1: Inderdaad.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:05 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Maar als het nu vandaag wordt aangetoond voor elk dier stop je met vlees eten en sla je ze niet meer dood ook al is het een mug?
Persoonlijk eet ik vlees, en vliegen en muggen sla ik dood omdat ze een gevaar vormen voor mijzelf.
Maar ik doe dat wel met de wetenschap dat ze wellicht een bewustzijn hebben. En ik sla ze dan ook niet dood met een lach op mijn gezicht.
Er is inderdaad het probleem met het aan ons laten tonen door een dier. Dolfijnen hebben een soort taal olifanten ook meen ik, dus die zijn slimmer ook apen. Maar wat moet een dier als een tijger met een intelligentie ze leven solitair en jagen ze hoeven niet als een aap stokken te gebruiken als gereedschappen. Dus dat is niet nodig maar dat wilt niet zeggen dat ze niet bewust zijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:05 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nou als ik ze een schok geef met mijn elektriese mepper dan beginnen die altijd rond te tollen en de zoemen. Weet niet precies of het pijn is, maar de sadist in me vindt het amusant.
En dan dieren een bewustzijn hebben ben ik het ook over eens.
Is ook denk ik deels evolutie afhankelijk. Als je kijkt naar de apen bijvoorbeeld, die kunnen we deels gebarentaal aanleren. Een hond kan je wat kunstjes leren. Maar ooit eens een vlieg 'zit' laten doen?M.a.w. ze hebben wel een bewustzijn, maar minder ontwikkeld.
Er was zelfs een aap waarmee ze getest hadden dat ze emoties had. Toen ze duidelijk maakten dat haar verzorger overleden was maakte ze het handgebaar voor 'huilen'.
Om het optimaal te vervangen zou je met supplementen moeten gaan werken. Daarmee toon je direct aan dat we in de basis gewoon vlees nodig hebben. Dat hele "je kan het ook uit andere dingen halen" is een beetje als zeggen dat je best zonder groentes kan. In principe kan het, maar je moet je ervoor wel in allerlei bochten wringen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die voedingsstoffen kan je ook ergens anders uit halen, daar hoef je geen vlees voor te eten.
Dus?quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:54 schreef TorroFernandes het volgende:
[..]
Om het optimaal te vervangen zou je met supplementen moeten gaan werken. Daarmee toon je direct aan dat we in de basis gewoon vlees nodig hebben. Dat hele "je kan het ook uit andere dingen halen" is een beetje als zeggen dat je best zonder groentes kan. In principe kan het, maar je moet je ervoor wel in allerlei bochten wringen.
Soms, maar ik ben dan ook geen christen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Sla jij muggen of vliegen dood?
Hoe zou jij jezelf dan beschrijven? Het is vrij makkelijk een andere groep te veroordelen, terwijl je daar niet bijhoort. Niet dat je het fout zou hebben, maar je vergeet dat Adam en Eva zo leefde. Daarna kwam de appel, en die appel is het probleem dat heeft alles veranderd, toen kregen we gevoelens gingen we ons schamen als we naakt gezien werden etc.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Soms, maar ik ben dan ook geen christen.
Er was een tijd dat ik mezelf redelijk vereenzelvigde met christenen, maar mijn afgelopen reis in centraal-Amerika heeft me doen inzien dat christendom een fabeltje is en louter wordt gebruikt door machthebbers om het volk te knechten. Toen ook nog een goede vriend van me de Bijbel echt ging bestuderen en begon logischerwijze met het Oude Testament en zei dat hij nog nooit zo gruwelijk boek had gelezen vervloog mijn laatste beetje hoop dat de Bijbel nog iets positiefs zou kunnen hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:50 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hoe zou jij jezelf dan beschrijven? Het is vrij makkelijk een andere groep te veroordelen, terwijl je daar niet bijhoort. Niet dat je het fout zou hebben, maar je vergeet dat Adam en Eva zo leefde. Daarna kwam de appel, en die appel is het probleem dat heeft alles veranderd, toen kregen we gevoelens gingen we ons schamen als we naakt gezien werden etc.
Volgens de bijbel dan, is er niet op dieren eten ingegaan, maar toch worden in het oud testament dieren geofferd aan God. Zijn er dieren die ze niet mogen eten etc. Er zijn dagen waarop je geen vlees mag eten volgens de bijbel, meen ik, maar ik ben niet zo bekend met christelijke theologie namelijk ik heb dat nooit intensief bestudeerd, en ben derhalve een leek.
Dat is zo gewelddadig omdat ze in die tijd veel oorlogen hadden, de mensen projecteerde hun eigen leven op God. Verder is de God zeer gewelddadig maar zie je wel vaker dat de God daarna ook wel spijt heeft.quote:Op zaterdag 13 december 2014 16:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Er was een tijd dat ik mezelf redelijk vereenzelvigde met christenen, maar mijn afgelopen reis in centraal-Amerika heeft me doen inzien dat christendom een fabeltje is en louter wordt gebruikt door machthebbers om het volk te knechten. Toen ook nog een goede vriend van me de Bijbel echt ging bestuderen en begon logischerwijze met het Oude Testament en zei dat hij nog nooit zo gruwelijk boek had gelezen vervloog mijn laatste beetje hoop dat de Bijbel nog iets positiefs zou kunnen hebben.
Maar als je dan een fabeltjesboek volgt, volg het boek dan ook echt. Het verhaal van Adam en Eva is wel mooi en een echte christen zou ook zo moeten leven, zij waren in het paradijs, dus ik zou dan alles doen om naar dat paradijs te streven, inclusief naturisme en vegetarisme. Maar christenen haten vegetariėrs juist en zij verachten naturisten. Eigenlijk haten zij dus Adam en Eva en daarmee haten zij hun eigen god. Ik vind christenen erg inconsistent.
De wereld zou er beter uitzien als 50% van de bevolking de oven in word geschoven. Kunnen de overgeblevene vlees eten en blijft er graan over.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:01 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
De wereld zou er beter uitzien als niet 90% van alle verbouwde granen opgaat aan veevoer.
quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:55 schreef TheStranger1158 het volgende:
De ober moeten inschakelen om dit klusje te klaren
En ik moet iemand serieus nemen die in een sprookjesboek gelooftquote:Op vrijdag 12 december 2014 19:58 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus.
God schiep Adam en Eva en plaatste hen ..... in een tuin vol met fruitbomen. We zijn helemaal niet gemaakt om vlees te eten, sterker nog, als we vlees eten gaan we dood, tenzij we eerst alle vitamines en mineralen kapotbakken.
Misschien ben ik naļef, maar ik kan me (haast) niet voorstellen dat dit soort mensen echt bestaan...quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:00 schreef Pharkus het volgende:
Het mag niet, maar de wereld zou er beter uit zien als je dat soort mensen een bats op de neus mocht geven.
Ik ook niet. Lijkt me ook een vermoeiend bestaan.quote:Op zondag 14 december 2014 09:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misschien ben ik naļef, maar ik kan me (haast) niet voorstellen dat dit soort mensen echt bestaan...
In de Ayurveda deelt men deze kennis en adviseert men om groente goed te koken of te fermenteren. Hierdoor worden de voedingsstoffen beter beschikbaar.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:58 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus.
God schiep Adam en Eva en plaatste hen ..... in een tuin vol met fruitbomen. We zijn helemaal niet gemaakt om vlees te eten, sterker nog, als we vlees eten gaan we dood, tenzij we eerst alle vitamines en mineralen kapotbakken.
Nee, dat zou zij afschuwelijk vinden...quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:38 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Zijn vrouwtje is waarschijnlijk trots op hem dat hij zich niet als een asociale tokkie heeft gedragen. Denk je dat ze het op prijs had gesteld als TS die vent midden in het restaurant temidden van alle gasten in elkaar had geramd, waarna TS en zij eruit worden gegooid?
Nee joh!quote:Op zondag 14 december 2014 10:22 schreef Karig_Hutje het volgende:
We doen het niet goed op plantaardig voedsel en worden ziek.
quote:Op maandag 15 december 2014 08:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee joh!
Die supplementen die vegetariėrs moeten snacken en hun wasachtige uiterlijk zijn dood normaal!
He, hou je koest! Anders mot ik jou ook niet meer! Be warned!quote:Op maandag 15 december 2014 08:15 schreef hugecooll het volgende:
[..]
[warning]Indringer gelokaliseerd[/warning]
Sssst vertel dat nou niet!quote:Op maandag 15 december 2014 08:28 schreef GhpH het volgende:
Vegetariėrs die capsules vreten die ook deels uit dierlijke producten gemaakt zijn
Mensen die rauw eten!quote:Op maandag 15 december 2014 08:12 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Nee joh!
Die supplementen die vegetariėrs moeten snacken en hun wasachtige uiterlijk zijn dood normaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kip of Tonijnsalade.quote:Op maandag 15 december 2014 08:48 schreef El_Matador het volgende:
Vega's. Ga in een saladebar irritant zitten zijn...
Dit. Hoewel onwaarschijnlijk verhaalquote:Op vrijdag 12 december 2014 19:55 schreef TheStranger1158 het volgende:
De ober moeten inschakelen om dit klusje te klaren
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |