• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
Ik begreep je hele verhaal wel hoor, hoef je niet weg te editen.quote:Op donderdag 11 december 2014 18:52 schreef Valid het volgende:
Gaat over vertegenwoordiging van een rechtspersoon (stichting) bij bestuursbesluit.
uiteraard niet. Zuid Amerikaanse alles. Met zoete aardappelsquote:Op donderdag 11 december 2014 19:40 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
Klinkt lekker Y. Toch niet die prut van de Aldi he?
@Valid, wil jij aub mijn naam tussen de "afgestudeerden" zetten?
Sowieso!quote:Op donderdag 11 december 2014 19:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
uiteraard niet. Zuid Amerikaanse alles. Met zoete aardappels
Gaat allemaal wel. Als ik het nou ook nog zou kunnen opbrengen om te doen wat ik moet doen voor een diploma...quote:Op donderdag 11 december 2014 20:53 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Weinig Y. Maar ik ben niet ongelukkig. En jij?
En dan is ons continent de rest van het jaar van jou verlostquote:
Ik denk dat FOK!ken geen zin heeft, aangezien we dan 11 uur tijdsverschil hebben. Dus als ik slaap, zijn jullie wakker en als ik wakker ben, zijn jullie slapen.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dan is ons continent de rest van het jaar van jou verlost
Of ga je liggen fokken op het strand?
topic is toch actief van ongeveer 07,00 tot 02,00 , dus dat loopt wel los.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik denk dat FOK!ken geen zin heeft, aangezien we dan 11 uur tijdsverschil hebben. Dus als ik slaap, zijn jullie wakker en als ik wakker ben, zijn jullie slapen.
Stel je voor dat de wereld vergaat in 2015. kunnen we je niet meer waarschuwen....quote:Op donderdag 11 december 2014 21:02 schreef Etsu het volgende:
En als jullie in 2015 leven, leef ik nog in 2014.
Sowieso dat ik her en daar op FB kom, maar FOK! weet ik niet. Ik heb maar één week.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
topic is toch actief van ongeveer 07,00 tot 02,00 , dus dat loopt wel los.
quote:Op donderdag 11 december 2014 21:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Stel je voor dat de wereld vergaat in 2015. kunnen we je niet meer waarschuwen....
Dwaas dat je bent. Fuck de kerst, fuck colleges, zo lang als je kan op het strandquote:Op donderdag 11 december 2014 21:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Sowieso dat ik her en daar op FB kom, maar FOK! weet ik niet. Ik heb maar één week.
Yolo.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dwaas dat je bent. Fuck de kerst, fuck colleges, zo lang als je kan op het strand
Mijn ontsnapping gister uit de garage, dat was ook een heerlijk yolo gevoel. Hoop dat ik er geen gezeik mee ga krijgenquote:
Ties en ik zijn er voor je.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:00 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik denk dat FOK!ken geen zin heeft, aangezien we dan 11 uur tijdsverschil hebben. Dus als ik slaap, zijn jullie wakker en als ik wakker ben, zijn jullie slapen.
Doet me goed.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:07 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ties en ik zijn er voor je.
Ie vliegticket is zo duur dat die paar euro voor een wifi wachtwoord niet meer kunnen?quote:Op donderdag 11 december 2014 21:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Doet me goed.
Sowieso dat internet reteduur is daar.
Dat weet je best.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ie vliegticket is zo duur dat die paar euro voor een wifi wachtwoord niet meer kunnen?
Is een lokaal prepaid simmetje geen optie?quote:Op donderdag 11 december 2014 21:08 schreef Etsu het volgende:
[..]
Doet me goed.
Sowieso dat internet reteduur is daar.
Weet niet of dat op iPhone kan? En ben je dan niet meer kwijt?quote:Op donderdag 11 december 2014 21:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Is een lokaal prepaid simmetje geen optie?
http://www.prepaidsimcard(...)kOZebPfVDRoCnzHw_wcBquote:Op donderdag 11 december 2014 21:12 schreef Etsu het volgende:
[..]
Weet niet of dat op iPhone kan? En ben je dan niet meer kwijt?
Ik ga nog even uitzoeken of ik niet zo'n internetbundel kan kopen ofzo.
Al heb ik per maand 10 GB, maar dat is zo weer op in het buitenland denk ik.
Maar ben je niet snel door die 8 GB heen als je in het buitenland zit?quote:Op donderdag 11 december 2014 21:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
http://www.prepaidsimcard(...)kOZebPfVDRoCnzHw_wcB
Eerste hit. 70 euro voor 8GB.
quote:Op donderdag 11 december 2014 21:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar ben je niet snel door die 8 GB heen als je in het buitenland zit?
In een week? Gimme a break. En er is allicht ergens wireless.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
Maar ben je niet snel door die 8 GB heen als je in het buitenland zit?
Nee.quote:Op donderdag 11 december 2014 21:43 schreef Blistering het volgende:
Vraagje he. Als er in een strafbepaling staat dat er max. 2 jaar gevangenisstraf mag worden opgelegd, en een rechter legt 5 jaar gevangenisstraf waarvan 3 jaar voorwaardelijk op, mag dit dan?
Snelheid, danku.quote:
No shit sherlock. Als je gaat googelen op symptomen dan heb je bij het minste of geringste al kanker joh. ''Teenpijn'' wordt een teentumor en ''hoofdpijn'' wordt een hersentumor. Zo werkt het internet.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:04 schreef Yreal het volgende:
Protip, nooit de kankerdatabase raadplegen als je niet jezelf een depressie wil geven...
maar ik heb dan ook kanker...quote:Op donderdag 11 december 2014 22:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
No shit sherlock. Als je gaat googelen op symptomen dan heb je bij het minste of geringste al kanker joh. ''Teenpijn'' wordt een teentumor en ''hoofdpijn'' wordt een hersentumor. Zo werkt het internet.
Overigens, 5:45 gaat de wekker dus zo maar m'n bed in. Eerste presentatie morgen, voor Straf IMoet het arrest ''Detentie van een Blinde'' toelichten samen met 3 meiden. Altijd leuk.
edit: Woei, mail van docent, 7,5 voor de 2e versie van m'n paperNu mag ik een 5 voor grondslagen & RGS I halen om 't vak alsnog met een 6 af te sluiten en 15 studiepunten binnen te harken
...quote:Op donderdag 11 december 2014 22:06 schreef Blistering het volgende:
[..]
No shit sherlock. Als je gaat googelen op symptomen dan heb je bij het minste of geringste al kanker joh. ''Teenpijn'' wordt een teentumor en ''hoofdpijn'' wordt een hersentumor. Zo werkt het internet.
Doe het dan ook niet.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:04 schreef Yreal het volgende:
Protip, nooit de kankerdatabase raadplegen als je niet jezelf een depressie wil geven...
gewoon googlen voor 3¤ klaar.quote:Op donderdag 11 december 2014 23:58 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand of de Action van die iPhone-kabels verkoopt? Ik ga niet 20 euro () voor een echte betalen.
paupertjequote:Op donderdag 11 december 2014 23:58 schreef Paxcon het volgende:
Weet iemand of de Action van die iPhone-kabels verkoopt? Ik ga niet 20 euro () voor een echte betalen.
Ja, ik had een uit China voor 1 dollar maar die is stuk. En ik wil er zsm weer een hebben, niet over drie weken.quote:
wilde die nietquote:
ik had halfjaar geleden ofzo eentje van 3 meter besteld, kostte 7 euro ofzo, maar ging na 1 dag alweer stukquote:Op vrijdag 12 december 2014 00:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, ik had een uit China voor 1 dollar maar die is stuk. En ik wil er zsm weer een hebben, niet over drie weken.
Ik heb wel een tweede (nu nog één dus), maar beetje onhandig om elk weekend mee te moeten nemen.quote:
Action heeft heel veel rotzooi, ik ga morgen wel even kijkenquote:Op vrijdag 12 december 2014 00:02 schreef Etsu het volgende:
[..]
wilde die niet
ik heb er 2, maarja.
[..]
ik had halfjaar geleden ofzo eentje van 3 meter besteld, kostte 7 euro ofzo, maar ging na 1 dag alweer stuk
action heeft t vast niet, denk ik
Ja gaat lekker zo. Drukte van fysieke werk, projecten managen tussen het studeren door, content bewerken onder colleges en ook nog voorbereiden om een fijn tentamen. Gaat heerlijkquote:Op dinsdag 9 december 2014 20:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
En al lekker in de kerstchaos verwikkeld met de kerstpakketten?
quote:
ja maar ook iPhone kabels waarmee je langer dan 1 dag kan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:03 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Action heeft heel veel rotzooi, ik ga morgen wel even kijken
mwah, vast welquote:Op vrijdag 12 december 2014 00:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
ja maar ook iPhone kabels waarmee je langer dan 1 dag kan?
ik geef je weinig kans.
En je laptopoplader dan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:09 schreef Paxcon het volgende:
Saillant detail: de telefoonkabel op de foto is degene die nog wel werkt
quote:
quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:09 schreef Paxcon het volgende:
Saillant detail: de telefoonkabel op de foto is degene die nog wel werkt
Toen werkte het nog uitstekend, jouw telefoon zal wel stuk zijn ofzoquote:Op vrijdag 12 december 2014 00:12 schreef Etsu het volgende:
nouja paxje het feit dat ik vorige week mijn telefoon bij jou wilde opladen en hij het niet deed, was een teken dat je oplader binnenkort ging overlijden
dus dit had je ver van te voren kunnen zien
eigen schuld ex art. 6:101 BW dus
nouja, zolang ik tiesje kan appen, koop ik geen nieuwe telefoonquote:Op vrijdag 12 december 2014 00:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Toen werkte het nog uitstekend, jouw telefoon zal wel stuk zijn ofzo
meid...quote:Op vrijdag 12 december 2014 00:02 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb wel een tweede (nu nog één dus), maar beetje onhandig om elk weekend mee te moeten nemen.
Van die algemene androiddingen liggen er ook 100 hierquote:Op vrijdag 12 december 2014 00:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
meid...
Ik heb overigens 7 laders...
Zwart is voor obers, begrafenisondernemers of bezoekers van. Als bejaarde kun je lekker gek doen want /care als senior, maar als jonkie lekker gek doen en je eigen ding doen vindt men nogal tegendraads. Dus pak een van vijftig tinten grijsquote:
Was er wel van op de hoogte hoor. Mijn opmerking sloeg meer op de algemeenheid van het internet.quote:Op donderdag 11 december 2014 22:51 schreef Tchock het volgende:
[..]
...Niet te snel dit soort dingen zeggen over iemand waarvan je blijkbaar de situatie gemist hebt
quote:
Gefeliciteerd, kun je die ook gelijk afleren.quote:Op vrijdag 12 december 2014 01:29 schreef Ties02 het volgende:
Ik kan ook eindelijk een fatsoenlijke windsor knopen man man man
quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:15 schreef Accursius het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, kun je die ook gelijk afleren.
[ afbeelding ]
En dan hoort er zo uit te komen te zien:
[ afbeelding ]
Veel mooier en eleganter dan een dikke vis om je nek.
Terugkomend op je vraag over een zwart pak: niet doen. Gewoon voor donkerblauw of donkergrijs gaan. Zwarte veterschoenen eronder zoals dit:
[ afbeelding ]
Geen lelijke contrastzolen dus doen (zoals Van Lier).
Ook erg fraai ja. Dat zijn de enige twee knopen die een man hoort te kunnen knopen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:18 schreef Valid het volgende:
Overigens is de laatste tijd mijn standaard voor de meeste dassen de double four in hand. Een keer extra omslaan dus. Wat er ongeveer zo uit ziet.
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:26 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ook erg fraai ja. Dat zijn de enige twee knopen die een man hoort te kunnen knopen.
Deed je brommer het niet?quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:34 schreef Yreal het volgende:
Ik droomde dat ik de post niet bezorgd had
Dat is geen straf.quote:
Je was van de kaart, zogezegd.quote:Op vrijdag 12 december 2014 09:34 schreef Yreal het volgende:
Ik droomde dat ik de post niet bezorgd had
Knul, pleasequote:Op vrijdag 12 december 2014 08:26 schreef Accursius het volgende:
[..]
Ook erg fraai ja. Dat zijn de enige twee knopen die een man hoort te kunnen knopen.
Niet doen.quote:
Doe dat maar niet.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:05 schreef Joosie200 het volgende:
Als die twee pisgootknopen de enige twee zijn die een man behoort te knopen, nou dan knoop ik mij liever op.
Leuke das dit trouwens.quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:18 schreef Valid het volgende:
Overigens is de laatste tijd mijn standaard voor de meeste dassen de double four in hand. Een keer extra omslaan dus. Wat er ongeveer zo uit ziet.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd!quote:
Ongelofelijk lelijk ja, snap niet waarom iemand zoiets knoopt. Is nooit flatterend en doordat het merendeel van de overhemden nu wat meer wegsneden zijn krijg je 1 blok "stof" daar zitten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:30 schreef Valid het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een studiegenoot van me heeft altijd zoiets. En dan tot net boven z'n navel.
En inderdaad strak en recht aantrekken, dan is het al veel beter dan op die foto.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:13 schreef Maharbal het volgende:
Gewoon steevast een dubbele windsor (strak aangetrokken) op m'n widespread boorden.
Dat mag ook, natuurlijk. Wat je maar wil.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:13 schreef Maharbal het volgende:
Gewoon steevast een dubbele windsor (strak aangetrokken) op m'n widespread boorden.
Aangetrokken is beter, akkoord. Punt is dat een pak al uit zichzelf erg standaard is. Veelal donkerblauw / donkergrijs, effen shirt en geen gekke das. Door dan ook een symmetrische knoop te kiezen krijg je helemaal geen "leven" in het geheel. Met een FIH krijg je dit juist wel omdat het asymmetrisch is en door de (gemakkelijke) pisgoot die je erin krijgt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
En inderdaad strak en recht aantrekken, dan is het al veel beter dan op die foto.
Haha, zeker. Die foto is wat mij betreft echt spuuglelijk. Vooral als hij ook nog eens veel te kort is, wat bijna niet anders kan met zo'n knoop en al je zelf enige lengte hebt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
En inderdaad strak en recht aantrekken, dan is het al veel beter dan op die foto.
kan je geen mooie vrouwen posten ofzo....quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:19 schreef Accursius het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
kan je geen mooie vrouwen posten ofzo....
U vraagt wij draaienquote:Op vrijdag 12 december 2014 12:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Post er zelf een paar.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:26 schreef Accursius het volgende:
[..]
U vraagt wij draaienDie laatsteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:02 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Die onderste heeft niet eens een das.
Yes.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef Ties02 het volgende:
Dragen jullie cutaway overhemden (onder je pak)? Vind dat zelf wel mooi
Lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:10 schreef Yreal het volgende:
Ik hoor net op het nieuws dat timmermans voor wil gaan stellen de vpb te harmoniseren
Ja die doe ik dus al altijd. Wil iets nieuws (en symmetrisch).quote:Op vrijdag 12 december 2014 08:15 schreef Accursius het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, kun je die ook gelijk afleren.
[ afbeelding ]
En dan hoort er zo uit te komen te zien:
[ afbeelding ]
Veel mooier en eleganter dan een dikke vis om je nek.
Veel, maar dit soort holle kreten van Fransie betekenen geen reet.quote:
En dit.quote:
Telegraaf. Pownews.quote:
Meestal widespread.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:09 schreef Ties02 het volgende:
Dragen jullie cutaway overhemden (onder je pak)? Vind dat zelf wel mooi
quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:13 schreef Valid het volgende:
[..]
Bovenal is Erik natuurlijk imagematig onderkoeld. Die laat zich niet raken. Dat is stoer enzo.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:13 schreef Valid het volgende:
[..]
Bovenal is Erik natuurlijk imagematig onderkoeld. Die laat zich niet raken. Dat is stoer enzo.
Inderdaad. Stiekem loop ik over van energie om kennis te nemen van allerhande triviale fiscale proefballonnetjes.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:13 schreef Valid het volgende:
[..]
Telegraaf. Pownews.
Ah ok, ook mooiquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Iets 'langere' en 'puntigere' boord.
http://www.theurbangent.c(...)s-shirt-collars.html
Heerlijk. Die knoop is zo verschrikkelijk patsering en overdreven, maar doordat The Merovingian hem droeg in de Matrix zijn er nu mensen die denken dat het vet stoer is. Zie je al voor je onder je eerste pak.quote:
Als je dit erbij vertelt tijdens je eerste sollicitatie kan je meteen ook weer naar huis denk ikquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heerlijk. Die knoop is zo verschrikkelijk patsering en overdreven, maar doordat The Merovingian hem droeg in de Matrix zijn er nu mensen die denken dat het vet stoer is. Zie je al voor je onder je eerste pak.
"Je cijfers zijn uitmuntend, net als je cv, maar... Gewoon nee. Opdonderen."quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als je dit erbij vertelt tijdens je eerste sollicitatie kan je meteen ook weer naar huis denk ik
Dat was inderdaad precies m'n punt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:19 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad. Stiekem loop ik over van energie om kennis te nemen van allerhande triviale fiscale proefballonnetjes.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:29 schreef Accursius het volgende:
Als een recruiter dat ziet draait die 360 graden rond en loopt die weg.
Als je 360 graden ronddraait loop je in dezelfde richting als eerst.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:29 schreef Accursius het volgende:
DAT IS DE GRAPquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je 360 graden ronddraait loop je in dezelfde richting als eerst.
Dit.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je 360 graden ronddraait loop je in dezelfde richting als eerst.
Een hele wereld gaat volledig langs me heen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:32 schreef Ties02 het volgende:
http://knowyourmeme.com/memes/why-they-call-it-an-xbox-360
http://www.urbandictionar(...)s+turn+and+walk+away
Ernstig dat ik dit weet ook, maar mijn internetmeme kennis is erg groot
moonwalkende recruiterquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:29 schreef Accursius het volgende:
Geloof mij, je mist werkelijk nietsquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Een hele wereld gaat volledig langs me heen.
Kijk gewoon eens 720 graden om je heenquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Een hele wereld gaat volledig langs me heen.
Spuit elf.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
moonwalkende recruiter
Waar? Ik wil er werken
ik zat nog op de vorige paginaquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kijk gewoon eens 720 graden om je heen
[..]
Spuit elf.
quote:
Dat zeg ik dus ook altijd maar dan komen er steeds mensen janken dat je dan zo ver moet scrollen.quote:
Jezusquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook altijd maar dan komen er steeds mensen janken dat je dan zo ver moet scrollen.
Training voor den duimquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
op je mobiel scrol je dan een week.
Op mobiel zit er bovenaan elke pagina een knop om helemaal naar beneden te gaan. En vanuit je MyAT kun je altijd naar de laatste post die je gelezen hebt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
op je mobiel scrol je dan een week.
Ik pak mijn fat suit uit de kastquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh gaan we erik imiteren, liever niet
Ok man.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh gaan we erik imiteren, liever niet
Niet of bijna niet. Een beetje valt er dus nog wel onder.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:51 schreef Tchock het volgende:
Wat betekent "uitsluitend of nagenoeg uitsluitend" in de Vpb? >90%?
nagenoeg geheel is 90quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:51 schreef Tchock het volgende:
Yes.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:51 schreef Tchock het volgende:
Wat ik zei dus.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
nagenoeg geheel is 90
hoofzakelijk 70
dus is inderdaad 90-100
Dat snap ikquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Niet of bijna niet. Een beetje valt er dus nog wel onder.
Echt hè. Stomme gezeur.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:53 schreef Ties02 het volgende:
Geauwehoer ook met die termen, zet gewoon een percentage neer
Er was nog eentje toch?quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:52 schreef Ties02 het volgende:
[..]
nagenoeg geheel is 90
hoofzakelijk 70
dus is inderdaad 90-100
Dat snap ik ook. Neem me maar niet te serieus.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat snap ikIk heb het over percentages. Zoals "in belangrijke mate" 30% of meer betekent, en "grotendeels" >50%.
Omdat Erik, Mahar en de notarissen dan geen werk meer hebben natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:54 schreef Etsu het volgende:
Waarom schrijven ze niet gewoon percentages op trouwens?
Ze willen de fiscale opleiding nog enigzins lastig houdenquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:54 schreef Etsu het volgende:
In belangrijke mate (>30%), uitsluitend (100%), grotendeels (>50%), hoofdzakelijk (70%) en nagenoeg uitsluitend (90%) zijn de enige die ik ken.quote:
Speculatie: ik denk omdat ze dan nu de percentages kunnen wijzigen met beleidsregels en uitvoeringsbesluiten in plaats van de wet te moeten wijzigen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:54 schreef Etsu het volgende:
interessant doenquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:54 schreef Etsu het volgende:
Dat lijkt me ook. Plus dat het gelijk in de hele wet doorwerkt (voor zover die begrippen vaker gebruikt worden). Een definitie is dan opeens duidelijker dan losse percentages.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Speculatie: ik denk omdat ze dan nu de percentages kunnen wijzigen met beleidsregels en uitvoeringsbesluiten in plaats van de wet te moeten wijzigen.
Renteinkomsten op de lening zijn onbelast (alsmede afwaardering etc). De lening wordt immers gezien als eigen vermogen. Betalingen op de lening zijn dus ook niet aftrekbaar.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:03 schreef Tchock het volgende:
Nog een vraagje. Kan iemand kort uitleggen wat nou precies het gevolg is als een lening wordt aangemerkt als hybride lening en de renteaftrekbeperking van 10 lid 1 sub d Vpd dus van toepassing is?
Ik snap dit echt nog niet volgens mij. Wat heeft het voor nut om renteinkomsten vrij te stellen juist voor leningen met zulke absurde voorwaarden dat er toch nauwelijks renteinkomsten zijn?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Renteinkomsten op de lening zijn onbelast (alsmede afwaardering etc). De lening wordt immers gezien als eigen vermogen.
Zodat er ook geen aftrek mogelijk is?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dit echt nog niet volgens mij. Wat heeft het voor nut om renteinkomsten vrij te stellen juist voor leningen met zulke absurde voorwaarden dat er toch nauwelijks renteinkomsten zijn?
Een 10-1-d lening heeft meestal een winstafhankelijke rente.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dit echt nog niet volgens mij. Wat heeft het voor nut om renteinkomsten vrij te stellen juist voor leningen met zulke absurde voorwaarden dat er toch nauwelijks renteinkomsten zijn?
Ja, fair enough, maar als er wel aftrek mogelijk was was de lening bij de moedermaatschappij als winst belast en dan kom je netto toch op hetzelfde?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zodat er ook geen aftrek mogelijk is?
Omdat het als kapitaal gezien wordt. Dat de rente is vrijgesteld is dus niet het doel, maar onderdeel van het het doel om het te kunnen behandelen als kapitaal.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is goed. Hoe werkt dat?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:35 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Doe eens een nickchange naar Valedit
Overigens worden dergelijke hybrids ook wel gebruikt in structuren waarin en een aftrek wordt gecreëerd bij de debiteur (want het wordt daar behandeld als VV) en de opbrengst onbelast is bij de crediteur (want het wordt daar behandeld als EV). Daar is nu redelijk wat gezeur over op Europees niveau / berichtgeving. De zogenaamde hybrid instruments / hybrid mismatches.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, fair enough, maar als er wel aftrek mogelijk was was de lening bij de moedermaatschappij als winst belast en dan kom je netto toch op hetzelfde?![]()
Ik begin volgende week met Vpbquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:37 schreef Tchock het volgende:
Pff en ik worstel ook nog behoorlijk met de deelnemingsvrijstelling.
Schroom niet. Shoot.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:37 schreef Tchock het volgende:
Pff en ik worstel ook nog behoorlijk met de deelnemingsvrijstelling.
HAHAquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik begin volgende week met Vpb
niet echt zin in ofzo
Lijkt mij prima, ja.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:41 schreef Ties02 het volgende:
Wanneer is een goede tijd contact te zoeken met een kantoor als je in de zomer stage wilt lopen?
Nu?
Ja! Even bellen en dan nog voor de kerst je brief de deur uit.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:41 schreef Ties02 het volgende:
Wanneer is een goede tijd contact te zoeken met een kantoor als je in de zomer stage wilt lopen?
Nu?
De meesleepregeling (13 lid 4). Winstbewijzen en hybride leningen van een moeder naar de dochter waar zij een deelneming in heeft zijn ook vrijgesteld? Lees ik dat dan goed?quote:
quote:
Thxquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:42 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja! Even bellen en dan nog voor de kerst je brief de deur uit.
Dan zeg je dat er bij? Je kunt lastig cijfers verzinnen voor je cijferlijst en als ze per se willen wachten tot je resultaten binnen hebt hoor je dat wel toch?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Thx
Maar één dingetje, ik heb dan nog niet echt cijfers van de master
Die tentamens zijn pas in januari zegmaar, tot nu toe alleen Straf gehad
Maakt dat uit? (voor je cijferlijst dus)
Uitstekende vraag om aan de telefoon te stellen. Heb je gelijk een goede reden om te bellen: nu solliciteren of nog even wachten, wat is goeie timing? Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:45 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Thx
Maar één dingetje, ik heb dan nog niet echt cijfers van de master
Die tentamens zijn pas in januari zegmaar, tot nu toe alleen Straf gehad
Maakt dat uit? (voor je cijferlijst dus)
Ja, dit is dus voor de 10-1-d leningen. 'Renteinkomsten' onder een 10-1-d vallen hiermee onder de deelnemingsvrijstelling (dogmatisch zou je kunnen stellen dat dat al het geval is, omdat het immers als eigen vermogen wordt gekwalificeerd).quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
De meesleepregeling (13 lid 4). Winstbewijzen en hybride leningen van een moeder naar de dochter waar zij een deelneming in heeft zijn ook vrijgesteld? Lees ik dat dan goed?
Yup.quote:En dat staat dus los van de meetrekregeling waarin juist een niet-deelneming onder voorwaarden als deelneming wordt aangemerkt?
Yup. Alleen niet alleen 'beleggingswinsten', maar gewoon alles: uitkeringen, verkoopwinsten, waardestijging (en -dalingen) etc.quote:Oh, en de beleggingsdeelneming: op grond van lid 9 is de deelnemingsvrijstelling niet van toepassing op beleggingsdeelnemingen. Dan moet je beleggingswinsten met die deelneming dus wel tot je winst rekenen, tenzij het een kwalificerende beleggingsdeelneming is via 11a of 11b?
Vooral bevestigende vragen, dus. Ik wil gewoon weten of ik het nu begrijp of niet.
En de schijnlening en bodemloze put-lening, die behandel je gewoon hetzelfde als je een 10-1-d-lening zou behandelen?quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, dit is dus voor de 10-1-d leningen. 'Renteinkomsten' onder een 10-1-d vallen hiermee onder de deelnemingsvrijstelling (dogmatisch zou je kunnen stellen dat dat al het geval is, omdat het immers als eigen vermogen wordt gekwalificeerd).
[..]
Yup.
[..]
Yup. Alleen niet alleen 'beleggingswinsten', maar gewoon alles: uitkeringen, verkoopwinsten, waardestijging (en -dalingen) etc.
Die worden inderdaad als eigen vermogen aangemerkt.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
En de schijnlening en bodemloze put-lening, die behandel je gewoon hetzelfde als je een 10-1-d-lening zou behandelen?
Yup!quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:57 schreef Tchock het volgende:
De Vpb is wel een stuk interessanter dan loonheffingen.
Laat erik het niet horenquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:57 schreef Tchock het volgende:
Op een vrijdag.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:11 schreef Ties02 het volgende:
Wanneer zijn de laatste tentamens meestal?
quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:57 schreef Tchock het volgende:
Fiscale behandeling van een geliquideerde miljoenenonderneming versus fiscale behandeling van een kerstpakket.quote:
Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fiscale behandeling van een geliquideerde miljoenenonderneming versus fiscale behandeling van een kerstpakket.
Gewoon alleen die formule.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:10 schreef Tchock het volgende:
Ik vraag me af hoe gedetailleerd ik de liquidatieverliesregeling voor de deelnemingsvrijstelling moet kennen. Raar ding weer.
Als je zo veel eet als jij misschienquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komt uiteindelijk op hetzelfde neer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je zo veel eet als jij misschienInvordering, nog zo'n heerlijk gebied.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
opgeofferde bedrag (het bedrag dat M heeft betaald voor D/kostprijs) minus liquidatie-uitkering (alles wat er nog uit te halen valt/wat de moeder ontvangt)quote:
Dat is lang niet allesquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
opgeofferde bedrag (het bedrag dat M heeft betaald voor D/kostprijs) minus liquidatie-uitkering (alles wat er nog uit te halen valt/wat de moeder ontvangt)
Zo ver gaan we niet bij Belastingrecht 1.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is lang niet allesDan moet er nog een correctie tussenholding en de doorkijkbepaling vanaf.
Ja wat denk jij, dat is belastingrecht 1 stof manquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
opgeofferde bedrag (het bedrag dat M heeft betaald voor D/kostprijs) minus liquidatie-uitkering (alles wat er nog uit te halen valt/wat de moeder ontvangt)
Ok?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:21 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja wat denk jij, dat is belastingrecht 1 stof man
Potverdrie, wat een onlogische formule. Hoe werkt dit precies?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:18 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ontcijfer maar:quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Potverdrie, wat een onlogische formule. Hoe werkt dit precies?
Wat zegt je b..quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:25 schreef Tchock het volgende:
Nog een vraag: wat is voor de fiscale eenheid ook alweer het juridisch en economisch eigendom in de zin van 15 lid 1 Vpb? Heb mijn aantekeningen niet bij me en boek slaat die stap gewoon over.
Wat is dit voor boek?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:23 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ontcijfer maar:
Liquidatieverliesregeling (art. 13d Vpb):
Als een deelneming met verlies wordt vervreemd, valt het verlies evengoed in de deelnemingsvrijstelling en is dus niet aftrekbaar. Dit is niet gunstig, want dan kun je niet ‘verrekenen’. Een uitzondering op deze hoofdregel van de deelnemingsvrijstelling is het liquidatieverlies. Deze is wel aftrekbaar! De formule is: opgeofferde bedrag (het bedrag dat M heeft betaald voor D/kostprijs) minus liquidatie-uitkering (alles wat er nog uit te halen valt/wat de moeder ontvangt). Het resultaat hiervan is aftrekbaar. Om misbruik te voorkomen, moet je uitgekeerd dividend nog rekenen tot de liquidatie-uitkering. Denk bijvoorbeeld aan een moeder die ziet aankomen dat de dochter failliet gaat, dan kan zij zeggen dat de dochter alle winst moet uitkeren, dan gaat de dochter zeker failliet en kan de moeder niets meer krijgen. Als de moeder dan bijvoorbeeld ¤100.000,- heeft betaald, dat dan minus ¤0,- (want ze krijgt niets) = ¤100.000,- aftrekbaar. Dat kan niet de bedoeling zijn, daarom moet die ¤0,- gecorrigeerd worden, het uitbetaalde dividend moet hierbij opgeteld worden.
Pretpakket daar in Amsterdamquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:34 schreef Yreal het volgende:
Ik volg echt helemaal 0 van wat Men zegt over vpb hier, maar ik had een 7 voor dat vak waar tchock mee bezig is
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:34 schreef Yreal het volgende:
Ik volg echt helemaal 0 van wat Men zegt over vpb hier, maar ik had een 7 voor dat vak waar tchock mee bezig is
uhuquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Eentje met uitroeptekens!
Ik gok dat dit aantekeningen zijn
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:34 schreef Yreal het volgende:
Ja, ik had liever zo'n ronde kabel maar dit was de enige die ze hadden.quote:
Hoe?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:34 schreef Yreal het volgende:
Roze past wel bij jouquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, ik had liever zo'n ronde kabel maar dit was de enige die ze hadden.
Ze waren er ook nog in nog hippere uitvoering, namelijk roze, groen of geel.
Ik vind het ook allemaal maar crypisch opgeschreven hoor, dus troost je.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:34 schreef Yreal het volgende:
Wanneer ga jij eens een boek schrijven danquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind het ook allemaal maar crypisch opgeschreven hoor, dus troost je.
Wat probeer je hiermee te zeggen?quote:
Zeer matig en overpricedquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:40 schreef Ties02 het volgende:
Hoe is het eigenlijk gesteld met de catering bij FCG Paxie?
Heeft hij al gedaan.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wanneer ga jij eens een boek schrijven dan
Dat weet je bestquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat probeer je hiermee te zeggen?
[..]
Jammer, bij Twente is het echt genotquote:
Ze dwaalt nog wel eens af ja, vooral met eigen praktijkervaringenquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:43 schreef Etsu het volgende:
ey tiesje, snijder-kuipers kan wel moeilijk bij het onderwerp blijven he.
we lopen 1 college achter
bij ander college ging ze ook halve powerpoint gebruiken omdat ze daar ook achterliep
Nooit.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wanneer ga jij eens een boek schrijven dan
Wat grappig dat bij Groningen de catering kut is en het voetbal genot en bij Twente precies andersom.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jammer, bij Twente is het echt genot
nee zeker nietquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ze dwaalt nog wel eens af ja, vooral met eigen praktijkervaringen
Vind dat niet zo erg eigenlijk
Auwquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat grappig dat bij Groningen de catering kut is en het voetbal genot en bij Twente precies andersom.
Jahoor, bezig met een tweede.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je publicatie was geen succes begrijp ik
1 muntje is geloof ik iets van 2 euroquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat weet je best
[..]
Jammer, bij Twente is het echt genot
quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat grappig dat bij Groningen de catering kut is en het voetbal genot en bij Twente precies andersom.
vies dure hamburgersquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
1 muntje is geloof ik iets van 2 euro
En daar kun je dan een snickers of patat voor kopen, maar die is 10 minuten te lang gebakken en gruwelijk zout. Of 0,2l frisdrank. Hamburger kost 2 muntjes.
Ik heb ze nog nooit gekocht volgens mij, maar ziet er wel oke uit. Maar wel karig belegd, dus geen 4 euro waard.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:48 schreef Etsu het volgende:
[..]
vies dure hamburgers
zeker aldi-kwaliteit
Bedankt voor je recensiequote:Op vrijdag 12 december 2014 15:49 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb ze nog nooit gekocht volgens mij, maar ziet er wel oke uit. Maar wel karig belegd, dus geen 4 euro waard.
Grolschquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:52 schreef Tchock het volgende:
Ik was dus een tijd terug voor het eerst in de ArenA en daar schenken ze gewoon Grolsch. Vet nep.
Geen probleemquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Bedankt voor je recensie
Wordt vervolgd
Komt er zo'n markplaatsidioot aan je deur?quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:55 schreef Ties02 het volgende:
Vanavond het grote moment, de eventuele verkoop van de PS3
Ja, best wel engquote:Op vrijdag 12 december 2014 15:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Komt er zo'n markplaatsidioot aan je deur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |