Kijk dat wist ik ook niet, heb wel al gehoord dat een kennis van me een rijontzegging kreeg voor de duitse autobahn!quote:Op zondag 21 december 2014 09:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maakt niet uit, ook een Nederlander met een NL rijbewijs krijgt punten bij een verkeersovertreding en als het er genoeg zijn kan men je rijbewijs in D invorderen. Kortom, teveel punten en je roze lap is in D niet meer geldig.
Probeer ik de hele tijd, ik vraag om argumenten en onderbouwingquote:Op zondag 21 december 2014 14:05 schreef Tem het volgende:
Oke, genoeg gedraai om elkaar heen. Kunen we weer terug richting het onderwerp?
Maarja, schijnbaar werkt het niet of vindt de ander het niet nodig, dus om het dan iedere keer te herhalen heeft niet veel zin. Je kan iemand niet dwingen natuurlijk.quote:Op zondag 21 december 2014 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Probeer ik de hele tijd, ik vraag om argumenten en onderbouwing
Daarom ben ik ook een groot tegenstander van geldstraffen. Neem iemand tijd af. Tijd die hij spendeert om te leren waarom bij die straf ondergaat. Dat is in feite ook inkomensafhankelijk straffen omdat de arts die door rood rijdt zo meer inkomsten misloopt dan de magazijnmedewerker voor hetzelfde vergrijp.quote:Op zondag 21 december 2014 12:45 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan. Het idee dat een straf door iedereen op min of meer gelijkwaardige manier ervaren zou moeten worden zit natuurlijk wel wat in. Het staat alleen haaks op het idee dat iedereen voor de rechtbank gelijk is.
Geldstraffen leveren geld op. Gevangenis straffen kosten geld.quote:Op zondag 21 december 2014 15:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook een groot tegenstander van geldstraffen. Neem iemand tijd af. Tijd die hij spendeert om te leren waarom bij die straf ondergaat. Dat is in feite ook inkomensafhankelijk straffen omdat de arts die door rood rijdt zo meer inkomsten misloopt dan de magazijnmedewerker voor hetzelfde vergrijp.
Mwoah, die magazijnmedewerker is waarschijnlijk zijn baan kwijt. Ik weet niet wie uiteindelijk financieel het meest in het nadeel is.quote:Op zondag 21 december 2014 15:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook een groot tegenstander van geldstraffen. Neem iemand tijd af. Tijd die hij spendeert om te leren waarom bij die straf ondergaat. Dat is in feite ook inkomensafhankelijk straffen omdat de arts die door rood rijdt zo meer inkomsten misloopt dan de magazijnmedewerker voor hetzelfde vergrijp.
Maar wat ik je al eerder vroeg: om iemand die cursus te laten volgen zal je diegene toch ook geld moeten laten afnemen? Zo'n cursus is vandaag de dag ook nog aardig duur.quote:Op zondag 21 december 2014 15:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Daarom ben ik ook een groot tegenstander van geldstraffen. Neem iemand tijd af. Tijd die hij spendeert om te leren waarom bij die straf ondergaat. Dat is in feite ook inkomensafhankelijk straffen omdat de arts die door rood rijdt zo meer inkomsten misloopt dan de magazijnmedewerker voor hetzelfde vergrijp.
Het lijkt me billijk dat de cursist betaald.quote:Op zondag 21 december 2014 18:38 schreef keste010 het volgende:
[..]
Maar wat ik je al eerder vroeg: om iemand die cursus te laten volgen zal je diegene toch ook geld moeten laten afnemen? Zo'n cursus is vandaag de dag ook nog aardig duur.
Ook dat vind ik een slecht systeem. Tenminste als het de doelstelling is om bepaald gedrag om te buigen. Geld afpakken levert een leuke som op voor de staat maar is in feite een verkapte belasting of een beprijzing van bepaalde overtredingen.quote:Op zondag 21 december 2014 17:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, die magazijnmedewerker is waarschijnlijk zijn baan kwijt. Ik weet niet wie uiteindelijk financieel het meest in het nadeel is.
In wezen is wat jij hier voorstelt hoe de boetes in bijvoorbeeld Finland werken. Je krijgt een boete van een X aantal dagen. Dat wordt dan op basis van het inkomen en nog wat andere factoren omgerekend naar een bepaald bedrag.
Maar dan blijft het systeem dus hetzelfde, enkel je pakt naast geld ook nog tijd van de overtreder af en geeft hem/haar een verplichte cursus waar diegene wellicht helemaal niets aan heeft. Ik dacht dat het jou voornamelijk er om ging dat iemand geen geld afgepakt zou worden?quote:Op maandag 22 december 2014 08:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het lijkt me billijk dat de cursist betaald.
Straffen dient een doel te dienen anders dan makkelijk gratis geld voor de overheid.quote:Op maandag 22 december 2014 12:16 schreef keste010 het volgende:
[..]
Maar dan blijft het systeem dus hetzelfde, enkel je pakt naast geld ook nog tijd van de overtreder af en geeft hem/haar een verplichte cursus waar diegene wellicht helemaal niets aan heeft. Ik dacht dat het jou voornamelijk er om ging dat iemand geen geld afgepakt zou worden?
Je draait er om heen. Je hebt een probleem tegen geld afpakken als straf, maar vervolgens is de straf die jij men oplegt hetzelfde + het kost hen nog tijd en ze moeten verplicht bij een cursus aanwezig zijn.quote:Op maandag 22 december 2014 12:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Straffen dient een doel te dienen anders dan makkelijk gratis geld voor de overheid.
Ik denk maar eens als ik iemand met een stel puntenrijbewijs het rijbewijs afneem kan hem of haar wel in de toekomst niet meer -melken-. LOL.quote:Op maandag 22 december 2014 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Doel van een straf moet afschrikking en wraking zijn, niet inkomsten genereren voor de overheid. Ergo, een puntenrijbewijs is veel beter en eerlijker dan een al dan niet inkomsten afhankelijke boete. Verder is de pakkans veel belangrijker dan de hardheid van de straf.
Iemand die teveel punten verzameld uit het verkeer trekken komt de verkeersveiligheid meer ten goede dan flitsen voor een paar KM te snel rijden en die een boete geven.quote:Op maandag 22 december 2014 14:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik denk maar eens als ik iemand met een stel puntenrijbewijs het rijbewijs afneem kan hem of haar wel in de toekomst niet meer -melken-. LOL.
Ik geloof dat ik het al aangaf puntensysteem, alleen voor rood licht max punten vind ik wat absurd!quote:Op maandag 22 december 2014 14:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Iemand die teveel punten verzameld uit het verkeer trekken komt de verkeersveiligheid meer ten goede dan flitsen voor een paar KM te snel rijden en die een boete geven.
Ik zie in D in tegenstelling tot in NL vrijwel nooit iemand door rood rijden, in NL bijna dagelijksquote:Op maandag 22 december 2014 14:41 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik het al aangaf puntensysteem, alleen voor rood licht max punten vind ik wat absurd!
Terwijl het misschien al gezien kan worden als poging tot denk ik me.
Als de lichten hier ook zouden werken als in dat land zou ik er geen problemen mee hebben trouwens.
Terwijl ik er de laatste tijd vrijwel niet kom, en als het vignet komt in dat land moet ik dat ook maar gaan mijden ook vind ik!
Klopt maar de lichten werken er toch anders is het niet?quote:Op maandag 22 december 2014 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zie in D in tegenstelling tot in NL vrijwel nooit iemand door rood rijden, in NL bijna dagelijks
Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld eigenlijk, enige verschil wat ik ken is dat er in D een oranje fase is tussen rood en groen, en in NL nietquote:Op maandag 22 december 2014 14:47 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt maar de lichten werken er toch anders is het niet?
Hier staat b.v een licht op oranje en gaat meteen over op rood, ik heb een keer geremd omdat ik de lichten kon in Ned. Noodrem dus!
Komt van veraf eentje aan en die knalt me toch nog achterop, ik heb nog geprobeert door te trekken, maar had hem gelukkig al vrij staan.
Maar reageer een op de werking van de verkeerslichten in D tegenover N graag!
Zit je met een puntenrijbewijs niet met het nadeel dat je alleen maar harde overtredingen pakt maar de kleine ergernissen (die toch zeker ook wel de moeite waard zijn om aan te pakken) grotendeels ongemoeid laat?quote:Op maandag 22 december 2014 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Doel van een straf moet afschrikking en wraking zijn, niet inkomsten genereren voor de overheid. Ergo, een puntenrijbewijs is veel beter en eerlijker dan een al dan niet inkomsten afhankelijke boete. Verder is de pakkans veel belangrijker dan de hardheid van de straf.
Zoals?quote:Op maandag 22 december 2014 16:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zit je met een puntenrijbewijs niet met het nadeel dat je alleen maar harde overtredingen pakt maar de kleine ergernissen (die toch zeker ook wel de moeite waard zijn om aan te pakken) grotendeels ongemoeid laat?
Op dit moment kun je voor deze overtredingen punten krijgen:quote:
Daar zit dus die idioot die in de binnenstad 5cm van je achterbumper zit omdat hij per sé 65 wil rijden niet bij. Of degene die keer op keer weigert om voorrang te verlenen bij zebrapaden. Of de persoon die een weg compleet blokkeert omdat hij bij het uitladen van zijn auto weigert om die om de hoek op een parkeerplaats te zetten. etc. etc. etc.quote:U kunt strafpunten krijgen als:
- u gevaar of hinder veroorzaakt in het verkeer;
- u een verkeersongeval veroorzaakt, waardoor een ander is gedood of zwaar lichamelijk letsel is toegebracht;
- u bumperkleeft bij een snelheid van meer dan 80 kilometer per uur;
- u op autosnelwegen meer dan 40 kilometer per uur harder rijdt dan is toegestaan. Of op andere wegen meer dan 30 kilometer per uur harder rijdt dan is toegestaan;
- u de verkeersregels niet goed naleeft, waardoor een aanrijding met lichamelijk letsel of materiële schade is ontstaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |