• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Je geeft iemand een code voor een koptelefoon en zodra die binnen is word je structureel FINAAL afgebrandquote:
quote:Bij de beoordeling van het middel wordt het volgende vooropgesteld. Art. 3:310 lid 1 BW bepaalt, voorzover hier van belang, dat een rechtsvordering tot vergoeding van schade verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de benadeelde zowel met de schade als met de daarvoor aansprakelijke persoon bekend is geworden. Naar vaste rechtspraak van de Hoge Raad moet de eis dat de benadeelde bekend is geworden met zowel de schade als de daarvoor aansprakelijke persoon aldus worden opgevat dat het hier gaat om een daadwerkelijke bekendheid, zodat het enkele vermoeden van het bestaan van schade niet volstaat. Deze verjaringstermijn begint pas te lopen op de dag na die waarop de benadeelde daadwerkelijk in staat is een rechtsvordering tot vergoeding van de door hem geleden schade in te stellen. (HR 24 januari 2003, nr. C07/011, LJN AF0694, NJ 2003, 300).
Daarvan zal sprake zijn als de benadeelde voldoende zekerheid - die niet een absolute zekerheid behoeft te zijn - heeft verkregen dat de schade is veroorzaakt door tekortschietend of foutief handelen van de betrokken persoon. Dit houdt niet in dat voor het gaan lopen van de verjaringstermijn is vereist dat de benadeelde - behalve met de feiten en omstandigheden die betrekking hebben op de schade en de daarvoor aansprakelijke persoon - daadwerkelijk bekend is met de juridische beoordeling van die feiten en omstandigheden. (HR 26 november 2004, nr. C03/270, LJN AR1739, NJ 2006, 115). Dit betekent evenmin dat is vereist dat de benadeelde steeds ook met de (exacte) oorzaak van de schade bekend is (HR 20 februari 2004, nr, C02/288, LJN AN8903, NJ 2006, 113).
Geweldige mensen weer dit keerquote:Op zaterdag 13 december 2014 21:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Wat is Ik Vertrek toch een leuk programma
Dat is alweer een jaar terug Pax. Ik ben je nog steeds erkentelijk.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Je geeft iemand een code voor een koptelefoon en zodra die binnen is word je structureel FINAAL afgebrand
Valt wel mee toch?quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wat ben je onvriendelijk vanavond. Oorlogspad?
Kun je nagaan hoe lang deze marteling al duurtquote:Op zaterdag 13 december 2014 21:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat is alweer een jaar terug Pax. Ik ben je nog steeds erkentelijk.
quote:
Neem ontslag en ga vast in een dichte kist in een graf liggen, dan hoef je nergens meer over te klagen voor de rest van je leven.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:03 schreef Yreal het volgende:
Moet ik morgen er weer vroeg uit ook..
Voetbal
Jankerd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:03 schreef Yreal het volgende:
Moet ik morgen er weer vroeg uit ook..
Voetbal
Dit keer? PEC heeft nog nooit zo hoog gestaan na zo veel wedstrijden.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:05 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Benieuwd hoe lang ze het dit keer volhouden
Vorig jaar tijdje tochquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit keer? PEC heeft nog nooit zo hoog gestaan na zo veel wedstrijden.
Woensdag.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:06 schreef Tchock het volgende:
Maar als PSV morgen en dinsdag nou even wint en Feyenoord - AZ gelijk wordt én PEC wint van Cambuur kan ik de hele winterstop van deze stand genieten.
Hoezo gun je mij geen gelukquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:06 schreef Tchock het volgende:
Maar als PSV morgen en dinsdag nou even wint en Feyenoord - AZ gelijk wordt én PEC wint van Cambuur kan ik de hele winterstop van deze stand genieten.
Eerste vijf wedstrijden of zo. Net als dit seizoen. Maar goede start maken is veel makkelijker dan hoog blijven staan.quote:
Oh ja.quote:
psv moet verliezen zodat Ajax winterkampioen is...quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:06 schreef Tchock het volgende:
Wat boeit jou dat? Moet Ajax trouwens eerst van Utrecht winnen. Historisch geen makkelijke wedstrijd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
psv moet verliezen zodat Ajax winterkampioen is...
wie?quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Welnee man. Lekker naar OAA kijken.
Maar PSV en Twente zijn beiden concurrenten van PEC dus ik snap je niet helemaalquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik gun het je wel, maar mezelf meer.
Kampioen wordt PEC toch niet, dus hoe ver PSV uitloopt maakt me niet uit. Maar Twente kan weer derde worden (moeten ze wel twee keer winnen).quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:11 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar PSV en Twente zijn beiden concurrenten van PEC dus ik snap je niet helemaal
Gelijkspel dan toch
Nou en. Je snapt het zelf niet, Twente moet gewoon niet langs PEC op de lijst dus of gelijkspel of heulemaal niks in de Grolschvestequote:
ach. Als je dan toch in een stadion moet rondhangen, liever bij de kampioenen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat boeit jou dat? Moet Ajax trouwens eerst van Utrecht winnen. Historisch geen makkelijke wedstrijd.
Ah, PSV en Twente delen de punten.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is alles wat je moet weten.
quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:14 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah, PSV en Twente delen de punten.
WZAWZNDBquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat heeft Grunn een belabberd doelsaldoquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat krijg je als je je topscorer én de nummer 2 verkoopt.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wat heeft Grunn een belabberd doelsaldo
Eens. Utrecht bakt er maar weinig van.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Overigens verwacht ik een eenvoudige overwinning op Utrecht morgen. 2-0.
Koooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooomt dat schot. Maar doe in spoiler, Tiesje is niet wies met gifjes voor SS begintquote:
Nee. Aangezien we het de hele tijd al over voetbal(uitslagen) hebben wist ik niet dat je boos zou worden van een gifje.quote:
Ties zit ook altijd in het Live Eredivisieverslagentopicquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Aangezien we het de hele tijd al over voetbal(uitslagen) hebben wist ik niet dat je boos zou worden van een gifje.
Vanavond niet hoorquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ties zit ook altijd in het Live Eredivisieverslagentopic
Ties2-2 hoeft idd niet meer te kijkenquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Als ik gelijkADO-Excelsior voorspel hoeft Ties helemaal niet meer te kijken.
Geheel terechtquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:47 schreef Valid het volgende:
http://www.dumpert.nl/embed/6630277/0e49de18/
Die gaat lekker los op het CJIB.
zeker uit de verzekering gehaald zonder te schorsen?quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Geheel terecht
Heb er zelf ook slechte ervaringen mee met de brommert
NAC - Heerenveen 0-2, twee keer Uthquote:Op zaterdag 13 december 2014 22:45 schreef Ties02 het volgende:
Jullie zijn er nu bewust van dat je een tong in je mond hebt liggen
ook ademen jullie nu handmatig
quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
zeker uit de verzekering gehaald zonder te schorsen?
Ik ook. Of nouja. Brommer, wel kenteken (niet geschorst) maar geen verzekering. Boete van 240 EUR naar m'n ouders gestuurd. Twee maanden later (had hem nog niet geschorst) nog een keer 240 EUR. Beetje eigen schuld is het ook wel. Zuur is het ook voor een brommer die tot op de tandwielen in het motorblok uit elkaar ligt te verstoffen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:48 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Geheel terecht
Heb er zelf ook slechte ervaringen mee met de brommert
Mja... ook wel beetje eigen schuld natuurlijk. Je wordt er zo vaak op geattendeerd dat ie verzekerd moet zijn en zo niet dat je hem moet schorsen. Vaak (altijd?) krijg je voor de eerste keer nog een waarschuwing ook. Twee keer in 1,5 maand (toevallig in de steekproef) vond ik wel wat gortig.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Bij mij ook, ding liep geeneens, stond gewoon in de schuur
stelletje graaiers
is me wel eens gelukt bij de rechter.quote:Op zaterdag 13 december 2014 22:51 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ook. Of nouja. Brommer, wel kenteken (niet geschorst) maar geen verzekering. Boete van 240 EUR naar m'n ouders gestuurd. Twee maanden later (had hem nog niet geschorst) nog een keer 240 EUR. Beetje eigen schuld is het ook wel. Zuur is het ook voor een brommer die tot op de tandwielen in het motorblok uit elkaar ligt te verstoffen.
Ik doe dat nooit, zou bij dit vak eerder willen dat je vertraagd kan afspelenquote:Op zondag 14 december 2014 00:10 schreef Paxcon het volgende:
Wel chill dat je bij P2GO nu versneld kan afspelen
Dat kan ookquote:Op zondag 14 december 2014 00:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik doe dat nooit, zou bij dit vak eerder willen dat je vertraagd kan afspelen
Beetje triest welquote:Op zondag 14 december 2014 00:21 schreef Ties02 het volgende:
Wat zijn wij trouwens eens stelletje nerds Pax, man man man
Hij doet het weer.quote:
Dat lijkt me een beetje laatquote:Op zondag 14 december 2014 01:25 schreef Paxcon het volgende:
We kunnen trein van 14:08 wel pakken vanaf cs
Neem je je Groningen vlag mee?quote:Op zondag 14 december 2014 01:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het is drie minuten zegt de app
Spoor 6b, we meeten daar
Paxboefje.quote:Op zondag 14 december 2014 01:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, we gaan de boel even op stelten zetten morgen
quote:Op zondag 14 december 2014 01:53 schreef Joosie200 het volgende:
Ik ben er volgend jaar voor [ afbeelding ]-[ afbeelding ]
Ja, nu echtquote:Op zondag 14 december 2014 02:28 schreef Ties02 het volgende:
Het lijkt me wel verstandig als je nu naar bed gaat Pax
quote:
Geen probleem. Ik blijf wakker.quote:Op zondag 14 december 2014 09:46 schreef Reddead het volgende:
heuy,
Voor school moet ik een bestuusrechtelijke uitspraak schrijven. Zouden jullie a) tips
en b) mijn concept willen lezen en eventuele kritiek uiten? Het is nog niet af maar ik verwacht dat ik het wel rond middernacht af heb.
!
quote:Op zondag 14 december 2014 09:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geen probleem. Ik blijf wakker.
Natuurlijk. Heb je toevallig nog meer huiswerk?quote:Op zondag 14 december 2014 09:46 schreef Reddead het volgende:
heuy,
Voor school moet ik een bestuusrechtelijke uitspraak schrijven. Zouden jullie a) tips
en b) mijn concept willen lezen en eventuele kritiek uiten? Het is nog niet af maar ik verwacht dat ik het wel rond middernacht af heb.
!
vooral bw9 gebruikenquote:Op zondag 14 december 2014 09:46 schreef Reddead het volgende:
heuy,
!
En Windmill, niet te vergeten.quote:
neen liever bw 11quote:
Vast wel maar voetbal gaat voor.quote:Op zondag 14 december 2014 10:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Natuurlijk. Heb je toevallig nog meer huiswerk?
quote:Op zondag 14 december 2014 10:26 schreef Reddead het volgende:
besluit tot het wegslepen van een voertuig van iemand die zijn auto in een straat heeft parkeert waar een parkeerverbod geldt ivm met een parkeerverbod.
Maar hij profiteert wel van het cijfer?quote:Op zondag 14 december 2014 10:26 schreef Reddead het volgende:
k zou de opdracht eigenlijk met zijn tweeen doen, maar mijn klasgenoot voelde zich te goed om het samen te doen.
Wat lees ik?quote:Op zondag 14 december 2014 10:26 schreef Reddead het volgende:
Om wat meer info te geven over de casus; het gaat over een besluit tot het wegslepen van een voertuig van iemand die zijn auto in een straat heeft parkeert waar een parkeerverbod geldt ivm met een parkeerverbod.
Ik zou de opdracht eigenlijk met zijn tweeen doen, maar mijn klasgenoot voelde zich te goed om het samen te doen.
edit:quote:Op zondag 14 december 2014 10:26 schreef Reddead het volgende:
Om wat meer info te geven over de casus; het gaat over een besluit tot het wegslepen van een voertuig van iemand die zijn auto in een straat heeft parkeert waar een parkeerverbod geldt ivm met een parkeerverbod.
Ik zou de opdracht eigenlijk met zijn tweeen doen, maar mijn klasgenoot voelde zich te goed om het samen te doen.
Neen.quote:Op zondag 14 december 2014 10:28 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Maar hij profiteert wel van het cijfer?
Ik kan niet wachten om je uitspraak te lezen. Kom maar op. Hoeveel kantjes wordt het? Zal ik m'n commentaar in track changes zetten?quote:
ik zou me ook te goed voelen jou te laten meeliften.quote:Op zondag 14 december 2014 10:26 schreef Reddead het volgende:
Oh ja. Strafprocesrecht toch? Eentonig curriculum heb jij. Deze keer kop je hem binnen, ik voel het.quote:
Ik hoef niet te weten wat minderwaardigen denken over mij.quote:Op zondag 14 december 2014 10:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zou me ook te goed voelen jou te laten meeliften.
dank!quote:Op zondag 14 december 2014 10:38 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten om je uitspraak te lezen. Kom maar op. Hoeveel kantjes wordt het? Zal ik m'n commentaar in track changes zetten?
Ik begin alvast met het ophalen van m'n kennis over het bestuursprocesrecht.
Nice. Ik mag je nu al.quote:Op zondag 14 december 2014 10:46 schreef Reddead het volgende:
[..]
Ik hoef niet te weten wat minderwaardigen denken over mij.
Wie aan Y komt komt aan de SC. Ik denk dat je beter terug kunt naar scholieren.com. Groetjes.quote:Op zondag 14 december 2014 10:46 schreef Reddead het volgende:
[..]
quote:Op zondag 14 december 2014 10:49 schreef Reddead het volgende:
Neen maar ik zou het echt waarderen als jullie commentaar zouden leveren. Jij ook, Yreal.
Wel jammer dat je de hulp van minderwaardigen nodig hebt voor je huiswerk.quote:Op zondag 14 december 2014 10:49 schreef Reddead het volgende:
Neen maar ik zou het echt waarderen als jullie commentaar zouden leveren. Jij ook, Yreal.
Absoluut. Weer een mooie zure dag vandaag?quote:Op zondag 14 december 2014 10:54 schreef eriksd het volgende:
Beetje reuring, altijd goed.
Goedemorgen mensen.
Goedemorgen, nog wilde plannen vandaag?quote:Op zondag 14 december 2014 10:54 schreef eriksd het volgende:
Beetje reuring, altijd goed.
Goedemorgen mensen.
Ik verwacht geen verhoogde zuurgraad vandaag. Maargoed, de dag is nog jong.quote:Op zondag 14 december 2014 10:54 schreef Valid het volgende:
[..]
Absoluut. Weer een mooie zure dag vandaag?
Nog plannen voor vandaag?quote:Op zondag 14 december 2014 10:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik verwacht geen verhoogde zuurgraad vandaag. Maargoed, de dag is nog jong.
quote:Op zondag 14 december 2014 09:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Geen probleem. Ik blijf wakker.
Als ik mij ertoe kan zetten een kerstboom halen.quote:
Ik ook! En kerstballen.quote:Op zondag 14 december 2014 11:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als ik mij ertoe kan zetten een kerstboom halen.
Werken?quote:Op zondag 14 december 2014 11:04 schreef Maharbal het volgende:
Wat een weer.
Gelukkig mag ik de hele dag binnen zitten.
Die moet ik ook nog hebben, alles weggeflikkerd bij het verhuizen.quote:
Tikgeiten? Als je in het weekend werkt zit je dan meestal thuis of op kantoor?quote:Op zondag 14 december 2014 11:06 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yes, vandaag weer even tikgeiten.
Enig idee wat een boompje ongeveer kost? Gemiddeld formaat.quote:Op zondag 14 december 2014 11:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog hebben, alles weggeflikkerd bij het verhuizen.
20 - 25 piek ofzo. Prijzig geintje eigenlijk.quote:Op zondag 14 december 2014 11:09 schreef Valid het volgende:
[..]
Enig idee wat een boompje ongeveer kost? Gemiddeld formaat.
Doe je gezaagd of met kluit?quote:Op zondag 14 december 2014 11:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
20 - 25 piek ofzo. Prijzig geintje eigenlijk.
wat een praatjesquote:Op zondag 14 december 2014 10:46 schreef Reddead het volgende:
[..]
Gezaagd. Maargoed, weer zo'n gesleep en gedoetje. Dus moet het nog zien allemaal.quote:
Betekent niets specifieks, ik vond het leuk klinkenquote:Op zondag 14 december 2014 11:09 schreef Valid het volgende:
[..]
Tikgeiten? Als je in het weekend werkt zit je dan meestal thuis of op kantoor?
Intratuin. 25 euro, maar je krijgt er een bon van 20 euro bij.quote:Op zondag 14 december 2014 11:09 schreef Valid het volgende:
[..]
Enig idee wat een boompje ongeveer kost? Gemiddeld formaat.
Haha piekquote:Op zondag 14 december 2014 11:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
20 - 25 piek ofzo. Prijzig geintje eigenlijk.
Ah, net al een gehaald. Was 22,50. Wel een zilverspar, maar model uit het boekje.quote:Op zondag 14 december 2014 12:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Intratuin. 25 euro, maar je krijgt er een bon van 20 euro bij.
Haha, ben jij ooit ergens positief over?quote:Op zondag 14 december 2014 15:49 schreef Yreal het volgende:
Drama wedstrijd zeg. Publiek, scheids en voetbal.
Ik moest zoeken, maar:quote:Op zondag 14 december 2014 15:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, ben jij ooit ergens positief over?
quote:
Je wordt ondergespamd via mail en post. Schijtirritant.quote:Op zondag 14 december 2014 15:30 schreef eriksd het volgende:
Iemand hier bekend met die wijnvoordeel site?
quote:Op zondag 14 december 2014 16:01 schreef Accursius het volgende:
Dit is een echte noobvraag maar ik stel hem toch: welke soorten besluiten kan een bestuursorgaan nemen? Dat zijn, volgens 1:3 Awb toch de volgende?
- Algemeen Verbindend Voorschrift
- Besluit van algemene strekking niet zijnde avv
- Beleidsregel
- Beschikking
man, ik moest al in de 2de minuut om versterking roepen...quote:Op zondag 14 december 2014 15:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, ben jij ooit ergens positief over?
Maar je zeurt over alles dus we hebben geen enkel vergelijkingsmateriaal meer hoe erg dit is.quote:Op zondag 14 december 2014 16:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
man, ik moest al in de 2de minuut om versterking roepen...
ik ben dan ook vreselijk moe en chaggo en alles.quote:Op zondag 14 december 2014 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar je zeurt over alles dus we hebben geen enkel vergelijkingsmateriaal meer hoe erg dit is.
Tuurlijk. Paupersite, weinig keuze, goedkoopste wijn begint bij 5/6 euro en je moet 6 flessen scorenquote:Op zondag 14 december 2014 15:30 schreef eriksd het volgende:
Iemand hier bekend met die wijnvoordeel site?
5 euro voor een flesje is toch ook niet duur?quote:Op zondag 14 december 2014 16:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Paupersite, weinig keuze, goedkoopste wijn begint bij 5/6 euro en je moet 6 flessen scoren
Yreal is Peter uit Peter en de Wolf.quote:Op zondag 14 december 2014 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar je zeurt over alles dus we hebben geen enkel vergelijkingsmateriaal meer hoe erg dit is.
5 euro duur vinden. Jezus.quote:Op zondag 14 december 2014 16:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Paupersite, weinig keuze, goedkoopste wijn begint bij 5/6 euro en je moet 6 flessen scoren
De stuk niet, maar als je niet eens een doosje van 6 zelf mag samenstellen en verplicht 6 dezelfde van een onbekend druifsoort moet kopen weet je toch niet of je bocht koopt of niet? Ik test liever eerst 1 fles, bevalt die > dan groot inslaan. Dat is er met wijnvoordeel niet bijquote:Op zondag 14 december 2014 16:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
5 euro voor een flesje is toch ook niet duur?
Dat zou toch met wijn van 2,50 de fles net zo goed een probleem zijn of mis ik iets?quote:Op zondag 14 december 2014 16:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
De stuk niet, maar als je niet eens een doosje van 6 zelf mag samenstellen en verplicht 6 dezelfde van een onbekend soort druif te moeten kopen weet je toch niet of je bocht koopt of niet? Ik test liever eerst 1 fles, bevalt die > dan groot inslaan. Dat is er met wijnvoordeel niet bij
Ja, maar een fles wijn van 2,5 de stuk kun je gewoon 1 flesje van testen en wegsmijten. Met wijnvoordeel zit je meteen vast aan 6 stuks per soort. Bevalt het niet > meteen 4,75/6 liter foetsie.quote:Op zondag 14 december 2014 16:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zou toch met wijn van 2,50 de fles net zo goed een probleem zijn of mis ik iets?
Nogmaals: als de wijn op die site 2,50 per fles zou kosten had je toch precies ditzelfde probleem?quote:Op zondag 14 december 2014 16:40 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ja, maar een fles wijn van 2,5 de stuk kun je gewoon 1 flesje van testen en wegsmijten. Met wijnvoordeel zit je meteen vast aan 6 stuks per soort. Bevalt het niet > meteen 4,75/6 liter foetsie.
Daarom gewoon customizen die hap. Wil gewoon kunnen variëren, zes verschillende flessen. Want idd ongeacht de prijs per fles heb je hetzelfde probleem. Maar met 2,5 de fles is de schade minder groot dan met 5/6 euro de fles.quote:Op zondag 14 december 2014 16:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogmaals: als de wijn op die site 2,50 per fles zou kosten had je toch precies ditzelfde probleem?
Net zoals Whatsapp.. nog x dagen resterend. Dag x komt in zicht > opnieuw x dagen resterend. Wat nu betalenquote:Op zondag 14 december 2014 17:00 schreef Maharbal het volgende:
Gisteren m'n 30 dagen gratis Spotify Premium ingeschakeld.
Vandaag krijg ik een nieuwe mail dat ik 30 dagen gratis krijgt.
Is heel vaak zo dat je per doosje moet afnemen, bijv. ook al bij veel acties @Gall & Gall. Snap het ook wel, anders blijven ze met enkele flesjes prutsen in de marge.quote:Op zondag 14 december 2014 16:44 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Daarom gewoon customizen die hap. Wil gewoon kunnen variëren, zes verschillende flessen. Want idd ongeacht de prijs per fles heb je hetzelfde probleem. Maar met 2,5 de fles is de schade minder groot dan met 5/6 euro de fles.
Voor de meeste mensen wel. Jouw referentiekader is blijkbaar extreem vertroebeld. Je zal ook wel duizenden euro's spaargeld hebben.quote:
Gelukkig. Ik wil ook m'n motorrijbewijs halen.quote:Op zondag 14 december 2014 17:35 schreef Yreal het volgende:
Ik wil toch nog even meedelen dat ik geniet van motorrijden en eindeloos doorzeuren op te verwaarlozen verkeersboetes.
Moet je zeker doen, erg leuk!quote:Op zondag 14 december 2014 17:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik wil ook m'n motorrijbewijs halen.
Wat?quote:Op zondag 14 december 2014 17:40 schreef Valid het volgende:
vandaag alleen maar gekielde en gekust met een kerstboom.
In je P-jaar is dat niet zo heel raar als je tevreden bent met een zesje.quote:Op zondag 14 december 2014 17:59 schreef Blistering het volgende:
Iemand in de whatsapp groep van mijn werkgroep over het open tentamen Grondslagen van morgen, waarvoor je 19 hoofdstukken moest leren: ''Dat tentamen morgen is MC toch? Ik ben vanmorgen begonnen met leren''
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja maar hij is vanmorgen pas begonnen omdat hij dacht dat het om een MC tentamen gaatquote:Op zondag 14 december 2014 18:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
In je P-jaar is dat niet zo heel raar als je tevreden bent met een zesje.
In je P-jaar is dat niet zo heel raar als je tevreden bent met een zesje.quote:Op zondag 14 december 2014 18:01 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja maar hij is vanmorgen pas begonnen omdat hij dacht dat het om een MC tentamen gaat
Als je toch arresten in je wetbundel mag schrijven en als je beetje de structuur in je wetboek kent, moet het wel goedkomen.quote:Op zondag 14 december 2014 18:01 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ja maar hij is vanmorgen pas begonnen omdat hij dacht dat het om een MC tentamen gaat
Watquote:Op zondag 14 december 2014 18:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
Als je toch arresten in je wetbundel mag schrijven
Om je je studentenvereniging en de plaatselijke biljartclub die wat winst haalt uit de heffing te halen?quote:Op zondag 14 december 2014 17:39 schreef Tchock het volgende:
Waarom is voor een onderneming in de zin van 2 lid 1 sub e Vpb wel een winstoogmerk vereist en voor ondernemerschap in de zin van de OB (art 7 lid 1) niet?
Alle arresten onder elkaar, met de relevante artikels erachter.quote:
Maar dan moet die studentenvereniging dus wel vennootschapsbelasting betalen maar geen omzetbelasting, en hebben ze dus geen recht op aftrek voorbelasting terwijl ze wel BTW betalen.quote:Op zondag 14 december 2014 18:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Om je je studentenvereniging en de plaatselijke biljartclub die wat winst haalt uit de heffing te halen?
Omdat OB en Vpb allebei in Introductie Belastingrecht II zitten waar ik morgen een tentamen over heb.quote:
Meidquote:Op zondag 14 december 2014 18:06 schreef Etsu het volgende:
Ik hou een meidenmiddag en -avond met m'n huisgenote. We kijken films met Mary Kate Olsen en Ashely Olsen als hoofdpersonages.
Oh dat is te basaal voor mijquote:Op zondag 14 december 2014 18:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat OB en Vpb allebei in Introductie Belastingrecht II zitten waar ik morgen een tentamen over heb.
Vind je dat dan oprecht leuk of hoort dat er bij omdat je op mannen valt?quote:Op zondag 14 december 2014 18:06 schreef Etsu het volgende:
Ik hou een meidenmiddag en -avond met m'n huisgenote. We kijken films met Mary Kate Olsen en Ashely Olsen als hoofdpersonages.
vind het wel leuk, maar zal vast ook een homo-ding zijn denk ikquote:Op zondag 14 december 2014 18:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind je dat dan oprecht leuk of hoort dat er bij omdat je op mannen valt?
Denk je?quote:Op zondag 14 december 2014 18:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
vind het wel leuk, maar zal vast ook een homo-ding zijn denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Smaak wel, ja.quote:Op zondag 14 december 2014 18:12 schreef Tchock het volgende:
Maar het is toch bijzonder dat veel homo's qua smaak en gedrag enorm vrouwelijk worden? Of ben ik de enige die dat zo ziet?
Misschien heb ik ook een beetje een verkeerd beeld omdat je het op FOK! bij elke mogelijkheid die je maar krijgt impliciet of expliciet laat merken.quote:Op zondag 14 december 2014 18:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Smaak wel, ja.
Gedrag is niet bij iedereen zo.![]()
Ik hoor wel vaker dat mensen niet aan mij kunnen zien dat ik homo ben, tot ik praat.Geen idee of ik echt een vrouwelijke stem heb, of dat het aan mijn handicap ligt.
Pax houdt geen meidenavonden voorzover ik weet.quote:Op zondag 14 december 2014 18:12 schreef Etsu het volgende:
Ik snap wel waarom je altijd fittie hebt met Paxcon, Bobbie.
Daar is het internet voor.quote:Op zondag 14 december 2014 18:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Misschien heb ik ook een beetje een verkeerd beeld omdat je het op FOK! bij elke mogelijkheid die je maar krijgt impliciet of expliciet laat merken.
Ja; kun je horen aan je stem.quote:Op zondag 14 december 2014 18:17 schreef Etsu het volgende:
He jongens, wisten jullie dat ik homo ben?
beste dat er is. Het liefst wil ik gewoon een schuur met 5 motoren.quote:Op zondag 14 december 2014 17:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Gelukkig. Ik wil ook m'n motorrijbewijs halen.
Ik snap hier geen reet van.quote:Op zondag 14 december 2014 18:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dan moet die studentenvereniging dus wel vennootschapsbelasting betalen maar geen omzetbelasting, en hebben ze dus geen recht op aftrek voorbelasting terwijl ze wel BTW betalen.
Ik weet niet of het de bedoeling was dat ik hier iets aan zou hebben maar het is in elk geval niet gelukt.quote:
Je probeert een direct verband te vinden dus twee compleet verschillende belastingen en door een interventie van Ties is de conclusie voor zover mogelijk nog curieuzer.quote:Op zondag 14 december 2014 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik weet niet of het de bedoeling was dat ik hier iets aan zou hebben maar het is in elk geval niet gelukt.
Ik snap in elk geval wat er niet klopt aan mijn post die jij niet snapte. Maar mijn originele vraag was gewoon:quote:Op zondag 14 december 2014 18:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je probeert een direct verband te vinden dus twee compleet verschillende belastingen en door een interventie van Ties is de conclusie voor zover mogelijk nog curieuzer.![]()
Je zit sneller in de heffing (en dus verrekening) van OB als non-profit clubje dan in de heffing van VPB.
Waarom? Zelfde begrip toch? Ik probeer niet zozeer een verband te vinden als wel een verschil.quote:Op zondag 14 december 2014 17:39 schreef Tchock het volgende:
Waarom is voor een onderneming in de zin van 2 lid 1 sub e Vpb wel een winstoogmerk vereist en voor ondernemerschap in de zin van de OB (art 7 lid 1) niet?
Hoezo zelfde begrip? Het zijn compleet verschillende wetten.quote:Op zondag 14 december 2014 18:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap in elk geval wat er niet klopt aan mijn post die jij niet snapte. Maar mijn originele vraag was gewoon:
[..]
Waarom? Zelfde begrip toch?
Belastingwetten verwijzen aan de lopende band naar elkaar. Winstbepaling voor de Vpb gaat via de totaalwinst uit de IB om maar eens iets te noemen. Maar daarnaast; het is beide "ondernemer" en de definities zijn vrijwel hetzelfde, behalve dat een winstoogmerk wel vereist is voor de Vpb en niet voor de OB. En ik vraag waarom.quote:Op zondag 14 december 2014 18:32 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo zelfde begrip? Het zijn compleet verschillende wetten.
Dan zijn beide begrippen dus niet vrijwel hetzelfde want verschillend op een cruciaal punt van elkaarquote:Op zondag 14 december 2014 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Belastingwetten verwijzen aan de lopende band naar elkaar. Winstbepaling voor de Vpb gaat via de totaalwinst uit de IB om maar eens iets te noemen. Maar daarnaast; het is beide "ondernemer" en de definities zijn vrijwel hetzelfde, behalve dat een winstoogmerk wel vereist is voor de Vpb en niet voor de OB. En ik vraag waarom.
Zit er gewoon geen enkele gedachte achter? Zaten ze rond de tafel met pijltjes op een dartbord te gooien welke definitie ze voor welke wet zouden gebruiken?
Er zijn legio redenen waarom het verschilt, dat hangt bijv. al samen met de hele achtergrond van een winstbelasting (VPB) en verbruiksbelasting (OB). Maar ook aspecten als non-profit niet bemoeilijken (VPB plicht werkt daar verstorend, OB plicht juist lastenverlichtend). Daarnaast zit je ook veel sneller als ondernemer in de OB om in de opstartfase ook verrekening mogelijk te maken. E.e.a. is dus historisch zo gegroeid.quote:Op zondag 14 december 2014 18:36 schreef Tchock het volgende:
Oké. Laat maar. Ik accepteer het wel gewoon zonder er over na te denken.
Dit was wat ik wilde wetenquote:Op zondag 14 december 2014 18:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Er zijn legio redenen waarom het verschilt, dat hangt bijv. al samen met de hele achtergrond van een winstbelasting (VPB) en verbruiksbelasting (OB). Maar ook aspecten als non-profit niet bemoeilijken (VPB plicht werkt daar verstorend, OB plicht juist lastenverlichtend). Daarnaast zit je ook veel sneller als ondernemer in de OB om in de opstartfase ook verrekening mogelijk te maken.
prima toch?quote:Op zondag 14 december 2014 18:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Smaak wel, ja.
Gedrag is niet bij iedereen zo.![]()
Ik hoor wel vaker dat mensen niet aan mij kunnen zien dat ik homo ben, tot ik praat.Geen idee of ik echt een vrouwelijke stem heb, of dat het aan mijn handicap ligt.
Met zijn pyama in de stal zitten en bespreken waar de uierzalf in de aanbieding is.quote:Op zondag 14 december 2014 18:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Pax houdt geen meidenavonden voorzover ik weet.
Nee?quote:Op zondag 14 december 2014 18:17 schreef Etsu het volgende:
He jongens, wisten jullie dat ik homo ben?
Hij nam alleen even je temperatuur op 's nachts.quote:
De ambivalentie van het woord vleesthermometer.quote:Op zondag 14 december 2014 19:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij nam alleen even je temperatuur op 's nachts.
En twee keer BTW over betalen, lees ik net.quote:Op zondag 14 december 2014 19:38 schreef eriksd het volgende:
Zo'n wijnveiling is ook wel curieus. Paar honder piek voor een stoffig flesje. Als ik veel geld had zou ik mij daar helemaal in kunnen verliezen.
Hoezo?quote:Op zondag 14 december 2014 19:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
En twee keer BTW over betalen, lees ik net.
Fictie van twee leveringen, eentje aan de veilinghouder en dan aan de koper (3 lid 5 OB). Beide zijn belast, al mag de veilinghouder in de regel wel BTW aftrekken (neem ik aan).quote:
Dat klopt. Maar bedoel je dat je BTW op BTW krijgt?quote:Op zondag 14 december 2014 19:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fictie van twee leveringen, eentje aan de veilinghouder en dan aan de koper (3 lid 5 OB). Beide zijn belast, al mag de veilinghouder in de regel wel BTW aftrekken (neem ik aan).
Nee. Ja. Misschien. Ik snap het systeem van de OB nog niet helemaal.quote:Op zondag 14 december 2014 19:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar bedoel je dat je BTW op BTW krijgt?
Je moet je wel beseffen dat via veilingen doorgaans troep verkocht wordt waarvoor de margeregeling geldt, waardoor alleen BTW berekend wordt over het opgeld (veilingskosten) + eventuele aanbrengkosten door de oorspronkelijke eigenaar. Wat ook logisch is, aangezien de veilingdienst an sich alleen nog in de BTW heffing betrokken moet worden.quote:Op zondag 14 december 2014 19:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee. Ja. Misschien. Ik snap het systeem van de OB nog niet helemaal.
#Nuttelozefeitjesquote:Op zondag 14 december 2014 19:17 schreef Tchock het volgende:
Wat de fuck: de BTW-richtlijn van de EU is niet van toepassing op deze berg.
[ afbeelding ]
Niet eens het hele eiland, nee, alleen de berg. edit: Oh, het is niet eens een eiland. Ligt op het vasteland van Griekenland.
Die verwachtte het rond middernacht af te hebben. Ik zit te wachten tot hij klaar is om te helpen.quote:Op zondag 14 december 2014 20:02 schreef Yreal het volgende:
Moesten we nou nog iemand zijn bestuursrechterlijke uitspraak lezen, of hebben we die al weggepest?
Ik ben al de hele dag druk met bestuursprocesrecht. Ik hoop in twee uurtjes door z'n stuk heen te gaan vannacht. Als ik om 00:00 begin, stuur ik m'n track changes om 2:00 uur door naar jou, zodat jij er ook nog even naar kan kijken.quote:Op zondag 14 december 2014 20:02 schreef Yreal het volgende:
Moesten we nou nog iemand zijn bestuursrechterlijke uitspraak lezen, of hebben we die al weggepest?
Welke leuke vakken doe je?quote:Op zondag 14 december 2014 20:05 schreef Etsu het volgende:
Zo, planning gemaakt tot en met 28 januari wat ik moet doen voor de tentamens.
Volkomen nutteloos eigenlijk, na morgen is m'n hele planning toch weer verpest.
Van de vier vind ik alleen RPPV leukquote:
ik zit klaarquote:Op zondag 14 december 2014 20:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ben al de hele dag druk met bestuursprocesrecht. Ik hoop in twee uurtjes door z'n stuk heen te gaan vannacht. Als ik om 00:00 begin, stuur ik m'n track changes om 2:00 uur door naar jou, zodat jij er ook nog even naar kan kijken.
Ryon reageert niet op zijn pieper. Hopen dat hij voor middernacht te bereiken is.quote:Op zondag 14 december 2014 20:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ben al de hele dag druk met bestuursprocesrecht. Ik hoop in twee uurtjes door z'n stuk heen te gaan vannacht. Als ik om 00:00 begin, stuur ik m'n track changes om 2:00 uur door naar jou, zodat jij er ook nog even naar kan kijken.
BTW is dan ook een drama.quote:Op zondag 14 december 2014 20:11 schreef Tchock het volgende:
Ik doe oefenopgaven en het gaat allemaal fout.
Gelukkig heb je nog even.quote:Op zondag 14 december 2014 20:11 schreef Tchock het volgende:
Ik doe oefenopgaven en het gaat allemaal fout.
Tandartsen verrichten idd onbelaste prestaties.quote:Op zondag 14 december 2014 20:18 schreef Tchock het volgende:
Ik dacht dat tandartsen een nultarief hadden voor de BTW? Iemand enig idee of dat klopt en zo ja waar dat staat?
Nee, dat zei ik niet.quote:Op zondag 14 december 2014 20:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Tandartsen verrichten idd onbelaste prestaties.
Oh, dat laatste weet ik niet. Niet over gehad.quote:Op zondag 14 december 2014 20:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet.Op basis van art 11 lid 1 sub g onder 1 sub b (
) hebben ze een vrijstelling, maar dan mogen ze zelf dus geen BTW aftrekken. Ik meende ergens gelezen of gehoord te hebben dat ze onder het nultarief vielen (waarbij je dus wél aftrek houdt, wat uiteindelijk voor de klant goedkoper is).
Nee, vrijgesteld. Geen aftrek voorbelasting.quote:Op zondag 14 december 2014 20:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat zei ik niet.Op basis van art 11 lid 1 sub g onder 1 sub b (
) hebben ze een vrijstelling, maar dan mogen ze zelf dus geen BTW aftrekken. Ik meende ergens gelezen of gehoord te hebben dat ze onder het nultarief vielen (waarbij je dus wél aftrek houdt, wat uiteindelijk voor de klant goedkoper is).
quote:Op zondag 14 december 2014 20:24 schreef Etsu het volgende:
Dat hele gezeik met btw is best lastig, trouwens.
Haten op Romeinsquote:Op zondag 14 december 2014 20:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Van de vier vind ik alleen RPPV leuk
Andere drie zijn straf2 (oud), Romeins recht en burgerlijk3 (herkansing, 1ste kans niet gemaakt)
Handelsrecht schuif ik door naar blok 3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |