Waarom?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:15 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Tijdens hun vervolgopleiding? Dan is het daar al veel en veel te laat voor.
Sorry, maar ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je basisschoolrekenen niet als fundament beschouwt.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:16 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het allang niet meer alleen de fundamenten.
Dat heb je mij niet horen zeggen. Veel dingen zijn gewoon achterhaald en niet meer van deze tijd. Bovendien zijn sommige dingen gewoon niet nodig, vind ik. Daar verschillen de meningen blijkbaar over.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sorry, maar ik kan er echt met mijn hoofd niet bij dat je basisschoolrekenen niet als fundament beschouwt.
Als kind heb je het veel makkelijker om dat soort dingen als vanzelfsprekend en logisch te gaan beschouwen, zodat je een basis hebt om verder te komen met je abstracte inzicht tijdens verder vervolgonderwijs. Eurocenten zijn ook breuken, dus ook als je achter de kassa komt werk je met breuken.quote:
Dan kunnen we ze net zo goed alles leren.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als kind heb je het veel makkelijker om dat soort dingen als vanzelfsprekend en logisch te gaan beschouwen, zodat je een basis hebt om verder te komen met je abstracte inzicht tijdens verder vervolgonderwijs. Eurocenten zijn ook breuken, dus ook als je achter de kassa komt werk je met breuken.
Dat soort belangrijke dingen wel wat mij betreft ja.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Dan kunnen we ze net zo goed alles leren.
Dat weet je alleen niet van tevoren.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:11 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat het fundamenteel is hoor. Ik heb er alleen niets aan gehad.
Maatschappijwetenschappen, maatschappijleer, filosofie, politicologie, psychologie....quote:Op donderdag 11 december 2014 00:19 schreef Insomnia_ het volgende:
Noem eens een vak wat je zou willen geven zonder de essentie van rekenen.
Zonder enige vorm van statistiek? Sterkte.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Maatschappijwetenschappen, maatschappijleer, filosofie, politicologie, psychologie....
Nee, voor allemaal. Iets met statistiek, en abstractheidsniveau.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Maatschappijwetenschappen, maatschappijleer, filosofie, politicologie, psychologie....
Ik kom om in de statistiek joh.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Zonder dat ik daarvoor moet weten wat een breuk is, ja.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:21 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Zonder enige vorm van statistiek? Sterkte.
Nee. Dat is echt onmogelijk.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:22 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Zonder dat ik daarvoor moet weten wat een breuk is, ja.
Ja maar ik hoef toch niet te weten of 4/8 meer is als 3/7 etc.?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:22 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee. Dat is echt onmogelijk.
Je weet toch wat 0,50 is.
De formules bestaan een en al uit breuken. Wordt lastig rekenen dan als je niet weet hoe die werken.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:22 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Zonder dat ik daarvoor moet weten wat een breuk is, ja.
Dat zou ik vooral doen ja.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef Inolvidable het volgende:
Maar goed ik ga deze discussie eventjes verlaten. Doeg!
Noem eens een ding wat je leert op de basisschool wat niet terugkomt in statistiek?quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Ja maar ik hoef toch niet te weten of 4/8 meer is als 3/7 etc.?![]()
Ik geloof best dat er uiteindelijk overal statistiek in zit. Om dat te begrijpen heb je echt niet alles uit het basisrekenonderwijs nodig hoor.
Ik wist niet dat er bij psychologie formules gebruikt werden.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De formules bestaan een en al uit breuken. Wordt lastig rekenen dan als je niet weet hoe die werken.
Verstandig, je maakt jezelf redelijk belachelijk.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef Inolvidable het volgende:
Maar goed ik ga deze discussie eventjes verlaten. Doeg!
Dit moet een troll zijn.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verstandig, je maakt jezelf redelijk belachelijk.
Elke wetenschappelijke opleiding maakt gebruik van formules en zelfs bij HBO toegepaste psychologie zal je formules nodig hebben voor het interpreteren van testscores en dergelijke.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er bij psychologie formules gebruikt werden.
Nee hoor, ik ken iemand uit het basisonderwijs die het ook zielig vond dat kinderen staartdelingen moesten kunnen maken enzoquote:
Mag hopen dat die niet meer voor de klas staat.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:28 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ken iemand uit het basisonderwijs die het ook zielig vond dat kinderen staartdelingen moesten kunnen maken enzo
Helaas.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:30 schreef Jelia het volgende:
[..]
Mag hopen dat die niet meer voor de klas staat.
Een beetje pabo-student weet donders hoed het belang van dat soort vaardigheden.
Volgens mij luisteren jullie maar half.quote:Op donderdag 11 december 2014 00:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Noem eens een ding wat je leert op de basisschool wat niet terugkomt in statistiek?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |