abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147759952

Dit topic is voor iedereen die aan mountainbiken doet. Of je nou net met je gezicht in de modder ligt, al een tijdje de heuvels aan het beklimmen bent, of al jarenlange ervaring hebt en een flink stukje door kan trappen. Hier kunnen we elkaar tips en adviezen geven, foto's delen en uiteraard een leuke anekdote de ether in gooien.

Om alle vorige topicdelen te bekijken ga je naar: [Centraal] Mountainbike Topic

Trek
Specialized
Cannondale Scott
Giant
Cube
Canyon
Fuji
Merida
Stevens
Focus
GT Bergamont
Gary Fisher
Kona
Bulls

slangetje.gif BORRREETJEEE
fokava.jpg kanovinnie
crazy.gif Crazy-M
wielrenner.png MarcoD
2hhdcup.png Poiuytr
icon.jpg Flipmoehoe

Hoofdpagina's:
Dirty-Pages
Mountainbike.nl
MTB Routes NL
MTB Routes BE
Pagina's voor beginners:
Dé pagina voor beginners! (bevat info over verschillende discipline's, onderdelen, fietskeuze, onderhoud etc.)
Sleutelen en onderhoud:
Park Tool site met guides voor al je sleutelwerk
Sleuteltips door bikers, voor bikers
Reviews en info over onderdelen
Bandenreviews

Online (MTB) Winkels
Cyclewear (Vooral kleding)
Futurumshop
Bobshop
Chain Reaction Cycles (Engelse webwinkel)
Bike Components (Duitse webwinkel)
Bikester (Nederlands, verzend uit Duitsland)
Mantel Bikeparts
Fietssportief Onderdelen
pi_147834223
Heu, voor mijn MTB op zoek naar een nieuwe verende voorvork, ben geen fanatieke MTB'er, dus niet zoveel zin om erg veel uit te geven (100-150 euro). Voor 26'er zonder schijfremmen. Enige vereiste is dat ik 'm wel kan instellen op "geen vering". Tips? :)
pi_147834494
quote:
10s.gif Op maandag 22 december 2014 09:56 schreef iScream. het volgende:
Heu, voor mijn MTB op zoek naar een nieuwe verende voorvork, ben geen fanatieke MTB'er, dus niet zoveel zin om erg veel uit te geven (100-150 euro). Voor 26'er zonder schijfremmen. Enige vereiste is dat ik 'm wel kan instellen op "geen vering". Tips? :)
Tweedehands of nieuw?
pi_147834571
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 10:09 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Tweedehands of nieuw?
Hmm dat maakt me niet zoveel uit, nieuw voor die prijs is troep zeker? Gebruik de MTB misschien 10x per jaar als het echt geen weer is voor de racefiets, dus een mooie tweedehandsje is ook prima :)
pi_147835086
Je zou ook nog een star vorkje kunnen overwegen.
pi_147835790
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 10:13 schreef iScream. het volgende:

[..]

Hmm dat maakt me niet zoveel uit, nieuw voor die prijs is troep zeker? Gebruik de MTB misschien 10x per jaar als het echt geen weer is voor de racefiets, dus een mooie tweedehandsje is ook prima :)
Voor 120a130¤ beginnen voorvorken pas nieuwprijs, dan zit je aan de onderkant van de markt qua geveerde voorvorken. Als je nieuw iets gaat kopen kan je denk ik beter zoals quinoa al aangeeft een starre vork kopen voor die paar keer in het jaar dat je gaat. Wil je toch een geveerde vork had ik op mountainbike.nl te koop even rondgekeken en wellicht topic aanmaken dat je voorvork zoekt. Veel shops hebben ook 26" voorvorken meer in die prijscategorie.
pi_147835867
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 10:58 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Voor 120a130¤ beginnen voorvorken pas nieuwprijs, dan zit je aan de onderkant van de markt qua geveerde voorvorken. Als je nieuw iets gaat kopen kan je denk ik beter zoals quinoa al aangeeft een starre vork kopen voor die paar keer in het jaar dat je gaat. Wil je toch een geveerde vork had ik op mountainbike.nl te koop even rondgekeken en wellicht topic aanmaken dat je voorvork zoekt.
Veel shops hebben ook 26" voorvorken meer in die prijscategorie.
Thanks :) Ik heb al een starre voorvork, alleen hou ik er wel van de off-road stuiterpaadjes te pakken, vandaar mijn zoektocht.. Ik zal eens op die site rondspeuren!
pi_147836117
quote:
14s.gif Op maandag 22 december 2014 11:01 schreef iScream. het volgende:

[..]

Thanks :) Ik heb al een starre voorvork, alleen hou ik er wel van de off-road stuiterpaadjes te pakken, vandaar mijn zoektocht.. Ik zal eens op die site rondspeuren!
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=114514

Kan voor de rest ook nog niet veel vinden. Marktplaats al gekeken? Anders wellicht paar fietsenmakers langs.
pi_147840863
Ik heb 2 jaar geleden op mp een prima -flink gebruikte maar tiptop onderhouden door een echte liefhebber- roksjoks reba met lockout gekocht, voor 100¤
Doet het nog steeds perfect!

Dus dit moet best te vinden zijn :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_147976931
Hmm had gehoopt morgen te gaan fietsen, maar met een verwachting van minimaal 10 cm sneeuw denk ik niet dat het verstandig is :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_148058982
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 december 2014 16:08 schreef Crazy-M het volgende:
Hmm had gehoopt morgen te gaan fietsen, maar met een verwachting van minimaal 10 cm sneeuw denk ik niet dat het verstandig is :P
Had je beter vandaag kunnen fietsen. Zonnetje, bijna windstil, rond het vriespunt dus bevroren paden (geen mud)

Heb trouwens vandaag voor het eerst sinds begin oktober weer een rondje op de mtb gedaan: heerlijk :P

[ Bericht 3% gewijzigd door Skwish op 28-12-2014 19:01:08 ]
pi_148064417
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 18:53 schreef Skwish het volgende:

[..]

Had je beter vandaag kunnen fietsen. Zonnetje, bijna windstil, rond het vriespunt dus bevroren paden (geen mud)

Heb trouwens vandaag voor het eerst sinds begin oktober weer een rondje op de mtb gedaan: heerlijk :P
Nou....hier lig 10 cm bevroren sneeuw haha. Niet te doen.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  zondag 28 december 2014 @ 20:33:35 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148064565
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:30 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Je bedoelt dat je het te koud vind?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_148064821
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:30 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Het was moeilijk rijden, en wat meer glibberen en glijden. Maar zeker geen -niet te doen- omstandigheden.
Mijn foto's op Flickr!
pi_148065808
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:37 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het was moeilijk rijden, en wat meer glibberen en glijden. Maar zeker geen -niet te doen- omstandigheden.
Je hebt gelijk. Is gewoon dat ik het niet te doen vind aangezien ik niet van die kou houd ;)
pi_148065973
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:52 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Is gewoon dat ik het niet te doen vind aangezien ik niet van die kou houd ;)
t had van mij zelfs nog wel wat kouder mogen zijn. Nu was het rond 0, en werd ik zeiknat van de ontdooiende sneeuwslush op de wegen. Plassen en modder in het bos is ook nog steeds in vloeibare vorm, dus ik kon alsnog poetsen toen ik thuiskwam.

Voordeel van een echte sneeuwrit: een brandschone fiets na afloop!
Mijn foto's op Flickr!
pi_148067076
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 20:54 schreef Gripper het volgende:

[..]

t had van mij zelfs nog wel wat kouder mogen zijn. Nu was het rond 0, en werd ik zeiknat van de ontdooiende sneeuwslush op de wegen. Plassen en modder in het bos is ook nog steeds in vloeibare vorm, dus ik kon alsnog poetsen toen ik thuiskwam.

Voordeel van een echte sneeuwrit: een brandschone fiets na afloop!
Haha dat wel. Mijn ketting is twee weken geleden tijdens een rit geknapt. Toch maar eens maken één dezer dagen. Moet mijn "hekel aan kou" maar gewoon overwinnen dan he.
  zondag 28 december 2014 @ 21:38:56 #18
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148068804
Hier geen sneeuw en alle modder stijf bevroren. Heerlijk ritje gemaakt vanochtend. Dikke 80 km gefietst. Was wel naar de kloten na de tijd.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  zondag 28 december 2014 @ 21:39:36 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148068851
quote:
0s.gif Op zondag 28 december 2014 21:12 schreef Pro_Shifty het volgende:

[..]

Haha dat wel. Mijn ketting is twee weken geleden tijdens een rit geknapt. Toch maar eens maken één dezer dagen. Moet mijn "hekel aan kou" maar gewoon overwinnen dan he.
Gewoon genoeg kleding, dan is kou echt geen issue
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 30 december 2014 @ 09:48:58 #20
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148129006
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 21:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewoon genoeg kleding, dan is kou echt geen issue
Ja, dat ging dus zondag goed totdat ik stilviel en mijn voet in een diepe modderplas moest neerzetten om niet om te vallen. ;( 1 half bevroren voet. Altijd fijn onder de douche. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door BORRREETJEEE op 30-12-2014 11:53:46 ]
pi_148178504
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 december 2014 09:48 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Ja, dat ging dus zondag goed totdat ik stilviel en mijn voet in een diepe modderplas moest neerzetten om niet om te vallen. ;( 1 half bevroren voet. Altijd fijn onder de douche. :{
geen overschoenen aangehad?

Maar niet bepaald fijn nee. Ik denk dat ik dadelijk ook nog even parcour op ga
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_148179123
Gisteren ook nog ff gefietst.
De route van Zeddam moest eraan geloven.
Wist dat het daar flink gesneeuwd had, hier in Eibergen lag niks ;)

Maar wat was het glad, hoop aangevroren ijs en modder.
Erg lastig om te fietsen, maar toch blij dat ik het rondje gemaakt hebt.
Was echt vechten voor elke meter :)

http://www.strava.com/activities/234466433

Dit jaar toch nog 3240km weggetrappeld op de MTB.
Vorig jaar December begonnen met fietsen, aardig aan verslaafd geraakt dus ;)
pi_148180254
Mooi gedaan. Ik ben zover niet gekomen haha. Denk zo tegen de 500 km. Maar fietsen heeft dan ook ruim half jaar stilgelegen en pas laatste paar maanden weer wat actiever bezig
Ik luister NL-Talig
pi_148187589
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
Gisteren ook nog ff gefietst.
De route van Zeddam moest eraan geloven.
Wist dat het daar flink gesneeuwd had, hier in Eibergen lag niks ;)

Maar wat was het glad, hoop aangevroren ijs en modder.
Erg lastig om te fietsen, maar toch blij dat ik het rondje gemaakt hebt.
Was echt vechten voor elke meter :)

http://www.strava.com/activities/234466433

Dit jaar toch nog 3240km weggetrappeld op de MTB.
Vorig jaar December begonnen met fietsen, aardig aan verslaafd geraakt dus ;)
Goed bezig geweest in december, in ieder geval beter dan mij. Heel december weer aan het sukkelen met blessures, gisteren koorts gekregen dus fietsen zit er niet meer in deze dagen. In december nog geen singletrack gezien.

Jaartotaal is uitgekomen op: 5308km in 257uur en 6minuten.
Daarbij ook nog 18uur en 8 minuten aan squash, fitness, spinning gedaan al kunnen die ook bij het fietsen staan. Ook paar keer squash niet meegeteld begin van het jaar.

Had niet verwacht dat ik dit jaar zoveel ging fietsen. Volgende jaar moet de 7000km wel te doen zijn. In maart hamstringblessure gehad, juni maand last gehad van de ziekte van bell en nu in december ook niet al te lekker. Was het jaar van de blessures iig.
pi_148187872
Bah, na 2 km moeten stoppen. (terug bij auto)
Stuk waar ik normaal 5 min over doe, nu bijna een kwartier. Oorzaak:
bomen over de route (ongeveer om de 3 meter afstappen, over een boom klauteren en weer door
Pad wat totaal niet te rijden was, door de sneeuw, maar ook door de modder en ijs. De plassen waren als het ware ijsloopgraven. Dus al bij al noodgedwongen moeten terug rijden naar de auto. Was geen doen.

Sta je bij de auto, hoor je lucht lopen. Kijk je naar de voorband zie je over de hele zijkant luchtbelletjes. Dus voorband ook nog eens lek gereden. Zit gaatje in, maar weer weggegooid, moet alleen nog mn buitenband controleren.
Ik luister NL-Talig
  woensdag 31 december 2014 @ 18:08:08 #26
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_148195590
quote:
1s.gif Op woensdag 31 december 2014 11:24 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

geen overschoenen aangehad?
Jawel, maar die liepen ook vol.
pi_148219823
Weet iemand een zaak waar je een goede MTB kunt huren om vervolgens een zwaar offroad parcours mee te doen? Ik wil een paar keer kijken of het wat voor me is, naast zwemmen en hardlopen. De enige MTB die ik kan lenen staat 150 km verderop en is een beetje via-via, waardoor ik het vervelend vind als ik 'm beschadig.

Regio Utrecht trouwens. :)
pi_148230954
Je kan no limit cycling in Zeist ff vragen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_148231863
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2015 22:42 schreef Gripper het volgende:
Je kan no limit cycling in Zeist ff vragen.
ok thanks
pi_148246634
Eindelijk weer op de mountainbike gezeten vandaag O+ was echt heerlijk weer ondanks de wind. Weer mooi 55km op de teller. De conditie is alleen niet om over naar huis te schrijven maar heb ook 3 dagen op bed gelegen met koorts plus maand niet gefietst. Januari weer lekker inkomen en maart hoop ik weer op het niveau van na de zomer te zitten. Doel dit jaar is om een 130km+ toertocht te fietsen.
pi_148312418
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 16:34 schreef poiuytr het volgende:
Eindelijk weer op de mountainbike gezeten vandaag O+ was echt heerlijk weer ondanks de wind. Weer mooi 55km op de teller. De conditie is alleen niet om over naar huis te schrijven maar heb ook 3 dagen op bed gelegen met koorts plus maand niet gefietst. Januari weer lekker inkomen en maart hoop ik weer op het niveau van na de zomer te zitten. Doel dit jaar is om een 130km+ toertocht te fietsen.
aardige doelstelling :)

Binnen de carnavalsvereniging zijn er nu ook 2 de MTB op gestapt. Gaan dus voortaan met 3 rijden. Heb ze wel een helm aangepraat :)

Nu op zoek naar routes voor beginners in de buurt zolang mn vaste route in reusel onberijdbaar is.
Ik luister NL-Talig
pi_148349443
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2014 15:07 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Goed bezig geweest in december, in ieder geval beter dan mij. Heel december weer aan het sukkelen met blessures, gisteren koorts gekregen dus fietsen zit er niet meer in deze dagen. In december nog geen singletrack gezien.

Jaartotaal is uitgekomen op: 5308km in 257uur en 6minuten.
Daarbij ook nog 18uur en 8 minuten aan squash, fitness, spinning gedaan al kunnen die ook bij het fietsen staan. Ook paar keer squash niet meegeteld begin van het jaar.

Had niet verwacht dat ik dit jaar zoveel ging fietsen. Volgende jaar moet de 7000km wel te doen zijn. In maart hamstringblessure gehad, juni maand last gehad van de ziekte van bell en nu in december ook niet al te lekker. Was het jaar van de blessures iig.
Ging wel lekker nog ff..
Alleen met al die nattigheid en een schurende broek nu flink last van mijn liezen.
Ook wat eczeem over mijn hele lijf moedigt niet aan om ff lekker te fietsen.
Vooral die infectie bij mijn liezen is gigantisch irritant.
Wil dat eerst laten genezen voordat ik weer op de fiets stap.
Net bij de huisarts geweest en er een zalfje voor meegekregen.
Hopelijk met een week of 2 weer op de fiets.

Doel van dit jaar is hetzelfde als dit jaar, gewoon lekker fietsen als ik er tijd voor heb.
Misschien soms wat langere tochten van +/- 75km.
130 wat jij wil is me te gek :P

Jij ook lekker aan het aanklooien geweest, hopelijk gaat het weer de betere kant op!
pi_148390696
Yo boppers uit het midden van het land en omstreken, aanstaande zaterdag effe komen helpen met onderhoud aan de routes! (Zeist, Amerongen, Kwintelooijen, Rhenen)
pi_148423294
quote:
2s.gif Op zondag 4 januari 2015 12:22 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

aardige doelstelling :)

Binnen de carnavalsvereniging zijn er nu ook 2 de MTB op gestapt. Gaan dus voortaan met 3 rijden. Heb ze wel een helm aangepraat :)

Nu op zoek naar routes voor beginners in de buurt zolang mn vaste route in reusel onberijdbaar is.
Als ik maar heel blijf is het denk ik goed te doen.

Met meerdere mensen fietsen is altijd leuker dan alleen, gewoon conditie op doen op de weg of paar onverharde wegen.
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 11:16 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Ging wel lekker nog ff..
Alleen met al die nattigheid en een schurende broek nu flink last van mijn liezen.
Ook wat eczeem over mijn hele lijf moedigt niet aan om ff lekker te fietsen.
Vooral die infectie bij mijn liezen is gigantisch irritant.
Wil dat eerst laten genezen voordat ik weer op de fiets stap.
Net bij de huisarts geweest en er een zalfje voor meegekregen.
Hopelijk met een week of 2 weer op de fiets.

Doel van dit jaar is hetzelfde als dit jaar, gewoon lekker fietsen als ik er tijd voor heb.
Misschien soms wat langere tochten van +/- 75km.
130 wat jij wil is me te gek :P

Jij ook lekker aan het aanklooien geweest, hopelijk gaat het weer de betere kant op!
Beste wensen nog hé kerel ;)

Klinkt kloten wat je hebt, herken het wel beetje toen ik ook net begon met fietsen.
Telkens last van irritatieplekken in de lies, sinds ik andere broeken heb nergens meer last van.
Ik stapte telkens maar weer opnieuw op de fiets :')

Wanneer gaan we keer op zaterdag/ zondagmorgen naar Teckelenburg? Best mooi weer laatste dagen.
pi_148423821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:55 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Beste wensen nog hé kerel ;)

Klinkt kloten wat je hebt, herken het wel beetje toen ik ook net begon met fietsen.
Telkens last van irritatieplekken in de lies, sinds ik andere broeken heb nergens meer last van.
Ik stapte telkens maar weer opnieuw op de fiets :')

Wanneer gaan we keer op zaterdag/ zondagmorgen naar Teckelenburg? Best mooi weer laatste dagen.
ook de beste wensen ;)

Ik wilde gisteren eigenlijk ook wel op de fiets stappen, maar toch ff verstandig gedaan en thuis gebleven.
Smeer mijn hele lichaam nu vol met zalfjes, hele bovenlichaam is rood en jeukt.
Lies is volgens de huisarts een schimmelinfectie.
Hier dus ook flink aan het smeren.
Denk dat het gekomen is door Markelo en Zeddam laatst.
Flink natte broek, ook trekt die broek wat in de lies, daar is het schuren dus begonnen.
Niks aan gedaan, want.. aaahh het zal wel meevallen..
Nu wil ik dit eerst weg hebben, die broek laat ik voorlopig even liggen.
Heb ook nog wel assos chamois creme gekocht, dat voortaan voor het fietsen maar ff smeren.
Hopelijk dan geen gezeik meer wat ik nu heb.

Tecklenburg zit er nu ff niet in, sowieso even wachten tot dit over is.
Misschien een klein ritje in de buurt om toch wel wat te doen.
Maar het lijkt me zeker tof om er een x heen te crossen en daar flink af te zien :P
pi_148842077
Afgelopen zaterdag in Zoetermeer geweest.
Een al al bagger en echt geen idee hoe de route aldaar loopt. Kon geen bordjes vinden en zag ook nergens logica in. Maar goed, was alsnog best leuk maar erg modderig.

Ook zag ik op Google Maps dat daar vlak naast een crossbaan gelegen was. Daar zijn we ook even langsgegaan. Er waren twee kindjes aan het oefenen met papa (?) en mijn maatje nam het even tegen 1 van hen op, zonder succes hehe...
Scheen wel een WK deelnemertje te zijn geweest, dus dat verzachtte de pijn :P

People assume too much.
pi_149214112
Gestolen in Maastricht:

mijn unieke, oranje Cotic Soul. Adres: 6225XP, Discusworp 4, daders hebben alle sloten doorgeknipt en zijn in zuidelijke richting weggereden, een van hen op een scooter. Houd a.u.b. oren en ogen open! De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.

Specificaties
Frame: Cotic Soul III, maat M, kleur oranje
Headset: Hope HSCH & HSC1
Vork: Rockshox SID XX 120mm 15mm steekas, met pushlock, kleur wit
Topcap: Zwart
Wielset: Notubes Arch EX Black (26''), Hope Pro 2 EVO Black naven. Stickers zijn van de velgen gehaald.
Snelspanner: Achter: Hope, Voor: 15mm steekas
Voorband: Continental X-King 2.2
Achterband: Continental X-King 2.2
Pedalen: Shimano XT Trail
Crank: Sram X0 2x10 met carbon bash
Bottom Bracket: Hope
Ketting: KMC X10L
Cassette: Sram
Voorderrie: Sram X0 2x10
Achterderrie: Sram X0 10 speed
Shifters: Sram X0 2x10
Stuur: Easton EC90SL Riser 635mm
Handvaten: ODI
Stuurpen: Race Face Turbine
Voorrem: Hope Tech EVO X2, 183mm Floating Disk
Achterrem: Hope Tech EVO X2, 160mm Floating Disk
Zadel: Brooks B17 bruin (zat een seatcover om)
Zadelpen: Hope Eternity
Zadelpenklem: Hope

Overige bijzonderheden: Druk van de achterrem is compleet weg (remt dus niet), er zit een flinke scheur in een van de twee grips, aan een kant is het 'SOUL' logotje wat beschadigd (heb ik niet op foto helaas) en op de brug van de voorvork zit een schuurplekje van mijn bagagedragers tijdens de tocht. Normaal gezien zou daar niet zo snel een beschadiging ontstaan. Verder een binnenband als chainstay protector, welke nabij het kettingblad wat beschadigd is (daar zit op het frame ook lakschade door chainsuck). Achterop nabij de rem ook wat lakschade op het frame (zie foto). Leidingen zijn aan de korte kant, met name van de voorrem. Aan de voorvork een zwarte marshguard.

Fiets is uniek en er is er dus geen die identiek is aan de mijne. Hierbij wat foto's (NB zadel, zadelpen, banden en topcap zijn op foto anders dan nu!):

Nooit gedacht dat het mij zou overkomen, maar het noodlot heeft dan toch echt toegeslagen :cry: Emotionele waarde van deze fiets is onschatbaar na een grote reis in Zuid-Amerika voor goed doel en verschillende andere reizen en tochten. Ik ben er dus behoorlijk kapot van...

Houd a.u.b. ogen en oren open! Tips (alle soorten) zijn welkom. Bij voorbaat dank.

De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 11-02-2015 22:33:49 ]
pi_149217112
Fietsendrager voor de auto is binnen *O*
Nu hopen dat hij past :D
Een aanbieding van 150 voor 30 kon ik niet laten liggen :P
Ik luister NL-Talig
pi_149218383
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 17:04 schreef JBHD het volgende:
Gestolen in Maastricht: mijn unieke, oranje Cotic Soul. Adres: 6225XP, Discusworp 4, daders hebben alle sloten doorgeknipt en zijn in zuidelijke richting weggereden, een van hen op een scooter. Houd a.u.b. oren en ogen open! De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.
Voor de Facebookers onder ons. Als je me wilt helpen: Delen mag (graag zelfs)!
Behoorlijk zuur zeg. Had je 'm buiten staan en even weg gelopen? Wat ik nog steeds niet snap is dat er geen fatsoenlijk product op de markt is voor 10-20¤ waar je m kan traceren. Zat zelf ook wel eens te kijken naar een tracker ofzo in de zadelbuis. Met toertochten heb ik er echt altijd een hekel aan om 'm even uit de oog te verliezen, maar vaak ontkom je er niet aan (inschrijven, later even wat drinken etc.) Hoop voor je dat m terug krijgt. Camera beelden etc al opgevraagd bij winkels?
pi_149221854
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2015 19:59 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Behoorlijk zuur zeg. Had je 'm buiten staan en even weg gelopen? Wat ik nog steeds niet snap is dat er geen fatsoenlijk product op de markt is voor 10-20¤ waar je m kan traceren. Zat zelf ook wel eens te kijken naar een tracker ofzo in de zadelbuis. Met toertochten heb ik er echt altijd een hekel aan om 'm even uit de oog te verliezen, maar vaak ontkom je er niet aan (inschrijven, later even wat drinken etc.) Hoop voor je dat m terug krijgt. Camera beelden etc al opgevraagd bij winkels?
Ik gebruikte de fiets tijdelijk om naar de zwemtraining te gaan i.v.m. knieblessure (zadelhoogte en versnellingen zijn belangrijk). Fiets stond met twee dikke sloten vast aan een fietsboog. Allebei gewoon doorgeknipt. Mensen hebben het zien gebeuren, maar toen helaas niet de politie gebeld (vraag me niet waarom...). Ik was blijkbaar 5 minuten te laat. Aangifte is ingediend. Helaas zijn er geen camerabeelden. De camera's die er hingen heeft de gemeente weggehaald omdat ze die ergens anders nodig hadden..

Ik hoop nu met de power van social media de fiets terug te vinden!
pi_149223428
Wat kut zeg, en waarschijnlijk gewoon domme boefjes die geen enkel idee hebben wat zo'n fiets waard is.
Mijn foto's op Flickr!
pi_149723615
Iemand hier die met speciale grips fietst? Laatste tijd vaker last gehad van kramp in de vingers. Vandaag kan ik de ringvinger niet goed bewegen. Heb dit overigens alleen op lange en intensieve rondjes (zwaar parcour met alleen maar klimmen en dalen). Zit er nu aan te denken om Ergo grips aan te schaffen.
pi_149735634
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2015 13:11 schreef poiuytr het volgende:
Iemand hier die met speciale grips fietst? Laatste tijd vaker last gehad van kramp in de vingers. Vandaag kan ik de ringvinger niet goed bewegen. Heb dit overigens alleen op lange en intensieve rondjes (zwaar parcour met alleen maar klimmen en dalen). Zit er nu aan te denken om Ergo grips aan te schaffen.
Mijn schoonvader fietst ook met ergon gp2 grips net als een maat van mij. Zijn er beiden goed over te spreken.
  dinsdag 17 februari 2015 @ 18:39:08 #44
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_149768093
Ik heb sinds ik Esi extra chunky handvatten heb geen last meer van slapende handen.
pi_149924215
En vandaag weerde fiets gepakt. Parcour was lekker modderig maar goed te doen.
Wel ruim 10 min langzamer dan normaal

En voor degene die twijfelt over een fietssteun zonder trekhaak:

Zit nog best goed vast ook
Ik luister NL-Talig
pi_149926754
quote:
2s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:17 schreef Crazy-M het volgende:

[ afbeelding ]

Ziet er ideaal uit! Heb helaas zelf geen trekhaak dus ben altijd afhankelijk.
Waar gekocht?
Zo niet.. dan toch!
pi_149927620
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 18:26 schreef NrSiX het volgende:

[..]

Ziet er ideaal uit! Heb helaas zelf geen trekhaak dus ben altijd afhankelijk.
Waar gekocht?
Kwam op one day fly voorbij.
Echt een ideaal ding. Zit met 6 banden waar een haak aan zit vast aan je achterklep
Ik luister NL-Talig
pi_149934946
quote:
1s.gif Op maandag 16 februari 2015 19:22 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

Mijn schoonvader fietst ook met ergon gp2 grips net als een maat van mij. Zijn er beiden goed over te spreken.
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 februari 2015 18:39 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik heb sinds ik Esi extra chunky handvatten heb geen last meer van slapende handen.
Ben voor de BBB grips gegaan. Volgende weekend hopelijk echt testen. Ritjes tot 2,5uur heb ik vaak nergens last van. Wel iets meer last van mijn polsen tijdens het fietsen, geen idee of dit goed of slecht is. Wacht het nog wel even af.
pi_149935076
Woei, zo'n Nobby Nic vóór geeft bakken grip zeg :{
pi_149935164
quote:
2s.gif Op zondag 22 februari 2015 17:17 schreef Crazy-M het volgende:

[ afbeelding ]

Daarom wil ik ook een auto waar me fiets gewoon achterin past, zoals ik nu ook heb. Ben druk aan het kijken voor nieuwe auto, criteria1 is dat m'n fiets erin past :'). Als ik telkens 40 minuten bezig ben met de fiets op de auto zetten is voor mij de pret er gauw vanaf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')