Inmiddels zijn de wijnen ook geregeld door iemand die er verstand van heeft

Ik drink zelf geen alcohol, maar ik heb mij laten wijsmaken dat er drie prachtige en betaalbare wijnen op tafel komen.
Bij de soep is geen geschikte wijn, dus die slaan ze over
Bij de kerstster/kalkoensalade hebben ze een frisse witte wijn geloof ik
Bij de hertenstoof een wat zwaardere Italiaanse bombastische rode wijn die eerst in een decanteerkan mag om goed op smaak te komen

En bij het nagerecht een zoete dessertwijn
Als er interesse is wil ik de namen wel opvragen, want ik heb er dus echt geen verstand van

Vorige week trouwens ook mijn toetje geprobeerd. Ik wilde eerst heel graag de appelsneeuw van minilot proberen, maar die ga ik bewaren voor een andere gelegenheid, want zwangere vrouwen mogen geen opgeklopte eiwitten. Jammer maar helaas. Dan maar terug naar plan B, want plan A met de brownie sandwich valt te zwaar. Plan B was een appeltaart in een glaasje.
Ik heb daarvoor de glazen gebruikt die je kan bewaren nadat er eerst Nutella in heeft gezeten

Simpele en elegant genoeg voor deze gelegenheid en dit dessert. Uiteindelijk is het een eigen verzinseltje geworden waarbij ik de elementen uit verschillende recepten bij elkaar heb geschraapt; Appels in blokjes snijden en op smaak brengen met kaneel en suiker. Een crumble deeg maken en die zonder vulling op een bakplaat laten bakken zodat je mooie koekkruimels krijgt. Uiteindelijk komen de appels onderin, dan een laagje kruimels, dan een bolletje vanille ijs, weer aanvullen met kruimels en toen wat poedersuiker erop en als garnering dungesneden stukjes appels. Op kerstavond komt er nog een vanille slagroom op denk ik

![1234696_10202630584984991_971013316_n.jpg]()
Voor de eerste keer niet ontevreden, maar ook niet tevreden. Appels waren te zoet, iets teveel suiker erbij gedaan en de kruimels miste juist wat zoetigheid. Ook voor het vanille ijs ga ik nog even bij de Sligro kijken of daar een mooie oplossing ligt waarbij ik het niet zelf meer op hoef te lepelen uit een verpakking. Dan ga je toch snel kliederen in je glaasje. Kant en klaar bolletje gun ik mij zelf wel