Verslagje van de Ameland Adventure Run
Na een ietwat onrustige nacht ging de wekker om half acht. Na een douche om wakker te worden ontbijt gemaakt en geprobeerd naar binnen te werken. Dat bleek nog niet zo makkelijk

De wedstrijdspanning zat er al vroeg in. Dit was tenslotte de wedstrijd waar ik vanaf september voor heb getraind en naartoe heb geleefd.
Om half 11 vertrok de afgeladen boot richting Ameland. Het blijft een mooi gezicht om zoveel lopers op eenzelfde plek te zien, ieder in zijn of haar eigen wereldje, ieder zich voorbereidend op zijn/haar doel voor de wedstrijd. Mijn aandelen in DE zijn na vandaag weer iets meer waard geworden, evenals mijn aandelen in de bananen

grappig om te zien hoeveel bananen er werden gegeten.
Een uurtje later werden we op Ameland verwelkomd door een soort van dweilorkest en de zon! Het sfeertje zat er op dat moment al goed in.
De aanloop naar de start was verder weinig bijzonder, behalve dan het heerlijke weertje en mijn baalmoment dat ik alleen maar lang-lang bij me had

Zoals ik al verklapt heb waren we precies op tijd, of net te laat, voor de start. Toen we de straat inliepen had het schot reeds geklonken en wij konden achteraan aansluiten. 4:35 na het startschot passeerden wij de start en kon het feest beginnen! Ik ben trouwens vergeten te zeggen dat ik tot 5 minuten voor de start een haas had die mij naar sub 1u zou hazen, maar die was ik in alle drukte nog voor de start al kwijtgeraakt
Dus liep ik met m'n zus en zwager de start over en de 1,5km die daarop volgde. Het was druk de eerste kilometers. Steeds inhouden en ik halen. Na 1,5km rond 6:30 min/km zei een stemmetje in m'n hoofd: pssstt. Als je binnen het uur wil finishen moet je ze nu loslaten. Oh ja, sneller! Dus ik zei m'n zus en zwager gedag en ging m'n eigen wedstrijd lopen. Ideaal, zo startte ik niet te snel

Na 3km kwamen we op het strand, wind in de rug en de zo'n op het gezicht. Vanaf hier baalde ik van m'n lang-lang. Het was zweten, echt zweten. Warm was het. Een kilometer over het strand en toen een pittige klim het strand weer af. Hier vrijwel lopend naar boven gegaan, om niks te forceren. Hierna liepen we het bos weer in met twee steile heuvels en één echt pittige duin klim. Toen hadden we 5km gehad en m'n horloge gaf 31 en een beetje aan. Ik moest dus gaan versnellen! Gelukkig kwamen we op het asfalt en kon ik ook gaan versnellen. De een na de ander haalde ik in en het voelde alsof ik over het asfalt vloog

ik heb mogen ervaren hoe dat voelt

op 7 kilometer kwamen we de dorpjes weer binnen en daar stond ook aardig publiek om ons aan te moedigen voor het laatste stuk
Ik vloog nog altijd en met nog een kilometer voor de boeg had ik er 53 minuten en een aantal seconden op zitten. Op dat moment begon ik de overwinning al te vieren en wist ik dat ik hoe dan ook binnen het uur ging finishen

volgens mij heb ik zelfs nog een sprintje in kunnen zetten zo'n 200m voor de start en uiteindelijk liep ik in 58:17 de finish over!

Dik PR en dik en dik tevreden voor zo'n toch wel zwaar parcours. Helaas Murmeli niet meer gemeet, maar ik heb gezegd dat ik haar (en anderen van jullie) vast wel bij andere loopjes ga tegenkomen, want ik ben nog lang niet klaar!

TLDR; het was warm, het was druk, het was een zwaar parcours, maar het was donders gezellig. Dat alles werd ook nog eens beloond met een PR van 58:17
Op naar morgen! Herstelloopje in Leeuwarden ter ere van de opening van de Haak om Leeuwarden. Lekker rustig uitlopen op een klein evenement. Maar dat hoeft van mij niet iedere keer, twee loopjes in een weekend

SPOILER: Edit
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enige jammer is wel dat m'n horloge 9,97km heeft gemeten. Geen zesde bekertje op endo
[ Bericht 4% gewijzigd door trolley op 13-12-2014 22:40:36 ]
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'