Goeie zaak!quote:Marcouch wil aangifte moslimhaat gemakkelijker maken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Dat heeft de PvdA-coryfee zondagavond gezegd in het programma Reporter Radio.
Nu staan er een aangifteformulier al standaard mogelijkheden om antisemitische incidenten gemakkelijker aan te duiden. Ook het melding maken van homofoob geweld is eenvoudiger geworden.
Marcouch reageerde met dit plan op een onderzoek van wetenschapper Ineke van der Valk. Hieruit blijkt dat tweederde van alle moskeeën in Nederland ooit het doelwit is geweest van agressie.
''Wanneer moskeebesturen aangifte doen, wordt dat geregistreerd als vernieling of bekladding, terwijl er alle aanleiding is om aan te nemen dat er sprake is van discriminerend geweld'', zei Marcouch in het radioprogramma.
De parlementariër heeft minister Ivo Opstelten van Justitie inmiddels gevraagd werk te maken van een simpeler aangiftebeleid en een betere vervolging van daders. Dat zou volgens Marcouch ook bijdragen aan een gevoel van veiligheid bij moslims.
Bron: www.nu.nl
Christenen ook nietquote:
Nee, moskee's worden aan alle kanten vernield, en dat is een uiting van moslimhaat.quote:Op zondag 14 december 2014 22:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet dus is de tekst van TS onzinnig.
Ze gaan onder 10 zetels TK-equivalent, denk ik.quote:Op zondag 14 december 2014 22:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe harder de PvdA allochtonen knuffelt en in de watten legt, hoe harder ze zakken in de peilingen. Ik juich alles toe wat ze willen doorvoeren dus
Daar ben ik het wel mee eens ja, zeker als dat bij een synagoge ook de standaard is.quote:Op zondag 14 december 2014 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, moskee's worden aan alle kanten vernield, en dat is een uiting van moslimhaat.
En dat moet keihard afgestraft worden.
Dus aangiftes in het vervolg onder kopje moslimhaat.
Dat hetzelfde is als antisemitisme of homohaat, volgens Marcouch.
Het is het geloof van de gematigdheid en de vrede hè.quote:Op zondag 14 december 2014 22:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens ja, zeker als dat bij een synagoge ook de standaard is.
Dat maakt geen bal uit het gaat om makkelijk aangifte doen van strafbare feiten daar ben ik altijd voor. Als je het niet eens bent met wat mensen geloven hoef je nog niet te gaan vernielen.quote:Op zondag 14 december 2014 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is het geloof van de gematigdheid en de vrede hè.
Dit vind ik wel een interessante. Onder welk kopje valt het als een blonde vrouw door Mo voor hoer uitgemaakt wordt? Als we toch aanleidingen om dingen aan te nemen aan het zoeken zijn?quote:Op zondag 14 december 2014 22:26 schreef Ryan3 het volgende:
''Wanneer moskeebesturen aangifte doen, wordt dat geregistreerd als vernieling of bekladding, terwijl er alle aanleiding is om aan te nemen dat er sprake is van discriminerend geweld'', zei Marcouch in het radioprogramma.
Ja, bovendien is het dus het geloof van de gematigdheid en vrede, ook dat nog.quote:Op zondag 14 december 2014 22:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt geen bal uit het gaat om makkelijk aangifte doen van strafbare feiten daar ben ik altijd voor. Als je het niet eens bent met wat mensen geloven hoef je nog niet te gaan vernielen.
Vergeet jouw aluminium hoedje niet op te zetten voordat je gaat slapen. Je kunt dus niet versneld aangifte doen van beledigen van de islam want dat is niet strafbaar in Nederland, het gaat om strafbare feiten. Je lijkt nog gekker dan die moslims die in een god geloven, jij gelooft dingen die bewezen niet waar zijn en zo te controleren zijn.quote:Op zondag 14 december 2014 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, bovendien is het dus het geloof van de gematigdheid en vrede, ook dat nog.
Zo'n versnelde aangifte kun je dan inzetten tegen iedereen die iets kwaads zegt of op internet plaatst daarover wrs.
Win, win-situatie. Mensen weten op gegeven moment dat ze niets meer mogen zeggen tegen de Islam en de Islam kan zo zijn invloed uitbreiden. Inshalla.
Ik heb er wel bewondering voor hoe de volgelingen van een plunderende warlord dit met droge ogen uit hun strot kunnen krijgen. Maar ik heb de afgelopen week geleerd dat de koran niks met moslims hun geloof te maken heeft dus wat weet ik er nou van?quote:Op zondag 14 december 2014 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is het geloof van de gematigdheid en de vrede hè.
Jij niet begrijpen jongen, allah alles weten.quote:Op zondag 14 december 2014 22:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb er wel bewondering voor hoe de volgelingen van een plunderende warlord dit met droge ogen uit hun strot kunnen krijgen. Maar ik heb de afgelopen week geleerd dat de koran niks met moslims hun geloof te maken heeft dus wat weet ik er nou van?
Bij moskeeën staan ze ook te steigeren als er een varkenskop voor de deur ligt. Als ik als knor, iedere keer getraumatiseerd en geslachtofferd zou zijn als een ballen vereniging weer eens een al dan niet levend of door midden gehakt varken aflevert in de sapjeskamer, dan had ik een behoorlijk kutleven.quote:Op zondag 14 december 2014 22:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt geen bal uit het gaat om makkelijk aangifte doen van strafbare feiten daar ben ik altijd voor. Als je het niet eens bent met wat mensen geloven hoef je nog niet te gaan vernielen.
Hoeft hij niet veel voor te doen.quote:Op zondag 14 december 2014 22:26 schreef Ryan3 het volgende:
Marcouch wil moslimhaat gemakkelijker maken
Goh nog iemand die er blijkbaar niets van begrijpt, ik begrijp niet waarom mensen zo hun best doen erg dom over te komen als ze hun afschuw van de islam en moslims willen tonen.quote:Op zondag 14 december 2014 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij moskeeën staan ze ook te steigeren als er een varkenskop voor de deur ligt. Als ik als knor, iedere keer getraumatiseerd en geslachtofferd zou zijn als een ballen vereniging weer eens een al dan niet levend of door midden gehakt varken aflevert in de sapjeskamer, dan had ik een behoorlijk kutleven.
Leg het eens uit?quote:Op zondag 14 december 2014 22:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Goh nog iemand die er blijkbaar niets van begrijpt, ik begrijp niet waarom mensen zo hun best doen erg dom over te komen als ze hun afschuw van de islam en moslims willen tonen.
Het scheelt wellicht al een hoop dat jij gewoon afgerekend wordt op je daden en niet op de boeken die je leest.quote:Op zondag 14 december 2014 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij moskeeën staan ze ook te steigeren als er een varkenskop voor de deur ligt. Als ik als knor, iedere keer getraumatiseerd en geslachtofferd zou zijn als een ballen vereniging weer eens een al dan niet levend of door midden gehakt varken aflevert in de sapjeskamer, dan had ik een behoorlijk kutleven.
Heel deze discussie heeft geen nut, het is toch voor en tegen en alles wat tegen is wordt door de mod(s) verwijderdquote:Op zondag 14 december 2014 22:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat nut heeft.
Ik heb het vermoeden dat de economische situatie meer ermee te maken heeft maar fantaseren mag altijd.quote:Op zondag 14 december 2014 22:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe harder de PvdA allochtonen knuffelt en in de watten legt, hoe harder ze zakken in de peilingen. Ik juich alles toe wat ze willen doorvoeren dus
Ik denk dat je geen verhaal wil opschrijven waarin je de wensen van moslims belangrijker maakt dan die van andere mensen. Anderzijds wil je natuurlijk ook geen verhaal opschrijven, waarin moslims mensen zijn die sneller huilen dan de rest van de bevolking. Best lastig modern pc zijn.quote:Op zondag 14 december 2014 22:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat nut heeft.
Dat ligt er maar net aan welke moslims je gebruikt om je stelling kracht bij te zetten. Maar laat ik 'm inkoppen: voor die stelling heb je meer dan 75% van de moslims aan je zijde. Voor de stelling dat het een haatdragende, politieke ideologie is die uit is op wereldoverheersing; daarvoor geldt dat het om nog geen 10% van de moslims gaat.quote:Op zondag 14 december 2014 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, bovendien is het dus het geloof van de gematigdheid en vrede, ook dat nog.
Bewust kiezen om een moordlustige warlord als grote verteller van wijsheden te zien is een daad. Net zoals je afgerekend en uitgescholden kan worden op het feit dat je een openlijke neonazi bent.quote:Op zondag 14 december 2014 23:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het scheelt wellicht al een hoop dat jij gewoon afgerekend wordt op je daden en niet op de boeken die je leest.
Geboren worden in een bepaalde geografische regio is wat anders dan een aanhanger zijn van een bepaalde ideologie. De eerste zegt nog vrij weinig over iemand, de tweede zegt een hele hoop.quote:Op zondag 14 december 2014 23:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan welke moslims je gebruikt om je stelling kracht bij te zetten. Maar laat ik 'm inkoppen: voor die stelling heb je meer dan 75% van de moslims aan je zijde. Voor de stelling dat het een haatdragende, politieke ideologie is die uit is op wereldoverheersing; daarvoor geldt dat het om nog geen 10% van de moslims gaat.
Als we van jouw en Glazenmakers' stelling uit mogen gaan is het ook gerechtvaardigd om te roepen dat Nederlanders vieze pedoseksuelen zijn die aan kinderen zitten. Komt zo'n beetje op dezelfde verhouding neer. Alleen bij dat laatste zien veel mensen toch wel in hoe krankzinnig en onlogisch dat is, bij dat eerste niet.
Vertel eens welke wijsheden moslims hier massaal tot zich nemen en waar ze aan gehoorzamen terwijl dat hier dagelijks op veel verzet stuit?quote:Op zondag 14 december 2014 23:07 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bewust kiezen om een moordlustige warlord als grote verteller van wijsheden te zien is een daad.
Nou, nee. Als je geboren wordt in Iran is de kans dat je moslim zult worden significant groter dan wanneer je hier geboren wordt.quote:Op zondag 14 december 2014 23:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geboren worden in een bepaalde geografische regio is wat anders dan een aanhanger zijn van een bepaalde ideologie. De eerste zegt nog vrij weinig over iemand, de tweede zegt een hele hoop.
Flappen huid van baby's snijden. Die vervolgens een paar weken met een open wond in urinezuur laten creperen. Een manier van slachten uit de bronstijd, die toen vriendelijker was, maar nu hopeloos achterhaald.quote:Op zondag 14 december 2014 23:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vertel eens welke wijsheden moslims hier massaal tot zich nemen en waar ze aan gehoorzamen terwijl dat hier dagelijks op veel verzet stuit?
Je meent het. Als je niet eens het verschil wil onderkennen tussen iets waar je geen invloed op hebt en iets waar je als persoon wel invloed op hebt dan is je serieus nemen lastig.quote:Op zondag 14 december 2014 23:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, nee. Als je geboren wordt in Iran is de kans dat je moslim zult worden significant groter dan wanneer je hier geboren wordt.
Nou nee, ik denk gewoon niet dat het nut heeft het jou uit te leggen want als je niet begrijpt waarom het dumpen van slachtafval bij iemand anders niet gewaardeerd wordt dan ben je te dom om de uitleg te begrijpen.quote:Op zondag 14 december 2014 23:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen verhaal wil opschrijven waarin je de wensen van moslims belangrijker maakt dan die van andere mensen. Anderzijds wil je natuurlijk ook geen verhaal opschrijven, waarin moslims mensen zijn die sneller huilen dan de rest van de bevolking. Best lastig modern pc zijn.
Besnijdenis slaat nergens op inderdaad, maar dat is vooralsnog niet bij wet verboden of iets. Bovendien hebben moslims hier geen monopolie op. Dus welke afkeurenswaardige daden heb je verder nog in petto m.b.t. moslims?quote:Op zondag 14 december 2014 23:16 schreef Glazenmaker het volgende:
De enige reden dat niet iedere moslim in de gevangenis zit, komt doordat ze gelukkig niet goed luisteren naar hun moordlustige gek van een profeet.
Ik denk dat je uiteindelijk niet bijster veel invloed hebt op waar je geboren wordt.quote:Je meent het. Als je niet eens het verschil wil onderkennen tussen iets waar je geen invloed op hebt en iets waar je als persoon wel invloed op hebt dan is je serieus nemen lastig.
maar waarom dan niet tegen Jihad en dat soort lui een vinkje kunnen neer zetten ?quote:Op zondag 14 december 2014 23:10 schreef agter het volgende:
Ik denk dat het goed is om moslimhaat ook te registreren. Net als antisemitisme en homohaat.
Geeft op zijn minst een inkijkje in het geweld jegens deze groep.
Je doet geen aangifte tegen lui maar van gebeurtenissen waarbij je als je de dader kent die kunt noemen als verdachte.quote:Op zondag 14 december 2014 23:25 schreef RAVW het volgende:
[..]
maar waarom dan niet tegen Jihad en dat soort lui een vinkje kunnen neer zetten ?
want dat is toch het begin waar vaak de ellende mee begint en niet de Moslimhaat
de Jihad is vaak het begin van de Moslimhaat en je kunt aktie en gevolg niet los zetten van elkaar
Ik ben zelf ''slachtoffer'' van zo'n dumping. Had ik ook al eerder gezegd tegen je. Hou alsjeblieft op met mijn ervaringen te kleineren. Ik ben misschien wel dom, maar jij discrimineert mensen.quote:Op zondag 14 december 2014 23:21 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nou nee, ik denk gewoon niet dat het nut heeft het jou uit te leggen want als je niet begrijpt waarom het dumpen van slachtafval bij iemand anders niet gewaardeerd wordt dan ben je te dom om de uitleg te begrijpen.
Je kinderen vrijwillig stoppen in een tikkende tijdbom crematie kamer voor religieuze indoctrinatie. Kinderen bang maken met een alwetende, allesziende en alles veroordelende god. Of er al een wet tegen is, maakt geen ene kloot uit of je een paardenlul bent ja of nee.quote:Op zondag 14 december 2014 23:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Besnijdenis slaat nergens op inderdaad, maar dat is vooralsnog niet bij wet verboden of iets. Bovendien hebben moslims hier geen monopolie op. Dus welke afkeurenswaardige daden heb je verder nog in petto m.b.t. moslims?
[..]
Ik denk dat je uiteindelijk niet bijster veel invloed hebt op waar je geboren wordt.
Natuurlijk doe ik dat, mensen discrimineren op basis van hun uitlatingen is gewoon toegestaan je bent ook gek als je dat niet doet.quote:Op zondag 14 december 2014 23:55 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ben misschien wel dom, maar jij discrimineert mensen.
Hoe registreer je dat dan? Iedereen die kritisch is in een data-base, want die kunnen potentiële moskee vernielers zijn?quote:Op zondag 14 december 2014 23:10 schreef agter het volgende:
Ik denk dat het goed is om moslimhaat ook te registreren. Net als antisemitisme en homohaat.
Kritisch zijn en een varkenskop aan de deur van een moskee hangen zijn niet met elkaar vergelijkbaar.quote:Op maandag 15 december 2014 00:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoe registreer je dat dan? Iedereen die kritisch is in een data-base, want die kunnen potentiële moskee vernielers zijn?
Nee. Jij had geen medelijden met mij toen ik vertelde over de levende biggen, halve varkenskoppen en andere ellende die bij mijn clubhuis zijn afgeleverd. Bij moslims dan weer wel.quote:Op zondag 14 december 2014 23:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Natuurlijk doe ik dat, mensen discrimineren op basis van hun uitlatingen is gewoon toegestaan je bent ook gek als je dat niet doet.
Als je even aangeeft waar ik dat geschreven heb kan ik er op reageren, ik kan me niet herinneren me daarover uitgelaten te hebben, ik ken zelfs het verhaal niet.quote:Op maandag 15 december 2014 00:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee. Jij had geen medelijden met mij toen ik vertelde over de levende biggen, halve varkenskoppen en andere ellende die bij mijn clubhuis zijn afgeleverd. Bij moslims dan weer wel.
Het moge duidelijk zijn dat daar een verschil tussen zit idd. Maar hoe wil je dat aanpakken mbt registratie van moslimhaters dan? Iemand die kritisch is tav Islam zal niet per se ook een varkenskop willen ophangen aan de deurknop van een moskee. Doch degene die dat doet is wrs wel een moslimhater. Dus preventief iedereen die kritisch is tav Islam maar registreren dan, want je kunt niet weten, misschien is het een moslimhater die een varkenskop aan de deurknop van een moskee wil ophangen, ooit, in de toekomst???quote:Op maandag 15 december 2014 00:03 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kritisch zijn en een varkenskop aan de deur van een moskee hangen zijn niet met elkaar vergelijkbaar.
Toch niet iedereen die kritisch is is gelijk een moslim hater ?quote:Op maandag 15 december 2014 00:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat daar een verschil tussen zit idd. Maar hoe wil je dat aanpakken mbt registratie van moslimhaters dan? Een iemand die kritisch is tav Islam zal niet per se ook een kop willen ophangen aan de deurknop van een moskee. Doch degene die dat doet is wrs wel een moslimhater. Dus preventief iedereen die kritisch is tav Islam maar registreren dan, want je kunt niet weten, misschien is het een moslimhater die een varkenskop aan de deurknop van een moskee wil ophangen, ooit, in de toekomst???
Niet als je stelt dat alles wat een moslim/moskee overkomt automatisch moslimhaat is. Straks lopen een paar Marokkaanse ettertjes iets op een moskee te kladden en komt dat in de boeken als 'moslimhaat' want op een moskee. En dit is wel wat het voorstel inhoudt; Bekladding of vernieling van een moskee altijd aanmerken als moslimhaat 'want dat zou voor de hand liggen'..quote:Op zondag 14 december 2014 23:10 schreef agter het volgende:
quote:Op maandag 15 december 2014 00:06 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je even aangeeft waar ik dat geschreven heb kan ik er op reageren, ik kan me niet herinneren me daarover uitgelaten te hebben, ik ken zelfs het verhaal niet.
quote:Op zondag 14 december 2014 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hater. Je onderdrukt me.quote:Op zondag 14 december 2014 22:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Goh nog iemand die er blijkbaar niets van begrijpt, ik begrijp niet waarom mensen zo hun best doen erg dom over te komen als ze hun afschuw van de islam en moslims willen tonen.
Maar potentieel toch wel?quote:Op maandag 15 december 2014 00:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Toch niet iedereen die kritisch is is gelijk een moslim hater ?
Nja als een synagoge wordt beklad is het wel gelijk antisemitisme.quote:Op maandag 15 december 2014 00:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Niet als je stelt dat alles wat een moslim/moskee overkomt automatisch moslimhaat is. Straks lopen een paar Marokkaanse ettertjes iets op een moskee te kladden en komt dat in de boeken als 'moslimhaat' want op een moskee. En dit is wel wat het voorstel inhoudt; Bekladding of vernieling van een moskee altijd aanmerken als moslimhaat 'want dat zou voor de hand liggen'..
Als mijn huis beklad wordt, mag dat dan aangemerkt worden als 'blankenhaat'?
Says who?quote:Op maandag 15 december 2014 00:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja als een synagoge wordt beklad is het wel gelijk antisemitisme.
Nee niet iedereen die kritisch is is een gelijk een hater.quote:Op maandag 15 december 2014 00:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar potentieel toch wel?
Iig is een moslimhater wel kritisch tav de Islam.
Nee dat verhaal over "Als ik als knor" is dusdanig onbegrijpelijk dat er geen verhaal van te makne is waardoor ik er onmogelijk op kan reageren. Als je met als begint geef je ook aan dat het verzonnen is en dus is reactie overbodig en zeker geen realiteit waardoor medelijden overbodig is.quote:Op maandag 15 december 2014 00:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hater. Je onderdrukt me.
Nah dat kan je toch niet ontkennen. Zodra het duidelijk is dat een joods iemand lastig wordt gevallen zeggen ze vrijwel altijd dat het jodenhaat is.quote:Op maandag 15 december 2014 00:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hear say dus. Niet relevant, niet bewezen.
Dus als een Ajaxfan op de muur van een synagoge 'AJAX' kalkt dan is dat antisemitisme? En wie legt dat dan vast als antisemitisme? Niet een ADB of Ar.1 in het ieder geval weet ik uit ervaring.quote:
Say who?quote:Op maandag 15 december 2014 00:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nah dat kan je toch niet ontkennen. Zodra het duidelijk is dat een joods iemand lastig wordt gevallen zeggen ze vrijwel altijd dat het jodenhaat is.
Neee de media en het volk. Als een Marokkaan dat had gedaan was het sowieso dat geweestquote:Op maandag 15 december 2014 00:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus als een Ajaxfan op de muur van een synagoge 'AJAX' kalkt dan is dat antisemitisme? En wie legt dat dan vast als antisemitisme? Niet een ADB of Ar.1 in het ieder geval weet ik uit ervaring.
Morgen is het dinsdag.quote:Op maandag 15 december 2014 00:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus als een Ajaxfan op de muur van een synagoge 'AJAX' kalkt dan is dat antisemitisme? En wie legt dat dan vast als antisemitisme? Niet een ADB of Ar.1 in het ieder geval weet ik uit ervaring.
Dat is ook wel zo, toch?quote:
Je haalt opnieuw een aantal zaken door elkaar.quote:Op maandag 15 december 2014 00:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn dat daar een verschil tussen zit idd. Maar hoe wil je dat aanpakken mbt registratie van moslimhaters dan? Iemand die kritisch is tav Islam zal niet per se ook een varkenskop willen ophangen aan de deurknop van een moskee. Doch degene die dat doet is wrs wel een moslimhater. Dus preventief iedereen die kritisch is tav Islam maar registreren dan, want je kunt niet weten, misschien is het een moslimhater die een varkenskop aan de deurknop van een moskee wil ophangen, ooit, in de toekomst???
Ik niet begrijpen jongen, leg jij uit ja?quote:Op maandag 15 december 2014 00:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je haalt opnieuw een aantal zaken door elkaar.
Je begrijpt toch wel het verschil tussen kritiek en haat ?quote:Op maandag 15 december 2014 00:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik niet begrijpen jongen, leg jij uit ja?
Ik heb bij Art.1 gewerkt en nog nooit meegemaakt dat zulke dingen automatisch de archieven inging als antisemitisme. Lijkt mij genoeg.quote:Op maandag 15 december 2014 00:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Lees je geen nieuwsberichten ofzo ?
Hmm oke.quote:Op maandag 15 december 2014 00:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik heb bij Art.1 gewerkt en nog nooit meegemaakt dat zulke dingen automatisch de archieven inging als antisemitisme. Lijkt mij genoeg.
Juist moslimhaat (nu ja.. discriminatie op basis van geloof/afkomst bij moslims of mensen uit islamitische landen) werd veel eerder opgenomen in de cijfers/archieven dan welke andere vorm van discriminatie dan ook. Het werd ons zelfs verboden om zelf bepaalde vormen te melden zoals discriminatie door moslims/mensen afkomstig uit islamitische landen, leeftijdsdiscriminatie, sekse discriminatie (discriminatie van vrouwen). Die vormen komen namelijk veel meer en veel openlijker voor dan discriminatie op basis van geloof/afkomst bij moslims of mensen uit islamitische landen en men was bang dat dat dan ondergesneeuwd zou worden.
Nou ik begrijp wel dat er een bepaalde schaal bestaat, maar ook dat iemand die haat ook kritiek heeft en aangezien je haat moeilijk kunt kwantificeren, moet je dus als doelgroep wel de criticasters nemen, want daar zitten zeker de haters die het soort snode dingen doen als varkenskoppen ophangen ook tussen, wil je althans registreren. Of ja 1 stapje verder: kritiek op de Islam eigenlijk verbieden... toch?quote:Op maandag 15 december 2014 00:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel het verschil tussen kritiek en haat ?
Nee. Ik bijvoorbeeld ben persoonlijk geen voorstander van religie. Dus ook de islam niet. Maar ik haat het niet en haat al zeker geen moslims en zie mij zelf ook geen varkenskop ergens ophangen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik begrijp wel dat er een bepaalde schaal bestaat, maar ook dat iemand die haat ook kritiek heeft en aangezien je haat moeilijk kunt kwantificeren, moet je dus als doelgroep wel de criticasters nemen, want daar zitten zeker de haters die het soort snode dingen doen als varkenskoppen ophangen ook tussen, wil je althans registreren. Of ja 1 stapje verder: kritiek op de Islam eigenlijk verbieden... toch?
Als je geheugen zo goed is dan weet je dat ik dat al vanaf mijn eerste periode hier heb verteld.quote:
Wat voor werk was het ?quote:Op maandag 15 december 2014 00:28 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je geheugen zo goed is dan weet je dat ik dat al vanaf mijn eerste periode hier heb verteld.
Nog meer gezeik op de man?
Sommige mensen geloven niet dat mensen meerdere werkgevers hebben gehad in hun leven; zeker niet in verschillende beroepen/sectoren. Zal over een paar jaar wel meer gemeengoed gaan worden in NL.quote:
Yep. Bij mij en bij mijn collegae, groot deel van hen was vrijwillig trouwens. En elke week hadden we vergaderingen met het team om de meldingen door te spreken. Meldingen die spoed hadden (bekladdingen en vernielingen) gaf ik gelijk door aan de mensen die daar dan foto's van gingen maken omdat dat vaak snel werd verwijderd/versteld.quote:Op maandag 15 december 2014 00:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En daar kwamen meldingen van discriminatie binnen ?
Klinkt als interessant werkquote:Op maandag 15 december 2014 00:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Yep. Bij mij en bij mijn collegae, groot deel van hen was vrijwillig trouwens. En elke week hadden we vergaderingen met het team om de meldingen door te spreken. Meldingen die spoed hadden (bekladdingen en vernielingen) gaf ik gelijk door aan de mensen die daar dan foto's van gingen maken omdat dat vaak snel werd verwijderd/versteld.
Volgens mij ken ik dat verhaal ergens anders van en is het gewoon gekopieerd en wordt er nu net gedaan alsof dat de eigen ervaring is.quote:
Ik haat helemaal niets, maar sommigen hier op het forum denken al van niet, dus ja, dan kan ik wel zeggen dat ik niets haat, maar ik moet natuurlijk wel geregistreerd worden, want kritisch ben ik wel op zijn minst.quote:Op maandag 15 december 2014 00:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. Ik bijvoorbeeld ben persoonlijk geen voorstander van religie. Dus ook de islam niet. Maar ik haat het niet en haat al zeker geen moslims en zie mij zelf ook geen varkenskop ergens ophangen.
quote:Op maandag 15 december 2014 00:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ik begrijp wel dat er een bepaalde schaal bestaat, maar ook dat iemand die haat ook kritiek heeft en aangezien je haat moeilijk kunt kwantificeren, moet je dus als doelgroep wel de criticasters nemen, want daar zitten zeker de haters die het soort snode dingen doen als varkenskoppen ophangen ook tussen, wil je althans registreren. Of ja 1 stapje verder: kritiek op de Islam eigenlijk verbieden... toch?
Ik vond het bestuurswerk en lobbywerk interessanter. Het was vrij amateuristisch allemaal. Bijvoorbeeld het gegeven dat we de cijfers moesten sturen dus.quote:
Ik geloof dat dat niet de bedoeling is van hem. Als je gaat roepen dat je liever alle moskeeën ziet afbranden denk ik dat je een goede kans maakt om op de lijst te komenquote:Op maandag 15 december 2014 00:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik haat helemaal niets, maar sommigen hier op het forum denken al van niet, dus ja, dan kan ik wel zeggen dat ik niets haat, maar ik moet natuurlijk wel geregistreerd worden, want kritisch ben ik wel op zijn minst.
Ik denk dat je het van mij kent want ik heb het hier al vaker verteld, op Nu.jij ook al eens volgens mij.quote:Op maandag 15 december 2014 00:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Volgens mij ken ik dat verhaal ergens anders van en is het gewoon gekopieerd en wordt er nu net gedaan alsof dat de eigen ervaring is.
Ik ben toch een hater, volgens jou, en een ander zegt dat moet geregistreerd worden. Dan ben je er toch al, verbieden van kritiek op Islam, iemand die dat toch doet is een varkenskopophanger, enkeltje bajes, raken die ook weer vol.quote:Op maandag 15 december 2014 00:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je helpt je eigen topic wel goed om zeep zo. "Nog even jongens en kritiek op de islam wordt verboden!"
Ik heb het eens op Geenstijl of Dumpert gelezen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het van mij kent want ik heb het hier al vaker verteld, op Nu.jij ook al eens volgens mij.
Ja vind ik wel.quote:Op zondag 14 december 2014 22:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Goeie zaak!
Moslims zitten toch wel heel vaak in het verdomhoekje, als religie van de gematigdheid en vrede.
Toch?
Af en toe doet hij dat wel, maar nu slaat hij de plank hopeloos mis...quote:Op maandag 15 december 2014 00:39 schreef hpeopjes het volgende:
Die Marcouch kan beter eens wat aandacht besteden aan de échte problemen van dit land.
Dus als ik een paardenhater wordt genoemd hang ik regelmatig 's avonds ergens bij de manege paardenlullen af te knippen?quote:Op maandag 15 december 2014 00:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik ben toch een hater, volgens jou, en een ander zegt dat moet geregistreerd worden. Dan ben je er toch al, verbieden van kritiek op Islam, iemand die dat toch doet is een varkenskopophanger, enkeltje bajes, raken die ook weer voil..
Daar ben ik niet actief. of zij hebben het via hier of Nu.Jij van mij, of een ex-collega heeft ook de mond open getrokken.quote:Op maandag 15 december 2014 00:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik heb het eens op Geenstijl of Dumpert gelezen.
Niet dan.quote:Op maandag 15 december 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja vind ik wel.
Islam is net zo goed de religie van gematigdheid en vrede als het christendom dat is. Of het jodendom. Of niet, natuurlijk.
En ja: moslims worden vervolgd omdat ze moslim zijn.
Ik zou het niet weten joh, kom nooit bij een kinderboerderij.quote:Op maandag 15 december 2014 00:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als ik een paardenhater wordt genoemd hang ik regelmatig 's avonds ergens bij de manege paardenlullen af te knippen?
Nou we gaan wel die kant op heb ik het idee.quote:Op maandag 15 december 2014 00:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet dan.
En moslims worden in dit land niet vervolgd.
Onzin natuurlijk. De islam is de enige echte religie van onverdraagzaamheid, agressie, haat en verderf. Daar kan geen enkele andere religie ook maar enigszins aan tippen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja vind ik wel.
Islam is net zo goed de religie van gematigdheid en vrede als het christendom dat is. Of het jodendom. Of niet, natuurlijk.
Dat.quote:Op maandag 15 december 2014 00:39 schreef hpeopjes het volgende:
Die Marcouch kan beter eens wat aandacht besteden aan de échte problemen van dit land.
Onzin, dat wordt er graag van gemaakt, want dat komt goed uit, maar in werkelijkheid komen we niet eens in de buurt daarvan...quote:Op maandag 15 december 2014 00:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou we gaan wel die kant op heb ik het idee.
Of ik zit gewoon teveel op het internetquote:Op maandag 15 december 2014 00:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Onzin, dat wordt er graag van gemaakt, want dat komt goed uit, maar in werkelijkheid komen we niet eens in de buurt daarvan...
Bedoel je hier in Nederland? Of verwar je ze met de Christenen en ongelovigen die in het buitenland massaal door moslims worden vermoord om hun (on)geloof?quote:Op maandag 15 december 2014 00:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja vind ik wel.
Ik vrees dat je daar gelijk in hebt idd.quote:Op maandag 15 december 2014 00:42 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat.
Maar het mag ondertussen wel duidelijk zijn wat islamitische politici vooral doen in Nederland; Huilie huilie over de behandeling hun mede-moslims.
Waarschijnlijk idd.quote:Op maandag 15 december 2014 00:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of ik zit gewoon teveel op het internet
Welnee. Hooguit gaan er binnenkort wat moslims uitgezet worden. Maar dat is dan niet omdat ze moslim zijn, maar omdat ze crimineel zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 00:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou we gaan wel die kant op heb ik het idee.
Waarom voel je dan de behoefte om er bij te vermelden dat ze moslim zijn ?quote:Op maandag 15 december 2014 00:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Welnee. Hooguit gaan er binnenkort wat moslims uitgezet worden. Maar dat is dan niet omdat ze moslim zijn, maar omdat ze crimineel zijn.
Ja wel, want op die scheve cijfers die dat oplevert wordt beleid gemaakt.quote:Op maandag 15 december 2014 00:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja als je verder gewoon gedraagt hoef je je ook geen zorgen te maken om deze plannen.
Ja en dat is dan schijnbaar nodig toch ?quote:Op maandag 15 december 2014 00:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja wel, want op die scheve cijfers die dat oplevert wordt beleid gemaakt.
Omdat die twee zaken continu door elkaar gehaald worden, vooral door moslims zelf.quote:Op maandag 15 december 2014 00:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom voel je dan de behoefte om er bij te vermelden dat ze moslim zijn ?
Ik geloof dat er redelijk wat moslimhaters rondlopen ja, in de spreekwoordelijke zin van het woord. Maar tussen kritiek hebben op de islam, geen hoge pet van de islam op hebben of moslims liever kwijt dan rijk zijn en daadwerkelijk moslims schofferen zitten nogal wat meters. Je hebt ook lui die naar een hoofddoek spugen en najoelen. Nu vind ik dat nog een ander verhaal dan een moskee bekladden, maar dat komt al meer in de buurt van het uiten van haat.quote:Op maandag 15 december 2014 00:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten joh, kom nooit bij een kinderboerderij.
quote:Op maandag 15 december 2014 00:41 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. De islam is de enige echte religie van onverdraagzaamheid, agressie, haat en verderf. Daar kan geen enkele andere religie ook maar enigszins aan tippen.
Ik vind het eng, er wordt een slippery slope zichtbaar.quote:Op maandag 15 december 2014 00:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja als je verder gewoon gedraagt hoef je je ook geen zorgen te maken om deze plannen.
Hoezo worden die zaken door elkaar gehaald?quote:Op maandag 15 december 2014 00:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Omdat die twee zaken continu door elkaar gehaald worden, vooral door moslims zelf.
Mwah, genoeg figuren die in de veronderstelling leven dat iedere vrijdag de imam moslims aanstuurt om roofovervallen te zetten in het weekend.quote:Op maandag 15 december 2014 00:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Omdat die twee zaken continu door elkaar gehaald worden, vooral door moslims zelf.
Nee de haat wordt eventueel zichtbaar.quote:Op maandag 15 december 2014 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het eng, er wordt een slippery slope zichtbaar.
Komt alleen niet zoveel voor. Ik denk dat moslims redelijk vrij kunnen leven in dit land, ze worden niet vervolgd, ze kunnen naar hun eigen kerken gaan en overal gewoon aan meedoen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik geloof dat er redelijk wat moslimhaters rondlopen ja, in de spreekwoordelijke zin van het woord. Maar tussen kritiek hebben op de islam, geen hoge pet van de islam op hebben of moslims liever kwijt dan rijk zijn en daadwerkelijk moslims schofferen zitten nogal wat meters. Je hebt ook lui die naar een hoofddoek spugen en najoelen. Nu vind ik dat nog een ander verhaal dan een moskee bekladden, maar dat komt al meer in de buurt van het uiten van haat.
Dat zegt meer over jou dan over Marcouch of die zogenaamde Vijfde Colonne.quote:Op maandag 15 december 2014 00:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik vind het eng, er wordt een slippery slope zichtbaar.
Hoezo redelijk ?quote:Op maandag 15 december 2014 00:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt alleen niet zoveel voor. Ik denk dat moslims redelijk vrij kunnen leven in dit land, ze worden niet vervolgd, ze kunnen naar hun eigen kerken gaan en overal gewoon aan meedoen.
Idd; schijnbaar. En dat zal de echte weerzin/haat alleen doen aanwakkeren. Realisme is juist keihard nodig.quote:Op maandag 15 december 2014 00:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en dat is dan schijnbaar nodig toch ?
Hoezo vraag je dat aan mij? Vraag het aan diegenen die het door elkaar halen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoezo worden die zaken door elkaar gehaald?
Ik verwar niks. Dat zou je misschien wel willen, maar dat is niet zo.quote:Op maandag 15 december 2014 00:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bedoel je hier in Nederland? Of verwar je ze met de Christenen en ongelovigen die in het buitenland massaal door moslims worden vermoord om hun (on)geloof?
Nee jij zegt dan ze door elkaar worden gehaald.quote:Op maandag 15 december 2014 00:50 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Hoezo vraag je dat aan mij? Vraag het aan diegenen die het door elkaar halen.
Nee, want ik ben zogenaamd ook een hater, omdat ik kritiek heb op dat geloof en doordat je die kritiek ook gewoon uit kom je in het beklaagdenbankje te staan.quote:Op maandag 15 december 2014 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee de haat wordt eventueel zichtbaar.
Ja maar in dit geval is realisme dus die gebeurtenissen negeren als je er niks mee doet.quote:Op maandag 15 december 2014 00:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Idd; schijnbaar. En dat zal de echte weerzin/haat alleen doen aanwakkeren. Realisme is juist keihard nodig.
Ik denk dat ze wel het verschil kunnen zien.quote:Op maandag 15 december 2014 00:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben zogenaamd ook een hater, omdat ik kritiek heb op dat geloof en doordat je die kritiek ook gewoon uit kom je in het beklaagdenbankje te staan.
75% van de moskeeën heeft al eens te maken gehad met agressie van buitenstaanders.quote:Op maandag 15 december 2014 00:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Komt alleen niet zoveel voor. Ik denk dat moslims redelijk vrij kunnen leven in dit land, ze worden niet vervolgd, ze kunnen naar hun eigen kerken gaan en overal gewoon aan meedoen.
Zucht.quote:Op maandag 15 december 2014 00:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dan lees jij het oude testament van de joden en christenen nog maar eens na.
Daar is de qoran echt heilig bij.
En dan heb ik het nog niet eens over de Aziatische religies.
Mensen uitzetten omdat ze crimineel zijn? Verbannen? Middeleeuwse methoden?quote:Op maandag 15 december 2014 00:45 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Welnee. Hooguit gaan er binnenkort wat moslims uitgezet worden. Maar dat is dan niet omdat ze moslim zijn, maar omdat ze crimineel zijn.
Kritiek uiten =/= agressie. Met je Calimero's.quote:Op maandag 15 december 2014 00:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben zogenaamd ook een hater, omdat ik kritiek heb op dat geloof en doordat je die kritiek ook gewoon uit kom je in het beklaagdenbankje te staan.
Dat gebeurt ook, vooral in de fundamentalistische kringen, maar ook in de "gewone" moskee. Alles is voor de goede moslim geoorloofd om de ongelovige te onderwerpen. Liegen, bedriegen, stelen, geweldpleging, verkrachting en desnoods moord.quote:Op maandag 15 december 2014 00:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, genoeg figuren die in de veronderstelling leven dat iedere vrijdag de imam moslims aanstuurt om roofovervallen te zetten in het weekend.
Het zegt meer over dat Marcouch zonder dat hij er erg in heeft bezig is die vrijheid die we hier hebben in te perken vanwege de Islam.quote:Op maandag 15 december 2014 00:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jou dan over Marcouch of die zogenaamde Vijfde Colonne.
ik denk het niet, in dit zelfde topic wordt er al gesuggereerd dat ik een moslimhater ben, en met registratie dus een potentiële varkenskopophanger.quote:Op maandag 15 december 2014 00:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel het verschil kunnen zien.
Nee, er wordt HAAT geschreven waar dat helemaal niet relevant hoeft te zijn. Als een moskee bekladding de tekst "Dood aan alle moslims" of "OPROTTEN!"oid heeft, dan gaat dat al de boeken in als discriminatie op basis van geloof tegen moslims. Waarom moet een tekst als "AJAX" daar dan nu ook nog bij?quote:Op maandag 15 december 2014 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee de haat wordt eventueel zichtbaar.
Door aangifte tegen iemand makkelijker te maken word je vrijheid niet ingeperkt.quote:Op maandag 15 december 2014 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zegt meer over dat Marcouch zonder dat hij er erg in heeft bezig is die vrijheid die we hier hebben in te perken vanwege de Islam.
Haat wat is haat? Hoe wil je dat kwantificeren?quote:Op maandag 15 december 2014 00:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, er wordt HAAT geschreven waar dat helemaal niet relevant hoeft te zijn. Als een moskee bekladding de tekst "Dood aan alle moslims" of "OPROTTEN!"oid heeft, dan gaat dat al de boeken in als discriminatie op basis van geloof tegen moslims. Waarom moet een tekst als "AJAX" daar dan nu ook nog bij?
Bron van dit alles?quote:Op maandag 15 december 2014 00:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, vooral in de fundamentalistische kringen, maar ook in de "gewone" moskee. Alles is voor de goede moslim geoorloofd om de ongelovige te onderwerpen. Liegen, bedriegen, stelen, geweldpleging, verkrachting en desnoods moord.
Huh?quote:Op maandag 15 december 2014 00:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook, vooral in de fundamentalistische kringen, maar ook in de "gewone" moskee. Alles is voor de goede moslim geoorloofd om de ongelovige te onderwerpen. Liegen, bedriegen, stelen, geweldpleging, verkrachting en desnoods moord.
Dus jij beweert hier gewoon dat moslims in Nederland om hun geloof vervolgd worden?quote:Op maandag 15 december 2014 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik verwar niks. Dat zou je misschien wel willen, maar dat is niet zo.
Marcouch heeft het over Nederland en ik ook. Over het buitenland zijn er al diverse topics open, dus daar heb ik het hier niet over.
Jawel, want je kunt aangifte tegen mij doen, vanwege moslimhaat, en dus ben ik misschien die varkenskopophanger geweest.quote:Op maandag 15 december 2014 00:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Door aangifte tegen iemand makkelijker te maken word je vrijheid niet ingeperkt.
Hmm dit vind ik wel haat.quote:Op maandag 15 december 2014 00:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar schort het daar wel aan.quote:Op maandag 15 december 2014 00:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En als ik aangifte doe tegen jou in welke vrijheid word je dan precies belemmerd?quote:Op maandag 15 december 2014 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
jawel, want je kunt aangifte tegen mij doen
Je blijft een beetje hangen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, want je kunt aangifte tegen mij doen, vanwege moslimhaat, en dus ben ik misschien die varkenskopophanger geweest.
Wie zegt dat ze een tekst als AJAX daarbij zullen zetten ?quote:Op maandag 15 december 2014 00:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, er wordt HAAT geschreven waar dat helemaal niet relevant hoeft te zijn. Als een moskee bekladding de tekst "Dood aan alle moslims" of "OPROTTEN!"oid heeft, dan gaat dat al de boeken in als discriminatie op basis van geloof tegen moslims. Waarom moet een tekst als "AJAX" daar dan nu ook nog bij?
Ik heb dat empirisch nog nooit vast kunnen stellen, Kees.quote:Op maandag 15 december 2014 00:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, blijkbaar schort het daar wel aan.
Er wordt dus WEL wat meegedaan: De moskee doet een melding bij een ADB of Art.1, die komen foto's maken en beoordelen met een team of het gaat om discriminatie of gewone bekladding.quote:Op maandag 15 december 2014 00:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar in dit geval is realisme dus die gebeurtenissen negeren als je er niks mee doet.
Ach jezus, krijgen we die discussie weer. De meeste moslims hebben een dubbele nationaliteit, en kunnen met behulp daarvan zonder veel moeite worden uitgezet. Kwestie van de Nederlandse nationaliteit afpakken en een hele harde schop onder de criminele reet geven.quote:Op maandag 15 december 2014 00:52 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mensen uitzetten omdat ze crimineel zijn? Verbannen? Middeleeuwse methoden?
Helaas gaat dat tegenwoordig niet meer: criminelen moeten binnen eigen land bestraft worden. Zelf je eigen verantwoordelijkheid nemen en die niet afschuiven.
Nee je verzint gewoon dingen en gaat dan in de slachtofferrolquote:Op maandag 15 december 2014 01:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het leidt tot haat inderdaad. Haat jegens ongelovigen, jegens de "kazen".
Ah. Nja het lijkt mij wel verstandig als ze het idd blijven beoordelen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er wordt dus WEL wat meegedaan: De moskee doet een melding bij een ADB of Art.1, die komen foto's maken en beoordelen met een team of het gaat om discriminatie of gewone bekladding.
Dat is zoals het nu gaat. het voorstel behapt dat er niets meer beoordeeld gaat worden maar klakkeloos elke bekladding of vernieling bij een moskee de boeken in moet als moslimhaat.
De term alleen al.
Ik staar me niet blind op het OT, dat zijn de joden en sommige groepen christenen.quote:Op maandag 15 december 2014 00:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zucht.
Zeg eens; wanneer zijn in Nederland de laatste religieuze moorden gepleegd door Christenen?
En als jij je blind staart op het OT dan ben je vergeten het NT te lezen.
Uit de OP:quote:Op maandag 15 december 2014 00:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ze een tekst als AJAX daarbij zullen zetten ?
quote:''Wanneer moskeebesturen aangifte doen, wordt dat geregistreerd als vernieling of bekladding, terwijl er alle aanleiding is om aan te nemen dat er sprake is van discriminerend geweld'', zei Marcouch in het radioprogramma.
Waarom loop je onzin te verkondigen namens de moslims?quote:Op maandag 15 december 2014 01:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het leidt tot haat inderdaad. Haat jegens ongelovigen, jegens de "kazen".
Op youtube en andere sites staan meerdere filmpjes van imams die moslims de vreselijkste dingen opdragen, met de verborgen camera opgenomen in diverse moskeeën.quote:
Ja nou, gruwelijk man!quote:Op maandag 15 december 2014 00:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat neem je terug!quote:Op maandag 15 december 2014 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja nou, gruwelijk man!
En joden roven baby's om ze te offeren aan hun god.
Anti-religie... het is een zootje kut die religies, laten we gewoon met zijn allen humanistisch zijn misschien, en afstappen van die atavistische religies. Humanistische normen en waarden.quote:Op maandag 15 december 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik staar me niet blind op het OT, dat zijn de joden en sommige groepen christenen.
Feit blijft dat met name het OT werkelijk druipt van het bloed.
Maar ook Paulus lust wel pap van haat jegens bepaalde groepen.
Het gaat ook niet over moorden, het gaat over anti-islamisme of anti-semitisme.
Straks krijgen we nog anti-chistenisme.
Ja maar hoe zie je dat gebeuren ?quote:Op maandag 15 december 2014 01:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Anti-religie... het is een zootje kut die religies, laten we gewoon met zijn alleen humanistisch zijn misschien, en afstappen van die atavistische religies.
Doe er eens een paar. Ik wil wel eens een imam zien die z'n kudde oproept om juweliers te overvallen ofzo.quote:Op maandag 15 december 2014 01:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Op youtube en andere sites staan meerdere filmpjes van imams die moslims de vreselijkste dingen opdragen, met de verborgen camera opgenomen in diverse moskeeën.
Ja, dat 75% van de bevolking, die een geloof aanhangt, daarvan vannacht ineens de pragmatiek van in ging zien?quote:Op maandag 15 december 2014 01:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar hoe zie je dat gebeuren ?
Keep dreamingquote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat 75% van de bevolking, die een geloof aanhangt, daarvan vannacht ineens de pragmatiek van in ging zien?
Maar ja...
Dat zijn de fundamentalisten. Ben er ook niet mee eens hoor.quote:Op maandag 15 december 2014 01:03 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Op youtube en andere sites staan meerdere filmpjes van imams die moslims de vreselijkste dingen opdragen, met de verborgen camera opgenomen in diverse moskeeën.
Nja we hebben hier in Nederland toch ook imams gehad die vrij nare dingen zeiden ?quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doe er eens een paar. Ik wil wel eens een imam zien die z'n kudde oproept om juweliers te overvallen ofzo.
Dat laatste is natuurlijk onzin, Joden doen dat niet. Maar aan moslims zijn dergelijke praktijken wel besteed. Kijk maar naar de gruweldaden van IS.quote:Op maandag 15 december 2014 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja nou, gruwelijk man!
Dan weet je ongetwijfeld ook dat mensen met een dubbele nationaliteit en een strafblad het land uitschoppen inderdaad niet zomaar gaat.quote:Op maandag 15 december 2014 00:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ach jezus, krijgen we die discussie weer. De meeste moslims hebben een dubbele nationaliteit, en kunnen met behulp daarvan zonder veel moeite worden uitgezet. Kwestie van de Nederlandse nationaliteit afpakken en een hele harde schop onder de criminele reet geven.
Dit is je inmiddels al honderdduizenden keren voorgekauwd op dit forum, maar je wilt het gewoon niet weten. Jij denkt dat als je maar lang genoeg met je struisvogelkop in het zand blijf zitten, alles vanzelf wel over zal waaien. Maar dat doet het niet.
Moet je zelf maar even zoeken hoor. Zo moeilijk zijn die filmpjes niet te vinden. Ze staan er al jaren op.quote:Op maandag 15 december 2014 01:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Doe er eens een paar. Ik wil wel eens een imam zien die z'n kudde oproept om juweliers te overvallen ofzo.
Het zit in de matses toch, de moederkoek?quote:Op maandag 15 december 2014 01:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja nou, gruwelijk man!
Ik ook niet. Dus het lijkt me een storm in een glas water.quote:Op maandag 15 december 2014 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb dat empirisch nog nooit vast kunnen stellen, Kees.
Ja, wel dat sommige dingen die ik zeg niet door moslims op prijs wordt gesteld, dat wel.
Maar is dat geweld?
Oh, absoluut. Homo's van een flat af flikkeren enzo. Was alleen niet bepaald stelselmatig. Dat ze moskeegangers stelselmatig aanmoedigen om roofovervallen te zetten en dergelijke, zowel de polderimams als de fundamentalistische imams, dat is nieuw voor me. Dus ik ben erg benieuwd naar het beeldmateriaal.quote:Op maandag 15 december 2014 01:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja we hebben hier in Nederland toch ook imams gehad die vrij nare dingen zeiden ?
Joh, antisemitisme is strafbaar? Dat is dan weer iets dat ik bijna dagelijks wel meemaak, nog nooit iemand die opgepakt werd daarvoor. Puur empirie hoor.quote:Op maandag 15 december 2014 01:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ook niet. Dus het lijkt me een storm in een glas water.
Maar ik zie als principe dat anti-semitische uitingen strafbaar zijn en anti-islamitische (of anti-welkgeloof dan ook) niet. Dat lijkt me een onjuist principe.
Ik ben geen voorstander van welke religie dan ook, maar: gelijke monniken, gelijke kappen.
(Volgens mij moet je gewoon kunnen zeggen wat je wilt, zolang je een anders goede naam niet beschadigt.)
Nee, daar gaat het mij niet om.quote:Op maandag 15 december 2014 00:59 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ach jezus, krijgen we die discussie weer. De meeste moslims hebben een dubbele nationaliteit, en kunnen met behulp daarvan zonder veel moeite worden uitgezet. Kwestie van de Nederlandse nationaliteit afpakken en een hele harde schop onder de criminele reet geven.
Dit is je inmiddels al honderdduizenden keren voorgekauwd op dit forum, maar je wilt het gewoon niet weten. Jij denkt dat als je maar lang genoeg met je struisvogelkop in het zand blijf zitten, alles vanzelf wel over zal waaien. Maar dat doet het niet.
Dat wat hij doet is geen kritiek maar pure haat en onzin.quote:Op maandag 15 december 2014 01:17 schreef Inspireme het volgende:
Weetje, ik vind het geen probleem als je kritiek hebt op de Islam.
Maar ga dan geen onzin lopen verkondigen onder het mom van 'ze zaaien haat in de moskee' terwijl je precies hetzelfde doet hpoepjes.
Propaganda noemen ze dat. Opzettelijk onjuiste informatie blijven rondbazuinen.quote:Op maandag 15 december 2014 01:17 schreef Inspireme het volgende:
Weetje, ik vind het geen probleem als je kritiek hebt op de Islam.
Maar ga dan geen onzin lopen verkondigen onder het mom van 'ze zaaien haat in de moskee' terwijl je precies hetzelfde doet hpoepjes.
De slachtoffers van IS zijn echter ook veelal moslims.quote:Op maandag 15 december 2014 01:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk onzin, Joden doen dat niet. Maar aan moslims zijn dergelijke praktijken wel besteed. Kijk maar naar de gruweldaden van IS.
Sterker nog, de meeste slachtoffers van terrorisme zijn moslims.quote:Op maandag 15 december 2014 01:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De slachtoffers van IS zijn echter ook veelal moslims.
Waarom?quote:
Ikrquote:Op maandag 15 december 2014 01:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Propaganda noemen ze dat. Opzettelijk onjuiste informatie blijven rondbazuinen.
Alles is propaganda van de zionisten toch, ook de kritiek.quote:Op maandag 15 december 2014 01:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Propaganda noemen ze dat. Opzettelijk onjuiste informatie blijven rondbazuinen.
Waarom zou dit wel voor Joden gelden en niet voor moslims? Wie ondervindt hier überhaupt nadeel van?quote:Op maandag 15 december 2014 01:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Alles is propaganda van de zionisten toch, ook de kritiek.
Wat is er mis met de zachte g?quote:Op maandag 15 december 2014 01:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tot zover de leugenachtige onzin van hpeopjes. Morgen volgt opnieuw een aflevering waarin hpeopjes dit keer fulmineert ten aanzien van alles wat Marokkaans is. Let goed op, want er zitten een aantal aantoonbaar onjuiste beweringen in verscholen. Aan u, de kijker thuis, om te raden welke. Voor ieder goed antwoord zetten we een aantal Marokkanen die met een zachte 'g' praten het land uit.
Omdat moslims niet het kapitalisme leiden, maar er het slachtoffer van zijn, toch?quote:Op maandag 15 december 2014 01:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom zou dit wel voor Joden gelden en niet voor moslims? Wie ondervindt hier überhaupt nadeel van?
Yep, back to business.quote:Op maandag 15 december 2014 01:32 schreef hpeopjes het volgende:
Zometeen een massa-onthoofding van ongelovigen door lieve, vredelievende, verdraagzame moslims, live op de televee!
O, ja, dat ook nog... en morgen gebeurt er in Afrika vast wel weer wat, vrees ik...quote:Op maandag 15 december 2014 01:35 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Zie het andere topic, het gaat deze keer los in Sydney.
Ik denk dat dit ongeveer is wat Marcouch bedoelt.quote:Op maandag 15 december 2014 01:08 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk onzin, Joden doen dat niet. Maar aan moslims zijn dergelijke praktijken wel besteed. Kijk maar naar de gruweldaden van IS.
Nee, je snapt het niet. In Nederland worden moslims om hun geloof vervolgd volgens Kees22. Die aanslagen, moorden, onthoofdingen en gijzelingen door moslims gebeuren alleen in het buitenland. (Vergeet Van Gogh ff.. dat was een incident.)quote:Op maandag 15 december 2014 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja, dat ook nog... en morgen gebeurt er in Afrika vast wel weer wat, vrees ik....
Ik begrijp er ook niets van, want voor mij is het bewijs nog nooit geleverd dat de Joden achter al het kwaad van de wereld zitten, achter de Holocaust N.B.quote:Op maandag 15 december 2014 01:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. In Nederland worden moslims om hun geloof vervolgd volgens Kees22. Die aanslagen, moorden, onthoofdingen en gijzelingen door moslims gebeuren alleen in het buitenland. (Vergeet Van Gogh ff.. dat was een incident.)
Welke wandaden? Maar zover die wandaden van de CIA zouden bestaan, zijn alle inwoners van de VS daar inderdaad medeplichting aan.quote:Op maandag 15 december 2014 01:38 schreef Kees22 het volgende:
En alle inwoners van de VSvA zijn medeplichtig aan de wandaden van de CIA.
Vet van mij.quote:Op maandag 15 december 2014 01:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, je snapt het niet. In Nederland worden moslims om hun geloof vervolgd volgens Kees22. Die aanslagen, moorden, onthoofdingen en gijzelingen door moslims gebeuren alleen in het buitenland. (Vergeet Van Gogh ff.. dat was een incident.)
Je verschuilt je weer achter de slachtofferrol. Geef gewoon eens antwoord op de vraag.quote:Op maandag 15 december 2014 01:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Omdat moslims niet het kapitalisme leiden, maar er het slachtoffer van zijn, toch?
De Joden hebben toch WO1,2, Holocaust in scene gezet, om werelddominantie te verkrijgen?
Niet de moslims, die zijn daarvan juist het ondergeschoven kindje.
Ja, eh, dat hoor ik altijd hoor van moslims... dat is zo'n beetje de wereldgeschiedenis volgens Palmer, die zij ervan hebben gemaakt..
Wee, je gebeente dat je op die visie kritisch bent...
Ik verschuil me achter een slachtofferrol, leg eens uit?quote:Op maandag 15 december 2014 01:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je verschuilt je weer achter de slachtofferrol. Geef gewoon eens antwoord op de vraag.
Dat heb je tegen mij gezegd, Kees, moslims worden vervolgd omdat ze moslims zijn.quote:Op maandag 15 december 2014 01:46 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Waar heb ik dat gezegd?
En in hoeverre is de rest relevant?
quote:Ja vind ik wel.
Dat wat je zojuist postte is niet jouw mening. Dus nog een poging: waarom zou dit wel voor Joden gelden en niet voor moslims?quote:Op maandag 15 december 2014 01:52 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik verschuil me achter een slachtofferrol, leg eens uit?
Oh dat.quote:Op maandag 15 december 2014 01:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat heb je tegen mij gezegd, Kees, moslims worden vervolgd omdat ze moslims zijn.
Ik zei dat moslims in dit land niet worden vervolgd.
Sws niet.
reactie #96
[..]
Omdat dat niet de gangbare samenzweringstheorie is.quote:Op maandag 15 december 2014 02:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat wat je zojuist postte is niet jouw mening. Dus nog een poging: waarom zou dit wel voor Joden gelden en niet voor moslims?
De meeste moslims worden vermoord en vervolgd etc. door hun mede-moslims, ook dat nog.quote:Op maandag 15 december 2014 02:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh dat.
Moslims die hun geloof uiten door niqaabs en baarden en gedrag worden gediscrimineerd.
Vervolgd en gediscrimineerd zijn verschillende zaken.
Overigens worden moslims wel vervolgd, af en toe, als hun moskeeën beklad en in brand gestoken worden.
Ikzelf vind dat niet echt belangrijk. Maar ja, ik vind antisemitisme ook niet belangrijk.
Neemt niet weg dat het bestaat.
Ja, dat weet ik, het zal nooit verdwijnen helaas. En ja, er zijn wrs ook goede dingen.quote:Op maandag 15 december 2014 03:08 schreef Inspireme het volgende:
Ryan windt je niet zo op. Religie zal nooit vergaan, dus we moeten er maar mee leren leven. tevens komt er ook veel moois uit religie (ook de kleine dingen)
maar dat zie je natuurlijk niet in de media.
Ja klopt.quote:Op maandag 15 december 2014 03:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik, het zal nooit verdwijnen helaas. En ja, er zijn wrs ook goede dingen.
Toch hoop ik dat men ooit gaat inzien, zoals veel Joden in Spanje tijdens de reconquista, die gedwongen werden zich te bekeren toen Spanje weer christelijk werd, dat de ene religie qua menselijke waarden dezelfde kan zijn dan de andere, en dat het dus niet de religie is, maar de kern van menselijke waarden die we moeten nastreven.
Een irrationeel concept.quote:Op maandag 15 december 2014 03:21 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ja klopt.
maar religie gaat niet alleen om de menselijke waarden maar ook om het hiernamaals... dat is ook van groot belang
Daarin zullen mensen verschillen. Paar miljard mensen op dit aardbol kunnen er niet bij dat het boem pats over is.quote:
Iemand is een moslimhater als hij/zij niet de weg-met-ons-mentaliteit onderschrijft.quote:
Dat zijn slechts incidentenquote:Op maandag 15 december 2014 10:40 schreef Richestorags het volgende:
Ik wil makkelijker aangifte kunnen doen van een andere vorm van Moslimhaat: Moslims die kotsen op Nederland. Kan dat ook?
Die fundi/gematigde/zogenaamde/echte/nep/etc moslims weten donders goed dat zij dingen doen die tegen Allah zondigen. Dus als zij werkelijk in het hiernamaals zouden geloven dan zouden zij zich voorbeeldig gedragen en iig geen moorden plegen. Maar misschien hebben ze geen zin in 72 maagdenquote:Op maandag 15 december 2014 03:21 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Ja klopt.
maar religie gaat niet alleen om de menselijke waarden maar ook om het hiernamaals... dat is ook van groot belang
En dat begint bij een absolute stop op immigratie. En bij het energieonafhankelijk worden zodat we niet meer achterlijke middeleeuwse staten tot ons niveau van welvaart brengen.quote:Op maandag 15 december 2014 10:44 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Die fundi/gematigde/zogenaamde/echte/nep/etc moslims weten donders goed dat zij dingen doen die tegen Allah zondigen. Dus als zij werkelijk in het hiernamaals zouden geloven dan zouden zij zich voorbeeldig gedragen en iig geen moorden plegen. Maar misschien hebben ze geen zin in 72 maagden![]()
Conclusie het zijn irrationele mensen, gevaarlijk en onvoorspelbaar.
Die mag je dus best haten, alleen dat helpt weinig.
De bevolking moet opgeroepen worden om de verdere islamisering van Nederland tegen te gaan net als in Duitsland
Waarschijnlijk omdat ze crimineel zijn vanuit het moslim-zijn. (Jihadgangers).quote:Op maandag 15 december 2014 00:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom voel je dan de behoefte om er bij te vermelden dat ze moslim zijn ?
Weer iemand die niet begrijpt waarvan je aangifte doet en wat discriminatie is.quote:Op maandag 15 december 2014 11:02 schreef DrMabuse het volgende:
Ik dacht even dat de goede man het makkelijker wilde maken om haatuitingen van moslims makkelijker te kunnen aangeven.
Niet dus.
Het is (weer) andersom.
Jammer.
Ja , ik had inderdaad ook anders verwacht van hem.quote:Op maandag 15 december 2014 11:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weer iemand die niet begrijpt waarvan je aangifte doet en wat discriminatie is.
Juist.quote:Op maandag 15 december 2014 11:13 schreef Karrs het volgende:
Ik weet niet of de momenteel heersende Islam-afkeer nou zo snel als 'haat' bestempeld moet worden. Haat is nog wel een paar gradaties erger. En de in het Westen opgestoken afkeer van de Islam heeft wel een oorzaak: de manier waarop de islam momenteel beleden wordt. Hyper-agressief en zwaar moreel superieur.
Werkelijke moslimhaat bestaat, zeer zeker. Maar of dat nou zo'n urgent probleem is dat het een dergelijke actie als wat Marcouch voorstelt noodzakelijk maakt? Ik denk eerder het omgekeerde. De haat van (extreme) moslims is pas echt een urgent probleem. Maak de aangifte daartegen nou maar makkelijker.
Inderdaad jammer dat Marcouch door jou zo wordt bekeken omdat je de materie niet begrijpt.quote:Op maandag 15 december 2014 11:14 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ja , ik had inderdaad ook anders verwacht van hem.
Zeker gezien eerdere uitlatingen die me het idee gaven dat hij op de goede weg zat , de zaak beter begon te begrijpen.
Wat ik al zei : jammer.
Dus volgens jou moet de overheid gaan discrimineren op basis van afkomst bij het doen van aangifte?quote:Op maandag 15 december 2014 11:50 schreef trucker3 het volgende:
Leuk, maar dan wil ik ook dat aangifte voor haat door Moslims makkelijker gaat worden. Ga die formulieren maar alvast drukken: het gaat storm lopen!
Hmm ik geloof niet dat deze user dit bedoelde.quote:Op maandag 15 december 2014 11:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze crimineel zijn vanuit het moslim-zijn. (Jihadgangers).
Dus dat. Snap niet wat je hier op tegen kan hebben.quote:Op maandag 15 december 2014 10:56 schreef Wespensteek het volgende:
Dat mensen er moeite mee lijken te hebben dat het makkelijker wordt om aangifte te doen van moslimhaat geeft toch te denken.
Hoe kom je daarbij? Impliceer je nu werkelijk dat elke klacht van een jood of een homo zo zonder het te controleren de boeken in gaat als joden/homo haat?quote:Op maandag 15 december 2014 00:59 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er wordt dus WEL wat meegedaan: De moskee doet een melding bij een ADB of Art.1, die komen foto's maken en beoordelen met een team of het gaat om discriminatie of gewone bekladding.
Dat is zoals het nu gaat. het voorstel behapt dat er niets meer beoordeeld gaat worden maar klakkeloos elke bekladding of vernieling bij een moskee de boeken in moet als moslimhaat.
De term alleen al.
Er gaat niets meer strafbaar worden, ze willen alleen een verandering in het systeem van aanpak.quote:Op maandag 15 december 2014 00:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik heb dat empirisch nog nooit vast kunnen stellen, Kees.
Ja, wel dat sommige dingen die ik zeg niet door moslims op prijs wordt gesteld, dat wel.
Maar is dat geweld?
Nee, ik impliceer en zeg zelfs letterlijk dat op dit moment alle meldingen van discriminatie worden onderzocht voor ze de boeken in gaan als discriminatie.quote:Op maandag 15 december 2014 12:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Impliceer je nu werkelijk dat elke klacht van een jood of een homo zo zonder het te controleren de boeken in gaat als joden/homo haat?
Dat systeem bestaat dus al hiervoor, sterker nog; er wordt al tien jaar of zelfs veel langer, extra aandacht aan discriminatie van moslims gegeven.quote:Want er staat toch echt dat ze alleen hetzelfde systeem willen hiervoor.
Klopt, de geiten ook nog. En meer dieren, daarom gaf ik ook alleen een voorbeeld.quote:Op maandag 15 december 2014 13:00 schreef UpsideDown het volgende:
Je vergeet de geiten nog, daar is sprake van positieve discriminatie.
Zo ongeveer wel hoor.quote:Op maandag 15 december 2014 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm ik geloof niet dat deze user dit bedoelde.
Ja discriminatie van dieren is een groot probleem, de visser zou ook een olifant aan het haakje moeten doen waarom zijn alleen de wormen de klos.quote:Op maandag 15 december 2014 13:07 schreef hpeopjes het volgende:
Hier meer info over discriminatie van dieren door de islam. Varkens, ezels, apen, vleesetende dieren (zou daar de mensenhaat van de moslims vandaan komen?), insecten, reptielen en amfibiën, allemaal moeten ze er binnen de islam aan geloven.
Volkomen mee eens.quote:Op maandag 15 december 2014 11:13 schreef Karrs het volgende:
Ik weet niet of de momenteel heersende Islam-afkeer nou zo snel als 'haat' bestempeld moet worden. Haat is nog wel een paar gradaties erger. En de in het Westen opgestoken afkeer van de Islam heeft wel een oorzaak: de manier waarop de islam momenteel beleden wordt. Hyper-agressief en zwaar moreel superieur.
Werkelijke moslimhaat bestaat, zeer zeker. Maar of dat nou zo'n urgent probleem is dat het een dergelijke actie als wat Marcouch voorstelt noodzakelijk maakt? Ik denk eerder het omgekeerde. De haat van (extreme) moslims is pas echt een urgent probleem. Maak de aangifte daartegen nou maar makkelijker.
Inderdaad eerst onderzoeken wie de daders zijn en daarna pas aangifte doen en die aangifte makkelijker maken.quote:
De overheid discrimineert ook de blanke autochtone man met zgn. "positieve" discriminatie, dus dan kan dit ook. Niet zo janken.quote:Op maandag 15 december 2014 12:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dus volgens jou moet de overheid gaan discrimineren op basis van afkomst bij het doen van aangifte?
Ik vroeg niet of het kon maar of het wenselijk is volgens jou. Het lijkt mij dat het doen van aangifte in elk geval voor elk slachtoffer gelijk moet zijn en niet afhankelijk moet zijn van wie de dader is of wie het slachtoffer is.quote:Op maandag 15 december 2014 13:43 schreef trucker3 het volgende:
[..]
De overheid discrimineert ook de blanke autochtone man met zgn. "positieve" discriminatie, dus dan kan dit ook. Niet zo janken.
Als er aangifte moet worden gedaan tegen Geert Wilders dan hebben "slachtoffers" in ieder geval voorrang en liggen de voorgedrukte aangifteformulieren al klaar.quote:Op maandag 15 december 2014 13:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vroeg niet of het kon maar of het wenselijk is volgens jou. Het lijkt mij dat het doen van aangifte in elk geval voor elk slachtoffer gelijk moet zijn en niet afhankelijk moet zijn van wie de dader is of wie het slachtoffer is.
Dat is ook wel zo praktisch als blijkt dat veel mensen aangifte willen doen van hetzelfde strafbare feit.quote:Op maandag 15 december 2014 13:48 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Als er aangifte moet worden gedaan tegen Geert Wilders dn hebben "slachtoffers" in ieder geval voorrang en liggen de voorgedrukte aangifteformulieren al klaar.
Het is een overheid die meegaat in de hetze tegen Geert Wilders. Meer niet.quote:Op maandag 15 december 2014 13:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is ook wel zo praktisch als blijkt dat veel mensen aangifte willen doen van hetzelfde strafbare feit.
De hetzequote:Op maandag 15 december 2014 13:50 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Het is een overheid die meegaat in de hetze tegen Geert Wilders. Meer niet.
Nee hoor als er ergens veel mensen slachtoffer zijn van hetzelfde feit wordt de aangifte daarvan ook makkelijker gemaakt. Als een oplichter duizenden slachtoffers maakt met één oplichtingstruc ga je toch ook niet duizenden keren met een nieuwe aangifte beginnen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:50 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Het is een overheid die meegaat in de hetze tegen Geert Wilders. Meer niet.
Met zulke teksten bewijs je alleen maar dat je ze zelf niet allemaal meer op een rijtje hebt.quote:Op maandag 15 december 2014 13:59 schreef trucker3 het volgende:
Ik word schijthemeltje ziek van alle "minderheden" die om het minste of geringste de racismekaart trekken en in een slachtofferrol kruipen: met name de "gekwetste" Moslims (en dat zijn ze snel!).
Dit plan van Marcouch is gewoon een sneaky manier om elke vorm van -terechte- kritiek op de Islam de kop in te kunnen drukken. Censuur van de bovenste plank.
Ik ben bang van niet, het doen van aangifte voor niet strafbare feiten is niet mogelijk en als er al één wordt opgenomen doet men er niets mee. Door het makkelijker maken van aangifte wordt dus geen mening onderdrukt. Helaas blijk je inderdaad niet de enige te zijn. Gezond verstand is bij veel mensen ver te zoeken zodra het woord moslim of islam valt.quote:Op maandag 15 december 2014 14:05 schreef trucker3 het volgende:
Ik heb het alllemaal prima op een rijtje.Het mooie is ook nog eens dat ik niet de enige ben met deze visie.
Bullshit.quote:Op maandag 15 december 2014 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet, het doen van aangifte voor niet strafbare feiten is niet mogelijk en als er al één wordt opgenomen doet men er niets mee. Door het makkelijker maken van aangifte wordt dus geen mening onderdrukt. Helaas blijk je inderdaad niet de enige te zijn. Gezond verstand is bij veel mensen ver te zoeken zodra het woord moslim of islam valt.
quote:Op maandag 15 december 2014 14:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Bullshit.
Juist door slechts een vinkje te hoeven zetten gaat alles op een, voor moslims en pc's, gunstige hoop.
Een paar kwajongens die per ongeluk een bal door het raam van een moskee knallen, hup vinkje islaamhaat,discriminatie!!
Goed voor de statistieken, voor de slachtofferkaart.
Gezond verstand betreffende de moslims en de islam s zeker ver te zoeken, hoe de vaste kliek politiek correcten iedere keer weer opnieuw in een stuip liggen om er maar een positieve draai aan te geven of om, voor de zoveelste keer iemand met terechte kritiek weg te zetten als racist en noem zelf de rest van het circus maar op.
Er is geen gematigde of radicale moslim.
Een islam, een mohamed, een koran, een allah. Allemaal hetzelfde.
Dit dus.quote:Op maandag 15 december 2014 14:37 schreef Kanjer het volgende:
Een paar kwajongens die per ongeluk een bal door het raam van een moskee knallen, hup vinkje islaamhaat,discriminatie!!
I know.quote:Op maandag 15 december 2014 14:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]Alleen je realiseert wel dat je het tegen een pc hebt dus dat de boodschap toch niet aankomt he?
Wat een larie. Het is wel weer duidelijk dat ook jij blind wordt en het verstand lijkt te verliezen zodra in een discussie het woord moslim of islam praat. Het gaat over makkelijker maken van aangifte doen, het is een besparing op bureaucratie. Waarvan men aangifte kan doen verandert niet, de wet verandert niet en na aangifte volgt onderzoek en dan zal van een ongelukkige vernieling niet bewezen kunnen worden dat er een racistische achtergrond is.quote:Op maandag 15 december 2014 14:37 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Bullshit.
Juist door slechts een vinkje te hoeven zetten gaat alles op een, voor moslims en pc's, gunstige hoop.
Goed voor de statistieken, voor de slachtofferkaart.
Gezond verstand betreffende de moslims en de islam s zeker ver te zoeken, hoe de vaste kliek politiek correcten iedere keer weer opnieuw in een stuip liggen om er maar een positieve draai aan te geven of om, voor de zoveelste keer iemand met terechte kritiek weg te zetten als racist en noem zelf de rest van het circus maar op.
Er is geen gematigde of radicale moslim.
Een islam, een mohamed, een koran, een allah. Allemaal hetzelfde.
Wat loop je toch te wauwelen joh. Je kan altijd aangifte doen, ook als je niet weet wie de dader is.quote:Op maandag 15 december 2014 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik ben bang van niet, het doen van aangifte voor niet strafbare feiten is niet mogelijk en als er al één wordt opgenomen doet men er niets mee. Door het makkelijker maken van aangifte wordt dus geen mening onderdrukt. Helaas blijk je inderdaad niet de enige te zijn. Gezond verstand is bij veel mensen ver te zoeken zodra het woord moslim of islam valt.
Niet altijd hoor. Zo'n Rosenmöller kan lekker hoog en droog blijven demoniseren vanuit het veilige Driebergenquote:Op maandag 15 december 2014 14:49 schreef Kanjer het volgende:
[..]
I know.
Verder ben ik wel klaar met dat domme volk, ze komen er vanzelf wel achter.
Je kan nu toch ook al aangifte doen van racisme / discriminatie? Kan ik straks ook aangifte doen van Europeanenhaat? (ik ben van meerdere Europese afkomsten).quote:Op maandag 15 december 2014 14:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een larie. Het is wel weer duidelijk dat ook jij blind wordt en het verstand lijkt te verliezen zodra in een discussie het woord moslim of islam praat. Het gaat over makkelijker maken van aangifte doen, het is een besparing op bureaucratie. Waarvan men aangifte kan doen verandert niet, de wet verandert niet en na aangifte volgt onderzoek en dan zal van een ongelukkige vernieling niet bewezen kunnen worden dat er een racistische achtergrond is.
Jep.quote:
Een hoop extra werk dus, voor niets.quote:Op maandag 15 december 2014 14:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat een larie. Het is wel weer duidelijk dat ook jij blind wordt en het verstand lijkt te verliezen zodra in een discussie het woord moslim of islam praat. Het gaat over makkelijker maken van aangifte doen, het is een besparing op bureaucratie. Waarvan men aangifte kan doen verandert niet, de wet verandert niet en na aangifte volgt onderzoek en dan zal van een ongelukkige vernieling niet bewezen kunnen worden dat er een racistische achtergrond is.
Heb je het artikel wel gelezen trouwens?quote:Op maandag 15 december 2014 14:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er wordt al tijden bij aangiftes opgeschreven of jodenhaat of homohaat een motief kan zijn voor het feit waarvan aangifte wordt gedaan. In het kader daarvan is het niet meer dan logisch om dat ook makkelijker te maken bij moslimhaat. En waarom jij aangiften van strafbare discriminatie niet bij de politie vind horen is mij een raadsel.quote:Op maandag 15 december 2014 14:51 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat loop je toch te wauwelen joh. Je kan altijd aangifte doen, ook als je niet weet wie de dader is.
Waar het hier om gaat is dat die Marcouch blijkbaar niet weet dat je meldingen van discriminatie niet bij de politie moet doen maar bij een ADB of Art.1. En dat hij blijkbaar niet weet dat dat discriminatie heet en geen haat.
Kun jij dan in de OP aangeven waar dat staat want ik kan het niet vinden.quote:Op maandag 15 december 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Heb je het artikel wel gelezen trouwens?
Marcouch klaagt dat als een moskee aangifte doet van vernieling (bal door de ruit) of bekladding (AJAX) niet automatisch als moslimhaat in de cijfers terecht komt.
Dus GEEN onderzoek, GEEN melding bij een ADB of Art.1. Gewoon; Moskee + vernieling of bekladding = moslimhaat.
Op dit moment (en al járen) wordt het gewoon, na onderzoek, in de cijfers opgenomen als discriminatie van moslims als dat uit het onderzoek aannemelijk blijkt en aangemeld is bij een ADB of Art.1.
Maar Marcouch vindt dat dus te omslachtig.
Daar ben ik het volledig met hem eens je zult net als bij bekladding van een synagoge in zo'n geval moeten uitzoeken of een racistisch motief bestaat en dus moet je dat registreren bij de aangifte.quote:"Wanneer moskeebesturen aangifte doen, wordt dat geregistreerd als vernieling of bekladding, terwijl er alle aanleiding is om aan te nemen dat er sprake is van discriminerend geweld'', zei Marcouch in het radioprogramma.
quote:Op maandag 15 december 2014 14:54 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Jep.
Alsof de moslims zo eerlijk zullen zijn om dan niet het vinkje aan te kruisen, ik heb daar nul vertrouwen in.
Verder ook weer lekker logisch, jarenlang de boel op lopen ruien, kijken hoever ze konden gaan.
Tot 10 augustus, toen gingen ze te ver, daar staat de streep.
Nu zijn ze te ver gegaan en gaan er eindelijk steeds meer logisch denkende mensen ertegenin, gaan ze lopen huilen, mietjes.
Willen ze gaan verbieden om wat negatiefs over moslims of islam te zeggen.
Snel aangifte kunnen doen. Helemaal top. Niets mis mee.quote:Op zondag 14 december 2014 22:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vergeet jouw aluminium hoedje niet op te zetten voordat je gaat slapen. Je kunt dus niet versneld aangifte doen van beledigen van de islam want dat is niet strafbaar in Nederland, het gaat om strafbare feiten. Je lijkt nog gekker dan die moslims die in een god geloven, jij gelooft dingen die bewezen niet waar zijn en zo te controleren zijn.
Omdat er blijkbaar voor jodenhaat en homohaat een snellere methode is gevonden en dan is het logisch dat ook bij moslimhaat toe te passen.quote:Op maandag 15 december 2014 15:50 schreef probeer het volgende:
Maar waarom dan specifiek snel aangifte kunnen doen van moslimhaat? Raken die aangiften nu zoek? Doen die aangiften er langer over om behandeld te worden? Worden die aangiften niet serieus genomen (nog minder dan de rest)?
Het lijkt mij een taak voor de politie om uit te zoeken wat de specifieke motieven van de dader(s) waren, en niet iets voor het slachtoffer om bij voorbaat van uit te gaan.quote:Op maandag 15 december 2014 15:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kun jij dan in de OP aangeven waar dat staat want ik kan het niet vinden.
[..]
Daar ben ik het volledig met hem eens je zult net als bij bekladding van een synagoge in zo'n geval moeten uitzoeken of een racistisch motief bestaat en dus moet je dat registreren bij de aangifte.
Verder staat er niets over Ajax, bal ADB, art.1 of de cijfers in het stuk.
Want vernieling / bekladding van een religieus gebouw betekent automatisch een haat jegens dat geloof? Omdat de eigenaar van dat gebouw dat denkt / vindt? Of is het motief van de dader iets wat de politie dan uit dient te zoeken?quote:Op maandag 15 december 2014 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar voor jodenhaat en homohaat een snellere methode is gevonden en dan is het logisch dat ook bij moslimhaat toe te passen.
Dat klopt maar wil men dat gaan uitzoeken dan moet het wel geregistreerd worden als het vermoeden bestaat dat het mogelijk een motief is. Vroeger was dat bij bijv. homohaat een probleem en daar is men wat aan gaan doen:quote:Op maandag 15 december 2014 15:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Het lijkt mij een taak voor de politie om uit te zoeken wat de specifieke motieven van de dader(s) waren, en niet iets voor het slachtoffer om bij voorbaat van uit te gaan.
Bron brief politie rotterdam aanpak homo-gerelateerd geweld - 17-9-2007 TB 13963quote:Wanneer de aangever zelf aangeeft dat er sprake is van discriminatie of homo-gerelateerd
geweld, dan wordt dit in de aangifte vermeld en vastgelegd in het bedrijfsprocessensysteem
van de politie. De aangiften worden tot op heden overigens niet afzonderlijk gerubriceerd als
discriminatie of homogerelateerd geweld.
De politie zal haar medewerkers op korte termijn instruerenom voortaan door te vragen op de
seksuele geaardheid van de aangever, als er enig vermoeden bestaat dat de mishandeling of
de bedreiging wellicht te maken heeft met de homoseksuele geaardheid van de aangever.
Verder zal de politie aile aangiftes waarin sprake is van homogerelateerd geweld of bedreiging
onder een afzonderlijke code registreren, zodat beter inzicht ontstaat in de omvang en de
ontwikkeling van het probleem.
Come and get me, toetsenbordheld.quote:Op maandag 15 december 2014 15:56 schreef BaajGuardian het volgende:
Nederland zou mooi zijn als we de gehele pvda met allochtone voor en achterban het land uit konden zetten. Je word toch doodmoe van die kutclub van ze.
Aha. Dat is dan duidelijk en snap ik het volkomen. Beetje stom dat dat soort mogelijke verbanden nog niet eerder gelegd werden. Maarja .. politie en ICT ...quote:Op maandag 15 december 2014 15:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat klopt maar wil men dat gaan uitzoeken dan moet het wel geregistreerd worden als het vermoeden bestaat dat het mogelijk een motief is. Vroeger was dat bij bijv. homohaat een probleem en daar is men wat aan gaan doen:
[..]
Bron brief politie rotterdam aanpak homo-gerelateerd geweld - 17-9-2007 TB 13963
Het snel kunnen registreren daarvan is dus alleen handig.
Is goed, post je adres en een route beschrijving.quote:Op maandag 15 december 2014 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Come and get me, toetsenbordheld.
Jij hebt een routebeschrijving nodig als je al een adres hebt?quote:Op maandag 15 december 2014 16:01 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Is goed, post je adres en een route beschrijving.
Hebben jullie nu een fittie ?quote:Op maandag 15 december 2014 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij hebt een routebeschrijving nodig als je al een adres hebt?
Ja want ik heb geen tomtom.quote:Op maandag 15 december 2014 16:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jij hebt een routebeschrijving nodig als je al een adres hebt?
Nee hoor, maar Baaj wil graag mensen uitzetten, dus ik daag 'm uit.quote:
Ik wil niet slechts mensen uitzetten, ik wil de gehele pvda uitzetten.quote:Op maandag 15 december 2014 16:08 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee hoor, maar Baaj wil graag mensen uitzetten, dus ik daag 'm uit.
Als ik op mn fiets zit kan ik niet bij mn pc he.quote:
Mja......quote:Op maandag 15 december 2014 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Als ik op mn fiets zit kan ik niet bij mn pc he.
Als je een route beschrijving wil moet je wel even aangeven waar je woont zodat er een vertrekpunt is.quote:Op maandag 15 december 2014 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je moeder heeft hamsterwangen.quote:Op maandag 15 december 2014 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik heb nognooit een routebeschrijving gebruikt ik vraag altijd aan mensen of ze er bekend zijn als ik ergens heen fiets.quote:Op maandag 15 december 2014 16:12 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je een route beschrijving wil moet je wel even aangeven waar je woont zodat er een vertrekpunt is.
Ben je nou serieus ?quote:Op maandag 15 december 2014 16:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja weet ik veel, ik heb nognooit een routebeschrijving gebruikt ik vraag altijd aan mensen of ze er bekend zijn als ik ergens heen fiets.
Waar zou al die moslimhaat toch vandaan komen, hè???quote:Op maandag 15 december 2014 15:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat er blijkbaar voor jodenhaat en homohaat een snellere methode is gevonden en dan is het logisch dat ook bij moslimhaat toe te passen.
De kern wel.quote:Op maandag 15 december 2014 16:15 schreef trucker3 het volgende:
Een gotspe! Het is de omgekeerde wereld: als er één ideologie is die vol haat zit is die verdomde Islam zélf!
Steek je kop maar in het zand !quote:Op maandag 15 december 2014 16:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kern wel.
Gelukkig leven verreweg de meeste moslims niet volgens de koran, dan zou het allemaal veel erger zijn; de meeste moslims zijn gewoon vredelievende mensen als jij en ik.
Sodemieter op kerel en ga iets nuttigs doen inplaats van hier 24/7 zitten.quote:Op maandag 15 december 2014 16:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
de meeste moslims zijn gewoon vredelievende mensen als jij en ik.
quote:Op maandag 15 december 2014 16:15 schreef trucker3 het volgende:
Over de hele wereld zorgen moslims mensen voor bakken ellende.
quote:
Voorspelbare gaven, Yasmin? Zou je iets mee moeten gaan doen...quote:Op maandag 15 december 2014 16:18 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Sodemieter op kerel en ga iets nuttigs doen inplaats van hier 24/7 zitten.
Hehehe iedereen kan de reacties voorspellen in dit soort topics.quote:Op maandag 15 december 2014 16:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Voorspelbare gaven, Yasmin? Zou je iets mee moeten gaan doen...
In jouw droomwereld zeker. In Kazachstan, Azerbeïdjan, Maleisië, Brunei, Indonesië, Marokko, Turkije, Qatar, Verenigde Arabische Emiraten, Turkmenistan, Kirgizië, Oezbekistan en nog wel meer landen is het vrede. Die verblindende haat. Een paar van die landen zijn de laatste jaren zelfs economisch enorm gegroeid. Indonesië en Turkije zitten bij de 20 grootste economieën ter wereld en hebben nog enorme potentieel. Kom, kom.quote:Op maandag 15 december 2014 16:15 schreef trucker3 het volgende:
[..]
Waar zou al die moslimhaat toch vandaan komen, hè???
Over de hele wereld zorgen moslims voor bakken ellende. Of het nou in Australië, de VS, Afrika, het Midden-Oosten of Europa is: één grote teringzooi van geweld, haat en onderdukking. Maar als je er iets van zegt ben je islamofoob en moslimhater.
Een gotspe! Het is de omgekeerde wereld: als er één ideologie is die vol haat zit is het die verdomde Islam zélf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |