abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147629751
15000 betogers van PEGIDA in Dresden... heel Sachsen (het bondsland waar Dresden ligt) kent in totaal 4000 moslims... oftewel, bijna 4 betogers die protesteren tegen de 'machtsovername door de Islam' per 'bedreigende' moslim... Dat zijn vast 'super-moslims' als ze met een paar duizend heel Sachsen kunnen 'overnemen'...

Ook interssant is dat een van de speerpunten van PEGIDA het protesteren tegen 'crminele asielzoekers'...
De oprichter van PEGIDA ( Lutz Bachman) is echter zelf een tweemaal veroordeelde crimineel, die 6 jaar in totaal gevangen zat, maar zelf daarvoor om aan zn veroordeling te ontkomen, naar Afrika gevlucht was (en daar toen het land uitgezet werd)

quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:03 schreef kipknots het volgende:

[..]

Dat is een andere Lutz Bachmann.
http://www.bild.de/region(...)w-38780422.bild.html

Dit is de echte Lutz Bachmann, criminele asielzoeker (herhalings-dader ook) én 'uitvinder' van een volksprotest tegen criminele asielzoekers :')

quote:
Lutz Bachmann (41) ist Werbegrafiker und Bratwurst-Produzent. Seine Familie betrieb rund 100 Jahre einen Stand auf dem Striezelmarkt

PEGIDA-Organisator Lutz Bachmann wurde 1973 in Dresden geboren.
Der Sohn einer Coswiger Fleischer-Dynastie lernte Koch, machte Abitur und arbeitete im elterlichen Betrieb. Seit 1994 ist er selbstständig als Werbegrafiker.
1995 geriet er mit dem Gesetz in Konflikt, wurde u.a. wegen Rotlicht-Geschichten zu dreieinhalb Jahren Haft verurteilt. Er flüchtete 1997 nach Südafrika, stellte sich 2000 der deutschen Justiz.
Bachmann kam in die JVA Dresden und wegen guter Führung vorzeitig wieder raus. Vor fünf Jahren kassierte er eine Bewährungs-Strafe wegen Drogenbesitzes.
Bachmann steht zu seiner Vergangenheit.
maar hij is natuurlijk wel een 'geboren en getogen' Dresdener en dàt maakt hem duidelijk anders ... Dan is criminaliteit gewoon iets waarvoor 'je kunt staan'

[ Bericht 30% gewijzigd door RM-rf op 16-12-2014 10:09:25 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_147629830
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_147629879
Geweldig initiatief van de Duitsers. ^O^

[ Bericht 66% gewijzigd door trucker3 op 17-12-2014 17:43:40 ]
  dinsdag 16 december 2014 @ 10:18:33 #185
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147630054
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:04 schreef RM-rf het volgende:
15000 betogers van PEGIDA in Dresden... heel Sachsen (het bondsland waar Dresden ligt) kent in totaal 4000 moslims... oftewel, bijna 4 betogers die protesteren tegen de 'machtsovername door de Islam' per 'bedreigende' moslim... Dat zijn vast 'super-moslims' als ze met een paar duizend heel Sachsen kunnen 'overnemen'...
Hoe kom je er bij dat al deze mensen uit Saksen zouden komen? In het artikel staan voorbeelden van mensen die speciaal naar Dresden zijn afgereisd om de demonstratie bij te wonen, er zullen dus ook een aantal mensen uit andere deelstaten dan Saksen komen.

Anti-Islam 'Pegida' march in German city of Dresden
Say what?
pi_147630611
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:18 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hoe kom je er bij dat al deze mensen uit Saksen zouden komen?
Het gaat erom dat ze kennelijk Dresden in Sachsen als stad uitkiezen voor hun protest tegen de 'overname' door moslims... juist een stad waar vrijwel geen enkele moslim woont en de 'invloed van moslims' nihil is...

Waarom zou je helemaal naar andere steden moeten reizen om ergens anders te gaan protesteren ?
Juist als de belangrijkste argumenten is van het 'recht van de oorspronkelijke inwoners' op eigen inspraak en rechten ten opzichte van 'buitenstaanders' is het een beetje vreemd om vervolgens te gaan rechtpraten dat 'die mensen die protesteren allemaal ergens anders vandaan komen....

Alhoewel, de 'logica' bij Pegida mist inderdaad behoorlijk .. het is allemaal wel erg tegenstrijdig ..
natuurlijk zal er best een behoorlijke onderbuik zijn, zeker het verre oost-duitsland is niet helemaal ongeschonden door de Wende gekomen en veel mensen daar behoren tot een groep die vooral vreest 'nog meer te verliezen' (je merkt ook dat bv Polen meer economische groei kent dan oost-duitsland)..
Bv ook de vele miljdarden die er in Aufbau Ost gestoken is, dreigen steeds verder weg te vallen en uitkeringen dalen in duitsland nog altijd... wat in Dresden een fikse invloed heeft omdat men daar relatief sterk afhankelijk is vand en uitkeringen en subsidiegelden vanuit e Bond..
dan is het altijd makkelijk om naar 'buitenlanders' te kijken als een bedreiging en niet zelf te kijken hoe je je positie in een land beter kunt maken.

Dat is meer een basis voor de onrust waarop Pegida bouwt dan dat er daar mensen rondlopen die werkelijk 'bedreigd' worden door moslims.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_147630857
Goddomme, iedereen buitelt weer over elkaar heen om te roepen dat de Koran verkrachting propageert, en anderen komen weer in het geweer om ergens een quote uit het boek te halen dat dat vooral niet het geval is.

Dat de Koran (en elk heilig boek, for that matter) blijkbaar voor meerdere interpretaties vatbaar is, dát is het probleem. En dáárom moet afgerekend worden met religie. Omdat het mensen blijkbaar allerhande ideeën in het hoofd kan stoppen, die ook nog eens allemaal te verdedigen zijn aan de hand van multi-interpretabele quotes uit een oud vod van een boek.

Geloofwaardigheid = 0
  dinsdag 16 december 2014 @ 11:14:22 #188
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_147631172
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze kennelijk Dresden in Sachsen als stad uitkiezen voor hun protest tegen de 'overname' door moslims... juist een stad waar vrijwel geen enkele moslim woont en de 'invloed van moslims' nihil is...
Als ik het goed begrepen heb, is het de bedoeling dat het vreedzame protesten zijn. Dan is het toch niet zo raar om een locatie te kiezen waar het risico op een confrontatie relatief gering is? Ze hadden ook in Kreuzberg, Berlijn kunnen gaan rondlopen natuurlijk.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_147631323
De vraag die je kan stellen is: waar ligt de scheidslijn tussen (politieke) ideologie en religie?
pi_147631456
quote:
99s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:20 schreef Webschip het volgende:
De vraag die je kan stellen is: waar ligt de scheidslijn tussen (politieke) ideologie en religie?
Mensen hebben een religie en mensen hebben een (politieke) mening maar een religie begint geen politieke partij dat doen de mensen.
pi_147631689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 10:59 schreef Mystikvm het volgende:
Goddomme, iedereen buitelt weer over elkaar heen om te roepen dat de Koran verkrachting propageert, en anderen komen weer in het geweer om ergens een quote uit het boek te halen dat dat vooral niet het geval is.

Dat de Koran (en elk heilig boek, for that matter) blijkbaar voor meerdere interpretaties vatbaar is, dát is het probleem. En dáárom moet afgerekend worden met religie. Omdat het mensen blijkbaar allerhande ideeën in het hoofd kan stoppen, die ook nog eens allemaal te verdedigen zijn aan de hand van multi-interpretabele quotes uit een oud vod van een boek.

Geloofwaardigheid = 0
Het is niet alleen de Quran, ook de Hadith, die minstens zo bloeddorstig zijn.

Je kan trouwens lastig alle religie op een hoop gooien. Jezus was een hippie met zn: "heb je vijand lief" en "als iemand je slaat moet je ook je andere wang aanbieden". Ik kan me niet herinneren dat Jezus iemand kwaad heeft aangedaan.

Toch heeft het Christendom zieke dingen voortgebracht.

Neem nu Mohammed. Mohammed was een bloeddorstige warlord die o.a. eigenhandig een complete Joodse stam onthoofd (Banu Qurayza). Het lijkt me duidelijk dat Jezus en Mohammed als dag en nacht zijn. Het lijkt me ook duidelijk, gezien Mohammed het voorbeeld voor alle Moslimmannen is, dat er ook groot verschil is tussen Islam en Christendom (en andere religies for that matter. Boeddha bijv was ook niet bepaald zo bloeddorstig als Mo).
pi_147631692
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:14 schreef Dwersdriever het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb, is het de bedoeling dat het vreedzame protesten zijn. Dan is het toch niet zo raar om een locatie te kiezen waar het risico op een confrontatie relatief gering is? Ze hadden ook in Kreuzberg, Berlijn kunnen gaan rondlopen natuurlijk.
Ik denk dat er in Kreuzberg in Berlijn (onderhand een hippe Yuppie-wijk geworden met rapide stijgende woonlasten) ook veel minder mensen wonen die geloven dat hun bestaan door moslims bedreigd wordt.

In Dresden daarentegen, met maar 4 duizend moslims in het hele bondsland, zijn die makkelijker te vinden, waarbij het minder gaat om een reeel gevaar maar vooral een 'bestaans-angst' die die mensen hebben:
Dan is het altijd makkelijk om met de vinger te wijzen naar 'anderen' of 'buitenstaanders' die daaraan schuld zijn.

Het idee leeft er sterk dat ze daar in Dresden eigenlijk tot de 'verliezers' van de Wende behoren (genoeg die daar ook an een gevalletje 'Ost-algie' leiden, het idee 'dat het in de DDR zo slecht niet was... de aan de Pegida-bewegingen enigszins aanlurkende AfD heeft daarmee zelfs succesvol campagne gevoerd in oost-duitsland).

De Werkloosheid die er hoog is en de economische vooruitzichten en economische groei die eerder negatief zijn... Dat hangt echter ook samen met een maatschappij die steeds verder afhankelijk geworden is van uitkeringen, subsidies en 'pappen-en-nathouden'.. waar men bv in het aangrenzende polen meer vooruitgang en groei weet te realiseren zonder vele miljarden uit het westen kado te krijgen (maar de polen pakken ook gewoon hard aan, waar de oostduitsers thuiszitten en klagen)
  dinsdag 16 december 2014 @ 13:50:46 #193
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_147635399
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:36 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik denk dat er in Kreuzberg in Berlijn (onderhand een hippe Yuppie-wijk geworden met rapide stijgende woonlasten) ook veel minder mensen wonen die geloven dat hun bestaan door moslims bedreigd wordt.
Ik kom regelmatig in Berlijn, maar ik dacht...ik neem een voorbeeld dat de meeste Nederlanders dankzij Klein Orkest kennen ("zoveel Turken in Kreuzberg die amper kunnen bestaan").

Als je puur stedebouwkundig gaat kijken, dan staat Nederland er veel beter voor dan Duitsland. Op het Duitse platteland zie je echt geweldige huizen, maar in wijken in de grote steden is het een stuk minder. In het oosten, maar bijvoorbeeld ook in een plaats als Duisburg.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_147640129
Duitsland heeft duidelijk haar nazi-verleden nog niet helemaal kunnen loslaten, helaas

Dit kan nooit goed gaan
  dinsdag 16 december 2014 @ 16:11:36 #195
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_147640294
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 16:07 schreef NickGrouwen het volgende:
Duitsland heeft duidelijk haar nazi-verleden nog niet helemaal kunnen loslaten, helaas

Dit kan nooit goed gaan
Duitsland heeft eindelijk de politiek correcte schaamtecultuur laten vallen.
pi_147652552
Heel Duitsland volbouwen met monumenten, onderwijzen over wat haat teweegbracht.
Al die miljoenen hebben niks opgeleverd. Verspild.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  Redactie Frontpage dinsdag 16 december 2014 @ 22:03:29 #197
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147653569
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 11:36 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Je kan trouwens lastig alle religie op een hoop gooien. Jezus was een hippie met zn: "heb je vijand lief" en "als iemand je slaat moet je ook je andere wang aanbieden". Ik kan me niet herinneren dat Jezus iemand kwaad heeft aangedaan.

Neem nu Mohammed. Mohammed was een bloeddorstige warlord die o.a. eigenhandig een complete Joodse stam onthoofd (Banu Qurayza). Het lijkt me duidelijk dat Jezus en Mohammed als dag en nacht zijn. Het lijkt me ook duidelijk, gezien Mohammed het voorbeeld voor alle Moslimmannen is, dat er ook groot verschil is tussen Islam en Christendom (en andere religies for that matter. Boeddha bijv was ook niet bepaald zo bloeddorstig als Mo).
Uiteindelijk zijn christenen en moslims dan ook gewoon een stelletje afvallige joden die Jezus erkennen ;)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147654030
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:11 schreef ems. het volgende:
Begrijpelijke zaak. Islam is erger dan ebola en dient dan ook vermeden te worden.
Dit ^^
pi_147654386
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:44 schreef Samuray13 het volgende:
Heel Duitsland volbouwen met monumenten, onderwijzen over wat haat teweegbracht.
ja, jammer idd, dat die moslims alsnog zoveel haat prediken in het land dat ze met open armen ontvangt

oh wacht.. je had het over de autochtone bevolking die een vreedzaam protest heeft gevoerd?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_147654600
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 21:44 schreef Samuray13 het volgende:
Mijn God, wat een aanstellerige reactie.
pi_147654971
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:20 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mijn God, wat een aanstellerige reactie.
Logische toch. Heeft niks met aanstellen te maken. Niet overdrijven.
pi_147655083
quote:

[..]

Mwah. :D De god van het Oude Testament, de vader van Jezus en daarmee ook Jezus, heeft toch ook vrij zieke dingen gedaan en aan zijn volk geboden. :')
pi_147655087
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:25 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Logische toch. Heeft niks met aanstellen te maken. Niet overdrijven.
Want? Is de nieuwe Kristallnacht al aangebroken in jouw optiek? Ik zie gewoon mensen demonstreren tegen een religie. Dat is hun goed recht.
pi_147655244
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Want? Is de nieuwe Kristallnacht al aangebroken in jouw optiek? Ik zie gewoon mensen demonstreren tegen een religie. Dat is hun goed recht.
Mensen, ik vernam dat het stikte van neonazi's.
Dat los van het feit dat dat volk een donkerzwart verleden heeft rond haat tegen de medemens.
pi_147655521
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:39 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Maar goed achteraf weer met zn allen "dit nooit meer" roepen _O-

De Amerikanen zullen niet voor een derde keer komen om Europa te bevrijden.
Uit de handen van ISIS? Nee, dat zullen ze niet doen ;)
Whatever...
pi_147655529
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:30 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Dat los van het feit dat dat volk een donkerzwart verleden heeft rond haat tegen de medemens.
Ja, alles wat demonstreert tegen invloeden van buitenaf trekt neonazi's aan. Dat is verdomde logisch. Dat maakt elke demonstrant daar de facto tot een racist? Als er geen fout rechtse volksbeweging achter de demonstratie zit, dan geef ik ze toch nog even het voordeel van de twijfel. Zou je ook moeten doen, je vertoont wat eigenschappen die jij ze zelf toedicht.

Hypocriet ook, je mond vol hebben van intolerantie jegens een religie die zelf verre van tolerant is, en dan nog beweren dat het in de volksaard van de Duitsers ligt :')
  dinsdag 16 december 2014 @ 23:51:47 #207
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_147658871
quote:

[..]

Waarom en hoe zijn ze onthoofd? Hoe zit het met de andere Joodste stammen die er toen aanwezig waren in dezelfde stad?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_147659404
11.000 Mensen demonstreren tegen de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting.
  woensdag 17 december 2014 @ 00:48:16 #209
430880 mig72
De Professional
pi_147660002
Das deutsche Volk hat gesprochen! Nicht mehr Extremismus im eigenen Land! Keine idiotisch Überzeugungen, die nicht zu uns gehören.
  woensdag 17 december 2014 @ 00:49:23 #210
430880 mig72
De Professional
pi_147660017
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 00:09 schreef Wespensteek het volgende:
11.000 Mensen demonstreren tegen de vrijheid van godsdienst en de vrijheid van meningsuiting.
Welnee, islam is juist een verdringing en verwijdering van de vrijheid van meningsuiting. Dus die rechten willen ze behouden. _O_
pi_147661071
Knap dat ze op durven te staan gezien de etiketten die ze gelijk opgeplakt krijgen.

"Ik ben tegen de radicale opvattingen in de islam."
- "Wat zeg je? Je bent liefhebber van Auschwitz?"
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 17 december 2014 @ 07:10:06 #212
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_147661391
quote:

[..]

Het classificeren van mensen als onmenselijk was een van de manier waarmee de Nazi's de holocaust rectificeerden. Als je dan toch gaat godwinnen.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_147663795
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja, alles wat demonstreert tegen invloeden van buitenaf trekt neonazi's aan. Dat is verdomde logisch. Dat maakt elke demonstrant daar de facto tot een racist? Als er geen fout rechtse volksbeweging achter de demonstratie zit, dan geef ik ze toch nog even het voordeel van de twijfel. Zou je ook moeten doen, je vertoont wat eigenschappen die jij ze zelf toedicht.

Hypocriet ook, je mond vol hebben van intolerantie jegens een religie die zelf verre van tolerant is, en dan nog beweren dat het in de volksaard van de Duitsers ligt :')
Wauw, jij kan verdraaien.
Neonazi's zijn bij mijn weten racisten. En ik heb nergens gezegd dat AL die demonstranten racisten waren.

En over waar volksaard van de Duitsers ligt zit je op dezelfde voet te overdrijven.

Voortaan dus niet dingen bijhalen of van maken die niet geschreven worden om de ander te beschuldigen.
pi_147664084
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 00:09 schreef Wespensteek het volgende:
11.000 Mensen demonstreren tegen de vrijheid van godsdienst
Vrijheid van godsdienst mag dan ook afgeschaft worden.
pi_147664147
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 december 2014 22:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah. :D De god van het Oude Testament, de vader van Jezus en daarmee ook Jezus, heeft toch ook vrij zieke dingen gedaan en aan zijn volk geboden. :')
Dat is het boek van die andere woestijngodsdienst de Joodse.
Hoe vernederend moet het voor islamieten zijn als ze er achter komen dat de Koran door Mo geplagieerd is van dit Joodse boek :)

Het nieuwe testament is slechts een referentie voor het Christendom.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_147664941
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 10:39 schreef Samuray13 het volgende:

[..]

Wauw, jij kan verdraaien.
Neonazi's zijn bij mijn weten racisten. En ik heb nergens gezegd dat AL die demonstranten racisten waren.

En over waar volksaard van de Duitsers ligt zit je op dezelfde voet te overdrijven.

Voortaan dus niet dingen bijhalen of van maken die niet geschreven worden om de ander te beschuldigen.
OK, wacht even:

quote:

[..]

Zin één: de demonstratie is een verloochening van alles wat Duitsland heeft geprobeerd om de Holocaust te herdenken, want er waren veel neonazi's bij de demonstratie. Trek ik een rare conclusie hier? Lees nog eens terug.

Het tweede: wat heeft het verleden van Duitsers hiermee te maken? Volgens jou is er wel degelijk een verband, anders zou je het niet benoemen. Dat verband is feitelijk gewoon onjuist. En dan beweren dat ik overdrijf :')
pi_147665166

:o
pi_147665222
Zouden ze hier ook moeten doen.
pi_147666724
quote:
14s.gif Op woensdag 17 december 2014 11:37 schreef Infection het volgende:
Zouden ze hier ook moeten doen.
En wat zou dat opleveren denk je ?
pi_147666822
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 03:20 schreef SuperHarregarre het volgende:
Knap dat ze op durven te staan gezien de etiketten die ze gelijk opgeplakt krijgen.

"Ik ben tegen de radicale opvattingen in de islam."
- "Wat zeg je? Je bent liefhebber van Auschwitz?"
zo ver zit je er niet naast, mein kampf is een best seller in het midden oosten :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  woensdag 17 december 2014 @ 14:43:15 #221
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147670112
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En wat zou dat opleveren denk je ?
Groepjes extremisten die naar elkaar staan te schreeuwen in door gele linten afgebakende vakken op het malieveld. Zie van 't zomer (of wanneer was het ook alweer...).
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_147670433
quote:
:')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_147670516
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Groepjes extremisten die naar elkaar staan te schreeuwen in door gele linten afgebakende vakken op het malieveld. Zie van 't zomer (of wanneer was het ook alweer...).
Alleen maar lachwekkende beelden dus ?
pi_147670581
quote:
WWII vergelijkingen of het roepen van 'tokkies' ....verder komt links niet meer. Inhoudelijk worden ze weggeslagen met argumenten in het islamdebat.
Hou toch op met het op een voetstuk zetten van een fascistische gewelddadige religie.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_147670635
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 14:59 schreef Religieisfacisme het volgende:

[..]

WWII vergelijkingen of het roepen van 'tokkies' ....verder komt links niet meer. Inhoudelijk worden ze weggeslagen met argumenten in het islamdebat.
Hou toch op met het op een voetstuk zetten van een fascistische gewelddadige religie.
Vele Islambashers komen ook niet heel erg ver in het debat :P
  woensdag 17 december 2014 @ 15:04:31 #226
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147670730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vele Islambashers komen ook niet heel erg ver in het debat :P
Toch vrees is ik dat een hoop recente gebeurtenissen in dat 'debat' voor zich spreken..

pi_147670828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Toch vrees is ik dat een hoop recente gebeurtenissen in dat 'debat' voor zich spreken..
Uiteraard maar vele schreeuwers schreeuwen ook maar wat zonder verder na te denken. Dat heb je zowel aan de 'struisvogel' kant als aan de 'weg met de islam tokkies' .
pi_147670850
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De gebeurtenissen zijn duidelijk maar of je dan iets bereikt met het verbieden van islam is de belangrijke vraag. Dan is de belangrijke vraag of de gebeurtenissen dat wel rechtvaardigen want je treft er alle moslims mee, ook die niets onwettigs hebben gedaan. Het is ongebruikelijk een bevolkingsgroep te straffen voor de daden van enkelen onder hun.
pi_147670882
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De gebeurtenissen zijn duidelijk maar of je dan iets bereikt met het verbieden van islam is de belangrijke vraag. Dan is de belangrijke vraag of de gebeurtenissen dat wel rechtvaardigen want je treft er alle moslims mee, ook die niets onwettigs hebben gedaan. Het is ongebruikelijk een bevolkingsgroep te straffen voor de daden van enkelen onder hun.
Precies. Sowieso is zo'n verbod onrealistisch.

Al is er nu een Afrikaans land die de islam heeft verboden toch ? Weet ff niet meer welke dat is.
pi_147670911
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Precies. Sowieso is zo'n verbod onrealistisch.

Al is er nu een Afrikaans land die de islam heeft verboden toch ? Weet ff niet meer welke dat is.
Waarschijnlijk een streng christelijke net zoals sommige moslimlanden christendom verbieden.
pi_147670958
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een streng christelijke net zoals sommige moslimlanden christendom verbieden.
Het is Angola zie ik nu.
Nja ik snap niet waarom je deze kant op zou willen gaan.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:12:50 #232
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147670962
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:08 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik weet het, ik ben het met je eens, maar toch werkt het vaak toch zo. Veel mensen zien dat dat onderscheid niet, omdat voor die nuancering ook een ander geluid gehoord moet (laten) worden. Dat geluid ontbreekt. Hier ligt imo toch echt terrein braak voor die grote groep die niets verkeerds doet. Onbekend maakt onbemind.

pi_147670988
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Ik weet het, ik ben het met je eens, maar toch werkt het vaak toch zo. Veel mensen zien dat dat onderscheid niet, omdat voor die nuancering ook een ander geluid gehoord moet (laten) worden. Dat geluid ontbreekt. Hier ligt imo toch echt terrein braak voor die grote groep die niets verkeerds doet. Onbekend maakt onbemind.
Ik snap nooit zo goed waarom die groep dat moet oplossen. Waarom accepteren we het dat mensen niet meer verder nadenken?
  woensdag 17 december 2014 @ 15:14:51 #234
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147671012
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:13 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik snap nooit zo goed waarom die groep dat moet oplossen. Waarom accepteren we het dat mensen niet meer verder nadenken?
Die groep hoeft ook niets op te lossen, ze zouden deel van de oplossing of verschuiving van de beeldvorming kunnen zijn. Maar kennelijk zien ze het probleem of het gevaar niet.

pi_147671063
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:14 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Die groep hoeft ook niets op te lossen, ze zouden deel van de oplossing of verschuiving van de beeldvorming kunnen zijn. Maar kennelijk zien ze het probleem of het gevaar niet.
Hoe vaak hoor je niet dat de moslim die hier helemaal niks mee heeft zich moet laten horen? Ik denk dat ze de problemen ook zien, net zoals ieder ander alleen zijn zij niet verantwoordelijk.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:17:57 #236
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147671090
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe vaak hoor je niet dat de moslim die hier helemaal niks mee heeft zich moet laten horen? Ik denk dat ze de problemen ook zien, net zoals ieder ander alleen zijn zij niet verantwoordelijk.
Dan heb je toch een probleem als je wel verantwoordelijk wordt gehouden.

pi_147671113
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan heb je toch een probleem als je wel verantwoordelijk wordt gehouden.
Nee. De gene die dat doet heeft een probleem.
pi_147671114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:12 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Tja, ik vind nooit dat mensen verantwoordelijk zijn voor de daden van anderen. Ik zie dus geen enkele reden waarom moslims iets zouden moeten zeggen over andere moslims, christenen niet over andere christenen en atheïsten niet over andere atheïsten. Men mag iets zeggen maar het moet zeker niet.

Het probleem is in mijn ogen heel eenvoudig, deze anti-islamisten denken niet na over de gevolgen van wat ze zelf willen. In plaats van het aanpakken van het geweld en terrorisme zijn ze bezig onze eigen maatschappelijke verworvenheden om zeep te helpen. Mensen moeten eens ophouden met schreeuwen en gaan nadenken. De straatterreur van de Marokkanen is een ander probleem dan IS en het terrorisme. De islam is iets anders dan de daden van een moslim. De vrijheid van meningsuiting kan alleen bestaan als mensen mogen zeggen dat ze moslim zijn en uitleggen waarom ze dat zijn.
  woensdag 17 december 2014 @ 15:19:51 #239
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_147671148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. De gene die dat doet heeft een probleem.
In theorie zeker, in praktijk zelden. Zeker als ze met genoeg mensen zijn. En dat zijn ze, sterker nog, het worden er meer en meer. En daar zit het gevaar..

pi_147671171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 december 2014 15:19 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

In theorie zeker, in praktijk zelden.
Ja en hoe krom is dat. In plaats van dat er op aan sturen dan mensen gaan nadenken richten we ons op de groep die er vrij weinig te maken heeft.

Precies. En ik vind dat een veel groter gevaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')