abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147425957

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horden Strafrecht en Rechtsgeschiedenis te overwinnen op 26 en 28 mei)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2014 18:26:06 ]
pi_147425962
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:51 schreef Tchock het volgende:
In wat voor situatie zou het wenselijk zijn om een levensverzekering af te sluiten met een derde als verzekerde? :?
pi_147425964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:51 schreef Tchock het volgende:
In wat voor situatie zou het wenselijk zijn om een levensverzekering af te sluiten met een derde als verzekerde? :?
Afhankelijkheidsverhouding?
Geen referral hier.
pi_147425967
Jacob Maring-arrest: Jacob had een boerderij die in 1965 volledig afbrandde. Hij heeft vervolgens de boerderij herbouwd. Het maximumbedrag dat door de verzekeraar werd uitgekeerd, was 150.000 gulden. Na de herbouw, heeft Jacob de herbouwwaarde gevorderd bij de verzekering (310.000 gulden). De verzekeraar was hier niet mee eens. De herbouwwaarde was veel hoger dan de waarde van de oude boerderij. De verzekeraar wilde niet meer dan 215.000 gulden uitkeren. Hoge Raad: de schadeverzekeringsovereenkomst moet zijn gericht op een vergoeding van schade die de verzekerde zal lijden als gevolg van onzeker voorval waartegen de overeenkomst dekking biedt. De onzekere voorval was hier de brand, de verzekerde moet de schade vergoed krijgen die hij door de brand zal lijden. De verzekeringsovereenkomst mag niet de strekking hebben dat de verzekerde als gevolg van het intreden van dat voorval in een duidelijk voordelige positie geraakt. Als dit wel het gevolg is, dan handel je in strijd met het schadeloosstellingbeginsel (indemniteitsbeginsel). De reden hiervoor is dat de verzekerde geen belang mag hebben bij het intreden van het onzekere voorval. Maar in het algemeen is het onjuist dat de verzekering waarbij verzekeraar op zich neemt de vergoeding op grond van nieuwwaarde met het indemniteitsbeginsel onverenigbaar zou zijn, want soms kunnen slechts door vergoeding van de nieuwwaarde de schadelijke gevolgen worden weggenomen. Jacob had hier dus wel gelijk.
Bij onroerend goed heeft de Hoge Raad nog belangrijkere voorwaarden gesteld:
- De herbouwwaarde mag worden uitgekeerd als de functie van het gebouw meebrengt dat moet worden herbouwd en;
- Hoewel herbouwkosten waarde van het gebouw voor het voorval overtreffen, de economische betekenis van het nieuwe gebouw niet beduidend zal verschillen van die van het oude gebouw.

---

Verzekeringsrecht/Handelsrecht B.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2014 16:53:00 ]
pi_147425985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:52 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Afhankelijkheidsverhouding?
Hoe bedoel je dat? :)

Hé Ets, ik was ook net met Jacob Maring bezig :7
pi_147426002
Maring _O_ Tof arrest.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_147426079
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? :)

Hé Ets, ik was ook net met Jacob Maring bezig :7
Derde is verzekerde: bijvoorbeeld een partner die voornamelijk in het gezinsinkomen voorziet. Als die wegvalt: uitkering verzekering.

Misschien wil die persoon zelf geen levensverzekering afsluiten, alhoewel ik me wel afvraag of ik een levensverzekering af zou kunnen sluiten zonder instemming van diegene die bepalend is voor het moment van uitkeren :').
Geen referral hier.
pi_147426137
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Derde is verzekerde: bijvoorbeeld een partner die voornamelijk in het gezinsinkomen voorziet. Als die wegvalt: uitkering verzekering.

Misschien wil die persoon zelf geen levensverzekering afsluiten, alhoewel ik me wel afvraag of ik een levensverzekering af zou kunnen sluiten zonder instemming van diegene die bepalend is voor het moment van uitkeren :').
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Theoretisch is het mogelijk dat ik een levensverzekering afsluit op het leven van iemand anders met weer een andere derde als begunstigde. Zou een verzekeraar daarin meegaan?
pi_147426186
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat vraag ik me dus ook af. Theoretisch is het mogelijk dat ik een levensverzekering afsluit op het leven van iemand anders met weer een andere derde als begunstigde. Zou een verzekeraar daarin meegaan?
Als jij je de premie lapt vindt elke verzekeraar het oké. Maar wat jij er dan persoonlijk mee opschiet ontgaat mij als verzekeringsnemer? :?
mag het weten
pi_147426198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:52 schreef Etsu het volgende:

[..]

Hoe kan ik het goedmaken, Johannes?
Ik zou graag zien dat je 1 volledige dag positief bent over Paxcon.
pi_147426226
En oh: boks Etsu, was ook degene die ik in gedachte had als nieuwe TT :7 Of Bierglas, Gummiwaren enzovoort en zo verder :Y
mag het weten
pi_147426227
Doet me denken aan een zieke verzekeringsfraude, levensverzekering afsluiten op iemand om die vervolgens om te leggen :+
pi_147426251
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:00 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Ik zou graag zien dat je 1 volledige dag positief bent over Paxcon.
Ik ben altijd heel positief over Paxcon.

Maar vooruit, nog een dagje extra moet wel lukken. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:01 schreef Joosie200 het volgende:
En oh: boks Etsu, was ook degene die ik in gedachte had als nieuwe TT :7 Of Bierglas, Gummiwaren enzovoort en zo verder :Y
Gummiwaren blijken dus vrouwelijke condooms te zijn :') Wist ik dus niet. _O-
pi_147426255
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:01 schreef underground1009 het volgende:
Doet me denken aan een zieke verzekeringsfraude, levensverzekering afsluiten op iemand om die vervolgens om te leggen :+
Als je betrapt wordt ben je de sjaak. Overigens ook als je iemand vermoordt in wiens testament aan jou een erfenis is toebedeeld.
pi_147426269
Bovendien zie ik de verzekeraar er wel voor aan om uitkering te weigeren als je het lot een handje helpt :+ Dus leuk idee, maar verzekeraars worden al zo vaak pootje gelicht, dus die gaan alles uit de kast halen om maar niet te betalen en wel premie opstrijken = profit.
mag het weten
pi_147426272
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:00 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Als jij je de premie lapt vindt elke verzekeraar het oké. Maar wat jij er dan persoonlijk mee opschiet ontgaat mij als verzekeringsnemer? :?
Nou ja, in mijn voorbeeld niets, maar je kunt op basis van de wet wel een verzekering afsluiten waarin je zelf een geldbedrag krijgt als de Paus overlijdt, om maar iets te noemen.
pi_147426280
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je betrapt wordt ben je de sjaak. Overigens ook als je iemand vermoordt in wiens testament aan jou een erfenis is toebedeeld.
Dan ben je onwaardig ex art. 4:3 lid 1 sub a BW.
pi_147426288
Erfrecht _O_
pi_147426307
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

En terecht, beetje het lot een handje helpen. Nee, daardoor mag je nimmer in een financieel betere positie belanden.
mag het weten
pi_147426319
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:03 schreef Joosie200 het volgende:
Bovendien zie ik de verzekeraar er wel voor aan om uitkering te weigeren als je het lot een handje helpt :+ Dus leuk idee, maar verzekeraars worden al zo vaak pootje gelicht, dus die gaan alles uit de kast halen om maar niet te betalen en wel premie opstrijken = profit.
Je "ziet verzekeraars er wel voor aan"? Dat staat gewoon letterlijk in de wet. 7:973 BW. En in 7:974 is het ook nog expliciet tot dwingend recht verklaard, dus je mag er niet eens vanaf wijken als verzekeraar.
pi_147426353
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je "ziet verzekeraars er wel voor aan"? Dat staat gewoon letterlijk in de wet. 7:973 BW.
Joh, echt? Vandaag nog college verzekeringsrecht gehad. Zit weer helemaal in mijn korte-termijn-geheugen
mag het weten
pi_147426388
\
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:05 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Joh, echt? Vandaag nog college verzekeringsrecht gehad. Zit weer helemaal in mijn korte-termijn-geheugen
Oké.
pi_147426397
Trouwens Joosie, je mag wel hoi zeggen als je de wc binnenkomt. :{w Ik voelde me genegeerd. ;(
pi_147426413
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:03 schreef Etsu het volgende:

[..]

Alleen als je onherroepelijk wordt veroordeeld.
pi_147426425
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:07 schreef Etsu het volgende:
Trouwens Joosie, je mag wel hoi zeggen als je de wc binnenkomt. :{w Ik voelde me genegeerd. ;(
Mag, moet niks :+ Nee, ik check nooit wie ik tegen kom, dat zal me wat.
mag het weten
pi_147426432
quote:
8s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:07 schreef Etsu het volgende:
Jullie waren samen in een wc en zeiden niets tegen elkaar? Heerlijk. FOK!-autisme ten top.
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:09:02 #27
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147426444
Joosie?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_147426451
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je snapte me wel. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Mag, moet niks :+ Nee, ik check nooit wie ik tegen kom, dat zal me wat.
_O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jullie waren samen in een wc en zeiden niets tegen elkaar? Heerlijk. FOK!-autisme ten top.
Hij kwam binnen, ik ging eruit, dus niet samen in een wc(hokje). :{w
pi_147426458
Een verzekeraar vindt het stiekem natuurlijk prachtig als de verzekeringnemer of begunstigde de verzekerde omlegt. Hoeven ze niets uit te keren maar wel gratis geld gekregen door jaren premie.
pi_147426471
quote:
3s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:08 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Welnu.. kijk maar naar de vrouw die haar eerste en tweede man het hiernamaals in hielp. Lastig bol te werken, toch nog x jaar na dato een strafzaak aan de kont. En kort ervoor nog even snel een levensverzekering afsluiten om die te kunnen cashen. Dus op basis van verzekeringsrecht geen uitkering, op basis van erfrecht indien ze straks onherroepelijk veroordeeld zal zijn (verwacht het wel) geen erfenis. Jammer joh. Driemaal scheepsrecht :+
mag het weten
pi_147426524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:09 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Welnu.. kijk maar naar de vrouw die haar eerste en tweede man het hiernamaals in hielp. Lastig bol te werken, toch nog x jaar na dato een strafzaak aan de kont. En kort ervoor nog even snel een levensverzekering afsluiten om die te kunnen cashen. Dus op basis van verzekeringsrecht geen uitkering, op basis van erfrecht indien ze straks onherroepelijk veroordeeld zal zijn (verwacht het wel) geen erfenis. Jammer joh. Driemaal scheepsrecht :+
Ik heb geen idee wat je wilt zeggen of waar je naartoe wilt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:09 schreef Etsu het volgende:

[..]

Je snapte me wel. :P
Zo werkt het natuurlijk niet.
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:11:20 #32
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147426530
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:11:40 #33
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147426542
Welnu even klep dicht Joosie.
Bis bis bis
pi_147426545
quote:

[..]

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet.
Ada S, was de naam even kwijt.
mag het weten
pi_147426562
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ada S, was de naam even kwijt.
Oooooh, dan is het duidelijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_147426565
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef eriksd het volgende:
Welnu even klep dicht Joosie.
Waarom dat nou weer?
mag het weten
pi_147426571
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oooooh, dan is het duidelijk!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
  dinsdag 9 december 2014 @ 17:12:46 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147426584
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:12 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Waarom dat nou weer?
Because it can.
Bis bis bis
pi_147426614
quote:

[..]

Dat Ada S straks wel onherroepelijk veroordeeld zal zijn ooit, dus streep door haar erfgenaamschap èn verzekeringsgeld. En terecht, beetje het systeem misbruiken, [kom d'r maar in Thock]
mag het weten
pi_147426618
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Because it can.
You must your clap holden, because it can.
pi_147426622
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Because it can.
Nou en.
mag het weten
pi_147426638
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:13 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dat Ada S straks wel onherroepelijk veroordeeld zal zijn ooit, dus streep door haar erfgenaamschap èn verzekeringsgeld. En terecht, beetje het systeem misbruiken, [kom d'r maar in Thock]
Wat heb ik hier nou weer mee te maken? :') Praat je in het echt ook zo? Je bent net Bert Visscher.
pi_147426651
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat heb ik hier nou weer mee te maken? :') Praat je in het echt ook zo? Je bent net Bert Visscher.
:D :'( _O-
pi_147426654
quote:

[..]

Ehm... ben je wakker of wat? Check mijn signature :+ Lezen is ook een vak :P
mag het weten
pi_147426677
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:14 schreef Etsu het volgende:

[..]

:D :'( _O-
Vandaag gaan we bloemschikken! Ohhh, bloemschikken? Echt Bert? Jaa! Ooh snel Bert vertel meer ik kan niet wachten!

:'(
pi_147426863
De tijd gaat veel te snel trouwens. Volgende week alweer laatste inhoudelijke college Handelsrecht. :{
pi_147427769
Goed dat dit geschrapt is voor alle grapjassen onder ons.

quote:
Artikel 6.
Niemand is verplicht munten tot een hoger bedrag aan te nemen dan van:
vijftig gulden in rijksdaalders en in guldens;
tien gulden in kwartjes en in dubbeltjes;
een gulden in stuivers;
vijf en twintig cent in centen.
pi_147428107
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:55 schreef Tchock het volgende:
Goed dat dit geschrapt is voor alle grapjassen onder ons.

[..]

Waar stond dat dan?
pi_147428238
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waar stond dat dan?
In de Muntenwet 1948, die vervangen is door de Muntenwet 2002 toen de Euro werd ingevoerd.
pi_147429551
quote:

[..]

_O- _O- _O-
pi_147429849
Daar loop je dan, met een hond die tot d'r strot is afgemetseld met ontbijtkoek :') Mevrouw heeft vanmiddag besloten om de vuilnisbak leeg te vreten, inclusief allerlei kleine botjes :')
pi_147430206
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Daar loop je dan, met een hond die tot d'r strot is afgemetseld met ontbijtkoek :') Mevrouw heeft vanmiddag besloten om de vuilnisbak leeg te vreten, inclusief allerlei kleine botjes :')
Huh?
pi_147430232
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh?
Die botjes kunnen link zijn. Met ontbijtkoek kapsel je ze in. Dat is de bedoeling althans.
pi_147430447
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:21 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Die botjes kunnen link zijn. Met ontbijtkoek kapsel je ze in. Dat is de bedoeling althans.
Weer wat geleerd. Van die ontbijtkoek dan.
pi_147430918
Tja, honden vreten echt van alles op :P Mijn hond die we van de zomer hebben laten inslapen heeft als puppy een speldenkussen opgegeten; toen werd hij bij de dierenarts geopereerd, bleken er ook nog 7 kiezelstenen in z'n maag te zitten :+ Net als een aantal keer een heleboel chocola opeten en dergelijke :P
pi_147430930
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:03 schreef Joosie200 het volgende:
Uberrimae fides.
Geen referral hier.
pi_147430995
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Uberrimae fides.
Ik heb geen idee wat het betekent maar uberrimae is meervoud en fides enkelvoud.
pi_147431410
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:40 schreef underground1009 het volgende:
Tja, honden vreten echt van alles op :P Mijn hond die we van de zomer hebben laten inslapen heeft als puppy een speldenkussen opgegeten; toen werd hij bij de dierenarts geopereerd, bleken er ook nog 7 kiezelstenen in z'n maag te zitten :+ Net als een aantal keer een heleboel chocola opeten en dergelijke :P
De nieuwe pup van mijn schoonmoeder braakte laatst twee halsbandjes op :') Hersenloze.
pi_147431448
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat het betekent maar uberrimae is meervoud en fides enkelvoud.
Ah, scherp, uberrima fides of uberrimae fidei moet het zijn.

De aard van een verzekeringsovereenkomst is er één met een zeer grote mate van vertrouwen, uberrima fides wordt vaak gebruikt om dit uit te drukken in fancy latijn.
Geen referral hier.
  dinsdag 9 december 2014 @ 20:12:39 #60
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_147432062
Avond :w
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_147432156
Just a heads up Etsu:

Geen referral hier.
pi_147432880
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2014 16:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat ze nu meer dan 1 "plekje" zien
Wat zei hij/zij daar verder over dan?
pi_147432985
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:12 schreef Boterbartje het volgende:
En al lekker in de kerstchaos verwikkeld met de kerstpakketten?
mag het weten
pi_147433148
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:35 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat zei hij/zij daar verder over dan?
Nog niks, dat komt volgende week allemaal. Maar het zwerft in ieder geval niet rond.
pi_147433177
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nog niks, dat komt volgende week allemaal. Maar het zwerft in ieder geval niet rond.
Wat bedoel je met dat laatste? Iets duidelijker zou handig zijn. ;)
pi_147433247
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:43 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat bedoel je met dat laatste? Iets duidelijker zou handig zijn. ;)
Nog schone lymfklieren en dus geen uitzaaiingen
pi_147433281
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waar komt de '3' vandaan dan? Daar dacht ik namelijk wel aan toen je het zei.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2014 20:45:50 ]
pi_147433341
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:45 schreef Etsu het volgende:

[..]

Waar komt de '3' vandaan dan? Daar dacht ik namelijk wel aan toen je het zei.
Nieuwe punten ofzo binnen de schildklier zelf. Maar volgens de arts is dat nog niks ernstigs. Maar dam, toen ik die 3 op de monitor zag... brrr
pi_147433507
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nieuwe punten ofzo binnen de schildklier zelf. Maar volgens de arts is dat nog niks ernstigs. Maar dam, toen ik die 3 op de monitor zag... brrr
Begrijpelijk. Gelukkig is er nu echter dus geen aanleiding om je daar zorgen over te maken. Hoe moeilijk ook, probeer dat dan ook niet te doen. Nergens goed voor en niet nodig.
pi_147433647
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:50 schreef Valid het volgende:

[..]

[..]

Begrijpelijk. Gelukkig is er nu echter dus geen aanleiding om je daar zorgen over te maken. Hoe moeilijk ook, probeer dat dan ook niet te doen. Nergens goed voor en niet nodig.
Genoeg ellendigere zaken om me zorgen over te maken. Strafprocesrecht bijvoorbeeld...
pi_147433701
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Genoeg ellendigere zaken om me zorgen over te maken. Strafprocesrecht bijvoorbeeld...
Wat een hel was dat. Ik vind Sv echt een onwerkbare puinhoop. Maar jij moet nog. Hihi.
pi_147433722
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:55 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat een hel was dat. Ik vind Sv echt een onwerkbare puinhoop. Maar jij moet nog. Hihi.
Alweer -O-
pi_147433785
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:12 schreef Boterbartje het volgende:
Boter.
pi_147433860
Volgende week wel meer duidelijkheid Y.?
pi_147433864
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Strafprocesrecht :') :r
pi_147433887
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Volgende week wel meer duidelijkheid Y.?
Yes. Volgende week dinsdag, 9.40 is het moment.
pi_147434021
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Yes. Volgende week dinsdag, 9.40 is het moment.
Spannend.
pi_147434099
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Spannend.
nogal ja.

En 3 uur later strafprocesrecht hertentamen.

:'( :'( :'(
pi_147438205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 20:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Just a heads up Etsu:

[ afbeelding ]
4chan _O_
pi_147438297
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Generaal?? Pardon??
pi_147438384
quote:
Ok, ga maar weer weg.

Stumper.
pi_147438408
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:46 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ok, ga maar weer weg.

Stumper.
Grapjas! :D
Generaal?? Pardon??
pi_147438411
quote:

[..]

Ok, ga maar weer weg.

Stumper.
Doe ff normaal
pi_147438460
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:47 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Doe ff normaal
moet jij zeggen met je ...

laat maar. ;(
pi_147438475
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

laat maar. ;(
Alsof jij dat meent
Generaal?? Pardon??
pi_147438493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:48 schreef Etsu het volgende:

[..]

laat maar. ;(
?
pi_147438523
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:49 schreef Ties02 het volgende:

[..]

?
ik weet niks
pi_147438584
Volgende week kom ik Paxcon een BigMac brengen.

Ik denk dat hij geen een betere vriend had kunnen voorstellen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2014 22:51:26 ]
pi_147438636
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:51 schreef Etsu het volgende:
Volgende week kom ik Paxcon een BigMac brengen.

Ik denk dat hij geen een betere vriend had kunnen voorstellen. :)
ik denk dat hij daar anders over denkt. Ga jij ipv slagroom, jouw lekkere bigmac over zijn lichaam verspreiden?
Generaal?? Pardon??
pi_147438642
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:52 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

ik denk dat hij daar anders over denkt of ga je ipv slagroom, de bigmac over zijn lichaam verspreiden?
quote:

[..]

Ok, ga maar weer weg.

Stumper.
pi_147438674
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:52 schreef Etsu het volgende:

[..]

[..]

haha, doe niet zo nichterig. Ga je kast in man :')
Generaal?? Pardon??
pi_147438713
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:53 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:

[..]

haha, doe niet zo nichterig. Ga je kast in man :')
:')

Weet je écht niks beters?
pi_147438728
:') pls
pi_147438744
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:54 schreef Etsu het volgende:

[..]

Weet je écht niks beters?
Ja, maar ik wil geen ban en wil de lieve vrede bewaren.
Generaal?? Pardon??
pi_147438747
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:54 schreef Paxcon het volgende:
:') pls
Met of zonder augurken?
pi_147438751
Paxmod heeft het weer totaal niet in de hand

[ Bericht 83% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2014 23:01:30 ]
pi_147438777
Ja foei tiesje
pi_147438813
Gelukkig is alles weer opgelost O+
pi_147438823
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:56 schreef Paxcon het volgende:
Gelukkig is alles weer opgelost O+
Wat heb je gedaan dan? :{
pi_147438851
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:56 schreef Etsu het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan dan? :{
Dat gaat allemaal via DMs enzo ;)
pi_147438879
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
:D;D:;D;D;:D;D;;;D;D;:d;D;D::D;D;D;D:D:D;D:D:D;D:;D;D:D;
Generaal?? Pardon??
pi_147438945
:'), maak anders even een ander topic voor smileys.
Geen referral hier.
pi_147438976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 22:57 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dat gaat allemaal via DMs enzo ;)
_O-

Spreek je dinsdag wel weer. ;)

Of morgen. Ik weet nog steeds niet of ik mag komen van Johannes. :)
pi_147439060
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:00 schreef Etsu het volgende:

[..]

_O-

Spreek je dinsdag wel weer. ;)

Of morgen. Ik weet nog steeds niet of ik mag komen van Johannes. :)
Laten we het inderdaad op volgende week houden :Y
pi_147439083
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oke :)
pi_147439423
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:02 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Blijkbaar toch morgen ;)

Zie je morgen :) !
pi_147439715
Blistering

die goal van Ramsey :9~ _O_
pi_147439871
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:20 schreef Ties02 het volgende:
Blistering

die goal van Ramsey :9~ _O_
kom je morgen ook kijken naar voetbal? ajax tegen iets

ik heb er zin in :) !
pi_147439976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

Nee heb een feestje
pi_147440055
Weet iemand wat die rare smiley bij youtube linskbovenin is?
pi_147440108
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:28 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nee heb een feestje
Zonde hoor. J. komt ook naar ons toe namelijk.

Zelf weten natuurlijk ;) !
pi_147440363
Fucking berg afwas weer :'(

lief dagboek
pi_147440445
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:37 schreef Ties02 het volgende:
Fucking berg afwas weer :'(

lief dagboek
Lekker voor je
pi_147440715
Volgens mij wil LinkedIn mij iets duidelijk maken

krijg een vacature aanbevolen voor de Burger King
pi_147440797
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:25 schreef Etsu het volgende:

[..]

kom morgen bij mij kijken dan
pi_147440838
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

kom morgen bij mij kijken dan
Ik ben 't opzich gewend om ver te reizen maar Paxcon en Johannes niet zo.. Dus denk niet dat ze naar zoetermeer gaan.
pi_147440916
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:46 schreef Ties02 het volgende:
Volgens mij wil LinkedIn mij iets duidelijk maken

krijg een vacature aanbevolen voor de Burger King
Gratis eten, ik zeg doen.

Slaaptijd hier, maar eerst nog wat vermaak:
SPOILER: NSFW
Grgr.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_147440928
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:53 schreef Blistering het volgende:

[..]

Grgr.
En nu kan ik weer niet slapen. En bedankt.
pi_147440945
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:53 schreef Blistering het volgende:

[..]

Grgr.
Ik weet wie dat is

vrij ernstig he, wel goede smaak heb je
pi_147440947
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:53 schreef Etsu het volgende:

[..]

En nu kan ik weer niet slapen. En bedankt.
Dat is heul jouw ding niet.
pi_147440971
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik ben 't opzich gewend om ver te reizen maar Paxcon en Johannes niet zo.. Dus denk niet dat ze naar zoetermeer gaan.
Ik denk dat hij in het stadion bedoelt, aangezien hij steward is
pi_147440978
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:55 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij in het stadion bedoelt, aangezien hij steward is
oke man
pi_147441001
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:54 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ik weet wie dat is

vrij ernstig he, wel goede smaak heb je
En terecht. Alexis is een van de weinige blanke vrouwen met een black booty. Dat mag ik wel.
pi_147441075
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:55 schreef Etsu het volgende:

[..]

oke man
pi_147441090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:59 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ben ik niet. ;)
pi_147441795
Even opsporing verzocht terugkijken

Er komt een dag dat ik een tip ga insturen
pi_147442292
quote:
6s.gif Op woensdag 10 december 2014 00:30 schreef Ties02 het volgende:
Even opsporing verzocht terugkijken

Er komt een dag dat ik een tip ga insturen
meid
pi_147443101
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 december 2014 23:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Niet in de arena ajax kijken :')
pi_147443140
Hoezo kan je in chrome p2go niet op pauze zetten, wat is dit voor een ebolazooi
pi_147443520
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 17:02 schreef Etsu het volgende:

[..]

Ik ben altijd heel positief over Paxcon.

Maar vooruit, nog een dagje extra moet wel lukken. :)
Geruchten hebben mij bereikt dat dit niet gelukt is?

Kan dat kloppen of is dat lasterpraat?
pi_147444189
Doordeweeks stevig borrelen is niet meer echt aan mij besteed.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_147444321
Gigantische koppijn

Kan niet studeren zo
pi_147445158
quote:
9s.gif Op woensdag 10 december 2014 08:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Doordeweeks stevig borrelen is niet meer echt aan mij besteed.
Wat ben jij nou voor advocaat joh?!
pi_147445251
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wat ben jij nou voor advocaat joh?!
Hey mahaarbal

Wordt er stakingswinst behaald wanneer iemand een onderneming inbrengt in en VOF en er dus sprake is van vermogenstoename (en dan bijv. een winstverdeling van 50/50? Herwaarderingswinst volgens de Hoge Raad niet meer, maar onze docent was over de stakingswinst niet helemaal zeker. Volgens hem werd er wel economisch belang overgedragen dus stakingswinst nemen en afrekenen.
pi_147445328
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:32 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Hey mahaarbal

Wordt er stakingswinst behaald wanneer iemand een onderneming inbrengt in en VOF en er dus sprake is van vermogenstoename (en dan bijv. een winstverdeling van 50/50? Herwaarderingswinst volgens de Hoge Raad niet meer, maar onze docent was hier niet helemaal zeker over.
Je doelt op het feit als je een contract aangaat (50/50) verdeling (eigenlijk gewoon inbreng in een personenvennootschap), er dus (vroeger) moest worden afgerekend omdat je een deel van je stille reserves realiseert? En dat dit werd ondervangen door 'bovenlangs' te betalen en/of een voorbehoud stille reserves?

IB is niet mijn ding, maar daar is net een paar maanden geleden door de HR een arrest over gewezen. Vroeger moest je afrekenen over 100% van de stille reserves, nu dus 50% (als je winstverhouding 50/50 is) geloof ik. Volgens mij zegt de HR nu 'indien en voor zover'.
pi_147445415
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:37 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je doelt op het feit als je een contract aangaat (50/50) verdeling (eigenlijk gewoon inbreng in een personenvennootschap), er dus (vroeger) moest worden afgerekend omdat je een deel van je stille reserves realiseert? En dat dit werd ondervangen door 'bovenlangs' te betalen en/of een voorbehoud stille reserves?
Ja. Die winst die je dan realiseert viel uiteen in herwaarderings- en stakingswinst maar over die herwaarderingswinst (die je eigenlijk nog helemaal niet realiseert) hoefde je niet af te rekenen volgens de HR.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:37 schreef Maharbal het volgende:

IB is niet mijn ding, maar daar is net een paar maanden geleden door de HR een arrest over gewezen. Vroeger moest je afrekenen over 100% van de stille reserves, nu dus 50% (als je winstverhouding 50/50 is) geloof ik. Volgens mij zegt de HR nu 'indien en voor zover'.
Ja dat klopt volgens mij, heeft dat dan ook te maken met het fixatie-verbod van de stille reserves toch (bij voorbehoud van de sr)? Dus dat je het niet ongeacht wat er gaat gebeuren in het contract jezelf stille reserves voorbehoudt en het bedrag fixeert.
pi_147445448
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:42 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja. Die winst die je dan realiseert viel uiteen in herwaarderings- en stakingswinst maar over die herwaarderingswinst (die je eigenlijk nog helemaal niet realiseert) hoefde je niet af te rekenen volgens de HR.
Dat is nu volgens mij de 'indien en voor zover'.

quote:
Ja dat klopt volgens mij, heeft dat dan ook te maken met het fixatie-verbod van de stille reserves toch (bij voorbehoud van de sr)? Dus dat je het niet ongeacht wat er gaat gebeuren in het contract jezelf stille reserves voorbehoudt en het bedrag fixeert.
Wat bedoel je hier precies mee? Mij staat bij dat je nooit moest fixeren, omdat je dan 'realiseert'. Nu nog steeds niet, omdat je dan alsnog realiseert lijkt mij.
pi_147445543
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat is nu volgens mij de 'indien en voor zover'.

[..]

Wat bedoel je hier precies mee? Mij staat bij dat je nooit moest fixeren, omdat je dan 'realiseert'. Nu nog steeds niet, omdat je dan alsnog realiseert lijkt mij.
Ja dat is dus de sanctie op overtreden van het fixatie-verbod, als je fixeert ziet de fiscus dat gewoon als realisatie van dat bedrag. Daarom moet je dat dus nooit doen. Dus wordt dan in het contract opgenomen "x bedrag aan stille reserves, indien en voor zover aanwezig". Die zinsnede kwam overeen vandaar. Maar dat is dus iets anders?
pi_147445562
Goedemorgen!
pi_147445833
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 09:49 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja dat is dus de sanctie op overtreden van het fixatie-verbod, als je fixeert ziet de fiscus dat gewoon als realisatie van dat bedrag. Daarom moet je dat dus nooit doen. Dus wordt dan in het contract opgenomen "x bedrag aan stille reserves, indien en voor zover aanwezig". Die zinsnede kwam overeen vandaar. Maar dat is dus iets anders?
Dat is 'iets' anders. De HR zegt gewoon dat je moet afrekenen indien en voor zover je realiseert (maar dan in andere woorden). De indien en voor zover in dit geval slaat op het feit dat je bij een 50/50 verdeling (zonder voorbehoud of whatever) voor 50% realiseert.
pi_147447338
Al 2 extra gaatjes in m'n riem moeten maken
pi_147448252
Zijn er in Groningen ergens studieruimtes waar laptops verboden zijn?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147449065
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 11:56 schreef IPA35 het volgende:
Zijn er in Groningen ergens studieruimtes waar laptops verboden zijn?
Rare vraag dit :D

Misschien de openbare bieb?

[ Bericht 8% gewijzigd door Heubach op 10-12-2014 12:30:46 ]
pi_147450045
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Rare vraag dit :D

Misschien de openbare bieb?
Hoe kan een mens nou Pitlo lezen terwijl hij omsingeld is door een legioen typmiepen?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_147450075
quote:
1s.gif Op woensdag 10 december 2014 12:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoe kan een mens nou Pitlo lezen terwijl hij omsingeld is door een legioen typmiepen?
Kabinetje reserveren in de JB
  woensdag 10 december 2014 @ 13:33:27 #151
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_147451317
De One Plus One besteld. _O_
pi_147451384
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Bazentoestel 8-)
mag het weten
  woensdag 10 december 2014 @ 13:37:25 #153
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_147451449
quote:
14s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Bazentoestel 8-)
Ik neem maar voor lief dat die 4G bij KPN nog niet helemaal op die frequentie is uitgerold.
pi_147451645
Verschrikkelijke colleges vandaag.
pi_147452596
Bizar: een kaart met naar eigen zeggen alle moorden in Amsterdam (hoewel Theo van Gogh er al niet op staat). http://moordatlas.nl/

Binnen een paar honderd meter van mijn huis al twee stuks.
  woensdag 10 december 2014 @ 14:14:37 #156
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_147452660
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:13 schreef Tchock het volgende:
Bizar: een kaart met naar eigen zeggen alle moorden in Amsterdam (hoewel Theo van Gogh er al niet op staat). http://moordatlas.nl/

Binnen een paar honderd meter van mijn huis al twee stuks.
Weetje van de dag van een van onze strafrechtexperts.
pi_147453304
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 13:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Stoer ding.
pi_147460464
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:47 schreef Ties02 het volgende:
Stormlooptopic
Buiklooptopic

pi_147460614
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:47 schreef Ties02 het volgende:
Stormlooptopic
Tiesje.
pi_147460717
quote:
17s.gif Op woensdag 10 december 2014 18:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Tiesje.
Vlekkeloos _O_
pi_147460867
Wel gezond als je fiets is gejat

Loop de hele stad door
pi_147461489
Belastingrecht 2 > Verbintenissenrecht CS
pi_147472699
Best een aardig potje voetbal vanavond
pi_147472739
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:11 schreef Yreal het volgende:
Eerste helft was werkelijk niet om aan te zien. Mijn hemel wat slecht.
pi_147472801
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:12 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eerste helft was werkelijk niet om aan te zien. Mijn hemel wat slecht.
blijkt maar weer dat ik geen kenner ben. ;(
pi_147472902
Mijn motor staat geloof ik in een afgesloten parkeergarage :{
pi_147472928
(haha)
  donderdag 11 december 2014 @ 00:21:49 #170
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_147472933
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:20 schreef Yreal het volgende:
Mijn motor staat geloof ik in een afgesloten parkeergarage :{
Je maakt meer mee in een dag dan ik in een heel jaar.
pi_147472998
Figuur 1: Nederland als zeurpiet en dominee

Zeer verhelderend _O-
pi_147473004
Gaat nog spannend worden hoe ik die eruit krijg...
pi_147473016
Mijn straf voor niet betalen... :P
pi_147473106
Vanavond bij Ajax geweest. Ook wel een keer grappig.
pi_147473123
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:30 schreef Valid het volgende:
Vanavond bij Ajax geweest. Ook wel een keer grappig.
waar zat je?
pi_147473197
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

waar zat je?
Aan de kant van de coaches maar dan op de andere helft, vlakbij het veld. Was jij ook weer ergens?
pi_147473834
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:35 schreef Valid het volgende:

[..]

Aan de kant van de coaches maar dan op de andere helft, vlakbij het veld. Was jij ook weer ergens?
altijd. Spanning en sensatie
pi_147473835

Ondertussen.... Sta ik buiten...

[ Bericht 6% gewijzigd door Yreal op 11-12-2014 02:08:47 ]
pi_147473977

Nou, dat is 1...
pi_147474806
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:11 schreef Yreal het volgende:
Ik heb alles gezien met pax en johannes. Weddenschappen afgesloten wat de eindstand zou worden :+

En ik weet meer van voetbal dan jullie denken :6
pi_147478893
quote:
10s.gif Op woensdag 10 december 2014 14:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Stoer ding.
Update: bij een strafbeschikking mag dus wel degelijk worden gecombineerd. Een boete en een taakstraf is bijvoorbeeld dus gewoon mogelijk. Gister nagevraagd bij de docent. :)
pi_147478922
quote:
6s.gif Op donderdag 11 december 2014 08:07 schreef Etsu het volgende:
En ik weet meer van voetbal dan jullie denken :6
Ik kan je verzekeren dat dat niet zo lastig is.
pi_147479046
Terugkoppeling gehad van de ING _O_ Schuld kwijtgescholden onder het mom van ''het was onze fout'', en CC-aanvraag is nu eindelijk toegezegd.

Nu weer verder met strafrecht. Heb echt zin in dat tentamen.
pi_147479048
Proletensport is het eigenlijk, voetbal.
pi_147479066
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:58 schreef Blistering het volgende:
Terugkoppeling gehad van de ING _O_ Schuld kwijtgescholden onder het mom van ''het was onze fout'', en CC-aanvraag is nu eindelijk toegezegd.

Chill O+
pi_147479084
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:58 schreef Valid het volgende:
Voetbal _O_
pi_147479091
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:59 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Voetbal _O_
Groningen _O_
pi_147479103
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Groningen _O_
pi_147479132
quote:
Nou, zeg dat wel.
pi_147479146
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:58 schreef Blistering het volgende:

onmisbaar ding. _O_
pi_147479231
quote:
17s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

onmisbaar ding. _O_
Zeg dat wel. Hoewel je natuurlijk vrijwel overal (ook in het buitenland) gewoon met je pinpas kunt betalen, is een CC gewoon nog een extra zekerheidje om achter de hand te hebben.

Wil volgend jaar weer een wedstrijdje Arsenal meepikken, dus dan komt een CC ook wel goed van pas.

Wel goeie service van de ING overigens. Ze bellen terug op de dagen dat ze beloven terug te bellen, en ze durven hun eigen fouten ook nog eens toe te geven.

Die schuld heeft overigens ook niet voor een BKR-registratie gezorgd, omdat het hun eigen fout was. Dat is al helemaal mooi. :P
pi_147479262
quote:
Hbo'ers en academici wonen, sporten en drinken samen. Maar hogeschoolstudenten zijn straks in drukke tentamenperiodes niet meer welkom in de Groningse UB. 'Het klinkt misschien hard, maar dit is een universiteitsbibliotheek.'
Hele reportage: klik (¤)
pi_147479329
quote:
Doe maar dit maar.

Dat saxgeluid van Shorter, fretless bass van Pastorius, orgeltjes van Zawinul.
pi_147479346
quote:
17s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:11 schreef Valid het volgende:

[..]

Doe maar dit maar.

Dat saxgeluid van Shorter, fretless bass van Pastorius, orgeltjes van Zawinul.
Sorry, ik ben nu hard dit mee aan het zingen en rare dansjes in mijn kamer aan het doen.

pi_147479515
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Sorry, ik ben nu hard dit mee aan het zingen en rare dansjes in mijn kamer aan het doen.

Enjoy. Ik ben nu hard aan het goederenrechten. Ook geen tijd helaas. Wel om te FOK!ken, uiteraard.
pi_147479564
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lijkt mij eigenlijk een prima maatregel, helemaal in drukke periodes.
pi_147479607
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Lijkt mij eigenlijk een prima maatregel, helemaal in drukke periodes.
Eens, maar ik vond het wel verwonderlijk om te lezen dat de hbo'ers geen vergelijkbare plek hebben. Die hebben gewoon pech nu.
pi_147479609
quote:

[..]

Wordt tijd. Vind al jaren dat er poortjes bij de ingang zouden moeten staan. Als RuG student geen werkplek kunnen vinden omdat de zalen bevolkt worden door hbo'ers en in m'n laatste jaar daar zelfs mbo'ers en scholieren (havo/vwo) is wat mij betreft niet de bedoeling.
pi_147479617
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Eens, maar ik vond het wel verwonderlijk om te lezen dat de hbo'ers geen vergelijkbare plek hebben. Die hebben gewoon pech nu.
Dat is inderdaad een beetje zuur.

Ben benieuwd hoe ze dit willen controleren overigens. Ik kan me niet herinneren dat ik een speciale pas had voor de poortjes.
pi_147479633
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ben benieuwd hoe ze dit willen controleren overigens.
Bij de UB in Amsterdam (waar dit al tijden de norm is) controleren ze gewoon je collegekaart voor je naar binnen mag.
pi_147479635
quote:

[..]

Ben benieuwd hoe ze dit willen controleren overigens.
Collegekaart tonen. Gebeurt al veel langer in meer UB's.
pi_147479636
quote:

[..]

Uitstekende maatregel.

Wat mij betreft mogen wo'ers ook eersteklas reizen, en de rest tweede.
pi_147479652
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:24 schreef Valid het volgende:

[..]

Collegekaart tonen. Gebeurt al veel langer in meer UB's.
Lijkt me zo veel werk eigenlijk, helemaal met de doorstroom in de UB.
  donderdag 11 december 2014 @ 12:25:17 #205
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147479660
quote:

[..]

Nice.
Bis bis bis
pi_147479670
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Lijkt me zo veel werk eigenlijk, helemaal met de doorstroom in de UB.
Mja... de praktijk laat zien dat het prima kan.
  donderdag 11 december 2014 @ 12:26:08 #207
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147479683
Alhoewel ik nooit in de UB zat.
Bis bis bis
pi_147479701
quote:

[..]

Ben benieuwd hoe ze dit willen controleren overigens. Ik kan me niet herinneren dat ik een speciale pas had voor de poortjes.
Gewoon je collegekaart idd.
pi_147479704
Ik heb ook vrijwel nooit in de UB gezeten. Ik heb nooit gesnapt wat er mis was met thuis studeren. De UB werd toch meer gebruikt als een sociale ontmoetingsplaats en/of catwalk. Bij mij thuis was het tenminste echt rustig.
pi_147479707
quote:
15s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:26 schreef eriksd het volgende:
Alhoewel ik nooit in de UB zat.
Ik nu ook niet meer. In Groningen wel. En dan tien keer per dag koffie drinken en rond etenstijd in de buurt (dat is het altijd daar) ergens een daghap scoren. Mooie tijden.
pi_147479731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:27 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb ook vrijwel nooit in de UB gezeten. Ik heb nooit gesnapt wat er mis was met thuis studeren. De UB werd toch meer gebruikt als een sociale ontmoetingsplaats en/of catwalk. Bij mij thuis was het tenminste echt rustig.
Eens. In de UB gebeurt ook teveel waardoor ik te snel afgeleid word. Studeer ook altijd thuis, discipline kweken en leren maar. ^O^
pi_147479747
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:06 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zeg dat wel. Hoewel je natuurlijk vrijwel overal (ook in het buitenland) gewoon met je pinpas kunt betalen, is een CC gewoon nog een extra zekerheidje om achter de hand te hebben.

Wil volgend jaar weer een wedstrijdje Arsenal meepikken, dus dan komt een CC ook wel goed van pas.

Wel goeie service van de ING overigens. Ze bellen terug op de dagen dat ze beloven terug te bellen, en ze durven hun eigen fouten ook nog eens toe te geven.

Die schuld heeft overigens ook niet voor een BKR-registratie gezorgd, omdat het hun eigen fout was. Dat is al helemaal mooi. :P
Vooral in het buitenland meer geld kunnen uitgeven als je al blut bent is ideaaaaal _O_
pi_147479782
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 00:35 schreef Valid het volgende:

[..]

Vanuit dat punt gezien stond ik in de linkerhoek van het stadium. Hele saaie avond gehad, terwijl de rest de benen uit het lijf liep.
pi_147479789
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:28 schreef Etsu het volgende:

[..]

Eens. In de UB gebeurt ook teveel waardoor ik te snel afgeleid word. Studeer ook altijd thuis, discipline kweken en leren maar. ^O^
Thuis studeren sloot voor mij ook meer aan bij mijn studeerstijl. Ik kon nooit uren achter elkaar beuken zonder enige vorm van 'ontspanning'. Ik beloonde mezelf dan ook altijd door weer een aflevering van een serie te kijken na een x aantal pagina's / tijd studeren.
pi_147479796
Vond het juist heel chill om met een min of meer vaste ploeg in de UB te zitten. Richting de tentamens voor zover mogelijk altijd van 8.30 tot 00.00 uur (22.00 toen hij nog niet zo lang open was). Inderdaad, veel afleiding etc., maar wel veel chiller dan weken alleen thuis zitten in je kamertje. Wat mij betreft dan.
pi_147479840
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet waar. Op de hva zijn bijvoorbeeld genoeg plekken, maar mensen willen dan hip zijn en gaan naar de UB.
pi_147479842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:27 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb juist veel minder afleiding. Inderdaad, er is meer lawaai om je heen, maar daar kan ik me meestal wel voor afsluiten. En geen gitaar, laptop, games, films, series, huisgenoten en meer "huiselijke" afleiding. :P
pi_147479857
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:31 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is absoluut niet waar. Op de hva zijn bijvoorbeeld genoeg plekken, maar mensen willen dan hip zijn en gaan naar de UB.
Al die Groningse hbo'ers moeten gewoon naar de HVA toe, dus. Probleem opgelost!
pi_147479860
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Thuis studeren sloot voor mij ook meer aan bij mijn studeerstijl. Ik kon nooit uren achter elkaar beuken zonder enige vorm van 'ontspanning'. Ik beloonde mezelf dan ook altijd door weer een aflevering van een serie te kijken na een x aantal pagina's / tijd studeren.
Dat ontspannen kan toch juist bij uitstek om de zoveel uur in de UB? Even ergens kopje koffie doen ofzo. Elke pauze ook in je eentje zou niet mijn voorkeur zijn.
pi_147479879

Deze is zo fijn om te spelen _O_ Zitten iets van veertig verschillende akkoorden in :D

Nu houd ik op met de muziekspam :@
pi_147479881
quote:
12s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Al die Groningse hbo'ers moeten gewoon naar de HVA toe, dus. Probleem opgelost!
Dat slaat natuurlijk op Amsterdam he. Ik geloof nooit de de hogeschool daar geen bieb heeft.
pi_147479918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat slaat natuurlijk op Amsterdam he. Ik geloof nooit de de hogeschool daar geen bieb heeft.
Het probleem is - blijkbaar - dat alle gebouwen van de hogeschool ver buiten het centrum staan.
pi_147479920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zou niet weten hoe dat precies zit (is sowieso op het Zernike dus wel stukje weg), maar dat is sowieso niet het probleem van de RuG-studenten.
pi_147479950
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het probleem is - blijkbaar - dat alle gebouwen van de hogeschool ver buiten het centrum staan.
In dat geval, jammer voor ze. Ik ga ook niet naar de VU omdat dat minder ver lopen is vanaf het treinstation dan de uva.
pi_147480101
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:30 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Doe ik ook. Werkt prima.
Het beginnen is lastig. Eenmaal begonnen, dan kan ik lekker doorgaan.
pi_147480245
Wat een kutweer
pi_147480565
quote:
Persoonlijk ben ik meer fan van Creatures of love
pi_147480645
Wat een kutdag. We hebben met het bestuur een kraampje op de Hanze met een actie waarbij we geld inzamelen voor Serious Request. En niemand komt want iedereen heeft college _O-

Iets van ¤10 opgebracht in 2 dagen. :') Met andere verenigingen gaat 't ook belabberd.
pi_147480754
Thuis leren _O_ Heb de UB nog nooit van de binnenkant gezien.

Telefoon uit, pc uit, boek open en goan.

Zou ik nu ook moeten doen :')
pi_147481153
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:03 schreef Etsu het volgende:
Wat een kutdag. We hebben met het bestuur een kraampje op de Hanze met een actie waarbij we geld inzamelen voor Serious Request. En niemand komt want iedereen heeft college _O-

Iets van ¤10 opgebracht in 2 dagen. :') Met andere verenigingen gaat 't ook belabberd.
pi_147481169
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:09 schreef Blistering het volgende:
Thuis leren _O_ Heb de UB nog nooit van de binnenkant gezien.

Telefoon uit, pc uit, boek open en goan.

Zou ik nu ook moeten doen :')
Wanneer heb je tentamen?
pi_147481213
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:26 schreef Valid het volgende:

[..]

Waarvan ¤1,57 vandaag. Over een halfuur gaan we afbouwen, het heeft geen zin zo.
pi_147481745
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:26 schreef Valid het volgende:

[..]

Wanneer heb je tentamen?
Maandag 14:00 Grondslagen en woensdag 10:00 Straf I
pi_147481943
:') Het niveau van dit reclamefilmpje :')
pi_147481985
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:54 schreef Accursius het volgende:
:') Het niveau van dit reclamefilmpje :')
Altijd als ik op van die slechte misdaadsites kijk (camilleri enzo) zie ik hun advertenties :D :')
pi_147482003
Ik zit altijd in de JB, niks mis mee
pi_147482026
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:56 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Altijd als ik op van die slechte misdaadsites kijk (camilleri enzo) zie ik hun advertenties :D :')
Sneue bedoening, wel goede reclame voor ze, of nja aandacht.
De JB is trouwens top _O_ zit ik ook graag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Accursius op 11-12-2014 14:03:34 ]
  donderdag 11 december 2014 @ 14:02:08 #238
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147482155
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:03 schreef Etsu het volgende:

Bis bis bis
pi_147482173
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:57 schreef Accursius het volgende:

[..]

Sneue bedoeling, wel goede reclame voor ze, of nja aandacht.
De JB is trouwens top _O_ zit ik ook graag.
bedoening*
pi_147482194
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:02 schreef Ties02 het volgende:

[..]

bedoening*
Aangepast :7
pi_147482241
6 jaar voor dubbele moord en poging daartoe op 2 anderen?? Eis was 22 jaar, de rechtelijke macht in nl is flink aan het afglijden imo en er is al zo weinig vertrouwen. :r :r
pi_147482276
quote:
15s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:05 schreef uvastudentje het volgende:
6 jaar voor dubbele moord en poging daartoe op 2 anderen?? Eis was 22 jaar, de rechtelijke macht in nl is flink aan het afglijden imo en er is al zo weinig vertrouwen. :r :r
:r :r
  donderdag 11 december 2014 @ 14:08:46 #243
165633 eriksd
The grand facade...
pi_147482330
quote:
Ok.
Bis bis bis
pi_147482415
quote:
Verdomde D66-rechters ook!
pi_147482417
Om heel eerlijk te zijn vind ik die straf zo op het eerste gezicht ook eigenaardig. Al heb ik het vonnis nog niet gelezen.

http://www.nu.nl/binnenla(...)tieman-in-baflo.html
pi_147482494
quote:
Vorig jaar kreeg S. nog 28 jaar opgelegd van de rechtbank. Toen ging S. in hoger beroep, omdat hij de bewuste dag een psychose zou hebben gehad, als gevolg van het gebruik van het antidepressivum Paroxetine.
Wij hebben dus net geleerd dat dit geen flikker uitmaakt (wat betreft opzet dan).

Voor moord geldt blijkbaar iets anders?
quote:
In het hoger beroep scherpte de Hoge Raad de criteria aan voor moord, waardoor het OM uitkwam op twee keer doodslag.
Hoe dan
pi_147482501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:11 schreef Tchock het volgende:
Om heel eerlijk te zijn vind ik die straf zo op het eerste gezicht ook eigenaardig. Al heb ik het vonnis nog niet gelezen.

Ik had een borrel tegenover het politiebureau in Groningen die avond. Vond het heel indrukwekkend dat er opeens tientallen politieauto's voor het bureau parkeerden i.v.m. informatiebijeenkomst. Al die mensen hadden een collega verloren. Niet elke agent zal hem gekend hebben, maar sommigen liepen zichtbaar aangeslagen elkaar omhelzend naar binnen. Stond al vrij snel op nu.nl wat ze kwamen doen.
pi_147482537
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:14 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wij hebben dus net geleerd dat dit geen flikker uitmaakt (wat betreft opzet dan).

Dat ligt er aan hè. Als je jezelf in een ontoerekeningsvatbare toestand brengt heb je gelijk, maar als je bijvoorbeeld voorgeschreven medicijnen slikt denk ik dat het wel degelijk uit kan maken.

En dat tweede stukje snap ik ook niet. Brakke verslaggeving of brak vonnis?
pi_147482550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:14 schreef Ties02 het volgende:

[..]

[..]

Hoe dan
Dat artikel is wel vaagjes ja. De rechtbank heeft trouwens hem wel toerekeningsvatbaar verklaard.
pi_147482610
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hè. Als je jezelf in een ontoerekeningsvatbare toestand brengt heb je gelijk, maar als je bijvoorbeeld voorgeschreven medicijnen slikt denk ik dat het wel degelijk uit kan maken.

En dat tweede stukje snap ik ook niet. Brakke verslaggeving of brak vonnis?
Arrest.
Denk het eerste.
pi_147482680
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:18 schreef Ties02 het volgende:
Valedit
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:18 schreef Bleie het volgende:

[..]

Je had hem weggeëdit, maar waar doel je op? 'Zich ergeren' is in elk geval gewoon een goede formulering (https://onzetaal.nl/taala(...)er-erger-me-aan-haar).
Het valt meer mensen op. Vrijwel tegelijk.
pi_147482692
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:19 schreef Valid het volgende:

[..]

[..]

Het valt meer mensen op. Vrijwel tegelijk.
Kon je op tentamens maar editten en quoten ;(
pi_147482698
Trouwens Valid, als je nog goede (modernere) jazz zoekt

Ook nog een Radiohead cover voor Tchock 10.gif
pi_147482743
Mooi is dat inderdaad. Altijd even een paar seconden blijven kijken naar de posts van Valid nadat hij ze heeft gepost, en *poof*.
pi_147482783
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:22 schreef Maharbal het volgende:
Mooi is dat inderdaad. Altijd even een paar seconden blijven kijken naar de posts van Valid nadat hij ze heeft gepost, en *poof*.
Perfectionistisch trekje
pi_147482856
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:52 schreef Accursius het volgende:

[..]

Update: bij een strafbeschikking mag dus wel degelijk worden gecombineerd. Een boete en een taakstraf is bijvoorbeeld dus gewoon mogelijk. Gister nagevraagd bij de docent. :)
*O*
pi_147482868
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Perfectionistisch trekje
Of juist niet. Blijkbaar steeds iets op digitaal papier flikkeren en versturen zonder eerst te zorgen dat je tevreden bent met wat je hebt opgeschreven.
pi_147482873
quote:
*Proleet meldt*
pi_147482886
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

*Proleet meldt*
pi_147482893
quote:
17s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

onmisbaar ding. _O_
Wel gevaarlijk, zeker in combinatie met Google Play.
  donderdag 11 december 2014 @ 14:29:46 #262
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_147482937
quote:
+ TBS las ik. Er ging zoveel van die straf af omdat hij een psychose had en ontoerekeningsvatbaar was.
pi_147482957
quote:
4s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

+ TBS las ik. Er ging zoveel van die straf af omdat hij een psychose had en ontoerekeningsvatbaar was.
  donderdag 11 december 2014 @ 14:33:21 #264
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_147483018
Iets te snel gelezen, maar ik haat het als mensen zomaar iets roepen zonder alles te checken.
pi_147483346
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:33 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Iets te snel gelezen, maar ik haat het als mensen zomaar iets roepen zonder alles te checken.
Dit dus!
Generaal?? Pardon??
pi_147483372
Zo, weer thuis. Op het laatste moment nog 55 cent gevangen.
pi_147483511
quote:
kut rechters gewoon doodstraf jatochhh??
pi_147483545
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Wel gevaarlijk, zeker in combinatie met Google Play.
ik heb een Lumia. Alle 5 apps heb ik al :+
pi_147483664
pi_147483700
Waarde dames, heren,

Wederom meld ik mij in dit topic met een vraag. In de Wet IB2001 worden opties in art 4.4 voor het hele hoofdstuk gelijkgesteld met een aandeel, met uitzondering van de artt. 4.6 tot en met 4.8 Wet IB2001. In art. 4.6 sub b wordt echter weer melding gemaakt van "rechten [...] om direct of indirect aandelen te verwerven".

Hoe verhouden deze bepalingen zich tot elkaar? Naar welke "rechten" wordt in art. 4.6 Wet IB2001 verwezen?
pi_147483754
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik heb een Lumia. Alle 5 apps heb ik al :+
Ook geen media? Ik loop leeg op muziek en boeken.
pi_147483895
Ah, volgens mij gaat het in 4.8 om óf- óf. Dus dat 4% aandelen, plus een koopoptie op 1%, niet wordt gezien als een aanmerkelijk belang, maar slechts een koopoptie tot 5% wel. Hoor graag nog wel even of men het met deze veronderstelling eens is.
pi_147484932
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 12:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Groningen _O_
pi_147485274
quote:
15s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:03 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ook geen media? Ik loop leeg op muziek en boeken.
spotify :+
pi_147485304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:08 schreef Pokkelmans het volgende:
Ah, volgens mij gaat het in 4.8 om óf- óf. Dus dat 4% aandelen, plus een koopoptie op 1%, niet wordt gezien als een aanmerkelijk belang, maar slechts een koopoptie tot 5% wel. Hoor graag nog wel even of men het met deze veronderstelling eens is.
correct
pi_147485424
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

correct
Ik dank u vriendelijk.
pi_147486362
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 14:11 schreef Tchock het volgende:

Die reacties op NU.nl weer :')

quote:
Ik dacht dat doodslag betekende dat je iemand per ongeluk in woestenij ombrengt, niet dat je iemands dienstwapen afpakt en diegene overhoop schiet nadat je zn vriendin al hebt doodgeslagen met een brandblusser...
Geen referral hier.
pi_147486481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 16:40 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Die reacties op NU.nl weer :')

[..]

_O-
pi_147486760
Deze is ook mooi:

quote:
Zo , dat weten we nu ook weer .......een pilletje en je bent verzekerd van levenslang inkomen en onderdak , daarnaast moet je wel ff 6 jaar de bak in maar ach ...voor een eensgezinswoning en nooit meer hoeven werken moet je wat over hebben .
En die twee mensen die je vermoord hebt ? .....naja peanuts ::((
Geen referral hier.
pi_147487185
Die commentsectie is gewoon 1 grote
pi_147487263
Als je niks van rechten (en dan vooral het strafrecht en strafproces) begrepen hebt kan ik me die reacties best voorstellen, stel nou dat wij autotechniek ofzo aan het leren waren en je leest zo'n artikel, wat ook nog eens erg slecht geschreven is (die andere laatst met dat dodelijk ongeval ook). Dan weet je niet beter. Vind het een beetje stom en verheven om daar zo om te lachen altijd.
pi_147487363
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:09 schreef Ties02 het volgende:
Als je niks van rechten (en dan vooral het strafrecht en strafproces) begrepen hebt kan ik me die reacties best voorstellen, stel nou dat wij autotechniek ofzo aan het leren waren en je leest zo'n artikel, wat ook nog eens erg slecht geschreven is (die andere laatst met dat dodelijk ongeval ook). Dan weet je niet beter. Vind het een beetje stom en verheven om daar zo om te lachen altijd.
Dit soort reacties zijn toch grappig man:
quote:
DE KAPPER 1 uur 6 minuten geleden door DE KAPPER
in sommige staten van amerika had dit persoon de stoel gekregen en terecht
Dat heeft verder niets te maken met of iemand wel of niet juridisch vaardig is.
pi_147487417
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:12 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dit soort reacties zijn toch grappig man:

[..]

Dat heeft verder niets te maken met of iemand wel of niet juridisch vaardig is.
Ja ok die heb je altijd er tussen, maar dat is het internet. Daar wordt wel zoveel bagger op gezet. Kijk alleen al naar FOK!
pi_147487490
Straks lekker uiteten _O_ :Y)
pi_147487717
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:15 schreef Ties02 het volgende:
Straks lekker uiteten _O_ :Y)
Uitsmijtertje? Niks mis mee
pi_147487906
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:22 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Uitsmijtertje? Niks mis mee
Nee wel iets luxer

Mr Bigstar he
pi_147487951
Zelfgemaakte salade _O_

Zalm, mozzarella, tomaatjes, rucola, komkommer, ei, sausje.

:9~
pi_147488512
Zelfgemaakte saucijzenbroodjes _O_

Mail van uni, 2e semester start op 9-2-15 _O_ Maandje fulltime werken, woei.

[ Bericht 41% gewijzigd door Blistering op 11-12-2014 17:55:22 ]
pi_147489773
quote:
14s.gif Op donderdag 11 december 2014 17:09 schreef Ties02 het volgende:
Totaal oneens. Het punt is helemaal niet dat die mensen er weinig van weten, maar dat ze ondanks dat ze er niets van weten zulke stellige dingen bleren. Als je niet geremd wordt door enige kennis van zaken maar wel van je af gaat schreeuwen vind ik dat simpelweg lachwekkend.

Om bij je voorbeeld te blijven: ik zal nooit roepen dat BWM z'n nieuwe motor belachelijk in elkaar zet, omdat ik die indruk krijg op basis van een nu.nl berichtje, omdat ik daar gewoon geen idee over heb.

Overigens gebeurt het in dit topic ook vaak genoeg dat mensen hele extreme dingen roepen en lopen te emogiffen over niet juridische onderwerpen terwijl ze duidelijk geen idee hebben waar het over gaat. Heb daar een paar keer wat over gezegd en dan is de reactie steevast iets in de trant van: "Oh, dus ik mag niks vinden als ik niet alles weet? Flikker toch op :')" Ik vind het vervolgens lachwekkend (of eigenlijk triest) als je niet inziet dat je dan precies hetzelfde doet als wat die nu.nl reageerders doen bij van die strafrechtberichten.
pi_147489915
Overigens is het een bekend sociaal verschijnsel dat je jezelf overschat naarmate je ergens minder van weet (http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger_effect). Als je weet dat dat mechanisme zo werkt (je ziet het gebeuren op nu.nl) is het wat mij betreft gepast om daar ook rekening mee te houden als je zelf een keer ergens weinig van weet.

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 11-12-2014 18:47:14 ]
pi_147489990
quote:
10s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:38 schreef Valid het volgende:

Dit zag ik
pi_147489997
quote:
6s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dit zag ik
Ik probeer steeds tekst erin te zetten maar als ik op "wijzig bericht" druk blijft hij leeg.
pi_147490013
quote:
15s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:42 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik probeer steeds tekst erin te zetten maar als ik op "wijzig bericht" druk blijft hij leeg.
Je tekst staat er weer
pi_147490019
quote:
6s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:41 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Dit zag ik
vertel
pi_147490035
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:42 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Je tekst staat er weer
pi_147490066
Wat trouwens wel stom is, is dat die kerel in baflo al uitgeprocedeerd was, en nu dus in een tbs kliniek zijn dagen mag slijten...

Toch een stok relaxter dan Somalië.
pi_147490108
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:42 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Je tekst staat er weer
Niet meer.
pi_147490149
quote:
9s.gif Op donderdag 11 december 2014 18:46 schreef Valid het volgende:

[..]

Niet meer.