Pietverdriet is het levende voorbeeld dat zelfs de grootste zuurpruim met kerst niet opvrolijktquote:Op vrijdag 26 december 2014 00:09 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zie post #216 voor zijn bedoelingen.
Je hebt je m.i. teveel vastgebeten in dat "argument" dingetje. Dat schiet niet erg op zo.
Ik wil deze icoon op geen enkele manier afvallen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:20 schreef keste010 het volgende:
[..]
Pietverdriet is het levende voorbeeld dat zelfs de grootste zuurpruim met kerst niet opvrolijkt
Mij persoonlijk blijven aanvallen maakt je gebrek aan onderbouwing en het niet kunnen onderscheiden tussen je mening en argumenten niet goed.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:20 schreef keste010 het volgende:
[..]
Pietverdriet is het levende voorbeeld dat zelfs de grootste zuurpruim met kerst niet opvrolijkt
Keste is niet zo goed in debatten. Wel in zwartmakerij.quote:Op vrijdag 26 december 2014 09:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mij persoonlijk blijven aanvallen maakt je gebrek aan onderbouwing en het niet kunnen onderscheiden tussen je mening en argumenten niet goed.
Dank je wel. Leuk om te horen.quote:Op vrijdag 26 december 2014 00:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik wil deze icoon op geen enkele manier afvallen.
Maar dit is een uitstekend topic, en je schrijft goed vind ik.
Het is wat storend inderdaad dat "men" niet goed leest (of het niet wil weten) en steeds met hetzelfde komt.
Dit, inderdaad. Los van meer tijd, kost een uitkeringstrekker per uur minder, en moet dus langer zitten. Zijn tijd is immers minder kostbaar.quote:Op zaterdag 20 december 2014 10:16 schreef Janneke141 het volgende:
Ik vind het goed, maar dan wel twee kanten op. Als we mensen met meer geld hogere boetes gaan opleggen omdat ze meer geld hebben, dan gaan we ook uitkeringstrekkers hogere gevangenisstraffen opleggen omdat ze meer tijd hebben.
Niet echt. Bij 'net te laat' heb je ook al een oranje stoplicht genegeert waarvoor je ook behoort te stoppen. Het vaak gehoorde 'ja maar het was vers rood' is mijns inziens geen enkel excuus. Daarvoor heb ik iets te vaak moeten remmen voor mensen die nog even rood wilden meepakken...quote:Op zaterdag 20 december 2014 16:55 schreef raptorix het volgende:
Niet inkomensafhankelijk, maar wel incrementeel en in proportie, zelf rijd ik geen auto maar als je hoort wat voor boete je krijgt voor rood licht dan is dat behoorlijk hoog, er is nogal een enorm verschil of je door een rood licht heen rijd omdat je net iets te laat bent, of dat je op een druk kruispunt vol door rood rijd en daarmee bijvoorbeeld voetgangers in gevaar brengt.
Dat is inderdaad een bekende. Zelfs het verschil in remweg tussen 50 en 60 is vaak niet bekend... Als je met 50 net op tijd stil had gestaan, is het met 60 aanzienlijk meer dan het 'kusje met de bumper' wat velen dan verwachten.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Over verkeers skills moeten we het maar niet hebben, de meeste bestuurders overschatten hun stuurmanskunsten nogal, ik heb hier op FOK al 30 keer een discussie gehad over hard rijden wanneer het rustig is, de meeste hebben werkelijk geen idee wat de remweg is met 180 KM per uur, laat staan boven de 200.
Alleen als je je punten al bijna verbruikt hebt. Er staan 1 a 2 punten voor, van de 8 die je er kwijt mag raken.quote:Op zaterdag 20 december 2014 18:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Puntenrijbewijs met gestaffeld punten naar mate het delict ernstiger wordt, hier in D ben je je rijbewijs kwijt als je door rood rijdt
Eens. Dat gezegd is het puntenrijbewijs ook niet vrij van problemen. Een dramatische maar weinig rijdende bestuurder (laten we zeggen: de stereotype oma) loopt een lager risico haar rijbewijs kwijt te raken dan de veelrijder die af en toe een fractie te hard rijdt.quote:Op maandag 22 december 2014 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Doel van een straf moet afschrikking en wraking zijn, niet inkomsten genereren voor de overheid. Ergo, een puntenrijbewijs is veel beter en eerlijker dan een al dan niet inkomsten afhankelijke boete. Verder is de pakkans veel belangrijker dan de hardheid van de straf.
Gezien het feit dat ik vanaf het begin dat jij hier topics aan kwam maken ondanks je bizar zwakke argumentatie ongeveer de enige was die nog serieus op je posts reageerde vind ik dit overigens wel een uiterst trieste reactie. Overigens een reactie van iemand die zelf stelt dat anderen niet goed in debatten zijn, maar zodra ik desgevraagd de onderzoeken bij mijn argumenten noemen ineens nergens meer te bekennen is.quote:Op vrijdag 26 december 2014 10:54 schreef FelixDB het volgende:
[..]
Keste is niet zo goed in debatten. Wel in zwartmakerij.
Ik hoop dat zwarte piet niet verboden voor je wordt keste anders zit je dadelijk nog zonder werk.
Een fractie te hard rijden zijn volgens mij geen punten, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 26 december 2014 14:57 schreef ijdod het volgende:
[..]
Niet echt. Bij 'net te laat' heb je ook al een oranje stoplicht genegeert waarvoor je ook behoort te stoppen. Het vaak gehoorde 'ja maar het was vers rood' is mijns inziens geen enkel excuus. Daarvoor heb ik iets te vaak moeten remmen voor mensen die nog even rood wilden meepakken...
Persoonlijk vind ik door rood een vrij zware overtreding, die in verhouding tot bepaalde snelheidovertredingen (bv 's nachts 20 km te hard op de snelweg) vrij licht bestraft wordt.
[..]
Dat is inderdaad een bekende. Zelfs het verschil in remweg tussen 50 en 60 is vaak niet bekend... Als je met 50 net op tijd stil had gestaan, is het met 60 aanzienlijk meer dan het 'kusje met de bumper' wat velen dan verwachten.
[..]
Alleen als je je punten al bijna verbruikt hebt. Er staan 1 a 2 punten voor, van de 8 die je er kwijt mag raken.
[..]
Eens. Dat gezegd is het puntenrijbewijs ook niet vrij van problemen. Een dramatische maar weinig rijdende bestuurder (laten we zeggen: de stereotype oma) loopt een lager risico haar rijbewijs kwijt te raken dan de veelrijder die af en toe een fractie te hard rijdt.
Ik heb een aanzienlijk deel van uw bron gelezen. Nog steeds ben ik niet van mening veranderd.quote:Op vrijdag 26 december 2014 21:53 schreef keste010 het volgende:
[..]
Gezien het feit dat ik vanaf het begin dat jij hier topics aan kwam maken ondanks je bizar zwakke argumentatie ongeveer de enige was die nog serieus op je posts reageerde vind ik dit overigens wel een uiterst trieste reactie. Overigens een reactie van iemand die zelf stelt dat anderen niet goed in debatten zijn, maar zodra ik desgevraagd de onderzoeken bij mijn argumenten noemen ineens nergens meer te bekennen is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |