Ja, dat is nou de instelling die ik bedoel. Met kerst moet het opeens wel om een of andere reden, en verder hoeft het nooit.quote:
Omdat het kerstfeest deels het symbool is voor de midwinter. De tijd van het jaar dat daklozen het meeste een extratje nodig hebben?quote:Op woensdag 10 december 2014 10:33 schreef Selestha het volgende:
Met kerst moet het opeens wel om een of andere reden
Daklozen krijgen volgens mij het hele jaar door te eten, bij kerst alleen wat luxer eten. Iedereen die het zich kan veroorloven eet lekker eten met de kerstdagen, daarom gunnen we hun dat ook.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:33 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, dat is nou de instelling die ik bedoel. Met kerst moet het opeens wel om een of andere reden, en verder hoeft het nooit.
Óf je wil oprecht mensen helpen, of je laat ze verrekken. Ik snap die logica echt niet.
Want wat ik in de OP stel, gebeurt niet in het echt? Er zijn geen daklozen, armen, oorlogen?quote:Op woensdag 10 december 2014 10:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat het kerstfeest deels het symbool is voor de midwinter. De tijd van het jaar dat daklozen het meeste een extratje nodig hebben?
Ik ken trouwens niemand die "ineens beste vrienden is". Dat is natuurlijk een stijfiguur wat jij tot in het extreme uitrekt om je punt enigszins zinnig te maken.
Wat lul jij nou. Anders lees je even mijn reactie.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Want wat ik in de OP stel, gebeurt niet in het echt? Er zijn geen daklozen, armen, oorlogen?
Ghehequote:Op woensdag 10 december 2014 10:41 schreef along het volgende:
ps je pinterest staat vol met vreten die jij aan je profiel foto op die site te zien zelf hebt opgegeten.
https://www.pinterest.com/Xocolatl27/
Hoezo zeik je over wat straat rovers, hoeveel van dit vreten heb jij gedoneerd aan die arme armoezaaiers?
En zelfs dat moeten ze niet. Op straat leven hoeft in Nederland trouwens ook niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:33 schreef Dingflofbips het volgende:
Lulkoek. Die daklozen worden het hele jaar door keurig door de staat en dus door ons verzorgd. Dat ze dan rond kerst met hun bakkes op de foto moeten om ons een goed gevoel te geven is wel het minste wat ze terug kunnen doen
Dat is wat jij ervan maakt. Dat jij kerst zo ziet zegt niet dat wij dat ook doen. Wij zien de feestdagen als een gezellige tijd met de familie, en dat zegt niet dat we de rest van het jaar niets met elkaar doen en ons schuldgevoel afkopen met cadeaus. Dat doen we namelijk helemaal niet.quote:Op woensdag 10 december 2014 10:50 schreef jogy het volgende:
Op zich wel eens hoor alleen heeft deze vorm van hypocrisie wel meer voordelen dan nadelen. ik heb meer problemen met Valentijnsdag.
Al die dagen zijn niets meer of minder dan het economisch efficiënt maken van het afkopen van je schuldgevoel tegenover je ouders (vader en moederdag), je geliefde (Valentijnsdag) en de rest van de familie (Kerst).
Hoef je maar één dag per jaar een keertje een boekenbon/doos bonbons te kopen en ben je er de rest van het jaar weer vanaf. Sommige mensen voelen zich een beetje schuldig om de vernikkelde zwervers op straat dus die betrekken hun er ook bij of doneren een pakje cupasoup aan de voedselbank tijdens kerst.
Schuldgevoel weg, economie gespekt en iedereen weer blij.
Ik vind kerst ook erg gezellig hoorquote:Op woensdag 10 december 2014 10:54 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat is wat jij ervan maakt. Dat jij kerst zo ziet zegt niet dat wij dat ook doen. Wij zien de feestdagen als een gezellige tijd met de familie, en dat zegt niet dat we de rest van het jaar niets met elkaar doen en ons schuldgevoel afkopen met cadeaus. Dat doen we namelijk helemaal niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |