Nope, ik kan bij je oud en nieuw foto's, weet waar je op vakantie bent geweest en je hebt een mooi paard.quote:Op zondag 7 december 2014 21:07 schreef Marthinezruit het volgende:
Niet je gehele facebook toch? Alleen dit album?
We hebben een bouwkundige keuring laten doen. Er is vrij weinig over de woning bekend. Zelfs wanneer het officieel gebouwd is is niet terug te vinden. Wat we wel weten: Het is een dijkwoning en op staal gefundeerd. De reden dat het scheef staat is omdat de grond van de dijk het aan de onderkant omhoog heeft geduwd. Die kan je ook terug zien in de kelder waar het beton in een bolling omhoog komt..De buurvrouw heeft precies het zelfde en in 30 jaar is het huis niet schever gaan staan.quote:Heb je laten onderzoeken waarom het huis 20 cm verzakt is?
daar dacht ik ook aan.quote:Op maandag 8 december 2014 00:23 schreef bluemoon23 het volgende:
Mijn eerste gedachte zou zijn om een constructeur hiernaar te laten kijken.
Misschien dat de hart-op-hart afstand en de dikte van de huidige balken ook niet volgens de huidige normen zijn.
Overspanning is inderdaad groot maar vermoedelijk is er aan de stempels te zien een dragende muur weg gehaald.quote:Op maandag 8 december 2014 03:47 schreef hans1985 het volgende:
[..]
daar dacht ik ook aan.
op de foto's lijkt de HoH afstand best groot en de overspanning ook.
Bij overspanningen tegen de 5 meter aan moet je al een kleine HoH maat nemen en soms zelfs gelamineerde balken.
Als ze het destijds goed hebben gedaan zijn de balken in de muren verankerd. dus dan zitten er strips metaal aan de balken die in het metselwerk verankerd zijn. Dat los krijgen is een kut karwei.
De balken lijken mij bovendien ook zowel de gevels bij elkaar te houden dat ze niet naar buiten of naar binnen klappen.
Mooie getoogde HEA 180 erin en dan 220x70 balken en je hebt een constructie voor het leven. constructeur kost je snel 1000 euro voor zoiets, kun je beter een ouwe rot uit bouw vragen wat nodig is.
Bedankt voor de tip! Ik heb via floorplanner het plan getekend. Ik kwam er niet echt uit met schetschup wat een gepriegel is dat..quote:Op maandag 8 december 2014 09:03 schreef jpajs het volgende:
Overspanning is inderdaad groot maar vermoedelijk is er aan de stempels te zien een dragende muur weg gehaald.
Voor onze beeldvorming zou een simpel schetsje in Sketchup wel helpen. Heb geen idee welke balklaag er van de drie foto's nu scheef is en welke kant op.
Je kan simpelweg stroken underlayment aan beide zijde van de balk kunnen schroeven die waterpas liggen. Als je die verlijmd is het nog constructief ook.
Denk ook dat alleen een constructeur een wijs woord kan zeggen wat wijsheid is om te doen. Denk ook dat de gemeente graag berekeningen ziet en constructieve tekeningen voordat je begint.
Omdat de woonkamer niet zo lang is hebben we besloten de deuren te verkopen omdat het anders erg klein werd met een opsplitsing. Mijn schoonouders hebben ze gekocht dus we kunnen er in direct nog steeds van genieten. Ben er zelf namelijk ook weg van!quote:Wuh! Wat hebben jullie met die glas in lood deuren gedaan?.
die zijn echt mooi.
Het huis loopt over de lengte 20 cm scheef op de begane grond/eerste verdieping.quote:Nieuwe toevoeging
Ik heb alle foto's waarin gelinkt wordt toch maar even preventief verwijderd.quote:Op zondag 7 december 2014 23:45 schreef Marthinezruit het volgende:
ai! Dat wist ik niet! In mijn privicy instellingen staat dat het afgeschermt is.
Bedankt!:)quote:Op maandag 8 december 2014 18:57 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik heb alle foto's waarin gelinkt wordt toch maar even preventief verwijderd.
Anders is echt alles terug te zoeken in jou facebooken of dat de bedoeling is
Dan hoop ik dat je de binnendeuren niet hebt weggegooid, vermoedelijk zijn dit paneeldeuren die in de jaren 70/80 zijn betimmerd met hardboard gezien het deurbeslag en dat de originele kozijnen nog aanwezig zijn.quote:Op maandag 8 december 2014 10:30 schreef Marthinezruit het volgende:
Ben er zelf namelijk ook weg van!
En dit.quote:Op woensdag 10 december 2014 14:16 schreef Plankje55 het volgende:
En nog een tip. Lees 'ns wat folders over veilig werken. Beslist onverantwoordelijk bezig, ongezekerd op die balken staan.
Als opa van een balk valt heeft hij waarschijnlijk een flink leven achter de rug. Jij hebt nog een heel leven voor de boeg, doe niet zo stom. Ongevallen worden niet geregisseerd, dus neem dit soort risico's niet. Eén misstap en je bent levenslang gehandicapt, arbeidsongeschikt of je partner is opeens alleenstaand.quote:Op woensdag 10 december 2014 16:48 schreef Marthinezruit het volgende:
Beste plankje55 uiteraard werken wij met veiligheidsmateriaal als brillen, stof kapjes, handschoenen en veiligheidschoenen. Ook voor de klus op de balken hebben we een valharnas tot onze beschikking. Maar we zijn jong en niet bang dus het komt wel eens voor dat iemand zonder zo'n harnas op de balken klimt.Natuurlijk ben ik me er van bewust dat dit niet de meest veilige manier is. Verder hebben we voor het weghalen van de schoorsteen zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant en steiger gebruikt. Zoals ook terug te zien is op de foto's. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |