abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134355987
Let me see you stripped down to the bone
pi_134356020
Als amuse wil ik misschien iets met een lepeltje kalkoenrisotto maken ofzo, gewoon omdat 't kan en omdat we dan 'iets met kalkoen' hebben :') :D
Ja doei.
pi_134356186
O+

Ik kon niet slapen vannacht. Vandaag het boodschappenlijstje maken, donderdag naar de makro voor alles dat ik vast kan halen. Laatste veranderingen gedaan. En nu op zoek naar wat knallende amuses.
pi_134356255
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:07 schreef motorbloempje het volgende:
Parsnips... moet even uitvissen hoe lang die houdbaar zijn in de koelkast..
Mits goed hard bij aankoop: in de groentenlade van je koelkast kun je pastinaken gerust twee weken bewaren.
^O^
pi_134356289
Ja, die bij de Lidl gisteren zagen er niet al te knapperig uit, maar moet er vrijdag nog wel even heen, dus dat kunnen we mooi dan halen :) tot aan woensdag moet toch zeker wel lukken..
Ja doei.
pi_134356306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:50 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, die bij de Lidl gisteren zagen er niet al te knapperig uit, maar moet er vrijdag nog wel even heen, dus dat kunnen we mooi dan halen :) tot aan woensdag moet toch zeker wel lukken..
Zeker!

quote:
17s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:45 schreef Myraela het volgende:
O+

Ik kon niet slapen vannacht. Vandaag het boodschappenlijstje maken, donderdag naar de makro voor alles dat ik vast kan halen. Laatste veranderingen gedaan. En nu op zoek naar wat knallende amuses.
Wat voor veranderingen? En wat voor amuses zoek je? :)
pi_134356329
Amuse zoek ik ook nog. Iets vega's denk ik, aangezien de andere gangen met vlees of vis zijn.

Huidige stand van zaken:

Amuse: ?
Voor: romig zalmfilotaartje
Tussen (íets groter dan amuse): kalkoen-saffraanrisotto
Hoofd 1: eendenborstfilet met een puree van zoete aardappel en pompoen en een cranberrysaus
Hoofd 2: rosbief uit de oven met iets van aardappeltjes in ganzenvet uit de oven en broccoli/haricot verts
Na: óf een lemon merengue, óf stoofpeertjesijs (/en kaasplankje voor mezelf en Mr.Mo; heb liever kaas als toetje dan zoete meuk :@)
Ja doei.
pi_134356449
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:51 schreef minilot het volgende:
Wat voor veranderingen? En wat voor amuses zoek je? :)
Ik zou pompoenrisotto met lamsrack maken. Maar dat word paddenstoelen risotto in een schaaltje van parmezaan. Ik vond lamsrack te duur, ookal betaald mijn moeder. En dit vind ik een leuke manier van presenteren. O+

Ook heb ik al bedacht hoe ik de gang met aardappelgratin en eend ga opmaken. O+ Ik weet nog niet zeker hoe ik de bitterkoekjes tiramisu ga presenteren. En het soepje als tussengerecht word een ossenstaartsoepje.

Amuses vind ik lastig. Het liefst iets waarvan ik de meeste voorbereiding van te voren kan doen. En mijn familie zijn niet echt vis eters.
pi_134356821
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
Amuse zoek ik ook nog. Iets vega's denk ik, aangezien de andere gangen met vlees of vis zijn.
Om even weg te hobbelen van de standaard geitenkaas of paddestoelen-opties, deze vegetarische hapjes heb ik bijvoorbeeld wel eens zelf gemaakt en als zeer lekker bevonden.. *)

Bloemkool-'poppers' met romescosaus:

Fondantcakejes, maar dan hartig, met roomkaas:

Cheddar- en venkelkoekjes:

Tofuballetjes met munt en komijn:

Oh, en over pastinaak.. Reepjes frituren en serveren met zout en dragon maakt ook een verrukkelijk hapje!
http://www.mycookinghut.com/2011/07/10/tapas-delicious-nibbles/:

Enneh, om er toch nog een stiekem beetje geitenkaas in te gooien..
http://www.aveceric.com/potato-goat-cheese-royale/:
pi_134356936
Denk dat ik het toch relatief simpel moet houden wil het in de smaak vallen, dus zoiets als die koekjes zijn denk ik wel erg leuk. Ook de dag vooraf al te maken! Dingen als tofuballetjes hoef ik niet mee aan te komen, vrees ik.
Ja doei.
pi_134356997
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:21 schreef motorbloempje het volgende:
Dingen als tofuballetjes hoef ik niet mee aan te komen, vrees ik.
Dat dacht ik eigenlijk al, maar het zijn dusdanig lekkere balletjes dat zelfs mijn tofuhatende lief ze graag opvreeet, dus ik noemde ze toch maar even. ;)

Venkel-cheddarkoekjes zijn echt super, en waar jij zit kun je ook nog 'ns heel goede cheddar krijgen. ^O^

Maar als je echt op zoek bent naar een amuse met een 'makkelijke' smaak, dat is dit een onbetwiste crowd pleaser!
http://thepioneerwoman.com/cooking/2010/11/french-onion-soup-stuffed-mushrooms/:

:+

[ Bericht 13% gewijzigd door minilot op 17-12-2013 10:50:03 ]
pi_134357236
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 09:57 schreef Myraela het volgende:
Amuses vind ik lastig. Het liefst iets waarvan ik de meeste voorbereiding van te voren kan doen. En mijn familie zijn niet echt vis eters.
Bacon, chorizo + dadels? Is relatief goedkoop, best feestelijk, heel makkelijk vooraf te maken, en iets waar vleeseters blij van worden!

http://gi365.info/food/bacon-wrapped-chorizo-stuffed-dates/:
pi_134357278
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:32 schreef minilot het volgende:

[..]

Bacon, chorizo + dadels? Is relatief goedkoop, best feestelijk, heel makkelijk vooraf te maken, en iets waar vleeseters blij van worden!

[ afbeelding ]
Daar zat ik inderdaad al naar te kijken. Niet echt pretty, maar ik vind het zelf wel altijd lekker.
pi_134357319
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:32 schreef minilot het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
OH JA! Ik heb ook nog medjooldadels gehaald gisteren :9 dit is leuk! *

Check! :9
Ja doei.
pi_134357352
Ik denk vijgen met geitenkaas en spek. En een caprese gazpacho. Simpele smaken.
pi_134357391
Simpel, maar wel reuze lekker in elk geval! :9
pi_134357416
Bedankt minilot. Mijn kerstinspiratiebron. O+ Nu ben ik m'n stress weer kwijt.
pi_134357489
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:38 schreef Myraela het volgende:
Bedankt minilot. Mijn kerstinspiratiebron. O+ Nu ben ik m'n stress weer kwijt.
Ik blaas een kerstkusje in de richting van Rotterdam! :* ~:)
  dinsdag 17 december 2013 @ 10:42:46 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134357543
Hi all, vraagje!
Mijn keuze voor het voorgerechtje is gevallen op de spinazie salade uit de op. Nu zit ik alleen nog een beetje met de portie. Als voorgerecht bij een kalkoen met allerlei bijgerechten zou ik denken dat een klein bordje met 1 geitenkaasje wel voldoende is, of denk ik dan te krap. Geitenkaas is natuurlijk heerlijk, maar ook machtig dus ik wil de boel niet overvoeren...
pi_134357654
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 10:42 schreef Brighteyes het volgende:
Hi all, vraagje!
Mijn keuze voor het voorgerechtje is gevallen op de spinazie salade uit de op. Nu zit ik alleen nog een beetje met de portie. Als voorgerecht bij een kalkoen met allerlei bijgerechten zou ik denken dat een klein bordje met 1 geitenkaasje wel voldoende is, of denk ik dan te krap. Geitenkaas is natuurlijk heerlijk, maar ook machtig dus ik wil de boel niet overvoeren...
Als ik jou was zou ik voor een tussenoplossing gaan: twee geitenkaasjes (want ziet er het tofst uit op het bordje), maar met de hoeveelheid van één geitenkaasje.

Zachte geitenkaasjes zoals je ze standaard kunt kopen, daarvan zijn twee ervan echt te veel bij een veel-gangen-kerstdiner.. Gewoon in 1 kaasje in 2 stukken verdelen en elk stuk met vochtige handen weer in een kaasjesvorm kneden en door de sesam rollen. Opgelost!
(Recept spreekt overigens van geitenkaas van een rol, dus dat is bij plakjes van de dikte op die foto's sowieso al veel minder dan zo'n los zacht geitenkaasje)

Kleiner ziet er bovendien delicater uit en dat is bij een vol romige, sterke smaak als geitenkaas wel zo fijn. ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 17-12-2013 10:58:58 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 11:03:50 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_134358009
Ja, nav het rol verhaal dacht ik eigenlijk hieraan idd:

Maar dan ga ik liever voor deze die iets rijper is en dus iets meer smaak heeft:

Tx iig, hier kan ik wel wat mee. :Y
pi_134358054
Ja, die geitenkaas van de Lidl :9 O+ die heb ik hier ook al liggen voor kerst :9
Ja doei.
  † In Memoriam † dinsdag 17 december 2013 @ 12:55:31 #23
91830 MaximusTG
pi_134361290
Ojee, ik moet alsnog gaan koken, a.s. zondag met een groep vrienden (11 man, 2 kinderen). En tweede kerstdag komen de schoonouders (4 pers. totaal).
Nou had ik voor tweede kerstdag al wat bedacht (vooraf pompoensoep met wat gebakken bacon en room, toetje chocolademousse in chocoladebakje met wat ijs), maar zoek vooral nog hoofdgerecht voor tweede kerstdag, en voor- en hoofdgerecht voor a.s. zondag.
Zijn nl. allemaal nogal moeilijke mensen qua eten en mijn smaak sluit daar helaas niet altijd even goed op aan. Dus al mn ideeën kan ik eigenlijk meteen weer afschieten omdat ze dat toch niet lusten.
Nog ideeën voor een hoofdgerecht voor 11 man, dat er wel feestelijk uitziet, maar iedereen wel zal lusten? Het moet er wel feestelijk uitzien..
Die kerstster caprese ziet er trouwens wel perfect uit voor die groep.
pi_134362096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 12:55 schreef MaximusTG het volgende:

Nog ideeën voor een hoofdgerecht voor 11 man, dat er wel feestelijk uitziet, maar iedereen wel zal lusten? Het moet er wel feestelijk uitzien..
Die kerstster caprese ziet er trouwens wel perfect uit voor die groep.
Een groot stuk vlees in de oven braden?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_134365962
Kerstavond heb ik het makkelijk,
dan hoef ik alleen een voorgerecht te maken voor 5 man en wat kleine kinderen,
dat worden wat variaties op tonijn.

• licht aangebraden
• tartaar
• dun rolletje gevuld met tomaat

Eerste kerstdag zijn we alleen met het gezin,
een kaasfondue staat dan op de planning

Tweede kerstdag dan komen er vrienden langs die voorgerechten en salades meenemen.
Zelf zal ik dan voor pulled pork zorgen,
Ik zet de oven maar om 00:00 aan, dan is het vlees zo tegen 1600 uur gaar,
nog een uurtje nagaren in folie en dan met 2 vorken het vlees uit elkaar trekken.
nu al zin in.
pi_134369694
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, nav het rol verhaal dacht ik eigenlijk hieraan idd:

[ afbeelding ]

Maar dan ga ik liever voor deze die iets rijper is en dus iets meer smaak heeft:

[ afbeelding ]

Tx iig, hier kan ik wel wat mee. :Y
Ha leuk, die ga ik dus ook maken O+. Ik ga hem ergens deze week even proefproberen, met het oog op presentatie, dus zal dan wel een verslagje posten. Morgen en overmorgen ga ik champagnetruffels, Japanse cheesecake en tiramisu maken, dus die zullen ook nog wel langskomen :9.
pi_134370756
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:25 schreef clumsy_clown het volgende:
Japanse cheesecake
Jaaa! O+ Leuk!

Misschien kun je zo'n cheapass henna-stenciltje halen en daarmee dan van je cheesecake met poedersuiker/kaneel (afhankelijk van de kleur van je baksel) iets knus als dit maken:

http://whatsforsupper-juno.blogspot.nl/2012/07/cinnamon-stencilled-cheesecake.html:

Vind ik leuk!
pi_134370807
Haha, ik zie nu op dat blog dat ze hetzelfde trucje heeft uitgehaald met hartige specerijen op een blok roomkaas! *)

http://whatsforsupper-juno.blogspot.nl/2010/05/henna-patterned-spiced-cream-cheese.html:
pi_134370955
Wat leuk! Heb nog een camembert voor in de oven voor ergens tussendoor, of op kerstavond. Leuk!
Ja doei.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:10:37 #30
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_134371173
Ik ben bijna rond. Alleen over het voorgerecht zitten we nog te dubben. Wel hebben we
- heldere runderbouillon met zelfgebakken croutons (zo lief: het beste vriendje van mijn zoon komt (wij zijn verhuisd, hij niet) en kon zich die bouillon nog herinneren van tijden geleden.
- ham; aardappelpuree; cranberriesaus; champignonsaus (om de uitgevallen champignonsoep vanwege de wens van vriendje goed te maken); gegratineerde prei; en nog wat groentjes vanwege de moeilijke eter
- Irish coffee voor de volwassenen, warme chocolademelk voor de kinderen en
zelfgemaakte truffels van donkere en witte chocolade
triple chocolate chip cookies
kleine vierkantjes boterkoek
de gekruide cranberries van minilot
zelfgebakken kruidnootjes (he, wie zegt dat die na 5 december niet meer kunnen?)
mini-jello

Nu bedacht ik alleen zojuist dat ik eigenlijk sticky date pudding zou maken, vanwege een grote hoeveelheid dadels die ik rechtstreeks uit Saudi Arabie had gekregen. Maar dat lijkt me een beetje overkill, en oudste dochter heeft een grote vinger in de pap gehad bij de bestaande lijst, dus ik denk dat de dadels maar een andere bestemming moeten krijgen….
pi_134371301
Uiteindelijk besloten om mijn moeder's appelcrumble taart te maken voor het kerstdessert. Het is makkelijk; wat wel belangrijk is omdat ik nog nooit een taart/of toetje gemaakt heb en al mijn hele leven is het mijn favoriete taart. Valt vast ook in de smaak bij de schoonfamilie, appeltaart is bekend en iedereen inclusief de kinderen lust het. Custard erbij maken en klaar :9
pi_134371361
Hoi Minilot,

Bedankt voor je inspiratie

🙊
pi_134381412
We zouden dit jaar na 3 jaar bij ons bij m'n zwager en schoonzus gaan eten. Maar gisteren kwam het verzoek of we toch allemaal wat wilde meenemen. Aangezien ik afgelopen zondag deel 2 heb gehad van de gevorderde patisserie cursus bij Robert van Beckhoven en mijn vriezer vol ligt met zoetigheid, heb ik gezegd dat ik voor de dessert zal zorgen. Ik wil de volgende dingen meenemen:
- petit fours

- chocolade taartje

En dan nog wat roomijs maken.

Heb ook nog clafoutis en bossche bollen, maar dat wordt wel erg veel allemaal.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_134382226
Op kerstavond wil ik zalm met een paprika hazelnoot salsa (Ottolenghi O+ ) serveren, maar ben er qua groente bijgerecht er nog niet uit.

Jullie advies?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_134382944
De labneh was goedgekeurd door mijn prof die een aantal jaar in Israël heeft gewoond. *glim*
En de recepten van de paté en truffels werden ook vaak gevraagd, dus zeer geslaagd allemaal. Nogmaals dank minilot :)
pi_134384834
Voor als m'n ouders en zus komen heb ik ook al het meeste bedacht:

Amuses:
- Coquilles met doperwtenpuree en krokant gebakken pancetta
- Tonijntartaar met courgette
- Kruidenbeignet (donutvorm) met gerookte zalm

Voorgerecht:
- Romige avocado met tijgergarnalen en citrusvinaigrette

Soep:
- Kalfsbouillon met kervel en truffelolie

Hoofdgerecht:
- Chateaubriand met rode wijnsaus en gepofte tomaat OF
- Tournedos met koffiecrunch en aardappel-knoflookcrème OF
- Gebraden runderezel met sjalotten in rode port, spitskoolcrème en gebakken crosnes OF
- Kruidige rosbief met roodlof en groene olijvensalsa

Mogelijke bijgerechten:
Polenta frietjes OF
Knapperige aardappeltjes met rozemarijn en knoflook

Nagerecht: -> vooral lastig omdat ik geen koemelk mag gebruiken
- Macaron met citroencremeux en citroen sorbetijs OF
- Witte chocolademousse met stoofperen OF
- ?????

De vraagtekens die ik nu nog heb zijn:
- Amuses tegelijk opdienen als voorgerecht of na elkaar?
- Voorgerecht en soep omwisselen (Voorgerecht garnalen zijn warm)
- Welk hoofdgerecht en eventueel welk bijgerecht
- Nagerecht??
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:48:26 #37
215895 Sjaapje
Maar zeg Sjaap
pi_134386923
Wegens buitenlandse omstandigheden zit ik waarschijnlijk alleen op kerstavond, heb normaal wel al vanaf de namiddag vrij. Iemand inspiratie of tips voor een eenpersoonsmenu (mag dag nadien ook wel lekker zijn opgewarmd in de microgolf op mijn werk...). Keuken hier is niet fantastisch maar meeste dingen lukken wel....
Ik bijt!
(Zachtjes)
pi_134387235
Eerste kerstdag zijn we gewoon met zijn drieen dus dat wordt dinsdag chinees halen en eerste kerstdag opwarmen.
Tweede kerstdag zijn we met zijn achten en heb ik bedacht:
soep:ossenstaart
tussen: gerookte kipsalade
hoofd: rode kool, gecarameliseerde witlof en doperwten puree met aardappelpuree en twisters
na: sinaasappel ijscake met vanille sabayon en een stukje spekkoek.

Of kan ik beter eerst de kipsalade doen en dan de soep en als ik met het hoofdgerecht bezig ben wat te knabbelen neerzetten? maar wat dan ?

Vlees voor het hoofdgerecht ben ik nog niet uit, of die label rouge kippen of de varkens ribroast of de picanha of 3 maal 1 pond rosbief (lidl) halen of toch een kalkoen ?
pi_134388768
ik heb 2 gerookte zalmhaasjes gekocht voor als een van de hapjes van t voorgerecht. Alleen kan ik er wat mee ipv alleen simpel in plakjes?
Verder doe ik als voorgerecht hapje koude garnalen in zongedr.tomaten-chiliolie en nog iets maar weet nog niet wat.
Dan soep, hoofd en na moet ik ook nog verzinnen -O-
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_134388804
Ik wil denk ik een dag van te voren koken met kerstavond, ik ben maar met z'n 2en dus heel veel eten hoeft niet maar verschillende gerechtjes is wel lekker :P ik moet eerste kerstdag werken, m'n broertje komt dan 's avonds langs. Misschien komen m'n ouders ook maar daar hebben we het nog niet over gehad!

Misschien dat m'n vriend dan komt helpen koken overdag en dat wij dan 's avonds samen eten. Maar ik kan natuurlijk er prima 2x van eten.

Dacht aan:
Rollade (heb het nog nooit gemaakt en nog geen recept)
Zelf verse pasta maken (heb een machine kan denk ik wel een dag van te voren?)
Prei in rode wijnsaus?
Zelfgemaakte soep
En dan nog wel wat dingen maar ik heb nog niet echt inspiratie..

En misschien dat m'n ouders/broertjes blijven slapen en m'n vriend dan sowieso dus dan is een kerstontbijt ook leuk :)

En misschien dat ik nog een dessert maak voor als ik met familie 2e kerstdag eet, weet alleen niet of dat lekker is, 2 dagen van te voren klaarmaken?

O en ik heb ook niet echt zo veel geld maar heb wel de tijd om langs de markt/Lidl te gaan..

Ga nog wel even in de allerhande bladeren en in Elizabeth Davids Christmas

Ik vind het wel fijn dat nog niets vast ligt en dat niemand verwacht dat ik heel uitgebreid ga koken. Een pizza zou ook al goed zijn, het gaat om de gezelligheid.
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 17 december 2013 @ 23:37:50 #41
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_134389396
... voorpret is het leukst!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 18 december 2013 @ 00:13:24 #42
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_134390903
Inmiddels zijn de wijnen ook geregeld door iemand die er verstand van heeft :D Ik drink zelf geen alcohol, maar ik heb mij laten wijsmaken dat er drie prachtige en betaalbare wijnen op tafel komen.

Bij de soep is geen geschikte wijn, dus die slaan ze over
Bij de kerstster/kalkoensalade hebben ze een frisse witte wijn geloof ik
Bij de hertenstoof een wat zwaardere Italiaanse bombastische rode wijn die eerst in een decanteerkan mag om goed op smaak te komen :D
En bij het nagerecht een zoete dessertwijn

Als er interesse is wil ik de namen wel opvragen, want ik heb er dus echt geen verstand van :P

Vorige week trouwens ook mijn toetje geprobeerd. Ik wilde eerst heel graag de appelsneeuw van minilot proberen, maar die ga ik bewaren voor een andere gelegenheid, want zwangere vrouwen mogen geen opgeklopte eiwitten. Jammer maar helaas. Dan maar terug naar plan B, want plan A met de brownie sandwich valt te zwaar. Plan B was een appeltaart in een glaasje.

Ik heb daarvoor de glazen gebruikt die je kan bewaren nadat er eerst Nutella in heeft gezeten :9 Simpele en elegant genoeg voor deze gelegenheid en dit dessert. Uiteindelijk is het een eigen verzinseltje geworden waarbij ik de elementen uit verschillende recepten bij elkaar heb geschraapt; Appels in blokjes snijden en op smaak brengen met kaneel en suiker. Een crumble deeg maken en die zonder vulling op een bakplaat laten bakken zodat je mooie koekkruimels krijgt. Uiteindelijk komen de appels onderin, dan een laagje kruimels, dan een bolletje vanille ijs, weer aanvullen met kruimels en toen wat poedersuiker erop en als garnering dungesneden stukjes appels. Op kerstavond komt er nog een vanille slagroom op denk ik :)

Voor de eerste keer niet ontevreden, maar ook niet tevreden. Appels waren te zoet, iets teveel suiker erbij gedaan en de kruimels miste juist wat zoetigheid. Ook voor het vanille ijs ga ik nog even bij de Sligro kijken of daar een mooie oplossing ligt waarbij ik het niet zelf meer op hoef te lepelen uit een verpakking. Dan ga je toch snel kliederen in je glaasje. Kant en klaar bolletje gun ik mij zelf wel :D
»» Democracy is so overrated »»
pi_134390928
Ooh daar stond net een hele andere post toch :D!
Oooh en er staan allemaal leuke recepten in de OP O+
pi_134391204
Oooh kaasfonduen is ook leuk :D!!
pi_134399528
Leuk leuk heb er helemaal zin in :D
pi_134399658
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:48 schreef Sjaapje het volgende:
Wegens buitenlandse omstandigheden zit ik waarschijnlijk alleen op kerstavond, heb normaal wel al vanaf de namiddag vrij. Iemand inspiratie of tips voor een eenpersoonsmenu (mag dag nadien ook wel lekker zijn opgewarmd in de microgolf op mijn werk...). Keuken hier is niet fantastisch maar meeste dingen lukken wel....
Ik zou voor m'n eentje echt niet uitgebreid gaan koken. :@
pi_134400390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:13 schreef RoelerMF het volgende:
Bij de hertenstoof een wat
Wat voor recept ga jij gebruiken voor je hertenstoof? Gisteren mn kilo hertenstoofvlees v de slager opgehaald :)]
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_134400862
Bij mij wordt het hoofdgerecht een Surf&Turf.
Voor het vlees haal ik een hele runderhaas die ik op de bbq klaarmaak, zelf ben ik niet ze gecharmeerd van de smaak van haasbiefstuk, en had liever een Picanha gemaakt, maar ik heb nog andere mensen om rekening mee te houden.
Daarbij zal ik knoflook garnalen maken, maar ik zit nog te denken aan langoustines .

Voor en nagerecht zal verzorgt worden door mijn gasten, zus en moeder.

Ik wil bij mijn surf en turf 1 saus opdienen voor zowel het vlees als de garnalen, en daar ben ik niet over uit.
Een rode wijnsaus past goed bij het vlees, en de kerst, maar weer niet zo bij de garnalen.
Zelf zit ik nu aan een knoflooksaus te denken.
Maar ik sta open voor andere suggesties :)
pi_134401841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 13:05 schreef Xlarge het volgende:
Een rode wijnsaus past goed bij het vlees, en de kerst, maar weer niet zo bij de garnalen.
Zelf zit ik nu aan een knoflooksaus te denken.
Bedoel je daar een romige knoflooksaus mee, zoals je die vaak tegenkomt bij Amerikaanse surf&turf-recepten?

Kan, maar om het wat interessanter en minder 'zwaar' te maken zou je ook kunnen denken in de richting van chimichurri, mojo verde of een vergelijkbare koude saus/dressing op basis van gepureerde rauwe knoflook, veel verse peterselie, verse koriander, olie, zout en limoen. Heel fris en pittig, heel lekker bij een stoer stuk koe (jammer dat je niet voor de picanha bent gegaan!) en net zo lekker bij garnalen.

:9

[ Bericht 1% gewijzigd door minilot op 18-12-2013 16:04:25 ]
pi_134402022
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 00:13 schreef RoelerMF het volgende:
Ook voor het vanille ijs ga ik nog even bij de Sligro kijken of daar een mooie oplossing ligt waarbij ik het niet zelf meer op hoef te lepelen uit een verpakking. Dan ga je toch snel kliederen in je glaasje. Kant en klaar bolletje gun ik mij zelf wel :D
Zonde van het geld, gewoon zelf vast bolletjes scheppen van te voren en die in de vriezer bewaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')