hoop dat hij een onderduik adres heeft.quote:Op vrijdag 12 december 2014 21:58 schreef heywoodu het volgende:
Seppelt zou een tweede deel kunnen maken. Kom maar door![]()
http://www.themoscowtimes.com/article/513244.html
Zou mij toch ook niet verbazen als hier nog slachtoffers bij vallen ... Straks wordt ie nog gezelfmoord ofzo ...quote:Op vrijdag 12 december 2014 22:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoop dat hij een onderduik adres heeft.
Onverklaarbare poloniumvergiftiging.quote:Op zaterdag 13 december 2014 12:49 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Zou mij toch ook niet verbazen als hier nog slachtoffers bij vallen ... Straks wordt ie nog gezelfmoord ofzo ...
Niets met het wielrennen te maken, dus ook niet veel aandacht gekregen.quote:De Keniase langeafstandloopsters Viola Chelangat Kimetto en Joyce Jemutai Kiplimo werden twee jaar geschortst na een positieve dopingtest. Dat deelde de Keniase atletiekfederatie maandag mee. Beide vrouwen testten positief op norandrosteron, een metaboliet van de anabole steroļde nandrolon (nortestosteron).
De 33-jarige Kimetto, in 2012 derde in de marathon van Athene, liep tegen de dopinglamp op 1 december 2013 na de marathon van Macau, de 26-jarige Kiplimo deed dat op 20 april 2014 na de halve marathon in het Chinese Yangzhou, waar ze een persoonlijk record liet optekenen.
Er heerst een ware dopingplaag in de Keniase atletiekwereld. De voorbije twee jaar werden al een veertigtal Kenianen op doping betrapt. De Keniase federatie meldde maandag bovendien dat het nog een onderzoek voert naar vijf verdachte atleten. Zij moeten zich donderdag komen verdedigen. Later deze week zal ook het resultaat van de tegenexpertise van Rita Jeptoo, winnares van de voorbije twee edities van de marathons van Boston en Chicago, bekend zijn. Zij testte eind september bij een controle buiten competitie positief op het gebruik van EPO.
Jeptoo was een grote naam en kreeg toch flink wat aandacht volgens mij (net als Shobukhova). Deze 2 stellen internationaal echt weinig voor, zeker niet meer dan de C-renner die betrapt wordt en ergens een klein berichtje in de marge krijgt.quote:Op maandag 15 december 2014 20:30 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Niets met het wielrennen te maken, dus ook niet veel aandacht gekregen.
Het is natuurlijk wachten tot die 15 Kenianen uitlekken uit dat IAAF-ding. Of dat er een Duitser eens onderzoek gaat doen.quote:Op maandag 15 december 2014 20:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jeptoo was een grote naam en kreeg toch flink wat aandacht volgens mij (net als Shobukhova). Deze 2 stellen internationaal echt weinig voor, zeker niet meer dan de C-renner die betrapt wordt en ergens een klein berichtje in de marge krijgt.
Dat IAAF-ding stelde amper wat voor. Dat is vooral door de (Britse) media gigantisch opgeblazen.quote:Op maandag 15 december 2014 21:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wachten tot die 15 Kenianen uitlekken uit dat IAAF-ding. Of dat er een Duitser eens onderzoek gaat doen.
Nouja, iemand zou toch namen moeten hebben... Als die namen uitlekken heb je als sporter wel een probleem.quote:Op maandag 15 december 2014 21:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat IAAF-ding stelde amper wat voor. Dat is vooral door de (Britse) media gigantisch opgeblazen.
Dan heb je als sporter een probleem omdat de grote massa dan op je gaat duiken zonder enig bewijsquote:Op maandag 15 december 2014 21:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Nouja, iemand zou toch namen moeten hebben... Als die namen uitlekken heb je als sporter wel een probleem.
Alleen maar excuses?quote:Op maandag 15 december 2014 22:04 schreef rubbereend het volgende:
Vinokoerov eist excuses van de pers
quote:Vinokourov told the French sports daily L'Equipe in Wednesday's edition that he had not cheated. "It's a mistake. I never doped, that's not the way I see my profession," the newspaper quoted him as saying. "I think it's a mistake in part due to my crash. I have spoken to the team doctors who had a hypothesis that there was an enormous amount of blood in my thighs, which could have led to my positive test."
Vinokourov claimed to be the victim of a "provocation." "It's been going on for months and today they're managing to demolish me," he said. "The setting up of our team made a lot of people jealous and now we're paying the price. It's a shame to leave the Tour this way, but I don't want to waste time in proving my innocence."
quote:"Ze zijn jaloers op ons, omdat twee van de beste Italiaanse wielrenners voor een Kazachs team rijden",
@raykerckhoffs ligt trillend onder z'n bed nu.quote:Op maandag 15 december 2014 22:37 schreef Momo... het volgende:
Alle mensen van de pers krijgen een brief van Vino
Tsjah, op Usain Bolt na ongeveer is ook de complete 100 meter top gepakt. Nota bene het koningsnummer van het atletiek op de Zomerspelen. Hoor je veel minder geluiden over dat het een dopingsport is heb ik het idee. Ik fiets zelf een beetje recreatief en mijn vriendin is wel eens gevraagd of ik doping gebruikquote:Op maandag 15 december 2014 20:30 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Niets met het wielrennen te maken, dus ook niet veel aandacht gekregen.
Thijs Zonneveld is al ondergedokenquote:Op maandag 15 december 2014 22:47 schreef Slobeend het volgende:
[..]
@raykerckhoffs ligt trillend onder z'n bed nu.
Ik hoorde via via dat bij jonge renners al wel veel aangekloot wordt met dubieuze dingen. Klopt dit?quote:Op maandag 15 december 2014 22:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Tsjah, op Usain Bolt na ongeveer is ook de complete 100 meter top gepakt. Nota bene het koningsnummer van het atletiek op de Zomerspelen. Hoor je veel minder geluiden over dat het een dopingsport is heb ik het idee. Ik fiets zelf een beetje recreatief en mijn vriendin is wel eens gevraagd of ik doping gebruik
Overigens, dat de beste van z'n generatie niet gepakt is en alle andere toppers wel doet me aan een Tour de France winnaar van pakweg 10 jaar geleden denken
dat heb ik gehoord.quote:Op maandag 15 december 2014 23:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik hoorde via via dat bij jonge renners al wel veel aangekloot wordt met dubieuze dingen. Klopt dit?
Vinoquote:Op maandag 15 december 2014 22:04 schreef rubbereend het volgende:
Vinokourov eist excuses van de pers
quote:The problem with being a fanboy is that you set yourself up for disaster by continuously letting yourself get fooled by people you know aren’t being truthful. Being a fan of the sport is good as long as you analyze every performance and ask yourself, “Was that real?” If it wasn’t and you’re still rooting for the guy, then you’ve transitioned from fan into fanboy–someone who idolizes and cheers for an entity solely because that’s the popular thing to do.
Bij het roeien in Nederland is dit iig wel zo.quote:Op maandag 15 december 2014 23:07 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik hoorde via via dat bij jonge renners al wel veel aangekloot wordt met dubieuze dingen. Klopt dit?
Weinig verfrissends aan, wat een triest stuk van anoniempje.quote:Op dinsdag 16 december 2014 12:01 schreef PippenScottie het volgende:
Renners die zich uitspreken. Het blijft een verfrissend geluid:
http://kennettron.wordpre(...)hris-horners-return/
[..]
Anoniem?quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:25 schreef Zelva het volgende:
[..]
Weinig verfrissends aan, wat een triest stuk van anoniempje.
Oh, was op het verkeerde been gezet door het vage 'one guy' in de titel. Maar maakt niet uit, het blijft nog steeds een uiterst triest stuk waar deze meneer Peterson onder andere wel even bepaalt dat als je Horner een toffe coureur vindt, je vanzelfsprekend een fanboy bent en je hem alleen blindt waardeert omdat andere mensen dat ook doen en je erbij wilt horen. Deze meneer Peterson bepaalt ook wel even voor Horner dat een zege in de Redlands voor hem helemaal niet belangrijk is en hem niets doet en dat Horner daarom maar ergens anders moet gaan fietsen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:37 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Anoniem?
http://www.procyclingstats.com/rider/Kennett_Peterson-Results
Ja, could ja. Die kan ook gaan naar een dopeur van de jonge garde, want die zijn in tegenstelling tot wat Peterson kennelijk denkt niet allemaal lieve engeltjes, die allemaal veel beter voor de sport zijn dan Horner, die, opvallenderwijs, juist in de hoogtijdagen van de epo-periode niet of nauwelijks iets klaarspeelde.quote:With every race Horner competes in, he’s taking away a spot that could go to a clean, deserving athlete.
Ook mijn eerste gedachte... Minus de comeback dan.quote:Op dinsdag 16 december 2014 13:59 schreef DeeBee het volgende:
Deibler die stopt met zwemmen op z'n 24e na net een wereldtitel gepakt te hebben, dat is er eentje om in de gaten te houden voor een comeback over 2 jaar.
quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:04 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ook mijn eerste gedachte...
¤250k boete regel had de UCI toch ook al...kortom gaat niet werken.quote:Op dinsdag 16 december 2014 14:17 schreef rubbereend het volgende:
Ton boete voor renners Androni bij doping
Koen de Kort toch?quote:Op woensdag 17 december 2014 08:39 schreef PippenScottie het volgende:
Secret Pro lijkt me een Nederlander, als ik zijn Engels bekijk.
quote:And don’t get me started about ex-dopers being allowed to run a team. I’m not naming names, but you can figure it out. I don’t want the Mafia heading my way.
Daar heeft hij het al eens over gehad, de dokters wilden hem eerst een jaar clean laten rijden en hem het jaar daarop een RVV winnaar maken ofzo. Hij is er naar eigen zeggen niet op ingegaan.quote:Op woensdag 17 december 2014 09:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zou wel grappig zijn natuurlijk:
[ afbeelding ]
Zeker in de tijd dat Koen daar reed (en bij Liberty Seguros) moet je wel heel middelmatig zijn geweest wilde je niet 1 of ander dopingprogramma volgen. Maar goed Koen is ook nooit een toprenner geweest, misschien dat alles echt langs hem heen ging.
overal staan toch oud dopeurs aan de leiding van wielerploegen?quote:Op woensdag 17 december 2014 10:02 schreef PippenScottie het volgende:
Subtiele sneer naar Roompot:
[..]
Rudy Kemnaquote:Op woensdag 17 december 2014 11:14 schreef rubbereend het volgende:
[..]
overal staan toch oud dopeurs aan de leiding van wielerploegen?
Als je dikbetaalde ploegbaas bent en je team faalt openlijk omdat de rest aan de dope zit dan denk ik 80% niet roomser dan de paus zal zijnquote:Op woensdag 17 december 2014 11:28 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Rudy Kemna![]()
Maar Boogerd zou nu weer doping pakken. Of als z'n zoon wielrenner wordt dan heeft hij ook geen bezwaar als die doping pakt. Niet iedereen die doping heeft gebruikt is voor de rest van z'n leven vóór doping.
Er is geen enkele teambaas die er iets op tegen heeft dan z'n renners doping nemen. Ze hebben er iets op tegen dat ze zich laten pakken ...quote:Op woensdag 17 december 2014 11:30 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Als je dikbetaalde ploegbaas bent en je team faalt openlijk omdat de rest aan de dope zit dan denk ik 80% niet roomser dan de paus zal zijn
Wielrennersvakbonden of sportersvakbonden bestaan toch? Alleen zijn die dingen natuurlijk 'per land' geregeld om dat de huidige wetgevingen landsoverschrijdende vakbonden niet mogelijk maken ...quote:Op woensdag 17 december 2014 01:58 schreef Drebbelman het volgende:
Ik vind het punt dat hij noemt over het gemis van een wielrennersvakbond
en de FIFpro dan?quote:Op woensdag 17 december 2014 12:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Wielrennersvakbonden of sportersvakbonden bestaan toch? Alleen zijn die dingen natuurlijk 'per land' geregeld om dat de huidige wetgevingen landsoverschrijdende vakbonden niet mogelijk maken ...
Is in feite gewoon een soort koepel die al bestaande nationale sportvakbonden adviseert. In Belgiė bv is ACV-Sporta aangesloten bij FIFpro , in Nederland is dat de VVCS (Vereniging van Contractspelers).quote:
Dat geloof ik echt niet meer.quote:Op woensdag 17 december 2014 12:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Er is geen enkele teambaas die er iets op tegen heeft dan z'n renners doping nemen. Ze hebben er iets op tegen dat ze zich laten pakken ...
dat kan in het wielrennen toch ook?quote:Op woensdag 17 december 2014 17:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Is in feite gewoon een soort koepel die al bestaande nationale sportvakbonden adviseert. In Belgiė bv is ACV-Sporta aangesloten bij FIFpro , in Nederland is dat de VVCS (Vereniging van Contractspelers).
Maar in landen waar geen dergelijk nationale vakbond bestaat kan de FIFpro ook geen ondersteuning bieden ...
Dat kan , de vraag is of het veel uithaalt. In het voetbal zie je bv al dat de FIFpro in Duitsland, Turkije, het Midden-Oosten, de VS, driekwart van Afrika, ... geen vertegenwoordiging heeftquote:Op woensdag 17 december 2014 18:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat kan in het wielrennen toch ook?
en nu is hij boos Kipsang boos op Keniaanse atletiekbondquote:Op woensdag 17 december 2014 12:52 schreef heywoodu het volgende:
Gemiste tests zijn schijnbaar ook al nieuws. Wilson Kipsang:
http://www.shanghaidaily.(...)inhua.aspx?id=259062
En gelijk heeft ie, want volgens mij gaat het zelfs tegen WADA-regels in.quote:Op woensdag 17 december 2014 20:25 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en nu is hij boos Kipsang boos op Keniaanse atletiekbond
Waarover?quote:
Volgens mij is het inderdaad niet de bedoeling dat een gemiste controle zo naar buiten gebracht wordt. Terecht wat mij betreft, want 1 keer een controle missen kan gewoon gebeuren (3 keer is een ander verhaal natuurlijk).quote:Op woensdag 17 december 2014 20:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat een gemiste controle geen nieuws is of geen nieuws mag zijn.
ik denk dat er heel veel sporters zijn met een gemiste dopingtest. Het is niet eens strafbaar om een dopingtest te missenquote:Op woensdag 17 december 2014 20:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Dat een gemiste controle geen nieuws is of geen nieuws mag zijn.
Volgens mij hebben ze eens gezegd dat er verschillende renners zijn die bijdragen aan die column en dat die website het zelf in één verhaal giet zodat het lijkt alsof het door één renner geschreven is.quote:
quote:De Amerikaanse motorcrosser James “Bubba” Stewart is door de Internationale Motorfederatie FIM geschorst tot het einde van het seizoen 2015. Dat raakte woensdag bekend. De 28-jarige Stewart is de eerste rijder die op doping betrapt wordt in de moderne geschiedenis van het motorcross.
De viervoudige winnaar van het SX-circuit in de Verenigde Staten testte positief op amfetamines tijdens de Supercross in Seattle, waar hij midden april tweede werd. Eind juni werd hij door de Amerikaanse bond uit competitie verwijderd, amper één dag na de eerste berichten van zijn positieve dopingcontrole.
De FIM paste de reglementen toe, en dus kan Stewart volgend seizoen niet in actie komen in de Supercross (SX) of Motorcross (MX). Stewart besloot alvast om beroep in te dienen tegen de beslissing, die mogelijk zijn sportieve carričre definitief zou kunnen fnuiken. Hij blijft ook alvast racen in het AMA-kampioenschap, dat niet door de Internationale Motorcrossfederatie georganiseerd wordt.
mwah, is toch een vrij fysieke sport, ik vind het vreemder dat er nooit eerder iemand gepakt isquote:Op donderdag 18 december 2014 00:56 schreef Ambrosius het volgende:
Motorcross, dat is wel één van de laatste sporten waarbij je het verwacht.
Dat dus. Ga een paar rondjes karten en je armen voelen al aan als beton, kan je nagaan als je constant al die klappen op moet vangen. Kan je nagaan als je al die klappen op moet vangen en corrigeren met een crossmotor.quote:Op donderdag 18 december 2014 01:02 schreef rubbereend het volgende:
[..]
mwah, is toch een vrij fysieke sport, ik vind het vreemder dat er nooit eerder iemand gepakt is
Drummondquote:Op donderdag 18 december 2014 11:19 schreef rubbereend het volgende:
Sprintcoach Drummond acht jaar geschorst
Dat was echt zo verschrikkelijk gźnant.quote:
Idd zegquote:Op donderdag 18 december 2014 11:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dat was echt zo verschrikkelijk gźnant.
En damn, dat is al 11 jaar geleden, maar ik herinner me het nog erg goed. Time flies.
Aan dit soort dingen merk je dat inderdaad.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
En damn, dat is al 11 jaar geleden, maar ik herinner me het nog erg goed. Time flies.
Genant, maar aan de andere kant had hij ook echt niet bewogen. Dus begrijpelijk was het wel een beetje.quote:Op donderdag 18 december 2014 11:51 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Met het verschil dat er met de UCI geen contract getekend wordt.quote:Op dinsdag 16 december 2014 18:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
¤250k boete regel had de UCI toch ook al...kortom gaat niet werken.
quote:The Union Cycliste Internationale (UCI) announces that it has notified Italian rider Mauro Santambrogio of an Adverse Analytical Finding of Testosterone in a sample collected in the scope of an out-of-competition control on 22 October 2014.
The rider has the right to request and attend the analysis of the B sample.
In accordance with UCI Anti-doping Rules, the rider has been provisionally suspended until the adjudication of the affair.
At this stage of the procedure, the UCI will not comment any further.
Ik wist niet eens dat zijn schorsing al voorbij wasquote:
2 november.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:15 schreef heywoodu het volgende:
Edit: Die was ook nog niet eens voorbij?
De UCI had nog wat in de la liggen.quote:Op donderdag 18 december 2014 17:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat zijn schorsing al voorbij was
Edit: Die was ook nog niet eens voorbij?
Deze is ook fantastisch. Maar de sport wordt langzaam weer schoner!quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:16 schreef PippenScottie het volgende:
Mutua Levante renner opgepakt op vliegveld met groeihormonen en EPO in handbagage.
"Ik dacht dat ik de ploegleider een dienst bewees"
http://www.cyclingnews.co(...)diot-twitter-account
Ik wist niet dat ze daarop controleerden bij vliegreizen.. Maar doping gebruiken is niet dom natuurlijk, Contador en Nibali worden er schatrijk van.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:26 schreef Leatherface het volgende:
Ik dacht dat de gemiddelde Italiaanse renner toch wel wat slimmer was.
Njah, als je bij de douane komt heb je natuurlijk kans dat ze zoiets eruit vissen he.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik wist niet dat ze daarop controleerden bij vliegreizen.. Maar doping gebruiken is niet dom natuurlijk, Contador en Nibali worden er schatrijk van.
Nee precies, maar ik wist niet welk gedeelte je nou precies dom vondquote:Op vrijdag 19 december 2014 10:39 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Njah, als je bij de douane komt heb je natuurlijk kans dat ze zoiets eruit vissen he.
vind het wel verdacht EPO in je handbagage, iedereen weet dat die gekoeld bewaard moet worden.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:16 schreef PippenScottie het volgende:
Mutua Levante renner opgepakt op vliegveld met groeihormonen en EPO in handbagage.
"Ik dacht dat ik de ploegleider een dienst bewees"
http://www.cyclingnews.co(...)diot-twitter-account
Iedereen weet ook dat je geen doping de grens over moet smokkelen, zou je zeggen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 12:38 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vind het wel verdacht EPO in je handbagage, iedereen weet dat die gekoeld bewaard moet worden.
Dat moet je ook gewoon je tuinman of je masseuse laten doen.quote:Op vrijdag 19 december 2014 10:41 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee precies, maar ik wist niet welk gedeelte je nou precies dom vond. Zelf transnationaal doping vervoeren is inderdaad niet al te slim.
Bron: ADquote:Santambrogio: Positief door erectiestoornis
De Italiaanse wielrenner Mauro Santambrogio wijt zijn positieve dopingtest aan een behandeling die hij voor een erectiestoornis ondergaat. De coureur werd gisteren voorlopig geschorst, omdat bij een controle sporen van testosteron werden aangetroffen. Hij was net weer terug na een dopingschorsing, nadat hij in de Giro van 2013 op epo was betrapt.
Volgens Santambrogio loopt hij al sinds juli bij een uroloog en is de internationale bond UCI ervan op de hoogte dat hij bij zijn behandeling verschillende middelen gebruikt die testosteron bevatten. ,,Ik wil een familie stichten'', meldde hij vandaag aan de Italiaanse website Tuttobici.
Santambrogio, die voorlopig is geschorst, hangt nu een levenslange straf boven het hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |