nog een binnenband hebben.

Mening vraag:
ik heb er de beugels op het stuur af laten halen toen ik hem kocht.
wat is het voordeel ervan, en wat is de mening over het gebruik ervan?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_150450527
volgende week maandag weer diverse fietsartikelen in de aanbieding bij de Lidl, waaronder de fietsmontagestandaard voor 24,99

Geloof dat velen (incl. Flip zelf) deze standaard hebben.
Ik zou zeggen.. doe er je voordeel mee :)

pi_150450539
gisteren toertocht van "Last Gear" in Eerbeek gefietst, wat een geweldige tocht!
Prachtige omgeving, wat leuke klimmetjes en afdalingen etc.
Weer speelde natuurlijk ook mee ;)
pi_150450688
quote:
2s.gif Op zondag 8 maart 2015 21:15 schreef Crazy-M het volgende:
Vandaag heerlijk 2 rondes Reusel gereden.
Gemiddeld iets meer dan 19km per uur gereden.

Afgelopen 2 keer samen met iemand gegaan voor wie het de eerste keer was, deden we over 1 rondje van 15 km 1,5uur. Aantal pauzes enzo. Dus vandaag wel even blij dat ik alleen kon rijden :D

Moet wel nieuwe buitenband halen voor achter en nog een binnenband hebben.

Mening vraag:
ik heb er de beugels op het stuur af laten halen toen ik hem kocht.
wat is het voordeel ervan, en wat is de mening over het gebruik ervan?
mountainbikers zitten niet zo met het soigne zijn als de wielrenners ;)
niet zo overdreven met de ventieldopjes etc..
(al vind ik het toch wel prettig om een mooi shirt aan te hebben ;))

Maar goed.. als je het fijn vind, gewoon laten zitten!
Zit er zelf ook aan te denken om ergonomische handvaten te kopen.
Gisteren ook aardig wat last van de armen/polsen.
Met van die "bar end" dingen kan je toch wat de druk verleggen/wisselen.
op de singletracks is het niet handig, maar op de rechte stukken kan het wel fijn zijn.
pi_150450721
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:35 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

mountainbikers zitten niet zo met het soigne zijn als de wielrenners ;)
niet zo overdreven met de ventieldopjes etc..
(al vind ik het toch wel prettig om een mooi shirt aan te hebben ;))

Maar goed.. als je het fijn vind, gewoon laten zitten!
Zit er zelf ook aan te denken om ergonomische handvaten te kopen.
Gisteren ook aardig wat last van de armen/polsen.
Met van die "bar end" dingen kan je toch wat de druk verleggen/wisselen.
op de singletracks is het niet handig, maar op de rechte stukken kan het wel fijn zijn.
bar ends, dat woord zocht ik _O_ kon er gister even niet op komen :P
das bij mij dus ook probleem, dat ik mn handen en polsen voel. En ook wat spierpijn krijg in de armen.

Of ik hou mn stuur nog te vast. of idd andere handvaten en eventueel bar ends
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_150450766
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:36 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

bar ends, dat woord zocht ik _O_ kon er gister even niet op komen :P
das bij mij dus ook probleem, dat ik mn handen en polsen voel. En ook wat spierpijn krijg in de armen.

Of ik hou mn stuur nog te vast. of idd andere handvaten en eventueel bar ends
je hebt ook van die combi dingen :)


maar misschien is het gewoon zaak van meer fietsen, wat meer spieren kweken ;)
(zelf ook te weinig km's gemaakt de laatste tijd, ervoor nooit geen last gehad)
pi_150450861
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:39 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

je hebt ook van die combi dingen :)
[ afbeelding ]

maar misschien is het gewoon zaak van meer fietsen, wat meer spieren kweken ;)
(zelf ook te weinig km's gemaakt de laatste tijd, ervoor nooit geen last gehad)
dat zou het ook kunnen zijn, de carnavalsperiode weinig gefietst
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_150450926
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:45 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

dat zou het ook kunnen zijn, de carnavalsperiode weinig gefietst
hier januari en februari, lang aan het kwakkelen geweest met de griep.

Maar nu weer tochtjes maken van 40 a 50km :)
pi_150450940
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:49 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

hier januari en februari, lang aan het kwakkelen geweest met de griep.

Maar nu weer tochtjes maken van 40 a 50km :)
ok, is ook niet positief voor conditie dan nee.
Ik moet mn lange afstanden pakken als ik alleen fiets. Die andere 2 kunnen met moeite de 15 vol rijden :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_150451008
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:51 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ok, is ook niet positief voor conditie dan nee.
Ik moet mn lange afstanden pakken als ik alleen fiets. Die andere 2 kunnen met moeite de 15 vol rijden :P
pff 15 km, daar pak ik de fiets niet voor :P

ik fiets ook meestal alleen, maat van me fietst echt een stuk harder als mij.
Voor hem geen lol aan.
Andere vriend woont helaas wat verder weg, maar spreken regelmatig af om samen een stuk te fietsen. Fietsen beide hetzelfde tempo, ik wat sneller op de tracks en technische stukken. Hij wat sneller met klimmen.
Alleen moet zijn vriendin begin maart bevallen, dan zal het van zijn kant wat lastiger worden.
(al fiets ik ook gewoon door, nu met een gup van 8 maand :P)
pi_150451233
Ik heb besloten mijn mountainbike te verkopen.
Nu heb ik op Marktplaats wel meer fietsen zien staan met dezelfde specs en bouwjaar en zo, ook in dezelfde prijsrange. Maar dat zegt natuurlijk niks.

Is het een reële vraagprijs wat ik vraag (ook gezien de extra's die ik erbij doe), of niet?
Zo nee, wat is dan een reële vraagprijs?

V&A / [TK] Mountainbike: Cube Reaction Race 2012, XT afmontage
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_150451821
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 08:55 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

pff 15 km, daar pak ik de fiets niet voor :P

ik fiets ook meestal alleen, maat van me fietst echt een stuk harder als mij.
Voor hem geen lol aan.
Andere vriend woont helaas wat verder weg, maar spreken regelmatig af om samen een stuk te fietsen. Fietsen beide hetzelfde tempo, ik wat sneller op de tracks en technische stukken. Hij wat sneller met klimmen.
Alleen moet zijn vriendin begin maart bevallen, dan zal het van zijn kant wat lastiger worden.
(al fiets ik ook gewoon door, nu met een gup van 8 maand :P)
Als ik er heen ga doe ik als ik alleen ben 2 rondes.

Die 2 andere die rijden nog te onzeker. Is ook kwestie van wennen maar jah. Nu is echt voor mij van zet maar in zwaarste versnelling om tenminste nog moe te worden
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_150451889
Als het lekker gaat op de mtb heb ik het stuur altijd heel losjes vast. Soms heb je van die dagen dat je moeite hebt met zowat elk bochtje. Dan begin ik al snel het stuur heel verkrampt vast te houden. Krijg je ook last van de handen van. Heb gewoon van die standaard kleine bar ends van cube erop zitten. Scheelt wel een boel als je een beetje af kan wisselen.
pi_150459253
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 09:12 schreef StateOfMind het volgende:
Is het een reële vraagprijs wat ik vraag (ook gezien de extra's die ik erbij doe), of niet?
Zo nee, wat is dan een reële vraagprijs?

V&A / [TK] Mountainbike: Cube Reaction Race 2012, XT afmontage
Hoewel voor een flink deel marketing, hype en planned obsolescence...
XC-fietsen met 26" wielen brengen momenteel geen fuck op :{ (zeker in 22" framemaat)
Denk dat je je handjes dicht mag knijpen met ¤500.
pi_150687924
ff een reminder, vandaag de fietsspullen in de aanbieding bij de Lidl
Waaronder de montagestandaard, vorige week al gepost maar vandaag dan echt in de winkel.

inb4, heb geen aandelen in de lidl, ik gun jullie gewoon een fijne montagestandaard voor weinig :)

pi_150687959


afgelopen zaterdag dit soort handvatten erop gezet.
Zondag 48km gefietst over de Lochemseberg en omstreken.
Daar de bar ends niet echt nodig gehad, maar de extra steun op je handpalmen is wel erg fijn!
Geen zere armen/polsen gehad gisteren *D
  maandag 30 maart 2015 @ 13:24:23 #71
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_151187447
Topic nog maar eens wat leven in blazen...winter is voorbij :D
pi_151187901
De klok is verzet, maar het weer is nog even kut :P
Ben dan ook blij dat ik zaterdag nog een ritje heb kunnen maken van 44km.
Zondag wilde ik eerst de toertocht van Borculo fietsen, deze dus maar laten schieten.

Vandaag wel de rit gevonden van iemand op strava, deze maar ff gedownload en op de telefoon gezet. Kan ik hem nog een keer nafietsen.
De route zoals ze hem gisteren gefietst hebben gaat de tegengestelde richting als ik dat ik vaker in dat gebied fiets. Leuk voor de afwisseling dus :)
pi_151304800
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2015 13:39 schreef Flipmoehoe het volgende:
De klok is verzet, maar het weer is nog even kut :P
Ben dan ook blij dat ik zaterdag nog een ritje heb kunnen maken van 44km.
Zondag wilde ik eerst de toertocht van Borculo fietsen, deze dus maar laten schieten.

Vandaag wel de rit gevonden van iemand op strava, deze maar ff gedownload en op de telefoon gezet. Kan ik hem nog een keer nafietsen.
De route zoals ze hem gisteren gefietst hebben gaat de tegengestelde richting als ik dat ik vaker in dat gebied fiets. Leuk voor de afwisseling dus :)
Vanaf morgen ga ik ook maar weer druk trainen, geloof al 2,5 week niet meer op de fiets gezeten door wintersport, slechte weersomstandigheden en drukte op het werk. Hopen dat ik morgen wat tijd vrij kan maken. Mountainbike gisteren weg gebracht voor een beurt, was druk nodig na 3500km.
pi_151307233
hmm heb er ook 3000km mee gefietst in een jaar. Zou het nodig zijn?
pi_151425433
Vos wint de Paasbike in Nieuwkuijk

http://nos.nl/artikel/202(...)ste-bij-rentree.html
pi_151497526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:41 schreef Flipmoehoe het volgende:
hmm heb er ook 3000km mee gefietst in een jaar. Zou het nodig zijn?
Merk het in ieder geval super goed aan m'n bike. Ding loopt echt weer super. Alles opnieuw laten smeren en afstellen moest 30¤ betalen, vond het nog wel meevallen als ik zie wat hij gedaan heeft.
Remmen afstellen, voorvork en balhoofd nieuw vet/ afstellen, zadelpen/ stuur nieuwe pasta, beide der afstellen, trapaslagers smeren, body schoongemaakt nieuw vet.

Zonet nieuwe schoenen (winter) gekocht hopelijk heb ik ze voor het weekend.
pi_151505863
quote:
0s.gif Op woensdag 8 april 2015 21:43 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Merk het in ieder geval super goed aan m'n bike. Ding loopt echt weer super. Alles opnieuw laten smeren en afstellen moest 30¤ betalen, vond het nog wel meevallen als ik zie wat hij gedaan heeft.
Remmen afstellen, voorvork en balhoofd nieuw vet/ afstellen, zadelpen/ stuur nieuwe pasta, beide der afstellen, trapaslagers smeren, body schoongemaakt nieuw vet.

Zonet nieuwe schoenen (winter) gekocht hopelijk heb ik ze voor het weekend.
Dat is bijna gratis man.. nette prijs hoor voor wat hij allemaal gedaan heeft :)

Nieuwe winterschoenen, daar ben je mooi op tijd mee :P
Van het weekend word het ook 15+, zou mooi met je zomerschoenen gaan trappelen
pi_151546250
Ik heb een flinke klapper gemaakt en nu doet mijn achterderailleur niet meer helemaal precies wat hij hoort te doen. Ik denk dat mijn derailleurpad verbogen is.

Iemand die die gedachte deelt door het bekijken van deze foto?

  vrijdag 10 april 2015 @ 12:48:17 #79
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_151546266
Die is krom ja, nieuwe kopen.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_151546319
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:48 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Die is krom ja, nieuwe kopen.
Daar was ik al bang voor. Bedankt voor je antwoord. ^O^
pi_151546550
jeps, niks meer aan te redden :)
Van mij was ooit iets minder krom, hebben ze kunnen terugbuigen en fiets er alweer 2500km vrolijk mee verder *D
  vrijdag 10 april 2015 @ 13:11:34 #82
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_151547028
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2015 20:41 schreef Flipmoehoe het volgende:
hmm heb er ook 3000km mee gefietst in een jaar. Zou het nodig zijn?
Heb je je voorvork al eens laten servicen? Die moet vrij vlot een beurt en als hij zonder olie komt te staan begint hij aan de binnenpoten te vreten, duur geintje.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_151547268
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Heb je je voorvork al eens laten servicen? Die moet vrij vlot een beurt en als hij zonder olie komt te staan begint hij aan de binnenpoten te vreten, duur geintje.
nope, de fiets heeft alleen een klein beurtje gehad na 3 maand fietsen.
Heb hem nu precies een jaar en er zo'n 3500km mee gefietst volgens Strava.
Enigste wat ik vervangen heb is het balhoofd, en de remblokjes achter.

Toch wel verstandig om hem dan eens weg te brengen voor een beurtje :)
  vrijdag 10 april 2015 @ 14:24:29 #84
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_151549332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2015 13:18 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]
Toch wel verstandig om hem dan eens weg te brengen voor een beurtje :)
Dan moet je dat wel afspreken met je LBS, vork servicen is niet iets wat bij een standaard beurt hoort. En het is ook niet voor een paar 10'tjes klaar.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_151575585
Wat is een handige app om gpx bestanden te gebruiken zoals een tomtom dat doet.
Spreken hoeft niet, ik wil vooral een route kunnen volgen.
Ik kom met zoeken steeds uit op apps die je eigen route kunnen opnemen en dat zoek ik niet.

Iemand een idee?
pi_151576703
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2015 14:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Dan moet je dat wel afspreken met je LBS, vork servicen is niet iets wat bij een standaard beurt hoort. En het is ook niet voor een paar 10'tjes klaar.
Iedereen die ik erover spreek zegt dat het aardige onzin is om je vork naar een Fox op te sturen en te laten servicen voor 150¤. Zelf vind ik het ook wel behoorlijke klap met geld elk jaar.
pi_151576715
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:58 schreef Elvander het volgende:
Wat is een handige app om gpx bestanden te gebruiken zoals een tomtom dat doet.
Spreken hoeft niet, ik wil vooral een route kunnen volgen.
Ik kom met zoeken steeds uit op apps die je eigen route kunnen opnemen en dat zoek ik niet.

Iemand een idee?
Moet je Flip anders even pmen die gebruikt dacht ik osmand of hoe het ook heet.
pi_151577827
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 12:58 schreef Elvander het volgende:
Wat is een handige app om gpx bestanden te gebruiken zoals een tomtom dat doet.
Spreken hoeft niet, ik wil vooral een route kunnen volgen.
Ik kom met zoeken steeds uit op apps die je eigen route kunnen opnemen en dat zoek ik niet.

Iemand een idee?
Ik gebruik daar ook mijn telefoon voor en gebruik de navigatie best veel om routes na te fietsen. OsmAnd heet het. even een kaart van Nederland installeren en je gpx bestanden in de map "tracks" zetten. De rest wijst eigenlijk vanzelf.

Zijn ook wel tutorials voor te vinden. En anders stuur je maar een berichtje :)
pi_151577851
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2015 13:47 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Moet je Flip anders even pmen die gebruikt dacht ik osmand of hoe het ook heet.
that's the one.
Weet alleen niet of hij ook te downloaden is voor Apple
pi_151577933
heb geen iphone dus dat zit goed.
Hopelijk werkt het ook voor android 2.3.
Ga ermee aan de slag, bedankt voor zover.
pi_151603594
OK, de app werkt prima op m'n oude desire HD :)

Bedankt voor de tip!
pi_151609533
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 april 2015 12:48 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Die is krom ja, nieuwe kopen.
die is wel flink krom
pi_151854299
Gisteren weer een heerlijk stuk gereden.
Plan was door de bossen achter safaripark, richting goirle en zo weer tilburg (geschat 25 a 30km)
Uiteindelijk 50 KM geworden. afgedwaald van route en verste punt was Poppel in Belgie :)

Lekker op kompas gereden, dus geen vaste routes aangehouden, gewoon de ene keer links, dan weer rechts en in begin lekker richting zuiden aanhouden, dan stuk westen en dan stuk noorden. Zo kom je wel de leukste paden tegen viel me op :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_151854600
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2015 10:47 schreef Elvander het volgende:
OK, de app werkt prima op m'n oude desire HD :)

Bedankt voor de tip!
graag gedaan, gebruik de app ook best vaak om routes na te fietsen.
Als het spannend word qua stroom, een klein powerpackje meenemen en zo je telefoon bijladen :)
pi_151875465
quote:
2s.gif Op maandag 20 april 2015 11:48 schreef Crazy-M het volgende:
Gisteren weer een heerlijk stuk gereden.
Plan was door de bossen achter safaripark, richting goirle en zo weer tilburg (geschat 25 a 30km)
Uiteindelijk 50 KM geworden. afgedwaald van route en verste punt was Poppel in Belgie :)

Lekker op kompas gereden, dus geen vaste routes aangehouden, gewoon de ene keer links, dan weer rechts en in begin lekker richting zuiden aanhouden, dan stuk westen en dan stuk noorden. Zo kom je wel de leukste paden tegen viel me op :)
Goed bezig, sinds ik mijn gps toestel heb maak ik ook veel mooiere ritjes dan toen ik er nog geen had. 50km is best wat voor jou toch je bent net lang geleden toch weer opgestapt? Ik heb afgelopen zondag ~75km gedaan. Proberen elk weekend nu minimaal 1 rit van 3/4uur te maken om duur te trainen, doel is nog altijd om op een fatsoenlijk niveau een 100km uit te rijden. Afgelopen weekend ook voor het eerst niet moe na zo'n afstand. TT die ik er voor ingepland had gaat hem alleen niet worden, dus maar wat verder weg plannen anders wordt het pas in het najaar.
pi_151882926
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 22:04 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Goed bezig, sinds ik mijn gps toestel heb maak ik ook veel mooiere ritjes dan toen ik er nog geen had. 50km is best wat voor jou toch je bent net lang geleden toch weer opgestapt? Ik heb afgelopen zondag ~75km gedaan. Proberen elk weekend nu minimaal 1 rit van 3/4uur te maken om duur te trainen, doel is nog altijd om op een fatsoenlijk niveau een 100km uit te rijden. Afgelopen weekend ook voor het eerst niet moe na zo'n afstand. TT die ik er voor ingepland had gaat hem alleen niet worden, dus maar wat verder weg plannen anders wordt het pas in het najaar.
50 km zat idd aan de verre kant, had op einde toch even wat doorzettings vermogen nodig maar ging prima.

afgelopen week ook begonnen om om de 2 dagen savonds na het werk een klein rondje te doen van ongeveer 16km, niet groot, maar wel in beweging ben. En dan in het weekend elke keer een groot rondje.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  donderdag 23 april 2015 @ 13:36:53 #97
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_151955687
Een bijzonder goedemiddag,

Vraagje, ik wil gaan MTB'en, ben 1,83m en heb een budget van 250 keiharde euro's. Wellicht dat ik ooit nog een dikke fiets aanschaf, maar de kans dat ik mn fiets na een week aan de wilgen hang is best reëel, vandaar dit budget. Eerst maar eens kijken of ik het tof vind.

Nu werd ik geattendeerd op deze site;
http://www.decathlon.nl/C-409897-mountainbikes

en kwam er via die meet-tool uit dat ik maatje L/XL moet hebben, is er een methode of formule om dit specifieker te krijgen, dus L of XL?

Ook sta ik open voor een goed tweedehandsje als boven genoemde echt dikke meuk blijkt te zijn. Maakt me verder niet uit.

Any advice?
BEASTMODE
pi_152037238
quote:
14s.gif Op donderdag 23 april 2015 13:36 schreef Awesome_ het volgende:
Een bijzonder goedemiddag,

Vraagje, ik wil gaan MTB'en, ben 1,83m en heb een budget van 250 keiharde euro's. Wellicht dat ik ooit nog een dikke fiets aanschaf, maar de kans dat ik mn fiets na een week aan de wilgen hang is best reëel, vandaar dit budget. Eerst maar eens kijken of ik het tof vind.

Nu werd ik geattendeerd op deze site;
http://www.decathlon.nl/C-409897-mountainbikes

en kwam er via die meet-tool uit dat ik maatje L/XL moet hebben, is er een methode of formule om dit specifieker te krijgen, dus L of XL?

Ook sta ik open voor een goed tweedehandsje als boven genoemde echt dikke meuk blijkt te zijn. Maakt me verder niet uit.

Any advice?
Met een budget onder de 500¤ nooit een nieuwe fiets kopen, zelfs voor 600-800 had ik eht nog niet gedaan. Als je een racefiets of mtb koopt is de binnenbeenlengte (bbl) de belangrijkste maat bij het kopen van een fiets niet je lengte.
http://www.wielersportinfo.nl/mtbfietsafstelling.htm
https://www.canyon.com/nl/mountainbikes/bike.html?b=3642
Deze tooltjes kan je wel goed gebruiken om juiste framemaat te bepalen. Die van canyon is wat uitgebreide, heeft wel betrekking op geo van hun fietsen maar heb je iig een uitgangspunt.

Gewoon marktplaats goed afstruinen en je komt vast wel een leuke deal tegen.
pi_152038001
Vandaag mn racemonster maar verwend met een sopje ipv modderbad.
ook gelijk de ketting gereinigd en opnieuw gesmeerd.

Komende week alleen nog even nieuwe buitenband erop achter
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 4 mei 2015 @ 07:41:37 #100
135434 Crazy-M
Just Me
pi_152254143
Dit weekend maar weer eens een kort rite gedaan.
https://www.strava.com/activities/297226669
van de 65 km ongeveer een kleine 15 a 20 km onverhard gereden. Onderweg ook 1 keer de band moeten vervangen.

Voordeel als je weet hoe je fiets reageert. Reed net lekker in tempo van Hilvarenbeek naar Tilburg, rond de 35 a 40 km/u scooter kon me niet inhalen :') en toen merkte ik in 1 keer stuur begon te trekken. Korte blik op devoorband was genoeg, liep langzaam leeg.

binnen 10 min lag er de nieuwe band op inclusief lucht om naar huis te kunnenfietsen, was echter net niet snel genoeg voor de regen.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_152254310
Nog mensen die zich hebben ingeschreven voor de Mergelheuvelland 2-daagse, of in het verleden deze tocht wel eens hebben gedaan?

Ik ga voor de 2x 70km op de mtb. *O*
Ben heel benieuwd.
  maandag 4 mei 2015 @ 08:41:15 #102
135434 Crazy-M
Just Me
pi_152254546
Nee, ben langzaam weer aan opbouwen, dus nog geen uitgezette tochten.
Wil ik binnenkort wel weer gaan doen omdat meestal wel beste is om te rijden :)

Merk alleen dat mn knieblessure van vorig jaar soms nog licht terug komt tijdens het fietsen, maar dat gaat er met de benodigde training ook wel uit :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_152257916
Heb mijn knie ook wat overbelast.
Van het winter ivm een infectie niet teveel gefietst.
Daarna direct weer volle bak gegaan.
Gevolg dat ik nu al een paar maand een gevoelige knie heb.

Heb nu even een racefiets geleend, wat minder gestuiter en wil anders toch knallen op de singletracks.
Nu maar zo wat km's maken.

Ik ga wel vrijdag t/m woensdag naar een landal huisje in Sevenum.
Dicht bij de MTB route van Horst die op 1 in NL staat.
Denk dat daar het rust houden even wat minder word.. de MTB gaat mee ;)
pi_152357633
quote:
0s.gif Op maandag 4 mei 2015 11:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
Heb mijn knie ook wat overbelast.
Van het winter ivm een infectie niet teveel gefietst.
Daarna direct weer volle bak gegaan.
Gevolg dat ik nu al een paar maand een gevoelige knie heb.

Heb nu even een racefiets geleend, wat minder gestuiter en wil anders toch knallen op de singletracks.
Nu maar zo wat km's maken.

Ik ga wel vrijdag t/m woensdag naar een landal huisje in Sevenum.
Dicht bij de MTB route van Horst die op 1 in NL staat.
Denk dat daar het rust houden even wat minder word.. de MTB gaat mee ;)
Vind die ranking altijd een beetje persoonlijke voorkeur.
In Dorst ligt ook een MTB parcour en iedereen vind hem geweldig daar. Paden zijn snel droog en dergelijke en je kunt er veel snelheid maken.

Ik vind er persoonlijk dan weer niks aan, geef mij maar een parcour door de bossen waar je ook plassen enzo moet ontwijken, of er doorheen moet, dan een strak neergelegd parcour die helemaal water vrij is.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_152357900
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 07:25 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Vind die ranking altijd een beetje persoonlijke voorkeur.
In Dorst ligt ook een MTB parcour en iedereen vind hem geweldig daar. Paden zijn snel droog en dergelijke en je kunt er veel snelheid maken.

Ik vind er persoonlijk dan weer niks aan, geef mij maar een parcour door de bossen waar je ook plassen enzo moet ontwijken, of er doorheen moet, dan een strak neergelegd parcour die helemaal water vrij is.
Is ook wel een beetje persoonlijk.
Maar als de grote mep hem mooi vind, dan zal hij vast niet opeens onwijs kut zijn :P
Horst is vergelijkbaar met de nieuwe van Rijssen en die vind ik ook super.
Dat gaat dus wel goedkomen.

Overigens ben ik niet zo'n fietser die liever door een plas water fietst.
Je weet nooit wat er onder het wateroppervlak is..
Voor hetzelfde zit er een diep gat.
En kom ook liever weer schoon thuis :9
Mooi droog parcour heeft mijn voorkeur *D
pi_152364798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 08:09 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Is ook wel een beetje persoonlijk.
Maar als de grote mep hem mooi vind, dan zal hij vast niet opeens onwijs kut zijn :P
Horst is vergelijkbaar met de nieuwe van Rijssen en die vind ik ook super.
Dat gaat dus wel goedkomen.

Overigens ben ik niet zo'n fietser die liever door een plas water fietst.
Je weet nooit wat er onder het wateroppervlak is..
Voor hetzelfde zit er een diep gat.
En kom ook liever weer schoon thuis :9
Mooi droog parcour heeft mijn voorkeur *D
Vies worden hoort erbij ;)
maar idd, je weet nooit wat er onder het water zit, dus voorkeur gaat ook altijd uit naar zoveel mogelijk de buitenkant van een plas. Maar soms kan het niet anders.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_152375752
Heeft iemand hier de route op de Vrachelse Heide al eens gereden? Is het nu een officieel parcours of riskeer je nog een boete? Volgens mij staan er wel bordjes met een rood MTB logo.
pi_152378851
je bedoelt bij dorst zeker :?
pi_152379034
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 07:25 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Vind die ranking altijd een beetje persoonlijke voorkeur.
In Dorst ligt ook een MTB parcour en iedereen vind hem geweldig daar. Paden zijn snel droog en dergelijke en je kunt er veel snelheid maken.

Ik vind er persoonlijk dan weer niks aan, geef mij maar een parcour door de bossen waar je ook plassen enzo moet ontwijken, of er doorheen moet, dan een strak neergelegd parcour die helemaal water vrij is.
dorst vind ik een top parcour dat achtbaan leer je goed je bochten werk het is technich beter dan de duinen(hopel parcour tegenwoordig)
pi_152379287
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:45 schreef amp25 het volgende:
je bedoelt bij dorst zeker :?
Nee Dorst is Dorst. Links daarvan ligt die van het Cadettenkamp in Teteringen. Die 2 ken ik al. Daarboven ligt de Vrachelse Heide.

http://www.bndestem.nl/re(...)else-heide-1.4555216
pi_152379699
in
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:55 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee Dorst is Dorst. Links daarvan ligt die van het Cadettenkamp in Teteringen. Die 2 ken ik al. Daarboven ligt de Vrachelse Heide.

http://www.bndestem.nl/re(...)else-heide-1.4555216
vlakbij bij dorst dus ze zijn wel met elkaar verbonden is maar een paar km van Teteringen af
je kunt er wel rijden maar wel op het pad blijven als je wilt kan ik je wel complete gps van die 3 aan elkaar geven
pi_152379757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:03 schreef amp25 het volgende:
in

[..]

vlakbij bij dorst dus ze zijn wel met elkaar verbonden is maar een paar km van Teteringen af
je kunt er wel rijden maar wel op het pad blijven als je wilt kan ik je wel complete gps van die 3 aan elkaar geven

heb hem wel eens gereden toen was nog vol in de aanleg
pi_152379942
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:03 schreef amp25 het volgende:
in

[..]

vlakbij bij dorst dus ze zijn wel met elkaar verbonden is maar een paar km van Teteringen af
je kunt er wel rijden maar wel op het pad blijven als je wilt kan ik je wel complete gps van die 3 aan elkaar geven
Ik ken de verbindingsroute vanaf de route Cadettenkamp Teteringen. Al eens per ongeluk daar de verkeerde afslag genomen. De route is verder wel voorzien van wegmarkeringen toch zeker?
pi_152380086
staan er een paar ja je moet de snelweg over lange rechtstuk rechtdoor en op een gegeven moment bordje naar links volgens mijn
  vrijdag 8 mei 2015 @ 07:46:51 #115
135434 Crazy-M
Just Me
pi_152394091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 19:49 schreef amp25 het volgende:

[..]

dorst vind ik een top parcour dat achtbaan leer je goed je bochten werk het is technich beter dan de duinen(hopel parcour tegenwoordig)
is het er nog steeds zo druk op Dorst?
Hoorde vorig jaar verhalen over file rijden daar. kan hem wel weer een keer mee pakken vanuit tilburg, maar persoonlijk heb ik liever wat minder goed onderhouden stukken, zodat je echt gevoel hebt door de bossen te crossen en niet dat je over een geplaveide weg rijdt.

De duinen ben ik al tijdje niet meer geweest, weet van mezelf dat ik in de techniek nog te kort kom om daar goed te gaan rijden. Zitten een aantal lastige klimmen in :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_152404282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2015 20:13 schreef amp25 het volgende:
staan er een paar ja je moet de snelweg over lange rechtstuk rechtdoor en op een gegeven moment bordje naar links volgens mijn
In mijn geval de snelweg juist niet over. Ik ben gestart in Teteringen daarna doorgelust naar Vrachelse Heide om af te sluiten met de rest van het rondje in Teteringen. Mooi rondje van dik 21 km.



De route rondom de Vrachelse Heide is beduidend minder geprepareerd wat zeker geen nadeel is. Ik heb echter een schurfthekel aan modder en er lag een stuk niet best bij na de buien van de afgelopen dagen hier. Maar dat was hooguit één km. De rest prima te doen voor mij. De route is niet overal voorzien van het rode mountainbike logo maar dan helpt rode vers op bomen je wel een handje.
  vrijdag 8 mei 2015 @ 15:24:35 #117
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_152405329
hop nieuwe schoentjes, nu mag het wat droger worden :)

pi_152432184
quote:
2s.gif Op donderdag 7 mei 2015 07:25 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Vind die ranking altijd een beetje persoonlijke voorkeur.
In Dorst ligt ook een MTB parcour en iedereen vind hem geweldig daar. Paden zijn snel droog en dergelijke en je kunt er veel snelheid maken.

Ik vind er persoonlijk dan weer niks aan, geef mij maar een parcour door de bossen waar je ook plassen enzo moet ontwijken, of er doorheen moet, dan een strak neergelegd parcour die helemaal water vrij is.
Wel redelijk mee eens ja. Ik pak mountainbike routes vaak alleen als ik snel (<2uur) een rondje wil maken. Als ik langer ga fietsen, fiets ik bijna altijd buiten de paden. Je moet alleen dan wel goed de weg weten al kun je met een garmin ook een eind komen. Gisteren bijvoorbeeld ook weer ongeveer 2a2,5uur buiten de paden gefietst (bijna 500hms gemaakt). Morgen ook weer mooi buiten de paden fietsen _O_
pi_152432196
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2015 15:24 schreef mrPanerai het volgende:
hop nieuwe schoentjes, nu mag het wat droger worden :)

[ afbeelding ]
Nice.
pi_152470793
quote:
2s.gif Op zondag 26 april 2015 13:42 schreef Crazy-M het volgende:
Vandaag mn racemonster maar verwend met een sopje ipv modderbad.
ook gelijk de ketting gereinigd en opnieuw gesmeerd.

Komende week alleen nog even nieuwe buitenband erop achter
[ afbeelding ]
Dat is een flinke hut koffer die jij mee sleept.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_152470802
quote:
14s.gif Op maandag 4 mei 2015 08:11 schreef Bronson het volgende:
Nog mensen die zich hebben ingeschreven voor de Mergelheuvelland 2-daagse, of in het verleden deze tocht wel eens hebben gedaan?

Ik ga voor de 2x 70km op de mtb. *O*
Ben heel benieuwd.
Yep voor het 3e jaar de 2x 70 km
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zondag 10 mei 2015 @ 21:36:11 #122
135434 Crazy-M
Just Me
pi_152471311
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:21 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Dat is een flinke hut koffer die jij mee sleept.
dat klein tasje achterop?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_152473459
quote:
1s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:36 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

dat klein tasje achterop?
Dat is geen klein zadeltasje meer :{w
  zondag 10 mei 2015 @ 22:51:13 #124
135434 Crazy-M
Just Me
pi_152475053
quote:
11s.gif Op zondag 10 mei 2015 22:20 schreef quinoahipster het volgende:

[..]

Dat is geen klein zadeltasje meer :{w
past alleen een binnenband in en een reparatie setje. Misschien groot overkomt, maar is ie niet
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_152480665
quote:
0s.gif Op zondag 10 mei 2015 21:21 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Yep voor het 3e jaar de 2x 70 km
Gaaf!
Wat moet ik er mij bij voorstellen?
pi_152539207
quote:
0s.gif Op maandag 11 mei 2015 07:36 schreef Bronson het volgende:

[..]

Gaaf!
Wat moet ik er mij bij voorstellen?
Uhm...Ik vond de zaterdag zwaarder dan de zondag. In de zaterdag route zaten best wel een aantal zware klimmetjes. Verder weet ik niet goed wat ik je kan vertellen. Je bent continue bezig met afdalen, klimmen, door het mooie landschap fietsen.

De zondag regende het afgelopen jaar heel erg. Toen werd het vooral zwaar omdat de volledige route in een grote modderpoel veranderde. We zijn toen door de grotten in Valkenburg gefietst, erg leuk, daarna de Cauberg op en aan de andere zijde off the road de Cauberg af.

Het zijn gewoon twee prachtige dagen waar je door een super mooi landschap fietst. Bij vlagen is het best pittig maar er zijn genoeg plekken waar je kan rusten. Er zijn voor de 70km volgens mij 2 georganiseerde rust plekken.

Ik dacht dat er per dag iets van 1200-1500 hm's waren.

Ik fiets dit altijd samen met mijn vader. We maken er een familie uitje van. Overdag fietsen en in de avond uit eten. Erg gezellig ;)

Verder is alles prima georganiseerd niks mis mee.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_153104736
20 jaar geleden had ik een Giant Track, die werd gejat en sindsdien geen MTB meer gehad.

Mijn huidige fiets is verkocht aan een collega en ben op zoek gegaan naar een leuk model. Uiteindelijk bleek degene die mij wel beviel uitverkocht dus ben maar op MP gaan kijken.

Vond deze 'vintage' 1996 Giant Cadex HCM-2 met carbon frame in de buurt: banden uitgedroogd, zadel kapot en versleten remmen. 125 euro betaald dus genoeg geld over om 'm op te knappen. Ik heb de V-Brakes rondom vervangen voor moderne exemplaren, nieuwe kabels en mantels getrokken, asfaltbandjes gemonteerd en de boel eens goed afgesteld.

Hij rijdt en remt echt fantastisch (11 kilo) en deze ga je zeker niet op elke straathoek tegenkomen. Nu nog op Ebay op zoek naar een Rock Shox voorvork uit de jaren 90 om 'm af te maken *O*





pi_153105477
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 16:56 schreef pvdplanet het volgende:
20 jaar geleden had ik een Giant Track, die werd gejat en sindsdien geen MTB meer gehad.

Mijn huidige fiets is verkocht aan een collega en ben op zoek gegaan naar een leuk model. Uiteindelijk bleek degene die mij wel beviel uitverkocht dus ben maar op MP gaan kijken.

Vond deze 'vintage' 1996 Giant Cadex HCM-2 met carbon frame in de buurt: banden uitgedroogd, zadel kapot en versleten remmen. 125 euro betaald dus genoeg geld over om 'm op te knappen. Ik heb de V-Brakes rondom vervangen voor moderne exemplaren, nieuwe kabels en mantels getrokken, asfaltbandjes gemonteerd en de boel eens goed afgesteld.

Hij rijdt en remt echt fantastisch (11 kilo) en deze ga je zeker niet op elke straathoek tegenkomen. Nu nog op Ebay op zoek naar een Rock Shox voorvork uit de jaren 90 om 'm af te maken *O*

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Spatborden :') x100
pi_153106393
Het scheelt een hoop wasjes doen anders. En zelf zie je dat ding toch niet.
pi_153107858
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 18:04 schreef Elvander het volgende:
Het scheelt een hoop wasjes doen anders. En zelf zie je dat ding toch niet.
Wassen moet je toch sowieso na het sporten. Gros van de tijd zijn de paden droog dus heb je ze niet nodig. Een ass-saver ziet er al niet uit ja. Smerig worden hoort gewoon bij mountainbiken en crossen anders kan je beter op een hometrainer of op een racefiets zitten in de zomer.
pi_153108271
Dacht dat het bij mountainbikers geen flikker uitmaakte hoe je eruit zag. Gaan ze hier zich nou ook al druk maken over soignee-regels?
Straks gaan ze ook nog hun benen scheren :{w
pi_153199711
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:15 schreef cafca het volgende:
Dacht dat het bij mountainbikers geen flikker uitmaakte hoe je eruit zag. Gaan ze hier zich nou ook al druk maken over soignee-regels?
Straks gaan ze ook nog hun benen scheren :{w
Er zijn eigenlijk maar twee regels (geen spatborden en standaard).
pi_153200606
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:18 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk maar twee regels (geen spatborden en standaard).
:Y
pi_153207275
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 mei 2015 19:15 schreef cafca het volgende:
Dacht dat het bij mountainbikers geen flikker uitmaakte hoe je eruit zag. Gaan ze hier zich nou ook al druk maken over soignee-regels?
Straks gaan ze ook nog hun benen scheren :{w
Step #3
pi_153209157
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:18 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Er zijn eigenlijk maar twee regels (geen spatborden en standaard).
Eerst had ik ook spatborden, tot de fietsenboer ze vergeten was terug te zetten na onderhoud. Kwam er zelf pas achter na een paar tochten, en mis het niet.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_153607015
Ik ben van plan een mountainbike te kopen om in de winter te mountainbiken (vanaf maart fiets ik altijd op de racefiets). Dus ben ik een beetje rond aan het kijken bij bijvoorbeeld canyon. En toen kwam ik uit bij de Canyon CF 5.9. Dus ging ik wat groepen vergelijken. Maar nu zie ik dat er wat SLX onderdelen zijnen wat Deore. Nu lees ik dat Deore wel een beginnersgroep is als je het bos in wilt gaan.

https://www.12gobiking.nl(...)untainbike/afmontage

Maar met mijn budget van ongeveer 1500 euro is de canyon misschien wel het meeste waar voor zijn geld?
Dus mijn vraag is eigenlijk of Deore een goede groep is voor gebruik in nederland in de winter in het bos. En of de canyon dan een goede keuze is of dat er nog betere merken zijn voor 1500 euro?
pi_153607704
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:10 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben van plan een mountainbike te kopen om in de winter te mountainbiken (vanaf maart fiets ik altijd op de racefiets). Dus ben ik een beetje rond aan het kijken bij bijvoorbeeld canyon. En toen kwam ik uit bij de Canyon CF 5.9. Dus ging ik wat groepen vergelijken. Maar nu zie ik dat er wat SLX onderdelen zijnen wat Deore. Nu lees ik dat Deore wel een beginnersgroep is als je het bos in wilt gaan.

https://www.12gobiking.nl(...)untainbike/afmontage

Maar met mijn budget van ongeveer 1500 euro is de canyon misschien wel het meeste waar voor zijn geld?
Dus mijn vraag is eigenlijk of Deore een goede groep is voor gebruik in nederland in de winter in het bos. En of de canyon dan een goede keuze is of dat er nog betere merken zijn voor 1500 euro?
voor 1500 euro zijn er zeker genoeg fietsen te vinden die beter zijn afgemonteerd als met Deore / slx.
Met een beetje zoeken moet je zelfs wel een volledig XT afgemonteerde fiets kunnen vinden.

Voorbeeld: Mijn bulls copperhead 3 is volledig afgemonteerd met XT en kost 999. Houd je nog genoeg geld over voor pedalen en schoenen. Kleding heb je al aangezien je ook op de racefiets zit :) De copperhead is er ook met 29" wielen. Die is 1399 en ook volledig xt

Weet niet of je speciaal naar een carbon frame kijkt?

[ Bericht 1% gewijzigd door Flipmoehoe op 17-06-2015 13:03:15 ]
pi_153608337
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:37 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

voor 1500 euro zijn er zeker genoeg fietsen te vinden die beter zijn afgemonteerd als met Deore / slx.
Met een beetje zoeken moet je zelfs wel een volledig XT afgemonteerde fiets kunnen vinden.

Voorbeeld: Mijn bulls copperhead 3 is volledig afgemonteerd met XT en kost 999. Houd je nog genoeg geld over voor pedalen en schoenen. Kleding heb je al aangezien je ook op de racefiets zit :) De copperhead is er ook met 29" wielen. Die is 1399 en ook volledig xt

Weet niet of je speciaal naar een carbon frame kijkt?

Ik zoek wel 29 inch wielen. Carbon is niet iets waar ik speciaal naar op zoek ben. Dus blijft de vraag waar kan ik beter geld aan uit geven. Iets beter gemonteerd of een carbon frame? Of mogelijk 29 inch wielen, carbon frame en betere afmontage dan Deore?
pi_153608555
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:07 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik zoek wel 29 inch wielen. Carbon is niet iets waar ik speciaal naar op zoek ben. Dus blijft de vraag waar kan ik beter geld aan uit geven. Iets beter gemonteerd of een carbon frame? Of mogelijk 29 inch wielen, carbon frame en betere afmontage dan Deore?
ik praat voor mezelf even..
Gewicht is op een mountainbike niet heilig.. Je fietst heel anders als met de racefiets.
Ook zijn de moderne alu fietsen echt niet veel zwaarder als een carbon frame. Heb zelf ervaring met SLX en XT, XT schakelt erg direct. Zit je op een klim en wil je nog een tandje terug dan gaat dit soepeler en sneller als met SLX.

Lok anders Poiuytr ff met een lokquote.. kijken wat hij voor mening heeft ;)
pi_153608580
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2015 21:18 schreef poiuytr het volgende:

[..]

lok quote... zie bovenstaande berichten ;)
pi_153609022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:15 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

ik praat voor mezelf even..
Gewicht is op een mountainbike niet heilig.. Je fietst heel anders als met de racefiets.
Ook zijn de moderne alu fietsen echt niet veel zwaarder als een carbon frame. Heb zelf ervaring met SLX en XT, XT schakelt erg direct. Zit je op een klim en wil je nog een tandje terug dan gaat dit soepeler en sneller als met SLX.

Lok anders Poiuytr ff met een lokquote.. kijken wat hij voor mening heeft ;)
Gewicht maakt mij ook niet zoveel uit nee. Ben zelf ook niet de allerlichtste. Dus daar heb ik zelf nog wat meer voordeel uit te halen. Gaat mij alleen ook om het nut van een hogere groep, voor het extra bedrag wat ik er aan uit moet geven.

Wat me wel opvalt is dat het bij veel mountainbikes een combinatie van groepen is. Dat zie je bij racefietsen toch minder.

Bedankt voor de lok quote, hoe meer kennis hoe beter ;)
pi_153609315
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 13:30 schreef Stansfield het volgende:

[..]


Wat me wel opvalt is dat het bij veel mountainbikes een combinatie van groepen is.
Dat zie je bij racefietsen toch minder.

Dat is puur voor de verkoop natuurlijk :) . Ze gooien er een derailleur uit een wat hogere klasse (XT bijvoorbeeld) tegenaan en het lijkt meteen een stuk duurdere fiets.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_153624361
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2015 12:10 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben van plan een mountainbike te kopen om in de winter te mountainbiken (vanaf maart fiets ik altijd op de racefiets). Dus ben ik een beetje rond aan het kijken bij bijvoorbeeld canyon. En toen kwam ik uit bij de Canyon CF 5.9. Dus ging ik wat groepen vergelijken. Maar nu zie ik dat er wat SLX onderdelen zijnen wat Deore. Nu lees ik dat Deore wel een beginnersgroep is als je het bos in wilt gaan.

https://www.12gobiking.nl(...)untainbike/afmontage

Maar met mijn budget van ongeveer 1500 euro is de canyon misschien wel het meeste waar voor zijn geld?
Dus mijn vraag is eigenlijk of Deore een goede groep is voor gebruik in nederland in de winter in het bos. En of de canyon dan een goede keuze is of dat er nog betere merken zijn voor 1500 euro?
Ik vind 1500¤ altijd een lastig budget om wat specifiek te adviseren. Bij de budgetmerken zit je dan in het topsegment van alu kaders, afmontage, vork en "fabrieks"wielen. En bij de carbon kaders aan de onderkant van het aanbod.

Rond de 1k heb je bijvoorbeeld mooi alu frame met een degelijk vork, remmen en een goede afmontage (compleet XT). Eigenlijk is dit voor mountainbiken op het gros van de paden voor de meeste mensen goed zat. Flip gaf hiervoor al een voorzetje met de Copperhead (welke vaak uit als beste uit de test zijn gekomen) samen met de Canyon AL 6.9.

Canyon CF kader heb ik zelf ook (de 7.9SE van 2014). Mijn ervaring met carbon is zeer prettig en koop denk ik ook niet snel weer een alu kader. CF is een van de fijnste mountainbikes waar ik zelf ooit op gefietst heb. Afmontage moet je je imo niet op blind staren, beste is goed frame, vork, wielen en remmen. CF heeft standaard steekassen wat een dikke plus is.

Al met al moet je met de 5.9 behoorlijk concessies doen voor het carbon frame dat je denk ik beter kan kiezen voor de alu variant. Of je moet met de maanden/ jaren wel wat willen vervangen dan had ik wel voor 5.9 gekozen. Vork is degelijk/ goed, frame super goed voor een beginnersfiets, rest kan wel een upgrade gebruiken.

http://www.radon-bikes.de(...)ce-29/zr-race-29-80/

Dit is ook super dikke bike ;)
pi_153631538
Het budget is ook niet keihard. Er is best wat ruimte. En ik heb hem pas in de winter nodig dus nog tijd genoeg om rustig rond te kijken. Maar bedankt voor de tips.

Ik zou natuurlijk ook nog de outlet van canyon goed in de gaten kunnen houden de komende tijd:
https://www.canyon.com/nl(...)tb-bikes&id=A1039183
pi_153631677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 08:54 schreef Stansfield het volgende:
Het budget is ook niet keihard. Er is best wat ruimte. En ik heb hem pas in de winter nodig dus nog tijd genoeg om rustig rond te kijken. Maar bedankt voor de tips.

Ik zou natuurlijk ook nog de outlet van canyon goed in de gaten kunnen houden de komende tijd:
https://www.canyon.com/nl(...)tb-bikes&id=A1039183
volgens mij zit je aardig in de richting van een Canyon te kijken :P
Outlet kan je in de gaten houden, maar de meest gangbare maten zullen tegen die tijd al wel verkocht zijn :) Succes met de zoektocht, hoop dat je wat aan onze tips hebt :)
pi_153632344
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:03 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

volgens mij zit je aardig in de richting van een Canyon te kijken :P
Outlet kan je in de gaten houden, maar de meest gangbare maten zullen tegen die tijd al wel verkocht zijn :) Succes met de zoektocht, hoop dat je wat aan onze tips hebt :)
Heb ik gevoelsmatig iets meer mee dan met andere merken in die prijsklasse ;).

Maar aan jullie tips heb ik zeker wat. Dank daarvoor!
pi_153632582
Zijn er hier trouwens ook mensen die op het moment de Tour Divide race een beetje aan het volgen zijn? Zat net nog even te kijken naar de trackers van de rijders, en de afstanden die de leiders van het klassement per dag afleggen zijn wel erg flink, vaak meer dan 400km. :o

HIer kun je ze volgen :)

En nog wat fietspr0n:
De huidige leidert rijdt overigens op deze fiets:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_153646980
quote:
2s.gif Op donderdag 18 juni 2015 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
Zijn er hier trouwens ook mensen die op het moment de Tour Divide race een beetje aan het volgen zijn? Zat net nog even te kijken naar de trackers van de rijders, en de afstanden die de leiders van het klassement per dag afleggen zijn wel erg flink, vaak meer dan 400km. :o

HIer kun je ze volgen :)

En nog wat fietspr0n:
De huidige leidert rijdt overigens op deze fiets:
[ afbeelding ]
hmmz voor maar een blad zo te zien :P
pi_153646988
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2015 19:31 schreef amp25 het volgende:

[..]

hmmz voor maar een blad zo te zien :P
Da's hip tegenwoordig ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 18 juni 2015 @ 20:12:21 #150
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_153648232
Voor mensen met een 15 mm steekas:
http://www.mantel.com/los(...)d6&mc_eid=87fd6ba9ea
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_153997431
Dinsdag een rondje van 22 km gereden was nog goed te doen, vandaag eigenlijk weer een rondje gepland staan in de avond. Wel maar 15 km, aar wel volledig offroad.

Wordt genoeg drinken mee nemen denk ik :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_154025435
Was gisteren nog best lekker in het bos.
helaas niet gelukt om het zanderige deel op de fiets te blijven.
5 meter voor het einde van het loszand stuur foutje doordat een tak over de weg lag, nog net op fiets kunnen blijven zitten.

Merk wel dat laatste tijd toch weer meer gas geef op de fiets, echter komt soms nog wel even het pijnlijke gevoel in de knie terug die ik geblesseerd heb gehad.

Even afwachten en anders misschien zadel ofzo anders afstellen (ietsjes lager)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 10 juli 2015 @ 15:04:35 #153
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_154223053
Vanaf maandag ga ik ook rijden. Vooral door het duinengebied van Scheveningen :)
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_154263934
Hoi, vrijdag mijn bike binnen gekregen en na montage alles goed.
Alleen ik merk dat mijn voor schijfrem aanloopt (deore xt). Hij doet woesh, woesh, woesh. Op de site van shimano zag ik dat ze zichzelf stellen maar na een ritje nog steeds de aanloop.
Achter is perfect. Ik heb idee dat de ene caliper meer drukt dan de ander/schijf niet perfect gepositioneerd is.
Vallen die dingen nog te stellen? Of hoe los ik dit op of is dit "normaal".
pi_154265471
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 09:35 schreef hans1985 het volgende:
Hoi, vrijdag mijn bike binnen gekregen en na montage alles goed.
Alleen ik merk dat mijn voor schijfrem aanloopt (deore xt). Hij doet woesh, woesh, woesh. Op de site van shimano zag ik dat ze zichzelf stellen maar na een ritje nog steeds de aanloop.
Achter is perfect. Ik heb idee dat de ene caliper meer drukt dan de ander/schijf niet perfect gepositioneerd is.
Vallen die dingen nog te stellen? Of hoe los ik dit op of is dit "normaal".
ik hoor het soms ook nog wel. Vooral op asfalt. Maar zodra in bossen enzo is het weg.

Zo maar weer de fiets pakken en mooi tochtje fietsen, weer is alleen iets minder maar jah
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_154269271
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 11:45 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ik hoor het soms ook nog wel. Vooral op asfalt. Maar zodra in bossen enzo is het weg.

Zo maar weer de fiets pakken en mooi tochtje fietsen, weer is alleen iets minder maar jah
fiets is nieuw uit doos, en zeker niet goedkoop. Maar zal van de week eens raggen met apparaat en zien of minder word.
pi_154271460
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 14:52 schreef hans1985 het volgende:

[..]

fiets is nieuw uit doos, en zeker niet goedkoop. Maar zal van de week eens raggen met apparaat en zien of minder word.
je remblokken al wat ingesleten? Wordt ook geadviseerd om dat te doen.

Zo van de 50 geplande kilometers meer 30 gehaald. Was standaard route en wou gelijk Bladel mee pakken, maar ipv ergens links ben ik rechts gegaan waardoor ik stuk gemist heb. Volgende keer maar beter.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_154274947
quote:
1s.gif Op zondag 12 juli 2015 16:02 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

je remblokken al wat ingesleten? Wordt ook geadviseerd om dat te doen.

Zo van de 50 geplande kilometers meer 30 gehaald. Was standaard route en wou gelijk Bladel mee pakken, maar ipv ergens links ben ik rechts gegaan waardoor ik stuk gemist heb. Volgende keer maar beter.
remklauw los gehad en ga deze week hem proberen beter te positioneren, maar je moet toch de calipers afzonderlijk kunnen instellen?
pi_154277547
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 18:01 schreef hans1985 het volgende:

[..]

remklauw los gehad en ga deze week hem proberen beter te positioneren, maar je moet toch de calipers afzonderlijk kunnen instellen?
Je kan de 2 bouten van de caliper een beetje losdraaien zodat deze vrij kan bewegen, dan het wiel een slinger geven en rustig remmen, remhendel met een elastiekje of iets vast zetten aan je stuur en dan de 2 bouten weer vast draaien. Vaak centreer je dan de caliper ten opzichte van de schijf.

Mocht je te weinig ruimte hebben naast de schijf dan zou ik even met een platte schroevendraaier de remblokjes voorzichtig uit elkaar drukken.
pi_154277757
heb wiel, rem en dergelijke al os gehad,verergerde situatie. Heb zo'n mtb ophanging besteld. ga nu wiel draaien en dan rem instellen. Maar eerlijkheidshalve had ik instelschroieven verwacht
pi_154277819
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 19:37 schreef kamikazebanaan het volgende:

[..]

Je kan de 2 bouten van de caliper een beetje losdraaien zodat deze vrij kan bewegen, dan het wiel een slinger geven en rustig remmen, remhendel met een elastiekje of iets vast zetten aan je stuur en dan de 2 bouten weer vast draaien. Vaak centreer je dan de caliper ten opzichte van de schijf.

Mocht je te weinig ruimte hebben naast de schijf dan zou ik even met een platte schroevendraaier de remblokjes voorzichtig uit elkaar drukken.
Bouten calipers al los maar moet fiets vrij hangend hebben.Dn eens kijken of verholpen kan worden. anders retour fabriek
pi_154279944
Boutjes los, remgreep inknijpen, boutjes vast.
pi_154292816
Hier staat ook lekker veel info over(het afstellen van) Shimano schijfremmen:
http://www.parktool.com/b(...)rvice-and-adjustment
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_154294049
Wat is bij jullie de meest gebruikte bandenspanning eigenlijk?
Ik zelf zit te rijden op een 70% stevige bos grond. en 30% is van dat losse zand waar je je eigen lekker in vast kunt rijden.

Aantal bar in mn band weet ik zo niet, wel dat ze niet knalhard staan, haal het nu ook redelijk goed door het mulle zand heen.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_154297298
Geen idee, liefst laag. 1,5 bar ofzo?
  maandag 13 juli 2015 @ 15:12:07 #166
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_154299735
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2015 13:20 schreef quinoahipster het volgende:
Geen idee, liefst laag. 1,5 bar ofzo?
Ik 1,8 bar, maar het hangt natuurlijk ook nogal van wat factoren af, zoals bandbreedte, gewicht berijder (85kg), breedte velg en tubeless of niet.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_154305929
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2015 20:56 schreef quinoahipster het volgende:
Boutjes los, remgreep inknijpen, boutjes vast.
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2015 10:21 schreef xpompompomx het volgende:
Hier staat ook lekker veel info over(het afstellen van) Shimano schijfremmen:
http://www.parktool.com/b(...)rvice-and-adjustment
Heb een ophang systeem besteld, want nu moet ik voorvork omhoog tillen en wiel draaien, niet optimaal. Morgen maar eens mee bezig. Bedankt info en link :p

(wil graag fietsen maar eerst moet dat ding 100% zijn.)
pi_154320963
quote:
10s.gif Op maandag 13 juli 2015 15:12 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ik 1,8 bar, maar het hangt natuurlijk ook nogal van wat factoren af, zoals bandbreedte, gewicht berijder (85kg), breedte velg en tubeless of niet.
rijd met binnenband.
Wiel maat is een 29 inch, breedte en zo zal ik even moeten kijken als ik weer thuis ben
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_154359091
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2015 11:19 schreef Crazy-M het volgende:
Wat is bij jullie de meest gebruikte bandenspanning eigenlijk?
Ik zelf zit te rijden op een 70% stevige bos grond. en 30% is van dat losse zand waar je je eigen lekker in vast kunt rijden.

Aantal bar in mn band weet ik zo niet, wel dat ze niet knalhard staan, haal het nu ook redelijk goed door het mulle zand heen.
1,5-1,6 bar meestal (weeg 84-85kg, 2.2 conti met biba). Gebruik Schwalbe bandenspanningsmeter daarvoor. Band moet je gewoon iets in kunnen drukken. Gewoon proberen ;)
pi_154563902
Andere fiets doet wonderen :) Afscheid genomen van mijn oude trouwe 26" Raleigh MTB. Tijd voor wat moderners. Van V-brakes naar schrijfremmen, van 26" naar 29" van 13,5 kg zwaar alu frame naar 10,5kg carbon, van Deore naar XT. Net eerste rondje Dorst gemaakt op de nieuwe fiets. Mooi debuut. Smijt gewoon met minuten.
pi_154602530
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 12:21 schreef alpeko het volgende:
Andere fiets doet wonderen :) Afscheid genomen van mijn oude trouwe 26" Raleigh MTB. Tijd voor wat moderners. Van V-brakes naar schrijfremmen, van 26" naar 29" van 13,5 kg zwaar alu frame naar 10,5kg carbon, van Deore naar XT. Net eerste rondje Dorst gemaakt op de nieuwe fiets. Mooi debuut. Smijt gewoon met minuten.
Benieuwd wat je hebt gekocht?
pi_154605013
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2015 17:33 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Benieuwd wat je hebt gekocht?
Sensa Fiori SL TNT Pro

pi_154989455
Vandaag weer lekker los gegaan op de mountainbike, kleine 46 km.
merkte wel dat de laatste keer fiets niet goed heb schoongemaakt. schakelen naar de 3 (voorblad) ging niet lekker, en het kraakte vooraan
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155033095
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:04 schreef JBHD het volgende:
Gestolen in Maastricht:

mijn unieke, oranje Cotic Soul. Adres: 6225XP, Discusworp 4, daders hebben alle sloten doorgeknipt en zijn in zuidelijke richting weggereden, een van hen op een scooter. Houd a.u.b. oren en ogen open! De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.

Specificaties
Frame: Cotic Soul III, maat M, kleur oranje
Headset: Hope HSCH & HSC1
Vork: Rockshox SID XX 120mm 15mm steekas, met pushlock, kleur wit
Topcap: Zwart
Wielset: Notubes Arch EX Black (26''), Hope Pro 2 EVO Black naven. Stickers zijn van de velgen gehaald.
Snelspanner: Achter: Hope, Voor: 15mm steekas
Voorband: Continental X-King 2.2
Achterband: Continental X-King 2.2
Pedalen: Shimano XT Trail
Crank: Sram X0 2x10 met carbon bash
Bottom Bracket: Hope
Ketting: KMC X10L
Cassette: Sram
Voorderrie: Sram X0 2x10
Achterderrie: Sram X0 10 speed
Shifters: Sram X0 2x10
Stuur: Easton EC90SL Riser 635mm
Handvaten: ODI
Stuurpen: Race Face Turbine
Voorrem: Hope Tech EVO X2, 183mm Floating Disk
Achterrem: Hope Tech EVO X2, 160mm Floating Disk
Zadel: Brooks B17 bruin (zat een seatcover om)
Zadelpen: Hope Eternity
Zadelpenklem: Hope

Overige bijzonderheden: Druk van de achterrem is compleet weg (remt dus niet), er zit een flinke scheur in een van de twee grips, aan een kant is het 'SOUL' logotje wat beschadigd (heb ik niet op foto helaas) en op de brug van de voorvork zit een schuurplekje van mijn bagagedragers tijdens de tocht. Normaal gezien zou daar niet zo snel een beschadiging ontstaan. Verder een binnenband als chainstay protector, welke nabij het kettingblad wat beschadigd is (daar zit op het frame ook lakschade door chainsuck). Achterop nabij de rem ook wat lakschade op het frame (zie foto). Leidingen zijn aan de korte kant, met name van de voorrem. Aan de voorvork een zwarte marshguard.

Fiets is uniek en er is er dus geen die identiek is aan de mijne. Hierbij wat foto's (NB zadel, zadelpen, banden en topcap zijn op foto anders dan nu!):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Nooit gedacht dat het mij zou overkomen, maar het noodlot heeft dan toch echt toegeslagen :cry: Emotionele waarde van deze fiets is onschatbaar na een grote reis in Zuid-Amerika voor goed doel en verschillende andere reizen en tochten. Ik ben er dus behoorlijk kapot van...

[ afbeelding ]

Houd a.u.b. ogen en oren open! Tips (alle soorten) zijn welkom. Bij voorbaat dank.

De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.

Na ruim een half jaar kan ik jullie het heugelijke nieuws brengen dat bovenstaande fiets weer terug bij mij is :) Een eerlijke vinder heeft me benaderd en mij mijn mountainbike terug bezorgd! *O*
pi_155033179
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:20 schreef JBHD het volgende:

[..]

Na ruim een half jaar kan ik jullie het heugelijke nieuws brengen dat bovenstaande fiets weer terug bij mij is :) Een eerlijke vinder heeft me benaderd en mij mijn mountainbike terug bezorgd! *O*
das wel tof om te horen :D nog schade eraan?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155047195
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2015 00:23 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

das wel tof om te horen :D nog schade eraan?
Niets! Precies zoals toen de fiets gestolen werd. Sterker nog, de achterrem waar geen druk op zat is gefixt :P
pi_155052051
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 15:51 schreef JBHD het volgende:

[..]

Niets! Precies zoals toen de fiets gestolen werd. Sterker nog, de achterrem waar geen druk op zat is gefixt :P
Kijk das beter :D
wel tof man.

Vandaag dacht ik even 2 rondjes reusel te kunnen doen. Na 1 rondje maar gestopt. benen voelde zwaar aan, denk toch teveel geweest die 50km van 2 dagen terug.

Opzich nu wel een lekkere band setting voor het mulle zand, maar over harde bosgrond is de band net te slap. Voel ik regelmatig de wortels. Dus morgen even wat extra lucht in de bandjes doen en mn tactiek nog wat verbeteren.

Wat ik nu doe is: Stuur losjes in de handen, redelijk achter op het zadel en de versnelling achter in een verzet dat ik snelheid kan behouden en indien nodig even kracht kan bijzetten.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155151679
Super fijn spul nu. Vandaag moest ik ketting reiniger halen, de fietsenmaker adviseerde mij een spuitbusje van een liter aan. gebruiksaanwijzing: over de gehele fiets inspuiten, minuut wachten, en dan afspuiten.

Het resultaat is indrukwekkend :D al met het erop spuiten zie je gewoon de zooi er afstromen. ook de ketting wordt weer blinkend schoon :) en dat voor 10 euro :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155160841
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:21 schreef Crazy-M het volgende:
Super fijn spul nu. Vandaag moest ik ketting reiniger halen, de fietsenmaker adviseerde mij een spuitbusje van een liter aan. gebruiksaanwijzing: over de gehele fiets inspuiten, minuut wachten, en dan afspuiten.

Het resultaat is indrukwekkend :D al met het erop spuiten zie je gewoon de zooi er afstromen. ook de ketting wordt weer blinkend schoon :) en dat voor 10 euro :)
muc-off?
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_155161050
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:40 schreef sjeppert het volgende:

[..]

muc-off?
Hope Shifter staat er op de fles.
Groen spul.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  FOK!fotograaf woensdag 12 augustus 2015 @ 22:52:27 #181
145146 Andyy
pi_155163371
Dasty doet het ook prima
pi_155180508
quote:
6s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 22:52 schreef Andyy het volgende:
Dasty doet het ook prima
Dat gebruik ik om de ketting te ontvetten.
Vieze zwarte vet is er bijna af. Daarna snel squirt lube erop :)
pi_155354815
Na alle dagen regen viel het nog best mee met de modder in het bos. Hier en daar een verdwaalde plas, maar het was voornamelijk vochtige grond zonder echt modder ofzo.

Viel me niet tegen, al vind ik wel dat deze ondergrond meer energie vraagt dan kurkdroge grond of echt een modder parcour.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155355541
quote:
2s.gif Op zondag 9 augustus 2015 18:38 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Opzich nu wel een lekkere band setting voor het mulle zand, maar over harde bosgrond is de band net te slap. Voel ik regelmatig de wortels. Dus morgen even wat extra lucht in de bandjes doen en mn tactiek nog wat verbeteren.

Wat ik nu doe is: Stuur losjes in de handen, redelijk achter op het zadel en de versnelling achter in een verzet dat ik snelheid kan behouden en indien nodig even kracht kan bijzetten.
Lockout in (voorvork gaat dan niet zoeken) en zo hard mogelijk fietsen. Hoe zachter je door mulle stukken gaat des te slechter het gaat.

quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:43 schreef Crazy-M het volgende:
Na alle dagen regen viel het nog best mee met de modder in het bos. Hier en daar een verdwaalde plas, maar het was voornamelijk vochtige grond zonder echt modder ofzo.

Viel me niet tegen, al vind ik wel dat deze ondergrond meer energie vraagt dan kurkdroge grond of echt een modder parcour.
Dit soort omstandigheden fiets ik altijd records. Liefst paar dagen aardig nat geweest en dan de tweede droge dag het bos in. Grond is dan nog mooi klein beetje nat en ligt het erbij als een racebaan.

Jij rijdt wel vaak hetzelfde rondje of niet?
pi_155355987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:10 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Lockout in (voorvork gaat dan niet zoeken) en zo hard mogelijk fietsen. Hoe zachter je door mulle stukken gaat des te slechter het gaat.

[..]
Mja, lockout is idd een goede, sommige vergeten die vast te zetten, als je dan kracht bijzet dan verlies je wat kracht in je voorvork. Lockout in princiepe weinig nodig, gebruik hem echt alleen op stukjes waar echt veel kuilen zijn of wortels.
quote:
Dit soort omstandigheden fiets ik altijd records. Liefst paar dagen aardig nat geweest en dan de tweede droge dag het bos in. Grond is dan nog mooi klein beetje nat en ligt het erbij als een racebaan.

Jij rijdt wel vaak hetzelfde rondje of niet?
Yep, heb hem ook in segmenten verdeeld prive gezien, is een mooi beginners parcour om toch nog de technieken en dergelijke beter onder de knie te krijgen. Ga 1 van deze dagen ook nog even rondje Bladel er aankoppelen, weet nu waar ik de vorige keer verkeerd gereden ben.

Nog een reden dat ik hier vaak rij is dat het lekker rustig is, je komt er weinig andere MTB-ers tegen, en afwisseling breed en single tracks.
Tevens zijn de andere parcours hier in de buurt of technisch nog te zwaar voor me, of parcour is slecht.

Parcour Dorst en Drunense duinen zijn technisch nog te zwaar voor me, tevens in Dorst ook vaak erg druk.

Route Alphen heb ik 1 keer gereden, maar missen wat paaltjes en de route is ook niet echt leuk. Als ik geen zin heb om de auto te pakken, pak ik vaak nog even een willekeurige route richting de belse grens, liggen nog wel wat leuke paadjes in de bossen.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155363212
Ik kom zelden iemand tegen op Dorst. Moet wel bekennen dat ik tijdens kantooruren fiets. Heel technisch vind ik Dorst niet. Afgezien van de steile afdaling, die je overigens kunt skippen. Cadettenkamp vind ik lastiger. Vooral vanwege het stukje door het zand. Al kom ik daar met de nieuwe fiets tegenwoordig ook doorheen als het niet al te droog is. En ook heb je daar vrij krappe passages.

Eens met poiuytr. De dag of 2e dag na wat regen rijd ik ook het best. Meer grip. Minder mul. Morgen maar eens kijken of er weer een PR in zit.
pi_155364008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:10 schreef alpeko het volgende:
Ik kom zelden iemand tegen op Dorst. Moet wel bekennen dat ik tijdens kantooruren fiets. Heel technisch vind ik Dorst niet. Afgezien van de steile afdaling, die je overigens kunt skippen. Cadettenkamp vind ik lastiger. Vooral vanwege het stukje door het zand. Al kom ik daar met de nieuwe fiets tegenwoordig ook doorheen als het niet al te droog is. En ook heb je daar vrij krappe passages.

Eens met poiuytr. De dag of 2e dag na wat regen rijd ik ook het best. Meer grip. Minder mul. Morgen maar eens kijken of er weer een PR in zit.
Mja tijdens kantoor uren moet ik werken :P maar misschien 1 deze dagen nog even rondje ga proberen dan. Toch nog vakantie
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155365779
quote:
2s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:31 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Mja tijdens kantoor uren moet ik werken :P maar misschien 1 deze dagen nog even rondje ga proberen dan. Toch nog vakantie
Ja, ik werk dan ook maar een sportief verzetje wordt gesteund. Werkgever gaat zelf vaak ook mee.

Extra lusje langs de A27, dat je oneindig kunt rijden, zou ik overslaan. Dat is pittig. Steil en door de u-bochten kun je ook geen snelheid maken om boven te komen. De rest is prima te doen. Ik ben verre van handig op de fiets maar kom er zelden in de problemen.
pi_155366270
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:25 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja, ik werk dan ook maar een sportief verzetje wordt gesteund. Werkgever gaat zelf vaak ook mee.

Extra lusje langs de A27, dat je oneindig kunt rijden, zou ik overslaan. Dat is pittig. Steil en door de u-bochten kun je ook geen snelheid maken om boven te komen. De rest is prima te doen. Ik ben verre van handig op de fiets maar kom er zelden in de problemen.
Das wel tof :) dat het kan met je werk. Net even op MTB routes gekeken, zie idd welke lus je bedoeld.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155378281
Het lag er op het Cadettenkamp razendsnel bij! De zandduin leek wel geasfalteerd. Een hap van 22s van mijn PR afgehaald. Kom net 1s tekort om onder de 19 minuten te rijden. En dat was inclusief een weinig zachte aanvaring met vermoedelijk - want niks gezien - een boomstronkje. Schoen en pedaal klapte er vol tegenaan.
pi_155409573
Dorst lag er vandaag op de open stukken al weer erg los bij. Toch ook daar 20s van mijn PR afgehaald.
pi_155413490
Vandaag niet aan fietsen toegekomen, morgen maar weer eens gaan :)
Op mtbroutes.nl wordt alphen nog steeds slecht aangegeven. zit voor morgen te twijfelen tussen rondje middelbeers of vessem. nog even kijken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_155416737
Ik ga morgen met Poiuytr de route in mijn achtertuin maken.
Oftewel, de route van haaksbergen gaan we fietsen :)
pi_155621180
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:31 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ik ga morgen met Poiuytr de route in mijn achtertuin maken.
Oftewel, de route van haaksbergen gaan we fietsen :)
Dat is geen kleine route. Was het wat? Ik wil die in Rheden eens gaan doen.

Zojuist maar weer Cadettenkamp gedaan. PR met nog eens 20s verbeterd. Ik dacht dat de rek er nu wel uit was.
pi_155621432
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:25 schreef alpeko het volgende:
Het lag er op het Cadettenkamp razendsnel bij! De zandduin leek wel geasfalteerd. Een hap van 22s van mijn PR afgehaald. Kom net 1s tekort om onder de 19 minuten te rijden. En dat was inclusief een weinig zachte aanvaring met vermoedelijk - want niks gezien - een boomstronkje. Schoen en pedaal klapte er vol tegenaan.
Grappig, die route rijd ik regelmatig op mijn veldrijcrossapparaat, want die route ligt zo ongeveer op weg naar huis vanaf werk :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_155622814
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:55 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat is geen kleine route. Was het wat? Ik wil die in Rheden eens gaan doen.

Zojuist maar weer Cadettenkamp gedaan. PR met nog eens 20s verbeterd. Ik dacht dat de rek er nu wel uit was.
Ik vind Haaksbergen altijd leuk om te fietsen. De singletracks zijn er super. Eigenlijk allemaal lopen ze erg lekker. Je hebt wel veel tussenpaden (asfalt en zandwegen) voor je weer op een singletrack komt. Maar dit gaat overal door een mooie omgeving. Route is daardoor niet zo heel zwaar. Wel kan je lekker knallen op de singletracks :)
Wij hadden de 58km gefietst in een kleine drie uur, incl. 20 minuten pauze.

Posbank is ook erg mooi om te fietsen, zitten een aantal mooie tracks in. Ook aardig wat hoogtemeters maak je er.. Bepaald gedeelte over de hei is wel wat minder uitdagend.
Maar om er 50km te fietsen is leuk hoor :Y
pi_155633370
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Grappig, die route rijd ik regelmatig op mijn veldrijcrossapparaat, want die route ligt zo ongeveer op weg naar huis vanaf werk :)
Met dunne bandjes? Respect. Daarmee blijf ik lekker veilig op asfalt.
pi_155758889
Wellicht heeft iemand hier interesse in mijn fiets.

V&A / [TK] Mountainbike Grand Canyon AL 6.9 29'
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_155759308
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 13:48 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ik vind Haaksbergen altijd leuk om te fietsen. De singletracks zijn er super. Eigenlijk allemaal lopen ze erg lekker. Je hebt wel veel tussenpaden (asfalt en zandwegen) voor je weer op een singletrack komt. Maar dit gaat overal door een mooie omgeving. Route is daardoor niet zo heel zwaar. Wel kan je lekker knallen op de singletracks :)
Wij hadden de 58km gefietst in een kleine drie uur, incl. 20 minuten pauze.

Posbank is ook erg mooi om te fietsen, zitten een aantal mooie tracks in. Ook aardig wat hoogtemeters maak je er.. Bepaald gedeelte over de hei is wel wat minder uitdagend.
Maar om er 50km te fietsen is leuk hoor :Y
in de pauze lopen we regelmatig een klein stukje over die route (Bij Rheden)
Op dat stuk is wel een stevige klim en afdaling.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_156245334
Vandaag de route Vessem gereden.
Was lekker door de modder ploeteren op sommige stukken. Verder parcour ... zitten leuke stukken single track in, maar ook een aantal wat saaie brede stukken, maar dat komt de afwisseling wel ten goede.

Stukje langs de snelweg is door een soort dennenbos, zuigt als een gek aan je banden die ondergrond. Dus was even lastig en niet echt vaart kunnen maken, daarna ging het weer lekker.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_156292800
Ik zoek een geschikte (semi)slick voor mijn 29'er waarmee ik in de avonduren op de weg kan trainen (ook bij vochtig, niet dat de weg blank staat). Iemand ervaring met de Schwalbe Super Moto/Conti Speedking oid? Aanraders?
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_156294718
Ik ben redelijk tevreden met mn Schwalbes onder de fiets, echter na bijna 2 a 3 jaar begint het vlak ook te slijten. Ik ga dus even de discussie volgen voor tips ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_156304569
Eind oktober ben ik met mijn vriendengroep een weekendje in Hellendoorn. Nu leek het ons leuk om dan te gaan mountainbiken. Ik heb wat rondgekeken en vanaf Bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer op de Nijverdalse Berg kun je 2 routes starten. Richting het noorden voor de route Hellendoorn van 13.2 km of richting het zuiden voor de route Holten. Deze is 29,4 km lang.

Nu is 13 kilometer niet super lang aangezien we de hele zaterdag hier de tijd voor hebben. Dus zit ik aan de route van 29 km te denken. Is dit een beetje te doen voor ongetrainde mountainbikers? Dit kan je natuurlijk minder zwaar maken door te rusten of pauzes in te lassen. Maar met de holtenberg is het natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat een deel van mijn vrienden hele stukken moeten lopen. Zelf ben ik er nog nooit geweest dus daarom vraag ik het hier even na.

En heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde mountainbike verhuur in Nijverdal? Zag dat er nogal wat zijn daar.
  dinsdag 22 september 2015 @ 20:22:42 #204
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_156304657
Holten moet te doen zijn voor een ongetrainde mountainbiker. Hellendoorn is wel een stuk leuker dan Holten.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_156305977
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:19 schreef Stansfield het volgende:
Eind oktober ben ik met mijn vriendengroep een weekendje in Hellendoorn. Nu leek het ons leuk om dan te gaan mountainbiken. Ik heb wat rondgekeken en vanaf Bezoekerscentrum van Staatsbosbeheer op de Nijverdalse Berg kun je 2 routes starten. Richting het noorden voor de route Hellendoorn van 13.2 km of richting het zuiden voor de route Holten. Deze is 29,4 km lang.

Nu is 13 kilometer niet super lang aangezien we de hele zaterdag hier de tijd voor hebben. Dus zit ik aan de route van 29 km te denken. Is dit een beetje te doen voor ongetrainde mountainbikers? Dit kan je natuurlijk minder zwaar maken door te rusten of pauzes in te lassen. Maar met de holtenberg is het natuurlijk ook weer niet de bedoeling dat een deel van mijn vrienden hele stukken moeten lopen. Zelf ben ik er nog nooit geweest dus daarom vraag ik het hier even na.

En heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde mountainbike verhuur in Nijverdal? Zag dat er nogal wat zijn daar.
Beide gebieden ken ik inmiddels bijna elk zandpad/ singletrack wel, ik fiets er gemiddeld ongeveer één keer in de week. Route Hellendoorn is voor een beginneling denk ik zwaarder/ gevaarlijker/ uitdagender dan de route Holten. Hellendoorn is 13km non-stop singletrack met halverwege een klim waar niet-mountainbikers moeten lopen. In Holten heb je ook één fikse klim voor een niet-mountainbiker maar deze is niet zo steil op sommige stukken als Hellendoorn.

Hellendoorn:
- 100m meter fietspad/ asfalt is veel
- Veel op en af
- Slecht onderhouden paden in vergelijking met overige routes in Overijssel/ Twente
- Na regen overal modder
- Uitdagend
- Leuke stukjes singletracks

Holten:
- 50% asfalt
- Paar leuke afdalingen en paar heuvels
- Weinig singletracks
- Leuk trainingsrondje
- Perfect rondje voor een beginner die ook keer tegen klim wil op fietsen

A.s. weekend is er ook een TT in Hellendoorn deze ga ik denk ik ook fietsen. Vorig jaar gefietst en goed te doen voor een beginner in tegenstelling tot normale route. Kleinste afstand is 35km maar die is denk ik zeer goed te doen.

Welke verhuurbedrijven/ fietsenmakers had je gevonden?

Als je een gps hebt wil ik ook wel een route voor je in elkaar bouwen. Je mag overal fietsen aan de noordkant.
pi_156310546
Bedankt voor de info. Ik zou dus nog met zijn allen de holten route kunnen doen en voor de paar die dan nog een uurtje door willen de Hellendoorn route.

Ik heb een garmin edge 510 voor mijn racefiets maar die werkt met een kruimelspoor en dat gebruik ik eigenlijk bijna nooit en zeker nog nooit in het bos gebruikt. Dus ik denk niet dat dat een succes wordt. Dan kan ik beter de bordjes van de route volgen.

Ik had fietsshop de valk gevonden. Voor 12,50 per dag lijkt me dat niet duur. Maar ja krijg je dan ook een beetje een ok fiets. Of weet je een betere?

Zelf leen ik de mountainbike van mijn vader dus het gaat meer om de ongetrainde vrienden. Dan hoeven het natuurlijk geen state of the art 29-ers te zijn. Maar een beetje ok materiaal is wel gewenst.
pi_156332408
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:49 schreef Stansfield het volgende:
Bedankt voor de info. Ik zou dus nog met zijn allen de holten route kunnen doen en voor de paar die dan nog een uurtje door willen de Hellendoorn route.

Ik heb een garmin edge 510 voor mijn racefiets maar die werkt met een kruimelspoor en dat gebruik ik eigenlijk bijna nooit en zeker nog nooit in het bos gebruikt. Dus ik denk niet dat dat een succes wordt. Dan kan ik beter de bordjes van de route volgen.

Ik had fietsshop de valk gevonden. Voor 12,50 per dag lijkt me dat niet duur. Maar ja krijg je dan ook een beetje een ok fiets. Of weet je een betere?

Zelf leen ik de mountainbike van mijn vader dus het gaat meer om de ongetrainde vrienden. Dan hoeven het natuurlijk geen state of the art 29-ers te zijn. Maar een beetje ok materiaal is wel gewenst.
Ik heb zelf wel goede ervaringen met Kamphuis in Hellendoorn, geen idee alleen of hun ook mountainbikes verhuren. Wellicht morgen even bellen en vragen. Wilgenweard kun je ook mountainbikes huren, alleen zou ik liever bij een fietsenmaker een fiets huren. Wilgenweard pleegt denk ik weinig onderhoud aan die fietsen (maar een gevoel). Zelf geen ervaringen met Valk of Wilgenweard maar was voor de eerste gegaan, gezien de foto's en verhaal op internet.

Geen idee of jullie een auto hebben waar de fietsen in kunnen anders zou je ook Rijssen kunnen fietsen. Dat is echt een top route, is vanuit Hellendoorn 15 min en Nijverdal 10 min met de auto. Hier maak je iedereen verslaafd aan mountainbiken ;) kan ieder op zijn eigen tempo fietsen en het is één grote achtbaan succes gegarandeerd.
pi_156333282
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:51 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ik heb zelf wel goede ervaringen met Kamphuis in Hellendoorn, geen idee alleen of hun ook mountainbikes verhuren. Wellicht morgen even bellen en vragen. Wilgenweard kun je ook mountainbikes huren, alleen zou ik liever bij een fietsenmaker een fiets huren. Wilgenweard pleegt denk ik weinig onderhoud aan die fietsen (maar een gevoel). Zelf geen ervaringen met Valk of Wilgenweard maar was voor de eerste gegaan, gezien de foto's en verhaal op internet.

Geen idee of jullie een auto hebben waar de fietsen in kunnen anders zou je ook Rijssen kunnen fietsen. Dat is echt een top route, is vanuit Hellendoorn 15 min en Nijverdal 10 min met de auto. Hier maak je iedereen verslaafd aan mountainbiken ;) kan ieder op zijn eigen tempo fietsen en het is één grote achtbaan succes gegarandeerd.
Bedankt voor de tip. Dat idee had ik ook al bij Wilgenweard. Dus voorlopig hou ik Valk aan.

Maar we zijn met zijn 9-en en ik en mijn broertje kunnen mountainbikes lenen en 1 heeft er zelf ook eentje. Dus moeten we er nog 6 huren en hebben zeker niet genoeg mogelijkheden om de fietsen met de auto te vervoeren. En ik zag dat je bij Jan Stam uit Holten ze wel af kan laten leveren ergens maar dan betaal je daar toch wel weer aardig voor. Dan wordt het weer iets te duur. Dus ik denk dat het gewoon huren bij Valk wordt. Naar het begin van de routen van holten bij het bezoekerscentrum van staatsbosbeheer fietsen. Dan die route fietsen en daarna nog de helledoornroute voor de liefhebbers en dan terug naar Valk fietsen om de fietsen weer in te leveren.

Bedankt voor alle info.
pi_156343167
Wat Poiuytr zegt, als je de kans hebt om naar Rijssen te gaan.. DOEN.
Deze route staat op nr 1 van mtbroutes.nl en is ook zeker nummer 1 waardig. Als jij en je vrienden daar gaan fietsen dan weet ik zeker dat er wat vaker willen MTB-en ;)
Maar goed, moet wel in het budget passen etc, veel plezier in ieder geval!

Hier beginnen de toertochten weer, dit weekend de eerste pakken in Borculo, week erop in Montferland :)
pi_156347464
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:53 schreef Flipmoehoe het volgende:
Wat Poiuytr zegt, als je de kans hebt om naar Rijssen te gaan.. DOEN.
Deze route staat op nr 1 van mtbroutes.nl en is ook zeker nummer 1 waardig. Als jij en je vrienden daar gaan fietsen dan weet ik zeker dat er wat vaker willen MTB-en ;)
Maar goed, moet wel in het budget passen etc, veel plezier in ieder geval!

Hier beginnen de toertochten weer, dit weekend de eerste pakken in Borculo, week erop in Montferland :)
Nu begin ik toch weer te twijfelen ;). Zie dat bij Jan Stam in Holten ik volgens mij wel goede mtb's kan huren. En van daaruit is het 7.5 km fietsen naar het beginpunt. Tijd om even te overleggen of ze dat ok vinden.
pi_156347510
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:53 schreef Flipmoehoe het volgende:
Wat Poiuytr zegt, als je de kans hebt om naar Rijssen te gaan.. DOEN.
Deze route staat op nr 1 van mtbroutes.nl en is ook zeker nummer 1 waardig. Als jij en je vrienden daar gaan fietsen dan weet ik zeker dat er wat vaker willen MTB-en ;)
Maar goed, moet wel in het budget passen etc, veel plezier in ieder geval!

Hier beginnen de toertochten weer, dit weekend de eerste pakken in Borculo, week erop in Montferland :)
Tot zondag! ;)
pi_156347879
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:49 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Nu begin ik toch weer te twijfelen ;). Zie dat bij Jan Stam in Holten ik volgens mij wel goede mtb's kan huren. En van daaruit is het 7.5 km fietsen naar het beginpunt. Tijd om even te overleggen of ze dat ok vinden.
die paar km's moeten ze er maar voor over hebben. Rijssen is het zeker waard. Ook na een regenachtige periode kan je er goed fietsen. Het is 1 lange singletrack met leuke kleine bultjes waar je op den duur best moe van word omdat het er zoveel zijn ;)
pi_156347924
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 12:51 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Tot zondag! ;)
Ah, je bent ook weer van de partij! welke afstand ga je pakken? 35/50/65/85km?
Als een maatje mee gaat dan denk ik dat we de 50km doen aangezien hij nog wat grieperig is en last van zijn schouder heeft. Als ik alleen ga dan beslis ik onderweg of ik de 65km route pak :P

De week erop montferland heb ik de 55km in de planning staan. Gelukkig zijn de voorspellingen voor volgende week goed, anders zijn het erg zware km's in de blubber daar!
pi_156347962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 08:53 schreef Flipmoehoe het volgende:
Wat Poiuytr zegt, als je de kans hebt om naar Rijssen te gaan.. DOEN.
Deze route staat op nr 1 van mtbroutes.nl en is ook zeker nummer 1 waardig. Als jij en je vrienden daar gaan fietsen dan weet ik zeker dat er wat vaker willen MTB-en ;)
Maar goed, moet wel in het budget passen etc, veel plezier in ieder geval!

Hier beginnen de toertochten weer, dit weekend de eerste pakken in Borculo, week erop in Montferland :)
Hij staat op 2 ;)
Horst in Limburg staat op 1 :)

Wat me opvalt is dat dorst aardig is gezakt. deed laatst ook mee in de top 5
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_156348260
quote:
2s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:18 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Hij staat op 2 ;)
Horst in Limburg staat op 1 :)

Wat me opvalt is dat dorst aardig is gezakt. deed laatst ook mee in de top 5
kleinigheidje ;) die 2 wisselen elkaar om de week af :P
pi_156348565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:16 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ah, je bent ook weer van de partij! welke afstand ga je pakken? 35/50/65/85km?
Als een maatje mee gaat dan denk ik dat we de 50km doen aangezien hij nog wat grieperig is en last van zijn schouder heeft. Als ik alleen ga dan beslis ik onderweg of ik de 65km route pak :P

De week erop montferland heb ik de 55km in de planning staan. Gelukkig zijn de voorspellingen voor volgende week goed, anders zijn het erg zware km's in de blubber daar!
De heen en terug weg is totaal 50 km asfalt. Wil net zoals begin dit jaar tegen de 100 km per tocht aanzitten. Dus 50 km, of ik moet mij echt slecht voelen.. of juist heel goed dan kan het 15 km minder of meer zijn. Altijd even aanvoelen.

Weervoorspelling zijn inderdaad goed. Echt super veel zin weer de aankomende zondagen! :)
pi_156348843
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:51 schreef luc.sken het volgende:

[..]

De heen en terug weg is totaal 50 km asfalt. Wil net zoals begin dit jaar tegen de 100 km per tocht aanzitten. Dus 50 km, of ik moet mij echt slecht voelen.. of juist heel goed dan kan het 15 km minder of meer zijn. Altijd even aanvoelen.

Weervoorspelling zijn inderdaad goed. Echt super veel zin weer de aankomende zondagen! :)
heen en terug doe ik met de fiets achterop de auto :P Voor jou zijn het dan idd flinke ritten! Monterland ga je dan vast ook fietsen?
pi_156349723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:06 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

heen en terug doe ik met de fiets achterop de auto :P Voor jou zijn het dan idd flinke ritten! Monterland ga je dan vast ook fietsen?
Haaksbergen en Braamt staat er in mijn agenda. Vorig jaar samen met mijn vader Haaksbergen gereden dacht ik, dus volgende week inderdaad naar Montferland. Nog nooit eerder daar geweest. :P

Super mooi dat er elke zondag, en soms zaterdag, mtb tochten zijn nu.
pi_156349776
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:53 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Haaksbergen en Braamt staat er in mijn agenda. Vorig jaar samen met mijn vader Haaksbergen gereden dacht ik, dus volgende week inderdaad naar Montferland. Nog nooit eerder daar geweest. :P

Super mooi dat er elke zondag, en soms zaterdag, mtb tochten zijn nu.
zitten een paar flinke klimmen in daar, dat word zweten :P
Haaksbergen en Braamt zijn dezelfde dag idd.. Ook Winterswijk, lichtenvoorde en ook Eibergen zitten er weer aan te komen. Als ik zondag 's morgens kan, dan probeer ik meestal wel een tocht mee te pakken.
pi_156357637
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:53 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Haaksbergen en Braamt staat er in mijn agenda. Vorig jaar samen met mijn vader Haaksbergen gereden dacht ik, dus volgende week inderdaad naar Montferland. Nog nooit eerder daar geweest. :P

Super mooi dat er elke zondag, en soms zaterdag, mtb tochten zijn nu.
Inderdaad, zag er afgelopen weekend ook 1, die wist ik te laat, anders ook meegereden, dit weekend te druk, maar volgende week weer eens kijken welke er in de buurt is
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_156358082
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 11:33 schreef ArTiC het volgende:
Ik zoek een geschikte (semi)slick voor mijn 29'er waarmee ik in de avonduren op de weg kan trainen (ook bij vochtig, niet dat de weg blank staat). Iemand ervaring met de Schwalbe Super Moto/Conti Speedking oid? Aanraders?
Zojuist Schwalbe Big Apple's om de wielen gelegd na veel twijfel tussen de super moto (geen lekbescherming) en deze (wel lekbescherming). Volgende week testen of ze bevallen :)
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_156480938
De kogel is door de kerk. Ik ga met mijn vrienden in Rijssen mountainbiken eind oktober. De fietsen zijn gereserveerd en ik neem die van mijn vader mee. Nu fiets ik zelf op de racefiets dus heb ik wel genoeg kleding die ik dan aan kan.
Maar wat is aan te raden voor mijn vrienden die dat niet hebben? Nu heb ik wel wat fietsbroeken die ze aan kunnen dus dat is al iets maar ik heb maar 1 drie kwarts broek. Dus zou het iets zijn als zij een fietsbroek van mij lenen en daar een korte broek over heen doen voor de warmte en dan een trui aan ofzo? Of hebben jullie nog andere tips voor mountainbike kleding eind oktober wat ook niet mountainbikers wel in hun kast hebben liggen.
pi_156483178
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:36 schreef Stansfield het volgende:
De kogel is door de kerk. Ik ga met mijn vrienden in Rijssen mountainbiken eind oktober. De fietsen zijn gereserveerd en ik neem die van mijn vader mee. Nu fiets ik zelf op de racefiets dus heb ik wel genoeg kleding die ik dan aan kan.
Maar wat is aan te raden voor mijn vrienden die dat niet hebben? Nu heb ik wel wat fietsbroeken die ze aan kunnen dus dat is al iets maar ik heb maar 1 drie kwarts broek. Dus zou het iets zijn als zij een fietsbroek van mij lenen en daar een korte broek over heen doen voor de warmte en dan een trui aan ofzo? Of hebben jullie nog andere tips voor mountainbike kleding eind oktober wat ook niet mountainbikers wel in hun kast hebben liggen.
Ik zag het al op het mountainbike forum dat de besloten had naar Rijssen te gaan. Verstandige keuze ;) qua kleding is lastig. Fietsbroek is wel fijn voor je kont. Maar voor zo'n afstand ook niet zo noodzakelijk. Rijssen zit je niet constant op je zadel :) maar anders fietsbroek met een lange hardloop broek of Trainings broek erover. Zweet shirt of thermoshirt met een fietsshirt / hardloop / ski shirt is wel goed. Evt trainingsjasje. Wie weet hebben anderen meer tips
pi_156484692
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 21:40 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ik zag het al op het mountainbike forum dat de besloten had naar Rijssen te gaan. Verstandige keuze ;) qua kleding is lastig. Fietsbroek is wel fijn voor je kont. Maar voor zo'n afstand ook niet zo noodzakelijk. Rijssen zit je niet constant op je zadel :) maar anders fietsbroek met een lange hardloop broek of Trainings broek erover. Zweet shirt of thermoshirt met een fietsshirt / hardloop / ski shirt is wel goed. Evt trainingsjasje. Wie weet hebben anderen meer tips
Klopt helemaal. Maar dacht post de kleding vraag hier ook even misschien heb ik dan wat goede tips. Er zitten een paar hardlopers tussen dus die hebben wel wat ondershirts. Korte broek hebben we allemaal wel en jasje ofzo ook wel. Dus dat komt wel goed.
pi_156507802
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:36 schreef Stansfield het volgende:
De kogel is door de kerk. Ik ga met mijn vrienden in Rijssen mountainbiken eind oktober. De fietsen zijn gereserveerd en ik neem die van mijn vader mee. Nu fiets ik zelf op de racefiets dus heb ik wel genoeg kleding die ik dan aan kan.
Maar wat is aan te raden voor mijn vrienden die dat niet hebben? Nu heb ik wel wat fietsbroeken die ze aan kunnen dus dat is al iets maar ik heb maar 1 drie kwarts broek. Dus zou het iets zijn als zij een fietsbroek van mij lenen en daar een korte broek over heen doen voor de warmte en dan een trui aan ofzo? Of hebben jullie nog andere tips voor mountainbike kleding eind oktober wat ook niet mountainbikers wel in hun kast hebben liggen.
Qua kleding echt geen idee, moet er persoonlijk niet meer aan aan denk om A) niet met een zeem te fietsen B) broek zonder bretels te fietsen. Fietsbroek is denk het belangrijkste onderdeel wil je (fiets)plezier hebben. Geen idee hoeveel broeken je zelf hebt welke je uit kunt lenen? Mocht de helft kort zijn gewoon trainingsbroek erover heen bij koud weer. Als de meeste hardlopen hebben de meeste al kleding denk ik.

Hopelijk verblijf je niet in Rijssen. Want het dorp zelf kan je met staphorst vergelijken, zeer gelovig. Holten/ Hellendoorn/ Nijverdal is qua sfeer/ gezelligheid mooier.
pi_156508345
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:26 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Qua kleding echt geen idee, moet er persoonlijk niet meer aan aan denk om A) niet met een zeem te fietsen B) broek zonder bretels te fietsen. Fietsbroek is denk het belangrijkste onderdeel wil je (fiets)plezier hebben. Geen idee hoeveel broeken je zelf hebt welke je uit kunt lenen? Mocht de helft kort zijn gewoon trainingsbroek erover heen bij koud weer. Als de meeste hardlopen hebben de meeste al kleding denk ik.

Hopelijk verblijf je niet in Rijssen. Want het dorp zelf kan je met staphorst vergelijken, zeer gelovig. Holten/ Hellendoorn/ Nijverdal is qua sfeer/ gezelligheid mooier.
Ik heb voornamelijk korte broeken. 1 lange zonder zeem en 1 driekwarts die ik zelf aan doe.
Dus dat wordt korte uitlenen met trainingebroeken ofzo erover maar dat komt wel goed dan.

Nee Hellendoorn zitten we dus dat komt wel goed.
pi_156508538
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:16 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ah, je bent ook weer van de partij! welke afstand ga je pakken? 35/50/65/85km?
Als een maatje mee gaat dan denk ik dat we de 50km doen aangezien hij nog wat grieperig is en last van zijn schouder heeft. Als ik alleen ga dan beslis ik onderweg of ik de 65km route pak :P

De week erop montferland heb ik de 55km in de planning staan. Gelukkig zijn de voorspellingen voor volgende week goed, anders zijn het erg zware km's in de blubber daar!
Als het even kan ga die montflerland ook fietsen even kijken of het uitkomt. Uur rijden maar weer is gehele week al goed en laatste tijd/ weken bar weinig gefietst.
pi_156518224
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 21:42 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Als het even kan ga die montflerland ook fietsen even kijken of het uitkomt. Uur rijden maar weer is gehele week al goed en laatste tijd/ weken bar weinig gefietst.
Weer is zeker lekker, omstandigheden in het bos zijn dus goed ^O^.
Ik ben al in Duiven bij mijn schoonouders en een vriend uit Rheden komt me daar oppikken. Hebben in de planning om op tijd te starten. Hij had 's middags nog een afspraak geloof ik.
pi_156518581
Montferland zou ik gaan fietsen zondag, maar ben mee gevraagd om in de Ardennen te gaan mountainbiken, makkelijk keuze dan! :P

Gister bij de FM geweest, was niet helemaal de bedoeling maar ik kan het niet laten. Ik moet een 29er hebben.
pi_156518791
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 10:51 schreef luc.sken het volgende:
Montferland zou ik gaan fietsen zondag, maar ben mee gevraagd om in de Ardennen te gaan mountainbiken, makkelijk keuze dan! :P

Gister bij de FM geweest, was niet helemaal de bedoeling maar ik kan het niet laten. Ik moet een 29er hebben.
die keuze is niet zo lastig nee! viel spass in de Ardennen! Welke 29er gaat het worden?
pi_156519279
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:04 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

die keuze is niet zo lastig nee! viel spass in de Ardennen! Welke 29er gaat het worden?
Ik heb nog geen idee, vanavond kijken naar deze modellen:

Sensa Fiori SL TNT Comp RC
Sensa Merano TNT Pro
Trek Superfly 8

Welke kies jij? :P
pi_156519596
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:34 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Ik heb nog geen idee, vanavond kijken naar deze modellen:

Sensa Fiori SL TNT Comp RC
Sensa Merano TNT Pro
Trek Superfly 8

Welke kies jij? :P
De Merano :)
De trek heeft SLX ;) en zie de meerwaarde van de Fiori niet in :P
pi_156519846
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:34 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Ik heb nog geen idee, vanavond kijken naar deze modellen:

Sensa Fiori SL TNT Comp RC
Sensa Merano TNT Pro
Trek Superfly 8

Welke kies jij? :P
https://www.hopmansfietsgigant.nl/collectie/fietsen/

Trek daar behoorlijk in de korting. Was altijd voor de Trek gegaan ipv Sensa.
pi_156519981
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 11:54 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

De Merano :)
De trek heeft SLX ;) en zie de meerwaarde van de Fiori niet in :P
Fiori is mooier, kabels door het frame. Maar helaas niet volledig Deore XT.

Ben er niet zo bekend mee, maar SLX? Trek heeft toch Sram of zeg ik wat verkeerds?

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:10 schreef poiuytr het volgende:

[..]

https://www.hopmansfietsgigant.nl/collectie/fietsen/

Trek daar behoorlijk in de korting. Was altijd voor de Trek gegaan ipv Sensa.
Ja, 2015 modellen. Volgens mij waren er nog paar 2015 frames over dus het kan misschien..
pi_156527912
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 12:20 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Fiori is mooier, kabels door het frame. Maar helaas niet volledig Deore XT.

En 400 gram lichter. Hoezo niet volledig XT?
pi_156528685
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:09 schreef alpeko het volgende:

[..]

En 400 gram lichter. Hoezo niet volledig XT?
Volledig XT was mij iets te duur, volgens mij 2400 euro. Uiteraard kan er nog wel iets af worden gepraat.

Gekozen voor een Trek Superfly 8.
http://www.trekbikes.com/(...)superfly/superfly_8/
pi_156529179
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:32 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Volledig XT was mij iets te duur, volgens mij 2400 euro. Uiteraard kan er nog wel iets af worden gepraat.

Gekozen voor een Trek Superfly 8.
http://www.trekbikes.com/(...)superfly/superfly_8/
Fiori is toch gewoon volledig XT?
pi_156529253
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:49 schreef alpeko het volgende:

[..]

Fiori is toch gewoon volledig XT?
Zie de website van Sensa. Die van 2400 euro is volledig XT en de mix versie is 2000 euro. Dacht ik zo uit mijn hoofd.

Edit: je hebt een Pro en een Comp versie.
pi_156529360
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:52 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Zie de website van Sensa. Die van 2400 euro is volledig XT en de mix versie is 2000 euro. Dacht ik zo uit mijn hoofd.

Edit: je hebt een Pro en een Comp versie.
Duur geworden dan. Nieuw model natuurlijk. 2015 (Pro) versie was 2200 dacht ik en later in het seizoen 1800.

Veel plezier met de fiets!
pi_156529875
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 19:32 schreef luc.sken het volgende:

[..]

Volledig XT was mij iets te duur, volgens mij 2400 euro. Uiteraard kan er nog wel iets af worden gepraat.

Gekozen voor een Trek Superfly 8.
http://www.trekbikes.com/(...)superfly/superfly_8/
Pow strak ding zeg _O_ qua slijtageonderdelen XT of SLX etc maakt weinig uit, dat verschil merk je niet echt. Wanneer kan je hem ophalen? Had alleen wel keer de remmen update gedaan naar setje Shimano XT, deze zijn de laatste jaren behoorlijk goedkoper geworden:
https://www.bike-componen(...)emse-BR-M785-p45522/
pi_156544156
Dankjewel. Kan hem vanavond al ophalen zodat ik zaterdag een klein ritje kan maken en zondag mee kan nemen naar de Ardennen.

Wanneer weer fietsen in Nijverdal? ;)
pi_156544229
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:40 schreef luc.sken het volgende:
Dankjewel. Kan hem vanavond al ophalen zodat ik zaterdag een klein ritje kan maken en zondag mee kan nemen naar de Ardennen.

Wanneer weer fietsen in Nijverdal? ;)
29 november ;)

mooi dat je hem zo snel al kan ophalen ^O^, viel spass zondag!
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:10:10 #243
145146 Andyy
pi_156545865
Scheert iedereen zijn benen voor meer aero?
pi_156546926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:10 schreef Andyy het volgende:
Scheert iedereen zijn benen voor meer aero?
nee.. we zetten onze helm op ons achterhoofd voor extra snelheid

* badumtiss :P
  FOK!fotograaf vrijdag 2 oktober 2015 @ 13:18:30 #245
145146 Andyy
pi_156547255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 13:02 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

nee.. we zetten onze helm op ons achterhoofd voor extra snelheid

* badumtiss :P
Gewoon een aerohelm en snelpak dragen joh
pi_156547303
banden op 8 bar brengen en gaan met die mtb
pi_156547965
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:40 schreef luc.sken het volgende:
Wanneer weer fietsen in Nijverdal? ;)
Doe maar een voorstel voor een weekend, kan dan wel een mooi stuk uitzetten ken 't gebied inmiddels uit m'n duim. Maken we er een mooi klimrondje van :D
pi_156602361
Vandaag op aanraden van Sander (Flip) Montferland toertocht gefietst. Prachtige omgeving om je mountainbike uit te laten, was alleen verrekte eind rijden over allemaal van die b wegen. Terug bijna 1,5uur in de auto gezeten. Conditie is/ was vandaag niet best, klimmen ging wel maar rechte stukken aardig pijn gehad. Sinds paar weken nieuwe wielen in de fiets zitten, verschil is echt mega. Heuvel op gaat makkelijker maar dalen vandaag behoorlijk vaak mensen hard ingehaald. Aankomende maanden het fietsen op een wat lager niveau zetten, wordt druk met van allerlei dingen. Proberen om doordeweeks 1rit van 2uur te doen en wellicht in het weekend nog een tocht.

Was vandaag na echt lange tijd weer eens blij dat het erop zat, aardig zitten afzien. Hele week al niet top fit. Vrijdagavond om half 9 al in bed en woensdag/ donderdag precies hetzelfde. 54km met 750hms gem 17,5 gem hs 146, mooi rustig aan gedaan dus, maar wel kapot gegaan :')
pi_156605660
54km, 690hm. 18,4 km/h gemiddeld. En gemiddelde hartslag van 168 ;)
Maat van me is een goede klimmer en ik niet zo. Hij vaak wachten en ik direct Door. Was dus flink pittig. Op het laatste was ik er ook wel klaar mee met al die klimmetjes. Afdalingen gingen wel mooi hard. Nu voor de 2de keer deze toertocht gereden. Wel erg gave tocht die weinig over de vaste mtb route gaat. Weersomstandigheden waren ook erg goed! Nu lekker languit op de bank ;)
pi_156606029
Vandaag weer eens in Reusel 2 rondjes gereden over de vaste MTB route.
Heerlijk door kunnen knallen in het algemeen, mijn eigen PR met bijna 4 minuten verbeterd op de route.

Had wat meer in kunnen zitten, maar er was ook een toertocht en die zat op wat punten tegen de vaste route in te rijden. Redelijk gevaarlijk als je niet oplet en paar keer in de ankers gemoeten.

Organisatie had zelfs besloten om een stukje singletrack met redelijk veel bochten, waar je om de 2 meter weer in een nieuwe bocht zit, om die ook maar tegen de vaste richting in te rijden.

Heb op dat stuk maar gewoon een aantal keer de bel gebruikt om te laten horen dat ik er aan kwam.

Al bij al, 30 km gereden, gemiddeld op 21.2 km/h gereden. En ondanks de stukjes waar ik moest opletten op tegenliggers toch heerlijk kunnen racen. Baan lag er strak bij na een week droog weer.

Wat heeft trouwens jullie voorkeur voor als het kouder wordt.
Zomerschoenen met waterdichte overschoenen
Winterschoenen (waterdicht)

Zit nu even te kijken aangezien mijn oude overschoentjes kapot zijn en dus sowieso nieuwe moet hebben. Echter gebruik je ze in de zomer 99% van de ritten niet.

Of natuurlijk iemand nog een soort waterdichte tussenschoen?

[ Bericht 18% gewijzigd door Crazy-M op 04-10-2015 22:28:47 ]
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_156613827
Gisteren met de bart brentjens challenge 110km met 2000hm in zuil-limburg verreden. Was een leuke tocht en dit keer eindelijk een mooi droog parcours. Wel wat massaal allemaal , iets van 2500 man.

Uiteindelijk met 18.5 km/h gem. over de finish. :)
pi_156614081
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:40 schreef Crazy-M het volgende:
Vandaag weer eens in Reusel 2 rondjes gereden over de vaste MTB route.
Heerlijk door kunnen knallen in het algemeen, mijn eigen PR met bijna 4 minuten verbeterd op de route.

Had wat meer in kunnen zitten, maar er was ook een toertocht en die zat op wat punten tegen de vaste route in te rijden. Redelijk gevaarlijk als je niet oplet en paar keer in de ankers gemoeten.

Organisatie had zelfs besloten om een stukje singletrack met redelijk veel bochten, waar je om de 2 meter weer in een nieuwe bocht zit, om die ook maar tegen de vaste richting in te rijden.

Heb op dat stuk maar gewoon een aantal keer de bel gebruikt om te laten horen dat ik er aan kwam.

Al bij al, 30 km gereden, gemiddeld op 21.2 km/h gereden. En ondanks de stukjes waar ik moest opletten op tegenliggers toch heerlijk kunnen racen. Baan lag er strak bij na een week droog weer.

Wat heeft trouwens jullie voorkeur voor als het kouder wordt.
Zomerschoenen met waterdichte overschoenen
Winterschoenen (waterdicht)

Zit nu even te kijken aangezien mijn oude overschoentjes kapot zijn en dus sowieso nieuwe moet hebben. Echter gebruik je ze in de zomer 99% van de ritten niet.

Of natuurlijk iemand nog een soort waterdichte tussenschoen?
Ik heb in het najaar een paar Northwave Artic GTX op de kop getikt voor 120¤, deze waren in de aanbieding bij Rose, normaal kostte deze over de 200¤. Elke winter verslijt er wel minimaal 1 set overschoenen welke ook 30/40 kosten en je hebt ook nog eens koude voeten. Daarom er maar voor gekozen op setje winterschoenen aan te schaffen. Bevalt me perfect.
pi_156614572
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:58 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ik heb in het najaar een paar Northwave Artic GTX op de kop getikt voor 120¤, deze waren in de aanbieding bij Rose, normaal kostte deze over de 200¤. Elke winter verslijt er wel minimaal 1 set overschoenen welke ook 30/40 kosten en je hebt ook nog eens koude voeten. Daarom er maar voor gekozen op setje winterschoenen aan te schaffen. Bevalt me perfect.
Ik heb gewone BBB overschoenen van rond de 30 a 40 euro en ik doe er al bijna 10 jaar mee. :)
pi_156614638
quote:
2s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:40 schreef Crazy-M het volgende:

Wat heeft trouwens jullie voorkeur voor als het kouder wordt.
Zomerschoenen met waterdichte overschoenen
Winterschoenen (waterdicht)

Gewoon zomerschoen met dikke overschoenen. Gelukkig heb het ook niet zo snel koud aan de voeten behalve als het gaat vriezen.
pi_156614900
same here.. ook een paar best dikke overschoenen van rogelli a 30 euro, nu een jaar mee gefietst en natuurlijk wel wat krassen erop. .maar gaan nog wel een jaartje (of meer) mee. Geen koude voeten met die dingen om :)
pi_156615052
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 09:58 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ik heb in het najaar een paar Northwave Artic GTX op de kop getikt voor 120¤, deze waren in de aanbieding bij Rose, normaal kostte deze over de 200¤. Elke winter verslijt er wel minimaal 1 set overschoenen welke ook 30/40 kosten en je hebt ook nog eens koude voeten. Daarom er maar voor gekozen op setje winterschoenen aan te schaffen. Bevalt me perfect.
Dat heb ik dus ook met mijn overschoenen.
Slijten aan de neus kant waardoor ze niet meer blijven zitten.

Maar het is inderdaad de prijs die toch de reden is om er over te denken.
Schoenen beginnen vanaf ongeveer 150 euro (bobshop.de nu in de aanbieding)
Overschoenen zitten rond de 40 a 50 euro. Alleen het aandoen van die dingen is ook altijd lastig :')

quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 10:38 schreef Skwish het volgende:

[..]

Gewoon zomerschoen met dikke overschoenen. Gelukkig heb het ook niet zo snel koud aan de voeten behalve als het gaat vriezen.
Koude voeten heb ik alleen als ik door een plas rijd zonder overschoenen ;)
Zomerschoenen zijn nu niet echt waterdicht te noemen dan.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_156762105
Ik las iets over een mountainbike vignet die je in sommige gebieden nodig hebt? Heb je dat nodig voor het parcours in Rijsen?
pi_156762171
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:03 schreef Stansfield het volgende:
Ik las iets over een mountainbike vignet die je in sommige gebieden nodig hebt? Heb je dat nodig voor het parcours in Rijsen?
Nee is alleen op de heuvelrug en posbank dacht ik.
pi_156762201
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:06 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Nee is alleen op de heuvelrug en posbank dacht ik.
ok tnx.

En is dat toevallig ook 1 universeel vignet of is dat per gebied apart.
  zondag 11 oktober 2015 @ 19:23:15 #260
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_156764952
1 voor Posbank en omgeving en 1 voor Heuvelrug :Y
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_156765643
Die van de posbank heb je ook nodig als je de montferland route pakt. Is dezelfde vergunning
pi_156777820
Drunense duinen (loon op zand) is ook het algemene vignet stickertje
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_156840583
Heb telkens, na intensieve tochten (veel klim en daalwerk), last van kramp in vingers. Gisterenavond in China maar een ander stuur en pen gekocht. Ga van 720 naar 700mm stuur en van 100mm naar 90 pen. Ben benieuwd, denk zelf namelijk dat het wel aan de houding kan liggen. Al diverse grips, handschoenen en houdingen geprobeerd, zonder resultaat. Dit is dan de laatste strohalm alvorens een fietsmeting te doen.
pi_156846775
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:54 schreef poiuytr het volgende:
Heb telkens, na intensieve tochten (veel klim en daalwerk), last van kramp in vingers. Gisterenavond in China maar een ander stuur en pen gekocht. Ga van 720 naar 700mm stuur en van 100mm naar 90 pen. Ben benieuwd, denk zelf namelijk dat het wel aan de houding kan liggen. Al diverse grips, handschoenen en houdingen geprobeerd, zonder resultaat. Dit is dan de laatste strohalm alvorens een fietsmeting te doen.
Je zou haast denken aan de grip, qua dikte.

Ik heb er zelf ook wel een beetje last van..
pi_156851061
Medefokkers,

ik ben mijn al enige tijd aan het oriënteren en wil graag een nieuwe fiets kopen om te beginnen met mountainbiken. nu zag ik de volgende Cube voorbij komen, wat vinden jullie van deze fiets?

https://www.fietsenwinkel.nl/cube-attention-29-2016

Indien jullie voor dit bedrag een beter model hebben (wel nieuw) dan hoor ik het graag.
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
pi_156871761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:58 schreef BadderAapje het volgende:
Medefokkers,

ik ben mijn al enige tijd aan het oriënteren en wil graag een nieuwe fiets kopen om te beginnen met mountainbiken. nu zag ik de volgende Cube voorbij komen, wat vinden jullie van deze fiets?

https://www.fietsenwinkel.nl/cube-attention-29-2016

Indien jullie voor dit bedrag een beter model hebben (wel nieuw) dan hoor ik het graag.
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
Wat meer achtergrondinformatie is wellicht wel makkelijk. Inzetgebied? Ervaring etc. Met dit soort bedragen had ik wat sneller op marktplaats gekeken. <900¤ MP.
pi_156874022
Ik wil dus niet op marktplaats kijken omdat in 0,0 ervaring heb.
Ik heb wel een keer een fiets gehuurd en een route bereden en vind dit zo leuk dat ik de spullen voor mijzelf wil aanschaffen. alleen vind ik een fiets tot +/- ¤ 800 meer dan genoeg voor dit moment.

Het inzet gebied? geen idee om eerlijk te zijn, ik wil gewoon ergens naar toe kunnen rijden en het parcour rijden. ik wil uiteindelijk wel meedoen met wat wedstrijden die in de buurt worden gehouden (Eersel) maar daar hoef ik niet in te winnen.

Ik zie alleen door de verschillende remsystemen, voorvorken en af montage niet meer welke fiets ik het beste kan aanschaffen voor die prijs.
pi_156876009
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:58 schreef BadderAapje het volgende:
Medefokkers,

ik ben mijn al enige tijd aan het oriënteren en wil graag een nieuwe fiets kopen om te beginnen met mountainbiken. nu zag ik de volgende Cube voorbij komen, wat vinden jullie van deze fiets?

https://www.fietsenwinkel.nl/cube-attention-29-2016

Indien jullie voor dit bedrag een beter model hebben (wel nieuw) dan hoor ik het graag.
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 13:04 schreef BadderAapje het volgende:
Ik wil dus niet op marktplaats kijken omdat in 0,0 ervaring heb.
Ik heb wel een keer een fiets gehuurd en een route bereden en vind dit zo leuk dat ik de spullen voor mijzelf wil aanschaffen. alleen vind ik een fiets tot +/- ¤ 800 meer dan genoeg voor dit moment.

Het inzet gebied? geen idee om eerlijk te zijn, ik wil gewoon ergens naar toe kunnen rijden en het parcour rijden. ik wil uiteindelijk wel meedoen met wat wedstrijden die in de buurt worden gehouden (Eersel) maar daar hoef ik niet in te winnen.

Ik zie alleen door de verschillende remsystemen, voorvorken en af montage niet meer welke fiets ik het beste kan aanschaffen voor die prijs.
Mountainbike paden in Nederland dus. Wat is je binnenbeenlengte? Wil je anders wel helpen met het zoeken voor een goede tweedehands mountainbike. Wellicht heb je in je omgeving ook iemand die veel fietst die mee kan gaan bij de aankoop?

Het is denk ik zonde om 800¤ te betalen voor een mountainbike terwijl je op marktplaats leuke deals voor 600¤ tegenkomt met betere wielen, remmen, afmontage, vork etc. Die cube wat je post is net niet het instapmodel van de 29ers. Geen verkeerde aankoop maar als je redelijk wat gaat fietsen/ wedstrijden ben je er, denk ik, snel op uitgekeken.

Wil je perse nieuw dan kan je ook naar Radon, Bulls, Canyon en Sensa kijken.
pi_156919035
Mijn framemaat is 54cm (172cm) en woon omgeving eindhoven. Ik ben opzich ook wel geïnteresseerd in een tweedehands maar ik kan niet beoordelen hoe versleten iets is.
pi_156922648
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:43 schreef BadderAapje het volgende:
Mijn framemaat is 54cm (172cm) en woon omgeving eindhoven. Ik ben opzich ook wel geïnteresseerd in een tweedehands maar ik kan niet beoordelen hoe versleten iets is.
http://www.ebay.com/itm/P(...)e:g:SLEAAOSw3ydV1p~U

Hier kan je de slijtage mee meten van de ketting. Zegt ook gelijk wel iets over de cassette en tandwielen voor als hij in de 1.0 valt. Frame, vork, wielen en remmen zijn het belangrijkste om te checken aangezien dit de duurste componenten zijn. Een SLX aandrijving heb je al voor 50¤.

Binnenbeenlengte is een betere graadmeter om framemaat te bepalen. Met mijn lengte hoor ik op een L frame, maar bij benen zijn aardig lang vergeleken met de rest dus heb een XL nodig.

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Dit is bijvoorbeeld al een veeeel betere fiets dan die Cube wat je voorstelt. Alleen zijn die wielen wel aardig licht als je boven de 80kg weegt er niet aan beginnen. Ik gebruik deze maar even als voorbeeld.

Marktplaats aardig afgespeurd, maar kan nog maar weinig vinden in de buurt van Eindhoven en jou maat tegen een goede prijs.
pi_156939630
Nu ga ik ook echt op zoek naar een eigen mountainbike. Gisteren op de bike motion nog even goed rondgekeken en wel wat moois gezien. Maar omdat het voor mij toch gewoon een 2e keus is na wielrennen in de zomer. Ga ik er denk ik niet meer dan max 1500 euro aan uitgeven. Ook omdat ik het alleen in de maanden oktober-februari op zaterdag gebruik. Dus max 25-30x.
Ook heeft carbon voor mij geen prioriteit. Qua gewicht is er op andere punten toch nog veel meer te halen :o

Nu heb ik al wel wat dingen gezien wat ik wil. Dus vanaf het stuur de voorvork aan en uit kunnen zetten, Geen kabels over de onderbuis ivm de modder die daar lastiger schoonmaken is. Niet alles hoeft intern te lopen maar dan liever langs de bovenbuis. Hoe het precies zit met afmontage enz moet ik nog een beetje uitzoeken.

Ik kwam deze al tegen bij Canyon voor een erg goede prijs. Maar de volgende is dan al weer 2x zo duur, dus mogelijk dat er nog een mountainbike komt die er qua prijs wat meer tussen ligt.
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-al-6-9.html

Nu nog even vergelijken bij Cube, Bulls, Focus. Of weten jullie nog een goede optie die aan mijn wensen voldoet?
pi_156939714
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:16 schreef Stansfield het volgende:
Nu ga ik ook echt op zoek naar een eigen mountainbike. Gisteren op de bike motion nog even goed rondgekeken en wel wat moois gezien. Maar omdat het voor mij toch gewoon een 2e keus is na wielrennen in de zomer. Ga ik er denk ik niet meer dan max 1500 euro aan uitgeven. Ook omdat ik het alleen in de maanden oktober-februari op zaterdag gebruik. Dus max 25-30x.
Ook heeft carbon voor mij geen prioriteit. Qua gewicht is er op andere punten toch nog veel meer te halen :o

Nu heb ik al wel wat dingen gezien wat ik wil. Dus vanaf het stuur de voorvork aan en uit kunnen zetten, Geen kabels over de onderbuis ivm de modder die daar lastiger schoonmaken is. Niet alles hoeft intern te lopen maar dan liever langs de bovenbuis. Hoe het precies zit met afmontage enz moet ik nog een beetje uitzoeken.

Ik kwam deze al tegen bij Canyon voor een erg goede prijs. Maar de volgende is dan al weer 2x zo duur, dus mogelijk dat er nog een mountainbike komt die er qua prijs wat meer tussen ligt.
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-al-6-9.html

Nu nog even vergelijken bij Cube, Bulls, Focus. Of weten jullie nog een goede optie die aan mijn wensen voldoet?
Heb zelf een Bulls copperhead 3, volledig XT, REBA voorvork en lockout op het stuur. 999 euro.
is dan wel een 27,5 ipv een 29er.

Wat Poiuytr ook al zei van de week, dit zijn prima merken om naar te kijken: quote: "Wil je perse nieuw dan kan je ook naar Radon, Bulls, Canyon en Sensa kijken"

Heb je de route van Rijssen al gereden trouwens??
pi_156940110
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:21 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Heb zelf een Bulls copperhead 3, volledig XT, REBA voorvork en lockout op het stuur. 999 euro.
is dan wel een 27,5 ipv een 29er.

Wat Poiuytr ook al zei van de week, dit zijn prima merken om naar te kijken: quote: "Wil je perse nieuw dan kan je ook naar Radon, Bulls, Canyon en Sensa kijken"

Heb je de route van Rijssen al gereden trouwens??
Tnx. zal de sites van die merken ook eens nakijken.

Nee nog niet 31 oktober gaan we. Dan ga ik nog met de mountainbike van mijn vader. Van tuyl van 6 jaar oud. Maar omdat mijn racefiets groep vanaf nu in het bos gaat merk ik toch wel dat ik het mis. En dus ook wel mee wil maar ja geen mountainbike. Verwacht binnenkort een kleintje dus dan komt het er sowieso niet van maar in januari februari misschien al beginnen of anders sowieso volgend jaar.
pi_156940527
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Tnx. zal de sites van die merken ook eens nakijken.

Nee nog niet 31 oktober gaan we. Dan ga ik nog met de mountainbike van mijn vader. Van tuyl van 6 jaar oud. Maar omdat mijn racefiets groep vanaf nu in het bos gaat merk ik toch wel dat ik het mis. En dus ook wel mee wil maar ja geen mountainbike. Verwacht binnenkort een kleintje dus dan komt het er sowieso niet van maar in januari februari misschien al beginnen of anders sowieso volgend jaar.
over 2 weken dus.. mooi werk. Moet zelf ook maar weer is die kant op. Maar 45 minuten rijden dus best te doen :)
Heb zelf afgelopen zomer een racefiets erbij gekocht, juist om flink wat km's te maken met mooi weer :). Nu met slechter / kouder weer pak ik weer meer de mountainbike. Toertochten in de buurt etc.

Gratuliere vast wat betreft de kleine!, Maar dat je dan niet meer kan fietsen gaat er bij mij niet in :P In juli 2014 ben ik ook vader geworden van een kleine meid die inmiddels alweer 15 maanden is geweest :) Heb alleen de week dat ze geboren is niet gefietst, de periode erna gewoon net als anders 2x per week gegaan. Het is af en toe wel wat afstemmen, maar om nu te zeggen dat je helemaal niet meer ff een uurtje of 2 kan fietsen.. nah :P. Was juist blij om ff uit het "baby gedoe" weg te zijn en lekker in de natuur te trappelen.. Denk dat je daar nog wel op terug komt haha.
pi_156940808
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 10:16 schreef Stansfield het volgende:
Nu ga ik ook echt op zoek naar een eigen mountainbike. Gisteren op de bike motion nog even goed rondgekeken en wel wat moois gezien. Maar omdat het voor mij toch gewoon een 2e keus is na wielrennen in de zomer. Ga ik er denk ik niet meer dan max 1500 euro aan uitgeven. Ook omdat ik het alleen in de maanden oktober-februari op zaterdag gebruik. Dus max 25-30x.
Ook heeft carbon voor mij geen prioriteit. Qua gewicht is er op andere punten toch nog veel meer te halen :o

Nu heb ik al wel wat dingen gezien wat ik wil. Dus vanaf het stuur de voorvork aan en uit kunnen zetten, Geen kabels over de onderbuis ivm de modder die daar lastiger schoonmaken is. Niet alles hoeft intern te lopen maar dan liever langs de bovenbuis. Hoe het precies zit met afmontage enz moet ik nog een beetje uitzoeken.

Ik kwam deze al tegen bij Canyon voor een erg goede prijs. Maar de volgende is dan al weer 2x zo duur, dus mogelijk dat er nog een mountainbike komt die er qua prijs wat meer tussen ligt.
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-al-6-9.html

Nu nog even vergelijken bij Cube, Bulls, Focus. Of weten jullie nog een goede optie die aan mijn wensen voldoet?
Voor 1500¤ kun je een mooie alu 29er kopen ;) Canyon heeft alle nieuwe modellen nog niet op de site staan, even geduld dus nog. Tussen de AL SL en CF SL zit nog de AL SLX dacht ik.
pi_156940916
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:09 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

over 2 weken dus.. mooi werk. Moet zelf ook maar weer is die kant op. Maar 45 minuten rijden dus best te doen :)
Heb zelf afgelopen zomer een racefiets erbij gekocht, juist om flink wat km's te maken met mooi weer :). Nu met slechter / kouder weer pak ik weer meer de mountainbike. Toertochten in de buurt etc.

Ik ga juist het tegenovergestelde doen ;) m'n mountainbike is me meer waard dan mijn racefiets. Volgend jaar winter mountainbike opbouwen, als ik mezelf woon, nu geen plek meer in de schuur met drie fietsen.
pi_156940925
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:09 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

over 2 weken dus.. mooi werk. Moet zelf ook maar weer is die kant op. Maar 45 minuten rijden dus best te doen :)
Heb zelf afgelopen zomer een racefiets erbij gekocht, juist om flink wat km's te maken met mooi weer :). Nu met slechter / kouder weer pak ik weer meer de mountainbike. Toertochten in de buurt etc.

Gratuliere vast wat betreft de kleine!, Maar dat je dan niet meer kan fietsen gaat er bij mij niet in :P In juli 2014 ben ik ook vader geworden van een kleine meid die inmiddels alweer 15 maanden is geweest :) Heb alleen de week dat ze geboren is niet gefietst, de periode erna gewoon net als anders 2x per week gegaan. Het is af en toe wel wat afstemmen, maar om nu te zeggen dat je helemaal niet meer ff een uurtje of 2 kan fietsen.. nah :P. Was juist blij om ff uit het "baby gedoe" weg te zijn en lekker in de natuur te trappelen.. Denk dat je daar nog wel op terug komt haha.
Het is nr 2 dus nr 1 loopt er dan ook nog rond ;). Dat maakt het wat lastiger. Bovendien doe ik dan ook nog mijn zaalsport 2x op een avond dus dan wordt het wel wat lastiger ;)

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:26 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Voor 1500¤ kun je een mooie alu 29er kopen ;) Canyon heeft alle nieuwe modellen nog niet op de site staan, even geduld dus nog. Tussen de AL SL en CF SL zit nog de AL SLX dacht ik.
aha dat leek me ook al zo'n gat tussen de 1000 en 2000 euro. Maar even afwachten wat daar tussen komt dan.
pi_156941207
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:33 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Het is nr 2 dus nr 1 loopt er dan ook nog rond ;). Dat maakt het wat lastiger. Bovendien doe ik dan ook nog mijn zaalsport 2x op een avond dus dan wordt het wel wat lastiger ;)

[..]

aha dat leek me ook al zo'n gat tussen de 1000 en 2000 euro. Maar even afwachten wat daar tussen komt dan.
dan heb ik niks gezegd ;) ik fiets alleen en hebben maar 1 smurf rondlopen :P
Maar je hebt iig een leuk budget om te gaan shoppen voor een fiets ^O^
pi_156941295
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:49 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

dan heb ik niks gezegd ;) ik fiets alleen en hebben maar 1 smurf rondlopen :P
Maar je hebt iig een leuk budget om te gaan shoppen voor een fiets ^O^
Dat had ik toen ook ;).

Precies en ook nog even de tijd om goed rond te kijken. Maar Canyon heeft tot nu toe wel licht mijn voorkeur.
pi_156941924
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:33 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Ik ga juist het tegenovergestelde doen ;) m'n mountainbike is me meer waard dan mijn racefiets. Volgend jaar winter mountainbike opbouwen, als ik mezelf woon, nu geen plek meer in de schuur met drie fietsen.
Jou mountainbike is ook wel een stukje duurder dan je 2de hands racefiets :P Mij maakt het op zich niet zoveel uit. Pak de fiets waar ik op dat moment zin in heb. Is het me te nat op de weg dan liever niet de racefiets ivm 2 vallen op nat wegdek ;) Al afgelopen zaterdag wat rustiger gedaan en ging het ook wel goed op de racer. Mountainbike mag van mij best wat modder pakken. Kom je toch niet onderuit met de toertochten nu. Spuit de fiets altijd wel direct af en was hem dan ook ff.

Moet nu wel een beetje km's blijven maken mocht ik uitgeloot worden voor de Amstel gold race :P
pi_156942666
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 11:54 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Dat had ik toen ook ;).

Precies en ook nog even de tijd om goed rond te kijken. Maar Canyon heeft tot nu toe wel licht mijn voorkeur.
Specialized en Trek zijn imo qua design wat mooier, maar daar betaal je gewoon meer geld voor.
Ik vind Canyon ook mooier dan een Cube, Bulls, Sensa, Focus en Radon. Canyon is qua design en innovatieve snufjes deze merken gewoon een stap voor. Nu alleen nog een keer hopen dat Canyon meer kleuren gaat aanbieden, al moet het ook niet doorschieten naar Cube.

Bij Canyon weet je gewoon 100% zeker dat je kwaliteit koopt, plus je kunt 30 dagen, bevalt het niet stuur je de fiets terug.

quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 12:35 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Jou mountainbike is ook wel een stukje duurder dan je 2de hands racefiets :P Mij maakt het op zich niet zoveel uit. Pak de fiets waar ik op dat moment zin in heb. Is het me te nat op de weg dan liever niet de racefiets ivm 2 vallen op nat wegdek ;) Al afgelopen zaterdag wat rustiger gedaan en ging het ook wel goed op de racer. Mountainbike mag van mij best wat modder pakken. Kom je toch niet onderuit met de toertochten nu. Spuit de fiets altijd wel direct af en was hem dan ook ff.

Moet nu wel een beetje km's blijven maken mocht ik uitgeloot worden voor de Amstel gold race :P
Aanschaf van jouw mountainbike was denk ik ook twee keer de aanschaf van de racer? Mijn racer was 450¤ en mijn mountainbike met andere wielen ongeveer 3300¤. En dat schoonmaken heb ik doordeweeks zo'n hekel aan. De tijd is al beperkt 's avonds dan wil ik hem gewoon in een hoek kunnen zetten zonder schoon te maken. Bij mijn mountainbike doe ik dat niet.

AGR moet wel goed komen toch? Helemaal als ze je al een bericht sturen op fb ;)
pi_156943019
Op basis van wat kennissen en poiuytr de 26 uit mijn hoofd gezet en uiteindelijk ben ik tot aanschaf over gegaan voor de Cube LTD Pro 29 2015 variant het budget liet mij ook niet meer toe en ik vind het een prima beginners fiets.

Ik mag me nu dus ook tot het clubje mtbers aansluiten :D
pi_156943741
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:13 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Aanschaf van jouw mountainbike was denk ik ook twee keer de aanschaf van de racer? Mijn racer was 450¤ en mijn mountainbike met andere wielen ongeveer 3300¤. En dat schoonmaken heb ik doordeweeks zo'n hekel aan. De tijd is al beperkt 's avonds dan wil ik hem gewoon in een hoek kunnen zetten zonder schoon te maken. Bij mijn mountainbike doe ik dat niet.

AGR moet wel goed komen toch? Helemaal als ze je al een bericht sturen op fb ;)
MTB was 999 maar via het fietsplan, was er uiteindelijk maar 400 euro aan kwijt geloof ik :)
Racefiets met zadeltasje, pedalen etc zat ik aan de 800. Doet elkaar niet zo heel veel.
Maak ze ook echt niet na elke rit schoon hoor, alleen als de MTB echt goed vies is. Of de racefiets zaterdag na wat water/modder. Toch beetje behoud van het spul he.

quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:29 schreef BadderAapje het volgende:
Op basis van wat kennissen en poiuytr de 26 uit mijn hoofd gezet en uiteindelijk ben ik tot aanschaf over gegaan voor de Cube LTD Pro 29 2015 variant het budget liet mij ook niet meer toe en ik vind het een prima beginners fiets.

Ik mag me nu dus ook tot het clubje mtbers aansluiten :D
Gratuliere, prima fiets ook om mee te beginnen. Verstandig om toch geen 26" te kopen.
27,5 en 29" zijn toch wel de fietsen die de afgelopen jaren goed verkocht worden :)
pi_156944175
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 13:29 schreef BadderAapje het volgende:
Op basis van wat kennissen en poiuytr de 26 uit mijn hoofd gezet en uiteindelijk ben ik tot aanschaf over gegaan voor de Cube LTD Pro 29 2015 variant het budget liet mij ook niet meer toe en ik vind het een prima beginners fiets.

Ik mag me nu dus ook tot het clubje mtbers aansluiten :D
Veel fietsplezier ;)

Ga je met klikkers fietsen of flats?
pi_156950959
Ik ga er SPD pedalen bij doen :)
pi_156956284
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 19:10 schreef BadderAapje het volgende:
Ik ga er SPD pedalen bij doen :)
Kun je beter online kopen ;)
pi_157264927
Afgelopen weekend het parcours in Rijssen gedaan. Wat een top parcours zeg. Draaien en keren en geen meter vlak. We hebben ons echt vermaakt.

Paar zijn er onderuit geschoven in de bocht dus dat is ook altijd leuk. Het weer en het parcours waren top.
pi_157266908
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 10:52 schreef Stansfield het volgende:
Afgelopen weekend het parcours in Rijssen gedaan. Wat een top parcours zeg. Draaien en keren en geen meter vlak. We hebben ons echt vermaakt.

Paar zijn er onderuit geschoven in de bocht dus dat is ook altijd leuk. Het weer en het parcours waren top.
Prachtig rondje ja, hoeveel hebben jullie er gemaakt? Collega van mij zit al een week in de ziektewet is vorige week onderuit geschoven op het rondje.
pi_157268089
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:52 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Prachtig rondje ja, hoeveel hebben jullie er gemaakt? Collega van mij zit al een week in de ziektewet is vorige week onderuit geschoven op het rondje.
Er zijn er maar 2 die wel eens gemountainbiket hebben en een aantal die helemaal niks meer aan sport doen dus na 19 km was het wel genoeg. Maar echt een goed rondje.

Kan me wel voorstellen dat je er wel hard kan vallen als je wat meer tot de max gaat.
pi_157356486
Goed, ik postte hier niet vaak, maar was wel redelijk actief bezig met de sport.
Ik wou dit weekend zelfs mee gaan doen aan een toertocht. Helaas gaat dat niet door.
Toen ik vanmorgen bij mijn auto kwam, verbaasde ik mij erover dat vrijwel alle fietsen buiten het fietsenhok stonden, op de mijne na.
Wat bleek: Er is brand geweest in het fietsenhok en de klappende band van mijn mountainbike heeft de andere fietsen gered(Er was nog iemand wakker blijkbaar die de klap heeft gehoord en daarop de rest van de fietsen heeft gered).

Anyway, de hele voorkant van mijn geliefde Ghost is dus verbrand en ik kan op zoek naar een nieuwe fiets. :(
Iemand suggesties? Budget ligt hopelijk op 1000 euro, maar vermoedelijk c.a. 500-600 euro in verband met de leeftijd van de fiets e.d. Reparatie is waarschijnlijk net zo duur als een nieuwe fiets, omdat door de hitte alle kabels en rubbers zijn gesmolten.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_157360328
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:54 schreef Marco001 het volgende:
Goed, ik postte hier niet vaak, maar was wel redelijk actief bezig met de sport.
Ik wou dit weekend zelfs mee gaan doen aan een toertocht. Helaas gaat dat niet door.
Toen ik vanmorgen bij mijn auto kwam, verbaasde ik mij erover dat vrijwel alle fietsen buiten het fietsenhok stonden, op de mijne na.
Wat bleek: Er is brand geweest in het fietsenhok en de klappende band van mijn mountainbike heeft de andere fietsen gered(Er was nog iemand wakker blijkbaar die de klap heeft gehoord en daarop de rest van de fietsen heeft gered).

Anyway, de hele voorkant van mijn geliefde Ghost is dus verbrand en ik kan op zoek naar een nieuwe fiets. :(
Iemand suggesties? Budget ligt hopelijk op 1000 euro, maar vermoedelijk c.a. 500-600 euro in verband met de leeftijd van de fiets e.d. Reparatie is waarschijnlijk net zo duur als een nieuwe fiets, omdat door de hitte alle kabels en rubbers zijn gesmolten.
pff das zuur, en omdat het in een berging stond vaak ook niet verzekerd ervoor.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_157360574
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 november 2015 14:57 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

pff das zuur, en omdat het in een berging stond vaak ook niet verzekerd ervoor.
Gelukkig heb ik een all risk inboedel verzekering. Men is bezig om uit te rekenen hoeveel geld ik krijg, maar is wat moeilijker omdat ik dit jaar nog een upgrade had gedaan(achterrem stuk, vervangen voor een betere)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_157360713
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:54 schreef Marco001 het volgende:
Goed, ik postte hier niet vaak, maar was wel redelijk actief bezig met de sport.
Ik wou dit weekend zelfs mee gaan doen aan een toertocht. Helaas gaat dat niet door.
Toen ik vanmorgen bij mijn auto kwam, verbaasde ik mij erover dat vrijwel alle fietsen buiten het fietsenhok stonden, op de mijne na.
Wat bleek: Er is brand geweest in het fietsenhok en de klappende band van mijn mountainbike heeft de andere fietsen gered(Er was nog iemand wakker blijkbaar die de klap heeft gehoord en daarop de rest van de fietsen heeft gered).

Anyway, de hele voorkant van mijn geliefde Ghost is dus verbrand en ik kan op zoek naar een nieuwe fiets. :(
Iemand suggesties? Budget ligt hopelijk op 1000 euro, maar vermoedelijk c.a. 500-600 euro in verband met de leeftijd van de fiets e.d. Reparatie is waarschijnlijk net zo duur als een nieuwe fiets, omdat door de hitte alle kabels en rubbers zijn gesmolten.
Kloten zeg :r met dat budget kan je beter voor tweedehands gaan.
pi_157362386
Mjah, bij tweedehands ben ik altijd bang dat er zeer snel allemaal onderhoud aan zit te komen.

Ik wacht eerst af. Als ik maar een paar euro krijg koop ik volgend jaar wel een nieuwe.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_157407242
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:07 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik een all risk inboedel verzekering. Men is bezig om uit te rekenen hoeveel geld ik krijg, maar is wat moeilijker omdat ik dit jaar nog een upgrade had gedaan(achterrem stuk, vervangen voor een betere)
Das wel goed geregeld dan.

Gisteren clinic gereden in Tilburg onder leiding van Marcel (vaak op podium gestaan, achternaam weet ik ff niet)

Eerste uurtje was met groep van 15 man, voornamelijk sturen en even een klein stukje technisch deel (smal paadje en wortels)

Vervolgens terug naar start positie, zijn er 11 doorgegaan naar huis en ik ben met 3 andere verder gegaan voor ronde 2. Voornamelijk klim werk en rijden door los zand inclusief afdaling.
Hiervoor naar een bos net voor Dorst gereden op een heuvel aantal keer naar beneden door mulzand en sturen in los zand.

Al bij al, zeer leuke clinic, genoten en ondanks dat ik op het eind echt kapot was ga ik de volgende keer weer. Hij gaat namelijk meer clinics doen voor de giant store en zo dan verdeling maken in makkelijk en moeilijker.

Bij terug komst nog wel gelijk een slag in de wiel laten repareren, waarschijnlijk opgelopen bij een val partij of obstakel tijdens de clinic.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_157415452
quote:
2s.gif Op zondag 8 november 2015 18:38 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Das wel goed geregeld dan.

Gisteren clinic gereden in Tilburg onder leiding van Marcel (vaak op podium gestaan, achternaam weet ik ff niet)

Eerste uurtje was met groep van 15 man, voornamelijk sturen en even een klein stukje technisch deel (smal paadje en wortels)

Vervolgens terug naar start positie, zijn er 11 doorgegaan naar huis en ik ben met 3 andere verder gegaan voor ronde 2. Voornamelijk klim werk en rijden door los zand inclusief afdaling.
Hiervoor naar een bos net voor Dorst gereden op een heuvel aantal keer naar beneden door mulzand en sturen in los zand.

Al bij al, zeer leuke clinic, genoten en ondanks dat ik op het eind echt kapot was ga ik de volgende keer weer. Hij gaat namelijk meer clinics doen voor de giant store en zo dan verdeling maken in makkelijk en moeilijker.

Bij terug komst nog wel gelijk een slag in de wiel laten repareren, waarschijnlijk opgelopen bij een val partij of obstakel tijdens de clinic.
Goed bezig, gewoon blijven gaan als het een leuke groep is en leerzaam is. Wat betaal je er per clinic voor als ik vragen mag?
pi_157424404
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:41 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Goed bezig, gewoon blijven gaan als het een leuke groep is en leerzaam is. Wat betaal je er per clinic voor als ik vragen mag?
Deze was gratis, en voor de rest wordt er nog gekeken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 10 november 2015 @ 16:03:46 #298
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_157450141
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2015 22:41 schreef poiuytr het volgende:
Goed bezig, gewoon blijven gaan als het een leuke groep is en leerzaam is.
Voor de meeste bikerts is een clinic of les een veel betere investering dan dure upgrades aan de fiets :Y
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_157761813
Welke zouden jullie kiezen tussen deze 2:

GRAND CANYON CF 6.9
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-cf-6-9.html
Shimano XT met Fox performace 32 voorvork

GRAND CANYON CF SL 7.9
https://www.canyon.com/nl(...)anyon-cf-sl-7-9.html
Sram GX1000 met Rock shock Sid voorvork

Prijs is gelijk.
pi_157880885
Ik prefereer zelf sram boven Shimano maar zal thuis eens goed kijken.
Ik ben net bij de lbs geweest en heb de opvolger voor mijn op gebrande fiets zien staan. De cube reaction gtc. Zwart met blauw, 29er met xt montage en carbon frame...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_158036014
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 14:04 schreef Stansfield het volgende:
Welke zouden jullie kiezen tussen deze 2:

GRAND CANYON CF 6.9
https://www.canyon.com/nl(...)d-canyon-cf-6-9.html
Shimano XT met Fox performace 32 voorvork

GRAND CANYON CF SL 7.9
https://www.canyon.com/nl(...)anyon-cf-sl-7-9.html
Sram GX1000 met Rock shock Sid voorvork

Prijs is gelijk.
Boh lastige keuze zeg.

6.9: Fox vork+, kleur supercharge silver/ red+, shimano+, remmen xt+
7.9: SRAM+ (ziet er qua design straker uit, functionaliteit kan ik niet oordelen), 1/2 halve lichter (behoorlijk veel)+, saaie kleuren imo-

Neig zelf naar de 6.9 in dit geval. Vervangen van SRAM onderdelen kost, geloof ik, meer dan Shimano en dat is voor mijzelf die halve kilo niet waard. Ik rook elk jaar minimaal drie cassettes op, voor een SRAM cassette betaal ik bij BC 105¤ en voor een XT 70¤. Aardig verschil waar je denk ik bij aankoop rekening mee moet houden. Geen idee of de SRAM cassette duurzamer is. Dit is nog maar één slijtage onderdeel.

Wellicht zit het gewichtsverschil ook in de voorvork maar dat denk ik haast niet.

--

Zelf maand niks gedaan, morgen denk ik weer voor het eerst mtben wordt behoorlijk wennen. Normaal fiets ik minimaal 4/5 uur in de week gemiddeld jaarlijks. Benieuwd hoe ik er conditioneel voor sta ben 6kg zwaarder :'( :@

Speel met de gedachten om te gaan trainen voor wellicht een Transalp in de zomer, twijfel hier al lange tijd over. Als ik 'm ga fietsen wil ik alleen goed getraind zijn en moet ik dus veel trainen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')