• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:51 schreef Tchock het volgende:
In wat voor situatie zou het wenselijk zijn om een levensverzekering af te sluiten met een derde als verzekerde?
Afhankelijkheidsverhouding?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:51 schreef Tchock het volgende:
In wat voor situatie zou het wenselijk zijn om een levensverzekering af te sluiten met een derde als verzekerde?
Derde is verzekerde: bijvoorbeeld een partner die voornamelijk in het gezinsinkomen voorziet. Als die wegvalt: uitkering verzekering.quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat?
Hé Ets, ik was ook net met Jacob Maring bezig
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Theoretisch is het mogelijk dat ik een levensverzekering afsluit op het leven van iemand anders met weer een andere derde als begunstigde. Zou een verzekeraar daarin meegaan?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Derde is verzekerde: bijvoorbeeld een partner die voornamelijk in het gezinsinkomen voorziet. Als die wegvalt: uitkering verzekering.
Misschien wil die persoon zelf geen levensverzekering afsluiten, alhoewel ik me wel afvraag of ik een levensverzekering af zou kunnen sluiten zonder instemming van diegene die bepalend is voor het moment van uitkeren.
Als jij je de premie lapt vindt elke verzekeraar het oké. Maar wat jij er dan persoonlijk mee opschiet ontgaat mij als verzekeringsnemer?quote:Op dinsdag 9 december 2014 16:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik me dus ook af. Theoretisch is het mogelijk dat ik een levensverzekering afsluit op het leven van iemand anders met weer een andere derde als begunstigde. Zou een verzekeraar daarin meegaan?
Ik ben altijd heel positief over Paxcon.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:00 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ik zou graag zien dat je 1 volledige dag positief bent over Paxcon.
Gummiwaren blijken dus vrouwelijke condooms te zijnquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:01 schreef Joosie200 het volgende:
En oh: boks Etsu, was ook degene die ik in gedachte had als nieuwe TTOf Bierglas, Gummiwaren enzovoort en zo verder
Als je betrapt wordt ben je de sjaak. Overigens ook als je iemand vermoordt in wiens testament aan jou een erfenis is toebedeeld.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:01 schreef underground1009 het volgende:
Doet me denken aan een zieke verzekeringsfraude, levensverzekering afsluiten op iemand om die vervolgens om te leggen
Nou ja, in mijn voorbeeld niets, maar je kunt op basis van de wet wel een verzekering afsluiten waarin je zelf een geldbedrag krijgt als de Paus overlijdt, om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:00 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Als jij je de premie lapt vindt elke verzekeraar het oké. Maar wat jij er dan persoonlijk mee opschiet ontgaat mij als verzekeringsnemer?
Dan ben je onwaardig ex art. 4:3 lid 1 sub a BW.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je betrapt wordt ben je de sjaak. Overigens ook als je iemand vermoordt in wiens testament aan jou een erfenis is toebedeeld.
En terecht, beetje het lot een handje helpen. Nee, daardoor mag je nimmer in een financieel betere positie belanden.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan ben je onwaardig ex art. 4:3 lid 1 sub a BW.
Je "ziet verzekeraars er wel voor aan"? Dat staat gewoon letterlijk in de wet. 7:973 BW. En in 7:974 is het ook nog expliciet tot dwingend recht verklaard, dus je mag er niet eens vanaf wijken als verzekeraar.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:03 schreef Joosie200 het volgende:
Bovendien zie ik de verzekeraar er wel voor aan om uitkering te weigeren als je het lot een handje helptDus leuk idee, maar verzekeraars worden al zo vaak pootje gelicht, dus die gaan alles uit de kast halen om maar niet te betalen en wel premie opstrijken = profit.
Joh, echt? Vandaag nog college verzekeringsrecht gehad. Zit weer helemaal in mijn korte-termijn-geheugenquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je "ziet verzekeraars er wel voor aan"? Dat staat gewoon letterlijk in de wet. 7:973 BW.
Oké.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:05 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Joh, echt? Vandaag nog college verzekeringsrecht gehad. Zit weer helemaal in mijn korte-termijn-geheugen
Alleen als je onherroepelijk wordt veroordeeld.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:03 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan ben je onwaardig ex art. 4:3 lid 1 sub a BW.
Mag, moet niksquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:07 schreef Etsu het volgende:
Trouwens Joosie, je mag wel hoi zeggen als je de wc binnenkomt.Ik voelde me genegeerd.
Jullie waren samen in een wc en zeiden niets tegen elkaar? Heerlijk. FOK!-autisme ten top.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:07 schreef Etsu het volgende:
Trouwens Joosie, je mag wel hoi zeggen als je de wc binnenkomt.Ik voelde me genegeerd.
Je snapte me wel.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Alleen als je onherroepelijk wordt veroordeeld.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mag, moet niksNee, ik check nooit wie ik tegen kom, dat zal me wat.
Hij kwam binnen, ik ging eruit, dus niet samen in een wc(hokje).quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jullie waren samen in een wc en zeiden niets tegen elkaar? Heerlijk. FOK!-autisme ten top.
Welnu.. kijk maar naar de vrouw die haar eerste en tweede man het hiernamaals in hielp. Lastig bol te werken, toch nog x jaar na dato een strafzaak aan de kont. En kort ervoor nog even snel een levensverzekering afsluiten om die te kunnen cashen. Dus op basis van verzekeringsrecht geen uitkering, op basis van erfrecht indien ze straks onherroepelijk veroordeeld zal zijn (verwacht het wel) geen erfenis. Jammer joh. Driemaal scheepsrechtquote:Op dinsdag 9 december 2014 17:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Alleen als je onherroepelijk wordt veroordeeld.
Ik heb geen idee wat je wilt zeggen of waar je naartoe wilt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:09 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Welnu.. kijk maar naar de vrouw die haar eerste en tweede man het hiernamaals in hielp. Lastig bol te werken, toch nog x jaar na dato een strafzaak aan de kont. En kort ervoor nog even snel een levensverzekering afsluiten om die te kunnen cashen. Dus op basis van verzekeringsrecht geen uitkering, op basis van erfrecht indien ze straks onherroepelijk veroordeeld zal zijn (verwacht het wel) geen erfenis. Jammer joh. Driemaal scheepsrecht
Zo werkt het natuurlijk niet.quote:
quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je wilt zeggen of waar je naartoe wilt.
Ada S, was de naam even kwijt.quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet.
Oooooh, dan is het duidelijk!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oooooh, dan is het duidelijk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Because it can.quote:
Dat Ada S straks wel onherroepelijk veroordeeld zal zijn ooit, dus streep door haar erfgenaamschap èn verzekeringsgeld. En terecht, beetje het systeem misbruiken, [kom d'r maar in Thock]quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wat heb ik hier nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:13 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Dat Ada S straks wel onherroepelijk veroordeeld zal zijn ooit, dus streep door haar erfgenaamschap èn verzekeringsgeld. En terecht, beetje het systeem misbruiken, [kom d'r maar in Thock]
quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat heb ik hier nou weer mee te maken?Praat je in het echt ook zo? Je bent net Bert Visscher.
Ehm... ben je wakker of wat? Check mijn signaturequote:Op dinsdag 9 december 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat heb ik hier nou weer mee te maken?Praat je in het echt ook zo? Je bent net Bert Visscher.
Vandaag gaan we bloemschikken! Ohhh, bloemschikken? Echt Bert? Jaa! Ooh snel Bert vertel meer ik kan niet wachten!quote:
quote:Artikel 6.
Niemand is verplicht munten tot een hoger bedrag aan te nemen dan van:
vijftig gulden in rijksdaalders en in guldens;
tien gulden in kwartjes en in dubbeltjes;
een gulden in stuivers;
vijf en twintig cent in centen.
Waar stond dat dan?quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:55 schreef Tchock het volgende:
Goed dat dit geschrapt is voor alle grapjassen onder ons.
[..]
quote:Op dinsdag 9 december 2014 17:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |