SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn kerstmenu tot nu toe:
Amuse: Calamares met citroen/knoflook-dip (nog nooit calamares bereid)
+ sauvignon blanc
Soep: Noedelsoep met rundvlees
+ merlot?
Koud voorgerecht: ?? (iets lichts waarschijnlijk)
Aperitief: ??
Warm voorgerecht: mini-loempia met eendenborst en rode wijnsaus(cabernet?) (nog nooit gemaakt)
Hoofdgerecht: Gevulde(gedroogd fruit en paddestoelen) kalkoenfilet met bacon, kogelbiefstuk met jachtsaus.
Bijgerecht: Ovenaardappeltjes met ei, zuurkoolsalade, nog iets van groente (denk iets van rauwe witlof)
+ rosé (?)
Dessert: ??
Na: Drankjes en borrelhapjes. Kaas, nootjes, wijn, bier, droge worst...
Ik zoek dus nog een paar gerechten en alle voorstellen wat betreft wijnen bij de gerechten omdat ik daar niet heel goed mee ben. Het hoofdgerecht staat ook nog open voor verandering maar dan moet ik iets tegenkomen waarvan ik het aandurf om te maken en waarvan ik weet dat de kieskeurige eters het lusten.
En ook desserttipsHet liefst makkelijk en niet te zwaar of te zoet
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Konijn is niet heel zwaar dus zelfs met z'n tweeën kan een hele ook wel, afhankelijk van hoeveel je er omheen doet.quote:Op vrijdag 12 december 2014 22:09 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Hoi
Ik wil misschien konijn gaan maken met kerst. Maar we zijn met zijn tweeën dus een heel konijn is misschien teveel, kan ik dan beter konijnenbout nemen?ik heb het ook nog nooit gemaakt. Heb het ook pas twee keer gegeten dus weet alleen dat ik het lekker vond vooral in Maastricht (op maastrichtse wijze ofzo). Dus heb ook al wel gezocht naar zo'n recept. Iemand nog ideeën daarover?
Dankje ik hou het even in overwegingquote:Op vrijdag 12 december 2014 22:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Konijn is niet heel zwaar dus zelfs met z'n tweeën kan een hele ook wel, afhankelijk van hoeveel je er omheen doet.
Ken zelf niet de zuidelijke/Belgische bereiding maar doe het zelf met veel verse kruiden en donker bier en zou het sowieso met iets als ham doen. (of zwienehackse)
Hoe bereid je dat verder danquote:Op vrijdag 12 december 2014 22:49 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Konijn is niet heel zwaar dus zelfs met z'n tweeën kan een hele ook wel, afhankelijk van hoeveel je er omheen doet.
Ken zelf niet de zuidelijke/Belgische bereiding maar doe het zelf met veel verse kruiden en donker bier en zou het sowieso met iets als ham doen. (of zwienehackse)
Benadering:quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:00 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Hoe bereid je dat verder dan
Zoiets? http://chickslovefood.com(...)-en-pistachenootjes/quote:Op zondag 14 december 2014 11:00 schreef miss_sly het volgende:
Er is me gevraagd om ook voor een frisse salade als bijgerecht te zorgen. Ik kan natuurlijk best iets basics maken, maar heeft iemand misschien een idee voor een salade met wat meer kerstsfeer?
Ja, zoiets! Niet te vreemd, maar wel extra feestelijk!quote:Op zondag 14 december 2014 11:19 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Zoiets? http://chickslovefood.com(...)-en-pistachenootjes/
Of iets met sinaasappel en een kruidige dressing?
Weet je al hoe het nou zit met de baktijd van kleine pavlova's tov 1 grote?quote:Op zondag 14 december 2014 17:29 schreef Bleie het volgende:
Ik heb ook de laatste knopen doorgehakt, en vast een bestelling bij de Appie geplaatst voor de 23ste. Kan ik nog aanvullen, maar dan krijg ik in elk geval dan mijn boodschappen, en hoef ik niet in de kerstdrukte de winkel in. En omdat ik er toch langs kwam vandaag bij de Turk alvast rozenwater en granaatappelsiroop gehaald voor mijn toetje op Tweede Kerstdag. Ik ga een hoop in de keuken staan.
Kerstavond
alleen een toetje: chocolade-ijs (als het lukt uitgestoken in vormpjes), panna cotta en kleine luikse wafeltjes
Eerste Kerstdag
Vooraf: paddenstoelensoep (en eierpaddenstoeltjes voor de kinderen)
Hoofd: gestoofde konijnenbout, met rode kool, appelmoes en aardappelgratin
Toe: kleine peren-tarte tatins (met ijs, als dat over is)
Tweede Kerstdag
Vooraf: gecombineerd met de borrel: Turks brood met humus, baba ganoush e.d.
Hoofdgerecht: Zoetzure vis (recept van Ottolenghi), met couscous, Marokkaanse spinazie en zoete worteltjes
Toe: kleine pavlova's met vijgen (als ik die kan vinden...), granaatappel, honing en rozenwater
Ik zou het zonder sausje doen.quote:Op zondag 14 december 2014 19:23 schreef essnhills het volgende:
Ik heb vanavond ook weer een gerechtje uitgeprobeerd. Voor het eerst mijn stoompan gebruikt![]()
Met Kerst wil ik dit met zalm gaan doen, maar goed, we hadden nou eenmaal nog witvis in de vriezer liggen dus dat eerst maar opgemaakt.
Ik had de vis gekruid met peper, zout en dille en dat een paar minuutjes gestoomd.
Ik heb het geserveerd op een bedje van geroerbakte bladspinazie en met aardappelkoekjes![]()
Het oorspronkelijke idee was om er nog een sausje bij te doen, maar ik zou echt niet weten wat en zo was het eigenlijk ook erg lekker en niet droog oid waardoor een sausje echt nodig zou zijn. Iemand toevallig een briljant idee?
Nu nog even overleggen met m'n tante of zij dit gerecht ook een goed idee vindt, al is zij wel een zalmliefhebber dus dat moet te onderhandelen zijn
Hmm, ja ik vond het dus zo ook eigenlijk wel bestquote:Op zondag 14 december 2014 19:39 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik zou het zonder sausje doen.
En nee, baktijd van pavlova's moet ik nog opzoeken. En ook hoeveel eieren ik eigenlijk moet hebben voor vijf of zes van die dingen. Heb ik nog tijd genoeg voor.
Is het vlees ingevroren geweest?quote:Op zondag 14 december 2014 19:52 schreef Myraela het volgende:
Vandaag geoefend voor de beef wellington, maar dan met varkenshaas want anders was het niet te betalen.
Nieuwe oven, dus is sowieso nog een beetje wennen. Varkenshaas was perfect, maar het bladerdeeg was te licht en vochtig onderin. Nu moet de echte beef Wellington natuurlijk langer in de oven, dus over de kleur aan de bovenkant maak ik me niet druk.
Maar heeft iemand tips om het vocht onder te verminderen?
Gezocht op beef wellington soggy bottomquote:Op zondag 14 december 2014 19:52 schreef Myraela het volgende:
Vandaag geoefend voor de beef wellington, maar dan met varkenshaas want anders was het niet te betalen.
Nieuwe oven, dus is sowieso nog een beetje wennen. Varkenshaas was perfect, maar het bladerdeeg was te licht en vochtig onderin. Nu moet de echte beef Wellington natuurlijk langer in de oven, dus over de kleur aan de bovenkant maak ik me niet druk.
Met een hartige taart prik ik om die reden altijd met een vork gaatjes in de bodem.quote:Op zondag 14 december 2014 19:52 schreef Myraela het volgende:
Nee. Vlees wel even kort gebakken, wat peper en zout. Champignonmengsel was wel wat vochtig. En ik had spek door de champignons, in plaats van alles te wikkelen in prosciutto, misschien scheelt dat ook al iets.quote:Op zondag 14 december 2014 19:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is het vlees ingevroren geweest?
Oh tof, een laagje filo deeg, dat ga ik gewoon proberen de volgende keer.quote:Op zondag 14 december 2014 20:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
Gezocht op beef wellington soggy bottom
http://www.seriouseats.co(...)ington-ultimate.html
Ik had geen pate. De oven ston op 190 graden, boven en onder warmte. Ik heb geen hetelucht. Met kerst kook ik bij mijn moeder en dan heb ik wel hete lucht, wat zou ik dan het beste kunnen gebruiken?quote:Op zondag 14 december 2014 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
had je de haas in pate en duxelles?
Hoe heet stond de oven?
Nevermind, dit is geweldig!quote:Op zondag 14 december 2014 20:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ook vlees van de AH of de niet zo heel goede slager is vaak ingevroren geweest, dan loopt het leeg. Dat zorgt niet alleen voor een zompige bodem maar het vlees is ook minder sappig.quote:Op zondag 14 december 2014 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee. Vlees wel even kort gebakken, wat peper en zout. Champignonmengsel was wel wat vochtig. En ik had spek door de champignons, in plaats van alles te wikkelen in prosciutto, misschien scheelt dat ook al iets.
[[quote]Op zondag 14 december 2014 20:33 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee. Vlees wel even kort gebakken, wat peper en zout. Champignonmengsel was wel wat vochtig. En ik had spek door de champignons, in plaats van alles te wikkelen in prosciutto, misschien scheelt dat ook al iets.
Mooi. Komt goed van pas! Ook ik ga beef wellington makenquote:Op zondag 14 december 2014 20:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zo simpel kan het zijn, he?quote:Op maandag 15 december 2014 13:30 schreef MaLo het volgende:
Ik ga gewoon mijn standaard quiche / hartige taart maken voor het buffet (spek, prei, courgette). Dochter had een briljant idee om er een kerst-quiche van te maken: plakjes courgette in de vorm van een kerstboom bovenop leggen en van stukjes rode paprika balletjes voor in de boom makenDus dat gaan we doen
![]()
Oh dit is wel een leuk ideequote:Op maandag 15 december 2014 13:30 schreef MaLo het volgende:
Ik ga gewoon mijn standaard quiche / hartige taart maken voor het buffet (spek, prei, courgette). Dochter had een briljant idee om er een kerst-quiche van te maken: plakjes courgette in de vorm van een kerstboom bovenop leggen en van stukjes rode paprika balletjes voor in de boom makenDus dat gaan we doen
![]()
Echt?quote:Op zondag 14 december 2014 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar meestal laat ik de zompige bodem achter in de ovenschaal.
Volgens mijn recept kan je het schuim zelfs al een maand van tevoren maken en in de vriezer bewaren. Al het spul voor erop maximaal een uur van tevoren, anders wordt het zompig.quote:Op zondag 14 december 2014 22:41 schreef miss_sly het volgende:
Kun je een pavlova de dag ervoor al maken? Zakt dat in of gaat dat smelten?
Ik heb een makkelijk gerecht wat ik weer best vaak maak, witte vis met roomkaas in bladerdeeg-taartjes. Zoals die het lekkerst zijn komt het zo uit dat de bodem aan het rooster blijft plakken en wat er uitgelekt is ook in de braadslee achterblijft, aangekoekt en wel. Werkt prima, op het bord ziet het er prima uit.quote:Op maandag 15 december 2014 15:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Echt?Is echt mijn guilty pleasure. Bladerdeeg dat nog zacht is.
Ik heb het liever niet als ik het aan andere geef, maar zelf vind ik het echt heerlijk.
Zal je eiwit tip overigens ook gaan proberen.
Ik heb deze gekocht, kan je het blijven aanpassen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:54 schreef Myraela het volgende:
Ik wil vast een menukaartje maken, maar ben bang dat ik last minute toch weer teveel ga veranderen.
Ik zou zelf beginnen met soep geloof ik. Maar vind het persoonlijk niet lekker tussendoor, ben sowieso geen groot fan van soep in meergangenmenu's.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:54 schreef Myraela het volgende:
Welke volgorde zouden jullie doen?
Ik denk
Voor: Zelfgemaakte paté met rode uienjam
Tussen: Champignon roomsoep
Hoofd: Beef wellington met alles
Na: Koffie/chocolade baked alaska
Ik twijfel of ik de soep misschien als voorgerecht moet doen. Mijn schoonzus maakt het en die stuurde mij het boodschappenlijstje. 500 ml slagroom en 250 gr creme fraiche. We zijn maar met 6 personen. Best een machtig soepje.
Ik wil vast een menukaartje maken, maar ben bang dat ik last minute toch weer teveel ga veranderen.
Leuk!quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:32 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik heb deze gekocht, kan je het blijven aanpassen.![]()
[ link | afbeelding ]
Oh, ik dacht dat ik hem aanklikbaar had gemaakt. 2.95 voor 6 van die boompjes. Zijn met schoolbordverf beschilderd, dus je kan het menu erop schrijven.quote:
Oh wat een leukies!quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:32 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik heb deze gekocht, kan je het blijven aanpassen.![]()
[ link | afbeelding ]
Heel leuk! Dit weekend maar eens voor kijkenquote:Op dinsdag 16 december 2014 15:57 schreef Bleie het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ik hem aanklikbaar had gemaakt. 2.95 voor 6 van die boompjes. Zijn met schoolbordverf beschilderd, dus je kan het menu erop schrijven.
Anders ga je meedoen met de beef wellington club als je toch ossenhaas gaat etenquote:Op dinsdag 16 december 2014 18:04 schreef Candaasje het volgende:
Even net gegoogled op rosbief. Is dat lekker mals? Of kan ik dan beter de spaarrekening plunderen en voor ossenhaas gaan? (kwam dat ook nog ergens tegen?)
Ossobucco vind ik nog wel een idee, dat is namelijk wel een echt carnivorengerecht. Al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik dat ooit een keer verneukt heb. Maar volgens mij was dat geheel te wijten aan jeugdige overmoed en onuitstaanbare eigenwijsheid.quote:Op dinsdag 16 december 2014 19:03 schreef Bleie het volgende:
Ik zou rollade niet goed aandurven als je zelf eigenlijk nooit vlees klaarmaakt. Zou dan eerder voor een stoofschotel gaan. Ossobuco misschien? Maar is kip of kalkoen echt geen optie? Zeker kip is ook goed biologisch te krijgen, en een hele kip braden is echt supersimpel.
Thanks!quote:Op dinsdag 16 december 2014 15:57 schreef Bleie het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ik hem aanklikbaar had gemaakt. 2.95 voor 6 van die boompjes. Zijn met schoolbordverf beschilderd, dus je kan het menu erop schrijven.
Daar was ik al een beetje bang voor jaquote:
Maar ik vind Griekse salade zo lekkerquote:Geen Griekse salade bij rollade, past er echt niet bij vind ik. Lekkere veldsla met walnootjes en wat vijgen erbij, beetje vinaigrette erover en klaar.
Een hollandaise achtige saus zou wel lekker zijn erbij, beetje klassiek.quote:Op zondag 14 december 2014 19:23 schreef essnhills het volgende:
Ik heb vanavond ook weer een gerechtje uitgeprobeerd. Voor het eerst mijn stoompan gebruikt![]()
Met Kerst wil ik dit met zalm gaan doen, maar goed, we hadden nou eenmaal nog witvis in de vriezer liggen dus dat eerst maar opgemaakt.
Ik had de vis gekruid met peper, zout en dille en dat een paar minuutjes gestoomd.
Ik heb het geserveerd op een bedje van geroerbakte bladspinazie en met aardappelkoekjes![]()
Het oorspronkelijke idee was om er nog een sausje bij te doen, maar ik zou echt niet weten wat en zo was het eigenlijk ook erg lekker en niet droog oid waardoor een sausje echt nodig zou zijn. Iemand toevallig een briljant idee?
Nu nog even overleggen met m'n tante of zij dit gerecht ook een goed idee vindt, al is zij wel een zalmliefhebber dus dat moet te onderhandelen zijn
Ja kan ook, maar doe er dan ander vlees of koolhydraat bij.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:45 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Daar was ik al een beetje bang voor ja
[..]
Maar ik vind Griekse salade zo lekker![]()
Bedankt voor de tips
We doen 6 kleinere gerechtjes, dit is er 1 van. We hebben dus niet echt een hoofdgerecht.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een hollandaise achtige saus zou wel lekker zijn erbij, beetje klassiek.
Overigens klinkt het meer als een voorgrecht dan hoofdgerecht
Mijn eerlijke mening? Pasta carbonara kan prima, maar met zalm en garnalen? En spek? Ik weet het niet... Het is sowieso wat zwaar voor een gerecht met meerdere gangen. Een pasta met garnalen, zalm (of nog beter: kreeft en wat room, maar niet te veel)quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:36 schreef Hallojo het volgende:
Okee mensen, ik kan dus wel wat hulp gebruiken. Mijn voorlopige plannen zijn het volgende:
Vooraf: Licht soepje (weet nog niet wat)
Voorgerecht: Pasta Carbonara met gerookte zalm en grote garnalen
Hoofdgerecht: Varkensrollade ham met jachtsaus, gebakken aardappeltjes en een Griekse salade van feta, komkommer, cherrytomaatjes, rode ui en zwarte olijven
Nagerecht: Iets van ijs (komt wel goed, maakt mijn moeder)
Na: Irish of French Coffee
Bekritiseer mij hieronder en zeg me wat er beter kan![]()
Van die koffiesiroop erdoor?quote:Op donderdag 18 december 2014 09:07 schreef Noordsestern het volgende:
Ik zit erover te denken Irish coffee na te doen, met een mooi bonbonnetje. Als afsluiter.
Alleen, wat maak ik voor de Bobs? Die wil ik niet afschepen met een bakkie Senseo.. Heeft iemand een recept voor een Starbucks-achtige koffie met een hoop slagroom en alles erop en eraan (behalve alcohol dus)?
Goed idee! En dan een toef slagroom eroverheenquote:Op donderdag 18 december 2014 09:08 schreef roos85 het volgende:
[..]
Van die koffiesiroop erdoor?
Bijvoorbeeld hazelnoot of karamel smaak
Jumquote:Op donderdag 18 december 2014 09:28 schreef Noordsestern het volgende:
[..]
Goed idee! En dan een toef slagroom eroverheen
Hmm, moet ik de inhoud van mijn vriesvakje eens bekijken. Er staat een nieuwe vrieskast op de aankooplijst, maar daarvoor moet de schuur nog geisoleerd, dus dat wordt pas voorjaar. Vriesvak (van Smeg) zit eigenlijk altijd vol.quote:Op maandag 15 december 2014 16:09 schreef Bleie het volgende:
[..]
Volgens mijn recept kan je het schuim zelfs al een maand van tevoren maken en in de vriezer bewaren. Al het spul voor erop maximaal een uur van tevoren, anders wordt het zompig.
Wat Spanky ook al zegt, die pasta is wel erg zwaar zeker zo voor het hoofdgerecht.quote:Op dinsdag 16 december 2014 21:36 schreef Hallojo het volgende:
Okee mensen, ik kan dus wel wat hulp gebruiken. Mijn voorlopige plannen zijn het volgende:
Vooraf: Licht soepje (weet nog niet wat)
Voorgerecht: Pasta Carbonara met gerookte zalm en grote garnalen
Hoofdgerecht: Varkensrollade ham met jachtsaus, gebakken aardappeltjes en een Griekse salade van feta, komkommer, cherrytomaatjes, rode ui en zwarte olijven
Nagerecht: Iets van ijs (komt wel goed, maakt mijn moeder)
Na: Irish of French Coffee
Bekritiseer mij hieronder en zeg me wat er beter kan![]()
http://www.beautylab.nl/r(...)pumpkin-spice-latte/quote:Op donderdag 18 december 2014 09:07 schreef Noordsestern het volgende:
Ik zit erover te denken Irish coffee na te doen, met een mooi bonbonnetje. Als afsluiter.
Alleen, wat maak ik voor de Bobs? Die wil ik niet afschepen met een bakkie Senseo.. Heeft iemand een recept voor een Starbucks-achtige koffie met een hoop slagroom en alles erop en eraan (behalve alcohol dus)?
Oe die steel ik van je! Heb je een recept? Ik kan me ook voorstellen 't te maken met wat mie, wortel, en wat hoisinsaus.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:58 schreef V1z0R het volgende:
Warm-voor: Miniloempia met eendenborst en saus van rode wijn
heb je hier toevallig de recepten van?quote:Op donderdag 18 december 2014 12:38 schreef jeroen-hhw het volgende:
Ons kerstdiner ziet er als volgt uit:
- Zelfgemaakte ossenstaartsoep met madeira
* Gavi la Battistina
- Salade met lauwe stoofpeer en geitenkaas
* Gavi la Battistina
http://www.nrc.nl/handels(...)-het-mandje-10451514quote:Op donderdag 18 december 2014 13:27 schreef essnhills het volgende:
Als ik de zalm ga stomen, dan past het waarschijnlijk niet in 1 stoominzet. Nu heb ik er 2, en die zijn stapelbaar, maar dan gaart de zalm in het bovenste mandje toch minder snel? Heeft iemand daar ervaring mee? Moet ik ze dan halverwege omwisselen oid? Of de bovenste er iets eerder opzetten en dan later die onderste er onder doen? En hoeveel eerder dan?
Als niemand het weet dan zet ik gewoon twee pannen naast elkaarMaar 1 pan is handiger omdat we bij dat gerecht nog meer dingen op het fornuis moeten doen.
Ik heb nog wel een plekje over anders.quote:Op donderdag 18 december 2014 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hmm, moet ik de inhoud van mijn vriesvakje eens bekijken. Er staat een nieuwe vrieskast op de aankooplijst, maar daarvoor moet de schuur nog geisoleerd, dus dat wordt pas voorjaar. Vriesvak (van Smeg) zit eigenlijk altijd vol.
Tuurlijk, zijn recepten van good old appie en de keurslagerquote:Op donderdag 18 december 2014 13:18 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
heb je hier toevallig de recepten van?
Echt? Dat zou ik dan op 1e kerstdag moeten komen halen, dat is wellicht niet handig?quote:Op donderdag 18 december 2014 13:36 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik heb nog wel een plekje over anders.Heb net gisteren mijn vriezer ontdooid, en meteen wat dingen weggegooid die al te lang lagen te verpieteren...
Bedankt!quote:Op donderdag 18 december 2014 13:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/handels(...)-het-mandje-10451514
Halverwege wisselen inderdaad.
met twee stoommandjes doe je in de onderste meestal iets dat langer moet stomen, maar als je hetzelfde erin doet, ga je wisselen.
Bedankt!quote:Op donderdag 18 december 2014 13:37 schreef jeroen-hhw het volgende:
[..]
Tuurlijk, zijn recepten van good old appie en de keurslager
http://www.ah.nl/allerhan(...)de-van-stoofpeertjes
http://www.keurslager.nl/recipebase/view/31406/32481
Ziet er heerlijk uit!quote:Op donderdag 18 december 2014 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
http://www.beautylab.nl/r(...)pumpkin-spice-latte/
Deze vind ik erg lekker, maar dan met wat minder suiker, mensen kunnen altijd nog na zoeten.
Graag gedaan!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |