Typefoutje had natuurlijk de Q7 moeten wezen.quote:Op maandag 15 december 2014 13:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Vakje 6 is nog niet gevuld bij de Audi.
Ze is zo bang dat ze haar voertuig niet meer voldoende kan controleren?quote:Op maandag 15 december 2014 12:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Afgelopen weekend een soortgelijk iets meegemaakt, al was ik niet de bestuurder maar reed mijn vriendin.
We kwamen net uit zo'n lus gereden van een andere snelweg en moesten dus opnieuw invoegen...
Echter, mijn vriendinnetjelief heeft moeite met invoegen, vindt ze eng. Wat als gevolg heeft dat ze soms simpelweg vergeet gas te geven
Dit keer dus ook. Wat dan dus weer als gevolg had dat ze die bocht met 45 km/u uit kwam en nauwelijks versnelde waardoor ze dus met 55 km/u uiteindelijk ging invoegen.
Precies op dat moment (waarschijnlijk door haar enorme treuzelgedrag) kwam er een auto van de linkerbaan die rakelings voor ons langs ging naar rechts de uitvoegstrook op.
Lompe kutactie van die andere auto, maar ook ws uitgelokt door het intens trage invoegen van mijn vriendin.
Dus ja... ik heb haar wel gezegd daarna van, je moet echt meer planken bij het invoegen want dit kan echt niet. En dan zegt ze wel dat ze het "weet" maar zodra ze dan weer invoegt houdt ze elke fucking keer weer bangetjes in. Daar irriteer ik me dus weer aanmaar ja als ik kwaad word dan werkt dat alleen maar averechts want dan klapt ze dicht en durft ze al helemaal niet meer.
Nou nee, niet meer controleren zou betekenen dat ze niet meer weet hoe ze moet sturen/schakelen/kijken enzovoort. Dat is niet aan de orde....quote:Op maandag 15 december 2014 15:20 schreef Chai het volgende:
[..]
Ze is zo bang dat ze haar voertuig niet meer voldoende kan controleren?
Ok had me beter moeten verwoorden bij rechtdoor rijden......Was het bochtje vergeten te vermelden.quote:Op maandag 15 december 2014 00:47 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Mwah als je in een scherpe bocht in de bergen ofzo (waar die bordjes ook echt met nut staan) aquaplaned ga je gewoon heerlijk rechtdoor. De overstroomde snelweg die ik in Kroatië meemaakte zorgde ook voor meerdere ongelukken. En dat was een rechte lijn.
quote:Op maandag 15 december 2014 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, nou we hebben een sloompel Astra (de 1.6 met 75 pk) dus je moet echt in de drie blijven en flink planken wil je 80/90 rijden tegen de tijd dat je gaat invoegen. Wat op zich ook gewoon wel lukt, mits je het pedaaltje dus echt helemaal intrapt..... en dat doet ze dan vaak niet.
Beter overtuig je haar snel om er een gewoonte van te maken even goed door te trekken in z'n 3. Logisch dat ze angstig is trouwens, als het verkeer op de weg waar ze in wil voegen tot 75 km/u sneller rijdtquote:Op maandag 15 december 2014 15:32 schreef dick_laurent het volgende:
Haha, nou we hebben een sloompel Astra (de 1.6 met 75 pk) dus je moet echt in de drie blijven en flink planken wil je 80/90 rijden tegen de tijd dat je gaat invoegen. Wat op zich ook gewoon wel lukt, mits je het pedaaltje dus echt helemaal intrapt..... en dat doet ze dan vaak niet.
Hoezo 'weer' ? Wanneer overdreef ik nog meer dan?quote:
I know. Mij hoef je dat niet te vertellen. Maar zij is 'zenuwachtig' en dat is een beetje wat ze haast continu is, voor alles als ze achter het stuur zit…. bang bang bang…. en ik weet niet hoe ik haar daar vanaf moet helpen.quote:Op maandag 15 december 2014 17:05 schreef Ciora het volgende:
Beter overtuig je haar snel om er een gewoonte van te maken even goed door te trekken in z'n 3. Logisch dat ze angstig is trouwens, als het verkeer op de weg waar ze in wil voegen tot 75 km/u sneller rijdt
Nou eigenlijk bedoelde ik het anders.quote:Op maandag 15 december 2014 00:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh echt hè net nog een petje in een quasqai of hoe je dat ook schrijft. Hij kwam als een idioot een 4 baan voorangsweg op knallen. Te snel om te kijken of er iets aankwam.
blah..
50 op de meest linker rijstrook van de snelweg, die als enige ongeveegd is... En 40 op de geveegde delen van de snelweg...quote:Op maandag 15 december 2014 18:23 schreef Fer het volgende:
Of straks als het gesneeuwd heeft. Mensen die 30 rijden over een rechte weg waar je 60 kan en dan als ze bij een kruising of bocht komen, geen vaart minderen, want ze rijden toch al 30.
Zou een slipcursus e.d. werken? Dat ze wat meer ervaring krijgt met moeilijke situaties en daardoor beter daarop zou kunnen reageren en dus wat zelfverzekerder in de auto zou zitten?quote:Op maandag 15 december 2014 17:39 schreef dick_laurent het volgende:
I know. Mij hoef je dat niet te vertellen. Maar zij is 'zenuwachtig' en dat is een beetje wat ze haast continu is, voor alles als ze achter het stuur zit…. bang bang bang…. en ik weet niet hoe ik haar daar vanaf moet helpen.
Wat vind je nu exact kut? Dat men naar jouw zin te langzaam rijdt zodra er ook maar iets wits (nats dekt beter) te zien is?quote:Op maandag 15 december 2014 19:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
50 op de meest linker rijstrook van de snelweg, die als enige ongeveegd is... En 40 op de geveegde delen van de snelweg...80-90 kan prima.
Jup. En vooral dat het men dan gaat rijden op een niet geveegde strook terwijl de wel geveegde stroken nagenoeg leeg zijn (en de enkeling die daar rijdt, ook niet door rijdt).quote:Op maandag 15 december 2014 19:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat vind je nu exact kut? Dat men naar jouw zin te langzaam rijdt zodra er ook maar iets wits (nats dekt beter) te zien is?
Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon levensgevaarlijk gedrag. Waar echt grote ongelukken van kunnen komen.quote:Op maandag 15 december 2014 15:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou nee, niet meer controleren zou betekenen dat ze niet meer weet hoe ze moet sturen/schakelen/kijken enzovoort. Dat is niet aan de orde....
Ze is gewoon angstig bij het invoegen (hier is ze de eerste keer ook specifiek op gezakt, waardoor het een beetje een "demoon" is geworden in haar hoofd) waardoor ze vaak te weinig vaart maakt en te afwachtend gaat lopen doen waardoor ze het zichzelf onnodig moeilijk maakt.
Je hoeft je niet te excuseren want je hebt volledig gelijk. Nu zijn vriendin nog zo ver krijgen dat ze het gaat beseffen en zich ernaar gaat gedragen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:13 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar dat is gewoon levensgevaarlijk gedrag. Waar echt grote ongelukken van kunnen komen.
Ik had mezelf gecensureerdquote:Op maandag 15 december 2014 20:16 schreef Platina het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te excuseren want je hebt volledig gelijk. Nu zijn vriendin nog zo ver krijgen dat ze het gaat beseffen en zich ernaar gaat gedragen.
En de rest van Nederland die met 50 bij het eerste blokje naar links willen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:16 schreef Platina het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te excuseren want je hebt volledig gelijk. Nu zijn vriendin nog zo ver krijgen dat ze het gaat beseffen en zich ernaar gaat gedragen.
Man man man. Als het zou gaan over iemand van 70+ zou iedereen nu roepen dat ze van haar het rijbewijs in moeten nemen. Onzeker gedrag in het verkeer is net zo gevaarlijk als die idioten die je soms langs ziet komen in het dashcam topic.quote:
Die heeft waarschijnlijk pas net haar rijbewijs en die angst zal wel afnemen naar mate de ervaring groeit. Hoe zo iemand dan wel z'n rijbewijs heeft kunnen halen is een tweede.quote:Op maandag 15 december 2014 19:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zou een slipcursus e.d. werken? Dat ze wat meer ervaring krijgt met moeilijke situaties en daardoor beter daarop zou kunnen reageren en dus wat zelfverzekerder in de auto zou zitten?
Dit inderdaad. Wat is er mis met die lui. En dan drie honderd meter eerder al het knippertje aanzetten...quote:Op maandag 15 december 2014 20:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En de rest van Nederland die met 50 bij het eerste blokje naar links willen.
Misschien dat juist een slipcursus iemand meer zekerheid geeft. Ja, natuurlijk, bij mij schiet mijn hart ook naar mijn keel als hij een keer onbedoeld uitbreekt, maar ik blijf verder rustig zitten en doe, op tegensturen en in mijzelf vloeken (dat ik zo'n sukkel ben en me op dat moment lekker voor lul zet) na, vrij weinig en vervolg daarna vrolijk mijn weg. 't Is niet zo dat ik in paniek raak ofzo, puur omdat ik weet wat er gaat gebeuren. Nu beschik ik over een gezonde dosis zelfvertrouwen, maar mensen die dat niet hebben, kunnen dat juist ook erbij krijgen door te gaan slippen in een zekere omgeving. Je moet dan namelijk een auto aanvoelen en als je dat in een slip kan, kan je dat op een normaal stuk weg ook. Maar dat maakt ook als je bijv. gaat aquaplanen, om maar even in recente onderwerpen van dit topic te blijven, je niet als een gek gaat lopen remmen, maar gewoon het gas los laat en het zooitje uit laat lopen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:29 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Die heeft waarschijnlijk pas net haar rijbewijs en die angst zal wel afnemen naar mate de ervaring groeit. Hoe zo iemand dan wel z'n rijbewijs heeft kunnen halen is een tweede.
Die man moest gewoon eraf en reed waarschijnlijk 100 oid. De enige andere mogelijkheid was denk ik vol in de remmen en achter jullie eraf gaan, wat ook niet helemaal prettig is voor verkeer achter hem.quote:Op maandag 15 december 2014 12:26 schreef dick_laurent het volgende:
Precies op dat moment (waarschijnlijk door haar enorme treuzelgedrag) kwam er een auto van de linkerbaan die rakelings voor ons langs ging naar rechts de uitvoegstrook op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |