In alle drukte een beetje een late reactie..quote:Op dinsdag 10 februari 2015 18:47 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
U gaat hard vooruit ! Komen er overal houten wanden ?
Hahah plus minus 4 weken dan ben ik al huiverig dat het later word.. maar het kozijn is net iets eerder besteld dan de openslaande deuren dus hopelijk komt dat ook een beetje achter elkaar:)quote:
Nooit hard genoeg haha! We willen graag de eerste week van juni verhuizen dus dan hebben we nog zon 8 weken/ 9 weken want die week hebben we ook beiden vrij genomen. Maar dan moet er nog een hoop gebeuren dus ben echt super benieuwd.quote:
Ja ik vond electra echt een rotklus. Veel werk, zwaar ook wel en kost gewoon heel veel tijd. Maar ook het monteren straks van stopcontacten, centraaldozen etc. kost gewoon heel veel tijd.quote:Op dinsdag 31 maart 2015 12:25 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Nooit hard genoeg haha! We willen graag de eerste week van juni verhuizen dus dan hebben we nog zon 8 weken/ 9 weken want die week hebben we ook beiden vrij genomen. Maar dan moet er nog een hoop gebeuren dus ben echt super benieuwd.
Jij ging ook super hard toch na electra?
Hoe lang was jij ook al weer bezig met jou dijkhuis Gieliovd ?quote:Op dinsdag 31 maart 2015 13:21 schreef Marthinezruit het volgende:
Het scheelt ook wel dat mijn schoonpa heel veel overdag kan doen, die werkt niet meer en heeft zijn eigen dijkhuis ook helemaal zelf verbouwd. Wel 34 jaar over gedaanNee en ik overdrijf niet.
Ah nog een paar jaar te gaan dus hehe!quote:
Hoe bevestig je die dan aan de balken? kan dat wel. Want ik had nog eens wat filmpjes zitten kijken en daarin word het meestal in de vloer gegoten. Dit kan bij ons niet...quote:Op dinsdag 7 april 2015 16:35 schreef hans1985 het volgende:
x leidingen zijn super. Snap niet dat sommigen nog met koper en staal we
Thanks! zal het laten weten!quote:Op maandag 4 mei 2015 15:58 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Mooie vorderingen weer
laat even weten hoe het stucen je afgaat...... gaan jullie behangen sauzen of pleiseren na het stucen?
goodluck:)
quote:Op dinsdag 5 mei 2015 10:27 schreef Zonnekoning het volgende:
Leuke update! Stuccen zal nog wel een uitdaging zijn, maar wie niet waagt die niet wintSucces.
Haha ik heb van iedereen al een beetje weifelende reacties gehoord... "zou je dat wel doen" en "daar kan je toch beter iemand voor inhuren"quote:Op dinsdag 5 mei 2015 09:17 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ben ook wel benieuwd naar het stucwerk
Eerst de muur volzetten. Dan wachten tot het gips wat aantrekt voordat je het gaat vlakzetten. Anders lukt dat voor geen meter.quote:
Het is op een stenen muur..quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:24 schreef tux87 het volgende:
[..]
Eerst de muur volzetten. Dan wachten tot het gips wat aantrekt voordat je het gaat vlakzetten. Anders lukt dat voor geen meter.
Weet je wel zeker dat je het stuccen zelf wilt doen?quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:25 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Het is op een stenen muur..
Gips gaan we niet stucken want dat is al glad daar komt gewoon vlies behang over heen
Oh ja..quote:Op donderdag 7 mei 2015 13:32 schreef Arnax het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dat je het stuccen zelf wilt doen?Stuccen doe je namelijk met gips...
Wanneer ga je beginnen? Ik ga komend weekend ook zelf beginnen, en krijg dezelfde reactiesquote:Op donderdag 7 mei 2015 13:19 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
[..]
Haha ik heb van iedereen al een beetje weifelende reacties gehoord... "zou je dat wel doen" en "daar kan je toch beter iemand voor inhuren"![]()
Zodra het klaar is zal ik foto's posten! Net gehoord dat de openslaande deuren en de kozijnen voor het dakkapel vrijdag overdag binnen komen. En we gaan als goed is vanaf 22 mei beginnen met het dakkapel..Nog twee weken om te stucen en de leidingen + radiatoren af te maken..![]()
Hebben jullie nog tips voor het stucen?
dan word je gek...quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:56 schreef tux87 het volgende:
Ik kreeg die reacties ook :p
Het is te doen maar vraagt oefening en veeeel geduld!
Nog een tip; zet een bouwlamp langs de muur zodat je wat strijklicht hebt. Dan zie je goed wat je doet.
Veel oefening, veel geduld, veel ergernis en veel tijd.quote:Op donderdag 7 mei 2015 16:56 schreef tux87 het volgende:
Ik kreeg die reacties ook :p
Het is te doen maar vraagt oefening en veeeel geduld!
Nog een tip; zet een bouwlamp langs de muur zodat je wat strijklicht hebt. Dan zie je goed wat je doet.
Jeetje. Dit motiveert echt gigantisch.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 13:10 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Veel oefening, veel geduld, veel ergernis en veel tijd.
En uiteindelijk doet de stucadoor het beter en had je net zo goed kunnen gaan werken om hem te betalen.
Als je pietje precies bent --> begin er niet aan
Als je het plafond ook moet doen --> begin er niet aan
Als je een wand van 10 meter moet stucen --> begin er niet aan.
Hij heeft wel gelijk.quote:
Ik denk dat met genoeg rust, een realistisch beeld en niet de verwachting dat het perfect word je een heel eind kan komen.quote:
Uiteraard, ik heb heb bij mij alles zelf gedaan. En de meeste muren zijn niet onaardig gedaan voor een amateur. Maar Ik kan iedereen hetzelfde advies geven: heb je geld? Laat het doen door een prof.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 14:58 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik denk dat met genoeg rust, een realistisch beeld en niet de verwachting dat het perfect word je een heel eind kan komen.
Klopt. en ongelofelijk zwaar ook nog eens.quote:Op vrijdag 8 mei 2015 15:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Uiteraard, ik heb heb bij mij alles zelf gedaan. En de meeste muren zijn niet onaardig gedaan voor een amateur. Maar Ik kan iedereen hetzelfde advies geven: heb je geld? Laat het doen door een prof.
Het is zichtwerk en ontzettend moeilijk om mooi te krijgen. Het is niet iets wat je als klusser maar moet doen om te je te bewijzen. Het is een kunst.
Haha de arbeid is nog niet gedaan! het word deze week! Zaterdag was het openslaande deuren plaatsenquote:Op zaterdag 9 mei 2015 11:07 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
waar blijven de foto's van al die noeste arbeid
Haha! Succes!quote:Op donderdag 7 mei 2015 14:31 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Wanneer ga je beginnen? Ik ga komend weekend ook zelf beginnen, en krijg dezelfde reacties. Kreeg zelf de tip om de wand tevoren even nat te maken met een plantenspuit voordat het gips erop gaat, en om stenen muren te primen om verbranden van het gips te voorkomen, dat doe je met stucprimer.
Wild verband betegelt maar het ziet er inderdaad een beetje raar uit op de foto! vertekening in de foto dus.quote:Op donderdag 28 mei 2015 19:23 schreef mafkeezzz1981 het volgende:
Wildverband getegeld of is dat vertekening door foto / lichtval?
mooie tegels trouwens!
Hoe is het eigenlijk met jullie verbouwing gesteld ? Is inmiddels de bestelde douchebak al binnen en kunnen jullie nu eindelijk met de badkamer verder ?quote:Op vrijdag 29 mei 2015 13:45 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Wild verband betegelt maar het ziet er inderdaad een beetje raar uit op de foto! vertekening in de foto dus.
Thanks! ben er ook erg blij mee! had verwacht dat de grote en donkere tegels mischien zouden tegenvallen in zon wc hokje maar het is me alles meegevallen het lijkt juist breder en donker valt ook wel mee.
Uiteindelijk hebben we besloten toch de douchebak zelf te storten en vervolgens te betegelen.quote:Op zondag 14 juni 2015 11:04 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met jullie verbouwing gesteld ? Is inmiddels de bestelde douchebak al binnen en kunnen jullie nu eindelijk met de badkamer verder ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |