abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134355987
Let me see you stripped down to the bone
pi_134356020
Als amuse wil ik misschien iets met een lepeltje kalkoenrisotto maken ofzo, gewoon omdat 't kan en omdat we dan 'iets met kalkoen' hebben :') :D
Ja doei.
pi_134356186
O+

Ik kon niet slapen vannacht. Vandaag het boodschappenlijstje maken, donderdag naar de makro voor alles dat ik vast kan halen. Laatste veranderingen gedaan. En nu op zoek naar wat knallende amuses.
pi_134356255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
Parsnips... moet even uitvissen hoe lang die houdbaar zijn in de koelkast..
Mits goed hard bij aankoop: in de groentenlade van je koelkast kun je pastinaken gerust twee weken bewaren.
^O^
pi_134356289
Ja, die bij de Lidl gisteren zagen er niet al te knapperig uit, maar moet er vrijdag nog wel even heen, dus dat kunnen we mooi dan halen :) tot aan woensdag moet toch zeker wel lukken..
Ja doei.
pi_134356306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die bij de Lidl gisteren zagen er niet al te knapperig uit, maar moet er vrijdag nog wel even heen, dus dat kunnen we mooi dan halen :) tot aan woensdag moet toch zeker wel lukken..
Zeker!

quote:
17s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:45 schreef Myraela het volgende:
O+

Ik kon niet slapen vannacht. Vandaag het boodschappenlijstje maken, donderdag naar de makro voor alles dat ik vast kan halen. Laatste veranderingen gedaan. En nu op zoek naar wat knallende amuses.
Wat voor veranderingen? En wat voor amuses zoek je? :)
pi_134356329
Amuse zoek ik ook nog. Iets vega's denk ik, aangezien de andere gangen met vlees of vis zijn.

Huidige stand van zaken:

Amuse: ?
Voor: romig zalmfilotaartje
Tussen (íets groter dan amuse): kalkoen-saffraanrisotto
Hoofd 1: eendenborstfilet met een puree van zoete aardappel en pompoen en een cranberrysaus
Hoofd 2: rosbief uit de oven met iets van aardappeltjes in ganzenvet uit de oven en broccoli/haricot verts
Na: óf een lemon merengue, óf stoofpeertjesijs (/en kaasplankje voor mezelf en Mr.Mo; heb liever kaas als toetje dan zoete meuk :@)
Ja doei.
pi_134356449
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:51 schreef minilot het volgende:
Wat voor veranderingen? En wat voor amuses zoek je? :)
Ik zou pompoenrisotto met lamsrack maken. Maar dat word paddenstoelen risotto in een schaaltje van parmezaan. Ik vond lamsrack te duur, ookal betaald mijn moeder. En dit vind ik een leuke manier van presenteren. O+

Ook heb ik al bedacht hoe ik de gang met aardappelgratin en eend ga opmaken. O+ Ik weet nog niet zeker hoe ik de bitterkoekjes tiramisu ga presenteren. En het soepje als tussengerecht word een ossenstaartsoepje.

Amuses vind ik lastig. Het liefst iets waarvan ik de meeste voorbereiding van te voren kan doen. En mijn familie zijn niet echt vis eters.
pi_134356821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Amuse zoek ik ook nog. Iets vega's denk ik, aangezien de andere gangen met vlees of vis zijn.
Om even weg te hobbelen van de standaard geitenkaas of paddestoelen-opties, deze vegetarische hapjes heb ik bijvoorbeeld wel eens zelf gemaakt en als zeer lekker bevonden.. *)

Bloemkool-'poppers' met romescosaus:

Fondantcakejes, maar dan hartig, met roomkaas:

Cheddar- en venkelkoekjes:

Tofuballetjes met munt en komijn:

Oh, en over pastinaak.. Reepjes frituren en serveren met zout en dragon maakt ook een verrukkelijk hapje!
http://www.mycookinghut.com/2011/07/10/tapas-delicious-nibbles/:

Enneh, om er toch nog een stiekem beetje geitenkaas in te gooien..
http://www.aveceric.com/potato-goat-cheese-royale/:
pi_134356936
Denk dat ik het toch relatief simpel moet houden wil het in de smaak vallen, dus zoiets als die koekjes zijn denk ik wel erg leuk. Ook de dag vooraf al te maken! Dingen als tofuballetjes hoef ik niet mee aan te komen, vrees ik.
Ja doei.
pi_134356997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Dingen als tofuballetjes hoef ik niet mee aan te komen, vrees ik.
Dat dacht ik eigenlijk al, maar het zijn dusdanig lekkere balletjes dat zelfs mijn tofuhatende lief ze graag opvreeet, dus ik noemde ze toch maar even. ;)

Venkel-cheddarkoekjes zijn echt super, en waar jij zit kun je ook nog 'ns heel goede cheddar krijgen. ^O^

Maar als je echt op zoek bent naar een amuse met een 'makkelijke' smaak, dat is dit een onbetwiste crowd pleaser!
http://thepioneerwoman.com/cooking/2010/11/french-onion-soup-stuffed-mushrooms/:

:+

[ Bericht 13% gewijzigd door minilot op 17-12-2013 10:50:03 ]
pi_134357236
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:57 schreef Myraela het volgende:
Amuses vind ik lastig. Het liefst iets waarvan ik de meeste voorbereiding van te voren kan doen. En mijn familie zijn niet echt vis eters.
Bacon, chorizo + dadels? Is relatief goedkoop, best feestelijk, heel makkelijk vooraf te maken, en iets waar vleeseters blij van worden!

http://gi365.info/food/bacon-wrapped-chorizo-stuffed-dates/:
pi_134357278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Bacon, chorizo + dadels? Is relatief goedkoop, best feestelijk, heel makkelijk vooraf te maken, en iets waar vleeseters blij van worden!

[ afbeelding ]
Daar zat ik inderdaad al naar te kijken. Niet echt pretty, maar ik vind het zelf wel altijd lekker.
pi_134357319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:32 schreef minilot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
OH JA! Ik heb ook nog medjooldadels gehaald gisteren :9 dit is leuk! *

Check! :9
Ja doei.
pi_134357352
Ik denk vijgen met geitenkaas en spek. En een caprese gazpacho. Simpele smaken.
pi_134357391
Simpel, maar wel reuze lekker in elk geval! :9
pi_134357416
Bedankt minilot. Mijn kerstinspiratiebron. O+ Nu ben ik m'n stress weer kwijt.
pi_134357489
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:38 schreef Myraela het volgende:
Bedankt minilot. Mijn kerstinspiratiebron. O+ Nu ben ik m'n stress weer kwijt.
Ik blaas een kerstkusje in de richting van Rotterdam! :* ~:)
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:42:46 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134357543
Hi all, vraagje!
Mijn keuze voor het voorgerechtje is gevallen op de spinazie salade uit de op. Nu zit ik alleen nog een beetje met de portie. Als voorgerecht bij een kalkoen met allerlei bijgerechten zou ik denken dat een klein bordje met 1 geitenkaasje wel voldoende is, of denk ik dan te krap. Geitenkaas is natuurlijk heerlijk, maar ook machtig dus ik wil de boel niet overvoeren...
pi_134357654
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Hi all, vraagje!
Mijn keuze voor het voorgerechtje is gevallen op de spinazie salade uit de op. Nu zit ik alleen nog een beetje met de portie. Als voorgerecht bij een kalkoen met allerlei bijgerechten zou ik denken dat een klein bordje met 1 geitenkaasje wel voldoende is, of denk ik dan te krap. Geitenkaas is natuurlijk heerlijk, maar ook machtig dus ik wil de boel niet overvoeren...
Als ik jou was zou ik voor een tussenoplossing gaan: twee geitenkaasjes (want ziet er het tofst uit op het bordje), maar met de hoeveelheid van één geitenkaasje.

Zachte geitenkaasjes zoals je ze standaard kunt kopen, daarvan zijn twee ervan echt te veel bij een veel-gangen-kerstdiner.. Gewoon in 1 kaasje in 2 stukken verdelen en elk stuk met vochtige handen weer in een kaasjesvorm kneden en door de sesam rollen. Opgelost!
(Recept spreekt overigens van geitenkaas van een rol, dus dat is bij plakjes van de dikte op die foto's sowieso al veel minder dan zo'n los zacht geitenkaasje)

Kleiner ziet er bovendien delicater uit en dat is bij een vol romige, sterke smaak als geitenkaas wel zo fijn. ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 17-12-2013 10:58:58 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:03:50 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134358009
Ja, nav het rol verhaal dacht ik eigenlijk hieraan idd:

Maar dan ga ik liever voor deze die iets rijper is en dus iets meer smaak heeft:

Tx iig, hier kan ik wel wat mee. :Y
pi_134358054
Ja, die geitenkaas van de Lidl :9 O+ die heb ik hier ook al liggen voor kerst :9
Ja doei.
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 12:55:31 #23
91830 MaximusTG
pi_134361290
Ojee, ik moet alsnog gaan koken, a.s. zondag met een groep vrienden (11 man, 2 kinderen). En tweede kerstdag komen de schoonouders (4 pers. totaal).
Nou had ik voor tweede kerstdag al wat bedacht (vooraf pompoensoep met wat gebakken bacon en room, toetje chocolademousse in chocoladebakje met wat ijs), maar zoek vooral nog hoofdgerecht voor tweede kerstdag, en voor- en hoofdgerecht voor a.s. zondag.
Zijn nl. allemaal nogal moeilijke mensen qua eten en mijn smaak sluit daar helaas niet altijd even goed op aan. Dus al mn ideeën kan ik eigenlijk meteen weer afschieten omdat ze dat toch niet lusten.
Nog ideeën voor een hoofdgerecht voor 11 man, dat er wel feestelijk uitziet, maar iedereen wel zal lusten? Het moet er wel feestelijk uitzien..
Die kerstster caprese ziet er trouwens wel perfect uit voor die groep.
pi_134362096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:55 schreef MaximusTG het volgende:

Nog ideeën voor een hoofdgerecht voor 11 man, dat er wel feestelijk uitziet, maar iedereen wel zal lusten? Het moet er wel feestelijk uitzien..
Die kerstster caprese ziet er trouwens wel perfect uit voor die groep.
Een groot stuk vlees in de oven braden?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_134365962
Kerstavond heb ik het makkelijk,
dan hoef ik alleen een voorgerecht te maken voor 5 man en wat kleine kinderen,
dat worden wat variaties op tonijn.

• licht aangebraden
• tartaar
• dun rolletje gevuld met tomaat

Eerste kerstdag zijn we alleen met het gezin,
een kaasfondue staat dan op de planning

Tweede kerstdag dan komen er vrienden langs die voorgerechten en salades meenemen.
Zelf zal ik dan voor pulled pork zorgen,
Ik zet de oven maar om 00:00 aan, dan is het vlees zo tegen 1600 uur gaar,
nog een uurtje nagaren in folie en dan met 2 vorken het vlees uit elkaar trekken.
nu al zin in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')