Ben het helemaal met je eens. Ik snap echt niet waarom die Dotan zo op handen wordt gedragen, met dat zaaddodende nummer van 'm.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:45 schreef Norrage het volgende:
Home moet echt de saaiste mega-hit ooit zijn...jeetje...
Dat is en blijft een verrassing. Ik hoop Typhoon.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:12 schreef Norrage het volgende:
Nou mensen wie gaat hem volgend jaar winnen??
Eerlijk is eerlijk; hij zorgt wel weer voor leuke televisie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:11 schreef Vatta het volgende:
Die giel net zeg. Wat een paardenbeffer is het toch ook he.![]()
Dat is nu op zich wel duidelijk. Ga je 6 Februari ook Bibelot?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:16 schreef richolio het volgende:
[..]
Dat is en blijft een verrassing. Ik hoop Typhoon.
Misschien wel.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:18 schreef Vatta het volgende:
[..]
Dat is nu op zich wel duidelijk. Ga je 6 Februari ook Bibelot?
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:21 schreef richolio het volgende:
[..]
Misschien wel.Bibelot is niet heel ver van hier.
Overigens; Giel heeft wel een punt met dat bier-gegooi.
Dan ga je niet want het is uitverkocht. Ik dacht dat dat bier gooien een traditie van dat spul was. Is het dan niet handig om daarop voorbereid te zijn? Apparatuur wat naar achteren en zo.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:21 schreef richolio het volgende:
[..]
Misschien wel.Bibelot is niet heel ver van hier.
Overigens; Giel heeft wel een punt met dat bier-gegooi.
Oh ja dat wist ik eigenlijk niet. Is ook traditie en ze zullen vast ook wel voorbereid zijn, we praten over Giel hier.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:26 schreef Vatta het volgende:
[..]
[..]
Dan ga je niet want het is uitverkocht. Ik dacht dat dat bier gooien een traditie van dat spul was. Is het dan niet handig om daarop voorbereid te zijn? Apparatuur wat naar achteren en zo.
Dat klopt natuurlijk niet inderdaad. Al kan ik het ook niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:31 schreef theodoor9 het volgende:
"Boven de 12 kan niemand een nummer van Afrojack noemen"
Hij probeerde zich nog in te houden en dan floept dit eruitquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:31 schreef theodoor9 het volgende:
"Boven de 12 kan niemand een nummer van Afrojack noemen"
Toch doet ze het wel mooiquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:32 schreef Vatta het volgende:
Maaike Boutboter. Wat een vreselijk janknummer is dit zeg.
Reactie Afrojack: Wie is hij dan!! Ik rijdt in sportwaggies en neuk Paris Hilton.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij probeerde zich nog in te houden en dan floept dit eruit
Het leek wel alsof ze er 3 coupletten bij heeft geschreven voor haar opa en omaquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:32 schreef Vatta het volgende:
Maaike Boutboter. Wat een vreselijk janknummer is dit zeg.
Haha vreselijk. Volgend jaar waarschijnlijk ook nog voor haar puppies en de buurvrouw van vijf hoog.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het leek wel alsof ze er 3 coupletten bij heeft geschreven voor haar opa en oma
Prima dat ze een mooi liedje schrijft maar dat al die bakvissen er door gaan huilenquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:39 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het leek wel alsof ze er 3 coupletten bij heeft geschreven voor haar opa en oma
Toch had hij wel gelijk, de eerste die een douche kreeg was volgens mij Borsato aangezien niemand dat terecht vond. Maar sinds die tijd lijkt het er bij te horen, goed of slecht, mee eens of niet, altijd een douche.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:53 schreef Norrage het volgende:
Giel is wel van de statements deze week zeg![]()
Maar het stomste vind ik dat iedereen Giel al natgooit. De traditie is dat de band nat moet, maar Giel? Dat is pas triest. Dat die kneusjes niet kunnen wachten.
Hij heeft zeker wel gelijkquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Toch had hij wel gelijk, de eerste die een douche kreeg was volgens mij Borsato aangezien niemand dat terecht vond. Maar sinds die tijd lijkt het er bij te horen, goed of slecht, mee eens of niet, altijd een douche.
The Deaf? Ja natuurlijk zijn die goed.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:52 schreef Norrage het volgende:
Hey dit bandje van Spike is best leuk
Kende het nietquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:54 schreef ranja het volgende:
[..]
The Deaf? Ja natuurlijk zijn die goed.
Ja, ik vind ze goed. Lekkere garagerock.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:55 schreef Norrage het volgende:
Kende het nietzijn ze goed? Het is wel Spike he
Werd voor Borsato ook al gedaan:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:51 schreef ranja het volgende:
[..]
Toch had hij wel gelijk, de eerste die een douche kreeg was volgens mij Borsato aangezien niemand dat terecht vond. Maar sinds die tijd lijkt het er bij te horen, goed of slecht, mee eens of niet, altijd een douche.
quote:Marco Borsato ontvangt naast de Popprijs de inmiddels bijna traditionele bierdouche
hm. 2 unlimited dan misschienquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:56 schreef Tourniquet het volgende:
Werd voor Borsato ook al gedaan:
http://www.poparchiefgron(...)oorderslag-1998/view
2 Unlimited inderdaad.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:57 schreef ranja het volgende:
[..]
hm. 2 unlimited dan misschienin elk geval een waar de zaal niet op stond te wachten
Dat eerste album van ze is best oke. En die laatste van Di-rect is ook zo slecht nog niet. Kan niet geloven dat ik dit zeg.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:55 schreef Norrage het volgende:
[..]
Kende het nietzijn ze goed? Het is wel Spike he
Ja klopt:quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:57 schreef ranja het volgende:
[..]
hm. 2 unlimited dan misschienin elk geval een waar de zaal niet op stond te wachten
quote:In 1992 krijgt 2 Unlimited de popprijs, dit tegen de zin van het meer alternatieve en gitaarminnende publiek van Noorderslag. Uit protest bekogelt het publiek hen met bier. Zo is het inmiddels traditionele biergooien ontstaan. Of het publiek het er nu mee eens is of niet, de winnaar van de Popprijs kan rekenen op een bierdouche.
Wat ik bij al die Nederlandse bandjes heb, zoals Kensington, Di-rect etc...is dat ze kut muziek maken, maar wel hele goede muzikanten zijn. Dat merk je als ze bijvoorbeeld covers spelen van wél goede muziek-makers, dan zijn ze ineens enorme klasbakken. Heb bijvoorbeeld Direct eens een briljante Arcade Fire cover zien spelen, echt heel goed.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:58 schreef Vatta het volgende:
[..]
Dat eerste album van ze is best oke. En die laatste van Di-rect is ook zo slecht nog niet. Kan niet geloven dat ik dit zeg.
Klopt, my body van Young the Giant deden ze ook goed.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:01 schreef Norrage het volgende:
[..]
Wat ik bij al die Nederlandse bandjes heb, zoals Kensington, Di-rect etc...is dat ze kut muziek maken, maar wel hele goede muzikanten zijn. Dat merk je als ze bijvoorbeeld covers spelen van wél goede muziek-makers, dan zijn ze ineens enorme klasbakken. Heb bijvoorbeeld Direct eens een briljante Arcade Fire cover zien spelen, echt heel goed.
Was maar 1 nummer (Niets Verwacht), straks meer...quote:
Fall is heel goed.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:25 schreef Norrage het volgende:
Heb nog nooit een ander nummer dan Home gehoord van Donut, eens kijken of hij meer kan .
quote:Op zondag 18 januari 2015 00:25 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Was maar 1 nummer (Niets Verwacht), straks meer...
Heb je er 1 gehoord, ken je ze allemaal wel.quote:Op zondag 18 januari 2015 00:25 schreef Norrage het volgende:
Heb nog nooit een ander nummer dan Home gehoord van Donut, eens kijken of hij meer kan .
ESFquote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens. Ik snap echt niet waarom die Dotan zo op handen wordt gedragen, met dat zaaddodende nummer van 'm.
Verder terecht dat The Common Linnets de Popprijs winnen. Ze hebben Nederland geweldig op de kaart gezet bij het Songfestival.
quote:
Al jaren. De finale van het Songfestival was in 2013 bijvoorbeeld het best bekeken tv-programma van jaar. Ook in 2014 scoorde het weer erg goed; alleen paar voetbalwedstrijden (WK) deden het beter.quote:Op zondag 18 januari 2015 03:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
ESFsinds wanneer wordt dat serieus genomen?
Tja, ik heb ze 2x gezien (Dauwpop en Metropolis 2013). Bij de 1e had ik het wel snel gezien en bij de 2e gewoon in het gras zittend met de band op de achtergrond. Ik kan dat toch moeilijk serieus nemen.quote:Op zondag 18 januari 2015 04:01 schreef Gehenna het volgende:
Onwijs toffe (live) band
Ja die matjes+snor zijn wel ergens een parodie, hoop ik
Het was niet echt een verrassing dat ze hem kregen, het ging volgens mij tussen de Common Linnets en Kensington. De vraag in de poll was btw "Wie moet de Popprijs 2014 winnen?". Als de vraag zou zijn geweest "Wie denk je dat de Popprijs 2014 gaat winnen?" had ik anders gestemd.quote:Op zondag 18 januari 2015 16:12 schreef methodmich het volgende:
Stonden toch derde in de poll in dit topic. Vier mensen die dit goed hadden voorzien. Keurig.
Het is ze gegund, die Common Linnets. Ook al zijn ze vrij saai, zeker zonder Waylon. Maar goed. Op naar december, als we het topic Popprijs 2015 krijgen. De rest van het jaar denkt niemand er volgens mij aan.
Wat hebben Typhoon en Jett Rebel afgelopen jaar precies bereikt dat Kensington ook niet bereikt heeft?quote:Op zondag 18 januari 2015 19:31 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij was Kensington echt verre van een kanshebber. Die hebben pas 2x Ziggo Dome uitverkocht in 2015!! Wat hebben ze verder in 2014 gedaan??
Het ging tussen Typhoon, Jett Rebel en Common Linnets.
wat heeft kensington bereikt dan?quote:Op zondag 18 januari 2015 21:11 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wat hebben Typhoon en Jett Rebel afgelopen jaar precies bereikt dat Kensington ook niet bereikt heeft?
Ha, leuk geprobeerd.quote:
Oh, als kwaliteit een rol zou spelen dan heeft Kensington inderdaad geen schijn van kans. Een blik werpend op de erelijst van de Popprijs maakt echter duidelijk dat kwaliteit wel het laatste is waar men op let...quote:Op zondag 18 januari 2015 21:55 schreef Norrage het volgende:
Ik dacht even dat Kensington niet eens een plaat had uitgebracht dit jaar, maar dat bleek wel zo te zijn. Dat maakt mijn verhaal ietsje anders. Dan zou ik ze met zijn 3tjes als gelijkwaardig plaatsen, al zijn Jett en Typhoon veel allrounder en zijn ze echt bij bijna iedereen in de smaak gevallen. Itt Kensington dat toch een vrij selecte doelgroep heeft, naar mijn mening.
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 22:44 schreef Norrage het volgende:
Ik kots op die Jose Gonzalez ripoff van een Dotan![]()
Wat een naar mannetje is dat tochquote:Op maandag 19 januari 2015 09:42 schreef Loveless85 het volgende:
Giel is jelly omdat Atze weleens zegt waar het op staat en niet meegaat in die vreselijke hypes rond sommige enorm matige 3FM-kutbandjes;
[ afbeelding ]
Het topic is dit jaar iig populairder dan ooit, gemeten op het aantal postsquote:Op zondag 18 januari 2015 16:12 schreef methodmich het volgende:
Stonden toch derde in de poll in dit topic. Vier mensen die dit goed hadden voorzien. Keurig.
Het is ze gegund, die Common Linnets. Ook al zijn ze vrij saai, zeker zonder Waylon. Maar goed. Op naar december, als we het topic Popprijs 2015 krijgen. De rest van het jaar denkt niemand er volgens mij aan.
Precies. Er is een reden dat ik 3FM steeds vaker af zet, vooral omdat elke kloterige singer-wongwriter door hun kapot wordt gehyped. Ik ben zo klaar met die rage rondom kwijlerige mannetjes die tokkelen op hun gitaar en iets prevelen in de microfoon.quote:Op maandag 19 januari 2015 09:42 schreef Loveless85 het volgende:
Giel is jelly omdat Atze weleens zegt waar het op staat en niet meegaat in die vreselijke hypes rond sommige enorm matige 3FM-kutbandjes;
[ afbeelding ]
quote:
http://3voor12.vpro.nl/ni(...)aan-Giel-Beelen.htmlquote:Een uur nadat 3voor12-redacteur Atze de Vrieze de Pop Media Prijs won, 'feliciteerde' Giel Beelen hem met een vileine post op Facebook. Hij werd daarmee het zoveelste doelwit in een kruistocht voor respect en liefde die Giel Beelen de afgelopen weken voert. Atze de Vrieze reageert, niet omdat hij niet tegen kritiek kan, maar omdat er iets fundamenteel niet klopt aan Giel’s manier van denken.
Beste Giel Beelen,
Wij kennen elkaar niet. Althans, we kennen elkaar een beetje, want jij werkt bij 3FM en ik bij 3voor12. Allebei Publieke Omroep, allebei bezig met die nooit ophoudende zoektocht naar spannende nieuwe muziek. Een soort van collega’s, zou je kunnen zeggen. We kennen elkaar ook een beetje omdat we op de vrijdagnacht van Eurosonic om een uur of drie met elkaar hebben gesproken bij GANZ, in een donkere kelder vol rook. Het was mayhem daar, want GANZ was keihard het hele oeuvre van Hudson Mohawke aan het draaien. In mijn herinnering is dat de eerste keer dat we ergens een biertje stonden te drinken, in plaats van elkaar te groeten in het voorbijgaan. Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat je precies tegen me zei, maar je begon over de Pop Media Prijs, waarvoor ik genomineerd was. Je vroeg of ik al wist of ik zou winnen, iets in die geest. Vond ik aardig en attent.
Een dag later was duidelijk dat je in die kelder niet het achterste van je tong had laten zien, want in een vileine post op Facebook sabelde je me neer. Je punt: jij hebt ook zo vaak zuur gedaan over bandjes op het moment dat ze net een hoogtepunt in hun carrière hebben gehad, nu weet je ook eens hoe dat voelt. Ok. Het is natuurlijk wel eens voorgekomen. Ik heb onaardige dingen geschreven over Destine, over Handsome Poets, ik Twitter graag lelijke dingen over The Killers, en er zullen er vast nog wel een paar zijn. Allemaal hard werkende mensen, die hun best doen om hun publiek te vermaken of te ontroeren. Al weet iedereen die mij volgt ook dat het niet zo makkelijk is om recente voorbeelden te vinden. Bikkelharde recensies, die schrijven we bij 3voor12 niet zoveel meer. Over grote commerciële successen als Kensington, Jett Rebel, Afrojack of Racoon schrijf ik liever een duidend verhaal, of een interview.
Maar toch, ik vind wel eens dingen, dat klopt. Het zit mij ook niet dwars dat je het met me oneens bent over mijn oordelen. Dat hoort erbij: ik formuleer een mening, en hoop anderen daarvan te overtuigen, al dan niet grappig, soms hard of cynisch. Wie kritisch is, moet ook kritiek terug accepteren. Er zijn een paar andere dingen die me wel dwars zitten. Laat ik beginnen met een persoonlijk punt. In je stukje refereer jij aan dezelfde avond in Subsonic. Je schrijft: "Gelukkig heb ik vannacht nog met hem gedanst bij GANZ. Als hij niet in de rol van recensent is, kan hij dus wel genieten." Dat is jouw beeld van de criticus, Giel: dat is iemand die niet deelneemt, die niet wil genieten, maar met een glaasje prik en een opschrijfboekje langs de kant staat om op te schrijven wat er allemaal fout gaat. Altijd op zoek naar wat te zeiken. Zo werkt het voor mij in elk geval niet, en ik zie dit als een aanval op mijn integriteit als muziekjournalist. Tegenover een handvol cynische recensies en een heleboel 'normaal' kritische staan honderden verhalen waarin ik me hard maak voor muzikanten, waarin ik juist de muziekbeleving over probeer te brengen. Het hoeft niet altijd lyrisch te zijn, het kan ook feitelijk, of afwijzend, of duidend. Dat zijn allemaal facetten van de muziekjournalistiek.
Je zegt daarvoor nog iets interessants, dat hier alles mee te maken heeft: de jury van de Pop Media Prijs looft mij omdat ik 'liefdevol' schrijf. Nou, zo liefdevol schrijft Atze lang niet altijd over muziekbeleving, stel jij. Zin om bij die stevige stelling zinnige argumenten te leveren heb je niet: 'Waarom zou ik mijn zaterdagmiddag bevlekken met het zoeken naar zure verhalen van hem?' Ik zal dus een beetje zelf moeten raden wat je bedoelt, maar ik heb het vermoeden dat je 'liefdevol' en 'positief' door elkaar haalt. Ik denk dat de jury bedoelt dat ik gedreven en betrokken schrijf, dat mijn onderwerpen me daadwerkelijk uitmaken. Jij bedoelt: waarom doe je zo negatief als mensen een goede tijd hebben? Dat getuigt namelijk van weinig respect voor de muzikant en zijn fans.
Respect, dat is ineens je toverwoord. En respect en muziekkritiek staan op gespannen voet. We raken daarmee aan de kern van de muziekkritiek, en daar heb je een kennelijk een fundamenteel probleem mee. Dat is ook helemaal niets persoonlijk met mij, want ook dit weekend zei je over het verschijnen van muziekblad OOR op Blendle: 'De zuurtjes van Oor (het slechtste muziekblad ter wereld) pikken er wat NL bandjes uit voor dit jaar. Ga de muziek vooral zelf checken.' Zuur, dat is het woord dat mensen die moeite hebben met muziekkritiek altijd gebruiken, je gebruikt het ook voor mij. Zuur: onnodig negatief, onnodig grievend.
Maar je drang om ineens mensen een toontje lager te laten zingen gaat verder. Ik zou Charlie Hebdo er nooit bij durven halen, als je dat niet zelf al had gedaan, in je eigen programma en in DWDD. Ik weet niet waar het ineens vandaan komt, maar kennelijk heb je een missie op alle fronten. Je wilt dat we voorzichtig zijn met de profeet Mohammed, is je stelling, en die is vele malen belangwekkender dan je mening over mij of over OOR. Hier gaat het over leven en dood, over de vrijheid van meningsuiting, om de vrijheid om kritiek te hebben. De tranen die je om Charlie Hebdo liet, werden door de buitenwereld op hoongelach onthaald. Ik kan daar geen medelijden mee hebben, omdat ik het net zo hypocriet vind als Maarten van Roosmalen, die je kielhaalde in zijn column in NRC. Je staat sinds jaar en dag bekend om je controversiële imago. Je bent recht voor je raap, spaart niemand, zelfs gasten in de studio niet. Je verwijt mij en anderen dingen, die je zelf voortdurend doet.
Weet je nog, toen je rapper Metz zat te jennen met racistische grappen vanaf het moment dat ie de studio binnen stapte? Weet je nog dat je een keer door het hele optreden van VanKatoen heen boerde, en na afloop ook nog de luisteraars opriep toch vooral geen cd's van de band te kopen? Voor mij zou dat een brug te ver zijn, als je de rol van gastheer hebt op zo'n moment. Maar nee, als het vals of lelijk is durf jij dat gewoon te zeggen. En weet je nog dat dingetje met Charli XCX, met die opmerkingen over vingeren? Vond zij disrespectvol, jij een grapje. Je durft ook te kwetsen, ook op het vlak waar muziek en maatschappij elkaar raken. Weet je nog, toen je een keer naar de MOBO awards ging in blackface? Je wist dat dat pijn zou doen, en je gezicht zwart schminken was een vorm van keiharde satire. Jij wilde duidelijk maken dat je de kritiek op zwarte piet onzin vond. Kritisch was je ook tegen Quinsy Gario. Je fileerde hem totaal in je uitzending, echt een pijnlijk moment voor iedereen, als je het mij vraagt. Om nog maar te zwijgen over je aanvaring met een islamitische luisteraar die jou aansprak over disrespectvol gedrag met koranteksten, een paar jaar geleden. Misschien een fragment waar je in deze explosieve tijden niet aan herinnerd wilt worden, maar anderen haalden het al voor me onder het stof vandaan.
Wat schetst mijn verbazing afgelopen zaterdag: een paar uur nadat je mij met een Facebook-post weghoont sta je op het podium voor de uitreiking van de Pop Prijs. In plaats van het vaste gezellige praatje, de warming up naar de sensationele onthulling van de winnaar, begin je een tirade tegen de traditionele bierdouche. Ooit begonnen als teken van afkeur, maar inmiddels uitgegroeid tot de grootste eer die een popmuzikant in Nederland kan ondergaan. Nee, stel jij, dat zien we fout: de bierdouche is respectloos voor de muziek en de muzikanten. Laten we daar in godsnaam mee stoppen.
Nu begrijp ik dat Ilse DeLange - hoe lekker ze die halve liters ook ving, het met je eens is wat betreft die bierdouche. Ik blijf alleen hangen op twee dingen. 1: door daar, op dat podium stelling te nemen, pak je in feite het moment van Ilse DeLange af. 2: je plaatst de bierdouche in een maatschappelijke context, door zwarte piet er bij te halen. Je zei: "Daar zijn Nederlanders slecht in, om slechte tradities af te leren, maar ik zou zeggen: na de zwarte piet en het kievitsei, zou ik het ten opzichte van de artiest relaxt vinden om het nou eens niet te doen." Het heeft er niets te maken, en toch ook wel. Respect, dat wil je afdwingen, daar is het je om te doen. We moeten aardig doen tegen elkaar. En dat doe je door mensen met een ander wereldbeeld dan jij volstrekt respectloos de les te lezen. Kritische geesten, die moeten keihard aangepakt worden, zodat ze de volgende keer tenminste hun mond houden. Of het nu gaat over Quinsy Gario, die Nederland probeert te overtuigen dat racisme overal is, of Atze de Vrieze, die Handsome Poets een slappe kutband vindt.
Ik hecht er veel waarde aan een kritische geest te zijn. Kritisch zijn is leuk. Het is voor mij en vele anderen net zo goed deel van de muziekbeleving als lovende woorden. Haat en liefde voor muziek liggen ongelofelijk dicht bij elkaar, en dat maakt het nu juist zo leuk. Maar kritisch zijn is ook belangrijk. Kritisch op muziek die zich aan ons opdringt. Is het nu wel zo interessant? En waarom wel of niet? Kritisch zijn ten opzichte van het een, vergroot het aanzien van het ander. Kritisch mag (of moet!) je ook zijn ten opzichte van de muziekindustrie, van 'het systeem' waar wij allemaal (zeker jij, maar ik net zo goed) in vast zitten. Kritisch ten opzichte van tradities, kritisch ten opzichte van alles dat ertoe doet in de maatschappij. Kritisch tegenover de profeet of de minister-president.
Uiteindelijk is het niet die persoonlijke aanval op mij die me prikkelde om te reageren - je hoeft geen fan van mij te zijn. Het was het feit dat het past binnen een patroon dat ik niet vind passen bij een boegbeeld van de publieke omroep, zeker niet nu. Wat is er aan de hand met je, Giel? Het lijkt wel alsof iemand je gehackt heeft! Doe jezelf een lol en stop deze heilloze missie. Je kunt Nederland niet veranderen in een schaapachtig meeklappend leger positivo's, al laat je ze elke dag beginnen met een dansje. En eigenlijk, beste Giel, denk ik dat jij daar zelf ook niets aan zou vinden.
Ah ze vond die bier-douche wel heel leeeuk, maar onhandig voor de instrumenten..quote:Op maandag 19 januari 2015 13:30 schreef Norrage het volgende:
http://giel.vara.nl/media/332362
En nu Giel weer.
Ik lees nu dat het eigenlijk de schuld is van Jan Douwe Kroeske.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 23:57 schreef ranja het volgende:
[..]
hm. 2 unlimited dan misschienin elk geval een waar de zaal niet op stond te wachten
quote:Een curieuze traditie, die bierdouche. We hebben hem te danken aan radio- en tv-presentator Jan Douwe Kroeske, die in 1992 werd gevraagd de prijs live uit te reiken op Noorderslag, aan punkband The Ex. Leuk, dacht Kroeske, doen we.
Het publiek in De Oosterpoort vond Kroeske helemaal niet leuk. Kroeske was niet cool, of zoals hij het zelf eens memoreerde in de Volkskrant: 'Ik zat ook bij Langs de Lijn en dat was wellicht niet alternatief genoeg.' Kroeske kwam op, kreeg een eerste beker pils tegen zich aan van de stoerste man in het publiek en toen ging de kraan open. Bierdouche.
De traditie kreeg echt vorm bij de uitreiking van de Popprijs 1994 aan 2 Unlimited. Weinig geliefde winnaars in Groningen. Bierdouche. Vanaf die editie was het raak. Iedere winnaar haalde een nat pak en mocht doorweekt nog een paar nummertjes spelen.
Da's waar. Maar wel eer van je werk. Kijken of dat volgend jaar nog beter kan!quote:Op maandag 19 januari 2015 11:26 schreef borisz het volgende:
[..]
Het topic is dit jaar iig populairder dan ooit, gemeten op het aantal posts.
Maar ja het werd ook een livetopic voor ESNS
Juist als ik niet bij een concert/festival ben, wil ik wel graag eens lezen hoe ze het dedenquote:Op maandag 19 januari 2015 17:09 schreef Loveless85 het volgende:
Echt van het padje die kerel. Festivalshows mag je dus niet recenseren, want het is een eenmalig iets. En omdat Atze iets kut vond moeten wij Atze kut vinden![]()
Wat een mafkees, echt. Het was al met stip irritante mediapersoon #1, nu met extradubbelturbostip
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |