Goeie zaak!quote:Marcouch wil aangifte moslimhaat gemakkelijker maken | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Dat heeft de PvdA-coryfee zondagavond gezegd in het programma Reporter Radio.
Nu staan er een aangifteformulier al standaard mogelijkheden om antisemitische incidenten gemakkelijker aan te duiden. Ook het melding maken van homofoob geweld is eenvoudiger geworden.
Marcouch reageerde met dit plan op een onderzoek van wetenschapper Ineke van der Valk. Hieruit blijkt dat tweederde van alle moskeeën in Nederland ooit het doelwit is geweest van agressie.
''Wanneer moskeebesturen aangifte doen, wordt dat geregistreerd als vernieling of bekladding, terwijl er alle aanleiding is om aan te nemen dat er sprake is van discriminerend geweld'', zei Marcouch in het radioprogramma.
De parlementariër heeft minister Ivo Opstelten van Justitie inmiddels gevraagd werk te maken van een simpeler aangiftebeleid en een betere vervolging van daders. Dat zou volgens Marcouch ook bijdragen aan een gevoel van veiligheid bij moslims.
Bron: www.nu.nl
Christenen ook nietquote:
Nee, moskee's worden aan alle kanten vernield, en dat is een uiting van moslimhaat.quote:Op zondag 14 december 2014 22:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet dus is de tekst van TS onzinnig.
Ze gaan onder 10 zetels TK-equivalent, denk ik.quote:Op zondag 14 december 2014 22:34 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hoe harder de PvdA allochtonen knuffelt en in de watten legt, hoe harder ze zakken in de peilingen. Ik juich alles toe wat ze willen doorvoeren dus
Daar ben ik het wel mee eens ja, zeker als dat bij een synagoge ook de standaard is.quote:Op zondag 14 december 2014 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, moskee's worden aan alle kanten vernield, en dat is een uiting van moslimhaat.
En dat moet keihard afgestraft worden.
Dus aangiftes in het vervolg onder kopje moslimhaat.
Dat hetzelfde is als antisemitisme of homohaat, volgens Marcouch.
Het is het geloof van de gematigdheid en de vrede hè.quote:Op zondag 14 december 2014 22:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens ja, zeker als dat bij een synagoge ook de standaard is.
Dat maakt geen bal uit het gaat om makkelijk aangifte doen van strafbare feiten daar ben ik altijd voor. Als je het niet eens bent met wat mensen geloven hoef je nog niet te gaan vernielen.quote:Op zondag 14 december 2014 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is het geloof van de gematigdheid en de vrede hè.
Dit vind ik wel een interessante. Onder welk kopje valt het als een blonde vrouw door Mo voor hoer uitgemaakt wordt? Als we toch aanleidingen om dingen aan te nemen aan het zoeken zijn?quote:Op zondag 14 december 2014 22:26 schreef Ryan3 het volgende:
''Wanneer moskeebesturen aangifte doen, wordt dat geregistreerd als vernieling of bekladding, terwijl er alle aanleiding is om aan te nemen dat er sprake is van discriminerend geweld'', zei Marcouch in het radioprogramma.
Ja, bovendien is het dus het geloof van de gematigdheid en vrede, ook dat nog.quote:Op zondag 14 december 2014 22:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt geen bal uit het gaat om makkelijk aangifte doen van strafbare feiten daar ben ik altijd voor. Als je het niet eens bent met wat mensen geloven hoef je nog niet te gaan vernielen.
Vergeet jouw aluminium hoedje niet op te zetten voordat je gaat slapen. Je kunt dus niet versneld aangifte doen van beledigen van de islam want dat is niet strafbaar in Nederland, het gaat om strafbare feiten. Je lijkt nog gekker dan die moslims die in een god geloven, jij gelooft dingen die bewezen niet waar zijn en zo te controleren zijn.quote:Op zondag 14 december 2014 22:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, bovendien is het dus het geloof van de gematigdheid en vrede, ook dat nog.
Zo'n versnelde aangifte kun je dan inzetten tegen iedereen die iets kwaads zegt of op internet plaatst daarover wrs.
Win, win-situatie. Mensen weten op gegeven moment dat ze niets meer mogen zeggen tegen de Islam en de Islam kan zo zijn invloed uitbreiden. Inshalla.
Ik heb er wel bewondering voor hoe de volgelingen van een plunderende warlord dit met droge ogen uit hun strot kunnen krijgen. Maar ik heb de afgelopen week geleerd dat de koran niks met moslims hun geloof te maken heeft dus wat weet ik er nou van?quote:Op zondag 14 december 2014 22:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is het geloof van de gematigdheid en de vrede hè.
Jij niet begrijpen jongen, allah alles weten.quote:Op zondag 14 december 2014 22:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb er wel bewondering voor hoe de volgelingen van een plunderende warlord dit met droge ogen uit hun strot kunnen krijgen. Maar ik heb de afgelopen week geleerd dat de koran niks met moslims hun geloof te maken heeft dus wat weet ik er nou van?
Bij moskeeën staan ze ook te steigeren als er een varkenskop voor de deur ligt. Als ik als knor, iedere keer getraumatiseerd en geslachtofferd zou zijn als een ballen vereniging weer eens een al dan niet levend of door midden gehakt varken aflevert in de sapjeskamer, dan had ik een behoorlijk kutleven.quote:Op zondag 14 december 2014 22:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat maakt geen bal uit het gaat om makkelijk aangifte doen van strafbare feiten daar ben ik altijd voor. Als je het niet eens bent met wat mensen geloven hoef je nog niet te gaan vernielen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |