Sara! Lekker doorgaan dus!quote:Op maandag 22 december 2014 14:16 schreef Sara82 het volgende:
Nou, ik ben er over uit, denk ik. Waarschijnlijk heb ik mijn eisprong niet gemist, want dan had ik nu zo onderhand wel pijn aan mijn tieten gehad.![]()
Dus we sproeien vrolijk verder over de stokjes! Wel jammer dat mijn nod nu niet meer met oud&nieuw is, en ik niet meer op mijn 32e moeder kan worden. Maar ach. Game on.
Ik snap je keuze maar ik ga je wel missen! Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat 2015 een beter jaar voor jullie zal wordenquote:Op maandag 22 december 2014 00:12 schreef Cygne het volgende:
Sterkte lieve moppert.![]()
Ik ga een tijdje stoppen met hier meelezen en posten. Het voelt voor mij niet echt meer als wachten op een streepje maar meer als wachten op een goede uitslag van een vruchtwaterpunctie, een streepje zegt bij mij niks meer, voor mijn gevoel.
Ik zal de 13e (toch?) aan je denken. Sterkte de komende tijd en ik hoop ergens een keer een update te lezen.quote:Op maandag 22 december 2014 00:12 schreef Cygne het volgende:
Sterkte lieve moppert.![]()
Ik ga een tijdje stoppen met hier meelezen en posten. Het voelt voor mij niet echt meer als wachten op een streepje maar meer als wachten op een goede uitslag van een vruchtwaterpunctie, een streepje zegt bij mij niks meer, voor mijn gevoel.
Is geen probleem denk ik? De alcohol vervliegt toch?quote:Op maandag 22 december 2014 18:07 schreef Jagärtrut het volgende:
argh, kaasfondue bij de schoonouders, waar een halve liter wijn in de kaas gaat. Maar gewoon eten, denk ik.....Lastig zeg, dat eten aanpassen voordat je uberhaupt zwanger bent...
pas na een uur verdampt 75 procent, geloof ik.quote:Op maandag 22 december 2014 18:13 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Is geen probleem denk ik? De alcohol vervliegt toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Wij deden het andersom.quote:Op maandag 22 december 2014 18:20 schreef JantinaGr het volgende:
Laat jullie partner tijdens de kerst en oud & nieuw ook alcohol staan?
Want ik lees dat veel vrouwen hier geen alcohol (meer) drinken, maar het alcoholgebruik van de man heeft natuurlijk ook invloed...
De mijne drinkt in elk geval wel.
Ik duim voor je!quote:Op maandag 22 december 2014 21:47 schreef Sethiwe het volgende:
Joycie sterkte, is ook wel veel slecht nieuws in korte tijd![]()
Best een voordeel dat ik al jaren geen alcohol drink. Vriend drinkt wel en laat het ook niet staan met oud en nieuw.
Ik ga van de week ook maar testen, heb wat kwaaltjes die ik van vorige zwangerschap ken. Ken het ook van het wachtbankje, dus het zegt helemaal niets. Maar zit nu op dag 50, heb een onregelmatige cyclus en zolang is die afgelopen jaar nog niet geweest. Weet nog van de vorige keer dat het hielp, dat als ik negatief testte, dat ik vlak daarna ongesteld werd
wat heeft een mooie eisprong met alcohol te maken? Er is absoluut onderzoek dat aantoont dat alcohol drinken, bij vrouw en man de fertiliteit beinvloedt.quote:Op maandag 22 december 2014 20:52 schreef Lushes het volgende:
[..]
Wij deden het andersom.
Ik dronk gewoon lekker een wijntje toen ik met de pil stopte. Mijn vriend is 3 maanden voor conceptie al gestopt met roken en drinken.
Ik pas toen ik een positieve test in handen had.
Nu was het bij ons meteen raak, dus ik heb gelukkig geen doorzakavondjes gehad tussen conceptie en de positieve test in.
Een normale, gematigde manier van drinken is geen issue als je gewoon een mooie eisprong hebt en je verder gezond bent, qua effect op de fertiliteit.
Wel lijkt flink alcoholgebruik tijdens conceptie het dna te kunnen beschadigen, dus dat is iets wat je mee moet nemen in je overweging.
Het is allemaal vrij onduidelijk en geen absolute wetenschap.
Je moet vooral doen waar JIJ je goed bij voelt, met de kennis die je van je eigen lichaam hebt.
Wat dat betreft verschillen zelfs de deskundigen van mening, dus ik ben zelf nooit geneigd geweest om alles zomaar aan te nemen.
Ah jawel! Toe nou! Ik had mezelf net geīnstalleerd op de bank met een goed glas wijn om de zoveelste herhaling te zien!quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:36 schreef Hilzillah het volgende:
Dudes.. We gaan de discussie toch niet opnieuw voeren? Het is 'pas' 2 topics geleden. Wacht daar nog een topic of 20 mee asteblief
Ja halloooo ik had net mn popcorn gepoft..quote:Op dinsdag 23 december 2014 01:36 schreef Hilzillah het volgende:
Dudes.. We gaan de discussie toch niet opnieuw voeren? Het is 'pas' 2 topics geleden. Wacht daar nog een topic of 20 mee asteblief
quote:Op dinsdag 23 december 2014 07:17 schreef J0ycie88 het volgende:
Neee, doe zon discussie eens een keer als ik vrij ben en tijd heb om het live te volgen
Veels te koud buiten. Laten we de discussie bewaren tot het weer mooi weer is dan ga ik in mijn opblaas zwembad liggen. Met een cocktail met een parapluutje erinquote:Op dinsdag 23 december 2014 08:12 schreef Sara82 het volgende:
[..]Partypooper.
*klapt tuinstoel weer in en loopt met de thermosfles gluhwein en zak croky onder de arm teleurgesteld naar binnen.*
Ja hč... Net als de eerste herfstige blaadjes gaan vallen!quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:13 schreef Daui het volgende:
StommeHillz!
Kinderen die in oktober zijn geboren zijn het allerleukst dus maar beter dat je een maand overslaat.
Is het niet vroeg voor je NOD? Ik moet nog wachten tot 29 decemberquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:29 schreef Hilzillah het volgende:
[..]
Ja hč... Net als de eerste herfstige blaadjes gaan vallen!
Dat klinkt goed!quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:23 schreef Daui het volgende:
[..]
Veels te koud buiten. Laten we de discussie bewaren tot het weer mooi weer is dan ga ik in mijn opblaas zwembad liggen. Met een cocktail met een parapluutje erin
he bah!!quote:Op dinsdag 23 december 2014 08:47 schreef Hilzillah het volgende:
BloedJammer. Wel mooi op tijd. Dus na opgewekte menstruatie werkt het allemaal weer goed.
quote:Op maandag 22 december 2014 19:51 schreef J0ycie88 het volgende:
Hay dames!
Ik wilde een bijleespost maken, maar daar heb ik ff de puf niet voor. Dus ik pik er wat dingen uit..
Allereerst Moppert, sterkte! Klinkt allemaal erg heftig. En idd stress doet zoveel met je cyclus!
Cygne, wat jammer dat je dit besluit heb genomen. Maar wel volledig te begrijpen! Ik hoop dat er voor jou snel duidelijk komt en je wat rust kunt vinden. En wanneer je dat heb hoop ik dat je zwanger mag raken van een heel gezond kindje!
Sara en Silver, hoe gezellig me het ook lijkt die groepskorting hoop ik dat het niet nodig is. En jullie, maar ook ik, snel zwanger mogen raken. Hopen dat 2015 een vruchtbaar jaar is!
Ik ben in juli al een keer bij de HA geweest, dus ze is op de hoogte van de kinderwens, het stoppen met de pil en de lange onregelmatige cyclus en dat is wel heel fijn. Bij een bezoek om andere reden vraagt ze er ook naar en houd ze rekening met bijv. medicatie. Dus voor mij is de drempel ook niet zo hoog om nu een afspraak te maken.
Wel ben ik bang voor de dingen daarna. Ben erg bang dat mijn gewicht een bepalende factor gaan zijn als het om vervolgstappen gaat. Maar ja daar kan ik me nu heel druk om maken, maar dat heeft geen zin.
Verder gaat het hier redelijk. Druk en er spelen best wat dingen die mijn emotioneel erg raken (wat ook niet bevorderlijk is voor de cyclus).
Even in een spoiler ivm herkenbaarheid..Joycie, ik vind het niet raar hoor. Ik kan me voorstellen dat jij je rot voeltSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ik hoop dat je ondanks dit toch een beetje kan genieten van de feestdagen..
Wel fijn dat je HA op de hoogte is en er rekening mee houdt qua voorschrijvingen.
Ellendequote:Op dinsdag 23 december 2014 08:47 schreef Hilzillah het volgende:
BloedJammer. Wel mooi op tijd. Dus na opgewekte menstruatie werkt het allemaal weer goed.
Mijnes was iets eerder dan jouwnes. Dus ben wel een paar dagen te vroeg ja.quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:30 schreef Daui het volgende:
[..]
Is het niet vroeg voor je NOD? Ik moet nog wachten tot 29 december
Nu is mijn ei altijd laat maar toch
Waarom MOET dat?quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:53 schreef Barreltje het volgende:
Uit verveling aan het posten kaptein?
Hier nog nagels over.. eigenlijk is de laatste tijd omgevlogen..
Wel gek als het morgen raak is.. dan moet ik het meteen de hele familie (3 tantes, 1 oom, nichtjes, ouders, zusje..)vertellen.. weet niet of ik daar dan al aan toe ben..
Haha, ook ja. Weinig te doen nog op werk. Maar ik vergeet ook vaak op t moment dat ik op 'invoeren' druk dat ik nog meer wil zeggen. Oh well..quote:Op dinsdag 23 december 2014 10:53 schreef Barreltje het volgende:
Uit verveling aan het posten kaptein?
Hier nog nagels over.. eigenlijk is de laatste tijd omgevlogen..
Wel gek als het morgen raak is.. dan moet ik het meteen de hele familie (3 tantes, 1 oom, nichtjes, ouders, zusje..)vertellen.. weet niet of ik daar dan al aan toe ben..
Ik was wel benieuwd of Lushes er nog zo over dachtquote:Op dinsdag 23 december 2014 01:36 schreef Hilzillah het volgende:
Misschien kan je beter een DM sturen ipv het weer zo in het topic te zettenquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:39 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik was wel benieuwd of Lushes er nog zo over dachtMaar je hebt gelijk, hele discussies hoeven ook weer niet.
Verder weinig te melden, dag 24 inmiddels dus we wachten rustig af verder
Truequote:Op dinsdag 23 december 2014 11:46 schreef Dottey het volgende:
[..]
Misschien kan je beter een DM sturen ipv het weer zo in het topic te zetten
quote:Op dinsdag 23 december 2014 11:51 schreef Cygne het volgende:
Oh lieve meiden, ik kreeg een beetje traantjes van jullie lieve reacies.![]()
Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden van de afspraak bij de geneticus, of als ik wel een streepje plas (kunnen jullie extra hard duimen voor 'n plakkert). En natuurlijk als er hier streepjes geplast worden, dat zie ik natuurlijk wel via t update topic.![]()
Dikkevoor iedereen hier!
Dikkequote:Op dinsdag 23 december 2014 11:51 schreef Cygne het volgende:
Uiteraard zal ik jullie op de hoogte houden van de afspraak bij de geneticus, of als ik wel een streepje plas (kunnen jullie extra hard duimen voor 'n plakkert). En natuurlijk als er hier streepjes geplast worden, dat zie ik natuurlijk wel via t update topic.![]()
Dikkevoor iedereen hier!
van te voren je vader vertellen dat je niet wilt drinken? antibiotica, goede voornemens, veel gedronken gisteren, etc. etc.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:27 schreef Barreltje het volgende:
Dat MOET omdat er op zulke gelegenheden nogal veel alcohol genuttigd wordt.. en als er een streepje is dat wil ik niet meer drinken.. en ja.. dat valt op..
We zitten aan een lange tafel en bij elk gerecht (6) wordt er een andere wijn geschonken.. en mijn vader, de wijnschenker, is nogal fanatiek in het schenken.. een avond fris drinken valt op.. evenals het niet leeg drinken van je glas.. 1 optie is het omruilen van glazen met mn lief, maar het is gewoonte om niet naast je partner te zitten.. Pfftt. . Iemand nog tips?![]()
Dat soort etentjes kennen we hier gelukkig niet. Ik ben blij dat ze mij kennen als de zuipschuit, maar ook als diegene die wel vaker niks drinkt gelukkig.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:27 schreef Barreltje het volgende:
Dat MOET omdat er op zulke gelegenheden nogal veel alcohol genuttigd wordt.. en als er een streepje is dat wil ik niet meer drinken.. en ja.. dat valt op..
We zitten aan een lange tafel en bij elk gerecht (6) wordt er een andere wijn geschonken.. en mijn vader, de wijnschenker, is nogal fanatiek in het schenken.. een avond fris drinken valt op.. evenals het niet leeg drinken van je glas.. 1 optie is het omruilen van glazen met mn lief, maar het is gewoonte om niet naast je partner te zitten.. Pfftt. . Iemand nog tips?![]()
Kan beinvloeden bedoel je denk ik.quote:Op maandag 22 december 2014 23:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
wat heeft een mooie eisprong met alcohol te maken? Er is absoluut onderzoek dat aantoont dat alcohol drinken, bij vrouw en man de fertiliteit beinvloedt.
Cyg, succesquote:Op dinsdag 23 december 2014 11:51 schreef Cygne het volgende:
Dikkevoor iedereen hier!
afbellen?quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:27 schreef Barreltje het volgende:
Maar of die eisprong prima is weet je niet standaard, je kan niet naar binnen kijken.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:36 schreef Lushes het volgende:
Als jij een prima eisprong hebt en verder in goede conditie bent,
Dat klopt, maar dat is met alles in-en om een zwangerschap zo.quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:17 schreef Moppert het volgende:
[..]
Maar of die eisprong prima is weet je niet standaard, je kan niet naar binnen kijken.
Ik ben het hier wel mee eensquote:Op dinsdag 23 december 2014 16:35 schreef Lushes het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is met alles in-en om een zwangerschap zo.
Ik ageer hier zo tegen omdat ik nogal wat dames ken die moeite hebben (gehad) met *snel* zwanger worden en zichzelf van alles ontzeggen, denkend dat al die dingen van invloed zijn.
Die maanden en soms jaren compleet panisch deden over allerlei zaken, die uiteindelijk dus helemaal geen invloed hadden. Die werden er naast gefrustreerd ook nog eens best ongelukkig van.
In enkele gevallen werden de dames zwanger toen ze stopten met zo ontzettend freakerig doen en eindelijk eens ontspannen deden. Bij de andere dames bleek het gewoon een medisch verhaal waardoor het niet makkelijk ging.
Ik vind het ver gaan om de conclusie te trekken dat een diner met wijn je conceptie dwars zit, want als dat zo is dan ben ik een wandelend godswonder. En met mij nog velen.Bovendien is dat ook niet de conclusie uit de onderzoeken.
Natuurlijk moet iedereen hierin doen wat goed voelt, maar breng het niet als een gegeven waarbij het klinkt alsof je onvruchtbaar wordt van een glas wijn.
Dat is namelijk pertinente nonsens en ik vind het sneu als vrouwen hierdoor de indruk krijgen dat ze al van alles MOETEN uit angst iets fout te doen.
Misschien bekijk ik het wat nonchalant hoor, maar een zwangerschap moet je maar gegeven worden.
Het is niet de fout van je wijntje teveel tijdens een avond uit, je sigaret voor de sex of het eten van rauw vlees dat je niet zwanger raakt. Het is sowieso niet je fout. Punt.
zeg dat je aan de antibiotica zit en daar niet bij mag drinken?quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:27 schreef Barreltje het volgende:
Als je NOD nou voor kerst was hoefde je alleen maar een stokje met twee streepjes ingepakt onder de kerstboom te leggenquote:Op dinsdag 23 december 2014 10:33 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Ik zit vier dagen voor mijn nod!
* heeft geen nagels meer over
In de zwangerschap is het ook nogal logisch om wat voorzichtiger te zijn, maar pre-conceptie?quote:Op dinsdag 23 december 2014 16:50 schreef Moppert het volgende:
Ik laat de alcohol staan omdat ik dat wil, omdat de kans dat het zo is al genoeg is.
Maar ik ervaar dat niet als last. Ik vind het geen probleem om niet te drinken.
En om in de zwangerschap dingen te laten, ik ken iemand die zei ook dat het eten van rood vlees wel los zou lopen. Dat ging dus gruwelijk mis. Al is de kans nog zo klein in sommige gevallen is voor mij persoonlijk dan de kans te groot. Het is maar net voor jezelf hoe belangrijk dat is.
Mijn moeder weet dat de wens er is. De rest mag ze zelf invullenquote:Op dinsdag 23 december 2014 16:07 schreef Daui het volgende:
Weten jullie ouders wel of niet dat jullie bezig zijn met heel veel batsen?
Mijn mams weet het wel. Maar ze vraagt niet of het al gelukt is. Volgens mij denkt ze dat het nog wel even kan duren
Ik had dat inderdaad ook. Als mijn man een glaasje wijn nam, dan werd ik al echt onpasselijk van enkel de geurquote:Op dinsdag 23 december 2014 17:32 schreef Lushes het volgende:
De hormonen komen de laatste 2 weken echt door mijn oren en ik heb een gruwelijke afkeer gekregen van alles wat smaakt naar alcohol,
wat ging er gruwelijk mis? Dan weten we waar we op moeten letten als je het deeltquote:Op dinsdag 23 december 2014 16:50 schreef Moppert het volgende:
Ik laat de alcohol staan omdat ik dat wil, omdat de kans dat het zo is al genoeg is.
Maar ik ervaar dat niet als last. Ik vind het geen probleem om niet te drinken.
En om in de zwangerschap dingen te laten, ik ken iemand die zei ook dat het eten van rood vlees wel los zou lopen. Dat ging dus gruwelijk mis. Al is de kans nog zo klein in sommige gevallen is voor mij persoonlijk dan de kans te groot. Het is maar net voor jezelf hoe belangrijk dat is.
Tegen mijn voornemens in ga ik er toch even op inquote:Op dinsdag 23 december 2014 16:35 schreef Lushes het volgende:
Die maanden en soms jaren compleet panisch deden over allerlei zaken, die uiteindelijk dus helemaal geen invloed hadden. Die werden er naast gefrustreerd ook nog eens best ongelukkig van.
Dat niet alleen, maar ik vertel over de ervaring van dames in mijn omgeving. Die dus wel baalden dat ze niet zwanger werden en er werkelijk alles tot in detail voor hebben gelaten. Wat uiteindelijk een nutteloze exercitie bleek.quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:32 schreef LadyBlack het volgende:
Potver, ik lees nu verder terug en lees dat de discussie al afgesloten was![]()
Sorry!!
ik snap wat je bedoelt maar kan ook niet tegen van die halve berichten. Als het iets is wat ik kan doen om het te voorkomen wil ik het wel weten namelijk, mag ook onder spoilertagquote:Op dinsdag 23 december 2014 22:24 schreef Daui het volgende:
Ik duim voor de testers!
Mogen de gruwelijke verhalen achterwege blijven? Alsjeblieft?
Jezus wat een passief aggressief gevis.quote:Op dinsdag 23 december 2014 22:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik snap wat je bedoelt maar kan ook niet tegen van die halve berichten. Als het iets is wat ik kan doen om het te voorkomen wil ik het wel weten namelijk, mag ook onder spoilertag
quote:
quote:
Sorry Hillzquote:Op woensdag 24 december 2014 10:11 schreef Hilzillah het volgende:
Geen streepjes. Maar ben een beetje klaar met dat geouwehoer over wel/geen alcohol. Nu weet ik dat het een forum is, discussievoeren er gewoon bij hoort. Maar dat lelijk doen tegen elkaar vind ik hier niet leuk.
Niemand doet hier lelijk tegen elkaar, volgens mij? Maar iedereen heeft zo z'n eigen mening en een forum is toch juist om deze met elkaar te delen en dit is een typisch onderwerp waar de meningen over verschillen, en dat is ook helemaal niet erg.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:11 schreef Hilzillah het volgende:
Geen streepjes. Maar ben een beetje klaar met dat geouwehoer over wel/geen alcohol. Nu weet ik dat het een forum is, discussievoeren er gewoon bij hoort. Maar dat lelijk doen tegen elkaar vind ik hier niet leuk.
Hier ben ik het wel een beetje mee eens.quote:Op woensdag 24 december 2014 10:11 schreef Hilzillah het volgende:
quote:Op woensdag 24 december 2014 02:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Jezus wat een passief aggressief gevis.
Ik ken het verhaal niet maar je kunt uitgaan van ofwel een listeriabesmetting en (dus) miskraam of doodgeboren kindje (kan tot de laatste week misgaan als je zo'n besmetting dan oploopt), of toxoplasmose bij het kind en (dus) handicap/ziekte.
Ja sorry, ik zat aan de nachtvoeding na 2,5 uur slaap, wetende dat baby nog wel een half uur bezig zou zijn en dan twee uur later weer zou komenquote:Op woensdag 24 december 2014 10:59 schreef MaJo het volgende:
[..]Ik vind het juist passief iets droppen en er verder niet op ingaan. Hoe moet ik nu weten wat ze dan bedoelt? Ik meende het oprecht
![]()
En hilz niet weggaan hoor! Ik vind dat afbranden van elkaar wel meevallen, iedereen heeft gewoon een andere mening. Als men elkaar maar respecteert toch?
Ik vind het veel te gezellig met jou
zand eroverquote:Op woensdag 24 december 2014 11:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja sorry, ik zat aan de nachtvoeding na 2,5 uur slaap, wetende dat baby nog wel een half uur bezig zou zijn en dan twee uur later weer zou komen![]()
Beetje hormonaal, sorry.
wat zegt de test?quote:Op woensdag 24 december 2014 11:00 schreef Barreltje het volgende:
Ik kreeg gister van mij app een bericht: "morgen begint uw nieuwe cyclus"
En vandaag niks nada noppes. .
Dus 43-30-30-?
En 43 was na het uithalen van koper spiraaltje..
Dus....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |