Nee snap het ook niet. Zo groot is het plein niet dus dat zal snel vol raken. Hoop dat het geen chaos wordt doordat er honderdduizend mensen op Afrojack afkomen.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:24 schreef Tinos85 het volgende:
Ik snap echt niet dat ze het sluitfeest op het Houtplein doen en niet in de Hout op de locatie van bevrijdingspop bijvoorbeeld.
Ja naast de hele binnenstad vol met borden ''Niet parkeren i.v.m. Serious Request'' staat er ook eentje pal voor mijn voordeurquote:Op woensdag 17 december 2014 19:26 schreef nostra het volgende:
Erg benieuwd of ik mijn auto ook maar ergens kwijt kan vanaf morgen.
Gewoon maar niet meer werken dan.quote:Op woensdag 17 december 2014 19:28 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja naast de hele binnenstad vol met borden ''Niet parkeren i.v.m. Serious Request'' staat er ook eentje pal voor mijn voordeurDichtbij het Houtplein.
Ik snap er ook geen zak van. Het Houtplein staat echt zo vol..quote:Op woensdag 17 december 2014 19:24 schreef Tinos85 het volgende:
Ik snap echt niet dat ze het sluitfeest op het Houtplein doen en niet in de Hout op de locatie van bevrijdingspop bijvoorbeeld.
Dat is naar wat ik heb begrepen omdat ze de Hout niet 2 keer per jaar willen belasten, het park heeft tijd nodig om te herstellen. Er is ook al heel veel protest tegen één keer per jaar BP. Er wordt zelfs weleens geopperd om BP naar bijvoorbeeld de Waardepolder te verhuizen. (Veerplas)quote:Op woensdag 17 december 2014 19:24 schreef Tinos85 het volgende:
Hee daar fietste ik netquote:Op woensdag 17 december 2014 22:05 schreef Zon het volgende:
Webcammetje om te kijken of je er nog bij past.
www.haarlemmarketing.nl/servicelinks/webcam.html
Wie protesteert daartegen dan? Van die milieugekkies?quote:Op woensdag 17 december 2014 22:04 schreef Zon het volgende:
[..]
Dat is naar wat ik heb begrepen omdat ze de Hout niet 2 keer per jaar willen belasten, het park heeft tijd nodig om te herstellen. Er is ook al heel veel protest tegen één keer per jaar BP. Er wordt zelfs weleens geopperd om BP naar bijvoorbeeld de Waardepolder te verhuizen. (Veerplas)
Dat natuurlijk ook. Maar behalve een overzicht op wie er wel of niet bij kan is het best van groot belang om het spektakel enigszins in de gaten te kunnen houden i.v.m. eventuele verdachte personen dan wel gedragingen.quote:Op woensdag 17 december 2014 22:05 schreef Zon het volgende:
Webcammetje om te kijken of je er nog bij past.
www.haarlemmarketing.nl/servicelinks/webcam.html
Ik woonde er eerst tegenover. (Meester lotte laan) Was geweldig om een schone WC en koelkast vol met bier op 1 minuut loopafstand te hebbenquote:Op donderdag 18 december 2014 09:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Wie protesteert daartegen dan? Van die milieugekkies?Hier in de buurt vindt iedereen het erg tof. Overlast valt ook wel mee.
Idem, niet Meester Lottelaan maar een paar minuten verderop.quote:Op donderdag 18 december 2014 15:11 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik woonde er eerst tegenover. (Meester lotte laan) Was geweldig om een schone WC en koelkast vol met bier op 1 minuut loopafstand te hebben
Nee, het is echt om het gras en de bomen te beschermen. In de winter trap je alles stuk als je er met tienduizenden mensen overheen banjert. In het voorjaar / zomer ook, maar dan heeft het genoeg tijd en warmte om te herstellen. Nu gaat het stuk, met een beetje pech komt er vorst overheen, dat trekt het gras niet.quote:Op donderdag 18 december 2014 09:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Wie protesteert daartegen dan? Van die milieugekkies?Hier in de buurt vindt iedereen het erg tof. Overlast valt ook wel mee.
het staat wel op een vreemde plek, midden op de weg.quote:Op dinsdag 23 december 2014 15:59 schreef RacerDKB het volgende:
Dat podium op het Houtplein is best wel groter dan verwacht!
Verkeerschaos erdoor ook
Volgens mij is het om 20.00 afgelopen en begint dan het feest op het Houtplein.quote:Op woensdag 24 december 2014 17:10 schreef announcement het volgende:
Wanneer gaat het glazen huis weer open? Ben ivm vakantie en werk er nog niet toe gekomen om te gaan kijken, terwijl ik op loopafstand woon. Vanavond dan maar even kijken als dat nog kan![]()
De optredens op het Houtplein in Haarlem beginnen om 16:00 uur:quote:Op woensdag 24 december 2014 17:10 schreef announcement het volgende:
Wanneer gaat het glazen huis weer open? Ben ivm vakantie en werk er nog niet toe gekomen om te gaan kijken, terwijl ik op loopafstand woon. Vanavond dan maar even kijken als dat nog kan![]()
Nagoya aan het Spaarne heb ik een aantal keer gegeten en dat is zeer goed bevallen, verder heb ik veel goede dingen gehoord en gelezen over Kaneda aan het Houtplein maar die moet ik nog uitproberen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 00:56 schreef skit het volgende:
Kent er iemand een restaurant waar je lekkere sushi kan eten? Het liefst niet met een onbeperkt menu zoals Sumo.
Ja ik was al vergeten dat het er zo uit zagquote:Op zaterdag 14 februari 2015 01:28 schreef Tinos85 het volgende:
Wow zag het busstation er in 2009 nog zo uit? Ik heb net gevoel dat dat al veel langer geleden is.
Ja ik had het toevallig ook gezien omdat die politie en brandweer voor mijn huis scheurden. Volgens mij niks heel bijzonders, waarschijnlijk een auto-ongeluk waarbij de brandweer moest knippen. Kan het nog niet vinden bij Haarlems Dagblad of dichtbij.nlquote:Op zaterdag 14 februari 2015 11:53 schreef Skv het volgende:
Wat was er gisterennacht aan de hand op de Wagenweg? Fietste rond 2 uur naar huis en het stond er vol met politieauto's, brandweerwagens etc. Ter hoogte van die cirkel bij de Westerhoutstraat.
quote:01:30:39 14-02-15 melding PRIO 1 ONGEVAL BUITEN LETSEL WAGENWEG 152 HAARLEM [ 3030 ] urgentie spoed.
Wat versta je onder duur? Ben je opzoek naar iets, PM me anders je budget. Heb wat dingen lopen.quote:Op zondag 15 februari 2015 18:45 schreef Vaatwastablet het volgende:
Is een studio/appartement in het stadscentrum duur in Haarlem?
Mijn vorige studio in het centrum was 650. Dus inderdaad zoiets.quote:Op zondag 15 februari 2015 20:03 schreef announcement het volgende:
Ligt er aan wat je onder duur verstaat. Ze zijn er al vanaf 150.000 euro of 600 euro per maand denk ik.
Groot Traiteurslagersquote:Op donderdag 26 februari 2015 18:37 schreef Ethanolic het volgende:
Hey mensen, weet iemand een slager in Haarlem waar echt goede, rauwe, ongemarineerde spare-ribs is?
En ook in Bloemendaal zitten zij: http://www.traiteurslager(...)emendaal/welkom.htmlquote:
Maar dat was niet de vraag.quote:Op vrijdag 27 februari 2015 12:26 schreef golfer het volgende:
[..]
En ook in Bloemendaal zitten zij: http://www.traiteurslager(...)emendaal/welkom.html
Lammetjestocht?quote:Op maandag 6 april 2015 00:17 schreef RacerDKB het volgende:
Fucking zwerfglas overal in het centrum. Alsof ze in de winter met zout strooien en in de lente met glasscherven en kapotte bierflesjes.
In recente tijd twee keer een lekke fietsband gehad en haast elke keer als ik een stukje moet fietsen dan kom ik wel weer langs een hoopje glas. Net bij thuiskomst stond er ook een kapotte halve fles whiskey op straat; de andere helft lag er in scherven omheen. Maar even de goede burger geweest en het opgeruimd.
Is het recent erger geworden of ligt het aan mij?
Dat was het misschien vandaag deels maar voor de rest weet ik het niet danquote:
Koyt.quote:Op vrijdag 17 april 2015 12:44 schreef ShevaJB het volgende:
Haarlem is geweldig. en dat Jopen koiter oid bier is overheerlijk.
Er is kermis, dus er lopen wel meer groepen ongeregeld op het moment.quote:Op zaterdag 18 april 2015 07:44 schreef Houniet het volgende:
Ik ga hier alvast mijn excuses aanbieden. Ik keer terug in Haarlem, voor een vrijgezellenfeest. Als je vandaag of vannacht een grote groep ongeregeld tegenkomt op de Grote Markt dan zijn wij het.
Dan zit je niet heel erg noordelijk of welquote:Op vrijdag 17 april 2015 11:24 schreef no1uknow het volgende:
tvp, woon sinds eind januari in Noord als student-zijnde met twee huisgenoten tussen allemaal gezinnetjes, yuppen en oudjes
Neuh, vlakbij Kleverlaanquote:Op maandag 20 april 2015 14:14 schreef JochemP het volgende:
[..]
Dan zit je niet heel erg noordelijk of wel
MLquote:Op dinsdag 21 april 2015 01:38 schreef Skv het volgende:
Iemand een tip om goed te eten in Haarlem? Budget rond de 200 Euro voor 2 personen.
Anders truffels of Vis & koquote:Op dinsdag 21 april 2015 01:38 schreef Skv het volgende:
Iemand een tip om goed te eten in Haarlem? Budget rond de 200 Euro voor 2 personen.
Heb ik niet zulke hele goede verhalen over gehoord. Ratatouille, Vis & Co en Truffels idd wel. Zal eens even denken. Dank iig.quote:
ML is in potentie de beste keuken van Haarlem wat mij betreft.Helaas schieten ze volgens de verhalen ook wel eens uit de bocht. Dat blijkt ook uit de recensies.quote:Op dinsdag 21 april 2015 08:40 schreef Skv het volgende:
[..]
Heb ik niet zulke hele goede verhalen over gehoord. Ratatouille, Vis & Co en Truffels idd wel. Zal eens even denken. Dank iig.
Bord'Eau ga ik toevallig over twee weken weer eten maar dat ga je echt niet halen met je budget.quote:Op dinsdag 21 april 2015 10:51 schreef Skv het volgende:
Heb je misschien ook ervaring met L'Europe in Amsterdam? Vriend van me was daar wel enthousiast over, maar die was met 2 personen rond de 300 kwijt. Dat vind ik wel erg prijzig.
300 is wel haalbaar hoor, maar dan moet het wel echt wat toevoegen.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:28 schreef Godtje het volgende:
[..]
Bord'Eau ga ik toevallig over twee weken weer eten maar dat ga je echt niet halen met je budget.
Je zou daar ook voor een lunch kunnen gaan die zeer vriendelijk is geprijsd. Voorwaarde is wel dat het dus een lunch is en niet in het weekend. 3 gangen 48 euro.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:36 schreef Skv het volgende:
[..]
300 is wel haalbaar hoor, maar dan moet het wel echt wat toevoegen.
Kijk eens rond op onze site Heel veel Haarlemse recensies.quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:38 schreef Skv het volgende:
Het is geen wedstrijd om maar zo duur mogelijk uit eten te gaan. Heb van mijn baas 200 budget omdat een project goed liep, rest pas ik zelf bijquote:Op dinsdag 21 april 2015 12:45 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je zou daar ook voor een lunch kunnen gaan die zeer vriendelijk is geprijsd. Voorwaarde is wel dat het dus een lunch is en niet in het weekend. 3 gangen 48 euro.
De volle kaart start bij 108 euro voor 5 gangen ex drank.
Ken de prijs niet uit mijn hoofd maar dat is al snel 70 euro wijn erbij voor een arrangement of 2 flessen.
Dan eventueel nog koffie na? Dus 300 euro met twee dan zit je met mijn gebruik nogal krap.
Ciel Bleu in het okura zit je met zijn twee ook rond de 500.
Ik maak er ook geen wedstrijd van maar je vraagt eerst om een BMW en springt vervolgens naar een Bentley. Dan vertel ik even de bijbehorende prijs. En je springt van Haarlem naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd om maar zo duur mogelijk uit eten te gaan. Heb van mijn baas 200 budget omdat een project goed liep, rest pas ik zelf bijIk ga de kaart even in me opnemen en kijken of het me aanspreekt.
Je hebt gelijk hoor, maar 200 heb ik te besteden en iets meer uitgeven vind ik ook geen probleem. Woon zelf in Haarlem dus daar keek ik eerst naar; Amsterdam is om de hoek dus ook een goede optie.quote:Op dinsdag 21 april 2015 12:59 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik maak er ook geen wedstrijd van maar je vraagt eerst om een BMW en springt vervolgens naar een Bentley. Dan vertel ik even de bijbehorende prijs. En je springt van Haarlem naar Amsterdam.
In Amsterdam heb je wel even 100 keer meer opties.
Je kan bij truffels en Vis & ko prima eten naar waar voor je geld en dat past 'ruim' binnen budget.
Als je toch in Amsterdam wil kijken en je waar voor je geld wilt krijgen dan kan je ook kijken naar Le restaurant en Lastagequote:Op dinsdag 21 april 2015 13:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor, maar 200 heb ik te besteden en iets meer uitgeven vind ik ook geen probleem. Woon zelf in Haarlem dus daar keek ik eerst naar; Amsterdam is om de hoek dus ook een goede optie.
Okura gaat hem een niet worden; Bord'eau ziet er qua menu aardig uit: http://bordeau.nl/upload/Menu%20NL%20April%202015_31_11.pdf
Dank voor de tips. Met name Lastagne spreekt me zo op het oog wel aan. 73E voor 6 gangen is ook goed te doen. Wijnarrangement er bij en het blijft aardig binnen de perken.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:04 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je toch in Amsterdam wil kijken en je waar voor je geld wilt krijgen dan kan je ook kijken naar Le restaurant en Lastage
Lastage is op dat niveau ook echt mijn favoriet.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Dank voor de tips. Met name Lastagne spreekt me zo op het oog wel aan. 73E voor 6 gangen is ook goed te doen. Wijnarrangement er bij en het blijft aardig binnen de perken.
Mooi, mijn vriendin is niet mijn zakenpartner.quote:Op dinsdag 21 april 2015 13:09 schreef Godtje het volgende:
[..]
Lastage is op dat niveau ook echt mijn favoriet.![]()
Klein en intiem. Zou er niet zo snel met een zakenpartner heen gaan.
De Lindequote:Op woensdag 22 april 2015 23:51 schreef JochemP het volgende:
Je kan ook gewoon voor ¤14 onbeperkt spare-ribs eten op de Botermarkt
Achjoh, je vrouwtje verwennen doe je toch gewoon in bed, daar is geen duur diner voor nodigquote:Op donderdag 23 april 2015 08:15 schreef Skv het volgende:
Ook leuk, maar niet waar ik dit keer naar op zoek ben.
La Cucina di Georgia vond ik zelf ook zeer goed.quote:Op dinsdag 21 april 2015 01:38 schreef Skv het volgende:
Dan ga jij toch lekker met je vrouwtje spareribs vreten.quote:Op donderdag 23 april 2015 08:20 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Achjoh, je vrouwtje verwennen doe je toch gewoon in bed, daar is geen duur diner voor nodig
Staat ook op mijn lijstje! Dit keer wordt het Lastage..quote:Op donderdag 23 april 2015 08:51 schreef nostra het volgende:
[..]
La Cucina di Georgia vond ik zelf ook zeer goed.
Nadeel van Lastage is dat het een heel erg avondvullende 'voorstelling' is. Dat is wat Truffels in Haarlem ook altijd deed en nu op aanraden van de gasten vanaf is gestapt.quote:Op donderdag 23 april 2015 09:01 schreef Skv het volgende:
Staat ook op mijn lijstje! Dit keer wordt het Lastage..
Als ze intussen iets aan de bekleding van de stoelen en de prijzen hebben gedaan is het wel goed te doen.quote:Op donderdag 23 april 2015 08:51 schreef nostra het volgende:
[..]
La Cucina di Georgia vond ik zelf ook zeer goed.
Hangt nogal wat af van wat je neemt. Neem jij 3 gangen dan houden ze je niet de hele avond aan tafel omdat het leuk is.quote:Op donderdag 23 april 2015 12:11 schreef golfer het volgende:
[..]
Nadeel van Lastage is dat het een heel erg avondvullende 'voorstelling' is. Dat is wat Truffels in Haarlem ook altijd deed en nu op aanraden van de gasten vanaf is gestapt.
quote:Wij gaan uit van een avondvullend diner, mocht u op tijd weg willen,
geef dat dan even door aan de bediening.
Bij Truffels is het pas sinds een paar maanden mogelijk aan te geven hoeveel gangen je zilt hebben.quote:Op donderdag 23 april 2015 15:54 schreef Godtje het volgende:
Hangt nogal wat af van wat je neemt. Neem jij 3 gangen dan houden ze je niet de hele avond aan tafel omdat het leuk is.
Ja, en bij lastage niet. Die hebben al eeuwen gewoon vanaf 3 gangenquote:Op donderdag 23 april 2015 16:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Bij Truffels is het pas sinds een paar maanden mogelijk aan te geven hoeveel gangen je zilt hebben.
Daarvoor was het altijd standaard een avondvullende voorstelling met 6 gangen.
Nog even los van het feit dat je gewoon alleen een hoofdgerechtje kan doen.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:39 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ja, en bij lastage niet. Die hebben al eeuwen gewoon vanaf 3 gangen
Ik doe zes gangen met wijnarrangement. prima om niet na een uur weer buiten te staan imho.quote:Op donderdag 23 april 2015 16:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nog even los van het feit dat je gewoon alleen een hoofdgerechtje kan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |