abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 9 december 2014 @ 21:56:49 #1
257132 crew  Awsom
pi_147436228
... dan hebben we onze reservisten hard nodig." - Generaal Tom Middendorp, Commandant der Strijdkrachten



Het Korps Nationale Reserve maakt sinds 1948 deel uit van de Nederlandse Koninklijke Landmacht als een onderdeel van het Commando Landstrijdkrachten en zet de tradities voort van de Vrijwillige Landstorm Korpsen die op 4 augustus 1914 zijn opgericht om de grote stroom vrijwilligers die zich meldden voor de mobilisatie te organiseren. Deze landstormkorpsen zijn tot 1940 actief geweest en vele vrijwilligers hiervan hebben deelgenomen aan de gevechten in de meidagen van 1940. De bezetter heeft deze organisatie na de capitulatie ontmanteld en opgeheven.

Natresmilitairen zijn reservisten. Zij volgen hun opleiding en verrichten hun diensten op basis van vrijwilligheid en ontvangen een financiële vergoeding voor de uren dat zij voor training of andere redenen actief in dienst zijn. Een reservist wordt aangesteld met een verplichting van 120 opleidings- en trainingsuren per jaar. Daarnaast moet hij of zij voldoen aan eisen van fysieke inzetbaarheid en conditie.

Het Korps Nationale Reserve wordt vooral ingezet voor bewaking- en beveiligingstaken en bij crisis- en rampenbestrijding. Daadwerkelijke inzet in Nederland heeft onder andere plaatsgevonden bij de bestrijding van de watersnood in 1995 en 2011, de veterinaire crises (MKZ en varkenspest), de vuurwerkramp in Enschede, het bezoek van President Bush in 2005, en de Nuclear Security Summit in 2014. Een andere aansprekende en langdurige inzet was in 2003, in de aanloop naar de Irakoorlog. Daarbij verleende het Korps enkele maanden, militaire bijstand aan het Amerikaanse leger dat grote hoeveelheden materieel via de Rotterdamse haven naar het oorlogsgebied verscheepte. Dit gebeurde in het kader van de zogenaamde Host Nation Support dat in het verleden een apart onderdeel van de Nationale Reserve was, bedoeld voor de logistieke ondersteuning van buitenlandse troepen en materieel verplaatsingen over Nederlands grondgebied. De commissie van onderzoek besluitvorming Irak, de zogeheten Commissie-Davids besteedt uitvoerig aandacht aan deze militaire inzet.

Vanwege het puur binnenlandse karakter van alle Natres-taken, de korte perioden van actieve dienst en de beperkte militaire basisopleiding worden natresmilitairen normaal gesproken niet naar het buitenland uitgezonden. Tijdens de SFIR-missies 3 t/m 5 is echter bij uitzondering een zeer beperkt aantal reservisten van het Korps Nationale Reserve naar Irak uitgezonden. Tijdens de missie in Afghanistan zijn ook weer natresmilitairen uitgezonden, ook toen geheel op vrijwillige basis.



10 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieën onder 43 Gemechaniseerde Brigade te Havelte en verantwoordelijk voor Noord en Oost Nederland
• Alfa + Bravo compagnie (Assen)
• Charlie compagnie (Wezep)
• Delta compagnie (Schaarsbergen)
• Echo compagnie (Stroe)
• Foxtrot compagnie (Enschede)

20 Natresbataljon bestaande uit 6 compagnieën onder 11 Luchtmobiele Brigade te Schaarsbergen en verantwoordelijk voor West en Midden Nederland
• Alfa + Delta compagnie (Den Haag)
• Bravo compagnie (Bergen)
• Charlie compagnie (Amsterdam)
• Echo + Foxtrot compagnie (Amersfoort)

30 Natresbataljon bestaande uit 5 compagnieën onder 13 Lichte Brigade te Oirschot en verantwoordelijk voor Zuid Nederland
• Alfa compagnie (Vlissingen)
• Bravo compagnie (Breda)
• Charlie compagnie (Oirschot)
• Delta compagnie (Brunssum)
• Echo compagnie (Vredepeel)

Natres militair worden? Meld je hier aan voor een voorlichting!

[ Bericht 16% gewijzigd door Awsom op 09-12-2014 22:06:03 ]
  woensdag 10 december 2014 @ 02:51:37 #2
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_147443458
Om nog even terug te komen op het vorige deel:

Bij mijn MK maakte het wel degelijk uit dat ik NATRES was, dat zette de keuringsarts uiteindelijk ook heel groot op mijn formulier. Ook bij de fysio, opticien, en fietstest werd ernaar gevraagd. Wat mij betreft prima, als ze me net zo hadden behandeld als toekomstige beroeps had ik misschien terug moeten komen ;)

Wat betreft personeelsgroei; ik las pas een stuk waarin men (MinDef) bedacht had dat NATRES de komende jaren sowieso moet groeien naar 5000 man, vooral natuurlijk omdat we lekker goedkoop zijn. Ben ook wel benieuwd hoe ze dat gaan doen, in ZH lijkt er best plaats voor een extra 'cie, misschien in R'dam bij marinierskazerne?

Heb verder wel al veel foto's van de Amarok voorbij zien komen, echter telkens in de uitvoering die ook op de vorige foto stond. Weten jullie in hoeverre hij voor NATRES nog aangepast wordt, of krijgen wij de meest basic variant? De MB van nu is dat natuurlijk ook. Toch zou het leuk zijn als wij ook een ringaffuit met MAG krijgen (zoals ze voor andere onderdelen volgens mij wel op de planning staan) :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_147443532
Een TOW op het dak lijkt mij ook wel leuk. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 12% gewijzigd door Awsom op 10-12-2014 03:17:23 ]
  woensdag 10 december 2014 @ 11:32:10 #4
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147447737
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 03:05 schreef Awsom het volgende:
Een TOW op het dak lijkt mij ook wel leuk. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan wil ik ook FlaK in de achterbak..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_147448263
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan wil ik ook FlaK in de achterbak..
Om jihadistje te spelen?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
  woensdag 10 december 2014 @ 12:23:24 #6
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147449051
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:56 schreef hcwp het volgende:

[..]

Om jihadistje te spelen?
[ afbeelding ]
Tegen drones, jeweettoch.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_147449628
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:32 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan wil ik ook FlaK in de achterbak..
Dolle pret, met je pet
pi_147449655
We gaan met het peloton paintballen zaterdag, en dan tactische patrouilles lopen en care under fire oefenen enzo. Zullen we eindelijk zien dat iedereen gewoon binnen 1 minuut hartstikke DEAUD is.
  woensdag 10 december 2014 @ 12:43:14 #9
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147449739
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:41 schreef samthegreat5 het volgende:
We gaan met het peloton paintballen zaterdag, en dan tactische patrouilles lopen en care under fire oefenen enzo. Zullen we eindelijk zien dat iedereen gewoon binnen 1 minuut hartstikke DEAUD is.
Zit niet iedereen op airsoft? Op één of andere manier verwacht ik dat...
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_147451845
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zit niet iedereen op airsoft? Op één of andere manier verwacht ik dat...
Alleen ik niet.
pi_147454877
Nieuwe voertuigen stromen vanaf komend voorjaar in. Zoals gebruikelijk weer via een pool.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:41 schreef samthegreat5 het volgende:
We gaan met het peloton paintballen zaterdag, en dan tactische patrouilles lopen en care under fire oefenen enzo. Zullen we eindelijk zien dat iedereen gewoon binnen 1 minuut hartstikke DEAUD is.
Sinds wanneer zit painballen in ons O&T programma?
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_147455192
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:20 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Nieuwe voertuigen stromen vanaf komend voorjaar in. Zoals gebruikelijk weer via een pool.

[..]

Sinds wanneer zit painballen in ons O&T programma?
Goede vraag, maar mij hoor je niet klagen :')
Eindelijk eens een beetje realiteitszin, zul je zien dat een patrouille onder vuur meteen helemaal gedecimeerd wordt.
  Moderator woensdag 10 december 2014 @ 16:11:49 #13
257132 crew  Awsom
pi_147456273
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 15:31 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Goede vraag, maar mij hoor je niet klagen :')
Eindelijk eens een beetje realiteitszin, zul je zien dat een patrouille onder vuur meteen helemaal gedecimeerd wordt.
Paintball realistisch? :P
pi_147549794
quote:
99s.gif Op woensdag 10 december 2014 16:11 schreef Awsom het volgende:

[..]

Paintball realistisch? :P
In vergelijking met blanks ja ;)
Je zag vandaag echt geweldig mooi hoe een patrouille van een geweergroep in een paar seconden compleet uitgeschakeld is door 2 schutters. Kan met blanks niet, tenzij Miles systeem natuurlijk.
pi_147554363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 20:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

In vergelijking met blanks ja ;)
Je zag vandaag echt geweldig mooi hoe een patrouille van een geweergroep in een paar seconden compleet uitgeschakeld is door 2 schutters. Kan met blanks niet, tenzij Miles systeem natuurlijk.
Alsof je op die baan op de OK patrouille kan lopen :') . Paintball baan is daar een half voetbalveld groot.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_147555191
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 22:08 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Alsof je op die baan op de OK patrouille kan lopen :') . Paintball baan is daar een half voetbalveld groot.
Ja het is ook zo dat de afstand tot de vijand waardoor je wordt aangegrepen vrij klein is, maar dat wordt gecompenseerd door de onnauwkeurigheid van die paintball wapens. Maar op zich kan je er wel patrouille lopen.

Maar anyway, het punt dat ik wilde maken is dus dat je als je werkt met een oefen systeem waarbij je daadwerkelijk geraakt kan worden je echt ziet hoe dodelijk in een wachtende vijand lopen is. Met blanks lig je met z'n allen vrolijk te doen als of iedereen er altijd levend vanaf komt.
pi_147556369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 22:33 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ja het is ook zo dat de afstand tot de vijand waardoor je wordt aangegrepen vrij klein is, maar dat wordt gecompenseerd door de onnauwkeurigheid van die paintball wapens. Maar op zich kan je er wel patrouille lopen.

Maar anyway, het punt dat ik wilde maken is dus dat je als je werkt met een oefen systeem waarbij je daadwerkelijk geraakt kan worden je echt ziet hoe dodelijk in een wachtende vijand lopen is. Met blanks lig je met z'n allen vrolijk te doen als of iedereen er altijd levend vanaf komt.
Wat is de tussenafstand tussen 2 paxen bij patrouillegang met goed zicht?
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_147557294
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:10 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Wat is de tussenafstand tussen 2 paxen bij patrouillegang met goed zicht?
Minimaal 10 tot 15 meter, met vlak terrein groter.
pi_147560688
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 december 2014 23:31 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Minimaal 10 tot 15 meter, met vlak terrein groter.
Correct. Dus als je met een complete groep loopt is de totale afstand van de groep al zo'n 100m. Dat haalt die baan qua lengte niet eens. Natuurlijk word je dan zo neergemaaid omdat de onderlinge afstand veels te klein is.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_147561095
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 01:13 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Correct. Dus als je met een complete groep loopt is de totale afstand van de groep al zo'n 100m. Dat haalt die baan qua lengte niet eens. Natuurlijk word je dan zo neergemaaid omdat de onderlinge afstand veels te klein is.
We liepen met een groepje van 8 man wel degelijk met een tussenafstand van zo'n 10 meter hoor. En ook al is het misschien niet ideaal terrein om een patrouille op te lopen, je ziet nog steeds dat, zelfs al zit je op zo'n 10 meter van elkaar: op het moment dat je op linie probeert te komen en er is bijvoorbeeld nog een tweede schutter die kruisvuur uitbrengt, dan ben je gewoon hartstikke dood. Want die eerste verkenner en misschien ook de tweede verkenner zijn binnen een paar seconden dood, want voor die schoten heeft de vijand alle tijd. Al helemaal met een tweede schutter dus. Vervolgens weten de achtersten niet waar het vuur vandaan komt en wie er nog leven en als dan ook nog de GPC kapot wordt geschoten terwijl hij orders probeert te geven is het helemaal mooi.

Nou is dit natuurlijk veel minder dodelijk als je op 300 meter door een stelletje talibs wordt aangegrepen die voor geen fuck kunnen schieten en wiens RPGs compleet de andere richting in gaan dan ze wilden.

Maar om mijn punt te illustreren: toen een Frans peloton in Afghanistan tijdens een patrouille werd aangegrepen door lui die wel degelijk konden schieten, waren uiteindelijk 18 pax naar de andere wereld geholpen toen het contact eindelijk af was.
  zondag 14 december 2014 @ 16:40:02 #21
427344 qua-patat-orbis
aquaplaning op je muismat
pi_147572317
De enige skills die jullie dienen te beheersen zijn:

-Zandzakken vullen
-sneeuw van het ijs vegen
-pasjes controleren
-de verte in staren

alles wat nog meer doet is hobbyen
pi_147575027
quote:
14s.gif Op zondag 14 december 2014 16:40 schreef qua-patat-orbis het volgende:
De enige skills die jullie dienen te beheersen zijn:

-Zandzakken vullen
-sneeuw van het ijs vegen
-pasjes controleren
-de verte in staren

alles wat nog meer doet is hobbyen
Als jij nou eens je hoofd van je romp af schroeft, om jezelf vervolgens met je eigen schedel te pijpen. Zou een hoop rust brengen.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  zondag 14 december 2014 @ 18:29:38 #23
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_147576488
Nerds.
  zondag 14 december 2014 @ 18:31:27 #24
427344 qua-patat-orbis
aquaplaning op je muismat
pi_147576562
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:55 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Als jij nou eens je hoofd van je romp af schroeft, om jezelf vervolgens met je eigen schedel te pijpen. Zou een hoop rust brengen.
Gruwlijke inhoudelijke comeback
pi_147576593
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:55 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Als jij nou eens je hoofd van je romp af schroeft, om jezelf vervolgens met je eigen schedel te pijpen. Zou een hoop rust brengen.
Al heeft hij wel gelijk natuurlijk.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_147577645
quote:
14s.gif Op zondag 14 december 2014 16:40 schreef qua-patat-orbis het volgende:
De enige skills die jullie dienen te beheersen zijn:

-Zandzakken vullen
-sneeuw van het ijs vegen
-pasjes controleren
-de verte in staren

alles wat nog meer doet is hobbyen
Klaphark dat je bent. Daar hoort nog minstens bij dat wij met het nieuwste peppie spul moeten rondlopen van Noorloos en een structureel minderwaardigheidscomplex richting beroepscollega's. En nu je pasje laten zien of anders opbokken en gaan we ook niet de sneeuw van je oprit schuiven. :{w
  zondag 14 december 2014 @ 19:24:29 #27
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_147578932
quote:
Wat is dat dan voor Kanker debiel?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_147588787
quote:
Iets zegt me dat iemand bij de MIVD hier een inverted piemel van krijgt.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_147588795
quote:
Dit soort mensen moeten ze gelijk de poort uit zetten.
pi_147589785
quote:
0s.gif Op zondag 14 december 2014 17:55 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Als jij nou eens je hoofd van je romp af schroeft, om jezelf vervolgens met je eigen schedel te pijpen. Zou een hoop rust brengen.
Deze reactie geef ik een 10 en mijn seal of approval.
  maandag 15 december 2014 @ 08:42:52 #33
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147594104
quote:
Wut. Kom je met die sympatiën door de keuring?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_147594543
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 08:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wut. Kom je met die sympatiën door de keuring?
Wat voor sympathieën dan? Ik snap geen ruk van die spaghetti letters.

Edit:

Wat googlen hier en daar levert dit op:
Imram Khan
Pakistan Tehreek-e-Insaf
Eea lijkt me allemaal niet zo spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door AchJa op 15-12-2014 09:45:31 ]
pi_147614076
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 09:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat voor sympathieën dan? Ik snap geen ruk van die spaghetti letters.

Edit:

Wat googlen hier en daar levert dit op:
Imram Khan
Pakistan Tehreek-e-Insaf
Eea lijkt me allemaal niet zo spannend.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gewoon een trotse Pakistaan. Waarom hij nou uitgerekend in een KMar trapo zit is me dan weer raadsel.
pi_147620209
quote:
0s.gif Op maandag 15 december 2014 20:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Gewoon een trotse Pakistaan. Waarom hij nou uitgerekend in een KMar trapo zit is me dan weer raadsel.
en die ypr :'(
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 21 december 2014 @ 11:33:11 #37
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_147795864
Voor wie de November Romeo 100 jaar special digitaal wil lezen;
https://korpsnationalereserve.nl/novrom/100_KNR.pdf

pi_147796466
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 11:33 schreef Schild het volgende:
Voor wie de November Romeo 100 jaar special digitaal wil lezen;
https://korpsnationalereserve.nl/novrom/100_KNR.pdf

[ afbeelding ]
Wapen staat op repeteer, beetje raar met geplaatst magazijn op een cover foto.
  zondag 21 december 2014 @ 12:04:23 #39
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147796523
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:01 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Wapen staat op repeteer, beetje raar met geplaatst magazijn op een cover foto.
Je weet dat een ongeladen/ half geladen (dus niet gespannen) Colt/ Diemaco niet op "safe" kan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 12:05:11 #40
257132 crew  Awsom
pi_147796556
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:01 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Wapen staat op repeteer, beetje raar met geplaatst magazijn op een cover foto.
Wat is daar nou weer raar aan ... ?
pi_147796653
Het enige waar ik raar van stond te kijken was dat de minimi stond bij wapens die nu in gebruik zijn. Alleen toen voelde ik aan het papier en dacht ik, verdomme ze hebben nog gelijk ook nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens, is dat de nieuwe TDR die aan de Colt zit?
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 12:12:23 #42
257132 crew  Awsom
pi_147796709
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:09 schreef Aapsoldaat het volgende:

Trouwens, is dat de nieuwe TDR die aan de Colt zit?
Ik denk het, heb die nog niet eerder gezien.
  zondag 21 december 2014 @ 12:17:49 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 12:19:10 #44
257132 crew  Awsom
pi_147796886
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die op die voorpagina? Neen, is nog de oude Diemaco TDR. Nieuwe TDR is ook deels zandkleurig.
Nee, pagina 59. (/ pagina 30 van de pdf)
  zondag 21 december 2014 @ 12:20:51 #45
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147799020
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:09 schreef Aapsoldaat het volgende:
Het enige waar ik raar van stond te kijken was dat de minimi stond bij wapens die nu in gebruik zijn. Alleen toen voelde ik aan het papier en dacht ik, verdomme ze hebben nog gelijk ook nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens, is dat de nieuwe TDR die aan de Colt zit?
_O- _O-
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_147805447
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je weet dat een ongeladen/ half geladen (dus niet gespannen) Colt/ Diemaco niet op "safe" kan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Natuurlijk weet ik dat, je weet dat een ongeladen wapen gewoon gespannen kan worden?
  zondag 21 december 2014 @ 16:20:51 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147805953
pi_147806147
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 12:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die op die voorpagina? Neen, is nog de oude Diemaco TDR. Nieuwe TDR is ook deels zandkleurig.
Deels? Je bedoelt dat zandkleurige ding van 1000 manieren geen enkele goeie
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 21 december 2014 @ 16:41:21 #51
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147806816
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 16:24 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Deels? Je bedoelt dat zandkleurige ding van 1000 manieren geen enkele goeie
Ik dacht deels, dacht je dat ik dat ding uit de verpakking had gehaald? :')

Ligt nog in plastic achterin de kast...
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 16:43:04 #52
257132 crew  Awsom
pi_147806881
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik dacht deels, dacht je dat ik dat ding uit de verpakking had gehaald? :')

Ligt nog in plastic achterin de kast...
Stuur ff naar mij als je hem toch niet gebruikt :P
  zondag 21 december 2014 @ 16:51:43 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 17:13:09 #54
257132 crew  Awsom
pi_147807920
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

En ik weer een VRA schrijven zeker...
^O^
pi_147808549
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 16:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik dacht deels, dacht je dat ik dat ding uit de verpakking had gehaald? :')

Ligt nog in plastic achterin de kast...
Haha bij mij ook. Inc die magpull klemmen. Blijf gewoon bij de "oude"
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_147809065
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 16:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hier lul je je niet meer uit. :')
Een ongeladen wapen kan gewoon gespannen worden en op safe worden gezet.
pi_147810465
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 17:45 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Een ongeladen wapen kan gewoon gespannen worden en op safe worden gezet.
Jazeker. Alleen sloeg jou opmerking gewoon nergens op.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 21 december 2014 @ 18:25:47 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147810563
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 16:24 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Deels? Je bedoelt dat zandkleurige ding van 1000 manieren geen enkele goeie
Wat is er zo slecht aan ivm de oude TDR?
pi_147812168
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:27 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Wat is er zo slecht aan ivm de oude TDR?
Niemand lijkt te weten hoe hij zou moeten werken.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 21 december 2014 @ 19:06:48 #61
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147812328
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Niemand lijkt te weten hoe hij zou moeten werken.
Hmmm, das kut. Dat betekent dat ik hem toch uit de verpakking moet halen want ik wil niet bij de club "die niet weet hoe het werkt" horen...
pi_147814639
Staan op YT geen filmpjes over hoe je zon sling het beste kunt gebruiken?
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_147814762
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Hmmm, das kut. Dat betekent dat ik hem toch uit de verpakking moet halen want ik wil niet bij de club "die niet weet hoe het werkt" horen...
Dan mag je gelijk een handleiding schrijven!
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  zondag 21 december 2014 @ 20:12:02 #64
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147815681
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 19:03 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Niemand lijkt te weten hoe hij zou moeten werken.
Merk van dat apparaat? Dat helpt al een stuk met google naar officiele handleidingen. :Y
pi_147816203
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 20:21 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Merk van dat apparaat? Dat helpt al een stuk met google naar officiele handleidingen. :Y
"Spec ops" zit een handleiding bij maar hij werkt gewoon niet :P je wapen draait en doet raar
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_147817853
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 20:32 schreef Thaboel het volgende:

[..]

"Spec ops" zit een handleiding bij maar hij werkt gewoon niet :P je wapen draait en doet raar
Speciaal voor u:


(waar zouden we toch zijn zonder 'murica)

PDF instructies

Succes ^O^
  zondag 21 december 2014 @ 21:16:08 #68
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147819855
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

In de veronderstelling zijn dat defensie iets verstrekt heeft wat niet gemodificeerd is... :')
Dat is waar, het zou idd anders Defensie niet zijn.. Wat hebben ze eraan veranderd?
  zondag 21 december 2014 @ 21:40:13 #70
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147820006
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:37 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Dat is waar, het zou idd anders Defensie niet zijn.. Wat hebben ze eraan veranderd?
Weet ik veel (nog in verpakking he)... Is gezien de behaalde resultaten uit het verleden mijn gok.
pi_147821425
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 21:03 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Speciaal voor u:


(waar zouden we toch zijn zonder 'murica)

PDF instructies

Succes ^O^
Sws al andere klemmetjes erbij... Werkt al heel raar. Weet niet of AJ weet wat voor klemmen het zijn? Dus die filmpjes zijn alweer kut :P
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator zondag 21 december 2014 @ 22:10:46 #72
257132 crew  Awsom
pi_147821555
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:08 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Sws al andere klemmetjes erbij... Werkt al heel raar. Weet niet of AJ weet wat voor klemmen het zijn? Dus die filmpjes zijn alweer kut :P
Deze dingen?



Zoiets heet een 'Push Button Sling Swivel' volgens onze vrienden van Noorloos.
  zondag 21 december 2014 @ 22:17:28 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_147821922
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:08 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Sws al andere klemmetjes erbij... Werkt al heel raar. Weet niet of AJ weet wat voor klemmen het zijn? Dus die filmpjes zijn alweer kut :P
Nee, ken het niet...

Maar gezien die Noorloos foto ziet het er maar gammel en niet hufterproof uit... :')
pi_147823378
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2014 22:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, ken het niet...

Maar gezien die Noorloos foto ziet het er maar gammel en niet hufterproof uit... :')
Die zit er dus niet bij.


Magpull rsa

Inc deze klemmen werkt gewoon niet



Oftewel: Leuk die youtube shit maar je hebt er geen conjo aan .
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  maandag 22 december 2014 @ 01:17:34 #75
427344 qua-patat-orbis
aquaplaning op je muismat
pi_147830055
pi_147834151
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:25 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Jazeker. Alleen sloeg jou opmerking gewoon nergens op.
Die coverfoto kan mensen aan het twijfelen brengen, omdat niet uitwendig aan het wapen gezien kan worden of deze geladen is. Dat is mijn punt
pi_147834163
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 18:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vertel even in welk VS/ HB/ TH die procedure beschreven staat?
Dat staat voor zover ik weet nergens beschreven, maar wordt op oefeningen vaak toegepast indien er een gebrek aan blanks is.
pi_147835758
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:51 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Die coverfoto kan mensen aan het twijfelen brengen, omdat niet uitwendig aan het wapen gezien kan worden of deze geladen is. Dat is mijn punt
En dan? Wat zijn de gevolgen hiervan?
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_147835795
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:51 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Die coverfoto kan mensen aan het twijfelen brengen, omdat niet uitwendig aan het wapen gezien kan worden of deze geladen is. Dat is mijn punt
En wat maakt iemand dat uit als t een foto is?

Waarom het wapen laden als er geen blanke zijn? Dat is toch de enige reden om te gaan laden :P

Ik weet dat het wel eens gedaan worden om bijvoorbeeld met 66/65 je "safe drill" aan te leren zonder munitie. Maar nergens iets officieels
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_147835964
Al dat gezeik over een foto? Dr zit n magazijn in voor n stoere foto, klaar.


En wat de neuk maakt t uit als iemand met n wapen met geplaatst magazijn en regelaar op R rondloopt? Jullie hebben nooit halfgeladen rondgelopen?

Verder wat hcwp zegt wtf maakt t uit als je niet zou kunnen zien of n buks geladen is?
  Moderator maandag 22 december 2014 @ 11:32:10 #81
257132 crew  Awsom
pi_147836602
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:51 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Die coverfoto kan mensen aan het twijfelen brengen, omdat niet uitwendig aan het wapen gezien kan worden of deze geladen is. Dat is mijn punt
Je kan sowieso nooit van de buitenkant zien of een colt geladen is, zonder aan het wapen te zitten.
pi_147844041
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2014 22:43 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Die zit er dus niet bij.

[ afbeelding ]
Magpull rsa

Inc deze klemmen werkt gewoon niet

[ afbeelding ]

Oftewel: Leuk die youtube shit maar je hebt er geen conjo aan .
Doe je die klem aan de zijrail of bovenrail van je wapen?
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_147847741
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 15:27 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Doe je die klem aan de zijrail of bovenrail van je wapen?
Onbekend. Zit nog in de verpakking
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_147848387
quote:
0s.gif Op maandag 22 december 2014 09:51 schreef vervoerder23 het volgende:

[..]

Dat staat voor zover ik weet nergens beschreven,
Done.

quote:
maar wordt op oefeningen vaak toegepast indien er een gebrek aan blanks is.
Zodat het net echt lijkt alsof je met een geladen wapen rondloopt? :') :') _!!!!
  Moderator vrijdag 26 december 2014 @ 15:13:37 #85
257132 crew  Awsom
pi_148548402
Maandag PO ... nog meer mensen van hier ?
------
Nothing but the rain
pi_148569459
@sobertje succes! Ben benieuwd! Ik pas op 5 februari
pi_148609175
Positief! 3 febr. GO
------
Nothing but the rain
  Moderator maandag 12 januari 2015 @ 16:49:46 #89
257132 crew  Awsom
pi_148609400
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 16:42 schreef sobertje het volgende:
Positief! 3 febr. GO
^O^

Leuk gesprek gehad? :P
pi_148617029
Ja het was een erg leuk gesprek met de psycholoog.

Ik vond het in het begin wat lastig om echt to the point te antwoorden.

Geen hele bijzondere dingen besproken, ook omdat het allemaal wel meevalt met mij haha.

Verder was ik ee om 9.45 en liep om 16.00 de poort weer uit.

Was zelfs een lunch incluis. Had zelf bammetjes mee. Maar toch nog een kopje soep, melkje en een mueslibol :)

Capaciteiten test was ook goed te doen, al ga je wel even twijffelen als je eruit komt door alle figuren etc. Uitslag was boven gemmiddeld.

En leuk om als 2x zo oude opa daar tussen de 16/17 VeVa studenten te zitten haha ;)
------
Nothing but the rain
pi_148617854
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:53 schreef sobertje het volgende:


En leuk om als 2x zo oude opa daar tussen de 16/17 VeVa studenten te zitten haha ;)
Je bent een uitstervend ras (gelukkig).
pi_148620063
Doel je op het feit dat ik daar zit en 2x zou oud ben, of dat ik het leuk vond?
------
Nothing but the rain
pi_148620776
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:11 schreef sobertje het volgende:
Doel je op het feit dat ik daar zit en 2x zou oud ben, of dat ik het leuk vond?
Dat je 2x zo oud bent. De gemiddelde leeftijd bij de Natres wordt steeds lager en daar ben ik blij om. De Natres komt weg van een periode waarin er veel bijdehante opa's rondliepen bij de club. Jonge mensen (voormalig beroeps uitgesloten) zijn beter vormbaar en ik heb toch een prettigere band met mensen van mijn leeftijd.

Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat je 1) een opa bent of 2) bijdehand bent :P
pi_148621567
haha ben ook niet echt een opa.
Maar zo voelt het dan op zo'n dag wel.
Ze zouden me nog geen 31 geven werd gezegd.

Overigens waren het niet allen natressers vandaag hoor. Maar veel VeVa gasten die als onderdeel van hun opleiding gaan solliciteren.

Eigenlijk heb ik geen idee of er uberhaupt nog reservisten waren vandaag. Al heb ik de adjudant wel met andere kandidaten gezien, maar ik weet niet of hij enkel over Natres gaat.
------
Nothing but the rain
pi_148625937
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:39 schreef sobertje het volgende:

Overigens waren het niet allen natressers vandaag hoor. Maar veel VeVa gasten die als onderdeel van hun opleiding gaan solliciteren.

Eigenlijk heb ik geen idee of er uberhaupt nog reservisten waren vandaag. Al heb ik de adjudant wel met andere kandidaten gezien, maar ik weet niet of hij enkel over Natres gaat.
Ik was toen volgens mij ook als enige Natresser. Zat met een paar Marokkanen te ouwehoeren die voor het Korps Mariniers gingen.

Het is overigens nog niet te laat om je te bedenken :P
pi_148628417
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2015 23:03 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik was toen volgens mij ook als enige Natresser. Zat met een paar Marokkanen te ouwehoeren die voor het Korps Mariniers gingen.

Het is overigens nog niet te laat om je te bedenken :P
[ afbeelding ]
Ga je aanmelden voor t speedmarsteam? Lijkt me heel gaaf om mee te doen alleen denk ik niet dat ik het met mijn huidige conditie red om in april op voldoende niveau te zijn.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_148630135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:02 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Ga je aanmelden voor t speedmarsteam? Lijkt me heel gaaf om mee te doen alleen denk ik niet dat ik het met mijn huidige conditie red om in april op voldoende niveau te zijn.
Zat er niet aan te denken. Maar lijkt me wel gaaf om het ooit 1 keer gedaan te hebben eigenlijk. Alleen dan niet de MAG :').

En ik heb ook echt een belabberde conditie nu, maar tegen april valt dat wel weg te werken denk ik. Moet je wel nu beginnen.
pi_148630650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:54 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Zat er niet aan te denken. Maar lijkt me wel gaaf om het ooit 1 keer gedaan te hebben eigenlijk. Alleen dan niet de MAG :').

En ik heb ook echt een belabberde conditie nu, maar tegen april valt dat wel weg te werken denk ik. Moet je wel nu beginnen.
Iedereen draagt een keer de MAG. Denk niet dat iemand zo gek is om 5 kliks met dat ding te gaan zeulen op zn nek.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_148631573
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 01:33 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Iedereen draagt een keer de MAG. Denk niet dat iemand zo gek is om 5 kliks met dat ding te gaan zeulen op zn nek.
Nope, ja kan er wel mensen op laten stuk gaan. (8man starten, minimaal 5 eindigen ofzo)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 15:47:13 #100
257132 crew  Awsom
pi_148643079
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 00:02 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Ga je aanmelden voor t speedmarsteam? Lijkt me heel gaaf om mee te doen alleen denk ik niet dat ik het met mijn huidige conditie red om in april op voldoende niveau te zijn.
Hoe goed moet je conditie daar eigenlijk voor zijn? :P
pi_148643170
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:47 schreef Awsom het volgende:

[..]

Hoe goed moet je conditie daar eigenlijk voor zijn? :P
Nou iedereen die zn DCP haald moet ook wel in staat zijn een speedmars van 5km te lopen. Maar je loopt hier tegen topteams van de Inf en Marns dus wil je beetje kans maken moet je toch wel wat meer dan dat in je benen hebben.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 15:50:00 #102
257132 crew  Awsom
pi_148643213
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:49 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Nou iedereen die zn DCP haald moet ook wel in staat zijn een speedmars van 5km te lopen. Maar je loopt hier tegen topteams van de Inf en Marns dus wil je beetje kans maken moet je toch wel wat meer dan dat in je benen hebben.
3km op DCP? 3,5km?
pi_148643271
quote:
99s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:50 schreef Awsom het volgende:

[..]

3km op DCP? 3,5km?
Geen idee. Maar bedenk ook dat je nog met 10kg + wapen loopt. Kan je wel razendsnelle hardloper zijn, die kilo's kunnen je alsnog slopen.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  Moderator dinsdag 13 januari 2015 @ 15:52:32 #104
257132 crew  Awsom
pi_148643310
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:51 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Geen idee. Maar bedenk ook dat je nog met 10kg + wapen loopt. Kan je wel razendsnelle hardloper zijn, die kilo's kunnen je alsnog slopen.
en ook nog op kisten, wat het ook niet echt makkelijker maakt. :P
  dinsdag 13 januari 2015 @ 18:24:56 #105
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_148648073
Er zijn weer vacatures voor de Natres regio Utrecht en regio Den Haag (naast Zeeland en Noord/Zuid Limburg die al tijden open staat).
  Moderator woensdag 14 januari 2015 @ 23:03:11 #106
257132 crew  Awsom
pi_148694306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 18:24 schreef Schild het volgende:
Er zijn weer vacatures voor de Natres regio Utrecht en regio Den Haag (naast Zeeland en Noord/Zuid Limburg die al tijden open staat).
^O^
pi_148712842
Krijg alweer een nieuwe vent in de groep. Naast mij en mn gpc zit de meeste ervaren sld1 nu 3 jaar bij de club. Wel lekker verjonging.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  maandag 19 januari 2015 @ 23:02:22 #108
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_148860655
Kreeg dit weekend brief + mail dat mivd vo is afgerond, en dat ik mag gaan bellen voor de AMO. Bij de mail zat een rooster met alle AMO's voor '15, dus heb maar direct aangemeld voor de eerste die nog open stond, in april. Nog meer mensen dan? Heb erbij gezegd dat als er nog plek is, ik ook wel in maart kan, maar dat zal wel niet :P
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_148868540
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:02 schreef mpc007 het volgende:
Kreeg dit weekend brief + mail dat mivd vo is afgerond, en dat ik mag gaan bellen voor de AMO. Bij de mail zat een rooster met alle AMO's voor '15, dus heb maar direct aangemeld voor de eerste die nog open stond, in april. Nog meer mensen dan? Heb erbij gezegd dat als er nog plek is, ik ook wel in maart kan, maar dat zal wel niet :P
Zit nog steeds op mijn brief te wachten, tijdens mijn gesprek werd verteld dat mijn mivd vo al afgerond is, maar helaas nog geen brief. Ik hoop dat ik hem snel ontvang, want in april kan ik werk en amo het beste combineren.

Veel plezier in april MPC !
pi_148873597
Hoeveel dagen in een jaar zijn jullie nou daadwerkelijk bezig bij de natres qua oefeningen en andere bijeenkomsten?
  Moderator dinsdag 20 januari 2015 @ 14:30:31 #111
257132 crew  Awsom
pi_148874404
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:04 schreef sneakydesert het volgende:
Hoeveel dagen in een jaar zijn jullie nou daadwerkelijk bezig bij de natres qua oefeningen en andere bijeenkomsten?
Ikzelf vorig jaar een dag of 50, waarvan ongeveer de helft 'extra' oefeningen/inzetten waren bovenop de standaard trainingsmomenten.
pi_148875109
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:04 schreef sneakydesert het volgende:
Hoeveel dagen in een jaar zijn jullie nou daadwerkelijk bezig bij de natres qua oefeningen en andere bijeenkomsten?
Standard opkomsten voor personeel is 120u per jaar. Avond is 3,5u, zaterdag 8,5u. Komen dan nog inzetten bij en als kader draai je natuurlijk ook meer uren. Max is 720u per jaar.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_148886824
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:02 schreef mpc007 het volgende:
Kreeg dit weekend brief + mail dat mivd vo is afgerond, en dat ik mag gaan bellen voor de AMO. Bij de mail zat een rooster met alle AMO's voor '15.
Lekker man!
Ik denk niet dat ik die nog ga redden als het GO en VO goed zijn. :|
------
Nothing but the rain
  dinsdag 20 januari 2015 @ 23:32:17 #114
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_148894688
Bij mij duurde vo het langst van alle stappen, ik had 24/11 mijn go. Doordat kerstvakantie erover heen ging bijna 8 weken..

Ben verder wel benieuwd naar de inhoud; wat doe je allemaal in die twee weken? Theorie, schieten, en bivak lijkt me super, fysieke onderdelen met hoogte (klimwand enzo) wat minder.. Hoeveel van dat soort onderdelen kan ik verwachten? :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_148896857
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 23:32 schreef mpc007 het volgende:
Bij mij duurde vo het langst van alle stappen, ik had 24/11 mijn go. Doordat kerstvakantie erover heen ging bijna 8 weken..

Ben verder wel benieuwd naar de inhoud; wat doe je allemaal in die twee weken? Theorie, schieten, en bivak lijkt me super, fysieke onderdelen met hoogte (klimwand enzo) wat minder.. Hoeveel van dat soort onderdelen kan ik verwachten? :D
De frequentie van fysieke onderdelen in de AMO Natres is nihil. Verwacht geen touwbaan of klimtoren, hoogstens de hindernisbaan een keer of 2, heel misschien wat hardlopen en wat push-ups en sit-ups, en sowieso wat heen en weer marsen met wapen om exercitie te oefenen.

Wat je wel moet verwachten: van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat bijna alleen maar in lokalen zitten om dingen te leren. Omdat de duur van de AMO zo kort is, is er vanwege het grote aandeel theorie dat ze je in je kop moeten stampen vrijwel geen tijd voor andere dingen (lees: fysiek/sport).
  woensdag 21 januari 2015 @ 09:16:52 #116
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_148900278
quote:
2s.gif Op maandag 19 januari 2015 23:02 schreef mpc007 het volgende:
Kreeg dit weekend brief + mail dat mivd vo is afgerond, en dat ik mag gaan bellen voor de AMO. Bij de mail zat een rooster met alle AMO's voor '15, dus heb maar direct aangemeld voor de eerste die nog open stond, in april. Nog meer mensen dan? Heb erbij gezegd dat als er nog plek is, ik ook wel in maart kan, maar dat zal wel niet :P
Ik had nu met mijn plaat in Oirschot moeten liggen maar ivm een blessure af moeten zeggen. Ik hoop ook April.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_149262433
Zag net de foto's van deze amo op FB, incl. een lijstje wat er behandeld wordt.
Is een amo per bataljon of is dat altijd door elkaar gemixed?
------
Nothing but the rain
  Moderator zondag 1 februari 2015 @ 14:52:39 #118
257132 crew  Awsom
pi_149263211
gemixt
pi_149330612
Zo, de MK zit erop en alles was goed, qua kracht en conditie zojuist cluster 4 behaald. Nu wachten op VO
------
Nothing but the rain
pi_149331394
Zojuist 3 Franse militairen neergestoken in Frankrijk, zie frontpage van Fok
pi_149400265
PO gehaald! 12 maart GO.

Ik heb vorig jaar mn enkel verzwikt en daardoor is tie nog iets beperkt.
Weet iemand of je daarop wordt afgekeurd of dat je dan alleen een lager cluster krijgt? In dat geval moet ik gewoon wat beter mn best doen bij de fietstest☺
pi_149402410
Nice!

Ik denk niet dat je er op afgekeurd word, de fysio kan het wel zien / voelen aan de lengte van je enkelbanden. Zelfs een blessure van 8 jaar geleden voelde ze nog, toen was ik heeeeel erg hard door mijn enkel gegaan.
------
Nothing but the rain
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 19:15:19 #123
257132 crew  Awsom
pi_149428320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 20:47 schreef fitnesschick het volgende:
PO gehaald!
Leuk gesprek gehad? :+
pi_149429975
Ja was wel een leuk gesprek! Hij zei dat het ongeveer 1,5 uur zou duren en dat ik kort en bondig moest antwoorden. Dat heb ik gedaan en stond in 3 kwartier weer buiten☺.
Qua vragen ook wel een beetje wat ik had verwacht.
  Moderator vrijdag 6 februari 2015 @ 20:12:38 #125
257132 crew  Awsom
pi_149430091
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:08 schreef fitnesschick het volgende:
Ja was wel een leuk gesprek! Hij zei dat het ongeveer 1,5 uur zou duren en dat ik kort en bondig moest antwoorden. Dat heb ik gedaan en stond in 3 kwartier weer buiten☺.
Qua vragen ook wel een beetje wat ik had verwacht.
Welke regio heb je voor gesolliciteerd?
pi_149433829
Voor het 30e, breda is het dichtste bij, anders oirschot. Maar ik heb geen idee hoe ze bepalen waar je geplaatst wordt en of er plek is?
pi_149480642
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 22:01 schreef fitnesschick het volgende:
Voor het 30e, breda is het dichtste bij, anders oirschot. Maar ik heb geen idee hoe ze bepalen waar je geplaatst wordt en of er plek is?
Er wordt dan gekeken waar er nog vacatures zijn en op basis daarvan wordt je ergens geplaatst.
pi_149481354
Kunnen ze godverdomme eens opschieten met het oprichten van een nieuw officierenklasje..
Ik moet toch ooit van die twee rooie remsporen op m'n schouders af.
  Moderator zondag 8 februari 2015 @ 19:10:26 #129
257132 crew  Awsom
pi_149481481
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Kunnen ze godverdomme eens opschieten met het oprichten van een nieuw officierenklasje..
Ik moet toch ooit van die twee rooie remsporen op m'n schouders af.
nou nou nou
  zondag 8 februari 2015 @ 19:22:31 #130
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_149482070
Probeer eerst maar eens een gele streep op je schouder te krijgen.
  Moderator zondag 8 februari 2015 @ 19:28:08 #131
257132 crew  Awsom
pi_149482322
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:22 schreef Schild het volgende:
Probeer eerst maar eens een gele streep op je schouder te krijgen.
Nee dat lijkt me niet zo'n strak plan.

eens onderofficier, altijd onderofficier
pi_149482801
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:22 schreef Schild het volgende:
Probeer eerst maar eens een gele streep op je schouder te krijgen.
Ja en dan? Ben ik net korporaal, kan ik al weer door voor luitenant.
pi_149483395
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:07 schreef samthegreat5 het volgende:
Kunnen ze godverdomme eens opschieten met het oprichten van een nieuw officierenklasje..
Ik moet toch ooit van die twee rooie remsporen op m'n schouders af.
3 vra's kan je weer de stoere dokter uithangen.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_149483600
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 19:55 schreef Thaboel het volgende:

[..]

3 vra's kan je weer de stoere dokter uithangen.
Kan nog nie
  Moderator zondag 8 februari 2015 @ 20:05:45 #135
257132 crew  Awsom
pi_149483755
quote:
9s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Kan nog nie
jij kunt na je studie en wat werkervaring toch gewoon kapitein+ worden bij 1cmi / gnk oid ? :P
pi_149483927
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:05 schreef Awsom het volgende:

[..]

jij kunt na je studie en wat werkervaring toch gewoon kapitein+ worden bij 1cmi / gnk oid ? :P
Majoor en daarna overste bij 400 GNKbat inderdaad. Maar dan moet ik eerst geneeskunde gaan studeren. En dat ga ik nadat ik mijn eerste master heb afgerond pas doen. :P
pi_149487170
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 20:10 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Majoor en daarna overste bij 400 GNKbat inderdaad. Maar dan moet ik eerst geneeskunde gaan studeren. En dat ga ik nadat ik mijn eerste master heb afgerond pas doen. :P
Doe dan, bluf.
pi_149488412
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:04 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

Doe dan, bluf.
Kom haten dan, ik laat je gillend wegrennen met mijn officierscapsones
pi_149494613
quote:
8s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Kom haten dan, ik laat je gillend wegrennen met mijn officierscapsones
Na de KMA krijg jij gelijk je pofbroek en kaplaarzen, of niet? :@
pi_149495648
quote:
8s.gif Op zondag 8 februari 2015 21:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Kom haten dan, ik laat je gillend wegrennen met mijn officierscapsones
Wedden mijne is groter. Lang verband Yo.
  Moderator zondag 8 februari 2015 @ 23:50:42 #141
257132 crew  Awsom
pi_149495982
:')
pi_149502231
quote:
99s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:50 schreef Awsom het volgende:
:')
:D
pi_149512291
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:18 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Na de KMA krijg jij gelijk je pofbroek en kaplaarzen, of niet? :@
Je vergeet de rugoperatie.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_149514128
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2015 16:53 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Je vergeet de rugoperatie.
Ik dacht dat het gehele proces 1 lange rugoperatie was? Wervel per wervel.
pi_149549287
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2015 23:18 schreef Aapsoldaat het volgende:

[..]

Na de KMA krijg jij gelijk je pofbroek en kaplaarzen, of niet? :@
I am ze Nazi general who is outwardly calm but subject to sudden [slams fist on table] and inexplicable *FITS OF TEMPER!!!*
  Moderator woensdag 11 februari 2015 @ 14:41:52 #146
257132 crew  Awsom
pi_149571110
Heeft iemand de Amarok al gespot of zelfs al in gebruik?
pi_149576288
Ja is al gespot op de BHK. Invoer staat bij ons nu vast op begin Q4.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  woensdag 11 februari 2015 @ 18:50:14 #148
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_149578009
Op intranet staat ook een pdfje met exact het weeknummer van invoering met de kentekens erbij.
Leuk detail, de Natres krijg een versie met zoeklicht op het dak.
pi_149578035
En wij hebben al onze mb's in moeten leveren en moeten nu telkens auto's huren bij hertz.

Of een 4tonner gebruiken, maarja weinig mensen met een rbw en er kan maar 1 passagier mee.

De amarok rijd bij ons al weken rond. Bij de kmar zijn dr al een paar defect weet ik uit betrouwbare bron.
  woensdag 11 februari 2015 @ 19:10:53 #150
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_149578554
Wij hebben voor een cie nog maar 2 MB's, 1x YAD en 1x YAP. Rest niet meer inzetbaar omdat reparaties niet meer gedaan worden. Als we oefening willen houden moeten wij overal beetje schooien om voertuigen te lenen.
pi_149578929
Natres toch? Wij moeten er elke dag mee werken.... en das ook altijd schooien idd.
pi_149589665
quote:
0s.gif Op woensdag 11 februari 2015 19:10 schreef Schild het volgende:
Wij hebben voor een cie nog maar 2 MB's, 1x YAD en 1x YAP. Rest niet meer inzetbaar omdat reparaties niet meer gedaan worden. Als we oefening willen houden moeten wij overal beetje schooien om voertuigen te lenen.
Hier al net zo erg, ik denk dat we daarom de komende oefening ook maar te voet gaan naar het oefenterrein.
  zaterdag 14 februari 2015 @ 19:37:37 #153
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_149671690
Even een muzikale intermezzo tussendoor. :P


Exercitie op 1:00 _O- :'(
  Moderator zaterdag 14 februari 2015 @ 19:45:31 #154
257132 crew  Awsom
pi_149671932
Vrinden en vrindinnen :P
pi_149679651
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2015 19:37 schreef Schild het volgende:
Even een muzikale intermezzo tussendoor. :P


Exercitie op 1:00 _O- :'(
Soort van wave.
''Heeeeeeyoooeuyyyyhh'' :') _O-

En die tweede pax van rechts heeft ''armen opzwaaien tot koppelhoogte'' duidelijk niet begrepen :')
pi_149979563
Zojuist AMO 2 bevestigd gekregen.
------
Nothing but the rain
pi_149988440
Cool! Wanneer mag je?
pi_149988878
week 16 en 17 (vanaf 13 april) School Noord
------
Nothing but the rain
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 21:13:46 #159
257132 crew  Awsom
pi_150006738
Succes ^O^

en veel plezier met spullen halen in Soesterberg :P neem een grote auto mee :7
pi_150007943
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 21:13 schreef Awsom het volgende:
Succes ^O^

en veel plezier met spullen halen in Soesterberg :P neem een grote auto mee :7
Dat laatste komt wel goed, dit is mijn achterbak:

[ Bericht 0% gewijzigd door sobertje op 24-02-2015 22:06:38 ]
------
Nothing but the rain
  Moderator dinsdag 3 maart 2015 @ 00:23:16 #161
257132 crew  Awsom
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 15:07:42 #162
257132 crew  Awsom
pi_150385743
De nieuwe November Romeo is uit:

https://korpsnationaleres(...)Romeo-MAART-2015.pdf
pi_150395885
Ik heb de eerste Amaroks van 11 lumbl vandaag gezien op de OK :o
pi_150396238
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:26 schreef samthegreat5 het volgende:
Ik heb de eerste Amaroks van 11 lumbl vandaag gezien op de OK :o
WOW! HELD! Mag ik je aanraken!?
pi_150396551
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:36 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

WOW! HELD! Mag ik je aanraken!?
Nee, dat mogen alleen officieren. Dan heb ik er nog wat aan.
pi_150405364
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:43 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nee, dat mogen alleen officieren. Dan heb ik er nog wat aan.
likfaggot :')
pi_150406000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 23:48 schreef Ponjaard het volgende:

[..]

likfaggot :')
That's how it's done :{w
  maandag 9 maart 2015 @ 03:29:49 #168
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150449770
Over maand AMO, is nog nodig iets aan fysieke voorbereiding te doen? Had wel voorbereid voor keuring eind november, daarna en zeker rond feestdagen eigenlijk niets meer gedaan :o

Weet dat jullie zeggen dat niks voorstelt, maar neem aan dat t toch wel lullig staat als je geen 10x kan opdrukken + 10 min hardlopen :')

Of doen ze zelfs dat niet meer tegenwoordig?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_150451343
2400m/12min, 30 situps, 20 pushups. Als je dat niet kunt, succes!
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 11:24:21 #170
257132 crew  Awsom
pi_150453966
Je gaat waarschijnlijk 1 of 2 dagen de hindernisbaan en touwbaan op, en misschien heb je de DCP ook al. Een beetje conditie is dus niet verkeerd. :P

Verder heb je vooral concentratievermogen nodig om wakker te blijven tijdens de normale lessen van 08.00 t/m 23.00 :+
  maandag 9 maart 2015 @ 13:07:39 #171
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150457092
Wat is DCP? :)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_150459710
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 11:24 schreef Awsom het volgende:

Verder heb je vooral concentratievermogen nodig om wakker te blijven tijdens de normale lessen van 08.00 t/m 23.00 :+
Koffie heet zoiets ;)
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_150459751
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:07 schreef mpc007 het volgende:
Wat is DCP? :)
Defensie conditie proef. Jaarlijks verplicht onderdeel. Minimum eisen tot 35jr staan hierboven genoemd.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  maandag 9 maart 2015 @ 14:56:20 #174
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150460168
Oh, duidelijk dan :) Dus die drie onderdelen zitten sowieso in 't programma neem ik aan. Moet je dat ook elke ochtend doen als je net uit je nest rolt? :D

Gaan zeker met de maand die ik nog heb geen probleem zijn. Eén vraag; zijn er ook onderdelen waar je jezelf aan zo'n stang moet optrekken? Want dat kan ik niet :(
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_150466211
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:56 schreef mpc007 het volgende:
Oh, duidelijk dan :) Dus die drie onderdelen zitten sowieso in 't programma neem ik aan. Moet je dat ook elke ochtend doen als je net uit je nest rolt? :D
Ik heb de touwbaan tijdens mijn AMO alleen met mijn ogen aanschouwd. Verder heb ik in die 2 weken misschien 2 keer de hindernisbaan gedaan. Maar als je de ultieme streber wilt uithangen mag je van mij gerust elke ochtend voor de reveille op de appelplaats zo veel push-ups en sit-ups als je kan doen :')
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2015 14:56 schreef mpc007 het volgende:
Eén vraag; zijn er ook onderdelen waar je jezelf aan zo'n stang moet optrekken? Want dat kan ik niet :(
You're thinking the wrong corps. Dit is het Korps Nationale Reserve, niet het Korps Mariniers..
pi_150472468
Is er nog wel ochtendsport in de amo?
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 20:48:38 #177
257132 crew  Awsom
pi_150473134
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 20:37 schreef Bouke-p het volgende:
Is er nog wel ochtendsport in de amo?
Nee, daar is geen tijd voor.
pi_150474549
Dat is een grapje toch....Wat is een amo nou als je niet eens om 0600 je rek uitgeschopt word voor een beetje gym....
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 21:20:23 #179
257132 crew  Awsom
pi_150475037
De AMO-R is er niet op gericht om mensen lekker te laten sporten. Het zijn twee ontzettend drukke weken waarin je heel erg veel onderwerpen behandelt. Zou je elke ochtend een uur gaan sporten dan kun je de AMO-R een week langer maken.
pi_150476626
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 21:20 schreef Awsom het volgende:
De AMO-R is er niet op gericht om mensen lekker te laten sporten. Het zijn twee ontzettend drukke weken waarin je heel erg veel onderwerpen behandelt. Zou je elke ochtend een uur gaan sporten dan kun je de AMO-R een week langer maken.
This is true. Om 0600 uit je rek geschopt word je toch wel.
pi_150478898
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 20:43 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nee, dat mogen alleen officieren. Dan heb ik er nog wat aan.
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :* :9 :9 :9 :9 :*
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 22:20:39 #182
257132 crew  Awsom
pi_150479400
quote:
De "Regeling Werkgeverstegemoetkoming langdurige inzet reservisten" is aangepast. Met terugwerkende kracht tot 1 januari 2015 is het bedrag van de tegemoetkoming aangepast van ¤ 50 naar ¤ 55 per werkdag. Eind maart wordt de herberekening over de inmiddels betaalde maanden januari en februari gedaan, zodat medio april de betalingen daarvan moeten zijn gedaan.

Nieuw is ook dat alle aaneengesloten opkomsten van 3 maanden of langer, zoals "IIR", nu onder de regeling vallen. Ook hier geldt de terugwerkende kracht tot 1 januari van dit jaar. Voor opkomsten van drie maanden of langer, die niet onder de werking van de oude regeling vielen en begonnen vóór 1 januari 2015, geldt dat de tegemoetkoming kan worden toegekend voor de resterende periode vanaf 1 januari.
Van ¤50 naar maar liefst ¤55!
pi_150480579
quote:
99s.gif Op maandag 9 maart 2015 22:20 schreef Awsom het volgende:

[..]

Van ¤50 naar maar liefst ¤55!
Langdurige inzet reservisten. Dat gaat echt om een handjevol mensen per jaar.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  dinsdag 10 maart 2015 @ 03:33:47 #184
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150486296
quote:
10s.gif Op maandag 9 maart 2015 17:58 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik heb de touwbaan tijdens mijn AMO alleen met mijn ogen aanschouwd. Verder heb ik in die 2 weken misschien 2 keer de hindernisbaan gedaan. Maar als je de ultieme streber wilt uithangen mag je van mij gerust elke ochtend voor de reveille op de appelplaats zo veel push-ups en sit-ups als je kan doen :')

[..]

You're thinking the wrong corps. Dit is het Korps Nationale Reserve, niet het Korps Mariniers..
Wat stelt die hindernisbaan dan precies voor? Onder prikkeldraad doorkruipen enzo? Dat zie je in films altijd :P Wat betreft die push- en situps, de vraag was niet of het mocht / kon, maar of het elke ochtend moet ;) Dat wil ik graag weten.. ;)

EDIT: met ochtendsport bedoelen jullie dat opdrukken bij de appels, dus dat hoeft blijkbaar niet meer? Wat doe je dan om 06 uur in de ochtend :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_150486879
de gezamenlijke jacuzzi poetsen en de geitjes kammen. De kippen voeren, de kozijnen schuren en verfen. Daarna zorgen dat alles weer netjes is. met andere woorden: corvee
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:17:29 #186
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150495102
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 07:27 schreef Militier het volgende:
de gezamenlijke jacuzzi poetsen en de geitjes kammen. De kippen voeren, de kozijnen schuren en verfen. Daarna zorgen dat alles weer netjes is. met andere woorden: corvee
Oh. :') Dus enige moment waarop die pushups / situps / 2400m getest worden is bij de DCP op de laatste dag?!
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  Moderator dinsdag 10 maart 2015 @ 14:18:55 #187
257132 crew  Awsom
pi_150495143
Hoe kom je er nou weer bij dat dat op de laatste dag is?
  dinsdag 10 maart 2015 @ 14:30:01 #188
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150495433
Dat las ik ergens, op defensieforum.nl, klopt dat niet dan?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_150499070
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 03:33 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Wat stelt die hindernisbaan dan precies voor? Onder prikkeldraad doorkruipen enzo? Dat zie je in films altijd :P
Neuh, beetje in een touwladder ladder klimmen, over een stang en dan aan de andere kant weer naar beneden, daarna over gespannen draad springen als een bokje, dan tijgeren onder een net door, door een raam klimmen, over een evenwichtsbalk lopen, over lage/hoge muurtjes heen springen, door een buis heen kruipen, jezelf laten vallen en optrekken uit een tankgracht, aan een touw tegen een schuine houten muur aan slingeren en vervolgens aan het touw via de muur omhoog klimmen. Dat soort shit.
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 03:33 schreef mpc007 het volgende:

[..]
Wat betreft die push- en situps, de vraag was niet of het mocht / kon, maar of het elke ochtend moet ;) Dat wil ik graag weten.. ;)
Nee, je gaat geen push-ups/sit-ups doen, misschien voordat je de hiba overgaat om warm te worden 10 ofzo. En als je al de DCP gaat doen (niet in alle AMO's wordt de DCP gedaan) dan dus alleen op dat moment.

quote:
2s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 03:33 schreef mpc007 het volgende:


EDIT: met ochtendsport bedoelen jullie dat opdrukken bij de appels, dus dat hoeft blijkbaar niet meer? Wat doe je dan om 06 uur in de ochtend :D
Je kamer, de gang en alle andere faciliteiten van je slaapgebouw schoonmaken :')
pi_150519040
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:29 schreef samthegreat5 het volgende:

Je kamer, de gang en alle andere faciliteiten van je slaapgebouw schoonmaken :')
Vergeet je eigen dop niet. Ook achter het randje.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_150524277
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 01:37 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Vergeet je eigen dop niet. Ook achter het randje.
Zeer goede aanvulling van deze afgelikte gele visgraat.
  woensdag 11 maart 2015 @ 19:59:42 #192
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150540357
Dank, als ik het zo hoor komt het allemaal wel goed :)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_150540456
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:59 schreef mpc007 het volgende:
Dank, als ik het zo hoor komt het allemaal wel goed :)
Dat gaat het zeker. Niet te erg de streber uithangen he!
  woensdag 11 maart 2015 @ 20:06:19 #194
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150540587
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:02 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dat gaat het zeker. Niet te erg de streber uithangen he!
Dat zal wel meevallen. Waarschijnlijk ga ik bij die hindernisbaan alsnog op m'n plaat als ik het zo lees ;)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  Moderator donderdag 12 maart 2015 @ 00:18:36 #195
257132 crew  Awsom
pi_150553283
quote:
10s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:02 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Niet te erg de streber uithangen he!
De tip van de week!
pi_150554147
quote:
2s.gif Op woensdag 11 maart 2015 20:06 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Waarschijnlijk ga ik bij die hindernisbaan alsnog op m'n plaat als ik het zo lees ;)
Vallen is niet zo'n probleem, zolang je het maar niet van het schuin-horizontaal doet :P
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_150561066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 01:07 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Vallen is niet zo'n probleem, zolang je het maar niet van het schuin-horizontaal doet :P
Dat kankerklereding was echt mijn grootste doodsangst: dat ik dan tussen 2 van die horizontalen in zou stappen, met m'n noten tegen 1 daarvan zou schieten en vervolgens 3 meter naar beneden zou flikkeren :')
  donderdag 12 maart 2015 @ 12:32:50 #198
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150561272
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dat kankerklereding was echt mijn grootste doodsangst: dat ik dan tussen 2 van die horizontalen in zou stappen, met m'n noten tegen 1 daarvan zou schieten en vervolgens 3 meter naar beneden zou flikkeren :')
Dat klinkt weer best. Is het echt zo erg? Moet je je dan nergens aan vasthouden? :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_150563949
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:32 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Dat klinkt weer best. Is het echt zo erg? Moet je je dan nergens aan vasthouden? :D
Schuin omhoog zijn ronde balken met een tussenruimte van 0,5 meter gestapeld. Dat kan je nog met de hulp van je handen doen (maar dat is ook niet aan te raden, want dan verlies je bovenaan het momentum). Maar als je eenmaal bovenaan bent dan moet je gewoon over de horizontale balken die ook een tussenruimte van zo'n 0,5 meter hebben heen rennen. Verder niks, alleen balken :P

Maar deze hindernis des doods is niet op elke hiba te vinden. Op de OK in Schaarsbergen is 'ie niet bijv. Weet ook niet of 'ie in Oirschot aanwezig is. In Assen weet ik zeker van wel.
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:22:13 #200
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150564523
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Schuin omhoog zijn ronde balken met een tussenruimte van 0,5 meter gestapeld. Dat kan je nog met de hulp van je handen doen (maar dat is ook niet aan te raden, want dan verlies je bovenaan het momentum). Maar als je eenmaal bovenaan bent dan moet je gewoon over de horizontale balken die ook een tussenruimte van zo'n 0,5 meter hebben heen rennen. Verder niks, alleen balken :P

Maar deze hindernis des doods is niet op elke hiba te vinden. Op de OK in Schaarsbergen is 'ie niet bijv. Weet ook niet of 'ie in Oirschot aanwezig is. In Assen weet ik zeker van wel.
Geweldig, ik zit in Assen :( Sowieso houd ik al niet van toestanden met hoogte / waar je tussen of af kunt donderen, dus dit klinkt weer geweldig :')
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  Moderator donderdag 12 maart 2015 @ 14:31:50 #201
257132 crew  Awsom
pi_150564850
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:22 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Geweldig, ik zit in Assen :( Sowieso houd ik al niet van toestanden met hoogte / waar je tussen of af kunt donderen, dus dit klinkt weer geweldig :')
In Assen zit ook een hele mooie klimwand en touwbaan :P
  donderdag 12 maart 2015 @ 14:51:02 #202
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_150565469
quote:
99s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:31 schreef Awsom het volgende:

[..]

In Assen zit ook een hele mooie klimwand en touwbaan :P
I know, maar ik las ook dat er voor de klimwand geen tijd is >:)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_150566022
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2015 12:25 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Dat kankerklereding was echt mijn grootste doodsangst: dat ik dan tussen 2 van die horizontalen in zou stappen, met m'n noten tegen 1 daarvan zou schieten en vervolgens 3 meter naar beneden zou flikkeren :')
Mietje
pi_150584298
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:22 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Geweldig, ik zit in Assen :( Sowieso houd ik al niet van toestanden met hoogte / waar je tussen of af kunt donderen, dus dit klinkt weer geweldig :')
Ruuuusst. Rationeel denken en je tijd ervoor nemen als het puntje bij paaltje komt. En Assen is een prima kazerne, beter te bereiken dan Havelte o.i.d.
pi_150590406
Gister eindelijk fysiek goedgekeurd *O* , heeft een hele lange tijd geduurt omdat ik langs een circus van specialisten moest. Nu maar wachten op kleding + AMO

Ik had cluster 3 bij sport omdat trainen voor mietjes is... en ik daarnaast maar een weekje had. Uiteindelijk cluster 2 gekregen van de fysio omdat m'n rug enigszins verneukt is.
pi_150591795
Gefeliciteerd man! Hou je ons op de hoogte? Verslagje van de tijd die het in beslag neemt, kpu, amo...?
pi_150607153
quote:
2s.gif Op donderdag 12 maart 2015 14:22 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Geweldig, ik zit in Assen :( Sowieso houd ik al niet van toestanden met hoogte / waar je tussen of af kunt donderen, dus dit klinkt weer geweldig :')
Als je bij die hindernis bent gewoon gaan met die banaan. Al je angsten laten varen en lopen. Dat werkt het beste :P En wel goed kijken waar je stapt he, dan gaat er niks mis.
pi_150728744
Nou ik zal me ook eens melden hier. Voorlopig vind ik alles vrij snel verlopen:

27-11-2014 : voorlichting in Oirschot
11-02-2014 : psychologische keuring
19-02-2014 : fysieke keuring

Nu maar wachten op het veiligheidsonderzoek wat ergens in de volgende twee maanden voltooid zou moeten zijn. Uiteindelijke doel is gestationeerd te worden op de kazerne in Vlissingen :)
pi_150742842
Mocht er nog iemand zijn die de 26e PGU op moet halen.
Er kan nog 1 iemand met mij meerijden, ik vertrek vanuit de Hoeksche Waard.
Stuur me gerust een pb.
------
Nothing but the rain
pi_150768712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2015 16:29 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Neuh, beetje in een touwladder ladder klimmen, over een stang en dan aan de andere kant weer naar beneden, daarna over gespannen draad springen als een bokje, dan tijgeren onder een net door, door een raam klimmen, over een evenwichtsbalk lopen, over lage/hoge muurtjes heen springen, door een buis heen kruipen, jezelf laten vallen en optrekken uit een tankgracht, aan een touw tegen een schuine houten muur aan slingeren en vervolgens aan het touw via de muur omhoog klimmen. Dat soort shit.

Zoiets?
Ik zit ook bij de Amo 2 op 13 april! :)
pi_150771444
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:04 schreef Pizzatijd het volgende:

[..]

Zoiets?
Ik zit ook bij de Amo 2 op 13 april! :)
Dat is inderdaad de standaard hinderbaas. Toevallig die op mijn kazerne. Schuin/horizontaal waar Sam het van in zn broek doet is op 2:15
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_150771599
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:23 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:

[..]

Dat is inderdaad de standaard hinderbaas. Toevallig die op mijn kazerne. Schuin/horizontaal waar Sam het van in zn broek doet is op 2:15
Dat ding kreeg ik ook altijd de dunne van. :{w
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_150773836
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 13:27 schreef hcwp het volgende:

[..]

Dat ding kreeg ik ook altijd de dunne van. :{w
dan kun je je lol op als je ooit op GVA gaat ;)
pi_150774037
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:21 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

dan kun je je lol op als je ooit op GVA gaat ;)
Dat kon ik destijds ook wel, maar dat heeft me er nooit van weerhouden iets te doen ;)
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_150774304
Al eens op GVA in Bad Reichenhall geweest?
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 15:46:14 #216
257132 crew  Awsom
pi_150776712
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 14:33 schreef Bouke-p het volgende:
Al eens op GVA in Bad Reichenhall geweest?
Ik zie een natres-eenheid nog niet zo snel helemaal naar zuid-oost Duitsland gaan voor een GVA.

Niet omdat we dat niet kunnen, maar omdat het een klote eind rijden is en we die tijd beter kunnen besteden :P
  woensdag 18 maart 2015 @ 16:50:30 #217
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_150778798
Zo'n HiBa lijkt me wel vet zeg. Ik zou het eerste obstakel het lastigst vinden denk ik.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_150791616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 16:50 schreef AgLarrr het volgende:
Zo'n HiBa lijkt me wel vet zeg. Ik zou het eerste obstakel het lastigst vinden denk ik.
Valt mee. Vooral kruipdraden en riool zijn kut. Kruipdraden ga je al gouw te snel doorheen, waardoor je aan t begin al kapot gaat. Riool is gewoon kut omdat beton en krap.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  Moderator woensdag 18 maart 2015 @ 22:57:33 #219
257132 crew  Awsom
pi_150795442
quote:
1s.gif Op woensdag 18 maart 2015 21:54 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Riool is gewoon kut omdat beton en krap.
Dit ja, rest is makkie
pi_150805339
Het obstakel waarvan Sam het in z'n broek doet ziet er een stuk minder AIDS uit dan ik had verwacht.
Maar m'n eerste gedachte toen ik 'm zag was ook "je kan best een saltotje springen van het einde"
  Moderator donderdag 19 maart 2015 @ 10:58:58 #221
257132 crew  Awsom
pi_150805529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:51 schreef WWolfy het volgende:
Het obstakel waarvan Sam het in z'n broek doet ziet er een stuk minder AIDS uit dan ik had verwacht.
Maar m'n eerste gedachte toen ik 'm zag was ook "je kan best een saltotje springen van het einde"
en dan beide enkels breken door de losse stenen / grindbak waar je op terechtkomt zeker
pi_150805583
quote:
1s.gif Op donderdag 19 maart 2015 10:58 schreef Awsom het volgende:

[..]

en dan beide enkels breken door de losse stenen / grindbak waar je op terechtkomt zeker
Ik zei niks over het landen :P
pi_150806766
Chinese muur kun je natuurlijk ook prima onderdoor.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_150931790
Hoe lang duurt het ongeveer van goedkeuren -> brief met POC?
pi_150933827
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:04 schreef Pizzatijd het volgende:

[..]

Zoiets?
Ik zit ook bij de Amo 2 op 13 april! :)
BHK is dat peppie gelul voor Bernhard Kazerne?
  maandag 23 maart 2015 @ 00:12:47 #226
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_150936093
Van Braam Houckgeest
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_151015954
Joepie we krijgen een hangertje http://noventas.mobi/?p=5514
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
pi_151023160
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2015 12:34 schreef AdmiralGeneral_Aladeen het volgende:
Joepie we krijgen een hangertje http://noventas.mobi/?p=5514
Nou, hoera.
  donderdag 26 maart 2015 @ 01:57:27 #229
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151044894
quote:
0s.gif Op woensdag 18 maart 2015 12:04 schreef Pizzatijd het volgende:

[..]

Zoiets?
Ik zit ook bij de Amo 2 op 13 april! :)
Ah, krijgen we het monster eindelijk te zien! Meeste hindernissen lijken me goed te doen, die beruchte hoge balken lijken mij ook het minst prettig. Eerste gedachte was eigenlijk of niet veel slimmer is om er op handen en voeten over heen te gaan, stuk minder risico dat je er tussen dondert :D Of krijg je dan op je lazer van de sergeant?

Verder heb ik ook morgen PGU ophalen. Routebeschrijving voor op het kamp is nogal vaag, dus hoop het te vinden. Heb het idee dat het ergens helemaal aan het eind van de kampweg is XD
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151045508
Serieus... Een fucking hiba bespreken over wat het "engste" onderdeel is.

Als dit het niveau van de Natres moet gaan zijn/worden hou ik echt mn hart vast.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_151046147
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:42 schreef Thaboel het volgende:
Serieus... Een fucking hiba bespreken over wat het "engste" onderdeel is.

Als dit het niveau van de Natres moet gaan zijn/worden hou ik echt mn hart vast.
Gelukkig ben ik niet de enige
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 08:13:36 #232
257132 crew  Awsom
pi_151046225
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:42 schreef Thaboel het volgende:
Serieus... Een fucking hiba bespreken over wat het "engste" onderdeel is.

Als dit het niveau van de Natres moet gaan zijn/worden hou ik echt mn hart vast.
Dit ja
  donderdag 26 maart 2015 @ 08:38:32 #233
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_151046524
Dan meer even een peppie foto plaatsen.
pi_151047631
Kleden op 21 juli, AMO begint op 17 augustus
*O*
pi_151048198
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 06:42 schreef Thaboel het volgende:
Serieus... Een fucking hiba bespreken over wat het "engste" onderdeel is.

Als dit het niveau van de Natres moet gaan zijn/worden hou ik echt mn hart vast.
Maar het is ook echt verschrikkelijk, schuin horizontaal is toch al gauw 2 meter hoog!

om maar niet te beginnen over een internationale hiba. The horror.....
pi_151048508
Ik zie niet waarom je er niet over zou mogen piepen, zo lang je het maar gewoon doet, zoals t heurt. Net zoals dat je in dit subforum mensen hoort piepen dat ze bij een paar graden vries stil liggen in een WLP. Prima, is ook, zolang je maar je werk doet...
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_151048618
quote:
16s.gif Op donderdag 26 maart 2015 08:38 schreef Schild het volgende:
Dan meer even een peppie foto plaatsen.
[ afbeelding ]
Zullen wel last hebben van al die chinook downwash met die brillen...


@hwcp Dat is toch behoorlijk anders dan "Oeh ik doe het liever op handen en knieën omdat het hoog is"
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_151050737
Ben ik de enige die denkt dat de HiBa er leuk uit ziet? Mooi freerunnersparkourtje.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 11:36:38 #239
257132 crew  Awsom
pi_151050765
Waar staat de recordtijd momenteel eigenlijk op? :P
pi_151059139
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 10:12 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Zullen wel last hebben van al die chinook downwash met die brillen...

@hwcp Dat is toch behoorlijk anders dan "Oeh ik doe het liever op handen en knieën omdat het hoog is"
Hoe is dat behoorlijk anders? Je vervult je taak toch gewoon door over de hindernis heen te gaan?
Het zou anders zijn als je zou weigeren om over de hindernis heen te gaan.

En wat loop je nou te zeuren. Als er één arbeidsgroep zou zijn die het meest kankerde en zeurde dan zou het wel ''de beroepsmilitair'' zijn.
#logic
pi_151064212
Holy shit wat veel spullen mee van het kpu...
------
Nothing but the rain
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 18:23:12 #242
257132 crew  Awsom
pi_151064382
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef sobertje het volgende:
Holy shit wat veel spullen mee van het kpu...
:D
  donderdag 26 maart 2015 @ 18:33:51 #243
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151064758
Ok, we stoppen over de hiba. Ik dacht, laat ik er ook wat over zeggen, maar blijkbaar denken jullie gelijk dat we het daarom niet doen (wat natuurlijk bs is, het ging er enkel over dat het een kut hindernis is).

Verder vallen me aan kpu (ook vandaag gehaald) paar dingen op. Ten eerste hebben we geen tent of klamboe, dat was toch vroeger wel zo? Ten tweede hebben we geen lampje voor op de helm. Best raar dat dit niet meer voorgeschreven is?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151065543
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 15:43 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Hoe is dat behoorlijk anders? Je vervult je taak toch gewoon door over de hindernis heen te gaan?
Het zou anders zijn als je zou weigeren om over de hindernis heen te gaan.

En wat loop je nou te zeuren. Als er één arbeidsgroep zou zijn die het meest kankerde en zeurde dan zou het wel ''de beroepsmilitair'' zijn.
#logic
Oeh korte teentjes!
pi_151065598
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:33 schreef mpc007 het volgende:
Ok, we stoppen over de hiba. Ik dacht, laat ik er ook wat over zeggen, maar blijkbaar denken jullie gelijk dat we het daarom niet doen (wat natuurlijk bs is, het ging er enkel over dat het een kut hindernis is).

Verder vallen me aan kpu (ook vandaag gehaald) paar dingen op. Ten eerste hebben we geen tent of klamboe, dat was toch vroeger wel zo? Ten tweede hebben we geen lampje voor op de helm. Best raar dat dit niet meer voorgeschreven is?
Je hebt een poncho en een bifibag, meer heb je niet nodig. Je hebt wss wel een hoofdlampje gekregen(of op nalevering wss) en anders schaf je die zelf aan.

Klamboe is alleen voor uitzending.
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:13:09 #246
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151065970
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:01 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Je hebt een poncho en een bifibag, meer heb je niet nodig. Je hebt wss wel een hoofdlampje gekregen(of op nalevering wss) en anders schaf je die zelf aan.

Klamboe is alleen voor uitzending.
Wat is een bifibag? Sowieso geen hoofdlampje gekregen, stond ook niet op de lijst. Is dat iets wat eigenlijk wel nodig is, of ben je dan al peppie? :D
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  donderdag 26 maart 2015 @ 19:19:34 #247
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_151066252
Hoofdlampje is allemaal eigen aanschaf en zeker aan te raden. Natres heeft geen bivibag maar nog de M90 met goretex hoes, samen met poncho prima als onderkomen.
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 20:24:58 #248
257132 crew  Awsom
pi_151069454
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:13 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Wat is een bifibag? Sowieso geen hoofdlampje gekregen, stond ook niet op de lijst. Is dat iets wat eigenlijk wel nodig is, of ben je dan al peppie? :D
Hoofdlampje moet je zelf even kopen. Beste aanschaf die je kunt doen voor je AMO. :P

Een aanrader is de petzl tactikka plus (met druk knop, niet met schuifknop!!!) met rood en wit licht
pi_151069494
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef Awsom het volgende:
Waar staat de recordtijd momenteel eigenlijk op? :P
Meen dat ik laatst ergens 2.54 zag staan. Retesnel iig, maar weet niet op welke baan gelopen.
Bij de korporaal komt men met persoonlijke ideeën. Met de ideeën van de korporaal gaat men weg.
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:43:53 #250
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151070348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:19 schreef Schild het volgende:
Hoofdlampje is allemaal eigen aanschaf en zeker aan te raden. Natres heeft geen bivibag maar nog de M90 met goretex hoes, samen met poncho prima als onderkomen.
Klopt, dacht al! Op mijn lijst staan inderdaad een aantal M90 onderdelen, waaronder de snurkzak en de hoes. Bedankt voor het advies voor het lampje, ook fijn om te horen dat het niet té is, want dan heb ik liever niets :P
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151070754
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 18:17 schreef sobertje het volgende:
Holy shit wat veel spullen mee van het kpu...
Kun je een verslagje schrijven over je belevenissen bij het KPUbedrijf? Ben wel benieuwd hoe dat allemaal gaat en hoe je dat ervaart. Zou je daar de tijd voor kunnen en willen nemen?
  donderdag 26 maart 2015 @ 20:57:45 #252
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151070891
Sobertje mag het uitgebreide verhaal doen, het deed míj het meest denken aan een groot Ikea magazijn, waar je met je kar door meerdere paden langs allerlei mensen en stellingen gaat om spullen op te halen. Soms moet je langer wachten, soms moet je wat passen, soms wordt er wat opgemeten (zoals DT en sportschoenen). Voor de rest is het eigenlijk wel prima, genoeg tijd om tussendoor wat te socializen (extra aan te bevelen als iedereen bij de kleedddag ook de AMO loopt, zoals bij ons was)

EDIT: is dit trouwens een goede prijs voor het lampje? http://www.safetypro.nl/h(...)l-tactikka-plus.html
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151071101
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:57 schreef mpc007 het volgende:
Sobertje mag het uitgebreide verhaal doen, het deed míj het meest denken aan een groot Ikea magazijn, waar je met je kar door meerdere paden langs allerlei mensen en stellingen gaat om spullen op te halen. Soms moet je langer wachten, soms moet je wat passen, soms wordt er wat opgemeten (zoals DT en sportschoenen). Voor de rest is het eigenlijk wel prima, genoeg tijd om tussendoor wat te socializen (extra aan te bevelen als iedereen bij de kleedddag ook de AMO loopt, zoals bij ons was)

EDIT: is dit trouwens een goede prijs voor het lampje? http://www.safetypro.nl/h(...)l-tactikka-plus.html
Hoe lang was je bezig?
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:04:32 #254
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151071156
Zeven uur binnen, ongeveer kwart voor acht begonnen, iets voor 15:00 klaar. Half uur pauze.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  Moderator donderdag 26 maart 2015 @ 21:12:56 #255
257132 crew  Awsom
pi_151071424
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2015 20:57 schreef mpc007 het volgende:
EDIT: is dit trouwens een goede prijs voor het lampje? http://www.safetypro.nl/h(...)l-tactikka-plus.html
Dat is niet de goede! Je moet deze versie hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 maart 2015 @ 21:35:59 #256
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151072446
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2015 21:12 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dat is niet de goede! Je moet deze versie hebben:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is de versie die ik linkte de opvolger. Is ook de enige op de officiele site van de fabrikant. Bij deze hoef je het filter er niet zelf voor te doen, maar heb je gewoon twee verschillende kleuren leds :) Of is die andere ergens voor minder geld te krijgen?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151073385
Hoi,

Net een account aangemaakt, heb al veel gelezen op dit forum, veel interessante informatie. Ik heb gister de definitieve bevestiging van m'n aanstelling bij 20 Natres bat. ontvangen. Morgen contact opnemen met de kapitein om de laatste zaken af te handelen
pi_151076616
De dag begon al goed. bakkie in de kantine en al snel werden de eerste 5 man opgeroepen voor de body scanner. Na een x aantal scans had de body scan er geen zin meer in en werden we 'oldschool' met de hand op gemeten.

Lijsten werden uitgegeven, karretje gepakt en ik mocht beginnen bij de sportschoenen, RunnersWorld heeft dus gewoon een dependance in het KPU. Uitgebreid gepast en 2 paar schoenen meegekregen.

Na een kort intermezzo ( ontruimingsoefening ) konden we weer verder met het vullen van de wagen.
Dit ging eigenlijk best snel, hier en daar moet je wat passen. Schoenen, DT, GVT, Sporttenue, Overalls en Helm/Baret/Pet en andere dingen krijg je zo vanuit de doos mee.

Om 11.45 even een break gehad om te eten (op naar de kantine op de Du Moulinkazerne) goed gelunched voor weinig en om 12:30 weer present in het KPU bedrijf.

Er was vrij weinig op nalevering, volgens mij alleen ondergoed / shirts ( voor mij ) en een Parka die moet een maat kleiner en moet worden geruild.

Verder alles goed passen, zit het niet naar je zin even vragen naar een maatje groter of kleiner, zodat je niet hoeft te ruilen. En geen haast hebben.

Daarna nog even de spullen gechecked ( vooral de grote tas met los materiaal )

Ook tof om de groep even te zien en met een aantal te babbelen, diversiteit alom!


ergens halverwege
------
Nothing but the rain
pi_151076784
Wtf is dat voor een broek?? :o
pi_151077971
Haha een niet standaard kpu broek, denk H&M :)
Evenals die schoenen, denk afgetrapte lidl sneakers :)
------
Nothing but the rain
  vrijdag 27 maart 2015 @ 13:08:17 #261
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151089737
Vandaag KPU code voor site gekregen. Maar kan ik toch nog niets mee zolang ik de inloggevens voor intranet / peoplesoft nog niet heb?

[ Bericht 0% gewijzigd door mpc007 op 27-03-2015 13:13:36 ]
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151094865
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2015 19:00 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Oeh korte teentjes!
Ik kan niet tegen mongloide uitspraken
pi_151095815
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 15:40 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik kan niet tegen mongloide uitspraken
Donder op joh. Lees het eens na joh. Fucking daapen uitspraken. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_151096049
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 16:07 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Donder op joh. Lees het eens na joh. Fucking daapen uitspraken. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
Ik houd wel van jou hoor, ook al houd jij niet van mij
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:27:38 #265
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_151096464
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 13:08 schreef mpc007 het volgende:
Vandaag KPU code voor site gekregen. Maar kan ik toch nog niets mee zolang ik de inloggevens voor intranet / peoplesoft nog niet heb?
In principe kan iemand anders op intranet inloggen en dan bij KPU uitloggen zodat jij daar kan inloggen.
Maja, makkelijkste is zodra je eigen defensiepas hebt een eigen account aanvragen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 16:30:05 #266
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151096572
Mwah, dan wacht ik wel. Vandaag wel brief met opkomstmelding gehad :) Staat in dat hele PGU (behalve DT) mee moet. Duidelijk, maar bedoelen ze hier ook mee dat zowel je zomer- als winter Meindl's mee moeten? En beide paren sportschoenen?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  Moderator vrijdag 27 maart 2015 @ 22:20:41 #267
257132 crew  Awsom
pi_151109814
Wat snap je niet aan

"hele PGU (behalve DT)"


?
pi_151110133
Leuk om te lezen! Bedankt!
pi_151110269
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:20 schreef Awsom het volgende:
Wat snap je niet aan

"hele PGU (behalve DT)"

?
:') mooi idd
pi_151110665
Bel anders W&S even.
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:42:14 #271
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151110714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2015 11:36 schreef Awsom het volgende:
Waar staat de recordtijd momenteel eigenlijk op? :P
Lang geleden toen ik nog jong was (rond 1853 ongeveer) heb ik hem op 2:37 geklokt bij de ZMV afname in Weert.
pi_151110762
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lang geleden toen ik nog jong was (rond 1853 ongeveer) heb ik hem op 2:37 geklokt bij de ZMV afname in Weert.
Het is nu een af andere chinees ofzo. Zwaar onmogelijke tijd (voor mij dan)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
  vrijdag 27 maart 2015 @ 22:50:22 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151111867
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Sgt Antens was ook wel vlot...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die keek er niet naar of afspringen slecht is voor de knieën :P
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:23:09 #275
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151112135
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:16 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Die keek er niet naar of afspringen slecht is voor de knieën :P
En dat waren de banen in Roosendaal (touwbaan en Hollandia)... Die tijd haal ik niet eens als ik er langs loop... :')
  vrijdag 27 maart 2015 @ 23:37:05 #276
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151112698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 22:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

:') mooi idd
Het is ook altijd hetzelfde liedje hier :')

Eén reden om het niet heel duidelijk te noemen: sportkleding incl. trainingspak staat apart vermeld op de meeneemlijst, terwijl dat wel verstrekte PGU is (dus zou sowieso al mee moeten). Nogmaals; ik stel de vraag niet omdat het 110% zonneklaar is.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151112850
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2015 23:37 schreef mpc007 het volgende:

[..]

Het is ook altijd hetzelfde liedje hier :')

Eén reden om het niet heel duidelijk te noemen: sportkleding incl. trainingspak staat apart vermeld op de meeneemlijst, terwijl dat wel verstrekte PGU is (dus zou sowieso al mee moeten). Nogmaals; ik stel de vraag niet omdat het 110% zonneklaar is.
Gewoon je kutzooi meenemen behalve je DT. En dat is inderdaad ook je sportmeuk, je meshtins en je schoenenpoetssetje.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 00:00:20 #278
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151113535
Wat zijn meshtins? En voor de schoenenpoets heb ik alleen twee borstels.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151113656
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:00 schreef mpc007 het volgende:
Wat zijn meshtins? En voor de schoenenpoets heb ik alleen twee borstels.
Hij bedoelt mess tins (die metalen dingen waaruit je kan eten).
  zaterdag 28 maart 2015 @ 00:10:02 #280
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151113852
Die heb ik ook niet. Misschien een aardig idee, ook voor eventuele toekomstige natres, om die KPU lijst hier gewoon even te droppen? Of is dat vertrouwelijke info?
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151114524
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:10 schreef mpc007 het volgende:
Die heb ik ook niet. Misschien een aardig idee, ook voor eventuele toekomstige natres, om die KPU lijst hier gewoon even te droppen? Of is dat vertrouwelijke info?
Ja, super OPSEC man. Nee, zal wel even zoeken binnenkort.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 01:06:58 #282
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151115533
Ik heb 'm hier liggen, gooi die van mij er wel ff op. Ben benieuwd of er behalve dat hoofdlampje en die mess tins nog meer veranderd is.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  zaterdag 28 maart 2015 @ 01:43:54 #283
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151116200
SMP pakket



PGU deel 1



PGU deel 2



[ Bericht 18% gewijzigd door mpc007 op 28-03-2015 01:50:14 ]
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  zaterdag 28 maart 2015 @ 09:29:05 #284
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151118528
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 00:10 schreef mpc007 het volgende:
Die heb ik ook niet. Misschien een aardig idee, ook voor eventuele toekomstige natres, om die KPU lijst hier gewoon even te droppen? Of is dat vertrouwelijke info?
Die heb je wel, heb je nog afgevinkt ook... staan op die lijst van je, eerste blz.

Etensblikken, veld, stel, RVS.
pi_151119098
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die heb je wel, heb je nog afgevinkt ook... staan op die lijst van je, eerste blz.

Etensblikken, veld, stel, RVS stapelbaar
Je mag dr alleen niet uit eten.
pi_151120816
Zo dat zijn een hoop spullen.
  zaterdag 28 maart 2015 @ 13:44:52 #287
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_151124555
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2015 09:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die heb je wel, heb je nog afgevinkt ook... staan op die lijst van je, eerste blz.

Etensblikken, veld, stel, RVS.
Je hebt gelijk, ik verkeek mij op die 'mess tins'. Ze zitten in een doos, waren ook niet als zodanig herkenbaar.
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_151149188
Leuk om die lijst eens te zien. Dankjewel!
Ik zag dat de oude koppel er ook nog op stond. Wordt die nog ergens voor gebruikt?
pi_151149935
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:49 schreef nkerkhof het volgende:
Leuk om die lijst eens te zien. Dankjewel!
Ik zag dat de oude koppel er ook nog op stond. Wordt die nog ergens voor gebruikt?
Cbrn masker
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_151150549
Ok. Dankje. Ik dacht dat het cbrn-masker in een tas zat met een eigen gordel voor over je schouder. Weer wat geleerd.
pi_151150786
Mochten meer mensen nog een Petzl Tactikka + (kleur: camo) willen, stuur me even een DM
Ik bestel er eentje namelijk voor een goeie prijs ;)
------
Nothing but the rain
  zondag 29 maart 2015 @ 11:26:44 #292
319525 Schild
Stay Hungry, Stay Foolish
pi_151151205
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:52 schreef nkerkhof het volgende:
Ok. Dankje. Ik dacht dat het cbrn-masker in een tas zat met een eigen gordel voor over je schouder. Weer wat geleerd.
Je kunt de CBRN tas ook aan je opsvest maken, de lussen aan de linkerkant zijn daarvoor. Zo dragen de meeste de CBRN tas.
pi_151151215
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 10:25 schreef Thaboel het volgende:

[..]

Cbrn masker
Ik gebruik m alleen om een glock holster aan te doen(die enkele keer dat ik een glock draag dan ;) )
  Moderator zondag 29 maart 2015 @ 20:51:13 #294
257132 crew  Awsom
pi_151168498
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 11:26 schreef Schild het volgende:

[..]

Je kunt de CBRN tas ook aan je opsvest maken, de lussen aan de linkerkant zijn daarvoor. Zo dragen de meeste de CBRN tas.
CBRN tas heeft toch ook gewoon een aparte riem
  zondag 29 maart 2015 @ 20:53:06 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 29 maart 2015 @ 20:54:28 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151168668
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2015 09:49 schreef nkerkhof het volgende:
Leuk om die lijst eens te zien. Dankjewel!
Ik zag dat de oude koppel er ook nog op stond. Wordt die nog ergens voor gebruikt?
Dat is overigens niet de oude groene koppel mocht je dat denken.
  zondag 29 maart 2015 @ 20:59:16 #297
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_151173776
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is dat zo? Die aluminium mocht je niet meer uit eten.
Die dingen die ik verstrekt kreeg mochten we iig niet gebruiken.
pi_151173803
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar is ie dan ook voor en niet voor je NBC tas.
Das iig t enige waar ik m ooit voor gebruikt heb.
pi_151183680
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2015 20:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is overigens niet de oude groene koppel mocht je dat denken.
Dat dacht ik inderdaad maar dan in woodland variant. Ik had m verder nooit meer gezien nadat het groen voor de bloemen zijn ingeruild... Ik stond er dus van te kijken dat hij op de lijst stond.
Wat is het dan voor iets?
  maandag 30 maart 2015 @ 11:20:53 #301
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')