http://www.tvgids.nl/artikel/60872/De_Kwis_op_eigen_benen/quote:Het succesvolle satirische onderdeel De Kwis uit het VARA-programma Langs de Leeuw gaat verder als zelfstandig programma. Zaterdag is de eerste aflevering. Volgens Rob Urgert, een van de kwismasters, is dat een spannend moment.
“Als het nu niet leuk is, dan is het onze eigen schuld. We zaten altijd onder de veilige vleugels van Paul, maar nu zijn we zelf verantwoordelijk. We kunnen natuurlijk elkaar de schuld geven als het niet goed gaat. Maar aan mij als kijkcijferkanon zal het niet liggen."
Vuurpeloton
Net als in Langs de Leeuw zijn Joep van Deudekom, Rob Urgert, Niels van der Laan en Jeroen Woe de kwismasters. Zij leggen een bekende Nederlander het vuur aan de schenen met actuele vragen, satirische weekoverzichten en muzikale parodieën. De kandidaat wordt als vanouds bijgestaan door Paul de Leeuw. “Hij is de gastheer en introduceert de gast. Wij zijn het vuurpeloton.”
Machine
Rob Urgert vindt het geweldig om te doen. “Ik heb nooit eerder met zo’n leuk team samengewerkt. Als ik straks oud ben dan denk ik dat ik dit het leukste vind wat ik ooit gedaan heb. Samen met Edo Schoonbeek en Hans Riemens zijn we echt een machine. Die gaat draaien en vier dagen later hebben we een nieuwe aflevering.”
Panfluit
Hoewel het team niet beter kan, zijn er zeker dingen waar de anderen beter in zijn dan Rob. “Ik ben de minst muzikale, maar ik kan heel goed panfluit spelen." Lachend voegt hij hieraan toe: "Daar hebben we al heel veel aan gehad.”
Geen probleem, ouwe reusquote:Op zaterdag 13 december 2014 20:54 schreef timmmmm het volgende:
Sorry jongens, ik had mijn lapo eventjes niet door
Die hebben zich lekker laten inpakken jaquote:Op zaterdag 13 december 2014 21:01 schreef Postbus100 het volgende:
Frans Timmermans als politicus van het jaar volgens de persgroep
quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:01 schreef Postbus100 het volgende:
Frans Timmermans als politicus van het jaar volgens de persgroep
Zonder de Jongens van Kwis zou hij helemaal geen Rol meer hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:06 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Pauls rol wordt er niet groter op
Leuk ook dat ze die "vertraging" even later spontaan vergatenquote:Op zaterdag 13 december 2014 21:06 schreef Postbus100 het volgende:
Die vertraging op de lijn terwijl ze ernaast staan
die met Henny Huisman was ook vermakelijkquote:Op zaterdag 13 december 2014 21:06 schreef timmmmm het volgende:
Het was weer een mooi seizoen jongens, deze aflevering en die met lucille werner waren echt geweldig
De eerste twee afleveringen waren wat minder, maar daarna ging het weer als vanoudsquote:Op zaterdag 13 december 2014 21:06 schreef timmmmm het volgende:
Het was weer een mooi seizoen jongens, deze aflevering en die met lucille werner waren echt geweldig
Nope, hij lijkt behoorlijk uitgerangeerd.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:06 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
In het theater gaat hij anders nog wel als een speer met "Ik Ben Rustig"quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:10 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nope, hij lijkt behoorlijk uitgerangeerd.
Homoquote:Op zaterdag 13 december 2014 21:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dionne is mooi, maar laat echt barweinig van haarzelf zien. Een nietszeggende persoonlijkheid.
Ze is journaallezers, die dienen volgens mij "neutraal" te blijven. Het feit dat Eva Jinek dat niet deed kostte haar toen ook de kop bij Nieuwsuur.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dionne is mooi, maar laat echt barweinig van haarzelf zien. Een nietszeggende persoonlijkheid.
Volgende week is De Kwis er ook gewoon...quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:06 schreef timmmmm het volgende:
Hoeft toch ook niet? Hij presenteert gewoon dit programma. Er zijn al genoeg programma's die om hem draaien.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:06 schreef Tim_Schuhmacher het volgende:
Ze zegt juist heel veel. Hele lappen tekst leest ze dagelijks voor...quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Eens. Ze ziet er leuk uit en ze lacht lief, maar dat is het ook wel zo'n beetje.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:14 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat doet het ertoe wie tweede is? Ik Hou Van Holland is een heel ander soort humor en bedient een ander publiek...quote:Op woensdag 17 december 2014 10:07 schreef timmmmm het volgende:
De Kwis grappigste tv-programma van 2014
Hoeveel dit wil zeggen met Ik hou van holland op de tweede plaats, is een andere vraag
Nou, als dezelfde stemmers die De Kwis het grappigst vinden een pauperprogramma als Ik Hou van Holland ook hieeeeeeeeeeeelaaaarisch vinden, zegt dat wel wat over de maatstaven.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Wat doet het ertoe wie tweede is? Ik Hou Van Holland is een heel ander soort humor en bedient een ander publiek...
Ik heb me in 2014 trouwens ook wel vermaakt met Cojones, Koefnoen en zeker ook Zondag Met Lubach.
Als, ja. Maar wie zegt dat het zo is? Er zal heus wel enige overlap zijn (mensen die beide programma's leuk vinden), maar er zijn ook mensen die het ene programma niks vinden en het andere geweldig.quote:Op woensdag 17 december 2014 11:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, als dezelfde stemmers die De Kwis het grappigst vinden een pauperprogramma als Ik Hou van Holland ook hieeeeeeeeeeeelaaaarisch vinden, zegt dat wel wat over de maatstaven.
Dus niet. Op Facebook wordt nu gemeld dat er compilatie komt met hoogtepunten van dit seizoen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 21:55 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgende week is De Kwis er ook gewoon...
Ik heb de aankondiging van Paul de Leeuw net voor de zekerheid nog even teruggekeken:
"Volgende week zijn we er met de laatste Kwis. Van dit jaar dan."
Of dit:quote:Op woensdag 17 december 2014 10:07 schreef timmmmm het volgende:
De Kwis grappigste tv-programma van 2014
Hoeveel dit wil zeggen met Ik hou van holland op de tweede plaats, is een andere vraag
quote:Jeroen van Koningsbrugge is volgens de respondenten in het onderzoek van Maurice de Hond de grappigste tv-presentator, maar ook Ruben Nicolai en Paul de Leeuw staan in de top drie.
Vind ik ook. In mijn herinnering ging een programma als Kopspijkers gewoon het hele jaar (excl. de zomer) door, zonder dat het ging vervelen. Aan de andere kant houdt een seizoen van 7-8 afleveringen een formule als dat van De Kwis ook wel fris en is "slijtage" van het format minder snel aan de orde. Als het 40x per jaar zou worden uitgezonden ben je het op de helft ook wel zat denk ik.quote:Op zaterdag 20 december 2014 17:50 schreef Elfletterig het volgende:
Toch vind ik het jammer dat een serie tegenwoordig maar 7-8 afleveringen loopt en dan alweer plaats moet maken voor wat anders.
Maar wel met speciale tussenstukjes waarbij de Kwismasters met Miguel en Paul op wintersport zijnquote:
Bron: npo.nlquote:De Kwismasters zijn in ieder geval blij met de komst van Samsom. 'We vinden het heel leuk om in deze politieke tijden ook eens aandacht te geven aan de kleinere politieke partijen', zo spreken ze sarcastisch. Sinds 2012 is Samsom fractievoorzitter van de PvdA, waar hij de opvolger werd van Job Cohen.
Bekende Nederlanders te gast
Na Samsom komen onder andere Willeke Alberti, Patrick Lodiers, Daphne Deckers en de schaatsbroers Ronald en Michel Mulder langs in De Kwis.
Wist niet dat het weer begon, bedankt!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:06 schreef Elfletterig het volgende:
Morgenavond is De Kwis weer terug op Nederland 1. Te gast is Diederik Samsom.
[..]
Bron: npo.nl
Verkiezingstijdquote:Op vrijdag 6 maart 2015 17:06 schreef Elfletterig het volgende:
Morgenavond is De Kwis weer terug op Nederland 1. Te gast is Diederik Samsom.
[..]
Bron: npo.nl
De gast zit er vooral ter decoratie, hoor. Dan kun je toch nog wel gewoon kijken naar de grappen?quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:35 schreef RedFever007 het volgende:
Ik kijk niet, sowieso Samson
Maar zoals computergirl zegt: het is verkiezingstijd en dan willen de heren wel aanschuiven. De rest van het jaar zie je niet op TV maar als er zieltjes gewonnen moeten worden komen ze weer bovendrijven. Zum kotzen!
Politici zijn eigenlijk nóóit leuk, want altijd in functie en altijd 'politiek correct', dus nietszeggend.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 12:01 schreef Fred_B het volgende:
Leuk dat het weer terug is
Maar wel eens met de vorige reacties dat Samsom/Politici in verkiezingstijd niet zo leuk zijn als gast.
Ik kijk alleen voor die lange met de krullenquote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
De gast zit er vooral ter decoratie, hoor. Dan kun je toch nog wel gewoon kijken naar de grappen?
De man heet Samsom, geen Samson. Hij is inmiddels zo'n 3 jaar partijleider van de PvdA, dus zo onderhand mag je dat wel een keer weten.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 10:35 schreef RedFever007 het volgende:
Ik kijk niet, sowieso Samson
Maar zoals computergirl zegt: het is verkiezingstijd en dan willen de heren wel aanschuiven. De rest van het jaar zie je niet op TV maar als er zieltjes gewonnen moeten worden komen ze weer bovendrijven. Zum kotzen!
Klopt inderdaad, neem het wel even op kijk ik het morgen terug (ben er vanavond niet)quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
De gast zit er vooral ter decoratie, hoor. Dan kun je toch nog wel gewoon kijken naar de grappen?
Ik heb moeite met alle politici die tijdens verkiezingen tevoorschijn komen en ineens aanschuiven in allerlei amusementprogramma's zoals de Kwis. Wilders, Rutte, Samsom, Roemer allemaalquote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:41 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De man heet Samsom, geen Samson. Hij is inmiddels zo'n 3 jaar partijleider van de PvdA, dus zo onderhand mag je dat wel een keer weten.
Overigens zie ik het probleem niet zo. Er hebben wel vaker politici of ex-politici meegedaan. En je wordt als gast eerder te kakken gezet dan dat je gelegenheid hebt om je verhaal te doen. En de bewering dat Samsom de rest van het jaar niet op tv is te zien, lijkt me tamelijk absurd.
Andere politici pakken trouwens ook hun momentjes op tv. Zo was Emile Roemer vorige week nog te gast bij het onvolprezen Zondag Met Lubach.
Pechtold niet te vergeten, dat is de engste!quote:Op zaterdag 7 maart 2015 16:07 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, neem het wel even op kijk ik het morgen terug (ben er vanavond niet)
[..]
Ik heb moeite met alle politici die tijdens verkiezingen tevoorschijn komen en ineens aanschuiven in allerlei amusementprogramma's zoals de Kwis. Wilders, Rutte, Samsom, Roemer allemaal
Pas uit de politiek worden ze veel vrijer en worden ze meer mens. Dat heb ik toen gezien met Hirsch Ballin. Was niet mijn favoriete politicus toen, maar toen die politicus af was, was het een zeer sympathieke man.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 15:31 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Politici zijn eigenlijk nóóit leuk, want altijd in functie en altijd 'politiek correct', dus nietszeggend.
pvda krijgt wat seconden erbij want varaquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:52 schreef PeterKelder het volgende:
Toch knap dat een minuut bij de Kwis 70 seconden duurt
Dat zit -ie niet. Hij zit in het kabinet.quote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:49 schreef Paul het volgende:
Ja eigenlijk best gek dat die opa nog in de 2e kamert zit
Ik heb hem teruggekeken en had hem doorquote:Op zaterdag 7 maart 2015 20:53 schreef Paul het volgende:
WAAAROM HEB IK NOOIT DOOR DAT HET OVER DE LOPENDE BAND GAAT
Treffend inderdaad, ik vond het ook wat chanant.quote:Op maandag 9 maart 2015 13:44 schreef k_man het volgende:
"Mja, weet je wat? Kun je niet nonchalant op de achtergrond wat kinderspeelgoed zetten? Dat je overkomt als een leuke, liefhebbende vader? Doet het altijd goed. Anders laat ik Anja vanmiddag wel wat van die troep voor je inkopen, vanuit de campagnekas."
Gënàntquote:Op maandag 9 maart 2015 21:17 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Treffend inderdaad, ik vond het ook wat chanant.
Ik snap niet dat iemand dat dan aandoet...dit is geen gezicht.quote:
Och, zn gezicht is ook geen gezicht, dus dat past dan wel weer goed bij elkaarquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iemand dat dan aandoet...dit is geen gezicht.
Ik ga me hier echt de hele uitzending aan storenquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:32 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik snap niet dat iemand dat dan aandoet...dit is geen gezicht.
Miquel?quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:48 schreef StephanL het volgende:
K3 medley, ik zat er op te wachten
Hij heeft al die liedjes gecomponeerd.
Nee, was net ff z'n wikipedia aan het checken. Hij heeft dus blijkbaar ook een relatie met Mega Mindyquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:51 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja, wist je dat niet? Hij heeft echt zowat alle liedjes van K3 gemaakt.
Hi is bijna multimiljonairquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:52 schreef Postbus100 het volgende:
Die Miguel heeft echt de muziek van k3 gecomponeerd![]()
https://nl.wikipedia.org/wiki/Miguel_Wiels
Dat wist ik weer niet, Mega Mindyquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:53 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Nee, was net ff z'n wikipedia aan het checken. Hij heeft dus blijkbaar ook een relatie met Mega Mindy
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:46 schreef PeterKelder het volgende:
Die vergelijking tussen Limburg Maastricht en Syrië
Dan hadden ze denk ik wel een ander bruggetje gehadquote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:59 schreef Hondenbrokken het volgende:
Als hij die vraag goed had, dan hadden ze toch geen bruggetje naar de lopende band?
Volgens mij manipuleren ze die tijd en stoppen ze sowieso voordat hij een bepaald aantal vragen goed heeft...quote:Op zaterdag 21 maart 2015 20:59 schreef Hondenbrokken het volgende:
Als hij die vraag goed had, dan hadden ze toch geen bruggetje naar de lopende band?
Gohquote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Volgens mij manipuleren ze die tijd en stoppen ze sowieso voordat hij een bepaald aantal vragen goed heeft...
quote:Op zaterdag 21 maart 2015 21:02 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Volgens mij manipuleren ze die tijd en stoppen ze sowieso voordat hij een bepaald aantal vragen goed heeft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |