Ambilightquote:Op dinsdag 16 december 2014 17:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Het mooie van een tv aan de muur is het rondom ambilight (mits philips) en als je het goed doet, geen kabels in zicht
[ afbeelding ]
Gelukkig wel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 17:32 schreef borisz het volgende:
En zo heeft het kabinet een probleem met dank aan vertrekkende PVDA'ers.
Kitscherige toestand, ik heb er ook niks me.quote:
Ik heb geen nieuws gezien...vertel? Wat is er gebeurd?quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Gelukkig wel.
Goeie beslissing van de eerste kamer![]()
![]()
Vrije artsenkeuze blijftquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:22 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik heb geen nieuws gezien...vertel? Wat is er gebeurd?
Nu nog de verzekeraars er helemaal tussenuit halen, de hele farmaceutische industrie saneren en de zorg wordt wellicht nog betaalbaar ookquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Vrije artsenkeuze blijft![]()
Das voor de kwaliteit van zorg echt een zegen
Mee eens, ik hou niet zo van al dat commerciële gedoe erom heen en vind voor mezelf dat het afdoet aan de kerstgedachte. Om deze tijd van het jaar probeer ik juist meer te doen voor anderen en wat minder consumeren mag daar wat mij betreft ook bij.quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:18 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hier ook niet, ondanks kerstboom.
Ik word sowieso een beetje een grinch, merk ik. Al dat gemaakte gedoe over het lekkerste eten met een thema met kerst, of een rollade wel 'kerstig' is of niet, etc., ik kan me er niet in inleven.
Ja, het is leuk lekker te eten met z'n allen, maar moet het zo over de top?
Maar goed ook, dat is zó belangrijkquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Nouuuu, dan moet er nog wel meer gebeurenquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:27 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nu nog de verzekeraars er helemaal tussenuit halen, de hele farmaceutische industrie saneren en de zorg wordt wellicht nog betaalbaar ook
Blech! met dat 'voor anderen doen' heb ik het al helemaal gehadquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mee eens, ik hou niet zo van al dat commerciële gedoe erom heen en vind voor mezelf dat het afdoet aan de kerstgedachte. Om deze tijd van het jaar probeer ik juist meer te doen voor anderen en wat minder consumeren mag daar wat mij betreft ook bij.
VVD het land uit knikkeren zou een leuke 1e stap zijnquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Nouuuu, dan moet er nog wel meer gebeuren
Loslaten van het hele idee dat marktwerking de zorg zou verbeteren zou al een flinke stap in de goede richting zijnquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Nouuuu, dan moet er nog wel meer gebeuren
Dat lijkt me niet echt de oplossing maar begrijp dat mensen het weleens zo simpel bekijken ja.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
VVD het land uit knikkeren zou een leuke 1e stap zijn
Interessant dat je zo op mij reageert, ik haal even mijn topic van een weekje terug erbijquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:29 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Blech! met dat 'voor anderen doen' heb ik het al helemaal gehadAllemaal mensen die nooit ene reet om een ander geven staan vooraan om te laten zien 'hoe goed' ze wel niet zijn rond kerst
![]()
![]()
x1000
En dan vervolgens weer doodleuk op een of andere asociale partij stemmen om de eigen portemonnee tevreden te houden..
Vals sentimenteel gedoe
Ik zeg ook 1e stap hequote:Op dinsdag 16 december 2014 21:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet echt de oplossing maar begrijp dat mensen het weleens zo simpel bekijken ja.
Alles moet dan anders, maatschappen weg, opleidingen anders, andere inschalingen, verdienmodel moet anders etc etc.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:31 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Loslaten van het hele idee dat marktwerking de zorg zou verbeteren zou al een flinke stap in de goede richting zijn
Zie hoe onwijs goed de zorg in de VS is.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:31 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Loslaten van het hele idee dat marktwerking de zorg zou verbeteren zou al een flinke stap in de goede richting zijn
Ik reageer alleen op jou omdat jij er toevallig over begint, niet omdat ik nu denk dat jij dat doet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Interessant dat je zo op mij reageert, ik haal even mijn topic van een weekje terug erbij
KLB / Kerst-Hypocrisie
Ik kan daar namelijk ook helemaal niet tegen. Maar ik ben dan ook geen hypocriet die op een asopartij stemt..
GAAAAAAAF!!!quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:25 schreef Molo het volgende:
[..]
Nou ja, ik wist het niet zekerquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:33 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik reageer alleen op jou omdat jij er toevallig over begint, niet omdat ik nu denk dat jij dat doet.Sorry als dat zo over kwam, dat was niet de bedoeling
Ja.. en ergens he.. ik WIL helemaal niet kiezen. Ik wil er gewoon van uit kunnen gaan altijd bij de juiste arts terecht te komen..quote:
Maar waarom nou met kerst bewuster of meer?? Ik begrijp dat niet zo goed..quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:34 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou ja, ik wist het niet zekerIk dacht alleen dat mijn topic wel duidelijk verwoordde hoe ik daar over denk
Ik denk er dus het hele jaar zo over, en doe er met kerst nog iets bewuster aan
Ik wil juist wel kiezen. Het lokale ziekenhuis (3 keer geweest nu) is echt prut. Dus een volgende keer ga ik graag naar een ziekenhuis in de volgende stad.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja.. en ergens he.. ik WIL helemaal niet kiezen. Ik wil er gewoon van uit kunnen gaan altijd bij de juiste arts terecht te komen..
Als je er om deze reden niet aan begint gaat het inderdaad nooit lukken. Vuilnisvatbesluitvorming noemen ze dat ook wel.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Alles moet dan anders, maatschappen weg, opleidingen anders, andere inschalingen, verdienmodel moet anders etc etc.
Gaat binnen 20 jaar niet gebeuren hoor.
Ja dat ligt natuurlijk een beetje aan met wie je praatquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:35 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Maar waarom nou met kerst bewuster of meer?? Ik begrijp dat niet zo goed..
Dat laatste ben ik helemaal met je eens! En over dat eerste: dat zou dus gewoon niet mogelijk moeten zijn wmb, precies wat ik bedoel dusquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:37 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik wil juist wel kiezen. Het lokale ziekenhuis (3 keer geweest nu) is echt prut. Dus een volgende keer ga ik graag naar een ziekenhuis in de volgende stad.
Sowieso ben ik erg tegen de regierol van verzekeraars in de zorg. Dat zijn een soort van boekhouders, die kennen maar 1 type kwaliteit: geld. En daaraan is goede zorg niet af te meten.
Is dat niet beetje krom aangezien je zelf wel in die context een kerstpakket accepteert??quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mee eens, ik hou niet zo van al dat commerciële gedoe erom heen en vind voor mezelf dat het afdoet aan de kerstgedachte. Om deze tijd van het jaar probeer ik juist meer te doen voor anderen en wat minder consumeren mag daar wat mij betreft ook bij.
Kleine stapjes tegelijk lijkt me ook wel een goede manier. Niet gelijk alles op zijn kop.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:38 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als je er om deze reden niet aan begint gaat het inderdaad nooit lukken. Vuilnisvatbesluitvorming noemen ze dat ook wel.
Beginnen bij een principiële keuze over je stelsel, dan volgt de rest ook wel. Of alles dan anders moet valt m.i. te bezien.
Als je geld hebt wel jaquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:32 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Zie hoe onwijs goed de zorg in de VS is.
Krom? Heb je enig idee hoe mijn omstandigheden zijn?quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Is dat niet beetje krom aangezien je zelf wel in die context een kerstpakket accepteert??
Ja, daar gaan we. Voor mij betekent het niet echt ietsquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat ligt natuurlijk een beetje aan met wie je praatIk ben hier het hele jaar mee bezig, dus wellicht vraag je het aan de verkeerde.
Ik vind de kerstperiode sowieso een tijd van bezinning, naar binnen keren en nadenken over je gedrag als mens. Ik beschouw Jezus als een voorbeeld en bekijk voor mezelf in hoeverre ik het afgelopen jaar wat heb gedaan voor mijn medemens en wat ik het jaar erop beter zou kunnen doen.
Ik doe niet persé meer met kerst, maar ik probeer me wel extra bewust te zijn van de betekenis van deze tijd van het jaar.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 20:12 schreef Isabeau het volgende:
Hoe kom ik in Kerstsfeer? Echt nog 0,0 hier en het is al volgende week Kerst!
Beste kerstfilm ooit!quote:
Je hoeft het dan ook geheel niet met me eens te zijnquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:41 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ja, daar gaan we. Voor mij betekent het niet echt ietsEn Jezus was een Emile Ratelband avant la lettre, heb ik ook niet zo veel mee
![]()
![]()
Sorry, ben én een beetje recalcitrant én niet heel serieus vanaaf..
Nee weet ik niet, alleen moet je dan toch algemene hulp (in welke vorm dan ook) hebben/zoeken en niet alleen met kerst lijkt mij.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Krom? Heb je enig idee hoe mijn omstandigheden zijn?
Ik heb de afgelopen 3 weken van 30 euro geleefd. Ik heb dat pakket nodig omdat ik anders niet rondkom op het moment. Sorry; hier word ik een beetje boos van.. Dus ik laat het hier even bij.
Nou weet ik niet.. ik stelde hem nu aan jou omdat ik benieuwd was waarom kerst anders zou zijn voor jou. Nu weet ik dat..quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:43 schreef Selestha het volgende:
[..]
Je hoeft het dan ook geheel niet met me eens te zijn![]()
Maar die vraag lijkt me relevanter voor iemand die zich het hele jaar nergens mee bezig houdt en met kerst opeens wèl omkijkt naar de medemens
Nou, je bent goed op de hoogte lees ik zo. Als je deze sc een beetje gevolgd hebt weet je dat ik bij het Riagg loop omdat ik momenteel een burn-out heb, daarnaast is recentelijk asperger bij mij gecontstateert. Daarnaast ben ik net 3 maanden terug van een emigratie waarvan ik nog kosten aan het afbetalen ben, èn ik heb net een noodtandarts rekening van 150 euro moeten betalen aan het begin van de maand december,quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee weet ik niet, alleen moet je dan toch algemene hulp (in welke vorm dan ook) hebben/zoeken en niet alleen met kerst lijkt mij.
Maar goed, ik weet idd niks van de omstandigheden
Nou ja, als je het er niet over wilt hebben moet je het ook niet vertellen, vind ik.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:47 schreef Selestha het volgende:
Sorry voor mijn bitse reactie, maar dat ik een kerstpakket nodig heb vind ik zelf al naar genoeg en zo'n opmerking haalt dan wel allerlei pijn naar boven
Ik was helemaal niet op de hoogte. Maar vind wel dat je nu enorm in de slachtofferrol schiet.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:45 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou, je bent goed op de hoogte lees ik zo. Als je deze sc een beetje gevolgd hebt weet je dat ik bij het Riagg loop omdat ik momenteel een burn-out heb, daarnaast is recentelijk asperger bij mij gecontstateert. Daarnaast ben ik net 3 maanden terug van een emigratie waarvan ik nog kosten aan het afbetalen ben, èn ik heb net een noodtandarts rekening van 150 euro moeten betalen aan het begin van de maand december,
Dus ja, een kerstpakketje kan ik wel gebruiken..
Wat niet vertellen?quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:48 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nou ja, als je het er niet over wilt hebben moet je het ook niet vertellen, vind ik.
Maar laatst meldde je nog dat je er financieel nooit beter had voor gestaan dan sinds je terugkomst. En je had wel geld voor die Hello Fresh-box, of hoe heet dat.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:41 schreef Selestha het volgende:
[..]
Krom? Heb je enig idee hoe mijn omstandigheden zijn?
Ik heb de afgelopen 3 weken van 30 euro geleefd. Ik heb dat pakket nodig omdat ik anders niet rondkom op het moment. Sorry; hier word ik een beetje boos van.. Dus ik laat het hier even bij.
Jep, dat had ik ook verkeerd ingeschat, er is in de tussentijd nogal wat veranderd. Dat was overigens in eind september/begin oktober. Toen wist ik nog niet dat er zoveel kosten aan kwamenquote:Op dinsdag 16 december 2014 21:49 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Maar laatst meldde je nog dat je er financieel nooit beter had voor gestaan dan sinds je terugkomst. En je had wel geld voor die Helli Fresh-bix, of hoe heet dat.
Ik verbaasde me ook wel eenbeetje over je FHF-actie eigenlijk.
Niet dat het je niet gegund is natuurlijk, want dat is het je zeker. Het lijkt alleen eenbeetje tegenstrijdig.
Nee, je zegt dat je het naar genoeg vindt dat je zo'n kerstpakket nodig hebt, en dat het pijn naar boven haalt. Als je wilt dat mensen het niet aanhalen, dan is het aller verstandigst het niet te vertellen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat niet vertellen?
Dat ik postte over mijn pakketje is al dagen geleden, toen zijn er geen vragen gesteld. En nu krijg ik opeens te horen dat het ''krom'' is dat ik er een nodig zou hebben. Dat is toch heel wat anders?
Wat is precies de slachtofferol waar ik in schiet? Wat ik net opnoemde zijn feiten, geen emoties.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:49 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik was helemaal niet op de hoogte. Maar vind wel dat je nu enorm in de slachtofferrol schiet.
Mag je doen, is je goed recht, helpt je alleen weinig denk ik
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |