http://en.wikipedia.org/w(...)3%B6nhausen_Memorialquote:Op zaterdag 6 december 2014 10:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat heeft Noord Korea met Sinaasappels te maken? En wat met de DDRIn de DDR verhongerde geen mensen, kletsmajoor.
Voor wat betreft de gezondheidszorg, die was van een behoorlijk niveau in de DDR. De levensverwachting verschilde niet enorm veel ten opzichte van die in het Westen. Zeker in de beginperiode van de DDR niet, er zijn periodes geweest dat de levensverwachting in de DDR hoger lag. In het laatste decennia was die in het Westen iets hoger, mede door geavanceerdere technieken.
Goed, de gezondheidszorg was dus van een goed niveau. En daarbij, nu een belangrijk punt, deze was 'gratis' dus voor iedereen toegangelijk.
Fijn dat men in het kapitalistische Amerika top medische voorzieningen heeft, maar wat heb je daar aan als je deze niet kan betalen. Ik neem aan dat de verhalen van mensen die niet tegen kanker behandeld kunnen worden omdat ze de juiste verzekeringen niet konden betalen je wel bekend zijn.
En ook in Nederland gaan we deze kant op. Deze week is dat nog meermaals in het nieuws geweest. Mensen in Nederland die geen gebruik maken van de zorg omdat ze het eigen risico niet meer kunnen betalen!
Er was geen andere mening. Wat was je naam ook al weer?quote:Op zondag 7 december 2014 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)3%B6nhausen_Memorial
Ook de verderfelijke mensen in dit gebouw? Hondsbrutale mensen met een andere mening dan de partij?
Wat heeft dat te maken met verhongerende mensen, of het zogenaamd ontbreken van gezondheidszorg? Dáár reageerde ik op.quote:Op zondag 7 december 2014 16:40 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)3%B6nhausen_Memorial
Ook de verderfelijke mensen in dit gebouw? Hondsbrutale mensen met een andere mening dan de partij?
quote:Op zondag 7 december 2014 16:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Er was geen andere mening. Wat was je naam ook al weer?
Ik snap dat jij te dom bent om te poepen aangezien je al een topic lang de DDR aan het verdedigen bent, maar dat je zo'n monster bent op politieke gevangenen niet als mensen te zien had ik niet verwacht.quote:Op zondag 7 december 2014 16:45 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met verhongerende mensen, of het zogenaamd ontbreken van gezondheidszorg? Dáár reageerde ik op.
Nergens typeer ik de DDR als een ideale staat. Ik begrijp je reactie derhalve niet.
Die mop over die zon was wel grappig.quote:
quote:Op zondag 7 december 2014 17:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik snap dat jij te dom bent om te poepen aangezien je al een topic lang de DDR aan het verdedigen bent
Het is behoorlijk links, maar de SP is in grondbeginselen ook veel linkser dan de meesten vermoeden. Het ware SP-gedachtegoed komt alleen nooit aan bod omdat ze vrijwel alleen maar in de oppositie zitten en het over de voorstellen van de coalitiepartijen gaat.quote:Op zaterdag 6 december 2014 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die Linke zijn tov van de SP zo ongeveer de SP tov D66
quote:'Merkel wilde coalitie Thüringen torpederen'
In een poging de rood-rood-groene coalitie in de Duitse deelstaat Thüringen te torpederen, heeft de CDU contact gehad met de euro-sceptische partij Alternatief voor Duitsland (AfD) om samen op te trekken.
Bondskanselier Angela Merkel zou volgens het tijdschrift Der Spiegel het groene licht hebben gegeven voor de gesprekken, terwijl ze eerder nadrukkelijk elke vorm van samenwerking met de partij van Bernd Lucke had uitgesloten.
De omstreden pogingen tot samenwerking zullen worden besproken op de CDU-partijdag komende week in Keulen. CDU-leider in Thüringen Mike Mohring moet dan met de billen bloot. Gesprekken met AfD werden in augustus door het nationale partijbestuur nog nadrukkelijk verboden. Opmerkelijk is dat Mohring zelf deel uitmaakt van dat bestuur en voor de boycot had gestemd.
Uiteindelijk kwam de rood-rood-groene coalitie er toch in Thüringen met de oud-communist Bodo Ramelow als premier. In de eerste stemronde kreeg hij steun van 45 van de 90 afgevaardigden.
Tweede ronde
In de tweede ronde stemden 46 afgevaardigden voor, waarmee de coalitie in het zadel geholpen werd. Had de CDU in een eventuele derde stemronde gemene zaak gemaakt met AfD zou dat tot een aardbeving in de landelijke politiek hebben geleid, aldus Der Spiegel.
Rood-rood-groen wordt gevormd door de vroegere communisten in Die Linke, de sociaaldemocratische SPD en de Groenen. De SPD vormt samen met de CDU de landelijke regering. Merkel was in september hevig ontstemd over de mogelijkheid van een deelstaatspremier van Die Linke. De partij is voortgekomen uit de voormalige communistische DDR-staatspartij SED. ''Straks moet Karl Marx naar de staatskanselarij worden gedragen'', zei ze toen.
Door: ANP
Klopt, dit kan haast niet. Want je zie niet wat er voor proces plaatsvindt in je brein.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:14 schreef DeJori het volgende:
Mensen zullen nooit leren van fouten uit het verleden.
Dan moet een meerderheid Duitsers beginnen in te zien dat hun eigen emotie en nieuwsgierigheid hen weer in een val kan laten lopen (die val is hierarchie, want dat is het meest natuurlijke systeem waarin elke bevolking altijd zit zonder he te merken.quote:Het enige wat we kunnen doen is hopen dat dit zich niet herhaalt in het nationale parlement van Duitsland.
quote:Op zondag 7 december 2014 17:26 schreef UpsideDown het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat men over Oost-Duitsland spreekt, terwijl Thüringen in het hart van Duitsland ligt.
Jawel, maar de DDR bestaat al een kwart eeuw niet meer.quote:Op zondag 7 december 2014 17:34 schreef Ludd het volgende:
[..]![]()
Wanneer men spreekt of Oost-Duitsland worden de nieuwe Bundesländer bedoeld. Ik hoop dat je weet dat Thüringen deel uitmaakte van de DDR.
Correct, maar de term Ostdeutschland was tijdens de DDR als een synoniem voor de DDR, en is nu nog steeds in gebruik om die gebieden van destijds aan te duiden.quote:Op zondag 7 december 2014 17:36 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Jawel, maar de DDR bestaat al een kwart eeuw niet meer.
Politieke gevangenen hadden geen toegang tot die gezondheidszorg en werden vaak op dieet gezet. Jij zegt dat iedereen toegang had tot die gezondheidszorg en er voldoende te eten was voor iedereen. Zelfs na een post die je daarop wijst blijf je volhouden dat dat waar is. Of poepen is moeilijk voor je, of je bent van hetzelfde kaliber als een nazi door andere mensen niet als mensen te classificeren en dood te laten gaan. Welke is het?quote:Op zondag 7 december 2014 17:18 schreef Ludd het volgende:
[..]2 ______________________________________________________________________!
Niet snappen wanneer het over gewoon de bevolking als zodanig gaat.quote:Op zondag 7 december 2014 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Politieke gevangenen hadden geen toegang tot die gezondheidszorg en werden vaak op dieet gezet. Jij zegt dat iedereen toegang had tot die gezondheidszorg en er voldoende te eten was voor iedereen. Zelfs na een post die je daarop wijst blijf je volhouden dat dat waar is. Of poepen is moeilijk voor je, of je bent van hetzelfde kaliber als een nazi door andere mensen niet als mensen te classificeren en dood te laten gaan. Welke is het?
Als je dat afkeurt, waarom keur je de mensenrechtenschendingen in de DDR dan niet af?quote:Op zondag 7 december 2014 17:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Niet snappen wanneer het over gewoon de bevolking als zodanig gaat.Of beoordeel je de Amerikaanse levensstandaard ook op hoe er met de gevangen op Guantanamo Bay omgegaan wordt?
Waar staat dat ik deze niet afkeur?quote:Op zondag 7 december 2014 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je dat afkeurt, waarom keur je de mensenrechtenschendingen in de DDR dan niet af?
In die zin heb je gelijk inderdaad. Ik spreek liever over deelstaten, door steeds de term Oost-Duitsland te gebruiken houd je de DDR eigenlijk nog een beetje in stand.quote:Op zondag 7 december 2014 17:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Correct, maar de term Ostdeutschland was tijdens de DDR als een synoniem voor de DDR, en is nu nog steeds in gebruik om die gebieden van destijds aan te duiden.
Het echte Oost Duitsland ligt overigens in Polen.
Hypocriet. Hier enerzijds de hele tijd lopen huilen om de slachtoffers, maar er vervolgens zo denigrerend over doen.quote:Op zondag 7 december 2014 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij noemen het gewoon Die Zone, en de bewoners Zonedödel
Als je de SED weer kiest vraag je daaromquote:Op zondag 7 december 2014 17:57 schreef Ludd het volgende:
[..]
Hypocriet. Hier enerzijds de hele tijd lopen huilen om de slachtoffers, maar er vervolgens zo denigrerend over doen.
Het merendeel stemt anders, en toch betitel je alle inwoners van de nieuwe Bundesländer als zodanig. Nu moet je niet opeens gaan doen, alsof je het enkel over die Linke stemmers had, want dat is ongeloofwaardig, temeer daar die partij niet uitsluitend in die Zone actief is.quote:Op zondag 7 december 2014 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je de SED weer kiest vraag je daarom
Bite me, dictatuurpijperquote:Op zondag 7 december 2014 18:16 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het merendeel stemt anders, en toch betitel je alle inwoners van de nieuwe Bundesländer als zodanig. Nu moet je niet opeens gaan doen, alsof je het enkel over die Linke stemmers had, want dat is ongeloofwaardig, temeer daar die partij niet uitsluitend in die Zone actief is.
Je schoffeert gewoon de gehele bevolking van dat deel van Duitsland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |