Nope, ik kan bij je oud en nieuw foto's, weet waar je op vakantie bent geweest en je hebt een mooi paard.quote:Op zondag 7 december 2014 21:07 schreef Marthinezruit het volgende:
Niet je gehele facebook toch? Alleen dit album?
We hebben een bouwkundige keuring laten doen. Er is vrij weinig over de woning bekend. Zelfs wanneer het officieel gebouwd is is niet terug te vinden. Wat we wel weten: Het is een dijkwoning en op staal gefundeerd. De reden dat het scheef staat is omdat de grond van de dijk het aan de onderkant omhoog heeft geduwd. Die kan je ook terug zien in de kelder waar het beton in een bolling omhoog komt..De buurvrouw heeft precies het zelfde en in 30 jaar is het huis niet schever gaan staan.quote:Heb je laten onderzoeken waarom het huis 20 cm verzakt is?
daar dacht ik ook aan.quote:Op maandag 8 december 2014 00:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Mijn eerste gedachte zou zijn om een constructeur hiernaar te laten kijken.
Misschien dat de hart-op-hart afstand en de dikte van de huidige balken ook niet volgens de huidige normen zijn.
Overspanning is inderdaad groot maar vermoedelijk is er aan de stempels te zien een dragende muur weg gehaald.quote:Op maandag 8 december 2014 03:47 schreef hans1985 het volgende:
[..]
daar dacht ik ook aan.
op de foto's lijkt de HoH afstand best groot en de overspanning ook.
Bij overspanningen tegen de 5 meter aan moet je al een kleine HoH maat nemen en soms zelfs gelamineerde balken.
Als ze het destijds goed hebben gedaan zijn de balken in de muren verankerd. dus dan zitten er strips metaal aan de balken die in het metselwerk verankerd zijn. Dat los krijgen is een kut karwei.
De balken lijken mij bovendien ook zowel de gevels bij elkaar te houden dat ze niet naar buiten of naar binnen klappen.
Mooie getoogde HEA 180 erin en dan 220x70 balken en je hebt een constructie voor het leven. constructeur kost je snel 1000 euro voor zoiets, kun je beter een ouwe rot uit bouw vragen wat nodig is.
Bedankt voor de tip! Ik heb via floorplanner het plan getekend. Ik kwam er niet echt uit met schetschup wat een gepriegel is dat..quote:Op maandag 8 december 2014 09:03 schreef jpajs het volgende:
Overspanning is inderdaad groot maar vermoedelijk is er aan de stempels te zien een dragende muur weg gehaald.
Voor onze beeldvorming zou een simpel schetsje in Sketchup wel helpen. Heb geen idee welke balklaag er van de drie foto's nu scheef is en welke kant op.
Je kan simpelweg stroken underlayment aan beide zijde van de balk kunnen schroeven die waterpas liggen. Als je die verlijmd is het nog constructief ook.
Denk ook dat alleen een constructeur een wijs woord kan zeggen wat wijsheid is om te doen. Denk ook dat de gemeente graag berekeningen ziet en constructieve tekeningen voordat je begint.
Omdat de woonkamer niet zo lang is hebben we besloten de deuren te verkopen omdat het anders erg klein werd met een opsplitsing. Mijn schoonouders hebben ze gekocht dus we kunnen er in direct nog steeds van genieten. Ben er zelf namelijk ook weg van!quote:Wuh! Wat hebben jullie met die glas in lood deuren gedaan?.
die zijn echt mooi.
Het huis loopt over de lengte 20 cm scheef op de begane grond/eerste verdieping.quote:Nieuwe toevoeging
Ik heb alle foto's waarin gelinkt wordt toch maar even preventief verwijderd.quote:Op zondag 7 december 2014 23:45 schreef Marthinezruit het volgende:
ai! Dat wist ik niet! In mijn privicy instellingen staat dat het afgeschermt is.
Bedankt!:)quote:Op maandag 8 december 2014 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb alle foto's waarin gelinkt wordt toch maar even preventief verwijderd.
Anders is echt alles terug te zoeken in jou facebooken of dat de bedoeling is
Dan hoop ik dat je de binnendeuren niet hebt weggegooid, vermoedelijk zijn dit paneeldeuren die in de jaren 70/80 zijn betimmerd met hardboard gezien het deurbeslag en dat de originele kozijnen nog aanwezig zijn.quote:Op maandag 8 december 2014 10:30 schreef Marthinezruit het volgende:
Ben er zelf namelijk ook weg van!
En dit.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:16 schreef Plankje55 het volgende:
En nog een tip. Lees 'ns wat folders over veilig werken. Beslist onverantwoordelijk bezig, ongezekerd op die balken staan.
Als opa van een balk valt heeft hij waarschijnlijk een flink leven achter de rug. Jij hebt nog een heel leven voor de boeg, doe niet zo stom. Ongevallen worden niet geregisseerd, dus neem dit soort risico's niet. Eén misstap en je bent levenslang gehandicapt, arbeidsongeschikt of je partner is opeens alleenstaand.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:48 schreef Marthinezruit het volgende:
Beste plankje55 uiteraard werken wij met veiligheidsmateriaal als brillen, stof kapjes, handschoenen en veiligheidschoenen. Ook voor de klus op de balken hebben we een valharnas tot onze beschikking. Maar we zijn jong en niet bang dus het komt wel eens voor dat iemand zonder zo'n harnas op de balken klimt.Natuurlijk ben ik me er van bewust dat dit niet de meest veilige manier is. Verder hebben we voor het weghalen van de schoorsteen zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant en steiger gebruikt. Zoals ook terug te zien is op de foto's. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
Ja! De beneden vloer balken zitten niet verankerd wat we dus wel dachten in eerste instantie. Dus dat scheelt een hele hoop tijd en werk. En we waren ook nog eens beide onder de pannen van een flinke griepquote:Op zondag 21 december 2014 08:48 schreef Gieliovd het volgende:
Hoe is het op dit mooie project!
Erg benieuwd hoe het gaat. Al een oplossing voor de balken?
Haha dat klopt wel zo'n beetje. Was ook echt wel nodig. Gelukkig heeft dat weer als voordeel dat je straks wel weet waar al je bedradingen/leidingen liggen. En je het huis zo in kan richten als je wilt.quote:Op zondag 21 december 2014 11:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, volgens mij blijven hier zowat alleen de buitenmuren nog staan !
Wat een klus !
Dat is dan ook nog de oude indeling zoals het ooit wasquote:Op maandag 22 december 2014 15:12 schreef fathank het volgende:
Ik vind de overloop wel erg groot in verhouding met de rest. Zonde van de ruimte imho.
quote:Op maandag 22 december 2014 17:18 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Dat is dan ook nog de oude indeling zoals het ooit was
We doen ons best haha!quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:54 schreef Gieliovd het volgende:
Eerder vandaag al even bekeken, lekker bezig! Succes met de balken, kijken jullie uit dat je er niet afstuitert tijdens het verhogen?
Dat staat wel in de planning. Zal binnenkort ook de plattegrond van de boven verdieping posten!quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:57 schreef Geerd het volgende:
Hier ook gedaan hele bovenverdieping plat, tip neem een 2e wc boven.
En offer eventueel een stuk overloop op voor een grotere badkamer, veel plezier van hier.
Nee beton (geloof ik) mijn schoonvader heeft het gehaald. Iig geen hout!quote:Op maandag 12 januari 2015 12:28 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
heb je daarvoor weer gewoon hout gepakt? Nee toch?
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:32 schreef Marthinezruit het volgende:
Nee beton (geloof ik) mijn schoonvader heeft het gehaald. Iig geen hout!
10 cm boven de bestaande houten balk zie je op de foto's een beton latei zittenquote:
Ik zie hem niet hoor, maar ik heb de laatste tijd wel vaker dat dingen niet goed zie, dus dat ligt echt aan mij.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
10 cm boven de bestaande houten balk zie je op de foto's een beton latei zitten
Mooie vorderingen worden hier gemaakt !
Klopt! totaal is het over de gehele lengte 17 cm om hoog gegaanquote:Op maandag 12 januari 2015 22:01 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
10 cm boven de bestaande houten balk zie je op de foto's een beton latei zitten
Mooie vorderingen worden hier gemaakt !
We hopen het eind mei, begin juni bewoonbaar te hebben. Dus dat word nog een hele klus.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:08 schreef Zonnekoning het volgende:
Zeker! Mooie vorderingen, is een tof project!
Ik volg, ben benieuwd naar de volgende update
Enig idee qua planning? Wanneer moet het af zijn?
Thanks! Ook super blij mee!quote:Op maandag 19 januari 2015 17:48 schreef Gieliovd het volgende:
Mooie vooruitgang, blij dat er weer en vloer in ligt zo.
Gaat zo door!
Afgelopen zaterdag waren we met z'n vieren. Twee en halve ervaren vakman + 1,5 dood gewicht voor de platen en handjes (waaronder ikquote:
Je bent niet de enige maar ik hoop het wel! We hebben geen planning in de zin van week voor week strak geplanned. Maar tegen die tijd moet het wel bewoonbaar zijn. Het zal niet helemaal af zijn nog denk ik zo..quote:Op maandag 19 januari 2015 18:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Er is in ieder geval weer een begaanbare vloer; dat maakt het werken volgens mij al zoveel makkelijker![]()
Ben benieuwd of je juni gaat halen
Leuk!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:20 schreef Spiegelei het volgende:
hey ik heb je topic gevonden! Leuk ik blijf meekijken!
Thanks voor de tips! Totaal niet erg alle (opbouwende) kritiek is welkomquote:Op zondag 25 januari 2015 18:51 schreef Zonnekoning het volgende:
Leuk die indelingen! Ziet er altijd goed uit.
Heb nog wel een aantal puntjes van kritiekIf you don't mind haha.
Deur badkamer moet naar buiten draaien volgens bouwbesluit. Nu hoef je je hier niet aan te houden, maar je badkamervloer ligt meestal hoger dan de vloer in de hal, waardoor je je deur over je vloer heen zou moeten draaien, dit geeft een raar gezicht vanuit je hal. Hopelijk begrijp je wat ik bedoel, anders probeer ik het even opnieuw uit te leggen.
Ook de indeling van je slaapkamer zou ik een kwartslag draaien, je wilt je bed niet onder je raam hebben. Nu heb je ook veel "verloren" ruimte aan weerszijde van je bed, terwijl je deze beter benut als je je indeling draait.
Tot slot ook de deur van je slaapkamer draaien, de kamer in. Kamerdeuren draaien in principe altijd de kamer in, zoals je bij je slaapkamer en rommelkamer ook hebt.
Hopelijk heb je iets aan de tips, je moet het zelf weten natuurlijk! Maar nu kan je nog de goede plaats voor je schakelaar/stopcontacten/cai etc. bepalen!
Verder de badkamer indd zoals Spiegelei zegt. Is het niet fijn om de trap weer afgeslagen te worden door de deurquote:Op zondag 25 januari 2015 23:00 schreef Spiegelei het volgende:
Ik zou de badkamerdeur lekker naar binnen laten draaien. Anders krijg je straks of een deur tegen je neus als een ander net de slaapkamer uitloopt of iemand die de trap op loopt krijgt die deur in z'n gezicht. In de badkamer kan die deur geen kwaad want hij gaat open tegen een stukje ' loze' wand.
Ja de vloer zal waarschijnlijk hoger zijn in de badkamer en daarmee je deur korter. Maar met een fatsoenlijke drempel in een gelijke kleur als de deur moet dat verder niet een al te gek gezicht zijn lijkt mij.
Bij de logeerkamer zou ik de deur wel naar binnen laten draaien, er is genoeg ruimte zo zo te zien.
Ooh ja! jij had daar ook wat dingentjes mee..quote:Op dinsdag 27 januari 2015 12:53 schreef Puala het volgende:
Toffe foto's![]()
Wat wil je weten over stucken en voorzetwanden?
Ik heb beide gedaan he. Voorzetwanden is ook voor isolatie en geluidsdempingquote:Op dinsdag 27 januari 2015 13:07 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Ooh ja! jij had daar ook wat dingentjes mee..
Nou we wilden in eerste instantie de muren gewoon stucken, maar twijfelen nu toch om voorzetwandjes neer te zetten omdat het sneller gaat - en netter waarschijnlijk..
Eigenlijk ben ik benieuwd naar de voor en nadelen
Bij ons is het redelijk glad, en we hebben wel binnenmuren.. haha! Vandaar dat ik ook even benieuwd was naar de voor en nadelen. Denk wel dat het uiteindelijk voorzetwanden word indd ook voor de isolatie.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 14:50 schreef Spiegelei het volgende:
Wij doen overal voorzetwanden. Men name voor insolatie, want dat hebben we in het geheel niet, net als binnenmuren trouwens, die hebben we ook (nog) niet.
Overigens is het zo'n ongelijke boel dat we ook anders wel voor voorzetwanden hadden gekozen, plus de resten van een oude schoorsteen, nou ja, daar moeten we wel.
Goede tip! Ga er eens naar kijken!quote:Op dinsdag 27 januari 2015 17:16 schreef usernaamvergeten het volgende:
En dan afwerken met AK gipsplaten, hoef je alleen de gleuf op te vullen. Wel wapeningsband gebruiken, afsmeren doe je met uniflott.
[ afbeelding ]
Hoef je ook geen stukadoor te laten komen.
We moeten zowieso een bak storten als we de kelder willen uitgravenquote:Op dinsdag 27 januari 2015 21:44 schreef R2R het volgende:
Geen daglicht in de kelder daar zijn wel dingen op te bedenken (als je toch aan het vebrouwen bent...), bijvoorbeeld aan de buitenkant tegen de gevel aan een bak in de grond, hoeft niet even diep te zijn als de kelder. Daar een rooster bovenop en in de gevel bij de kelder een raam.
Wasmachine en droger komen beneden in de kelder, vanuit de keuken heb je een trap naar beneden naar de kelder - waar nu de ladder staat op de fotos. Vandaar hebben we ook geen ruimte voor een trapkast. Wat wel zou kunnen is om van de treden een kast te maken (ben actief aan het "pinteresten") maar daar gaat onze voorkeur niet naar uit.quote:Op dinsdag 27 januari 2015 22:10 schreef caspervc het volgende:
Leuk topic! Ik heb zelf ook een jaren 30 woning verbouwd / laten verbouwen. Veel herkenbare dingen, en problemen.
Ik mis wel een plek voor je wasmachine / droger. Komen die bij de Amerikaan in de schuur of ergens anders? En je trapkast , vanuit de keuken bereikbaar? of ga je daar de kelder in.
Google eens op inzetkast. Leuk trucje om een trapkast efficienter te maken.
Nee, geen topic gehad, al wel klaarquote:Heb je zelf ook een topic? Of inmiddels al klaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
quote:Op vrijdag 30 januari 2015 14:17 schreef caspervc het volgende:
[..]
Nee, geen topic gehad, al wel klaar
Heel in t kort (in een spoiler, wil je topic niet kapen)Wauw ziet er goed uit! Wat zit er tussen die balken? Isolatie matteriaal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang zijn jullie uiteindelijk bezig geweest
geweest?met vriendelijke groet, Marthine
K&W / Verbouwing Jaren 30' woning compleet gestript - Balken rechtleggen
Neem een kijkje op mijn fotografie pagina https://www.facebook.com/marthineruitenbergfotografie
Nadeel van wanden van metalstud is dat het je niet makkelijk even wat leidingwerk ergens aan vast kunt zetten; alles hangt zeg maar altijd los in de wanden.quote:Op zondag 1 februari 2015 08:11 schreef hans1985 het volgende:
wandjes van metal stud, gaat lekker snel en is goedkoop. kun je ook plafonds mee doen zonder dat je de boel hoeft uit te vlakken.
en voorzetwanden altijd eerst 12 mm osb. geeft meer stevigheid en kun je er later nog iets aan ophangen.
Jep is isolatiemateriaal.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 22:55 schreef Marthinezruit het volgende:
[..]
Wauw ziet er goed uit! Wat zit er tussen die balken? Isolatie matteriaal?
Hoe lang zijn jullie uiteindelijk bezig geweest
geweest?
:pquote:Op zondag 1 februari 2015 10:55 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nadeel van wanden van metalstud is dat het je niet makkelijk even wat leidingwerk ergens aan vast kunt zetten; alles hangt zeg maar altijd los in de wanden.
Ben er zelf om die reden geen voorstander van
en anders wat strookjes underlayment in de staanders.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:17 schreef hans1985 het volgende:
[..]
:p
Ik werk met onderlaag van osb dus kan daar op schroeven. Maar zelftappende schroef en je monteert het spul zo op de staanders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |