abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147800013
Oke, genoeg gedraai om elkaar heen. Kunen we weer terug richting het onderwerp?
pi_147800356
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maakt niet uit, ook een Nederlander met een NL rijbewijs krijgt punten bij een verkeersovertreding en als het er genoeg zijn kan men je rijbewijs in D invorderen. Kortom, teveel punten en je roze lap is in D niet meer geldig.
Kijk dat wist ik ook niet, heb wel al gehoord dat een kennis van me een rijontzegging kreeg voor de duitse autobahn!
Ik dacht dat dat toen was voor 6mnd kan ook korter geweest zijn toen.
  zondag 21 december 2014 @ 14:14:29 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147800369
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 14:05 schreef Tem het volgende:
Oke, genoeg gedraai om elkaar heen. Kunen we weer terug richting het onderwerp?
Probeer ik de hele tijd, ik vraag om argumenten en onderbouwing
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_147800463
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Probeer ik de hele tijd, ik vraag om argumenten en onderbouwing
Maarja, schijnbaar werkt het niet of vindt de ander het niet nodig, dus om het dan iedere keer te herhalen heeft niet veel zin. Je kan iemand niet dwingen natuurlijk.
  zondag 21 december 2014 @ 15:42:22 #155
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_147804242
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:45 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat maak jij ervan. Het idee dat een straf door iedereen op min of meer gelijkwaardige manier ervaren zou moeten worden zit natuurlijk wel wat in. Het staat alleen haaks op het idee dat iedereen voor de rechtbank gelijk is.
Daarom ben ik ook een groot tegenstander van geldstraffen. Neem iemand tijd af. Tijd die hij spendeert om te leren waarom bij die straf ondergaat. Dat is in feite ook inkomensafhankelijk straffen omdat de arts die door rood rijdt zo meer inkomsten misloopt dan de magazijnmedewerker voor hetzelfde vergrijp.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_147804891
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 15:42 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Daarom ben ik ook een groot tegenstander van geldstraffen. Neem iemand tijd af. Tijd die hij spendeert om te leren waarom bij die straf ondergaat. Dat is in feite ook inkomensafhankelijk straffen omdat de arts die door rood rijdt zo meer inkomsten misloopt dan de magazijnmedewerker voor hetzelfde vergrijp.
Geldstraffen leveren geld op. Gevangenis straffen kosten geld.
Felix
pi_147808393
quote:

[..]

Mwoah, die magazijnmedewerker is waarschijnlijk zijn baan kwijt. Ik weet niet wie uiteindelijk financieel het meest in het nadeel is.

In wezen is wat jij hier voorstelt hoe de boetes in bijvoorbeeld Finland werken. Je krijgt een boete van een X aantal dagen. Dat wordt dan op basis van het inkomen en nog wat andere factoren omgerekend naar een bepaald bedrag.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_147811093
quote:

[..]

Maar wat ik je al eerder vroeg: om iemand die cursus te laten volgen zal je diegene toch ook geld moeten laten afnemen? Zo'n cursus is vandaag de dag ook nog aardig duur.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
  maandag 22 december 2014 @ 08:36:25 #159
379943 Paper_Tiger
pi_147833353
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:38 schreef keste010 het volgende:

[..]

Maar wat ik je al eerder vroeg: om iemand die cursus te laten volgen zal je diegene toch ook geld moeten laten afnemen? Zo'n cursus is vandaag de dag ook nog aardig duur.
Het lijkt me billijk dat de cursist betaald.
  maandag 22 december 2014 @ 08:38:12 #160
379943 Paper_Tiger
pi_147833363
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 17:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mwoah, die magazijnmedewerker is waarschijnlijk zijn baan kwijt. Ik weet niet wie uiteindelijk financieel het meest in het nadeel is.

In wezen is wat jij hier voorstelt hoe de boetes in bijvoorbeeld Finland werken. Je krijgt een boete van een X aantal dagen. Dat wordt dan op basis van het inkomen en nog wat andere factoren omgerekend naar een bepaald bedrag.
Ook dat vind ik een slecht systeem. Tenminste als het de doelstelling is om bepaald gedrag om te buigen. Geld afpakken levert een leuke som op voor de staat maar is in feite een verkapte belasting of een beprijzing van bepaalde overtredingen.
pi_147837677
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 08:36 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het lijkt me billijk dat de cursist betaald.
Maar dan blijft het systeem dus hetzelfde, enkel je pakt naast geld ook nog tijd van de overtreder af en geeft hem/haar een verplichte cursus waar diegene wellicht helemaal niets aan heeft. Ik dacht dat het jou voornamelijk er om ging dat iemand geen geld afgepakt zou worden?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
  maandag 22 december 2014 @ 12:33:34 #162
379943 Paper_Tiger
pi_147838171
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:16 schreef keste010 het volgende:

[..]

Maar dan blijft het systeem dus hetzelfde, enkel je pakt naast geld ook nog tijd van de overtreder af en geeft hem/haar een verplichte cursus waar diegene wellicht helemaal niets aan heeft. Ik dacht dat het jou voornamelijk er om ging dat iemand geen geld afgepakt zou worden?
Straffen dient een doel te dienen anders dan makkelijk gratis geld voor de overheid.
pi_147838697
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 12:33 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Straffen dient een doel te dienen anders dan makkelijk gratis geld voor de overheid.
Je draait er om heen. Je hebt een probleem tegen geld afpakken als straf, maar vervolgens is de straf die jij men oplegt hetzelfde + het kost hen nog tijd en ze moeten verplicht bij een cursus aanwezig zijn.

Je wilt men dus eigenlijk een zwaardere straf opleggen enkel uit jouw argwaan jegens de overheid? Ik denk dat veel mensen liever een boete aftikken.
  maandag 22 december 2014 @ 13:56:49 #164
45206 Pietverdriet
pi_147840772
Doel van een straf moet afschrikking en wraking zijn, niet inkomsten genereren voor de overheid. Ergo, een puntenrijbewijs is veel beter en eerlijker dan een al dan niet inkomsten afhankelijke boete. Verder is de pakkans veel belangrijker dan de hardheid van de straf.
pi_147841973
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Doel van een straf moet afschrikking en wraking zijn, niet inkomsten genereren voor de overheid. Ergo, een puntenrijbewijs is veel beter en eerlijker dan een al dan niet inkomsten afhankelijke boete. Verder is de pakkans veel belangrijker dan de hardheid van de straf.
Ik denk maar eens als ik iemand met een stel puntenrijbewijs het rijbewijs afneem kan hem of haar wel in de toekomst niet meer -melken-. LOL.
  maandag 22 december 2014 @ 14:38:37 #166
45206 Pietverdriet
pi_147842110
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:34 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik denk maar eens als ik iemand met een stel puntenrijbewijs het rijbewijs afneem kan hem of haar wel in de toekomst niet meer -melken-. LOL.
Iemand die teveel punten verzameld uit het verkeer trekken komt de verkeersveiligheid meer ten goede dan flitsen voor een paar KM te snel rijden en die een boete geven.
pi_147842231
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iemand die teveel punten verzameld uit het verkeer trekken komt de verkeersveiligheid meer ten goede dan flitsen voor een paar KM te snel rijden en die een boete geven.
Ik geloof dat ik het al aangaf puntensysteem, alleen voor rood licht max punten vind ik wat absurd!
Terwijl het misschien al gezien kan worden als poging tot denk ik me.
Als de lichten hier ook zouden werken als in dat land zou ik er geen problemen mee hebben trouwens.
Terwijl ik er de laatste tijd vrijwel niet kom, en als het vignet komt in dat land moet ik dat ook maar gaan mijden ook vind ik!
En ik woon om en nabij het drielandenpunt trouwens!

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2014 14:43:06 ]
  maandag 22 december 2014 @ 14:43:55 #168
45206 Pietverdriet
pi_147842305
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:41 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik het al aangaf puntensysteem, alleen voor rood licht max punten vind ik wat absurd!
Terwijl het misschien al gezien kan worden als poging tot denk ik me.
Als de lichten hier ook zouden werken als in dat land zou ik er geen problemen mee hebben trouwens.
Terwijl ik er de laatste tijd vrijwel niet kom, en als het vignet komt in dat land moet ik dat ook maar gaan mijden ook vind ik!
Ik zie in D in tegenstelling tot in NL vrijwel nooit iemand door rood rijden, in NL bijna dagelijks
pi_147842451
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zie in D in tegenstelling tot in NL vrijwel nooit iemand door rood rijden, in NL bijna dagelijks
Klopt maar de lichten werken er toch anders is het niet?
Hier staat b.v een licht op oranje en gaat meteen over op rood, ik heb een keer geremd omdat ik de lichten kon in Ned. Noodrem dus!
Komt van veraf eentje aan en die knalt me toch nog achterop, ik heb nog geprobeert door te trekken, maar had hem gelukkig al vrij staan.
Maar reageer een op de werking van de verkeerslichten in D tegenover N graag!
  maandag 22 december 2014 @ 14:49:20 #170
45206 Pietverdriet
pi_147842530
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 14:47 schreef john2406 het volgende:

[..]

Klopt maar de lichten werken er toch anders is het niet?
Hier staat b.v een licht op oranje en gaat meteen over op rood, ik heb een keer geremd omdat ik de lichten kon in Ned. Noodrem dus!
Komt van veraf eentje aan en die knalt me toch nog achterop, ik heb nog geprobeert door te trekken, maar had hem gelukkig al vrij staan.
Maar reageer een op de werking van de verkeerslichten in D tegenover N graag!
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld eigenlijk, enige verschil wat ik ken is dat er in D een oranje fase is tussen rood en groen, en in NL niet
pi_147842635
Er zijn hier kruispunten daar staat het nog geen seconde op oranje dat bedoel ik dus, tevens dat kruispunt waar ik het over heb gaat naar die seconde op rood en meteen heeft van rechts groen.
Heb zoiets in D nog nooit meegemaakt, maar zoals geschreven ik kom er niet veel meer behalve voor een volle tank, af en toe Belg tanken en boodschappen.
pi_147846271
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit je met een puntenrijbewijs niet met het nadeel dat je alleen maar harde overtredingen pakt maar de kleine ergernissen (die toch zeker ook wel de moeite waard zijn om aan te pakken) grotendeels ongemoeid laat?
  maandag 22 december 2014 @ 16:46:36 #173
45206 Pietverdriet
pi_147846939
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Zit je met een puntenrijbewijs niet met het nadeel dat je alleen maar harde overtredingen pakt maar de kleine ergernissen (die toch zeker ook wel de moeite waard zijn om aan te pakken) grotendeels ongemoeid laat?
Zoals?
pi_147847150
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals?
Op dit moment kun je voor deze overtredingen punten krijgen:

quote:
U kunt strafpunten krijgen als:

- u gevaar of hinder veroorzaakt in het verkeer;
- u een verkeersongeval veroorzaakt, waardoor een ander is gedood of zwaar lichamelijk letsel is toegebracht;
- u bumperkleeft bij een snelheid van meer dan 80 kilometer per uur;
- u op autosnelwegen meer dan 40 kilometer per uur harder rijdt dan is toegestaan. Of op andere wegen meer dan 30 kilometer per uur harder rijdt dan is toegestaan;
- u de verkeersregels niet goed naleeft, waardoor een aanrijding met lichamelijk letsel of materiële schade is ontstaan.
Daar zit dus die idioot die in de binnenstad 5cm van je achterbumper zit omdat hij per sé 65 wil rijden niet bij. Of degene die keer op keer weigert om voorrang te verlenen bij zebrapaden. Of de persoon die een weg compleet blokkeert omdat hij bij het uitladen van zijn auto weigert om die om de hoek op een parkeerplaats te zetten. etc. etc. etc.
pi_147847471
Ik vind het een uitstekend idee. Niets nivellerends aan. Een boete is er om te straffen. En voor een miljonair is 100 euro helemaal niks. Daarom moet het strafeffect omhoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')