abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 maart 2025 @ 20:53:50 #101
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_216940528
Lammetjesdag aan eigen succes ten onder. :s)
Logisch wel... Was de afgelopen jaren niet leuk meer. Bewust ook overgeslagen.

Er zijn plannen voor een herstart bij de Bockbiereditie. Maar dan wel beheersbaar.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_217104943
heeft iemand een tip om te kickboxen in Haarlem noord?
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 juni 2025 @ 20:43:21 #103
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_217955876
Was buurten bij het Houtfestival. Ik hou er wel van. Kleinschalig. Geen hekken. Alleen al 40 jaar hetzelfde. Dat is zowel positief als negatief te benaderen. Incluis die achterban. Alleen dit jaar een afgeschaalde editie.

Geen EK of WK. Mooi weer en volle bak. Alleen de afschaling qua eten en slechts één bar met vier rijen was nu net te weinig. Te lange rijen bij het bier.
Bijprogramma nog altijd hetzelfde. Capoeria, Drakendans enz. Prima.
Alleen qua artiesten geen verdwaalde artiest uit midden Azië of midden Afrika. Nu krijg je Hippe Gasten uit Brabant. Ze bouwen een feestje, maar niet echt Houtfestival zoals het heurt.
Het was al aangekondigd, maar de wereldmuziek is dit jaar de grote afwezige.
  zondag 15 juni 2025 @ 20:49:45 #104
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217956003
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2025 20:43 schreef borisz het volgende:
Was buurten bij het Houtfestival. Ik hou er wel van. Kleinschalig. Geen hekken. Alleen al 40 jaar hetzelfde. Dat is zowel positief als negatief te benaderen. Incluis die achterban. Alleen dit jaar een afgeschaalde editie.

Geen EK of WK. Mooi weer en volle bak. Alleen de afschaling qua eten en slechts één bar met vier rijen was nu net te weinig. Te lange rijen bij het bier.
Bijprogramma nog altijd hetzelfde. Capoeria, Drakendans enz. Prima.
Alleen qua artiesten geen verdwaalde artiest uit midden Azië of midden Afrika.
Reden waarom wij niet gegaan zijn.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 21 juni 2025 @ 13:03:17 #105
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218001618
Het Bisschop Bottemanneplein in Haarlem is vernieuwd én ingezegend

Een heuglijk mediafeitje dat zich gistermiddag afspeelde, oftewel de inzegening van een vernieuwd Bisschop Bottemanneplein onder de stralende zon.
Als rooms-katholieke Haarlemmers en tevens levensgenieters pur sang :Y) :9 hadden óók wij deze speciale en niet alledaagse gebeurtenis gaarne willen bijwonen, maar vanwege 'n geheel ander evenement kwam het daar niet van.

Het ontwerp dat hier wordt beschreven, en op enkele bomen na binnenkort tot in de puntjes gerealiseerd zal worden, is echter zeer fraai te noemen.
De inzegening van het bekende plein, vanwaar toegang is tot de immense Haerlemsche kathedraal die schittert met al haar pracht en torens van dik 60 meter hoog, kwam geen moment te laat en schrijft daarbij toch 'n beetje geschiedenis die ver de Nederlandse grenzen overgaat mij dunkt.

Scjvb

++++

20 juni 2025, 17.00 uur · Aangepast 20 juni 2025, 17.15 uur · Door: Geja Sikma & Maikel Ineke

Helemaal af is de herinrichting nog niet, maar ingezegend is het Bisschop Bottemanneplein wel alvast. Jan Hendriks, bisschop van het bisdom Haarlem-Amsterdam, voerde het katholieke ritueel vrijdagmiddag in de stralende zon uit.

Het vernieuwde Bisschop Bottemanneplein in Haarlem - Foto: NH Media/Maikel Ineke

Het contrast tussen de Koepelkathedraal en het aangrenzende Bisschop Bottemanneplein was vermaard in Haarlem. Terwijl de domkerk van oudsher baadt in allure, had het plein de uitstraling van een parkeerterrein uit de jaren 60. Nee, mooi was het plein niet, maar daarnaast ook niet praktisch. De temperatuur kon hoog oplopen op de stenen vlakte.

Pittig warm

Eerlijk is eerlijk, vrijdagmiddag is het ook pittig warm op het vernieuwde plein. Dat is, uiteraard, vanwege de uitbundig schijnende zon, maar ook omdat er nog een aantal van de beloofde bomen moet worden aangeplant. De enige koelte is nu te danken aan de slagschaduw van de kathedraal zelf.

Gezegend plein - NH Nieuws / Maikel Ineke
Zie video: ;)

De belangrijkste vernieuwing op het plein heeft juist te maken van de regen. Het deel dat aan de hoofdingang van de kathedraal grenst, is feitelijk een kuil. Het idee is dat, bij hevige regenval, het overvloedige hemelwater vanaf de kathedraal en de omliggende huizen naar de kuil wordt gevoerd. Het fraaie aan het ontwerp is dat de kunstmatige waterwegen duidelijk zijn te volgen voor de bezoeker van het plein.

Wijwater

De eerste druppels die de kuil bereiken zijn afkomstig uit het wijwaterbakje van bisschop Jan Hendriks, die het vernieuwde plein inzegent. De kerk werkte mee aan de vernieuwing van het plein. Dat gebeurde samen met buurtbewoners en de gemeente. De touringcars die voorheen op het Bisschop Bottemanneplein parkeerden, wijken voortaan uit naar de Westergracht.

© https://www.nhnieuws.nl/n(...)nieuwd-en-ingezegend
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 31 juli 2025 @ 20:58:48 #106
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218382301
Haarlem Culinair dit weekend. Maar goed tijd om een ander Haarlems culinair nieuwtje

https://www.haarlemsdagbl(...)-houdt/79447191.html
quote:
Horecaman Michael Kras opent binnenkort een eetcafé aan de Grote Markt. Hij huurt het pand waarin voorheen tapasketen La Cubanita gevestigd was. Viscafé Ed moet uiterlijk in oktober opengaan.
Kras heeft de sleutels van het gebouw aan Grote Markt 21 in januari gekregen. Hij twijfelde eerst over een nieuwe onderneming, omdat zijn bedrijf Spinning Group nog niet zo lang geleden restaurant Kraantje Lek in Overveen heeft overgenomen. Daar wilde hij in eerste instantie zich op focussen. „Maar toen ik dit pand binnenstapte, was ik meteen verkocht. Het stamt uit de zeventiende eeuw en die klassieke charme heeft het pand nog steeds. En het is toch altijd een droom geweest om een zaak op de Grote Markt te hebben. De plek is fantastisch.”

Je ziet in Nederland dat die cafés steeds meer verdwijnen en dat vind ik zonde. Dus hopelijk kunnen we voor zo’n huiselijke cafésfeer zorgen Het stadsplein heeft nog geen viscafé, zegt Kras. „Het sluit mooi aan op wat er al is. Ik wil dat het een gezellig eetcafé wordt met mooie gerechten en goede service.” Spinning Group heeft naast Kraantje Lek ook Parnassia aan Zee, Roast Bar en visrestaurant Fishbar Monk. Hoe wordt dit anders? „Het moet echt een ouderwets eetcafé worden, niet een restaurant”, zegt Kras. „Je ziet in Nederland dat die cafés steeds meer verdwijnen en dat vind ik zonde. Dus hopelijk kunnen we voor zo’n huiselijke cafésfeer zorgen. Dat nieuwe gasten denken dat het viscafé al heel lang bestaat en bij wijze van spreken een vorkje meeprikken. En het is niet per se voor toeristen. Ik hoop dat het een huiskamer voor Haarlemmers wordt en voor iedereen die van vis houdt.”

Qua menukeuzes denkt Kras nu aan sliptong, tataki en een broodje haring. „Maar wel met een twist. En de vis gaan we proberen zo lokaal mogelijk te kopen, in IJmuiden en kwekerijen in Zeeland bijvoorbeeld. ik wil niet te veel uit het buitenland halen.”

Het eetcafé is vernoemd naar Eddie, de zoon van Kras. Momenteel wordt het pand verbouwd en loopt er een vergunningsaanvraag om ook hotelkamers boven het café te realiseren. Viscafé Ed moet uiterlijk in oktober, ’hopelijk september’, opengaan. De vorige huurder, een Haarlemse vestiging van keten La Cubanita, is ongeveer een jaar geleden failliet verklaard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')