Ooggetuigen heb je helaas niets aan. Die zien wat ze willen zien.quote:Op maandag 22 december 2014 23:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
De foto's zijn niet nieuw, het uitgebreide analyserapportje van het onderzoeksbureau dat RTL heeft ingeschakeld wel, plus de ooggetuige verklaring die Olaf Koens heeft opgenomen.
quote:Russia's Sberbank suspends taking new requests on car loans, mortgages - RIA
Dec 22 (Reuters) - Russia's Sberbank, the country's largest lender, has suspended until the end of February taking new requests from retail clients on loans for automobiles and mortgages, RIA news agency reported.
http://www.reuters.com/ar(...)S&feedName=bondsNews
quote:Ex-minister Kudrin warns of 'full-fledged crisis' in Russia
(Reuters) - Russia's government has pushed the country into an economic crisis by not tackling its financial problems fast enough, former finance minister Alexei Kudrin said on Monday, as evidence mounted of trouble spreading through the economy.
The central bank bailed out its first victim of the collapsing currency, authorities announced a tax on grain exports to protect domestic stocks and a Reuters poll of 11 economists predicted that Russia's gross domestic product would fall 3.6 percent next year.
[...]
Kudrin said he believed that between 25 and 35 percent of the decline in the rouble could be attributed to sanctions. The rest, he said, was down to a stronger dollar and investors' mistrust of Russian authorities and their actions.
His outlook for the economy next year was bleak: Even if the price of oil rose to $80 per barrel, gross domestic product was still likely to fall by more than 2 percent in 2015, Kudrin said. At $60 per barrel GDP would decline by 4 percent or more, he added, echoing the central bank's latest assessment, published last week.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0K011920141222
Die Russen zijn ook helemaal gestoord he. Iedereen bij de NAVO is een vijand. Poetin stort dat land in de ellende.quote:
Ik ben geen fan van het idee dat Oekraïne bij de NAVO zou komen, maar voor de duidelijkheid even: dit is een besluit van het Oekraïense parlement en betekent nog niet dat ze volgende week ineens lid zijn.quote:Oekraïne stap dichterbij NAVO
Het Oekraïense parlement heeft een belangrijke stap gezet richting een mogelijke aansluiting bij de NAVO. Het parlement verwierp vandaag de 'niet-aangesloten status' van het land.
Die status betekende dat het land zich niet zou aansluiten bij welk militair bondgenootschap dan ook. De Oekraïense president Petro Porosjenko liet eerder al weten dat wat hem betreft Oekraïne zowel bij de NAVO als de EU gaat horen.
Als Oekraïne inderdaad toenadering zoekt tot de NAVO, is dat een duidelijk signaal naar Rusland. Moskou probeert namelijk uit alle macht te voorkomen dat de voormalige bondgenoot zich aansluit. De stap werd door het Kremlin dan ook gezien als "een onvriendelijke stap jegens ons'', zo liet de Russische afgevaardigde binnen de Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) in een reactie weten.
De relatie tussen de buurlanden is tot ver beneden het vriespunt bekoeld. Een revolutie in Oekraïne zorgde begin dit jaar voor de val van een pro-Russische regering. In reactie op die gebeurtenis annexeerde Rusland het schiereiland de Krim. Bovendien steunt Rusland een opstand van pro-Russische rebellen in het oosten van Oekraïne. Moskou ontkent anderzijds hardnekkig dat de rebellen Russische steun genieten.
Het kan overigens nog jaren duren voordat Oekraïne zich daadwerkelijk aansluit bij de NAVO. (ANP)
http://www.powned.tv/nieu(...)dichterbij_navo.html
Lees je even in en voorval in de afspraken na de val van de muur. Er is nooit gezegd dat ieder land lid van de NAVO een vijand is. Maar het gaat om stabiliteit in de regio dat Rusland niet ingesloten word door een NAVO vol met US basissen. Dat waren ook zo de ideeën na de val van de muur.quote:Op dinsdag 23 december 2014 12:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Die Russen zijn ook helemaal gestoord he. Iedereen bij de NAVO is een vijand. Poetin stort dat land in de ellende.
Het is beleid van de NAVO om geen landen in actief grensconflict op te nemen, omdat dat door artikel 5 een automatische betrekking bij het conflict betekent. Oekraïne nu bij de NAVO opnemen is een defacto oorlogsverklaring aan de partij waarmee Oekraïne in conflict is, ofwel Rusland. Lijkt me dus dat dat inderdaad pas kan in geval van vrede tussen Oekraïne en Rusland, maar al die wapenstilstanden lijken niet erg betrouwbaarquote:Op dinsdag 23 december 2014 13:42 schreef LelijKnap het volgende:
Precaire zaak wel natuurlijk. Zoiets zou alleen kunnen na een (dit) conflict lijkt mij?
Ik zie de NAVO leden niet meteen eenparig instemmen met een Oekrainse toetreding.quote:Op dinsdag 23 december 2014 13:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van het idee dat Oekraïne bij de NAVO zou komen, maar voor de duidelijkheid even: dit is een besluit van het Oekraïense parlement en betekent nog niet dat ze volgende week ineens lid zijn.
Dat sowieso niet inderdaad.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik zie de NAVO leden niet meteen eenparig instemmen met een Oekrainse toetreding.
Dat is waar. Maar alleen al het idee en wens en het aanpassen van de grondwet is natuurlijk olie op het vuur gooien in dit conflict.quote:Op dinsdag 23 december 2014 14:17 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Ik zie de NAVO leden niet meteen eenparig instemmen met een Oekrainse toetreding.
Wat verwacht je anders van een land dat wordt binnengevallenquote:Op dinsdag 23 december 2014 14:21 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar alleen al het idee en wens en het aanpassen van de grondwet is natuurlijk olie op het vuur gooien in dit conflict.
Dat ze zich netjes laten naaien door moedertje Rusland natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:21 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders van een land dat wordt binnengevallen
Shit je hebt helemaal gelijk. Dat ik deze link niet eerder gezien heb. Dat ik dat heb kunnen missen zeg.quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:21 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders van een land dat wordt binnengevallen
Aha, De Krim is nog gewoon onder Oekraïens bestuur?quote:Op dinsdag 23 december 2014 20:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Shit je hebt helemaal gelijk. Dat ik deze link niet eerder gezien heb. Dat ik dat heb kunnen missen zeg.
http://www.dagelijksestan(...)alt-oekra-ne-binnen/.
Een subliem stukje. Het moet gezegd worden.
En hoe is uiteindelijk die Russische inmenging ontstaan? Heb je daar een idee over. Worden er geen Russisch sprekende burgers met clusterbommen gedood. Is dat allemaal Russische propaganda en het stukje dat ik net gepost heb is niets dan de waarheid omdat dit stuk vanuit westers perspectief gezien word?quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aha, De Krim is nog gewoon onder Oekraïens bestuur?
De Russische inmenging in dat land valt toch niet meer te ontkennen?
Woede? Nee hoor. Het zal mij geen reet uitmaken wat er met Rusland gebeurt. Ik slaap prima. Van die woede heb jij eerder last met je constant gedram over de Krim en vrijheid. Ik ben vrij gematigd in tegenstelling tot jou. Ik geef nota bene aan dat de Russen propaganda gebruikt. Ik heb het jou over het westen nog nooit zien uitspreken. Zelfs in je topics over een EU is een kwaad woord over de EU je al teveel.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:36 schreef 99.999 het volgende:
Dat bedoel ik, je lekker laten naaien door moedertje Rusland. Waarom zou een soeverein land ook zelfstandig beslissingen mogen nemen, nietwaar?
Overigens vergeet je even de rol van extreem rechts tuig in Rusland zelf en de actieve steun die Poetin geeft aan allerlei extreemrechtse partijen in Europa. Maar die blindheid vanwege je woede vergeef ik je.
Nonsens natuurlijk, ben daar en hier op inhoud kritischer dan de gemiddelde 'criticus'.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Woede? Nee hoor. Het zal mij geen reet uitmaken wat er met Rusland gebeurt. Ik slaap prima. Van die woede heb jij eerder last met je constant gedram over de Krim en vrijheid. Ik ben vrij gematigd in tegenstelling tot jou. Ik geef nota bene aan dat de Russen propaganda gebruikt. Ik heb het jou over het westen nog nooit zien uitspreken. Zelfs in je topics over een EU is een kwaad woord over de EU je al teveel.
Tja, jouw redeneringen zijn vaak kortzichtig, zeker als je ze in historisch perspectief plaatst.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:36 schreef 99.999 het volgende:
Dat bedoel ik, je lekker laten naaien door moedertje Rusland. Waarom zou een soeverein land ook zelfstandig beslissingen mogen nemen, nietwaar?
Overigens vergeet je even de rol van extreem rechts tuig in Rusland zelf en de actieve steun die Poetin geeft aan allerlei extreemrechtse partijen in Europa. Maar die blindheid vanwege je woede vergeef ik je.
Nou nee dus, je moet ook niet in landsgrenzen denken, maar in machtsblokken. Het westerse machtsblok schuift al decennia naar het oosten en dat is een directe bedreiging voor de Russen. Dan zijn er ook nog de westerse bemoeinissen in het midden oosten (Irak, Syrie) en noord Afrika.(met name Libie) waar men ook die landen met financiele en militaire middelen tot slaaf maakt en zo de Russen en Chinezen buitenspel zet.quote:Op dinsdag 23 december 2014 21:58 schreef 99.999 het volgende:
De Russen kiezen zelf voor de confrontatie. Dan boos gaan miepen dat dit pijn doet spreekt me niet zo aan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |