Nee Justin Case hij was niet al een keer in de kamer geweest dus mocht hij of een bekende van hem er iets mee te maken hebben dan zou ik dat op dezelfde manier aanpakkenquote:Achteraf, en naar Nederlandse begrippen, kun je dat vreemd vinden. F. is geen verdachte, nooit geweest, maar toen werd hij zelfs op BNW nog door niemand verdacht. Expres vingerafdrukken achterlaten kan, als hij dagelijks herhallingen van Columbo zit te kijken. Weinig boeven zijn zo koel, en voor het blok gezette familieleden van zoons die niet willen deugen nog veel minder. Hij was trouwens al op die kamer geweest, dus de noodzaak ontgaat me. De andere vaak genoemde reden, dat F. wilde kijken of er niets naar hem verwees i.v.m. de tocht van K&L, is ook buitengewoon dubieus. Je kunt hooguit zien dat er wèl aanwijzingen zijn, als die makkelijk te zien zijn, en begrijpelijk voor iemand die geen Nederlands kan lezen. Zie je zoiets niet, dan zegt dat niets. Dus wat het F. op zou leveren, is wel te verzinnen, maar alleen met de moed der wanhoop vol te houden.
Je huiswerk niet gedaan JustinCase, veel hier op het forum wisten al dat F ook Nederlands geleerd heeft.quote:Op vrijdag 12 december 2014 15:18 schreef JustinCase het volgende:
De andere vaak genoemde reden, dat F. wilde kijken of er niets naar hem verwees i.v.m. de tocht van K&L, is ook buitengewoon dubieus. Je kunt hooguit zien dat er wèl aanwijzingen zijn, als die makkelijk te zien zijn, en begrijpelijk voor iemand die geen Nederlands kan lezen.
Niemand hier beweert vandaag dat een eventuele dader(s) ook degene is die eventueel met de data in de telefoon/camera geknoeid heeft. Dat is steeds het probleem met je reacties, je doet zelf heel veel aannames die nergens op gebaseerd zijn. Je slaat alle ideeën van tafel zonder zelf met een goed tegenargument te komen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:31 schreef JustinCase het volgende:
[..]
Maar helemaal niets zeggen is een geval apart. Tenzij dat vaker gebeurt, want die mensen heb je bij bosjes.
Gaat dit trouwens over de man die zo gehaaid is met dwaalsporen? Die zo goed met digitale middelen een ander beeld van de werkelijkheid kan geven? Weliswaar met een paar foutjes, maar die worden alleen door sleuthers opgemerkt. Diezelfde man is wat van slag, en laat een opvallend gat in zijn FB activiteiten ontstaan? Wellicht terwijl hij aan het manipuleren is? Een computer had hij dus wel, en als hij thuis was nog internet ook. Tja, de menselijke geest is ondoorgrondelijk.
Goeie link voor jackie. Met z'n 4x4 taxi alvast een eind de trails op.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
"I dont know how much a taxi would be i don't think you'd pay much more for having Feliciano take you there. He is a local to Boquete chap, speaks reasonable English, some german and dutch too"
http://www.tripadvisor.ca(...)iriqui_Province.html
Maar dat wisten we toch allemaal al, ook Baru op ws postte dit.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 25 augustus 2014 02:14 schreef Poekje01 het volgende:
Mijn contact in Panama heeft mij 1 maand geleden verteld dat volgens zijn vriend bij de DIJ (Panamese recherche) in de mobiele telefoon van de verdronken 22 jarige Osman Valenzuela jongen 2 foto's zijn gevonden. Van een blond en een roodharig meisje. Dat mocht niet eerder naar buiten komen. En die telefoon kreeg de familie niet terug. Hij kon niet aangeven of de meisjes op de foto Kris en Lisanne betrof. Daarom is er af en toe aandacht gevraagd in deze forums voor die verdrinking en de dood van de jongen. Sommigen hier doen daar lacherig over, ik zou willen zeggen, lees even verder:
Mijn contact in Panama vond het zelf verdacht dat de meiden verdwenen op 1 april, en dat Osman (Piki) verdween op 4 april, en op 5 april dood werd aangetroffen in die rivier. Mijn contact zei verder dat Osman deel uitmaakte van een jeugdbende van 6 jongens. De rest is aangehouden geweest voor verhoor. 2 zaten langer vast, de een beschuldigde de ander: " hij heeft het gedaan" onduidelijk is daarbij of het om het doden van Osman ging, of de dood / verdwijning van de meisjes. De 2 konden zelf als persoon zo niet met technisch forensisch bewijs aan de verdwijning van K en L gelinked worden. De leider van het stel, volgens mijn contact, ja... nou komt het, was/is Henry, de zoon van de gids F.
Sja. Ik weet hier inmiddels een paar weken van, de persvoorlichter NvP en politie MN is op verzoek/met toestemming ook gelijk hiervan op de hoogte gebracht. De moeder van Osman wil blijkbaar niet met Enrique Arrocha praten.
Misschien snappen jullie nu mijn frustratie met het 'opgedrongen' verdwijningsscenario, waarin een aantal hier ook zo eenzijdig mee bezig zijn. De een volgens mij. omdat die eigenlijk I.L de eigenaresse van de taalschool is, de ander omdat dat de vriend daarvan is, die in C. woont, wat naast Panama ligt. Zij hebben zakelijke belangen in Panama, en een slecht lopend toerisme in "Murderville" zit niemand op te wachten.
Ook het feit dat er een insulinemeter op de trail is gevonden, en dat ik een link heb gepost waarin naar voren komt hoe je met de auto en daarna lopend bij de samenvloeing van de Changuinola en Culebra kan komen, wat Panamezen in dat filmpje doen, en je je dus kan voorstellen dat je dat ook kan doen om lichaamsdelen te dumpen wordt weggelachen.
Want een verdwijningsscenario "verdwijnt" 'makkelijker' uit eenieder zijn geheugen.
Kijk maar naar een vermissing als die van Alex Humphrey (Boquete, 2009):
wordt dat allemaal dan zo direct net hetzelfde met deze zaak van Kris en Lisanne?
Als Kris en Lisanne een ongeluk hebben gehad op de trail, of de verkeerde personen tegenkwamen (bv. drugsrunners, of de gang van Henry..) dan kunnen jullie zelf denk ik ook wel bedenken wat er met lastige getuigen moet gebeuren. Misschien was Osman het daar niet zo mee eens.
Ja, bewijs het allemaal maar eens. maar weet wel, ik ben benaderd met die gegevens over die Osman jongen, ik verzin dat niet zelf.
[/quot
Ze waren erg druk die week op het politie bureau daar, naast deze zaak waren en nog een paar grote zaken.
Hoe groot is dat Bureau, weet iemand dat?
Juist maar hoeveel aandacht was er voor de vermissing die eerste dagen? Ik begrijp dat ze daar erg druk waren. Hoe serieus is de vermissing genomen, die vraag ik omdat F daarom zelf zo fanatiek aan de slag ging.quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:23 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Maar dat wisten we toch allemaal al, ook Baru op ws postte dit.
Maar ja, toon het maar eens aan, dat proberen we al maanden
In het begin niet serieus, daar was F ook kwaad over. Daarna is wel van alles uit de kast getrokken alleen zochten ze op de verkeerde plaatsenquote:Op vrijdag 12 december 2014 18:25 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Juist maar hoeveel aandacht was er voor de vermissing die eerste dagen? Ik begrijp dat ze daar erg druk waren. Hoe serieus is de vermissing genomen, die vraag ik omdat F daarom zelf zo fanatiek aan de slag ging.
Daar maakte hij zich ook druk om. Daarom is hij zelf maar in het goede gebied gaan kijken. Las ik in een link in dit of vorige topic. Dat is dan wel verdacht vind ik. Hij heeft toen als enige daar gezocht en niks gevonden. Later ineens wel, de resten.quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:28 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
In het begin niet serieus, daar was F ook kwaad over. Daarna is wel van alles uit de kast getrokken alleen zochten ze op de verkeerde plaatsen
Daarom denk ik ook dat ze bij de 1e of 2e bergbeek van het pad af gegaan zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:35 schreef 11en30 het volgende:
[..]
Daar maakte hij zich ook druk om. Daarom is hij zelf maar in het goede gebied gaan kijken. Las ik in een link in dit of vorige topic. Dat is dan wel verdacht vind ik. Hij heeft toen als enige daar gezocht en niks gevonden. Later ineens wel, de resten.
had hij daarvoor wel voetsporen gevonden dan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:42 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Daarom denk ik ook dat ze bij de 1e of 2e bergbeek van het pad af gegaan zijn.
F zei nav zijn zoektocht dat ze niet bij de paddock geweest zijn, anders had hij voetsporen moeten zien in de modder/koeiendrek
Het was een droge periode dus het pad was te droog voor sporen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
had hij daarvoor wel voetsporen gevonden dan?
Ik denk niet dat ze van het pad zijn gegaan maar wel dat er tussen 1eQ en 2eQ (óf tussen 1eQ en top Pianista) iets is gebeurd, al vrij snel na 14.00 uur. Vermoed ook dat er derden bij betrokken zijn.quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
had hij daarvoor wel voetsporen gevonden dan?
ik vind de tweede foto met het zoekschema onduidelijk, de eerste is prima te volgen!quote:Op vrijdag 12 december 2014 18:49 schreef El_Matador het volgende:
En daarom is het zo belangrijk die kaartjes juist te hebben. Hoe lopen de mogelijke routes van de quebrada's (de vraag is of ze wel bij de 2e geweest (moeten) zijn) naar/langs/omheen/over de paddocks naar de 2e kabelbrug.
Hoe kunnen ze gelopen zijn en waar is er (niet) gezocht en wanneer?
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Ik heb een lijstje met zoektochten proberen aan te geven. Kan idd duidelijker, maar mooiste zou zijn om te weten waar op welke dag precies gezocht is.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:39 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ik vind de tweede foto met het zoekschema onduidelijk, de eerste is prima te volgen!
Eerste is correct, wat betreft achter de Mirador.quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:43 schreef ootjekatootje het volgende:
begrijp ik het goed dat er voor 4 april 19:51 uur helemaal niet gezocht is door de overheid?
En op 6 en 7 april ook helemaal niet of zijn deze gegevens niet bekend?
OK mijn fout.quote:Op vrijdag 12 december 2014 16:50 schreef jackie12 het volgende:
[..]
Nee Justin Case hij was niet al een keer in de kamer geweest
Dat lijkt me stug. Want dan moet je op het idee komen in zo korte tijd. En nog de tegenwoordigheid van geest hebben, het acteertalent en het lef. Dat is wel even wat anders, dan met een goed glas bij de open haard computer, samen met andere plot-auteurs, vrijblijvend wat mijmeren hoe het gegaan zou kunnen zijn. Wetend wat de afloop geweest is. Zo'n generaal, die zeker weten de vorige (verloren) oorlog gewonnen zou hebben.quote:dus mocht hij of een bekende van hem er iets mee te maken hebben dan zou ik dat op dezelfde manier aanpakken
quote:Op vrijdag 12 december 2014 19:54 schreef JustinCase het volgende:
Zo'n generaal, die zeker weten de vorige (verloren) oorlog gewonnen zou hebben.
Kijk eens aan. Maar daarmee kan hij alsnog niet zien of er _geen_ zaken in zijn richting wijzen. Om die reden hoefde hij het dus niet te doen. Blijft over de Columbo-methode: (expres) vingerafdrukken achterlaten. Hoeveel verschilt F. in slordigheid (als het dat was), van de doorsnee-Panamees? Of van de plakbandfunctionaris bij de politie? Of was het de douane.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:22 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Je huiswerk niet gedaan JustinCase, veel hier op het forum wisten al dat F ook Nederlands geleerd heeft.
http://www.petitfute.uk.c(...)onzalez/e-18328.html
"I dont know how much a taxi would be i don't think you'd pay much more for having Feliciano take you there. He is a local to Boquete chap, speaks reasonable English, some german and dutch too"
http://www.tripadvisor.ca(...)iriqui_Province.html
Het was een vraag: of dit dezelfde persoon was. Als het antwoord nee is, hoor ik graag hoe die dwaalspoorder en dader dan samen in het plaatje passen.quote:Op vrijdag 12 december 2014 17:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Niemand hier beweert vandaag dat een eventuele dader(s) ook degene is die eventueel met de data in de telefoon/camera geknoeid heeft.
Vind je? Ik vind het laten zien hoe vergezocht en onwaarschijnlijk een idee is, voldoende als tegenargument. Wat moet daar nog bij komen?quote:Dat is steeds het probleem met je reacties, je doet zelf heel veel aannames die nergens op gebaseerd zijn. Je slaat alle ideeën van tafel zonder zelf met een goed tegenargument te komen.
Van beschuldigingen? Die zijn er gewoon. Ik hoef ze niet onder elkaar te plakken, dat is voor elke lezer duidelijk.quote:Op vrijdag 12 december 2014 20:54 schreef 11en30 het volgende:
Beschuldig je nu -ongefundeerd- zomaar één van de meest betrokken users?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |