En hij is niet eens overleden aan zijn overgewicht, maar aan een normale longontsteking.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:
"Zijn dokter roept op tot een belasting op fast food."
De tragische dood van een gainer gebruiken voor politieke propaganda.
Dat zijn de gebruikelijke rituelen. Als er een puber zich in coma zuipt, dan is de standaard reactie ook dat er "harder en strenger opgetreden moet worden" bla bla bla. "Beter controleren" bla, bla, bla "Onze kinderen" bla bla bloa.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:
Ja, ernstig, die redenen buiten jezelf zoeken.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn de gebruikelijke rituelen. Als er een puber zich in coma zuipt, dan is de standaard reactie ook dat er "harder en strenger opgetreden moet worden" bla bla bla. "Beter controleren" bla, bla, bla "Onze kinderen" bla bla bloa.
Punt is natuurlijk dat dergelijke gezondheidsfreak de tijdsgeest mee hebben en dat er serieus naar geluisterd wordt, waardoor dit soort incidenten het proces versnellen. Erg voorspelbaar, want na roken en alcohol is fastfood aan de beurt....vroeg of laat zal er ook daar het eea gaan veranderen.
Denken dat je qua calorieën niet voller zit na een McMenuquote:Op zaterdag 6 december 2014 09:37 schreef Re het volgende:
junkfood is helemaal niet zo goedkoop eigenlijk, een kant en klare salade bij de AH is 4-5 euro, een McMenu zit daar wel een stuk boven en dan zit je nog niet vol
Dat is echt voor 10 personen (vrouwen) per dag eten. Hoe kan dat de schuld zijn van fast food?quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ernstig, die redenen buiten jezelf zoeken.
Volgens mij nam deze gezellige dikkerd toch echt zelf 20.000 calorieeen per dag, hij werd nergens toe gedwongen.
als ie het met enkel groente had geprobeerd was het hem niet gelukt iigquote:Op zaterdag 6 december 2014 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is echt voor 10 personen (vrouwen) per dag eten. Hoe kan dat de schuld zijn van fast food?
Ja, en niet bewegen, dat is ook de grootste probleemfactor.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:41 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Dat is echt voor 10 personen (vrouwen) per dag eten. Hoe kan dat de schuld zijn van fast food?
die salades zijn gek genoeg ook caloriebommen..quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:39 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Denken dat je qua calorieën niet voller zit na een McMenu
Dat wist ik niet, maar na research blijkt enkel de bigmac al bijna 3 x zo veel calorieën te bevatten per 100gr dan bijv maaltijdsalade kip paprika van AH. En dan moet er nog friet, fritessaus enz in.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:43 schreef Ole het volgende:
[..]
die salades zijn gek genoeg ook caloriebommen..
het hongergevoel is igg nog een stuk prominenter aanwezig aangezien het volume een stuk kleiner is en daardoor de signalen naar je hersenen je vertellen dat je nog niet vol zit.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:39 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Denken dat je qua calorieën niet voller zit na een McMenu
Big Mac Menu is 1.115 kcal (6 euro)quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:43 schreef Ole het volgende:
[..]
die salades zijn gek genoeg ook caloriebommen..
ik krijg er alleen maar meer trek vanquote:Op zaterdag 6 december 2014 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
Big Mac Menu is 1.115 kcal (6 euro)
AH Maaltijdsalade met geitenkaas is 567 kcal (5 euro)
richtlijn is 500-700 kcal voor de avondmaaltijd
en ga me niet vertellen dat je bij een McMenu vol zit... of dat je dat als enige neemt voor het avondeten
Wel als het een dikke prop met kort pittig kapsel is ja.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zelfs iets geniaals als sex wordt vervelend als 't elke dag met dezelfde vrouw is.
Vrouwen lijken er patent op te hebben om daarin te veranderen. Ik hou m'n hart vast in ieder geval.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:29 schreef CrashO het volgende:
[..]
Wel als het een dikke prop met kort pittig kapsel is ja.
of verreken met je zorgpremie. Overgewicht is gewoon een groot probleem in de wereld, zonder keiharde maatregelen veranderd er niks.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:28 schreef Ixnay het volgende:
Dus iemand die gezond eet, genoeg sport en denkt aan alle voedingsstoffen mag straks het dubbele gaan betalen voor fastfood omdat anderen geen controle hebben over hun eetgedrag.
De prijzen zijn in Nederland mogelijk anders dan in het VK. In de VS zijn de prijzen voor junkfood inderdaad lager dan de prijzen voor onbewerkt of vers voedsel, zeker in low income areas. Geen idee of het in het VK ook zo is.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:37 schreef Re het volgende:
junkfood is helemaal niet zo goedkoop eigenlijk, een kant en klare salade bij de AH is 4-5 euro, een McMenu zit daar wel een stuk boven en dan zit je nog niet vol
Volgens mij ook ja.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De prijzen zijn in Nederland mogelijk anders dan in het VK. In de VS zijn de prijzen voor junkfood inderdaad lager dan de prijzen voor onbewerkt of vers voedsel, zeker in low income areas. Geen idee of het in het VK ook zo is.
Ik heb een tijdje terug een docu gezien over hem. Hij kon niet eens meer zitten.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:44 schreef Robuustheid het volgende:
Mij lijkt niet dat de man nog in staat was om te kunnen werken.
Dat is juist hoe je er mee om moet gaan. Je moet helemaal niet vol willen zitten. Ik kan ook wel 2 borden zuurkool met worst opeten en dan pas volzitten, echter met 400 gram zuurkool en een halve worst heb je genoeg. Wil je wat aan je gewicht doen dan eet je hooguit wat je nodig hebt en niet wat je voor je gevoel denkt te moeten hebben.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:14 schreef Re het volgende:
en ga me niet vertellen dat je bij een McMenu vol zit... of dat je dat als enige neemt voor het avondeten
Mij ook.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:08 schreef Richestorags het volgende:
Het blijft me verbazen hoe lang het menselijk lichaam zaken waar het niet voor is gemaakt te doen volhoudt.
Dikke lul ja. Zijn gewicht kwam voornamelijk door zijn vraatzucht en niet door goedkoop fastfood.quote:Op zaterdag 6 december 2014 08:54 schreef tong80 het volgende:
Martin gaf toe dat zijn overgewicht voornamelijk kwam door goedkoop fast food.
Inderdaad. "Dit eetgedrag is niet nieuws, maar wel nieuw is hoe makkelijk het is om goedkoop junk food te kopen"quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:
Dit ja.quote:
Dit.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:28 schreef Ixnay het volgende:
Dus iemand die gezond eet, genoeg sport en denkt aan alle voedingsstoffen mag straks het dubbele gaan betalen voor fastfood omdat anderen geen controle hebben over hun eetgedrag.
Of je maakt gezond voedsel betaalbaarder.quote:Op zaterdag 6 december 2014 08:54 schreef tong80 het volgende:
Zijn dokter roept op tot een belasting op fast food
quote:
Doe ik ook wel eens. En ik ben niet vetquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:17 schreef Jellereppe het volgende:
455 kilo. Wat wil je. Veel beter voor hem. Hij had sowieso geen leven. Zes eieren op een ochtend. Daar kan ik een week van eten.
Ohja gevoel is inderdaad totaal niet subjectief en daarom een heel goede graadmeterquote:Op zaterdag 6 december 2014 10:02 schreef Re het volgende:
[..]
het hongergevoel is igg nog een stuk prominenter aanwezig aangezien het volume een stuk kleiner is en daardoor de signalen naar je hersenen je vertellen dat je nog niet vol zit.
en hou eens op met je jankposts
Nee, zijn overgewicht kwam door een gebrek aan zelfbeheersingquote:Martin gaf toe dat zijn overgewicht voornamelijk kwam door goedkoop fast food.
True.quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:38 schreef Romanus het volgende:
[..]
Nee, zijn overgewicht kwam door een gebrek aan zelfbeheersing
het is een zeer objectieve fysieke response van je maag en dus een prima graadmeter ja, jankmuilquote:Op zaterdag 6 december 2014 16:29 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Ohja gevoel is inderdaad totaal niet subjectief en daarom een heel goede graadmeter![]()
![]()
Haha. Dus je gaat serieus zijn in dat je na een maaltijdsalade een voller gevoel hebt dan na een McMenu met in totaal bijna 4x zoveel calorieënquote:Op zaterdag 6 december 2014 17:05 schreef Re het volgende:
[..]
het is een zeer objectieve fysieke response van je maag en dus een prima graadmeter ja, jankmuil
Goeie vergelijking ja.quote:Op zaterdag 6 december 2014 09:37 schreef Re het volgende:
Het überhaupt zo ver laten komen, met je 20.000 calorieën per dag.quote:Op zaterdag 6 december 2014 16:35 schreef Woestijnvos het volgende:
Zoveel gewicht verliezen en dan de pijp uit gaan met een simpele longontsteking.
yupquote:Op zaterdag 6 december 2014 17:13 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Haha. Dus je gaat serieus zijn in dat je na een maaltijdsalade een voller gevoel hebt dan na een McMenu met in totaal bijna 4x zoveel calorieën
Snap waar je naartoe wil, maar ik ervaar dit toch echt anders. Na zo'n menu van vriend Ronald heb ik t gevoel voor een volledige dag gegeten te hebben.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:32 schreef Re het volgende:
[..]
yup, heeft niet zo zeer met calorieën te maken maar ook met volume etc. zoek eens op ghreline en rekreceptoren
vaak heb ik na de Mac na een uur alweer hongerquote:Op zaterdag 6 december 2014 18:28 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Snap waar je naartoe wil, maar ik ervaar dit toch echt anders. Na zo'n menu van vriend Ronald heb ik t gevoel voor een volledige dag gegeten te hebben.
Maargoed..waar gaat het over.
geen idee, maar de vlammen zal wel uit de schoorsteen komen denk ikquote:Op zaterdag 6 december 2014 19:43 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Hoelang zouden ze erover doen om hem te cremeren?
Ik heb eigenlijk nog nooit iemand met stopwatch in een crematorium zien staan.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:43 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Nou ja.. om eerlijk te zijn zit ik na een Big Mac menu gewoon vol; kan geen toetje meer bij.quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:14 schreef Re het volgende:
[..]
Big Mac Menu is 1.115 kcal (6 euro)
AH Maaltijdsalade met geitenkaas is 567 kcal (5 euro)
richtlijn is 500-700 kcal voor de avondmaaltijd
Mwah die 6 eieren moet nog kunnen als je erbij sport. Iets wat deze man overduidelijk niet deedquote:Op zaterdag 6 december 2014 13:17 schreef Jellereppe het volgende:
455 kilo. Wat wil je. Veel beter voor hem. Hij had sowieso geen leven. Zes eieren op een ochtend. Daar kan ik een week van eten.
Die volgens mij nooit hoog genoeg kan zijn om het voedingspatroon uit de OP te bekostigen...quote:Op zaterdag 6 december 2014 10:49 schreef lily het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje terug een docu gezien over hem. Hij kon niet eens meer zitten.
Zijn zus zorgde fulltime voor hem (en regelde dus ook al dat eten). Hij zal inderdaad wel iets van uitkering hebben gekregen.
Waarschijnlijk wordt het een begrafenis bij gebrek aan grote ovens.quote:Op zaterdag 6 december 2014 19:43 schreef Bert_de_Näölerd het volgende:
Dat is dus bewezen incorrect. Vet en eiwitten geven eerder een gevoel van verzadiging dan vezels en koolhydraten.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:32 schreef Re het volgende:
[..]
yup, heeft niet zo zeer met calorieën te maken maar ook met volume etc. zoek eens op ghreline en rekreceptoren
helemaal niet, dat jij dat vindt zegt niet dat het incorrect is, al verwacht ik dan eigenlijk ook geen verdere onderbouwing van jequote:
Ik dacht dat ik toch behoorlijk vaak bronnen en links plaats.. alleen worden die dan niet gelezen en genegeerd dus is dat eigenlijk verspilde tijd en moeite.quote:Op zondag 7 december 2014 11:20 schreef Re het volgende:
[..]
helemaal niet, dat jij dat vindt zegt niet dat het incorrect is, al verwacht ik dan eigenlijk ook geen verdere onderbouwing van je
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vetten.aspxquote:Bovendien zorgen verzadigde vetten ervoor dat je vertering wordt vertraagd waardoor je langer een verzadigd gevoel houdt.
http://www.elsevier.nl/St(...)ren-ELSEVIER296261W/quote:Vet blijft relatief lang in de maag en geeft daarom voor langere tijd een verzadigd gevoel
Zo genoeg? Is niet zo moeilijk googlen hoor dus doe het voortaan maar zelf als je ononderbouwde claims op het forum smijt. Beetje pot verwijt de ketel. Jij begint met beweren dus jij had dat moeten onderbouwen, niet ik.quote:Een ei bevat 78 calorieën en zit bomvol voedingsstoffen. Dankzij de aanwezige proteïne blijft een hongergevoel lang weg.
Een stevig ontbijt met eieren zorgt voor dusdanig verzadiging, dat je gedurende de rest van de dag 330 calorieën minder nodig hebt om een knorrende maag te voorkomen.
Echt wel in een maand.quote:Op zaterdag 6 december 2014 17:22 schreef maryen65 het volgende:
Ik vraag me af hoe zo iemand aan het geld komt voor al dat eten. Eet ik in een maand nog niet op
Hij kan dat eten zelf nooit klaarmaken of pakken. Er is iemand die het hem aangeeft.quote:Op zaterdag 6 december 2014 13:20 schreef Hyperdude het volgende:
Als je 20K per dag naar binnen schuift , heb je meer aan een psychiater dan aan een duurdere vette hap.
En betaalt waarschijnlijk.... alleen al 2 BigMac menu's per dag is al zo ongeveer een maandbudget voor een alleenstaande qua eten, en dan hoef je niet eens karig te doen.quote:Op zondag 7 december 2014 12:43 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Hij kan dat eten zelf nooit klaarmaken of pakken. Er is iemand die het hem aangeeft.
Ben ook te zwaar. Dit zet het weer in perspectief.quote:Op zondag 7 december 2014 12:30 schreef Skillstorm het volgende:
Denk je dat je zelf dik bent en dan zie je dit.
welja. nieuwe smoesjes om maar door te kanenquote:Op zondag 7 december 2014 18:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ook te zwaar. Dit zet het weer in perspectief.
Die zeggen dat het aan hun vetkleppen ligt.quote:Op zondag 7 december 2014 12:20 schreef Twiitch het volgende:
Wat een verlies voor deze wereld. Hij had vast een of andere aandoening waardoor hij zo moddervet is geworden, zoals 95% van de vetkleppen zeggen te hebben.
Zaltbommel is een stad, dus kom niet aan met kaandorp.quote:Op zondag 7 december 2014 18:04 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
welja. nieuwe smoesjes om maar door te kanen
Gewoon een vormeloze massa met een hoofd erop, gadverdamme.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat heb jij al bijgedragen aan onze maatschappijquote:Op zondag 7 december 2014 18:46 schreef Gripper het volgende:
Prima dat is dood is, scheelt de maatschappij verdere onnodige kosten aan weer zo'n hopeloos geval.
Alleen zonde dat er tot nu toe ook al zoveel geld in deze jabba the hutt is geïnvesteerd, aan operaties en begeleiding en weet ik veel. Allemaal geld waarvoor je ook 10 kansarme jongeren had kunnen begeleiden bij werk en wonen.
Ik leef gezond en bewust, pleeg geen inbraken, help oude vrouwtjes met oversteken en en betaal braaf elke maand een flinke zorgpremie terwijl ik alleen maar 1x per jaar naar de tandarts ga voor controle. Dus mijn geld wordt gebruikt om dit soort wanhoopsgevallen te verplegen. Ik zou liever zien dat van datzelfde geld een jonge moeder van 3 kinderen van borstkanker kan genezen.quote:Op zondag 7 december 2014 19:02 schreef SuperFood het volgende:
[..]
wat heb jij al bijgedragen aan onze maatschappij
mijn persoonlijke mening is dat het afschuwelijk is. en dat de samenleving zoals wij die kennen ook een verantwoordelijkheid neerlegt bij die samenleving. die man is zo dik geworden omdat we dat als samenleving laten gebeuren.quote:Op zondag 7 december 2014 20:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik leef gezond en bewust, pleeg geen inbraken, help oude vrouwtjes met oversteken en en betaal braaf elke maand een flinke zorgpremie terwijl ik alleen maar 1x per jaar naar de tandarts ga voor controle. Dus mijn geld wordt gebruikt om dit soort wanhoopsgevallen te verplegen. Ik zou liever zien dat van datzelfde geld een jonge moeder van 3 kinderen van borstkanker kan genezen.
Maar ik zie niet in waarom jouw sneer relevant is? Je bent het toch hopelijk met me eens dat het goed is dat deze man niet nog 40 kostbare (duur voor de rest van de maatschappij) jaren moet leven terwijl er nooit meer iets van nut uit z'n worstenvingertjes zou komen?
quote:Op zondag 7 december 2014 20:34 schreef SuperFood het volgende:
[..]
mijn persoonlijke mening is dat het afschuwelijk is. en dat de samenleving zoals wij die kennen ook een verantwoordelijkheid neerlegt bij die samenleving. die man is zo dik geworden omdat we dat als samenleving laten gebeuren.
ja die man was vast dolblij dat ie zo dik was.quote:Op zondag 7 december 2014 20:43 schreef DeJori het volgende:
[..]_!
Ja de samenleving dwingt hem elke dag 46 hamburgers te eten.
Sommigen doen er echt alles aan verantwoordelijkheid te ontwijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |