abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147332052
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een heel eind kom al heb ik niet de arrogantie te denken dat ik het tot in de uiterste puntjes begrijp. Ik kom echter denk ik wel een stuk verder dan Rutte die als student geschiedenis blijkbaar niets van de geschiedenis geleerd heeft, niet kan rekenen en van de ene verbazing in de andere verbazing valt wanneer hij na bewust de werkgelegenheid om zeep te hebben geholpen, geconfronteerd wordt met meer uitgaven aan uitkeringen.
Aangezien Mata blind achter de denkbeelden van Rutte aanloopt denk ik er ook meer van te begrijpen dan Mata. Waar Rutte zegt: "Last van de bezuinigingen? Ik zou het niet weten want ik verdien genoeg" vindt Mata alles best als hij zijn seksfeestjes maar kan blijven organiseren met meer dan voldoende drank en drugs.
Rutte is even onnozel als zijn collega,s.
pi_147332088
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik een heel eind kom al heb ik niet de arrogantie te denken dat ik het tot in de uiterste puntjes begrijp. Ik kom echter denk ik wel een stuk verder dan Rutte die als student geschiedenis blijkbaar niets van de geschiedenis geleerd heeft, niet kan rekenen en van de ene verbazing in de andere verbazing valt wanneer hij na bewust de werkgelegenheid om zeep te hebben geholpen, geconfronteerd wordt met meer uitgaven aan uitkeringen.
Aangezien Mata blind achter de denkbeelden van Rutte aanloopt denk ik er ook meer van te begrijpen dan Mata. Waar Rutte zegt: "Last van de bezuinigingen? Ik zou het niet weten want ik verdien genoeg" vindt Mata alles best als hij zijn seksfeestjes maar kan blijven organiseren met meer dan voldoende drank en drugs.
Naast een libertariër is "het broertje van Bos" ook maar een rooie rakker natuurlijk. :P
pi_147332111
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 13:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik kan me al tijdenlang niet (meer) aan de indruk onttrekken dat het verlaten van die gulden middenweg niet toevalligerwijs gelijktijdig begonnen is met het verdwijnen van (de angst voor) het "rode gevaar" uit het oosten van Europa...
Kan je dat uitleggen want ik begrijp de connectie niet.
pi_147332207
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm... gaat dit niet erg ver?
Ik vind het altijd opmerkelijk dat mensen volledig geschoffeerd schijnen te mogen worden maar als die bal dan eens terug gekaatst wordt dan gaat dat te ver?
Welk psychologisch systeem zit daar achter?
pi_147332516
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kan je dat uitleggen want ik begrijp de connectie niet.
Er heeft in het "vrije westen" altijd een grote angst geheerst voor een door sociale onrust veroorzaakte en door het oostblok gesteunde communistische revolutie, waardoor het voor de heersende politici van belang was de bevolking tevreden en vol vertrouwen in de toekomst te houden. Toen dat communistische gevaar verdween, draaide onze samenleving dan ook binnen een mum van tijd vrijwel alleen nog maar om winstmaximalisatie en vermogensaanwas van de "happy few". Er hoefde immers geen rekening meer gehouden te worden met die lastige burgerbevolking...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_147332974
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Er heeft in het "vrije westen" altijd een grote angst geheerst voor een door sociale onrust veroorzaakte en door het oostblok gesteunde communistische revolutie, waardoor het voor de heersende politici van belang was de bevolking tevreden en vol vertrouwen in de toekomst te houden. Toen dat communistische gevaar verdween, draaide onze samenleving dan ook binnen een mum van tijd vrijwel alleen nog maar om winstmaximalisatie en vermogensaanwas van de "happy few". Er hoefde immers geen rekening meer gehouden te worden met die lastige burgerbevolking...
Die lastige burgerbevolking is ook opvallend tam en mak geworden. Bukken en de vaseline aanreiken schijnt de nieuwe levenshouding te zijn geworden.
  zaterdag 6 december 2014 @ 14:57:16 #247
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147333143
Als je dat al een communist noemt, Die Linke zijn nou niet echt de rascommunisten zoals we die van vroeger kennen. Dan is de SP ook communistisch.
Say what?
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:48:14 #248
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_147334228
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 14:57 schreef UpsideDown het volgende:
Als je dat al een communist noemt, Die Linke zijn nou niet echt de rascommunisten zoals we die van vroeger kennen. Dan is de SP ook communistisch.
Die Linke zijn tov van de SP zo ongeveer de SP tov D66
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 6 december 2014 @ 15:52:39 #249
45206 Pietverdriet
pi_147334320
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 12:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat ik me nog vooral van de DDR kan herinneren (en ik ben een stuk ouder dan Mata) is propaganda en spionage van de burger door de staat. Dát verafschuwden wij in die tijd met name van de DDR.

Toen had je hier in het Westen nog een behoorlijke mate van vrijheid en de staat wist niet zo heel erg veel van je. Nieuwslezer lazen op monotone toon en met een uitgestreken gezicht het nieuws voor en in de gelezen media en discussieprogramma's op tv kwamen altijd beide partijen evenveel aan bod. Vakbonden kwamen op voor de belangen van de arbeiders. Iedereen die wilde werken kon een baan krijgen en van dat inkomen kon je rondkomen, als kostwinner, zelfs op vakantie elk jaar. Kon je niet werken dan kreeg je een uitkering waar je goed van kon rondkomen al was het krap. Gezondheidszorg en onderwijs was voor iedereen en altijd toegankelijk.

Nu weet de staat het wanneer je een scheet laat. Overal hangen camera's; in openbare gebouwen, winkels, op straat, langs de wegen waar ook de kentekens worden opgeslagen. We hebben opsporingsprogramma's op tv en kliklijnen voor uitkeringsfraude. Koop je een schroevendraaier dan moet je eerst even in de camera kijken. Je uitgaven worden geregistreerd, je internet gedrag vastgelegd, je mobiele telefoon gevolgd, je reisgedrag met het OV geregistreerd tot op de minuut. De nieuwslezers geven duidelijk blijk van de mening die je over het item zou moeten hebben, kranten en dagbladen geven een geheel eenzijdig verhaal waar vaak veel aan rammelt, de staat bepaald wat wel en niet vermeld mag worden (minder allochtonen in opsporing gezocht) en de discussieprogramma's zijn de verlengde arm van de gevestigde partijen. Vakbonden zijn gelieerd aan één van de regeringspartijen door het baantjesschuiven. Werk is er steeds minder en werkgevers halen massaal arbeiders uit het buitenland om hen onder de Nederlandse wetgeving te betalen en uit te buiten. Werk is een gouden goed geworden. Wie werkeloos wordt wordt gedwongen aan het werk gezet voor de uitkering. Steeds meer werkenden kunnen niet of nauwelijks meer rondkomen, kostwinners moeten ruim boven modaal verdienen en tweeverdienen is de financiële norm geworden. Steeds meer mensen mijden zorg omdat ze het eigen risico niet meer kunnen betalen terwijl ze wel elke maand premie betalen. Bij de mbo opleidingen moeten keuzes gemaakt worden op basis van financiën omdat minima niet elke mbo opleiding meer kunnen betalen.

Ja, in de tijd van de DDR hadden we het hier veel beter. Maar is dat nu nog zo? Is dat Kapitalisme echt zo zaligmakend? The rat race to the bottom? Groeiende inkomensverschillen waarbij de één van gekkigheid niet meer weet wat met zijn geld te doen terwijl de ander de huur niet meer kan ophoesten?

Ik denk dat je aardig door de propaganda geïndoctrineerd bent als je de keerzijde niet meer kunt zien en blijft ontkennen.
Het verschil nogal groot met de DDR.
Je mag het land verlaten wanneer je wil
Je wordt niet opgepakt voor het posten van je mening
Je beland niet in een stasi gevangenis voor het zingen van liedjes of cabaret waarin je de regering bespot
Je mag een partij of vakbond beginnen en het anders aan willen pakken
Je leeft in een parlementaire democratie en rechtsstaat.
Zo kan ik een lijst maken die zo lang is als 134 foklullen

Oh, en heb je enig idee hoe men in de DDR omging met werklozen?
pi_147334414
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Het verschil nogal groot met de DDR.
Je mag het land verlaten wanneer je wil
Klopt. Terugkomen is wel wat lastiger.
quote:
Je wordt niet opgepakt voor het posten van je mening
Maar kan wel op de watch list komen te staan als lone-wolf
quote:
Je beland niet in een stasi gevangenis voor het zingen van liedjes of cabaret waarin je de regering bespot
Tenzij je een bord met een anti-koningshuis tekst omhoog houdt
quote:
Je mag een partij of vakbond beginnen en het anders aan willen pakken
Om vervolgens dusdanig gedemoniseerd te worden dat inhoudelijke discussie onmogelijk wordt. LPF=racisme of SP=communisme met bijbehorende illustraties met veel bloed en motorkettingzagen
quote:
Je leeft in een parlementaire democratie en rechtsstaat.
Daar begin ik steeds meer aan te twijfelen
quote:
Zo kan ik een lijst maken die zo lang is als 134 foklullen
Maar dat we steeds meer afglijden naar de situatie toen in de DDR maar dan met een kapitalistisch systeem waarbij de zwakkeren verzuipen negeer je maar volledig?
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:00:21 #251
45206 Pietverdriet
pi_147334437
:') :')
  zaterdag 6 december 2014 @ 16:01:39 #252
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_147334465
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. Terugkomen is wel wat lastiger.

[..]

Maar kan wel op de watch list komen te staan als lone-wolf

[..]

Tenzij je een bord met een anti-koningshuis tekst omhoog houdt

[..]

Om vervolgens dusdanig gedemoniseerd te worden dat inhoudelijke discussie onmogelijk wordt. LPF=racisme of SP=communisme met bijbehorende illustraties met veel bloed en motorkettingzagen

[..]

Daar begin ik steeds meer aan te twijfelen

[..]

Maar dat we steeds meer afglijden naar de situatie toen in de DDR maar dan met een kapitalistisch systeem waarbij de zwakkeren verzuipen negeer je maar volledig?
:') allemachtig.
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:37:19 #253
45206 Pietverdriet
pi_147336251
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 16:01 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

:') allemachtig.
Tja, Ouder1, het rupsje nooitgenoeg van het sociale stelsel..
pi_147336420
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Qua economie zijn we eerder aan het afglijden richting een situatie zoals die in de negentiende/begin twintigste eeuw was...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_147336440
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, en heb je enig idee hoe men in de DDR omging met werklozen?
Werkelozen? Oh, je bedoelt werkweigeraars? Die werden hard aangepakt. Is daar iets mis mee?
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:51:39 #256
45206 Pietverdriet
pi_147336525
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:47 schreef Ludd het volgende:

[..]

Werkelozen? Oh, je bedoelt werkweigeraars? Die werden hard aangepakt. Is daar iets mis mee?
Na, als jij leraar was en niet op de partijlijn bleek te zitten werd je ontslagen en kwam je nergens meer aan een baan als leraar. Vervolgens werden deze mensen hard aangepakt.
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:57:56 #257
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147336642
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:30 schreef Weltschmerz het volgende:
Slechte propaganda tegen een sociaal-democratische partij. Dat mensen terugverlangen naar de DDR mag het huidige kapitalisme zich aanrekenen.
Wat een onzin. Ooit zelf in Oost-Duitsland geweest? De ravage die het communisme daar aangericht heeft zijn ze nog lang niet overheen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 6 december 2014 @ 17:59:35 #258
45206 Pietverdriet
pi_147336675
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ooit zelf in Oost-Duitsland geweest? De ravage die het communisme daar aangericht heeft zijn ze nog lang niet overheen.
Ga eens in West Duitsland kijken wat voor een ravage de hereniging heeft aangericht.
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:00:36 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147336693
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga eens in West Duitsland kijken wat voor een ravage de hereniging heeft aangericht.
Bureaucratie?
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:03:41 #260
45206 Pietverdriet
pi_147336742
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bureaucratie?
Niet alleen dat, er is een slordige 2.000.000.000.000 euro aan belastinggeld uit het westen in het oosten uitgegeven, daar liggen nu fantastische wegen, infra en gerestaureerde steden.
  zaterdag 6 december 2014 @ 18:07:54 #261
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_147336817
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet alleen dat, er is een slordige 2.000.000.000.000 euro aan belastinggeld uit het westen in het oosten uitgegeven, daar liggen nu fantastische wegen, infra en gerestaureerde steden.
Probleem is dus dat de Oost Duitsers er zelf niets mee doen.

Als je ooit een bedrijf wilt beginnen in de toeristenindustrie moet je daar naar toe gaan, totaal geen concurrentie.
pi_147336877
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Probleem is dus dat de Oost Duitsers er zelf niets mee doen.

Als je ooit een bedrijf wilt beginnen in de toeristenindustrie moet je daar naar toe gaan, totaal geen concurrentie.
Dat ligt er maar naar een naar welke regio je gaat. Mecklenburg-Vorpommern doet het bijvoorbeeld bijzonder goed qua inkomsten uit toerisme.
pi_147337232
Zijn hier nu serieus mensen die het opnemen voor het DDR?
pi_147337524
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 december 2014 17:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

In verhouding tot o.a. Afrikaanse en veel Aziatische landen viel die armoede en ellende in landen als de DDR, Polen en Tsjechoslowakije natuurlijk wel mee. In de westerse wereld hebben we na WO II een gewoonweg een onvoorstelbare welvaartsgroei gekend.

Ik vraag me overigens af welke welvaartsgroei de DDR had gekend wanneer de Russen het land niet stelselmatig leeggeroofd hadden...
  zaterdag 6 december 2014 @ 19:08:11 #265
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_147338256
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 18:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

In verhouding tot o.a. Afrikaanse en veel Aziatische landen viel die armoede en ellende in landen als de DDR, Polen en Tsjechoslowakije natuurlijk wel mee. In de westerse wereld hebben we na WO II een gewoonweg een onvoorstelbare welvaartsgroei gekend.

Ik vraag me overigens af welke welvaartsgroei de DDR had gekend wanneer de Russen het land niet stelselmatig leeggeroofd hadden...
Vertel dat maar even aan de Tsjechen, dat de ellende wel meeviel.

http://www.npogeschiedeni(...)e-Praagse-Lente.html

Of aan de Hongaren die 1956 meegemaakt hebben. Of aan de Polen die in de jaren '90 na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie in bittere armoede in ghetto's hebben gewoond, als gevolg waarvan vele Polen hun geluk elders gingen beproeven toen Polen tot de EU toetrad. Of aan de mensen die door de Stasi gevangen zijn gezet en gemarteld.
  zaterdag 6 december 2014 @ 19:40:39 #266
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147339277
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 19:08 schreef Richestorags het volgende:

Of aan de Hongaren die 1956 meegemaakt hebben.
Mijn familie bijvoorbeeld, een oom van mijn vader bracht mensen de grens over, zijn rit met zijn eigen gezin werd ie tegengehouden. Wil je weten wat hij, mijn opa of vader nu precies van het communisme Stalinisme toen vonden?
pi_147339452
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 19:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Vertel dat maar even aan de Tsjechen, dat de ellende wel meeviel.

http://www.npogeschiedeni(...)e-Praagse-Lente.html

Of aan de Hongaren die 1956 meegemaakt hebben. Of aan de Polen die in de jaren '90 na het uiteenvallen van de Sovjet-Unie in bittere armoede in ghetto's hebben gewoond, als gevolg waarvan vele Polen hun geluk elders gingen beproeven toen Polen tot de EU toetrad. Of aan de mensen die door de Stasi gevangen zijn gezet en gemarteld.
Lees mijn post gewoon eens opnieuw...

Vergeleken met de slachtpartijen in bijvoorbeeld Afrika en Cambodja en de pure armoede die op veel plekken op dat eerstgenoemde continent heerst(e), kon je toch vele malen beter in het communistische oostblok leven. Want hoe verachtelijk die regimes ook waren en hoe zeer de burgerbevolking die regimes dan ook haatte, het gros van de burgerbevolking leefde in betrekkelijke rust en zonder al te veel druk. Net als in de westerse wereld, hield het gros van de bevolking zich immers totaal niet bezig met politiek of protesteren tegen het regeringsbeleid.
  zondag 7 december 2014 @ 14:05:02 #268
396550 Richestorags
pi_147358100
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 december 2014 19:45 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Lees mijn post gewoon eens opnieuw...

Vergeleken met de slachtpartijen in bijvoorbeeld Afrika en Cambodja en de pure armoede die op veel plekken op dat eerstgenoemde continent heerst(e), kon je toch vele malen beter in het communistische oostblok leven. Want hoe verachtelijk die regimes ook waren en hoe zeer de burgerbevolking die regimes dan ook haatte, het gros van de burgerbevolking leefde in betrekkelijke rust en zonder al te veel druk. Net als in de westerse wereld, hield het gros van de bevolking zich immers totaal niet bezig met politiek of protesteren tegen het regeringsbeleid.
Als dat zo was, waarom kwamen ze dan in opstand? En de reden dat mensen zich niet met politiek bezighielden was dat bijvoorbeeld de Stasi aanmoedigde om iedereen te verraden. De continue angst waar je dan onder gebukt gaat is niet echt fijn leven.
  zondag 7 december 2014 @ 14:07:19 #269
396550 Richestorags
pi_147358140
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 19:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Mijn familie bijvoorbeeld, een oom van mijn vader bracht mensen de grens over, zijn rit met zijn eigen gezin werd ie tegengehouden. Wil je weten wat hij, mijn opa of vader nu precies van het communisme Stalinisme toen vonden?
Wel ik denk dat ik het antwoord wel weet ;) Ik snap echt niet dat mensen het Stalinisme bagatelliseren.
  zondag 7 december 2014 @ 14:29:19 #270
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_147358628
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat heeft Noord Korea met Sinaasappels te maken? En wat met de DDR :') In de DDR verhongerde geen mensen, kletsmajoor. :')

Voor wat betreft de gezondheidszorg, die was van een behoorlijk niveau in de DDR. De levensverwachting verschilde niet enorm veel ten opzichte van die in het Westen. Zeker in de beginperiode van de DDR niet, er zijn periodes geweest dat de levensverwachting in de DDR hoger lag. In het laatste decennia was die in het Westen iets hoger, mede door geavanceerdere technieken.

Goed, de gezondheidszorg was dus van een goed niveau. En daarbij, nu een belangrijk punt, deze was 'gratis' dus voor iedereen toegangelijk.

Fijn dat men in het kapitalistische Amerika top medische voorzieningen heeft, maar wat heb je daar aan als je deze niet kan betalen. Ik neem aan dat de verhalen van mensen die niet tegen kanker behandeld kunnen worden omdat ze de juiste verzekeringen niet konden betalen je wel bekend zijn.

En ook in Nederland gaan we deze kant op. Deze week is dat nog meermaals in het nieuws geweest. Mensen in Nederland die geen gebruik maken van de zorg omdat ze het eigen risico niet meer kunnen betalen!
Dit.
  zondag 7 december 2014 @ 14:48:54 #271
45206 Pietverdriet
pi_147359115
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2014 14:29 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Dit.
DDR had ook andere positive kanten, mensen als jij waren fijn aan het werk gezet ikeakasten te maken of in uraniummijnen aan het zwoegen
  zondag 7 december 2014 @ 14:50:10 #272
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_147359164
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

DDR had ook andere positive kanten, mensen als jij waren fijn aan het werk gezet ikeakasten te maken of in uraniummijnen aan het zwoegen
Welnu, wat let je nog om alsnog lid te worden van communistische partij, Piet? :D :P
pi_147359604
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 14:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lol
  zondag 7 december 2014 @ 15:16:59 #274
45206 Pietverdriet
pi_147359846
quote:
14s.gif Op zondag 7 december 2014 14:50 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Welnu, wat let je nog om alsnog lid te worden van communistische partij, Piet? :D :P
Het communisme
pi_147361195
Wat is het probleem?

Dit man heeft niet hele schokkende dingen gedaan, en nu Duitsland herenigd is kan hij gewoon deelnemen aan het democratisch proces.

De Linke heeft veel foute ideeën, maar helaas is er voor veel mensen veel verslechterd sinds de val van De Muur, en dat maakt dat grote groepen zich tot die partij aangetrokken voelen. Als je in een klein Oost-Duits dorp kijkt, zie je overal leegstaande gebouwen en verval, waar 30 jaar geleden volop leven en werk was. Dat is wat de mensen hebben onthouden van die tijd, ondanks de slechte kanten van de DDR.

Ik vind het nogal hypocriet dat mensen zich druk maken om ex-communisten terwijl veel grotere gekken op invloedrijke plaatsen zitten (Fatima Elatik in Amsterdam, en Google maar eens wat artikelen over het huidige Zweedse kabinet).
pi_147362256
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 december 2014 10:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat heeft Noord Korea met Sinaasappels te maken? En wat met de DDR :') In de DDR verhongerde geen mensen, kletsmajoor. :')

Voor wat betreft de gezondheidszorg, die was van een behoorlijk niveau in de DDR. De levensverwachting verschilde niet enorm veel ten opzichte van die in het Westen. Zeker in de beginperiode van de DDR niet, er zijn periodes geweest dat de levensverwachting in de DDR hoger lag. In het laatste decennia was die in het Westen iets hoger, mede door geavanceerdere technieken.

Goed, de gezondheidszorg was dus van een goed niveau. En daarbij, nu een belangrijk punt, deze was 'gratis' dus voor iedereen toegangelijk.

Fijn dat men in het kapitalistische Amerika top medische voorzieningen heeft, maar wat heb je daar aan als je deze niet kan betalen. Ik neem aan dat de verhalen van mensen die niet tegen kanker behandeld kunnen worden omdat ze de juiste verzekeringen niet konden betalen je wel bekend zijn.

En ook in Nederland gaan we deze kant op. Deze week is dat nog meermaals in het nieuws geweest. Mensen in Nederland die geen gebruik maken van de zorg omdat ze het eigen risico niet meer kunnen betalen!
http://en.wikipedia.org/w(...)3%B6nhausen_Memorial
Ook de verderfelijke mensen in dit gebouw? Hondsbrutale mensen met een andere mening dan de partij?
  zondag 7 december 2014 @ 16:43:21 #277
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_147362365
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ook de verderfelijke mensen in dit gebouw? Hondsbrutale mensen met een andere mening dan de partij?
Er was geen andere mening. Wat was je naam ook al weer?
reset
pi_147362424
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met verhongerende mensen, of het zogenaamd ontbreken van gezondheidszorg? Dáár reageerde ik op.

Nergens typeer ik de DDR als een ideale staat. Ik begrijp je reactie derhalve niet.
  zondag 7 december 2014 @ 16:46:06 #279
45206 Pietverdriet
pi_147362462
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Er was geen andere mening. Wat was je naam ook al weer?
pi_147363140
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 16:45 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met verhongerende mensen, of het zogenaamd ontbreken van gezondheidszorg? Dáár reageerde ik op.

Nergens typeer ik de DDR als een ideale staat. Ik begrijp je reactie derhalve niet.
Ik snap dat jij te dom bent om te poepen aangezien je al een topic lang de DDR aan het verdedigen bent, maar dat je zo'n monster bent op politieke gevangenen niet als mensen te zien had ik niet verwacht.
pi_147363511
quote:
Die mop over die zon was wel grappig.
pi_147363615
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap dat jij te dom bent om te poepen aangezien je al een topic lang de DDR aan het verdedigen bent
:') 2 ______________________________________________________________________!
  zondag 7 december 2014 @ 17:26:14 #283
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147363937
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die Linke zijn tov van de SP zo ongeveer de SP tov D66
Het is behoorlijk links, maar de SP is in grondbeginselen ook veel linkser dan de meesten vermoeden. Het ware SP-gedachtegoed komt alleen nooit aan bod omdat ze vrijwel alleen maar in de oppositie zitten en het over de voorstellen van de coalitiepartijen gaat.

Wat ik vreemd vind is dat men over Oost-Duitsland spreekt, terwijl Thüringen in het hart van Duitsland ligt. In Saksen, wat wel in het oosten ligt, is de CDU bijvoorbeeld veruit de grootste partij. Ook in Brandenburg en Mecklenburg-Voor-Pommeren zijn de SPD en CDU beide groter dan Die Linke. De zetels die ze in Thüringen hebben zijn ten koste van de SPD, de CDU is nog de grootste, alleen geen meerderheid. Er is een soort unieke (ongewenste) situatie ontstaan in Thüringen.
Say what?
  zondag 7 december 2014 @ 17:28:08 #284
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147364006
quote:
'Merkel wilde coalitie Thüringen torpederen'

In een poging de rood-rood-groene coalitie in de Duitse deelstaat Thüringen te torpederen, heeft de CDU contact gehad met de euro-sceptische partij Alternatief voor Duitsland (AfD) om samen op te trekken.

Bondskanselier Angela Merkel zou volgens het tijdschrift Der Spiegel het groene licht hebben gegeven voor de gesprekken, terwijl ze eerder nadrukkelijk elke vorm van samenwerking met de partij van Bernd Lucke had uitgesloten.

De omstreden pogingen tot samenwerking zullen worden besproken op de CDU-partijdag komende week in Keulen. CDU-leider in Thüringen Mike Mohring moet dan met de billen bloot. Gesprekken met AfD werden in augustus door het nationale partijbestuur nog nadrukkelijk verboden. Opmerkelijk is dat Mohring zelf deel uitmaakt van dat bestuur en voor de boycot had gestemd.

Uiteindelijk kwam de rood-rood-groene coalitie er toch in Thüringen met de oud-communist Bodo Ramelow als premier. In de eerste stemronde kreeg hij steun van 45 van de 90 afgevaardigden.

Tweede ronde
In de tweede ronde stemden 46 afgevaardigden voor, waarmee de coalitie in het zadel geholpen werd. Had de CDU in een eventuele derde stemronde gemene zaak gemaakt met AfD zou dat tot een aardbeving in de landelijke politiek hebben geleid, aldus Der Spiegel.

Rood-rood-groen wordt gevormd door de vroegere communisten in Die Linke, de sociaaldemocratische SPD en de Groenen. De SPD vormt samen met de CDU de landelijke regering. Merkel was in september hevig ontstemd over de mogelijkheid van een deelstaatspremier van Die Linke. De partij is voortgekomen uit de voormalige communistische DDR-staatspartij SED. ''Straks moet Karl Marx naar de staatskanselarij worden gedragen'', zei ze toen.

Door: ANP
Say what?
pi_147364023
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 december 2014 09:14 schreef DeJori het volgende:

Mensen zullen nooit leren van fouten uit het verleden.
Klopt, dit kan haast niet. Want je zie niet wat er voor proces plaatsvindt in je brein.
Moet je er eerst zien achter te komen wat het diepere fundamentele probleem keer op keer was, het is niet echt een fout waar je van kan leren, het zijn de dingen die je niet kan voelen, dat moeten emotie en nieuwsgierigheid zijn.
Want die dingen zitten het diepst weggestopt in het menslijk brein (overleving = dingen ontdekken en er ontstaan angsten of juist veiligheidsgevoel door, miljoenen jaren hetzelfde)

quote:
Het enige wat we kunnen doen is hopen dat dit zich niet herhaalt in het nationale parlement van Duitsland.
Dan moet een meerderheid Duitsers beginnen in te zien dat hun eigen emotie en nieuwsgierigheid hen weer in een val kan laten lopen (die val is hierarchie, want dat is het meest natuurlijke systeem waarin elke bevolking altijd zit zonder he te merken.
En dit is juist het fundamentle probleem in de mens, op emotie en nieuwsgierigheid ga je heel gemakkelijk onderuit, want je merkt het niet, je ziet niet dat je steeds meer onderdeel wordt van een heirarchie, als je dit namelijk wel zou kunnen zien zou er nooit meer een versterking kunnen optreden, want je zou dan je eigen emotie en nieuwsgierigheid kunnen voelen veranderen.
Als een bevolking die gave zou bezitten zou er nooit meer herhaling geschiedenis kunnen ontstaan, want je zou het meteen merken.

Kijk eens een keer naar twee oudere speelfims, Invasion of the body snatchers 1978 en The wave 1981. Wat je in die films ziet gebeuren zie je (bijna) niet gebeuren. Het is namelijk verandering emotie door emotie die begint vanuit een enkeling. Zo begint een hierarchie met dezelfde emoties zich langzaam maar zeker te vormen.
Dezelfde emotionele niveau krijgen betekent een eenheid beginnen te worden. Je merkt het niet.
Duitsers, Italianen en Grieken blijken emotioneler te zijn dan andere Europeanen, want het Byzantijnse , Romeinse en Derde rijk ontstonden juist in die bevolkingen.
Het moet hun sterkere emotie zijn geweest waarop zij historisch in de problemen kwamen.
pi_147364252
quote:
10s.gif Op zondag 7 december 2014 17:26 schreef UpsideDown het volgende:

Wat ik vreemd vind is dat men over Oost-Duitsland spreekt, terwijl Thüringen in het hart van Duitsland ligt.
8)7

Wanneer men spreekt of Oost-Duitsland worden de nieuwe Bundesländer bedoeld. Ik hoop dat je weet dat Thüringen deel uitmaakte van de DDR.
  zondag 7 december 2014 @ 17:36:03 #287
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147364281
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:34 schreef Ludd het volgende:

[..]

8)7

Wanneer men spreekt of Oost-Duitsland worden de nieuwe Bundesländer bedoeld. Ik hoop dat je weet dat Thüringen deel uitmaakte van de DDR.
Jawel, maar de DDR bestaat al een kwart eeuw niet meer.
Say what?
pi_147364383
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:36 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Jawel, maar de DDR bestaat al een kwart eeuw niet meer.
Correct, maar de term Ostdeutschland was tijdens de DDR als een synoniem voor de DDR, en is nu nog steeds in gebruik om die gebieden van destijds aan te duiden.

Het echte Oost Duitsland ligt overigens in Polen. })
pi_147364384
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:18 schreef Ludd het volgende:

[..]

:') 2 ______________________________________________________________________!
Politieke gevangenen hadden geen toegang tot die gezondheidszorg en werden vaak op dieet gezet. Jij zegt dat iedereen toegang had tot die gezondheidszorg en er voldoende te eten was voor iedereen. Zelfs na een post die je daarop wijst blijf je volhouden dat dat waar is. Of poepen is moeilijk voor je, of je bent van hetzelfde kaliber als een nazi door andere mensen niet als mensen te classificeren en dood te laten gaan. Welke is het?
pi_147364505
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Politieke gevangenen hadden geen toegang tot die gezondheidszorg en werden vaak op dieet gezet. Jij zegt dat iedereen toegang had tot die gezondheidszorg en er voldoende te eten was voor iedereen. Zelfs na een post die je daarop wijst blijf je volhouden dat dat waar is. Of poepen is moeilijk voor je, of je bent van hetzelfde kaliber als een nazi door andere mensen niet als mensen te classificeren en dood te laten gaan. Welke is het?
Niet snappen wanneer het over gewoon de bevolking als zodanig gaat. :') Of beoordeel je de Amerikaanse levensstandaard ook op hoe er met de gevangen op Guantanamo Bay omgegaan wordt?
  zondag 7 december 2014 @ 17:46:06 #291
45206 Pietverdriet
pi_147364575
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:43 schreef Ludd het volgende:

[..]

Niet snappen wanneer het over gewoon de bevolking als zodanig gaat. :') Of beoordeel je de Amerikaanse levensstandaard ook op hoe er met de gevangen op Guantanamo Bay omgegaan wordt?
Als je dat afkeurt, waarom keur je de mensenrechtenschendingen in de DDR dan niet af?
pi_147364599
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dat afkeurt, waarom keur je de mensenrechtenschendingen in de DDR dan niet af?
Waar staat dat ik deze niet afkeur? :?
  zondag 7 december 2014 @ 17:47:07 #293
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147364611
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Correct, maar de term Ostdeutschland was tijdens de DDR als een synoniem voor de DDR, en is nu nog steeds in gebruik om die gebieden van destijds aan te duiden.

Het echte Oost Duitsland ligt overigens in Polen. })
In die zin heb je gelijk inderdaad. Ik spreek liever over deelstaten, door steeds de term Oost-Duitsland te gebruiken houd je de DDR eigenlijk nog een beetje in stand.

En ja, Silezië en Pruisen zijn het echte oosten van Duitsland. :P
Say what?
  zondag 7 december 2014 @ 17:48:45 #294
45206 Pietverdriet
pi_147364659
Wij noemen het gewoon Die Zone, en de bewoners Zonedödel
  zondag 7 december 2014 @ 17:49:24 #295
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_147364678
Dresden _O_
Say what?
pi_147364998
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij noemen het gewoon Die Zone, en de bewoners Zonedödel
Hypocriet. Hier enerzijds de hele tijd lopen huilen om de slachtoffers, maar er vervolgens zo denigrerend over doen.
  zondag 7 december 2014 @ 18:11:03 #297
45206 Pietverdriet
pi_147365402
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 17:57 schreef Ludd het volgende:

[..]

Hypocriet. Hier enerzijds de hele tijd lopen huilen om de slachtoffers, maar er vervolgens zo denigrerend over doen.
Als je de SED weer kiest vraag je daarom
pi_147365561
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je de SED weer kiest vraag je daarom
Het merendeel stemt anders, en toch betitel je alle inwoners van de nieuwe Bundesländer als zodanig. Nu moet je niet opeens gaan doen, alsof je het enkel over die Linke stemmers had, want dat is ongeloofwaardig, temeer daar die partij niet uitsluitend in die Zone actief is.

Je schoffeert gewoon de gehele bevolking van dat deel van Duitsland.
  zondag 7 december 2014 @ 18:19:17 #299
45206 Pietverdriet
pi_147365668
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

Het merendeel stemt anders, en toch betitel je alle inwoners van de nieuwe Bundesländer als zodanig. Nu moet je niet opeens gaan doen, alsof je het enkel over die Linke stemmers had, want dat is ongeloofwaardig, temeer daar die partij niet uitsluitend in die Zone actief is.

Je schoffeert gewoon de gehele bevolking van dat deel van Duitsland.
Bite me, dictatuurpijper
pi_147365724
quote:
1s.gif Op zondag 7 december 2014 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bite me, dictatuurpijper
Wat een volwassen reactie. Kan je er niet tegen dat je hypocrisie aangekaart wordt?
  zondag 7 december 2014 @ 18:22:46 #301
45206 Pietverdriet
pi_147365788
quote:
0s.gif Op zondag 7 december 2014 18:20 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wat een volwassen reactie. Kan je er niet tegen dat je hypocrisie aangekaart wordt?
Gezien je eerdere posts hier is je verontwaardiging een gotspe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')