Lief?quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:35 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Aah dus een dier dat lief is bijvoorbeeld konijn niet maar een dier waar je niets mee hebt wel of hoe moet ik het zien want je noemt geen voorbeeld en jouw onderscheid etc kunnen we niet raden.
Eens niet vlees eten is altijd een schone zaak ben ik het mee eens. Had eens ergens een kroket was gevuld met vegetarische vulling was best lekker.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:32 schreef niels0 het volgende:
Heel die discussies over wel of geen vlees eten vind ik een beetje belachelijk worden. Het gaat erom dat men gevarieerd eet en daar kunnen best een paar vegetarische dagen per week bij zitten.
Vleeseten mag best wat minder omwille van diverse redenen.
Er bestaan heerlijke vegetarische gerechten. Verstokte vleeseters zouden dat ook wel 'ns mogen gaan proberen.
Ik was even vergeten dat dit klaagbaak was.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:36 schreef Karig_Hutje het volgende:
[..]
Gaat hij op die tour. Zielig schepsel.
Ik gokte op wat jij bedoelde. Je zin was onduidelijk je noemt termen maar niet hoe dat voor jou werkt. Waar maak jij het onderscheid waar voel jij de empathie. Daarom gokte ik en zei ik ook dat het een gok was omdat ik je niet begreep. Met woorden slingeren is leuk maar ik kan niet in jouw hoofd kijken.quote:
Zelfbewustzijn, dat zei ik al duidelijk.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:39 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ik gokte op wat jij bedoelde. Je zin was onduidelijk je noemt termen maar niet hoe dat voor jou werkt. Waar maak jij het onderscheid waar voel jij de empathie. Daarom gokte ik en zei ik ook dat het een gok was omdat ik je niet begreep. Met woorden slingeren is leuk maar ik kan niet in jouw hoofd kijken.
Er waren,samen met die fruitbomen dan, ook diertjes in de tuin geplaatst. Je "bewijs" gaat dus niet op.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:58 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus.
God schiep Adam en Eva en plaatste hen ..... in een tuin vol met fruitbomen. We zijn helemaal niet gemaakt om vlees te eten, sterker nog, als we vlees eten gaan we dood, tenzij we eerst alle vitamines en mineralen kapotbakken.
Onzin verhaaltjes uit die fabeltjeskrant voor waarheid aanzien.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:58 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dit dus.
God schiep Adam en Eva en plaatste hen ..... in een tuin vol met fruitbomen. We zijn helemaal niet gemaakt om vlees te eten, sterker nog, als we vlees eten gaan we dood, tenzij we eerst alle vitamines en mineralen kapotbakken.
Koe heeft gevoel en bewustzijn bewubewustzijnbewustzijn . Daarom raakte ik in de war ieder wezen met ruggengraat als wij is zonder ttwijfel een dier met bewustzijn en kqn voelen of dat emoties of pijn is .quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zelfbewustzijn, dat zei ik al duidelijk.
Ik ben tegen het doden van bepaalde primaten, dolfijnen, olifanten simpelweg omdat die een zelfbewustzijn hebben.
Het al dan niet doden/eten is een kwestie van de empathie die we voelen ten onverstaan van het potentiële "slachtoffer". Empathie is o. a. gekoppeld aan verwantschap, en de meeste "intelligente" dieren zijn nauwer aan de mens verwant dan andere. (Zelf)bewustzijn hebben we niet "gekregen" (van god of een ander verzinsel), maar ontwikkeld via evolutie.
Dit wil alleen niet zeggen dat ik geen empathie kan voelen voor dieren die niet zelfbewust zijn, integendeel. Ik vind dat koeien ook zo snel en pijnloos mogelijk gedood moeten worden en gun de die dieren voor de slacht een "goed" leven.
Een koe heeft vooralsnog geen zelfbewustzijn.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:50 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Koe heeft gevoel en bewustzijn bewubewustzijnbewustzijn . Daarom raakte ik in de war ieder wezen met ruggengraat als wij is zonder ttwijfel een dier met bewustzijn en kqn voelen of dat emoties of pijn is .
Bij vliegen is nooit bewezen of ze pijn voelen maar waarschijnlijk wel .
waarom niet?quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een koe heeft vooralsnog geen zelfbewustzijn.
Nu al dronken zijnquote:Op zaterdag 13 december 2014 11:50 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Koe heeft gevoel en bewustzijn bewubewustzijnbewustzijn . Daarom raakte ik in de war ieder wezen met ruggengraat als wij is zonder ttwijfel een dier met bewustzijn en kqn voelen of dat emoties of pijn is .
Alles wat zenuwen heeft kan pijn voelen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:50 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:54 schreef GhpH het volgende:
[..]
Alles wat zenuwen heeft kan pijn voelen.
Denk maar niet dat een vlieg blij wordt als je een poot van hem uittrekt.
Maar dan nog, vlees eten is onze natuur. Dat we een overconsumptie hebben en alles op elkaar gestapeld hebben heeft te maken met het feit dat we met te veel mensen op deze planeet zijn. Maar als je iets als one child policy of broedverbod voor randdebielen wilt doorvoeren. Of op z'n minst een milde vorm ervan ben je direct een onethische klootzak.
Daar is het probleem we kunnen het niet aantonen dus is het zo. De wezens die jij noemt zijn intelligenter dan bijvoorbeeld een koe dus misschien dat zij eerder een teken geven. Maar hoe weet jij dat een koe geen zelfbewustzijn heeft? Het kan toch zijn dat het zo is het is niet aantoonbaar wilt niet zeggen dat het niet zo is.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat dat nog niet aangetoond is en bij dolfijnen, olifanten en andere primaten wel.
Ik weet niet zeker of een koe geen zelfbewustzijn heeft. Wat ik wel zeker weet is dat het nog niet is aangetoond, en dat het dus weinig zin heeft om er vanuit te gaan dat ze het wel hebben.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:59 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Daar is het probleem we kunnen het niet aantonen dus is het zo. De wezens die jij noemt zijn intelligenter dan bijvoorbeeld een koe dus misschien dat zij eerder een teken geven. Maar hoe weet jij dat een koe geen zelfbewustzijn heeft? Het kan toch zijn dat het zo is het is niet aantoonbaar wilt niet zeggen dat het niet zo is.
Een vlieg blijkt bij pijn gewoon door te gaan je kan hem heel veel pijn doen maar hij eet gewoon door.quote:Op zaterdag 13 december 2014 11:54 schreef GhpH het volgende:
[..]
Alles wat zenuwen heeft kan pijn voelen.
Denk maar niet dat een vlieg blij wordt als je een poot van hem uittrekt.
Maar dan nog, vlees eten is onze natuur. Dat we een overconsumptie hebben en alles op elkaar gestapeld hebben heeft te maken met het feit dat we met te veel mensen op deze planeet zijn. Maar als je iets als one child policy of broedverbod voor randdebielen wilt doorvoeren. Of op z'n minst een milde vorm ervan ben je direct een onethische klootzak.
Maar als het nu vandaag wordt aangetoond voor elk dier stop je met vlees eten en sla je ze niet meer dood ook al is het een mug?quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik weet niet zeker of een koe geen zelfbewustzijn heeft. Wat ik wel zeker weet is dat het nog niet is aangetoond, en dat het dus weinig zin heeft om er vanuit te gaan dat ze het wel hebben.
Nou als ik ze een schok geef met mijn elektriese mepper dan beginnen die altijd rond te tollen en de zoemen. Weet niet precies of het pijn is, maar de sadist in me vindt het amusant.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:02 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Een vlieg blijkt bij pijn gewoon door te gaan je kan hem heel veel pijn doen maar hij eet gewoon door.
Vlees eten is persoonlijke keuze maar zeggen dat dieren geen bewustzijn hebben dat is iets dat ik wel wil rechtzetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |