Mits goed hard bij aankoop: in de groentenlade van je koelkast kun je pastinaken gerust twee weken bewaren.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
Parsnips... moet even uitvissen hoe lang die houdbaar zijn in de koelkast..
Zeker!quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die bij de Lidl gisteren zagen er niet al te knapperig uit, maar moet er vrijdag nog wel even heen, dus dat kunnen we mooi dan halentot aan woensdag moet toch zeker wel lukken..
Wat voor veranderingen? En wat voor amuses zoek je?quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:45 schreef Myraela het volgende:
Ik kon niet slapen vannacht. Vandaag het boodschappenlijstje maken, donderdag naar de makro voor alles dat ik vast kan halen. Laatste veranderingen gedaan. En nu op zoek naar wat knallende amuses.
Ik zou pompoenrisotto met lamsrack maken. Maar dat word paddenstoelen risotto in een schaaltje van parmezaan. Ik vond lamsrack te duur, ookal betaald mijn moeder. En dit vind ik een leuke manier van presenteren.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:51 schreef minilot het volgende:
Wat voor veranderingen? En wat voor amuses zoek je?
Om even weg te hobbelen van de standaard geitenkaas of paddestoelen-opties, deze vegetarische hapjes heb ik bijvoorbeeld wel eens zelf gemaakt en als zeer lekker bevonden..quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Amuse zoek ik ook nog. Iets vega's denk ik, aangezien de andere gangen met vlees of vis zijn.
Dat dacht ik eigenlijk al, maar het zijn dusdanig lekkere balletjes dat zelfs mijn tofuhatende lief ze graag opvreeet, dus ik noemde ze toch maar even.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Dingen als tofuballetjes hoef ik niet mee aan te komen, vrees ik.
Bacon, chorizo + dadels? Is relatief goedkoop, best feestelijk, heel makkelijk vooraf te maken, en iets waar vleeseters blij van worden!quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:57 schreef Myraela het volgende:
Amuses vind ik lastig. Het liefst iets waarvan ik de meeste voorbereiding van te voren kan doen. En mijn familie zijn niet echt vis eters.
Daar zat ik inderdaad al naar te kijken. Niet echt pretty, maar ik vind het zelf wel altijd lekker.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Bacon, chorizo + dadels? Is relatief goedkoop, best feestelijk, heel makkelijk vooraf te maken, en iets waar vleeseters blij van worden!
http://gi365.info/food/bacon-wrapped-chorizo-stuffed-dates/:
[ afbeelding ]
OH JA! Ik heb ook nog medjooldadels gehaald gisterenquote:Op dinsdag 17 december 2013 10:32 schreef minilot het volgende:
[..]
Bacon, chorizo + dadels? Is relatief goedkoop, best feestelijk, heel makkelijk vooraf te maken, en iets waar vleeseters blij van worden!
http://gi365.info/food/bacon-wrapped-chorizo-stuffed-dates/:
[ afbeelding ]
Ik blaas een kerstkusje in de richting van Rotterdam!quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:38 schreef Myraela het volgende:
Bedankt minilot. Mijn kerstinspiratiebron.Nu ben ik m'n stress weer kwijt.
Als ik jou was zou ik voor een tussenoplossing gaan: twee geitenkaasjes (want ziet er het tofst uit op het bordje), maar met de hoeveelheid van één geitenkaasje.quote:Op dinsdag 17 december 2013 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Hi all, vraagje!
Mijn keuze voor het voorgerechtje is gevallen op de spinazie salade uit de op. Nu zit ik alleen nog een beetje met de portie. Als voorgerecht bij een kalkoen met allerlei bijgerechten zou ik denken dat een klein bordje met 1 geitenkaasje wel voldoende is, of denk ik dan te krap. Geitenkaas is natuurlijk heerlijk, maar ook machtig dus ik wil de boel niet overvoeren...
Een groot stuk vlees in de oven braden?quote:Op dinsdag 17 december 2013 12:55 schreef MaximusTG het volgende:
Nog ideeën voor een hoofdgerecht voor 11 man, dat er wel feestelijk uitziet, maar iedereen wel zal lusten? Het moet er wel feestelijk uitzien..
Die kerstster caprese ziet er trouwens wel perfect uit voor die groep.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |