abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147536218
Je had gewoon een fucking biefstuk tegen zijn smoel aan moeten pleuren. Dat je net iets te veel in een of andere debiele greenpeace propaganda gelooft, dat moet je lekker zelf weten. Maar als je zo gaat zitten kankeren op een ander in een restaurant verdien je een salami tegen je voorhoofd.

Ts, wees de volgende keer niet zo'n tofuhomo en trap die vegacunt zelf de deur uit
Remember to let her into your heart
Then you can start to make it better
Was ooit triptamine, account is verneukt :(
pi_147536278
Terechhte klacht, helaas verzonnen. :')
Play hard, go pro.
  Forum Admin zaterdag 13 december 2014 @ 08:27:52 #103
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_147536986
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:34 schreef Veertje321 het volgende:

[..]

We zijn van oorsprong ook holbewoners, maar toch douchen we nu en leven de meeste van ons niet in een grot.
Omdat we doordat vlees dieet in staat waren een douche te verzinnen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_147537087
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De wereld zou er beter uitzien als niet 90% van alle verbouwde granen opgaat aan veevoer.
Granen. :')

Nutteloos massavoedsel. Overigens kan een mens ook geen onverwerkte granen eten, dus als je die redenering van je over vlees doortrekt, moet je van dit spul helemaal afblijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:42 schreef LelijKnap het volgende:
Nee, maar even serieus, vlees is absoluut onnodig voor een gezond dieet. Voor het gezondste dieet. Het hoeft niet per se ongezond te zijn, en kan voedingstoffen bezitten die minder makkelijk uit ander voedsel te halen is, maar bied onder de streep meer risico's dan voordelen.
Voor het optimale dieet is gewoon vlees nodig. Dat betekent niet dat het elke dag op je bord hoort te liggen, maar het bevat simpelweg broodnodige voedingsstoffen. Wij zijn omnivoren, ons optimale dieet bestaat uit een basis van groentes, fruit en noten, met af en toe flinke hoeveelheden vlees en vis om de spierontwikkeling te stimuleren (en om de hersenen te voeden). De enige reden dat iemand het zich überhaupt kan veroorloven om vegetarisch te zijn (maar ook om allerlei groentes niet te lusten) is dat wij in ons veilige stedelijke omgeving leven. Het grappige is dat juist onder vegetariërs de groep, die afgeeft op de vormgeving van onze maatschappij, relatief groter lijkt te zijn dan onder de rest van de maatschappij.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:36 schreef Veertje321 het volgende:
Bovendien bestaan er tegenwoordig hele goede vleesvervangers
Dat vind ik altijd een beetje laf. Mensen die aan de ene kant gaan propageren dat je best zonder vlees kan en dan met vleesvervangers op de proppen komen. Geeft maar aan hoe moeilijk het is om je voor te stellen dat er op je bord geen ruimte is voor een stukje vlees. Ik heb in mijn familie redelijk wat mensen die geen vlees eten (wel vis), maar die komen dan tenminste ook niet aanzetten met sojaburgers.

[ Bericht 24% gewijzigd door TorroFernandes op 13-12-2014 09:13:52 ]
  zaterdag 13 december 2014 @ 10:55:09 #105
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_147538131
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:20 schreef niels0 het volgende:
Nou vind ik biefstuk bestellen ook wel wat afgezaagd.
Geen Sushi bestellen. :')
Sushi is juist afgezaagd tegenwoordig :')
pi_147538165
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:16 schreef MrSalazar het volgende:
ik geloof er geen zak van
pi_147538308
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 10:55 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sushi is juist afgezaagd tegenwoordig :')
Inderdaad, vandaar de ' :') '. Het is erg mainstream geworden. Zoiets als vlaamse frieten met mosselen in Oostende bestellen.
Ik liep maar een beetje te stangen in dit topic gisteren. (KLB :D ) Van mij mag iedereen helemaal zelf weten wat 'ie bestelt.
Ik probeer zelf graag dingen uit. Kijk altijd of ze iets bijzonders op de kaart hebben staan. Niet iedereen hoeft dat te doen. Overigens kies ik ook vaak zat voor traditioneel voedsel. Die gerechten zijn niet voor niets mainstream geworden. Bijvoorbeeld thai red curry chicken bij de thai, bekende pasta's bij de italiaan, beroemde curries bij de indiër etc.
pi_147538331
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:34 schreef Veertje321 het volgende:

[..]

We zijn van oorsprong ook holbewoners, maar toch douchen we nu en leven de meeste van ons niet in een grot.
Maar vlees eten wel. :P
pi_147538333
:r
pi_147538337
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 01:36 schreef Veertje321 het volgende:
Bovendien bestaan er tegenwoordig hele goede vleesvervangers
Ranzige troep
pi_147538361
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 08:53 schreef TorroFernandes het volgende:

[..]

Granen. :')

Nutteloos massavoedsel. Overigens kan een mens ook geen onverwerkte granen eten, dus als je die redenering van je over vlees doortrekt, moet je van dit spul helemaal afblijven.

[..]

Voor het optimale dieet is gewoon vlees nodig. Dat betekent niet dat het elke dag op je bord hoort te liggen, maar het bevat simpelweg broodnodige voedingsstoffen. Wij zijn omnivoren, ons optimale dieet bestaat uit een basis van groentes, fruit en noten, met af en toe flinke hoeveelheden vlees en vis om de spierontwikkeling te stimuleren (en om de hersenen te voeden). De enige reden dat iemand het zich überhaupt kan veroorloven om vegetarisch te zijn (maar ook om allerlei groentes niet te lusten) is dat wij in ons veilige stedelijke omgeving leven. Het grappige is dat juist onder vegetariërs de groep, die afgeeft op de vormgeving van onze maatschappij, relatief groter lijkt te zijn dan onder de rest van de maatschappij.

[..]

Dat vind ik altijd een beetje laf. Mensen die aan de ene kant gaan propageren dat je best zonder vlees kan en dan met vleesvervangers op de proppen komen. Geeft maar aan hoe moeilijk het is om je voor te stellen dat er op je bord geen ruimte is voor een stukje vlees. Ik heb in mijn familie redelijk wat mensen die geen vlees eten (wel vis), maar die komen dan tenminste ook niet aanzetten met sojaburgers.
Die voedingsstoffen kan je ook ergens anders uit halen, daar hoef je geen vlees voor te eten.
pi_147538453
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die voedingsstoffen kan je ook ergens anders uit halen, daar hoef je geen vlees voor te eten.
Voedingsadvies

Sommige vleesvervangers bevatten niet alle onmisbare voedingsstoffen uit vlees en vis: eiwitten, ijzer, vitamine B1 en B12. Gebruik daarom verschillende vleesvervangers in je voedingspatroon. Veganisten kunnen supplementen slikken om voldoende vitamine B12 binnen te krijgen.

Sommige vleesvervangers bevatten daarnaast stoffen die slecht voor je zijn als je er teveel van eet. Kaas, een onvolwaardige vleesvervanger, bevat veel verzadigde vetten, wat het risico op hart- en vaatziekten verhoogt. Noten leveren veel energie.

Bovendien kunnen sommige vleesvervangers allergische reacties opwekken. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld overgevoelig voor noten. Het afweersysteem reageert specifiek op het eiwit dat in één of meerdere soorten noten zit. Ook pinda’s kunnen een allergische reactie veroorzaken. Pinda's zijn geen noten.
pi_147538500
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:17 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Voedingsadvies

Sommige vleesvervangers bevatten niet alle onmisbare voedingsstoffen uit vlees en vis: eiwitten, ijzer, vitamine B1 en B12. Gebruik daarom verschillende vleesvervangers in je voedingspatroon. Veganisten kunnen supplementen slikken om voldoende vitamine B12 binnen te krijgen.

Sommige vleesvervangers bevatten daarnaast stoffen die slecht voor je zijn als je er teveel van eet. Kaas, een onvolwaardige vleesvervanger, bevat veel verzadigde vetten, wat het risico op hart- en vaatziekten verhoogt. Noten leveren veel energie.

Bovendien kunnen sommige vleesvervangers allergische reacties opwekken. Sommige mensen zijn bijvoorbeeld overgevoelig voor noten. Het afweersysteem reageert specifiek op het eiwit dat in één of meerdere soorten noten zit. Ook pinda’s kunnen een allergische reactie veroorzaken. Pinda's zijn geen noten.
Ja en van teveel vlees eten krijg je ook darmklachten. Ongezond of gezond eten bestaat niet, het gaat erom dat je gevarieerd eet.
pi_147538577
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja en van teveel vlees eten krijg je ook darmklachten. Ongezond of gezond eten bestaat niet, het gaat erom dat je gevarieerd eet.
Dan is er iets mis met je want mensen zijn vleeseters.

Mensen hebben een relatief kort maagdarmkanaal met een maag. Wij kunnen niet op dezelfde manier voedingsstoffen uit plantaardig voedsel halen als herbivoren dat kunnen. In de Ayurveda deelt men deze kennis en adviseert men om groente goed te koken of te fermenteren. Hierdoor worden de voedingsstoffen beter beschikbaar. Rauwkost mag maar met mate gegeten worden. Dit wordt nauwelijks verteerd en gaat rotten in de darmen.

Vegetariërs hebben vaak moeite met het eten van vlees omdat een dier zijn leven moet opofferen voor de mens. Door geen vlees te eten ga je echter tegen je eigen natuur in. Mensen zijn nu eenmaal zo gemaakt. We doen het niet goed op plantaardig voedsel en worden ziek. Als je geen vlees eet, zorg dan dat je in ieder geval dagelijks ruim volvette zuivel en ruime hoeveelheden echte boter eet. Dan kom je tegemoet aan de voedingsbehoeften van je lichaam en hersenen.
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:25:48 #115
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147538589
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 december 2014 20:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Tsja, de meeste christenen zijn dyslectisch of zo, of leesblind, laaggeletterd. In de Bijbel staat heel duidelijk dat je vegetariër moet zijn en in je blote kont moet rondlopen (Adam en Eva waren naakt en liepen niet in stomme stukjes polyester/katoen/viscose rond) en dat je niet materialistisch dient te zijn en niet koopziek en vooral Mammon niet dient te eren.

Hoe anders gedragen christenen zich. Zij prijzen Jezus dagelijks, maar zijn doen de werken van Jezus' tegenstander. ;(
Sla jij muggen of vliegen dood?
Liefde voor God
pi_147538617
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:25 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Dan is er iets mis met je want mensen zijn vleeseters.

Mensen hebben een relatief kort maagdarmkanaal met een maag. Wij kunnen niet op dezelfde manier voedingsstoffen uit plantaardig voedsel halen als herbivoren dat kunnen. In de Ayurveda deelt men deze kennis en adviseert men om groente goed te koken of te fermenteren. Hierdoor worden de voedingsstoffen beter beschikbaar. Rauwkost mag maar met mate gegeten worden. Dit wordt nauwelijks verteerd en gaat rotten in de darmen.

Vegetariërs hebben vaak moeite met het eten van vlees omdat een dier zijn leven moet opofferen voor de mens. Door geen vlees te eten ga je echter tegen je eigen natuur in. Mensen zijn nu eenmaal zo gemaakt. We doen het niet goed op plantaardig voedsel en worden ziek. Als je geen vlees eet, zorg dan dat je in ieder geval dagelijks ruim volvette zuivel en ruime hoeveelheden echte boter eet. Dan kom je tegemoet aan de voedingsbehoeften van je lichaam en hersenen.
http://www.metronieuws.nl(...)xAa2SXTpIwxyYuMipHQ/

http://www.dailymail.co.u(...)t-SOLVE-problem.html

http://www.dailymail.co.u(...)t-SOLVE-problem.html
pi_147538627
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:25 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Sla jij muggen of vliegen dood?
Ondanks dat ik het niet met hem eens ben, is dit een vergelijking van niets natuurlijk.
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:32:00 #118
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147538697
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ondanks dat ik het niet met hem eens ben, is dit een vergelijking van niets natuurlijk.
Het zijn voelende wezens als ieder ander. Het is jouw geest die op de wereld projecteert en zwaarder tilt aan een koe dan aan een vlieg.
Liefde voor God
pi_147538707
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:32 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Het zijn voelende wezens als ieder ander. Het is jouw geest die op de wereld projecteert en zwaarder tilt aan een koe dan aan een vlieg.
Nee, ik maak onderscheid op (zelf)bewustzijn, empathie enz.
pi_147538720
Heel die discussies over wel of geen vlees eten vind ik een beetje belachelijk worden. Het gaat erom dat men gevarieerd eet en daar kunnen best een paar vegetarische dagen per week bij zitten.
Vleeseten mag best wat minder omwille van diverse redenen.
Er bestaan heerlijke vegetarische gerechten. Verstokte vleeseters zouden dat ook wel 'ns mogen gaan proberen.
pi_147538746
quote:
Milieu lobby berichten. Mens is een carnivoor of je nu wilt of niet en of je het nu zielig vind of niet. Geen vlees eten is tegen de natuur in.
pi_147538756
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:34 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Milieu lobby berichten. Mens is een carnivoor of je nu wilt of niet en of je het nu zielig vind of niet. Geen vlees eten is tegen de natuur in.
:') _O- _O_

Trolletje.
pi_147538759
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:34 schreef Karig_Hutje het volgende:

[..]

Omnivoor is het. Of eet jij slechts vlees?
  zaterdag 13 december 2014 @ 11:35:36 #124
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_147538772
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 11:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, ik maak onderscheid op (zelf)bewustzijn, empathie enz.
Aah dus een dier dat lief is bijvoorbeeld konijn niet maar een dier waar je niets mee hebt wel of hoe moet ik het zien want je noemt geen voorbeeld en jouw onderscheid etc kunnen we niet raden.
Liefde voor God
pi_147538776
Vegetariërs die anderen dwingen :')

Ook vegetariërs die op feestjes/evenementen komen en dan zeiken dat er geen gras is om te eten :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')