Nee. Gipsblokken en hollewandbouw zijn niet geschikt als draagmuur, alleen als voorzetwand of scheidingsmuur. Een draagmuur zal je dus moeten metselen.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:18 schreef Marthinezruit het volgende:
Het moet een dragende muur zijn. Is een metal stud wand wel dragend dan?
Nee het moet wel echt een verdieping dragenquote:Op zondag 1 februari 2015 20:29 schreef Makrolon het volgende:
Wat moet het dragen??? Een houten frame kan een vliering oid ook wel dragen en is een stuk lichter dan lijmen of metselen.
Oh dat is wel ideaal. Ik woon op het moment bij mijn schoonouders. Dus de druk om door te kachelen is er ook wel een beetje. Al zijn het echt schatten!quote:Op zondag 1 februari 2015 11:17 schreef caspervc het volgende:
[..]
Jep is isolatiemateriaal.
We hebben in begin juni '12 de sleutel gehad en zijn in oktober '12 verhuisd. Aannemer heeft lekker doorgekacheld (strakke planning) en we hebben zelf veel voorbereid / ondersteund. Gelukkig hadden we die periode ook nog een huurhuisje
Dan zou ik kalkzandsteen blokken lijmen. Is denk ik wel iets zwaarder dan metselen, al zal t elkaar niet veel schelen. Maar werkt veel sneller en het afwerken vd muur is ook een stuk makkelijker.quote:Op maandag 2 februari 2015 09:25 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Nee het moet wel echt een verdieping dragen
Dank je! We zijn er zelf ook erg blij meequote:Op maandag 2 februari 2015 10:04 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dan zou ik kalkzandsteen blokken lijmen. Is denk ik wel iets zwaarder dan metselen, al zal t elkaar niet veel schelen. Maar werkt veel sneller en het afwerken vd muur is ook een stuk makkelijker.
Mooi project trouwens!
Dit is beunwerk, niet doen. Neem gewoon stugge pvc buis met VD-draad, kan je altijd nog wat aanpassen later.quote:
Mijn vriend is electricien dus die heeft hier wel enige ervaring meequote:Op maandag 2 februari 2015 23:52 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit is beunwerk, niet doen. Neem gewoon stugge pvc buis met VD-draad, kan je altijd nog wat aanpassen later.
Een goede elektricien gebruikt geen flexibele buis; alleen daar waar het echt niet anders kanquote:Op dinsdag 3 februari 2015 13:07 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Mijn vriend is electricien dus die heeft hier wel enige ervaring mee
Klopt dat zegt ie zelf ook alleen hij heeft hier weer een plan voorquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een goede elektricien gebruikt geen flexibele buis; alleen daar waar het echt niet anders kan
pipelife heeft anders goed spul. Snap die haat echt niet tegen zo'n produkt. werk uitsluitend met pipelife en ben 10x sneller klaar als anders. en als er kabel bij moet is dat ook geen probleem. problemen ontstaan als je de leiding niet goed en vaak genoeg afbeugelt. ik zet het om de meter vast en dan trek je er zo extra kabel door. maar als je buis legt van punt a naar b en je beugelt het niet dan word extra kabel trekken moeilijk.quote:Op maandag 2 februari 2015 23:52 schreef usernaamvergeten het volgende:
[..]
Dit is beunwerk, niet doen. Neem gewoon stugge pvc buis met VD-draad, kan je altijd nog wat aanpassen later.
probeer het eens :pquote:Op dinsdag 3 februari 2015 18:53 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Een goede elektricien gebruikt geen flexibele buis; alleen daar waar het echt niet anders kan
Ziet er goed uit! Ik ga het eens door sturenquote:Op dinsdag 3 februari 2015 20:36 schreef hans1985 het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen de wit gele is echt kut buis, maar dat was maar klein stukje voor thermostaat.
de rest is zo ideaal. slagvast, flexibel en makkelijk aan te passen. En je kunt het tenminste mooi strak leggen. heel appartement 80 m2 doe ik in een dagje
Nee hij doet nu ander werk, elektro en mechanischquote:Op dinsdag 3 februari 2015 19:45 schreef Barrah het volgende:
Is flex soms waar zijn baas hem verplicht mee laat werken? Heb je een keer de kans om het thuis goed te doen...
U gaat hard vooruit ! Komen er overal houten wanden ?quote:Op dinsdag 10 februari 2015 10:37 schreef Marthinezruit het volgende:
Zo weer even een kleine update! De bovenvloer is geplaatst!
Verder is beneden de draagmuur zo goed als af op de draagbalk na die boven de keuken komt.
http://www.imagebam.com/image/9c57d0388802654
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |