abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147391795
VV-leider Geert Wilders “neemt geen woord terug” van de opmerkingen over minder Marokkanen, die hij maakte op de avond van de gemeenteraadsverkiezingen in maart van dit jaar in Den Haag. Dat zei hij vandaag tijdens een verhoor door de Rijksrecherche, dat plaatsvond op verzoek van het OM, dat Wilders wil vervolgen vanwege de “belediging van een groep mensen op grond van ras en aanzetten tot discriminatie en haat.”

Volgens Wilders heeft hij “niets verkeerd gezegd” toen hij een publiek ‘minder, minder’ liet scanderen nadat hij aanhangers van de PVV vroeg of ze meer of minder Marokkanen wilden:

“Ik wil inderdaad minder Marokkanen in Nederland, vanwege de redenen en de context zoals eerder door mij zowel in deze verklaring als in het parlement geuit en waarvoor ik u verwijs naar de stukken die ik thans overleg. De Nederlander die meer Marokkanen in Nederland wil moet ik nog tegenkomen.”

Niet alle Marokkanen

Zoals hij al vaker heeft benadrukt, waren zijn opmerkingen niet gericht op alle Marokkanen:

“Minder Marokkanen is iets anders dan dat ik alle Marokkanen Nederland uit zou willen hebben of iets zou hebben tegen alle Marokkanen.”

Wilders is er naar eigen zeggen niet op uit mensen te kwetsen of beledigen of haat te zaaien en te discrimineren:

“Ik spreek echter niet met meel in de mond wanneer ik onze verworven vrijheden verdedig en de gevaren voor onze samenleving benoem.”

Hij gaat er niet van uit dat het OM zal besluiten hem te vervolgen voor zijn opmerkingen.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-minder-marokkanen/
  maandag 8 december 2014 @ 15:12:52 #2
155616 Proximo
For god, king & country
pi_147391829
Iets met diederik samson en een etnisch monopolie op overlast oO<
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_147391950
Waar moet het OM hem dan voor vervolgen ?? Wat is het strafbare feit ??
Dat Wilders liever minder Marokkanen wil is nou niet echt een misdrijf.
God bestaat niet, dus leef en geniet
pi_147392013
Ik zie me dat verhoor al helemaal voor me, zo een domme agent die met 1 vinger het verhoor uitwerkt (het printen gaat waarschijnlijk 3 keer mis).
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_147392172
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:16 schreef Religieisfacisme het volgende:
Ik gok het aanzetten tot haat en/of discriminatie/racisme.
pi_147392226
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:19 schreef raptorix het volgende:
Ik zie me dat verhoor al helemaal voor me, zo een domme agent die met 1 vinger het verhoor uitwerkt (het printen gaat waarschijnlijk 3 keer mis).
Hij is verhoord door de Rijksrecherche niet door wat straatagenten. Dat eerste is aanzienlijk zwaarder spul. Jij denkt dat ze tegenover een goed gemonde politicus als Wilders wat brigadiers plaatsen? Daarvoor hebben ze de Rijksrecherche, wat apart staat van de politie. Die onderzoeken alles wat te maken heeft in de sfeer van overheidsproblematiek etc.
pi_147392321
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:16 schreef Religieisfacisme het volgende:
Roep 'minder Joden' (hoofdletter) en je hebt de poppen aan het dansen.
  maandag 8 december 2014 @ 15:35:19 #8
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_147392476
quote:
1s.gif Op maandag 8 december 2014 15:29 schreef zarGon het volgende:

[..]

Roep 'minder Joden' (hoofdletter) en je hebt de poppen aan het dansen.
Stop Joden in gaskamers en 70 jaar later klagen mensen dat we niet meer op afkomst or religie mogen discrimineren.
Géén kloon van tvlxd!
pi_147392499
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:25 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hij is verhoord door de Rijksrecherche niet door wat straatagenten. Dat eerste is aanzienlijk zwaarder spul. Jij denkt dat ze tegenover een goed gemonde politicus als Wilders wat brigadiers plaatsen? Daarvoor hebben ze de Rijksrecherche, wat apart staat van de politie. Die onderzoeken alles wat te maken heeft in de sfeer van overheidsproblematiek etc.
Ik ben ook wel eens verhood door "zwaarder spul" maar kan je zeggen dat het best amateuristisch is :+
pi_147392526
Wilders _O_ _O_
-XOXO-
pi_147392594
Ik denk overigens dat als iedereen die wel is de minder-gedachte heeft gehad naast Geert in de rechtbank ging staan het erg druk werd.
  maandag 8 december 2014 @ 15:39:56 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_147392595
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben ook wel eens verhood door "zwaarder spul" maar kan je zeggen dat het best amateuristisch is :+
Ik weet niet door wie en wat jij nou precies verhoord bent, maar niet door iemand van de rijksrecherche. Waarschijnlijk in de eerste fases ben je opgehouden voor verhoor. Nee, dat gaat niet ver.
pi_147392600
En om toch ontopic te reageren, ik wil minder criminele-Marokkaantjes.
  Redactie Frontpage maandag 8 december 2014 @ 15:40:36 #14
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147392606
Hij heeft toch alleen de vraag gesteld of het volk in die zaal meer of minder Marokkanen wilde? Dat die kudde klapjosti's dan heel hard minder begint te roepen :')
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_147392617
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:40 schreef LTVDK het volgende:
Hij heeft toch alleen de vraag gesteld of het volk in die zaal meer of minder Marokkanen wilde? Dat die kudde klapjosti's dan heel hard minder begint te roepen :')
Inderdaad, daar was Geert helemaal niet op uit...

_O-

:')

_O-
  Redactie Frontpage maandag 8 december 2014 @ 15:42:07 #16
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147392644
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Inderdaad, daar was Geert helemaal niet op uit...

_O-

:')

_O-
Hij heeft het gewoon slim gespeeld waardoor ie zich eronderuit kan lullen :P Als ie letterlijk had gezegd "ik wil minder Marokkanen" dan had ie geen poot om op te staan :P
_____
pi_147392655
quote:
Als een haatbaard in een zaal vraagt of men minder Joden (hoofdletter; het volk en dus niet de religeuzen) in Nederland wil, reageer je dan ook zo?
pi_147392657
quote:
Denk je dat de GBL uit was op een diepgaande discussie op hoog niveau op dat moment? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_147392664
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:42 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Hij heeft het gewoon slim gespeeld waardoor ie zich eronderuit kan lullen :P Als ie letterlijk had gezegd "ik wil minder Marokkanen" dan had ie geen poot om op te staan :P
Het waren voornamelijk mensen van zijn partij die daar stonden.
pi_147392678
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:40 schreef theunderdog het volgende:
En om toch ontopic te reageren, ik wil minder criminele-Marokkaantjes.
Als hij het zo had geformuleerd had hij wellicht minder weerstand.
pi_147392683
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Sterker nog, de hele partij was aanwezig. ;) Wat dan ook niet zo moeilijk is als je maar één lid hebt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Redactie Frontpage maandag 8 december 2014 @ 15:44:21 #22
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_147392705
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:42 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als een haatbaard in een zaal vraagt of men minder Joden (hoofdletter; het volk en dus niet de religeuzen) in Nederland wil, reageer je dan ook zo?
Couldn't care any less, idioten die aan een zaal nog grotere idioten idiote vragen gaat stellen :')
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik noem het niet voor niks klapjosti's :{
_____
pi_147392712
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:43 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Sterker nog, de hele partij was aanwezig. ;) Wat dan ook niet zo moeilijk is als je maar één lid hebt.
Ha-ha-ha
pi_147392729
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:39 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik weet niet door wie en wat jij nou precies verhoord bent, maar niet door iemand van de rijksrecherche. Waarschijnlijk in de eerste fases ben je opgehouden voor verhoor. Nee, dat gaat niet ver.
Ehm, ik ken echt wel het verschil tussen rijksrecherche en een politieagent hoor :)
pi_147392745
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 15:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als hij het zo had geformuleerd had hij wellicht minder weerstand.
Hij doet het juist om die weerstand. Met provoceren krijg je aandacht he.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')