Tweedehands of nieuw?quote:Op maandag 22 december 2014 09:56 schreef iScream. het volgende:
Heu, voor mijn MTB op zoek naar een nieuwe verende voorvork, ben geen fanatieke MTB'er, dus niet zoveel zin om erg veel uit te geven (100-150 euro). Voor 26'er zonder schijfremmen. Enige vereiste is dat ik 'm wel kan instellen op "geen vering". Tips?
Hmm dat maakt me niet zoveel uit, nieuw voor die prijs is troep zeker? Gebruik de MTB misschien 10x per jaar als het echt geen weer is voor de racefiets, dus een mooie tweedehandsje is ook primaquote:
Voor 120a130¤ beginnen voorvorken pas nieuwprijs, dan zit je aan de onderkant van de markt qua geveerde voorvorken. Als je nieuw iets gaat kopen kan je denk ik beter zoals quinoa al aangeeft een starre vork kopen voor die paar keer in het jaar dat je gaat. Wil je toch een geveerde vork had ik op mountainbike.nl te koop even rondgekeken en wellicht topic aanmaken dat je voorvork zoekt. Veel shops hebben ook 26" voorvorken meer in die prijscategorie.quote:Op maandag 22 december 2014 10:13 schreef iScream. het volgende:
[..]
Hmm dat maakt me niet zoveel uit, nieuw voor die prijs is troep zeker? Gebruik de MTB misschien 10x per jaar als het echt geen weer is voor de racefiets, dus een mooie tweedehandsje is ook prima
Thanksquote:Op maandag 22 december 2014 10:58 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Voor 120a130¤ beginnen voorvorken pas nieuwprijs, dan zit je aan de onderkant van de markt qua geveerde voorvorken. Als je nieuw iets gaat kopen kan je denk ik beter zoals quinoa al aangeeft een starre vork kopen voor die paar keer in het jaar dat je gaat. Wil je toch een geveerde vork had ik op mountainbike.nl te koop even rondgekeken en wellicht topic aanmaken dat je voorvork zoekt.
Veel shops hebben ook 26" voorvorken meer in die prijscategorie.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=114514quote:Op maandag 22 december 2014 11:01 schreef iScream. het volgende:
[..]
ThanksIk heb al een starre voorvork, alleen hou ik er wel van de off-road stuiterpaadjes te pakken, vandaar mijn zoektocht.. Ik zal eens op die site rondspeuren!
Had je beter vandaag kunnen fietsen. Zonnetje, bijna windstil, rond het vriespunt dus bevroren paden (geen mud)quote:Op vrijdag 26 december 2014 16:08 schreef Crazy-M het volgende:
Hmm had gehoopt morgen te gaan fietsen, maar met een verwachting van minimaal 10 cm sneeuw denk ik niet dat het verstandig is
Nou....hier lig 10 cm bevroren sneeuw haha. Niet te doen.quote:Op zondag 28 december 2014 18:53 schreef Skwish het volgende:
[..]
Had je beter vandaag kunnen fietsen. Zonnetje, bijna windstil, rond het vriespunt dus bevroren paden (geen mud)
Heb trouwens vandaag voor het eerst sinds begin oktober weer een rondje op de mtb gedaan: heerlijk
Je bedoelt dat je het te koud vind?quote:Op zondag 28 december 2014 20:30 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Nou....hier lig 10 cm bevroren sneeuw haha. Niet te doen.
Het was moeilijk rijden, en wat meer glibberen en glijden. Maar zeker geen -niet te doen- omstandigheden.quote:Op zondag 28 december 2014 20:30 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Nou....hier lig 10 cm bevroren sneeuw haha. Niet te doen.
Je hebt gelijk. Is gewoon dat ik het niet te doen vind aangezien ik niet van die kou houdquote:Op zondag 28 december 2014 20:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het was moeilijk rijden, en wat meer glibberen en glijden. Maar zeker geen -niet te doen- omstandigheden.
t had van mij zelfs nog wel wat kouder mogen zijn. Nu was het rond 0, en werd ik zeiknat van de ontdooiende sneeuwslush op de wegen. Plassen en modder in het bos is ook nog steeds in vloeibare vorm, dus ik kon alsnog poetsen toen ik thuiskwam.quote:Op zondag 28 december 2014 20:52 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Is gewoon dat ik het niet te doen vind aangezien ik niet van die kou houd
Haha dat wel. Mijn ketting is twee weken geleden tijdens een rit geknapt. Toch maar eens maken één dezer dagen. Moet mijn "hekel aan kou" maar gewoon overwinnen dan he.quote:Op zondag 28 december 2014 20:54 schreef Gripper het volgende:
[..]
t had van mij zelfs nog wel wat kouder mogen zijn. Nu was het rond 0, en werd ik zeiknat van de ontdooiende sneeuwslush op de wegen. Plassen en modder in het bos is ook nog steeds in vloeibare vorm, dus ik kon alsnog poetsen toen ik thuiskwam.
Voordeel van een echte sneeuwrit: een brandschone fiets na afloop!
Gewoon genoeg kleding, dan is kou echt geen issuequote:Op zondag 28 december 2014 21:12 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Haha dat wel. Mijn ketting is twee weken geleden tijdens een rit geknapt. Toch maar eens maken één dezer dagen. Moet mijn "hekel aan kou" maar gewoon overwinnen dan he.
Ja, dat ging dus zondag goed totdat ik stilviel en mijn voet in een diepe modderplas moest neerzetten om niet om te vallen.quote:Op zondag 28 december 2014 21:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon genoeg kleding, dan is kou echt geen issue
geen overschoenen aangehad?quote:Op dinsdag 30 december 2014 09:48 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ja, dat ging dus zondag goed totdat ik stilviel en mijn voet in een diepe modderplas moest neerzetten om niet om te vallen.1 half bevroren voet. Altijd fijn onder de douche.
Goed bezig geweest in december, in ieder geval beter dan mij. Heel december weer aan het sukkelen met blessures, gisteren koorts gekregen dus fietsen zit er niet meer in deze dagen. In december nog geen singletrack gezien.quote:Op woensdag 31 december 2014 11:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
Gisteren ook nog ff gefietst.
De route van Zeddam moest eraan geloven.
Wist dat het daar flink gesneeuwd had, hier in Eibergen lag niks
Maar wat was het glad, hoop aangevroren ijs en modder.
Erg lastig om te fietsen, maar toch blij dat ik het rondje gemaakt hebt.
Was echt vechten voor elke meter
http://www.strava.com/activities/234466433
Dit jaar toch nog 3240km weggetrappeld op de MTB.
Vorig jaar December begonnen met fietsen, aardig aan verslaafd geraakt dus
ok thanksquote:Op donderdag 1 januari 2015 22:42 schreef Gripper het volgende:
Je kan no limit cycling in Zeist ff vragen.
aardige doelstellingquote:Op vrijdag 2 januari 2015 16:34 schreef poiuytr het volgende:
Eindelijk weer op de mountainbike gezeten vandaagwas echt heerlijk weer ondanks de wind. Weer mooi 55km op de teller. De conditie is alleen niet om over naar huis te schrijven maar heb ook 3 dagen op bed gelegen met koorts plus maand niet gefietst. Januari weer lekker inkomen en maart hoop ik weer op het niveau van na de zomer te zitten. Doel dit jaar is om een 130km+ toertocht te fietsen.
Ging wel lekker nog ff..quote:Op woensdag 31 december 2014 15:07 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Goed bezig geweest in december, in ieder geval beter dan mij. Heel december weer aan het sukkelen met blessures, gisteren koorts gekregen dus fietsen zit er niet meer in deze dagen. In december nog geen singletrack gezien.
Jaartotaal is uitgekomen op: 5308km in 257uur en 6minuten.
Daarbij ook nog 18uur en 8 minuten aan squash, fitness, spinning gedaan al kunnen die ook bij het fietsen staan. Ook paar keer squash niet meegeteld begin van het jaar.
Had niet verwacht dat ik dit jaar zoveel ging fietsen. Volgende jaar moet de 7000km wel te doen zijn. In maart hamstringblessure gehad, juni maand last gehad van de ziekte van bell en nu in december ook niet al te lekker. Was het jaar van de blessures iig.
Als ik maar heel blijf is het denk ik goed te doen.quote:Op zondag 4 januari 2015 12:22 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
aardige doelstelling![]()
Binnen de carnavalsvereniging zijn er nu ook 2 de MTB op gestapt. Gaan dus voortaan met 3 rijden. Heb ze wel een helm aangepraat
Nu op zoek naar routes voor beginners in de buurt zolang mn vaste route in reusel onberijdbaar is.
Beste wensen nog hé kerelquote:Op maandag 5 januari 2015 11:16 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ging wel lekker nog ff..
Alleen met al die nattigheid en een schurende broek nu flink last van mijn liezen.
Ook wat eczeem over mijn hele lijf moedigt niet aan om ff lekker te fietsen.
Vooral die infectie bij mijn liezen is gigantisch irritant.
Wil dat eerst laten genezen voordat ik weer op de fiets stap.
Net bij de huisarts geweest en er een zalfje voor meegekregen.
Hopelijk met een week of 2 weer op de fiets.
Doel van dit jaar is hetzelfde als dit jaar, gewoon lekker fietsen als ik er tijd voor heb.
Misschien soms wat langere tochten van +/- 75km.
130 wat jij wil is me te gek
Jij ook lekker aan het aanklooien geweest, hopelijk gaat het weer de betere kant op!
ook de beste wensenquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:55 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Beste wensen nog hé kerel
Klinkt kloten wat je hebt, herken het wel beetje toen ik ook net begon met fietsen.
Telkens last van irritatieplekken in de lies, sinds ik andere broeken heb nergens meer last van.
Ik stapte telkens maar weer opnieuw op de fiets
Wanneer gaan we keer op zaterdag/ zondagmorgen naar Teckelenburg? Best mooi weer laatste dagen.
Behoorlijk zuur zeg. Had je 'm buiten staan en even weg gelopen? Wat ik nog steeds niet snap is dat er geen fatsoenlijk product op de markt is voor 10-20¤ waar je m kan traceren. Zat zelf ook wel eens te kijken naar een tracker ofzo in de zadelbuis. Met toertochten heb ik er echt altijd een hekel aan om 'm even uit de oog te verliezen, maar vaak ontkom je er niet aan (inschrijven, later even wat drinken etc.) Hoop voor je dat m terug krijgt. Camera beelden etc al opgevraagd bij winkels?quote:Op vrijdag 30 januari 2015 17:04 schreef JBHD het volgende:
Gestolen in Maastricht: mijn unieke, oranje Cotic Soul. Adres: 6225XP, Discusworp 4, daders hebben alle sloten doorgeknipt en zijn in zuidelijke richting weggereden, een van hen op een scooter. Houd a.u.b. oren en ogen open! De gouden tip kan een geldige beloning (¤¤¤¤) verwachten.
Voor de Facebookers onder ons. Als je me wilt helpen: Delen mag (graag zelfs)!
Ik gebruikte de fiets tijdelijk om naar de zwemtraining te gaan i.v.m. knieblessure (zadelhoogte en versnellingen zijn belangrijk). Fiets stond met twee dikke sloten vast aan een fietsboog. Allebei gewoon doorgeknipt. Mensen hebben het zien gebeuren, maar toen helaas niet de politie gebeld (vraag me niet waarom...). Ik was blijkbaar 5 minuten te laat. Aangifte is ingediend. Helaas zijn er geen camerabeelden. De camera's die er hingen heeft de gemeente weggehaald omdat ze die ergens anders nodig hadden..quote:Op vrijdag 30 januari 2015 19:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Behoorlijk zuur zeg. Had je 'm buiten staan en even weg gelopen? Wat ik nog steeds niet snap is dat er geen fatsoenlijk product op de markt is voor 10-20¤ waar je m kan traceren. Zat zelf ook wel eens te kijken naar een tracker ofzo in de zadelbuis. Met toertochten heb ik er echt altijd een hekel aan om 'm even uit de oog te verliezen, maar vaak ontkom je er niet aan (inschrijven, later even wat drinken etc.) Hoop voor je dat m terug krijgt. Camera beelden etc al opgevraagd bij winkels?
Mijn schoonvader fietst ook met ergon gp2 grips net als een maat van mij. Zijn er beiden goed over te spreken.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:11 schreef poiuytr het volgende:
Iemand hier die met speciale grips fietst? Laatste tijd vaker last gehad van kramp in de vingers. Vandaag kan ik de ringvinger niet goed bewegen. Heb dit overigens alleen op lange en intensieve rondjes (zwaar parcour met alleen maar klimmen en dalen). Zit er nu aan te denken om Ergo grips aan te schaffen.
Ziet er ideaal uit! Heb helaas zelf geen trekhaak dus ben altijd afhankelijk.quote:Op zondag 22 februari 2015 17:17 schreef Crazy-M het volgende:
En vandaag weerde fiets gepakt. Parcour was lekker modderig maar goed te doen.
Wel ruim 10 min langzamer dan normaal
En voor degene die twijfelt over een fietssteun zonder trekhaak:
[ afbeelding ]
Zit nog best goed vast ook
Kwam op one day fly voorbij.quote:Op zondag 22 februari 2015 18:26 schreef NrSiX het volgende:
[..]
Ziet er ideaal uit! Heb helaas zelf geen trekhaak dus ben altijd afhankelijk.
Waar gekocht?
quote:Op maandag 16 februari 2015 19:22 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Mijn schoonvader fietst ook met ergon gp2 grips net als een maat van mij. Zijn er beiden goed over te spreken.
Ben voor de BBB grips gegaan. Volgende weekend hopelijk echt testen. Ritjes tot 2,5uur heb ik vaak nergens last van. Wel iets meer last van mijn polsen tijdens het fietsen, geen idee of dit goed of slecht is. Wacht het nog wel even af.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 18:39 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik heb sinds ik Esi extra chunky handvatten heb geen last meer van slapende handen.
Daarom wil ik ook een auto waar me fiets gewoon achterin past, zoals ik nu ook heb. Ben druk aan het kijken voor nieuwe auto, criteria1 is dat m'n fiets erin pastquote:Op zondag 22 februari 2015 17:17 schreef Crazy-M het volgende:
En vandaag weerde fiets gepakt. Parcour was lekker modderig maar goed te doen.
Wel ruim 10 min langzamer dan normaal
En voor degene die twijfelt over een fietssteun zonder trekhaak:
[ afbeelding ]
Zit nog best goed vast ook
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |