Ok, duidelijk. Afgelopen zaterdag was er inderdaad ook een 10 km, en die ging over het eenvoudigste deel van het parcours. Dat zit dan vrij dicht tegen een cross aan.quote:Op maandag 15 december 2014 11:22 schreef Guard het volgende:
[..]
Is al vaker gesteld.
Cross is doorgaans een kort rondje dat een aantal malen moet worden afgelegd en een cross is zelden langer dan max 10 km.
Een trail is bij voorkeur een grote ronde en kan een stuk langer zijn dan 10 km, maar dat hoeft echter niet, er zijn ook trails korter dan 10 km (voor de beginnende trailer). Een "echte" trail bevat ook nog hoogteverschillen (lastig in NL), bij een cross is dat niet noodzakelijk.
Op een cross gaat het ook meer om snelheid volgens mij, daar lopen baanatleten met spikes. Trails worden vaker gelopen voor mensen die juist lange afstanden willen trainen.quote:Op maandag 15 december 2014 11:33 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ok, duidelijk. Afgelopen zaterdag was er inderdaad ook een 10 km, en die ging over het eenvoudigste deel van het parcours. Dat zit dan vrij dicht tegen een cross aan.
Geen lid meerquote:Op maandag 15 december 2014 11:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hebben ze bij jullie atletiekvereniging geen zaal/core trainingen in de winter?
Oke, maar hoe moet je het sterker maken dan? Toch wel door core-oefeningen dan?quote:Op maandag 15 december 2014 11:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Geen lid meerKan wel op m'n werk sporten maar heb even een verbod gekregen van de fysio tot alles wat sterker is.
Klotequote:Op maandag 15 december 2014 11:27 schreef GotC het volgende:
Net weer bij de fysio geweest en mag niet hardlopen zolang ik pijn heb..en dat heb ik nog elke dag. Bovendien heb ik schijnbaar genoeg triggerpoints in m'n been, instabiel bekken en een zwakke core. Ben nog wel even bezig schijnbaar!
Geloof dat ik dit topic voorlopig uit m'n MyAT kan gooien. Jammer en klote, maar het is niet anders.
Succes met de huis-tuin-keuken fitnessquote:Op maandag 15 december 2014 11:37 schreef GotC het volgende:
[..]
Geen lid meerKan wel op m'n werk sporten maar heb even een verbod gekregen van de fysio tot alles wat sterker is.
quote:Op maandag 15 december 2014 11:27 schreef GotC het volgende:
Net weer bij de fysio geweest en mag niet hardlopen zolang ik pijn heb..en dat heb ik nog elke dag. Bovendien heb ik schijnbaar genoeg triggerpoints in m'n been, instabiel bekken en een zwakke core. Ben nog wel even bezig schijnbaar!
Geloof dat ik dit topic voorlopig uit m'n MyAT kan gooien. Jammer en klote, maar het is niet anders.
quote:Op maandag 15 december 2014 11:27 schreef GotC het volgende:
Nou ja op trails wordt ook heel behoorlijk snel gelopen en ook daar gaat het voor een select groepje om de winst.quote:Op maandag 15 december 2014 11:34 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Op een cross gaat het ook meer om snelheid volgens mij, daar lopen baanatleten met spikes. Trails worden vaker gelopen voor mensen die juist lange afstanden willen trainen.
Ik bedoel ook niet dat mensen daar submaximaal lopen of zoquote:Op maandag 15 december 2014 11:50 schreef Guard het volgende:
[..]
Nou ja op trails wordt ook heel behoorlijk snel gelopen en ook daar gaat het voor een select groepje om de winst.
Cross is ook meer een "winterprograma" voor de baan- en wegatleten, trail is het hele jaar door.quote:Op maandag 15 december 2014 11:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik bedoel ook niet dat mensen daar submaximaal lopen of zoMaar meer dat crossjes meer te vergelijken zijn met snelheidstraining voor mi-la lopers, en trails meer te vergelijken met inhoud-training voor marathon/ultra lopers.
Hardlopen is leuk, maakt niet uit hoe je het noemt of op welke ondergrond je het doetquote:
Exact!quote:Op maandag 15 december 2014 12:02 schreef Guard het volgende:
[..]
Hardlopen is leuk, maakt niet uit hoe je het noemt of op welke ondergrond je het doet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |