SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn kerstmenu tot nu toe:
Amuse: Calamares met citroen/knoflook-dip (nog nooit calamares bereid)
+ sauvignon blanc
Soep: Noedelsoep met rundvlees
+ merlot?
Koud voorgerecht: ?? (iets lichts waarschijnlijk)
Aperitief: ??
Warm voorgerecht: mini-loempia met eendenborst en rode wijnsaus(cabernet?) (nog nooit gemaakt)
Hoofdgerecht: Gevulde(gedroogd fruit en paddestoelen) kalkoenfilet met bacon, kogelbiefstuk met jachtsaus.
Bijgerecht: Ovenaardappeltjes met ei, zuurkoolsalade, nog iets van groente (denk iets van rauwe witlof)
+ rosé (?)
Dessert: ??
Na: Drankjes en borrelhapjes. Kaas, nootjes, wijn, bier, droge worst...
Ik zoek dus nog een paar gerechten en alle voorstellen wat betreft wijnen bij de gerechten omdat ik daar niet heel goed mee ben. Het hoofdgerecht staat ook nog open voor verandering maar dan moet ik iets tegenkomen waarvan ik het aandurf om te maken en waarvan ik weet dat de kieskeurige eters het lusten.
En ook desserttipsHet liefst makkelijk en niet te zwaar of te zoet
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Konijn is niet heel zwaar dus zelfs met z'n tweeën kan een hele ook wel, afhankelijk van hoeveel je er omheen doet.quote:Op vrijdag 12 december 2014 22:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoi
Ik wil misschien konijn gaan maken met kerst. Maar we zijn met zijn tweeën dus een heel konijn is misschien teveel, kan ik dan beter konijnenbout nemen?ik heb het ook nog nooit gemaakt. Heb het ook pas twee keer gegeten dus weet alleen dat ik het lekker vond vooral in Maastricht (op maastrichtse wijze ofzo). Dus heb ook al wel gezocht naar zo'n recept. Iemand nog ideeën daarover?
Dankje ik hou het even in overwegingquote:Op vrijdag 12 december 2014 22:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Konijn is niet heel zwaar dus zelfs met z'n tweeën kan een hele ook wel, afhankelijk van hoeveel je er omheen doet.
Ken zelf niet de zuidelijke/Belgische bereiding maar doe het zelf met veel verse kruiden en donker bier en zou het sowieso met iets als ham doen. (of zwienehackse)
Hoe bereid je dat verder danquote:Op vrijdag 12 december 2014 22:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Konijn is niet heel zwaar dus zelfs met z'n tweeën kan een hele ook wel, afhankelijk van hoeveel je er omheen doet.
Ken zelf niet de zuidelijke/Belgische bereiding maar doe het zelf met veel verse kruiden en donker bier en zou het sowieso met iets als ham doen. (of zwienehackse)
Benadering:quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:00 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Hoe bereid je dat verder dan
Zoiets? http://chickslovefood.com(...)-en-pistachenootjes/quote:Op zondag 14 december 2014 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Er is me gevraagd om ook voor een frisse salade als bijgerecht te zorgen. Ik kan natuurlijk best iets basics maken, maar heeft iemand misschien een idee voor een salade met wat meer kerstsfeer?
Ja, zoiets! Niet te vreemd, maar wel extra feestelijk!quote:Op zondag 14 december 2014 11:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Zoiets? http://chickslovefood.com(...)-en-pistachenootjes/
Of iets met sinaasappel en een kruidige dressing?
Weet je al hoe het nou zit met de baktijd van kleine pavlova's tov 1 grote?quote:Op zondag 14 december 2014 17:29 schreef Bleie het volgende:
Ik heb ook de laatste knopen doorgehakt, en vast een bestelling bij de Appie geplaatst voor de 23ste. Kan ik nog aanvullen, maar dan krijg ik in elk geval dan mijn boodschappen, en hoef ik niet in de kerstdrukte de winkel in. En omdat ik er toch langs kwam vandaag bij de Turk alvast rozenwater en granaatappelsiroop gehaald voor mijn toetje op Tweede Kerstdag. Ik ga een hoop in de keuken staan.
Kerstavond
alleen een toetje: chocolade-ijs (als het lukt uitgestoken in vormpjes), panna cotta en kleine luikse wafeltjes
Eerste Kerstdag
Vooraf: paddenstoelensoep (en eierpaddenstoeltjes voor de kinderen)
Hoofd: gestoofde konijnenbout, met rode kool, appelmoes en aardappelgratin
Toe: kleine peren-tarte tatins (met ijs, als dat over is)
Tweede Kerstdag
Vooraf: gecombineerd met de borrel: Turks brood met humus, baba ganoush e.d.
Hoofdgerecht: Zoetzure vis (recept van Ottolenghi), met couscous, Marokkaanse spinazie en zoete worteltjes
Toe: kleine pavlova's met vijgen (als ik die kan vinden...), granaatappel, honing en rozenwater
Ik zou het zonder sausje doen.quote:Op zondag 14 december 2014 19:23 schreef essnhills het volgende:
Ik heb vanavond ook weer een gerechtje uitgeprobeerd. Voor het eerst mijn stoompan gebruikt![]()
Met Kerst wil ik dit met zalm gaan doen, maar goed, we hadden nou eenmaal nog witvis in de vriezer liggen dus dat eerst maar opgemaakt.
Ik had de vis gekruid met peper, zout en dille en dat een paar minuutjes gestoomd.
Ik heb het geserveerd op een bedje van geroerbakte bladspinazie en met aardappelkoekjes![]()
Het oorspronkelijke idee was om er nog een sausje bij te doen, maar ik zou echt niet weten wat en zo was het eigenlijk ook erg lekker en niet droog oid waardoor een sausje echt nodig zou zijn. Iemand toevallig een briljant idee?
Nu nog even overleggen met m'n tante of zij dit gerecht ook een goed idee vindt, al is zij wel een zalmliefhebber dus dat moet te onderhandelen zijn
Hmm, ja ik vond het dus zo ook eigenlijk wel bestquote:Op zondag 14 december 2014 19:39 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik zou het zonder sausje doen.
En nee, baktijd van pavlova's moet ik nog opzoeken. En ook hoeveel eieren ik eigenlijk moet hebben voor vijf of zes van die dingen. Heb ik nog tijd genoeg voor.
Is het vlees ingevroren geweest?quote:Op zondag 14 december 2014 19:52 schreef Myraela het volgende:
Vandaag geoefend voor de beef wellington, maar dan met varkenshaas want anders was het niet te betalen.
Nieuwe oven, dus is sowieso nog een beetje wennen. Varkenshaas was perfect, maar het bladerdeeg was te licht en vochtig onderin. Nu moet de echte beef Wellington natuurlijk langer in de oven, dus over de kleur aan de bovenkant maak ik me niet druk.
Maar heeft iemand tips om het vocht onder te verminderen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |