nergens op. waar ik ook niet tegen kan zijn te smalle parkeerplaatsen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:13 schreef k_man het volgende:
Irritaties op het parkeerterrein.
Ik ben zuinig op mijn autootje, dus ik probeer 'm altijd een beetje uit de buurt van andere auto's te parkeren. Zo ook gisteren. Geparkeerd op een deel van het parkeerterrein waar verder niemand anders stond.
Kom ik terug, is er één auto bijgekomen. Verder nog steeds volkomen leeg. Die ene auto staat echter pal naast de mijne. En met pal ernaast bedoel ik: op slechts enkele centimeters.
Waar slaat dat op?
Dat doe ik ook vaak. Uit automatisme. Heb je een heel leeg parkeerterrein, en dan alsnog tussen twee auto's parkeren. Uiteraard niet op 5 cm, maar gewoon zoals normaal. Snap het probleem niet, zolang je geen schades hebt boeit dat toch geen zak?quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:13 schreef k_man het volgende:
Irritaties op het parkeerterrein.
Ik ben zuinig op mijn autootje, dus ik probeer 'm altijd een beetje uit de buurt van andere auto's te parkeren. Zo ook gisteren. Geparkeerd op een deel van het parkeerterrein waar verder niemand anders stond.
Kom ik terug, is er één auto bijgekomen. Verder nog steeds volkomen leeg. Die ene auto staat echter pal naast de mijne. En met pal ernaast bedoel ik: op slechts enkele centimeters.
Waar slaat dat op?
Ik ben nog steeds best wel slecht in fileparkeren kwam ik vanmorgen achterquote:Op vrijdag 12 december 2014 13:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat doe ik ook vaak. Uit automatisme. Heb je een heel leeg parkeerterrein, en dan alsnog tussen twee auto's parkeren. Uiteraard niet op 5 cm, maar gewoon zoals normaal. Snap het probleem niet, zolang je geen schades hebt boeit dat toch geen zak?
Overigens zijn parkeervakken wel vaak veel te smal ja. Allemaal gemaakt voor de gemiddelde dinky toy.
Fileparkeren is ook gewoon zo'n ding wat je pas leert door het vaak te doen. Doe je het vrijwel nooit, dan is de kans dat je staat te prutsen bij die ene keer dat het wel moet gewoon aanwezig. Genoeg trucjes, maar uiteindelijk doe je het op gevoel. Iedereen die roept dat je een wijf bent als je het niet kan, heeft een te klein gevalletje van onderen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds best wel slecht in fileparkeren kwam ik vanmorgen achter
Achteruit/vooruit in een vak is not problem, maar fileparkeren blijf ik een beetje een noob in.
En nee ik ben geen wijf, ik doe het gewoon veel te weinig.
Really?quote:
Vooral het laatste regeltje is dus een leuke:quote:. Aan de kantonrechter moet worden toegegeven, dat de besluitgever - met name door de eis te laten vallen, dat de rechts inhalende bestuurder zich ook in een file moet bevinden - noch in de tekst van, noch in de toelichting op art. 13 RVV1990 duidelijke grenzen heeft gesteld aan de uitzondering op het beginsel, dat inhalen links geschiedt. Wel blijkt uit de nota van toelichting op art. 13 RVV1990, zoals door de kantonrechter overwogen, dat de besluitgever is uitgegaan van het in de praktijk geldende en voor elke verkeersdeelnemer duidelijke beeld, dat een file een rij voertuigen is van een beduidende lengte, waarvan de rijsnelheid wordt bepaald door het overige verkeer en die stilstaat dan wel zich langzaam voortbeweegt. De besluitgever sluit echter - kennelijk bij wijze van uitzondering op het gangbare filebegrip - niet uit, dat een beperkte rij voertuigen, die relatief snel rijdt een file kan vormen.
quote:De besluitgever sluit echter - kennelijk bij wijze van uitzondering op het gangbare filebegrip - niet uit, dat een beperkte rij voertuigen, die relatief snel rijdt een file kan vormen.
Nog steeds gebaseerd op een norm uit 1970, toen iedereen in een kever, eend of renault4 reed. Kijk maar eens, gemiddelde vak is zo'n 1,50 breed en heeft vervolgens 90 cm ertussen zitten. Wat ik ook wel zie is een vak van 2,10 breed en dan 30 ertussen. Komt allemaal op hetzelfde neer.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:26 schreef BigSmurf het volgende:
Overigens zijn parkeervakken wel vaak veel te smal ja. Allemaal gemaakt voor de gemiddelde dinky toy.![]()
Je ergo in het vorige topic is dus jouw zeer ruime interpretatie. Bedankt voor je smileysquote:Op vrijdag 12 december 2014 14:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Really?
http://uitspraken.rechtsp(...)NL:GHLEE:2003:AO0788
[..]
Vooral het laatste regeltje is dus een leuke:
[..]
Ik had gisteravond ook zo'n kutviool die wel effe heel sociaal ruimte ging maken voor een invoeger; hij vergat alleen in zijn spiegel te kijken en in te schatten dat ik met 130 aan kwam rijden, en ook dat ik het niet zo fijn zou vinden als hij dat flikte zo'n 100 meter voor mijn neus...quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:13 schreef Garbageman het volgende:
ik merk dat ik bij invoegers steeds een baan naar links opschuif, ook al hoeft dat helemaal niet en moet de invoeger wettelijk zelfs voorrang geven aan mij. Heel af en toe kom ik iemand tegen die dat begrijpt en gewoon voor of achter mij invoegt, maar nog veel vaker moeten ze persé op dat ene stukje van de (lege!) snelweg rijden waar ik toevallig net rij. Dus dan ga ik maar naar links, waarna de invoeger exact net zo snel gaat rijden als ik. Ik besta blijkbaar niet, ook al rij ik in een grote rode auto met een stinkende dieselmotorNou dan geef ik wel gas en dan komen ze er wel achter dat ik besta. (volgas met oude diesel)
Jup. Echt drama. En ook al is het OV wel aangelegd, het is voor veel mensen gewoon een waardeloos alternatief in alle opzichten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nog steeds gebaseerd op een norm uit 1970, toen iedereen in een kever, eend of renault4 reed. Kijk maar eens, gemiddelde vak is zo'n 1,50 breed en heeft vervolgens 90 cm ertussen zitten. Wat ik ook wel zie is een vak van 2,10 breed en dan 30 ertussen. Komt allemaal op hetzelfde neer.
Ander probleem is, vooral in nieuwbouwwijken, dat gemeenten mensen het OV in willen hebben. Wordt er berekend dat er 1,8 auto per huishouden zal zijn, dan worden er parkeerplaatsen aangelegd voor 1,2 of 1,3 auto per huishouden. Echter vergeten gemeenten in de eerste maanden van zo'n wijk al volwaardig OV te laten rijden.
Mijn favoriete bumperkleverpestmethode.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:13 schreef Garbageman het volgende:
Nou dan geef ik wel gas en dan komen ze er wel achter dat ik besta. (volgas met oude diesel)
Dan heb ik liever dat ze zonder rijden.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:51 schreef Garbageman het volgende:
Joh, je mag blij zijn dat ze uberhaupt het licht áán doen
En voor mensen met een normaal postuur.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Overigens zijn parkeervakken wel vaak veel te smal ja. Allemaal gemaakt voor de gemiddelde dinky toy.
Probleem bij mij, zijn de lokale winkels, waarboven woningen zijn gebouwd. Die parkeerplaatsen mogen aan de eisen van parkeerplaatsen voor woonwijken voldoen, die smaller mogen zijn, dan bij winkels. Ofwel, mijn middenklasser, past al jaren net in een vak en dan steken de spiegels buiten het vak.quote:Op vrijdag 12 december 2014 14:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nog steeds gebaseerd op een norm uit 1970, toen iedereen in een kever, eend of renault4 reed. Kijk maar eens, gemiddelde vak is zo'n 1,50 breed en heeft vervolgens 90 cm ertussen zitten. Wat ik ook wel zie is een vak van 2,10 breed en dan 30 ertussen. Komt allemaal op hetzelfde neer.
Ander probleem is, vooral in nieuwbouwwijken, dat gemeenten mensen het OV in willen hebben. Wordt er berekend dat er 1,8 auto per huishouden zal zijn, dan worden er parkeerplaatsen aangelegd voor 1,2 of 1,3 auto per huishouden. Echter vergeten gemeenten in de eerste maanden van zo'n wijk al volwaardig OV te laten rijden.
Dat laatste doe ik al ruim 10 jaar. Gaat prima op de fiets, je wordt steeds handiger met efficient je fietstassen inpakken.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:36 schreef Fer het volgende:
[..]
Probleem bij mij, zijn de lokale winkels, waarboven woningen zijn gebouwd. Die parkeerplaatsen mogen aan de eisen van parkeerplaatsen voor woonwijken voldoen, die smaller mogen zijn, dan bij winkels. Ofwel, mijn middenklasser, past al jaren net in een vak en dan steken de spiegels buiten het vak.
Eenzelfde middenklasser past er dus niet naast.
B4: Nee de boodschappen voor een hele week, van een gezin, neem ik niet lopend of op de fiets mee.
Ook als je het wel allemaal volgens de regeltjes doet kan t nog steeds gebeuren dat je lichtbeeld een halve meter naar boven schuift. Ik geloofde t ook niet, tot vorige week - nieuw H7 lampje ingezet, klikte keurig vast, maar toch stond 'ie veel hoger op de muur te schijnen dan z'n voorganger.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:49 schreef Gummiebeer het volgende:
Mensen.. hoe moeilijk is het nou om een halogeen lampje correct te plaatsen, net op de manier dat die eruit ging? Snapt men niet dat het gehele lichtbeeld verneukt wordt als je het lampje niet goed plaatst?Als ik maar licht heb zeker...
Ik kocht dus laatst een kinderfietsje (nieuw, bij een echte fietsenwinkel), zit daar geen licht op!!quote:Op vrijdag 12 december 2014 23:25 schreef NieuweNier het volgende:
Volledige paniek weer net.
Een fietser was dronken, over een verhoogd stoepje tussen de rijbaan van de auto's en het fietspad, omgevallen. Gewoon zo plop voor je wielen.
Ik zag haar pas toen ze de weg op rolde. Haar fiets had geen licht, geen reflectors achter en op de trappers, en geen witte randen om de banden.
Ik bedoel ik begrijp dat fietsers soms dronken zijn. Daar hou ik rekening mee. Maar om dat te doen is het belangrijk dat ik ze zie. Welke idioot gaat er nou en zonder licht en zonder reflectors fietsen.
Überhaupt hoe kan het mogelijk zijn banden en trappers zonder reflectors te kopen. Je kan toch ook geen auto's zonder lampen units kopen
Toevallig dat je het zegt, want ik zei vanavond précies hetzelfde tegen mn vriendin in de auto toen ik zo'n 90 km/u bord langere remweg/nat wegdek bord zat, aangezien wij ongeveer 110 reden en we op dat moment door een paar auto's werden ingehaald die flink harder gingen.quote:Op zaterdag 13 december 2014 23:13 schreef twiFight het volgende:
Nou, weer 300 km verder en ik heb mij verbazingwekkend weinig geergerd. Alleen een after market xenon-jostie en iemand die mij eerst inhaalt om vervolgens 5 km/u onder de max snelheid te gaan rijden.
Wat ik me overigens wel afvraag, zijn er uberhaupt mensen die de borden voor slipgevaar bij nat wegdek (en dus 90 km/u max) serieus nemen? Ten eerste zijn ze vaak voorbij voordat ik op 90 km/u zit met gas los (remmen begin ik niet aan) en ten tweede zie ik zelden enig verschil met het wegdek 2 km er voor en 2 km er na. Ik zie ook regelmatig 4 van die zones bijna achter elkaar maar zelfs met veel regen geen staand water of zo.
Dan rij ik inmiddels al rond de 100 (ik rij vrijwel altijd V-max + 5 op de teller), dus nee, dan ook niet.quote:Op zondag 14 december 2014 00:21 schreef opgebaarde het volgende:
Maar als de vijf kilometer hiervoor de maximale snelheid al verlaagd is naar bijvoorbeeld 100 dan gaat je cc er wel af?
Waarom denk jij dat het nat moet zijn voor die waarschuwing en wat voor asfalt zou het zijn of wat is er aan de hand?quote:Op zondag 14 december 2014 00:35 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan rij ik inmiddels al rond de 100 (ik rij vrijwel altijd V-max + 5 op de teller), dus nee, dan ook niet.
Maar er is ook een verschil tussen stortregen en miezer bijvoorbeeld. Want wat is nat wegdek? Is dat al na een klein buitje, of als het stortregent en er plassen staan?
Het idee is natuurlijk dat je van te voren dat bord ziet en dan besluit af te remmen. Niet 2 meter voor je motorkap kijken en dan volop de rem.quote:Op zondag 14 december 2014 00:17 schreef BigSmurf het volgende:
Nog nooit serieus genomen. Ik bedoel, als je ergens 130 km/h mag, en er staat ineens een bord met 90 bij nat wegdek voor 1km. Tegen de tijd dat je 90 rijdt zonder te remmen (want dat is wel het laatste wat je moet doen bij mogelijk glad wegdek) is die kilometer al zowat voorbij. Overigens ook nog nooit gemerkt dat ik op zo'n stuk bij regen gevaarlijk bezig was met 120-130. Dus nee, de CC gaat er dan echt niet af.
Ook hoe lang het al regent. Als het net begonnen is drijft er allemaal shit over het asfalt heen. Olie en modder enzo.quote:Op zondag 14 december 2014 00:35 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dan rij ik inmiddels al rond de 100 (ik rij vrijwel altijd V-max + 5 op de teller), dus nee, dan ook niet.
Maar er is ook een verschil tussen stortregen en miezer bijvoorbeeld. Want wat is nat wegdek? Is dat al na een klein buitje, of als het stortregent en er plassen staan?
Wauw dat is inderdaad wel heel slechtquote:Op zaterdag 13 december 2014 11:31 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Ik kocht dus laatst een kinderfietsje (nieuw, bij een echte fietsenwinkel), zit daar geen licht op!!Zo stom, want het is om vijf uur al stikdonker, dus het is echt niet zo dat kinderen geen licht nodig hebben.
Ik volg je niet helemaal. We hebben het toch over borden met slipgevaar bij nat wegdek met daarbij een snelheidsbeperking op A of N-wegen? Dan stel ik dus de vraag: wat is nat? Ik vind die borden over het algemeen van hetzelfde nut als adviessnelheden bij bochten, ze kloppen vrijwel nooit. En als ze wel kloppen, dan merk je dat direct aan het wegdek en/of andere infrastructuur. Uiteraard gaat dan het gas eraf.quote:Op zondag 14 december 2014 00:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat het nat moet zijn voor die waarschuwing en wat voor asfalt zou het zijn of wat is er aan de hand?
Je hebt al wel een standpunt maar waarom stel je de 'vraag'?
Dat jij jezelf nog serieus neemt vind ik prima, maar de rest doet dat allang niet meer.quote:
Dat je te dom bent argumenten en personen te scheiden betekend dat je ook beter niet kan reageren. Ik ben benieuwd, wat van dat ik heb geschreven vind jij onzin?quote:Op zondag 14 december 2014 11:26 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal. We hebben het toch over borden met slipgevaar bij nat wegdek met daarbij een snelheidsbeperking op A of N-wegen? Dan stel ik dus de vraag: wat is nat? Ik vind die borden over het algemeen van hetzelfde nut als adviessnelheden bij bochten, ze kloppen vrijwel nooit. En als ze wel kloppen, dan merk je dat direct aan het wegdek en/of andere infrastructuur. Uiteraard gaat dan het gas eraf.
[..]
Dat jij jezelf nog serieus neemt vind ik prima, maar de rest doet dat allang niet meer.
De vraag was dan wel niet aan mij gericht maar dit keer ben ik het helemaal met je eens.quote:Op zondag 14 december 2014 12:02 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ben benieuwd, wat van dat ik heb geschreven vind jij onzin?
- dat kinderfietsen licht moeten hebben?
- dat cruise control niet veilig is wanneer je aquaplaning kan verwachten?
- dat je rijgedrag aanpassen naar de omstandigheden een verantwoordelijkheid is van de automobilist?
- dat fietslichten zijn om gezien te worden ipv zelf beter te zien?
- dat wanneer het net start met regenen je grip minder is dan als het al een tijd regent en de random shit weggespoeld is?
Het ging alleen om je reactie op mij, maar dat terzijde. Los van dat je je hier vrijwel altijd als een troll gedraagt, doen je antwoorden me denken aan een combinatie van een basisschoolleraar en een gemiddelde voetbaltrainer. De bal is rond, het is 11 tegen 11, "Jantje, je moet de bal wel in het doel schieten om te scoren he" etcetera. Er valt allemaal niets tegenin te brengen, maar het zijn dingen die iedereen hier weet en het voegt daarom niets toe aan de discussie an sich.quote:Op zondag 14 december 2014 12:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat je te dom bent argumenten en personen te scheiden betekend dat je ook beter niet kan reageren. Ik ben benieuwd, wat van dat ik heb geschreven vind jij onzin?
- dat kinderfietsen licht moeten hebben?
- dat cruise control niet veilig is wanneer je aquaplaning kan verwachten?
- dat je rijgedrag aanpassen naar de omstandigheden een verantwoordelijkheid is van de automobilist?
- dat fietslichten zijn om gezien te worden ipv zelf beter te zien?
- dat wanneer het net start met regenen je grip minder is dan als het al een tijd regent en de random shit weggespoeld is?
Laten we feiten, argumenten en personen scheiden. Ik begrijp dat dat voor sommige minder slimme mensen lastig is. Reageer dan niet.
He? wat schrijf je hier nou? Ik snap even niet wat je wil zeggen hiermee? Moet je nou je voet op de rem hebben of?quote:Op zondag 14 december 2014 00:45 schreef NieuweNier het volgende:
Cruise control is trouwens niet verstandig bij echt heftige regen. De controle zelf opvangen is grover dan je voet al op het pedaal hebben wanneer je aquaplaned.
Ik kan dat ook niet goed. Ik zoek altijd een plekje waar ik gewoon vooruit in kan rijden.. Achteruit een vak in kan prima, maar fileparkeren niet dus.quote:Op vrijdag 12 december 2014 13:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds best wel slecht in fileparkeren kwam ik vanmorgen achter
Achteruit/vooruit in een vak is not problem, maar fileparkeren blijf ik een beetje een noob in.
En nee ik ben geen wijf, ik doe het gewoon veel te weinig.
Blijkbaar, want skillzzzzz. Autorijden is niet moeilijk, maar sommigen willen het moeilijk maken. Zelfs bij sneeuw ga ik niet van de cc af. (ja, ik pas wel m'n snelheid aan...)quote:Op zondag 14 december 2014 13:39 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
He? wat schrijf je hier nou? Ik snap even niet wat je wil zeggen hiermee? Moet je nou je voet op de rem hebben of?
Je weet dat je wel een enorme flater slaat hè, als je je vriendin moet laten fileparkeren.quote:Op zondag 14 december 2014 13:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik kan dat ook niet goed. Ik zoek altijd een plekje waar ik gewoon vooruit in kan rijden.. Achteruit een vak in kan prima, maar fileparkeren niet dus.
Mijn vriendin kan dat wel heel goed, maargoed, die komt uit Rotterdam hartje centrum, dus die is fileparkeren wel gewend. Ik kom uit Limburg; daar hoef je eigenlijk niet vaak file te parkeren. Zegmaar nooits.
waarom zou je ook, je merkt het vanzelf als het gevaarlijker wordt en je bent nu niet echt veel langzamer met reageren als de cc er op staat.....quote:Op zondag 14 december 2014 13:46 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Blijkbaar, want skillzzzzz. Autorijden is niet moeilijk, maar sommigen willen het moeilijk maken. Zelfs bij sneeuw ga ik niet van de cc af. (ja, ik pas wel m'n snelheid aan...)
quote:Op zondag 14 december 2014 13:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je weet dat je wel een enorme flater slaat hè, als je je vriendin moet laten fileparkeren.![]()
![]()
Ik geef geen neuk. Niks mis mee met je eigen tekortkomingen onderkennen.quote:Op zondag 14 december 2014 13:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je weet dat je wel een enorme flater slaat hè, als je je vriendin moet laten fileparkeren.![]()
![]()
Dat is zeker waar!quote:Op zondag 14 december 2014 13:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik geef geen neuk. Niks mis mee met je eigen tekortkomingen onderkennen.
Waarom zou ik dat zeggen? Kan Brennie beter uitstappen en tegen mij zeggenquote:Op zondag 14 december 2014 13:51 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is zeker waar!Dan uitstappen in hartje stad en zeggen: "Nou schat, parkeer jij hem nu maar eens, mag je dat eens oefenen"
![]()
Precies!quote:Op zondag 14 december 2014 13:53 schreef Geralt het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat zeggen? Kan Brennie beter uitstappen en tegen mij zeggen!
Ik kan dat niet en ik geef er niks om. Ik hoef dat niet te kunnen. Genoeg andere dingen die ik wel kan. Fileparkeren hoort daar nou eenmaal niet bij en ik zie geen enkele noodzaak om dat onder de knie te krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |